IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Heips, meillä etukäteistestistä tuli nega. Jotain menkkakipumaista meneillään silloin tällöin, mutta ei tätiä vielä. Ei kyllä muitakaan oireita. Oikea veritestipäivä virallisesti pe, mutta tehdään to, jotta saadaan tuloksetkin tällä alkavalla viikolla. Kaippa tämä on sitten vasta pp 9. Fiilikset seikkailee.

Mites se yrittäjän plussa?
 
Eipä tullut tännekään plussaa. Olen kohta lähdössa varmistamaan lauantaisen negan veritestiin. Toivottavasti tuolta toisesta labrasta saisi tuloksen jo tänään niin saisin jättää luget pois..


Hoitolaiset:

Anni-78 ........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF ................ syys/lokakuu

Dreamer74
......... 1.IVF 1.PAS .......... tammikuu
Euphonia
.......... 1.IVF ................ lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF ................ loka/marraskuu
HaaveissaToinen.... 1.IVF ................ loka/marraskuu
Hautomo76 ......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Hilda80 ........... 1.IVF ................ tammikuu
jadekivi
.......... 1.IVF/ICSI 3.PAS ..... joulukuu?
Jag78 ............. 1.IVF 1.PAS .......... marraskuu
Jepelis ........... 1.IVF ................ helmi/maaliskuu
johkunen .......... 2.IVF ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ alkuvuodesta
krisuli ........... 1.ICSI ............... syyskuu
lumileopardi ...... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Mangu76 ........... 1.IVF? ............... elo/syyskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ............... lokakuu?
neulatyyny......... 1.IVF ................ elo/syyskuu

Nicci ............. 2. ICSI .............. helmi/maaliskuu
Nirppanen ......... 1.IVF ................ ?
Nonna76
........... 1.IVF ................ lokakuu
nuppuska .......... 1.IVF 1.PAS .......... marraskuu
onlyer ............ 1.IVF ................ marraskuu
Rowan79
........... 2.ICSI ............... keväällä
simpli ............ 1.ICSI ............... marras/joulukuu
Susirouva ......... 2.IVF 2.PAS .......... marraskuu
Tillu79 ........... 1.ICSI ............... syyskuu
Tuuli 1976
........ 1.IVF ................ lokakuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu


Testipäivät:

yrittäjä83 ........ 1.IVF ............... 16.11.
Guess82 ........... 1.IVF ............... 17.11.



Plussat:

Ninnu77........ 1.ICSI ......... LA 30.4.2012
Ööpö .......... 2.IVF/ICSI ..... LA ?
kerällä81 ..... 1.ICSI ......... LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF .......... LA 25.6.2012
ejeba ......... 1.IVF .......... LA 28.6.2012




:heart:
 
Täällä PAS-suunnitteluaika vasta 19.1!!!!! Voi kun olisi rahaa, niin siirtyisi yksityiselle puolelle, saisi ainakin nopeammalla aikataululla jatkaa hoitoja :(
Täällä siis taustaillaan. Toivotaan Jadekivi että saat ylläriplussan verikokeesta. Mä en nyt sitten edes mene koko kokeeseen, kun hanat on auki...

Onnea teille muille, jotka vielä piinailette ja niille, joiden piinailut kohta alkaa! Toivottavasti saatte parhaan joululahjan ikinä :)
 
I hate Mondays!


Täällä kovasti toivottiin positiivisia uutisia isänpäivän kunniaksi, mutta eipä sitä plussaa sitten tähänkään talouteen toimitettu tässä 1. PASissa. Ei oikein keksi mitään osuvia sanoja kuvaamaan tätä fiilistä, tai no, v......ttaa ja surettaa:headwall:.

HaaveissaToinen, Anni-78 & jadekivi: :hug: teille jokaiselle!
Jotenkin musta tuntuu, et olis jollain tavalla ollu itelle helpompi, jos joku/jotkut teistä olis saanu sen plussan tällä kerralla, koska se tuo aina toivoa itellekin, kun toisia onnistaa. Tosin, jadekivellä ei vissiin oo vuoto viel alkanu, et ylläriplussa vois olla mahdollinen...

