IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

typsy mulla meni lääkkeetä näin:
(ekana suprecur 2x4 päivässä)
(I UÄ)Puregon ensimmäiset kolme päivää 150IU ja suprecur putos tässä vaiheessa 1x4
(II UÄ)seuraavat kolme päivää puregonia 100IU
(III UÄ)ja seuraavat kolme päivää 50IU
sit loppu suprecurin ja puregonin käyttö ja pistin pregnylin.

Mulla oli siks pienet määrät(lääkettä) kun lääkärit pelkäs hyperiä ja kun näytti että munasoluja saa ja tulee paljon.. no, seuraavalla kerralla on lääkäritkin fiksumpia...

(.) koko yön on pitäny herätä puolen tunnin-tunnin välein kahtomaan kelloa, sen verran vissiin jännittää että soittavatko tänään vai ei, tekis mieli itse soittaa mutta en kehtaa, ärsyttää olla näin epätietoinen... Olis pitäny eilen hoksata ja kysyä et mihin aikaan soittavat jos soittavat... nyt sitten koko päivä ollaan kuin tulisilla hiilillä... ARGH...
 
Viimeksi muokattu:
typsy mulla 1.IVF: synarela 2*2 suihkausta aluksi ja puregonia pistin 300IU -> laskettiin lopuksi 150IU (oli myös hyperin uhkaa)
Nyt 2.ICSI on synarela 2*2 suihkausta ja ensi tiistaina alkaa menopur 300IU

Tsemppiä sulle sitten tammikuuhun, osaavatpahan ainakin säätää lääkkeet sitten paremmin :)

onlyer pitkää piinaa sinne, se epätietoisuus rassaa muakin aina eniten!!

ON: menkat tuli vihdoin tänään, huoh! Meinasi jo ajatus lähteä juoksemaan kuinka sekaisin mun kierto on, eli viikon päästä 0-ultra ja alkaa piikitykset! Menopuria piikittelen ekaa kertaa joten saas nähdä onko kovin eroa puregoniin ja lopputulokseen... Punktiota en onneksi enää pelkää, hyvin kipeä tulee varmasti taas olemaan mutta kaikki sen arvoista jos jotain hyvää syntyy ;)
 
Jag78 oiken paljon Onnea sinulle.. joo oltiin myös siellä insiminaatio ketjussa saman aikaa mutta tulin seuramaan sinut tänne..minä tiedän mun hoito vasta 13.12.2011 riipu mun liimakalvo.. jos kaikki näyttä niin kuin pitää niin ens vuoden heti tammikuun alussa on hoidot..tässä odottelen ikuisuus..

yrittäjä82 olen pahoilani....uusi yritystä:) halauksia.
 
Meillä turkulaisilla on oikeestaan ihan hyvä systeemi että punktion jälkeisenä päivänä soitetaan itse sinne hoitajalle ja kysytään hedelmöittyneistä. Näinollen ei tarvii pumppu hakaten odottaa sitä puhelua....

Sama toi veritestin tulos soitetaan itse ja kysytään niin ei tarvii siinäkään sitten pelätä koska ja missä se puhelin alkaa soimaan.

Hirmusesti onnea piinailevalle ja hoitoja odottaville!! Meillä on nyt onneksi tällanen rauhallinen jakso taas meneillään... Taitaa mennä kaksikin kiertoa ennen kun päästään taas siirtoihin... Sen kuulee joulukuun tienoolla...
 
Wau, superpaljon onnea Jag plussasta!!

Mulla menossa pp12 ja testasin tänään aamulla puhtaan negan :( Virallinen testipäivä perjantaina, mutta lääkäri sanoi, että pitäisi ke-to jo näkyä jos on tärpännyt.

Ei menkkoja vielä kuulu, viimeks oli tässä vaiheessa jo alkanut. Nyt ei liiemmin menkkakipuja ole pariin päivään ollut. Yleensä mulla on 2pvä ennen menkkoja tosi kipeenä paikat. Nyt vaan jotain ihan pientä ja välillä nippailee mahasta, mitä ei yleensä tee.

Mitä mieltä ootte, voiko tosta enää plussaks muuttua? Vai heitetäänkö jo pyyhe kehään?
 
Paluu pienen tauon jälkeen...
On ollut lähinnä odottelua tuossa edellisen siirron epäonnistumisen jälkeen.
Maanantaina käytiin taas suunnittelussa, ja samalla kaavalla mennään seuraavakin paitsi, että IVF muuttuu ICSIksi. Miehelle tää tuntuu olevan kauhean rankka paikka, kun näyttää siltä, että syy on hänen siittiöissään. Ymmärrän kyllä hyvin, kun alunperin ajattelin, että syy on minussa perussairauksien vuoksi.

