IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Tsemppiä piinailijat! Tervetuloa uudet, Mirdav onkin tuttu inssiketjusta :wave:

Ulriikka79, en ole vielä testannut, torstaina mulla oli fiilis että pakko testata mutta sitten alkoi menkkamaista juilimista ja olenkin ollut kuin takamuksiin ammuttu pari päivää :ashamed:

Rintoja vihloo edelleen ja pientä juilimista tosiaan alamahassa ajoittain on. Väsyttää. Nyt on pp11 ja mullahan ei sitä testipäivää ole tiedossa, luget loppuvat tiistaiaamuna eli viimeistään silloin testaan. Veritestiä täällä ei tehdä, mikä on tosi harmi, olisi kohdunulkoinenkin paljastunut toukokuussa aikaisemmin, ei oltais kolmea viikkoa raskautta hehkutettu :(
 
Mulla ei taas ole enää m-i-t-ä-ä-n oireita,ei yhtään mitään, rinnatkin palautuneet ennalleen vaikka luget menee vielä maanantaina. Onkohan mun testipäivä "määrätty" olemaan vähän liian aikaisin, vasta pp11 on silloin... Mä en tiedä meidän veritesteistä mitään, ei ainakaan ole sanottu. Ja kolme viikkoa on tosiaan pitkä aika hehkuttaa, kurja juttu :( . Pitää varmaan itse vaatia veritestiä jos sellaiseen ei ohjata suoraan... Itse mietin jo Passia... pääsisköhän heti joulukuussa yrittään uudestaan kun tuntuu että tämä oli kyllä tässä :'(
 
Moips!

Eilen oli 3. UÄ, ja lääkäri löyti 11 isoa munasolua, maanantaina oli sitten punktio ja keskiviikkona mahdollinen alkionsiirto. Jännityskin alkaa varmaan vasta esilääkityksen aikana. Toivotaan siis että kaikki menee niinkuin käsikirjoituksessa :D
 
Mulla ei taas ole enää m-i-t-ä-ä-n oireita,ei yhtään mitään, rinnatkin palautuneet ennalleen vaikka luget menee vielä maanantaina. Onkohan mun testipäivä "määrätty" olemaan vähän liian aikaisin, vasta pp11 on silloin... Mä en tiedä meidän veritesteistä mitään, ei ainakaan ole sanottu. Ja kolme viikkoa on tosiaan pitkä aika hehkuttaa, kurja juttu :( . Pitää varmaan itse vaatia veritestiä jos sellaiseen ei ohjata suoraan... Itse mietin jo Passia... pääsisköhän heti joulukuussa yrittään uudestaan kun tuntuu että tämä oli kyllä tässä :'(
No se oireettomuus on monilla silti tuonut plussan :). Toivotaan että näin on sunkin kohdalla.

Mulla on myös testipäivä pp 12, eli mun mielestä aika aikaisin. Varsinkin kun siirrettiin vain kaksisoluinen alkio. Mulla ei ole odotukset kauhean korkealla tuon vuoksi.

Mutta sulle varmaan siirrettiin useampisoluinen? Eli varmaan sen mukaan on sitten laskettu tuo testipäivä, kun kiinnnittymiseen ei mene niin montaa päivää enää kun solu on jo jakautunut ennen siirtoakin.

Mun piti tuon punktion jälkeisen siirron jälkeen pitää kuukausi väliä että lääkkeet ehtii poistumaan elimistöstä ennen seuraavaa siirtoa, mutta muuten olisin ottanut heti putkeen uuden siirron jos vaan olisin saanut.

Mutta yritetään nyt vielä malttaa maanantaihin eikö? Jospa sun ei uuteen siirtoon enää tarvitse mennäkään :).

Mulla kyllä on tapana vähän samalla tavalla yrittää varautua etukäteen pettymyksiin, että jos ei mene hyvin, niin ei tipu ihan niin korkealta. Uskon ainan muiden juttuihin paljon enemmän kuin omaani.
 