Ite menin testaamaan sitten jo vkonloppuna eli olin varautunut siihen, että ei se plussa sitten varsinaisenakaan testipäivänä ilmestyny...vuoto ei oo kyllä vielä alkanu, joten tietty tuolla jossain tajunnan syvimmässä sopukassa kytee toivonkipinä. Klinikalta sanottiin, et luget voi nyt sit lopettaa.Mut mites on sisaret, onko joku kuitenkin varmuuden vuoksi syönyt niitä, kunnes vuoto alkaa. Vai pitääkö ne luget vuodon kokonaan poissa.Nyt ei edes pyydetty veritestiin varmistamaan negaa...pitäisköhän käydä kuitenkin siinäkin, vaikka nollat oletan kyllä sieltäkin löytyvän. Niin totaalisen oireeton oli tää PASsi. (Vaikka eihän sekään mitään tietenkään tarkoita:) Ärsyttää, kun tän siirron yhteydessä sain sitä Bricanyliäkin, jonka pitäis edesauttaa kiinnittymistä...

Mites on, kuinkahan monta sellaista siirtoa, jossa siis ei oo ollut mitään kiinnittymisyritystäkään, katotaan, ennen kuin aletaan tutkia, mistä kiinnittymisongelmat johtuu? Onko kellekään teistä tehty esim. näitä vasta-aine - yms. testejä?
 
Kiva kun Jadekivi olit päivittänyt listan.. Täällä on siis pp6 menossa ja viikonloppuna pitäisi testata... Menkkamaisia tuntemuksia on välillä, joten saa nähdä kuinka käy. Niitä on ollut kyllä joka päivä, heti alusta asti. Varmaan johtuu niistä lugeista. Mites muiden piinapäiväoireet?

Mä oon kans miettinyt noita lugeja. Mulle sanottiin että tuli plussa tai miinus, ne tulee lopettaa heti raskaustestin jälkeen.

Paljon mietityttää tietysti se PAS... Ehtiiköhän sen tehdä vielä joulukuun kiertoon heti vai pitääkö odottaa Tammikuulle?

Fraasi joka on pitänyt minut järjissäni nämä ajat. Hoitoklinikan sivuilla sanotaan "80–85 % pareista saa apua nykyisistä lapsettomuuden hoitomenetelmistämme"... Joten jos sinulla todettaisiin vaikkapa syöpä ja lääkäri sanoisi että 80-85% potilaista parantuu taudista kokonaan, ajattelisitko kuuluvasi kumpaan joukkoon?

Ehkä tämä on tälläistä sinisilmäistä ajattelua, mutta itse uskoisin ehdottomasti kuuluvani tuohon enemmistöön. Yritän ajatella sitä tässäkin "tauti"tapauksessa... Ja se tuo toivoa :saint:

Toivottavasti myös sinulle :heart:

Mukavaa viikkoa kaikille!!
 
Kiitos täältäkin jadekivelle listan päivityksestä :)
Mulla tuo 2.IVF pitäisi olla ICSI jos kaikki menee hyvin, mutta ei sitä tarvitse erikseen alkaa päivittelemään :p

Mangu mulla pysyi menkat poissa ekan IVF:n aikana niin kauan kun lugeja söin, eli alkoivat n. 1,5 päivää lugejen lopetuksesta.

Muutoin pahoittelut kaikille negan saaneille :(
Olisi nyt edes yksi plussa lisää saatu ketjuun!!!

ON: eilen aloitin sumut ja tuntuipa hyvältä hakea lääkkeet apteekista kun maksoivat kerrankin 1,50€ (ovh. 200€ ja risat) =)
Muutoin mulla vatsakrampit ja osittaiset kivut jatkuvat, eli joko siellä on uusia kystia/ endometrioomia tulossa tai sitten joku muu ihme juttu!
No lekuri ja ultra on 2 viikon päästä eli sitten näkee mikä tilanne!

Niin oliko mukana vielä joulupiinailijoita vai olenko ainut loppuvuoden lääkitsijä/ piinailija?
 
Menipä sitten perseelleen se tän viikon perjantaiksi suunniteltu PAS!! Voi vittu etten muuta sano. Ovista oon tikuttanu 2 kertaa päivässä jo kp9 alkaen. Plussaa en oo saanu- digiä siis olen käyttänyt. Huomenna olisivat alkaneet sulattamaan meitin alkioita, mut halusin varmistua ja kävin tänään paikallisella yksityisellä gynellä ultrassa. Hää sitte katto ja sano,et ovis on jo OLLU, ku näky lysähtäny folli/keltarauhanen. Limis vaan 6,5mm. Soitin sit sinne lapsettomuusklinikalle ja ei ruveta siirtoa tekemään, kun limis liian ohut ja ei pysty nyt arvioimaan oikeaa siirtopäivää.
Reseptejä aiko laittaa ja kun menkat alkaa, niin taas jotaki hormoneja aletaan piikittämään. Ja Ehkä keretään siirtoa yrittää ennen joulua.
On taas kyllä niin toivoton olo, et ei tää ikinä onnistu!!!
 
Jadekivi, kiitos listan ylläpidosta :) Meillä siis 1. ICSI -hoito nyt, mutta eipä sitä tarvitse erikseen alkaa listaan päivittämään. Ajattelin kuitenkin siirtyä pian tuohon plussalistaan ;)

Tänään oli siis punktiopäivä ja hyvin meni kaikki. Ei ollut ollenkaan paha homma! 20 munasolua saaliiksi ja torstaina (17.11) olisi sitten siirtopäivä. TOIVOTTAVASTI olis jotain siirrettävää ja plussaa olis tietty saada muutama pakkaseenkin :)

Ihana aurinkoinen päivä täällä Turussa ja kaikki tuntuu nyt niin hyvältä! (tää voi tietty olla vielä tuon rauhoittavan lääkkeenkin vaikutuksia ;))
 
Aurinkoiset terveiset minultakin! Piinaillaankin Nirppanen melkein samaa tahtia :) Minä kävin tänään tyksissä hakemassa 8-soluisen huurunenän kyytiin!
Voitko jadekivi päivittää minulle 1.ivf ja 1.pas. Toivottavasti pääsis testaamaan 29.11.!
 
  • Tykkää
Reactions: Nirppanen
Hellou Tätskät!
Ai neulatyyny ja nirppanenkin on turkulaisia ;) Ehkä ollaan aulassa joskus samassa hetkessä istuttu... Mene ja tiedä...

Guess> Ai ei sullakaan antanut "ennakkotestit" sen parempia kun mullakaan. Sen ekan kanssa oli joku haamun varjo mutta sen jälkeen ei enää tullut seuraavana päivänä (tai tuli mutta ihan yhtä epäselvä)... Eikä isänpäivänä... Lupasin itselleni painaa leuan rintaan ja painua seuraavaksi veritestiin... Näin luultavasti jopa pystyn tekemään vaikka eilen menin hakemaan kaupasta pari liuskaa jos vaikka jännitys menee sietämättömäksi.

Tissit multa hävis muutama päivä sitten ja muutenkin alko menkkakramppailut joten ei mitään toiveita... Tänään totesin että työhousut valahtivat omaan uomaansa lantiolle ja vaaka näytti taas lähes normaalia lukemaa (ennen ivf:än aloittelua) Kovin vaakalukema oli siis 3,5kg ylimääräistä ja työhousut ei menny kiinni olleskaan.

Eli vedettiin sitten oikeen isolla porukalla kunnon kourallinen negoja? Mitäs helvatin tiimityöskentelyä tää oikeen on??

Veti muuten melkosen tunteiden vuoristoradan tuossa la-ma akselilla. Tai oikeestaan ei ollu vuoristoa vaan järkkyä alamäkeä. Itkin ja vollotin koko la päivän kun isäntä oli talkoissa... su aamulla vielä oli pakko mennä monen tunnin lenksulle vollottamaan lisää. Tuli sitten miehellekin selitettyä nega-asia tälle kierrolle ja vollotettiin vielä yks rundi kimppaa ennen isänpäivälounaskärvistelyä.

Huomenna on veritestin aika joten ylihuomenna uusia romahtamisia kohden... Ja sitten seuraava taas kun alkaa vuoto.... Että hyvillä mielillä uuteen vuoteen... Seuraava hoito lienee pas ja tammikuussa jos hyvin käy...
 