Tsemppiä piinailijat! Tervetuloa uudet, Mirdav onkin tuttu inssiketjusta :wave:

Ulriikka79, en ole vielä testannut, torstaina mulla oli fiilis että pakko testata mutta sitten alkoi menkkamaista juilimista ja olenkin ollut kuin takamuksiin ammuttu pari päivää :ashamed:

Rintoja vihloo edelleen ja pientä juilimista tosiaan alamahassa ajoittain on. Väsyttää. Nyt on pp11 ja mullahan ei sitä testipäivää ole tiedossa, luget loppuvat tiistaiaamuna eli viimeistään silloin testaan. Veritestiä täällä ei tehdä, mikä on tosi harmi, olisi kohdunulkoinenkin paljastunut toukokuussa aikaisemmin, ei oltais kolmea viikkoa raskautta hehkutettu :(
Pakko kysyä että missä ei veritestejä oteta? Ja miksi sulle ei ole kerrottu testipäivää? Ihmettelen. Aika hyvältä sun oireet muuten kuulostaa. :).
 
Kiitos susirouva :) Toivotaan tosiaan että meistä nyt moni (tai tietysti kaikki!) alkaisi plussailemaan... oireilla tai ilman..

Olen käynyt kerran tutulla psykoterapeutilla vuodattamassa ja hän toi mielenkiintoisen näkökulman asiaan. Oman kehon hyvinvoinnin ja siitä huolehtimisen rentoutumisen, medioinnin, aromaterapian tai millä tahansa keinoin.

Itse olen hankkinutkin rentoutuscd:n jota olen kuunnellut välillä. Lisäksi ajattelin käydä ensi viikolla joko aromaterapiahieronnassa tai reikihoidossa (liittyy joogan hoitomuotoihin, mutta ei ole varsinaisesti joogaa vaan rentoutusta ja mielenhallintaa/stressinpoistoa). Hinnat eivät päätä huimaa n. 29-50€h/ riippuen varmaan paikkakunnasta ja hoitolasta. Ja jos ei nyt joka viikko käy niin ei paha.. Mulla on nyt rahaa kun ei ole niitä lapsiakaan ;)

Joten voin kyllä suositella, että jokainen opettelisi "tietoisesti" rentoutumaan, esim. rentoutusvideon avulla. Alkuun mua vähän "huvitti" kun yritti relata ja joku vakavana puhui kielteisten ajatusten pois lähettämisestä, mutta kun sitä opetteli kuuntelemaan niin ei enää huvittanut ja oppi paremmin rentoutustekniikan.. On eri asia maata sohvalla, katsoa tv:tä ja olla "rentona" kuin tietoisesti rentoutua esim. keskittymällä hengitykseen. Meidän keho on niin kovan rääkin alla kaikkien lääkkeiden, piikitysten ja muutenkin meidän stressaavan ja raskaan elämäntilanteen vuoksi joten se ansaitsee kyllä kaiken hoivan ja rentoutumisen mitä me vaan sillle mahdollistetaan. Tulipas tästä nyt opemainen puhe :saint: Mutta itse uskon tähän! :)
 
Tsemppiä Ulriikka, kuten Susirouvakin sanoi, oireettomuus voi olla hyväkin asia. Sehän tässä on tosi mieltä rassaavaa, kun oireita tulee ja menee, lopputulos voi olla mitä vaan.

Itselläkin kaikki ne "hyvät" vatsan vihlaisut ja nippailut on loppunut. Ja nyt on tosi oireetonta. Tisseissä ei oo koko kierron aikana tuntunut yhtikäs mitään ja nyt eilen illalla oli menkkamaisesti tosi kipeä alaselkä. Mutta tänään ei ainakaan vielä mitään menkkakipuiluja. Musta tuntuu, että joka toinen tunti on tosi positiiviset fiilikset ja joka toinen oon ihan varma, ettei tästä mitään tuu..