Tänään uitettiin yksi alkio paikoilleen, saasa nähdä miten käy. Hieman yllätyin, kun olin varautunut 500 euroon ja lasku olikin lähes 1000 euroa.

lisäksi hermostuin, kun sattui olemaan yksi lääkäri, josta en yhtään tykkää ja kun rupesin hältä sitten tulevaisuuden mahdollisia jatkoviljelyasioita kysymään, niin ei tajunnut edes kysymystä. Hoitaja vieressä tajusi, mutta se lääkäri vain jankkasi ja katseli mua kuin hölmöä - sillä seurauksella että menetin malttini ja sain juuri ja juuri sanottua näkemiin kädestä ja paiskasin oven kiinni ja sitten hoitajalle sanoin vihaisella äänellä, että inhoan sitä lääkäriä. Ja sitten harmitti, kun menin kiihtymään, en mie yleensä ihmisille kiihdy, mut se tilanne oli muutenkin niin jotenkin hankala.

Ja kun se lääkäri alkoi vielä opettavaisella äänellä selittämään, että nyt pitää keskittyä miun tähän alkioon ja sen hyvinvointiin - ihan niin kuin se olisi minusta kiinni kiinnittyykö se alkio - koko matkan junassa mietin, että varmaan on miun vika, jos ei kiinnity, etten ole jotenkin tarpeeksi ajatellut sitä alkiota ja menin kiihtymään hetkeksi :D

Kotona mies herätti miut tästä suosta sanomalla, että jos ohimenevä kiihtyminen estäisi alkion kiihtymisen niin ihminen olisi jo kuollut sukupuuttoon..

Mut siis ei mennyt homma putkeen. Olen nyt saanut neljä eri vastausversiota tuosta jatkoviljelystä, joten päätettiin nyt tuon miun lehmänhermoisen miehen kanssa, että hän tulee seuraavalla kerralla mukaan ja kysyy sen asian niin kauan kunnes se on selvä. Kun mie varmaan menetän hermoni jo siinä kysymisvaiheessa.

Tietääkö täällä kukaan kuinka monta päivää niitä sulatettuja alkioita voi jatkoviljellä?

Ongelma on siis se, että kun tehdään luonnolliseen kiertoon, niin jos se sulatus tai pakastuspäivä osuu viikonloppuun, niin sitten menee toinen alkio hukkaan, mitä yritetään kovasti välttää. Meillähän kävi niin että oltaisiin haluttu alkiot yksittäisiin olkiin jos oltaisiin tiedetty, mutta ne meni sitten pareittain, kun ei sitä meiltä kysytty ja tajuttu asiaa ja jälkikäteen kävi ilmi, ettei miulle voi siirtää kahta kun ei saa tulla kaksosia lisääntyneen ennenaikaisuuden riskin vuoksi :(
 
Onkos kukaan teistä tikuttanut 2 kertaa kuussa ovista???
Mulle kävi tosi oudosti, tikutin oviksen kp16 ja nyt tänään kp27, aikas sekasin taitaa tää kierto olla tai jotain :O
Nyt oon sumutellut maanantaista asti ja tässä mietin, mikähän kiertopäivä ne kuukautiset mahtaa tulla?!

yrittäjä mullakin paino nousi IVF:n aikana 3-4kg eli ilmeisesti sitä saattaa sattua :) Toivottavasti säästyt enemmiltä suruilta siellä : / Kyllähän tää aikamoista tunnemylläkkää välillä on!!
 
Heippa taas!

Olen myös miettinyt tuota jatkoviljelyä. Julkisella puolella kun ei juurikaan infoa mistään saa, enkä siis koskaan ole edes tiennyt kuinka monisoluisia mulle siirrettävät alkiot ovat olleet. Ja tietääkö joku kuinka pitkälle alkoita voidaan viljellä?

Meillä on nyt pe siirto omaan kiertoon, ja ovis + tuli tiistaina. Pakkaseen laitettuna alkioit taisivat olla 4 soluisia (yksi oli 5-soluinen, vaikka mun järjellä tuon pitäisi olla aina parillinen luku, mutta ei kai sitten pidä). Joten perjantaihin mennessä ehtivät kai jakautumaan jo moneen kertaan jos niitä on jo eilen alettu sulattelemaan. Eiköös ne jakaudu n. joka 12:sta tunti?

Olen yllättynyt että plussia on tullut niin vähän. Tosi harmi, mutta nyt on niin monta piinailijaa, että eiköhän niitä nyt ala tulemaan :). Onnea teille kaikille!
 