Mulla menossa siis pp9, lääkäri laskeskeli että kotitestissä pitäisi ke-to näkyä plussa, jos on näkyäkseen, lugeja jatkan kuitenkin perjantaille asti (ellei menkat ala). Ja ovulaatiosta laskeskelin, että ke pitäisi alkaa menkat, jos alkaa. Vielä siis muutama päivä jännäilyä! Kyl mä niin kovasti toivon :heart:

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille :)
 
Susirouva Oulussa ei veritestejä tehdä. Ajattelin tarvittaessa yksityisellä sen otattaa, mutta hekään ei tarjoa sitä (olemme siis yksityisellä hoidossa mutta meillä on maksusitoumus). Testipäivää en kullut ja yleensä se lukee mulla papereissa niin en tajunnut kysyä, nyt ei ollut oma lääkäri niin kai se unohdettiin kirjoittaa.

Olo on kyllä aika sama mikä oli silloin kun plussasin, eli ainoa oire oli vihlonta rinnoissa. Mutta toki lugetkin tekee tuota eli joka kerta on jotain vihlontaa tuntunut. Mulle tehtiin pas luonnolliseen kiertoon eli sen mukaan menkat olisi pitänyt alkaa torstaina, mulla on kierto tosi tasainen ja ovulaatiom suht myöhään (kp16/kp17). Mulla on yksi viikkonäytöllinen testi kaapissa, katotaan josko huomenaamulla sen tekisin tai viimeistään tiistaina koska luget loppuu silloin. Luget lähes aina pitää kyllä vuodon pois.

Jännittelen myös Ulriikan testin tuloksia :)
 
Kultainen kiitos tsemppauksesta ja jännittelyistä :hug:! Olette suloisia :heart:. Ollaan me kyllä kaikki samassa sopassa ja samoilla päivillä mennään... Tänään menin testaamaan sen negan (pp11, nettikaupan halpistestillä), vaikka tiesin että voi olla liian aikaista muttei välttämättä.. Pitää nyt katsoa vielä ensi viikko ja miten menkatkin alkaa, ajattelin lugeja syödä vielä ke asti ja sitten odotella tuleeko menkkoja... Niinkuin nuppuska sanoi, joka toinen tunti on hyvä mieli (jopa PAS ajatuksesta) ja joka toinen tunti on ihan maassa ja kokee asemansa niin epäreiluksi!!

Tsemppiä piinaaviin päiviin ja muistakaa... 85% saa avun näistä hoidoista ja me todellakin kaikki kuulutaan siihen porukkaan :)
 
Levoton yö, joten testasin nyt aamulla (pp13) ja ainakin toistaiseksi raskaana ollaan :)
Viimeksi, kun teksti raskaana teksti ilmestyi näytölle miehen kanssa hypittiin ja kiljuttiin onnesta. Nyt totesin olevani raskaana, halattiin ja ei mitään ihmeempi onnenhihkaisuja.

Mulle alkaa nyt ne piinaavimmat päivät. Soittelen ja kysyn veritestin hintaa, odotellaan ihan rauhassa miten tämä etenee. Tosiaan 1.IVF ja 1.PAS, pakkaseen ei jäänyt mitään.
 
Hoitolaiset:

Anni-78 ........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF ................ syys/lokakuu

Dreamer74
......... 1.IVF 1.PAS .......... tammikuu
Euphonia
.......... 1.IVF ................ lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
HaaveissaToinen.... 1.IVF ................ loka/marraskuu
Hautomo76 ......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Hilda80 ........... 1.IVF ................ tammikuu
jadekivi
.......... 1.IVF/ICSI 3.PAS ..... joulukuu
Jepelis ........... 1.IVF ................ helmi/maaliskuu
johkunen .......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ alkuvuodesta
Kipsu ............. 5.IVF ................ marras/joulukuu
krisuli ........... 1.ICSI ............... syyskuu
lumileopardi ...... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Mangu76 ........... 1.IVF? ............... elo/syyskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ............... lokakuu?
neulatyyny......... 1.IVF 1.PAS .......... marraskuu

Nicci ............. 2.ICSI ............... helmi/maaliskuu
Nirppanen ......... 1.ICSI ............... marraskuu

nuppuska .......... 1.IVF 1.PAS .......... marraskuu
onlyer ............ 1.IVF ................ marraskuu
poritar ........... 1.IVF ................ marraskuu
Rowan79
........... 2.ICSI ............... keväällä
simpli ............ 1.ICSI ............... marras/joulukuu
Susirouva ......... 2.IVF 2.PAS .......... marraskuu
Tillu79 ........... 1.ICSI 1.PAS ......... marras/joulukuu
Tuuli 1976
........ 1.IVF ................ lokakuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu


Testipäivät:

Susirouva ......... 2.IVF 2.PAS ......... 30.11.
Nirppanen ......... 1.ICSI .............. 1.12.
onlyer ............ 1.IVF ............... 9.12.