Guess 82 halauksia täältä..onko sinulla monta alkiot pakastessa?
Mitäs yrittäja-83 miten mene? tuliko se vahvan plussa jo?
Minä olen jo tänään käynyt väestöliiton ja minulla tehdän lyhyllä kaavalla mutta kun minulla on ne vuodot joka ei näkyjän loppu ikina eli tänään on 18pv tepputtelua joten lääkäri ultranut mua ja kohdussa on nestetta ja lääkäri lisäksi epäille kohdunulkoinen raskaus että joudun myös verikoken..huomenna tiedän vastaus..
Haluaisen vaan kysyä onko noi solun kerääminen kivulias? kun ainakin lääkäri sanoi että laitavat pudotusta enne keräystä.eli nyt lauantaina aloitan primolut ja 13 joulukuuta ultara ja jos liimakalvo on kohdalla niin loppuvuodelta aloitan piikitystä ja toinen viikko tammikuussa olisi siirto:) en tarvinut kuitinkiin odotaa niin kauan..toivon niin kovasti että kaikille onnistuu näille hoidolla kun on niin kamalan kallis..onneks aloimme säästämaan että jos joudumme tähän hoitoon niin ainakin on varaa..mutta ei monen kerta Pas maksaa myös noin 600€ eli ivf maksaa myös paljon ja enemaan..
 
Olen kyl monesti odotusaulassa istuessani miettiny, että kuinkahan moni näistä ihmisistä on "tuttuja", eli ollaan voitu hyvinkin Yrittäjä83 ja Neulatyyny istuskella siellä samaan aikaan :)

Nyt on sit kyytiläinen haettu matkaan ja piina alkakoon! :) Testipäivä 1.12. Juuri ennen siirtoa pikkuinen vielä jakautui 6-soluiseksi, alkuun kuulemma oli ollut 4-soluinen. Lääkäri meinas, että varmasti pian on 8-soluinen kun sisälle pääsee, toivotaan näin! :) 8 hyvää alkiota saatiin pakkaseenkin, eli ei ollenkaan huono päivä!
 
Joskus yksi riittää... joskus viisi ei...

Negaahan se oli veritestikin... Onneksi siellä nyt kuitenkin on ne kolme (kuulin tänään varmistuksen että olivat ykkösluokkaa) ja sitten se yksi kakkosluokan yksilö odottamassa ensivuotta..

Parempaa onnea taas teille muille. Jouluviikolla on hoidonsuunnittelua taas edessä joten sinne sitten vaan paukkuja siirtämään... Ehkä tammikuussa... ehkä helmikuussa passia sitten kokeilemaan...

Tää poistuu nuoleskelemaan haavojaan... (ja sulattamaan kertynyttä mahamakkaraa)
 
Minä myös turkulainen ja Tyksissä ramppaan :) Saitteko Yrittäjä83 Pas-suunnittelun jo noin pian? Mä sain vasta 19.1 ja soitin jo maanantaina heti aamusta... Kovasti harmittaa... Mulla menkat kesti kunnon vuodon alkamisesta vain kaksi päivää...melko outoa... mutta parempaa plussaonnea vielä piinaajille :)
 
Heippa tytsyt,

Täällä KP1 ja veritestistäkin nega tälle pvälle. Huomenna sitten selvittelemään PAS kuvioita. Päätin tänään, että jos muksu joskus tulee, käytetään kirpparivaatteita ja välineitä kun tekeminen on maksanut jo käytetyn auton verran :D

Mirdav, Mulla ei punktio sattunut, operaatio oli nopea ja hyvän asian takia kestettävissä. Meillä on pakkasessa kolme olkea, kaksi täydellistä 8-soluista ja kaksi epätäydellisempää yhdessä. Olisin valmis myös uuteen kierrokseen jos tarvitsee, ei jäänyt kammoa.

Yrittäjä, ei ollut meidän kierros. Uuteen nousuun kunhan valoa näkyy ;)

Onneksi kohta on joulu.
 
Pahoittelut ja halit kaikille neganneille :( Onneksi ainakin osalla teistä on pakkasessa huuruneniä!!

Mirdav mullakin punktio oli tosi kivuton ja helppo. Lääkitys piti kivut poissa ja toipuminen meni päivässä. Tsemppiä!