Plussat:

Ninnu77........ 1.ICSI ......... LA 30.4.2012
Ööpö .......... 2.IVF/ICSI ..... LA ?
kerällä81 ..... 1.ICSI ......... LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF .......... LA 25.6.2012
ejeba ......... 1.IVF .......... LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS .... LA ?




:heart:
 
Viimeksi muokattu:
En saanut kaikkia piinailijoita listalle, kun en löytänyt testipäiviä kirjoituksista. Infotkaa, jos haluatte ne näkyviin.

Ja varovaiset onnittelut Jagille, jospa tällä kertaa olisi pysyvämpi kaveri matkassa :)

----

Meillä alkoi kolmas, ja samalla viimeinen, PAS-kierros. En oikein jaksa uskoa onnistumiseen, kun jäljellä on enää se meidän huonoin, ja ainoa mikroinjektion läpikäynyt alkio. Mitenkään varmaa ei ole sekään, että se edes selviää sulatuksesta.

Tuntuu todella raskaalta ajatella, että testaamaan joudutaan juuri ennen joulua. Mutta pakko se alkio on nyt käyttää pois, ja sitten alkaa säästämään seuraavaan IVF:ään. Suunnitelmissa olisi uusi kierros tuossa joskus maalis-huhtikuussa.

Siirto osuu johonkin itsenäisyyspäivän tienoille. Toivoisin tällä kertaa, että se venyisi hieman pidemmälle kuin aikaisemmilla kerroilla, niin limakalvo saisi kasvaa hitusen enemmän. Menkat on olleet kummankin PASsin jälkeen jotenkin tosi lyhyet. Ekalla kerralla kesti hurjat 2 päivää, tällä kertaa kokonaiset kolme. Ei se limis vaan voi olla silloin kovin hyvässä jamassa, vaikka lääkäri vakuuttelee sen olevan riittävä :(
 
Täällä oli oikeen megalimis tuoresiirrossa, mutta kolmen päivän mensukokemuksella kuppia käyttäen voisin sanoa että vuoto on aika hemmetin pientä... Toisaalta se ei ole siitä limakalvosta ilmeisimmin niin paljon kiinni se vuodon määrä.

Saas nähdä mitä ne nyt sitten meille ensivuodelle keksii... Onko lääkkeellinen vai lääkkeetön... Tsemppiä testaileville!!! Ja jag> Ei se nyt toista kertaa osu heti se salama teihin... Kyllä se pysyy... ;)
 
Jag Onnea!! :flower: Lähettelen nyt sulle kukkiakin, kun uskon ja toivon kovasti että kaikki menee hyvin! Toivottavasti pääset pian veritesteihin, hassua että niitä ei automaattisesti oteta sielläpäin. Olisi muuten mielenkiintoista kuulla sen hintakin.

Ulriikka (laitetaan tuo nyt kahdella k-lla tällä kertaa :D), kiitos sulle tsemppauksesta! Yritetään pysyä positiivisina ja ajatella kuuluvamme tuohon 85%:iin. Mun yksi ystävä on myös tuollainen ihana iloinen tsemppari, ja se kyllä auttaa jaksamaan.

Jadekivi itse epäilin mulle siirrettyä alkiota kun oli surkastunut kolme soluisiesta kaksi soluiseksi, niin lääkäri sanoi, että nämä hoidot ovat niin kalliita, että emme todellakaan teksi mitään ellemme tietäisi että on hyvät onnistumisen mahdollisuudet.