Itsellä menossa pp6. Menkkakipuja ei ole ollut, mitä viime kierrossa oli jo tässä vaiheessa ollut muutamina päivinä ja melko koviakin. Nyt ennemmin pieniä vihlaisuja ja turvotusta. Ihan semmonen tunne, että olis nyt tärpännyt, mutta voi olla että se on epätoivoisen naisen toiveilua, meillä kun tämä voi olla ainut PAS mitä tästä hoitokerrasta saadaan. Mä niin rukoilen, että meitä onnistaisi tällä kertaa :) Mutta vielä on testipäivään aikaa...

Tsemppiä kaikille kanssa-piinailijoille :)
 
Heipsan pitkästä aikaa. :)

Meille tupsahti tänään tieto että pääsemme hoitoon jo 2-3 kuukautta luultua aikaisemmin, eli joulu-tammikuun vaihteessa päästään aloittamaan hoidot. Pikkasen pitää itseään koota tähän uuteen todellisuuteen kun oli ehtinyt asennoitua että kevään myötä hoidot alkavat. Noh, tyytyväinen kuitenkin olen, kun ei ehtinyt tätä enempää ressata tätä asiaa. :) Siinäpä se menee sitten joulu sumussa, kirjaimellisesti. ;D
 
Jag78, täällä ollaan ja piinaillaan..:eek: Oletko uskaltanut testata vielä? Mä en ole viitsinyt.. tänään ilmeisesti PP9 ja nekin vaivaiset oireet (rintojen arkuus ja alavatsaviillot) vain hiipuvat päivä päivältä... En tiedä koska sitä uskaltaisi testata. Viikonloppuna huvittaisi, ettei sitten viikolla tarvitse aamulla ensin pillittää (oli tulos mikä tahansa) ja mennä sitten töihin.. Mutta onkohan se kovin luotettavaa vielä silloinkaan? No herran haltuun vaan koko touhu...
 
Heippa kaikille. Sain eilen reseptit tulevaa kiertoa varten elikkäs lääkkeelistä Pas:sia yritetään. Kp 1 pitää aloittaa Estradot laastarit ja kp 12 ultrataan limis + minkä kokoinen on johtofolli. Sit suunnitellaan mahdollista siirtopäivää. Laskeskelin tässä, et mahdollisesti voisi olla jouluaattona hyvä aika testete, jos nyt ajoitukset menee kohilleen. tulee sit joko maailman paras joululahja tai sit suurin v....us.
Kp17 menossa ja HITAASTI matelee aika taas täti punaista ootellessa. Jos jollakin on pyörimässä nurkissa, niin vois laittaa tänne meille ja vähän äkkiä..
 
Noniin, nyt on taas kaveri kyydissä mutta. Siirto sujui ihan hyvin mun omiin aiempiin siirtoihin verrattuna. Ihana lääkäri oli jo ehdottamassa että siirto tehtäisi vatsanpeitteiden läpi jos ei alakautta onnistu. En edes tiennyt että sellaistakin voi tehdä, mutta onneksi ei siihen tarvinnut ryhtyä, jo senkin puolesta, että olisi sitten vaatinut vaikka mitä kipulääkitystä, enkä olisi sieltä hetkeen päässyt pois.

Pientä katoa on nyt tapahtunut alkiovarastossa. Kolme sulatettua ei selvinnyt sulatuksesta, ja yksi kaksisoluinen siirrettiin. Tämä oli muuttunut kolmesoluisesta kaksisouiseksi. En tiennyt tuotakaan että tuollaisen "solukuoleman" jälkeen alkio voi olla vielä siirtokelpoinen. Neljä solua on vielä pakkasessa.

Hyvänlaatuinen kuulemma silti oli, mutta jäi kyllä mietityttämään tuo, että miten siitä mitään voi tulla kun on jo ennen siirtoakin osittain surkastunut. Sanoivat, että prosentuaalisesti on jotain 24% mahdollisuus onnistua, mikä on vähän pienempi kuin sellaisilla alkioilla, joissa "solukuolemia" ei ole tapahtunut.

Testipäivä mulla on 30.11.

Ulrikka, milloinkas sulla oli testipäivä?

Muuten, ihanan positiivinen ilmapiiri täällä! Eiköhän se plussajuna tule pian tännekin ketjuun kiertelemään :).
 

Yhteistyössä