Eli voit kyllä sinäkin luottaa tuohon. Toivotaan että kaveri selviää sulatuksesta ja saatte parhaan mahdollisen joululahjan!! Kaikki on mahdollista! Eikä siitä limakalvosta kannata murhetta kantaa, olen ihan varma että on riittävä kun lääkärit ovat sen sellaiseksi "katsonut". Ja todella moni on onnistunut juuri noista "huonommistakin" alkioista. Näin mulle tälläkin kerralla sanottiin, ja että alkion laatua ei kannata sen enempää murehtia. Jos siis vaan on siirtokelpoinen.
 
Jag ihana uutinen, toivottavasti nyt menee hyvin ja saisitte sen parhaimman joululahjan =)

jadekivi mulla olisi testi myös ennen joulua, suunnilleen pari päivää ennen aattoa jos kaikki nyt menee hyvin! Mietin kanssa että tulee joko iloinen tai vähän hiljaisempi joulu...

Kun kovasti on mietitty tätä onnistumista ja kun niitä plussia ei kuulu tähän ketjuun kuin aika ajoin, niin tuli mieleen, että kirjoittelen yhdellä suljetulla palstalla ja meitä hoitolaisia oli siellä viime syksynä n.15 henkilöä eri hoitovaiheissa. Tällä hetkellä 9 on plussannut ja 4 vauvaa jo syntynyt. Eli tuo prosentti on ollut oikein hyvä, joten ei heitetä kirvestä kaivoon vielä, katsotaan sitten vuoden päästä tilasto uudestaan =)

ON: mulla kp32 menossa ja odottelen kuukautisia että pääsisin viikon päästä 0-ultraan ja piikittelemään. Bongasin tosiaan tässä kierrossa 2*oviksen joten en tosiaan tiedä milloin nuo kuukautiset tulevat kun mitään oiretta siihen suuntaan ei ole eli odottelua...
 
Hei!

Palaan keskusteluun vuosien jälkeen. Pääsenkö listalle?

Meillä alkoi viides IVF-hoito pari viikkoa sitten. Kolmannesta syntyi terve lapsi neljä vuotta sitten. Alkioita on saatu vaihtelevasti hoitojen aikana, mutta vain kerran on tullut top-luokan yksilö ja siitä syntyi tuoresiirrosta lapsi. Muut hoidot menivät mönkään lukuisine passeineen päivineen.

Olen perjantaina punktiossa. Saatiin 17 solua, joista lauantaina oli 13 hedelmöittynyt. Tänään maanantaina piti mennä siirtoon, niin aika siirrettiinkin keskiviikolle, koska hyvälaatuisia olikin vastoin ennakko-odotuksia tullut "paljon"(?) ja päädyttiin pitkään viljelyyn. En vielä tiedä, mitä tuo "paljon" tarkoitti.

En odota hoidolta mitään muuta kuin isoa laskua, koska olemme tottuneet, että ne eivät onnistu. Yhtä lukuun ottamatta... Jos nyt onnistaa, niin sitten ihmetellään, että mitenkäs suu pannaan :) Olen jo lähempänä 40 ikävuotta kuin 30 ikävuotta, tosin vain hieman ;) Tämä lienee viimeinen IVF-rumbamme, saas nähdä miten käy.

Onnea teille kaikille hoitoihin!
 
Jag, lämpimiä ja positiivisia ajatuksia siihen suuntaan täältä puhaltelen! :)

Oma napa: pp4 (VASTA 4?!?! Siitä siirrostahan on jo pieni ikuisuus! :D) ja melko hyvin vielä kasassa ;D. Ajatukset tosiaan kyllä vaihtelee ilosta suruun ja onnistumisesta epäonnistumiseen, ihan useaan kertaan saman päivän aikana. Onneksi työt saa ajatukset ainakin hetkeksi pois aiheesta. Huh!
 
Tänään kävin punktiossa,suuri pettymys, lääkärit aikasemmissa UÄ:ssä ja vielä ennen punktiota sano että onpa paljon ja isoja munasoluja. Loppu tulos oli 2kpl 2cm halkasijaltaan olevaa munasolua.
Päättivät tehdä suoraan ICSI:n, saa nähdä mikä hoito on mahdollisesti seuraavana jos tämä nyt ei onnistu. Toivon sormet ja varpaat ristissä että huomenna ei tule puhelua sieltä. Sanovat että eivät soita jos kaikki onnistuu. Mun tuuria olis tietty että mikään ei onnistu..
 
Haleja jag78 :heart:!! Ja niinkuin sanoit... rauhassa nyt vaan edetään ja varovaisesti onnitellaan. Toivotaan ja uskotaan ettei teidän tarvitse uutta traumaa kokea! Ja tervetuloa Kipsu mukaan!

Tämä joulu tekee tästä ajasta jotenkin erityisen vaikean, toisaalta se voisi tehdä siitä erityisen onnellisen. Johkusen viestiin viitaten, toivotaan ainakin että ensi joulu olisi meillä kaikilla erityisen onnellinen :heart:. Itse sain tästä jonkunlaisen mielenrauhan..

Soittelin tänään klinikalle ja käskivat keskiviikkona vieltä testailla uudestaan kun ei menkatkaan ole alkaneet vielä. Toisaalta tänään on ollut hieman menkkajuilimista...
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa että plussatuulet puhaltaa :) Toivon, että joulunaika tekee taikojaan ja tuo paljon tarrasukkia meille!

(.) <--- tuo kuvastaa olotilaa tällä hetkellä ;) Pp6 meneillään, pientä juilimista ja vatta on kuin rantapallo....no olotilahan on toivottu eli en valita! Pelottaa vaan tulevat päivät. Fiilikset heittelee laidasta laitaan. Tuntuu, että nyt tää onnistuu ja seuraavassa hetkessä jo luovuttamassa. Viimeksi menkat alkoi pp9!
 
Susirouva kyseli veritestin hintaa, itse testi maksaa 42 euroa ja siihen käsittääkseni joku polimaksu vielä tulisi. Enemmän suosittelivat kuitenkin "varhaisvarhais"ultraa, jossa voidaan paikantaa sikiön paikka vaikka sydänääniä vielä ei näkyisikään. Tosin ekassa ultrassa ei huomattu kohdunulkoista raskautta toukokuussa eli päivän olen näitä miettinyt ja jutellut miehen kanssa, tulimme siihen tulokseen ettei stressata nyt millään lisätesteillä vaan odotelllaan. Jos tulee kesken niin tulee, eihän sille mitään voi. Parasta kai vaan yrittää olla ajattelematta koko asiaa.

Ihana kun on monta piinailijaa, jospa tästä lähtisi uusi plussaaalto. Tsemppiä teille kaikille!

Ulriikka79 Jännätään nyt vielä keskiviikkoon. Itsellekin joulu on aina ollut vaikeinta aikaa. Jospa meillä monella jos ei kaikillakin olisi ensi joulu sitten paljon onnellisempi :heart:

onlyer sulla taitaa olla kaikkein piinaavimmat hetket, tsemppiä kovasti ja lämpimiä ajatuksia :)

jadekivi päivitätkö mut plussanneisiin 1.IVF1.PAS ja LA ? toistaiseksi.
 
Onnea plussanneille!!! <3
Tänään tuli isku vasten kasvoja... Sumuja on vedetty piikkejä tökitty... tänää oli uä josta piti selvitä punktio päivä. Noh kaikki hoidot lopetettiin ja alotetaan alusta tammikuussa...
Lääkkeet alotettiin pienillä määrin johtuen sairaudestai ( kun kaikki kuulemma pitää ottaa varman päälle) ja vielä senkin takia kun tosiaan miehelle voidaan tehdä vain kerran biopsi...Mutta mollukoita oli liaan vähän.. määrää en edes pystynyt kysymään... Olin niin asennoitunut siihen että tällä viikolla on punktio ja nyt alkaa jo jotain tapahtua, ja ajatellut myös etää joulusta tulee parhain pitkään aikaan... Plaah:/ mikään ei toteutunut...
Mutta seurailen täällä kuinka muille käy ja toki pitelen kaikille peukut ja varpaat pystyssä :)
 

Yhteistyössä