Lueskellessani ketjua taaksepäin huomasin, että aika moni menee pitkällä kaavalla ja lyhyellä kaavalla menijät pistävät päivittäin. Onko täällä muita, jotka pistää Elonvan ja tarvittaessa Puregonia lisäksi? Itse olen kokenut tuon Elonvan todella käteväksi, kun ei ensimmäiseen 8 päivään tarvitse pistää kuin 3 pv Orgalutrania sen ekan Elonvan jälkeen. Tuloksetkin oli tuolla yhdistelmällä mulla varsin hyviä. Nyt hoitoja jatketaan tuossa joulukuun alussa, ja joululahjaksi toivon mukaan olis kyytiläinen mukana :)

Koitan kauheasti suhtautua nyt positiivisesti, vaikka kyllähän se mietityttää, että entä jos muksua ei tule.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja Onnea superisti kaikille plussanneille!!!
 
heippa kaikille. :) Liityn seuraanne... Hiukan taustaa.. yritys aloitettu 08/08 ja tutkimuksiin mentiin 12/09 Tuloksena liian vähän simppoja/ paljon vastaaineita. Ekat inssit 05/10 ja 06/10 08/10 ja kaikki negaa. Eka pitkän kaavan IVF piti olla 1/11 mutta jätettiin väliin. hoitotaukoa... Ja 09/11 takaisin IVF jonoon. 11/11 ivf suunnittelu käynti, ja lyhyen kaavan IVF aloitettiin nyt (11/11)
Sunnuntaina alkoi menkat ja eilen tiistaina illalla pistetty *munasolujen kasvatus* elonva piikki. ( uusi lääke) onko kellään täällä kokemuksia? Lauantaina alan pistämään orgalutran piikkejä. Eka ultra ens tiistaina. Lääkärin alustavan suunnitelman mukaan keräys olisi itsenäisyys viikolla, mutta luulen että on aiemmin... kun insseissäkin clomit antoi todella hyvän vasteen. Jännittävää....
 
Eilen testailin negaa, joten en enää tänään vaivautunut.. Harmittaa tosi paljon, mutta tänään huomattavasti parempi päivä kuin eilen. Eilen oli ihan hautajaistunnelmat!! :( . Pitää huomenna ottaa yhteyttä klinikalle ja sopia PASsista, katsotaan mikä käytäntö meidän yksikössä on...

Joku oli kysellyt hoidoista tarkemmin.. Mulla meni puregon 100yks. 8 päivää, orgalutran? 3päivää ja pregnyl. Pienellä annoksella aloitettiin, ettei tulisi hyperiä.

Jaksamisia!!
 
on: Toinen mun "munimista" munista lähti jakautumaan ja se on tänään siirretty kohtuun... 9.12 olis testipäivä, ja meidän virallinen vuosipäivä:) saas nähdä saanko antaa miehelle plussa testin lahjaks :D Ei muutakuin tämän tytön piinapäivät alkakoon:D
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
^ Toivottavasti vuosipäivässä ois taikaa :p

Mä meinasin pyytää, että siirrettäis se viimeinen alkio 8.12. jolloin on mun ja miehen vuosipäivä ja silloin tulee myös täyteen 4v ehkäisyttömyyttä. Vähän ristiriitaiset fiilikset tuosta päivästä, mutta jostain syystä silti haluaisin siirtoon juuri silloin.
 
Huomenta!

Minulla on tänään pp1. Eilen siirrettiin kaksi blastokystiä (5 päivän viljely). Olivat "hyviä". Toinen oli kolmantena päivänä top, mutta oli hieman tiputtanut laatuluokkaansa siirtopäivään mennessä. Ja kaveriksi laitettiin joku alkujaankin vähemmän top, mutta molemmat kuulemma "ok". Noh, on näitä kahdena blaston siirtoja mulle ennekin tehty, joten ei tässä nyt auta etukäteen aikanaan tuuletella.

Katselin jotain jenkkiklinikan sivua, jossa blastosiirtojen onnistumisprosentiksi oli tilastoitu 35-37-vuotiailla 52 %. Taitaa olla kyse kahden tai useamman alkion siirroista, se oli jätetty mainitsematta.

Minun klinikallani onnistumisia on kuulemma kuukaudesta vaihdellen 40 - 50 %. Lupaavan tuntuista, mutta...

Olen pahoillani negoistanne ja onnittelen plussista. Koitetaan sinnitellä vuoristoradalla :)
 
Kiitos susirouva! Tsemppiä kaikille merkkipäivänä siirtäville, toivotaan että se toisi hyvää onnea :heart:! Itse varasin tänään ajan vyöhyketerapiaan. Saa keho vähän huolenpitoa ja rentoutusta! Ainakin vyöhyketerapeutti sanoi hänellä olleen asiakkaina lapsettomuushoidoissa olevia ja raskautumisiakin on tullut. Mutta ei nyt saa lähteä sinne sillä ajatuksella että sen avulla lapsi syntyy (tai jos jättäis koko lääketieteen ja keskittäis vaan sinne ;) ) vaan ajattelen oman kropan hyvinvointia että se jaksaisi nämä hulluudet jatkossakin ja olisi ehkä sitä kautta vastaanottavaisempi...
 
Kyllä se vaan on niin, että stressillä on iso osansa tämänkin asian onnistumisessa. Tosin on kyllä helpommin sanottu kuin tehty olla stressaamatta :D Olen kyl miettiny et tarttis joku rentoutumiskasetti hankkia, niinku joku jo aikaisemmin suosittelikin.

Itse stressaan tällä hetkellä oireettomuutta, ei sitten niin juuri mitään oloja. Vaikka koetan kuinka ajatella positiivisesti, niin...blaah! Tänään pp7. Tyhmää tällanen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Täällä pp9. Pari päivää ollut päänsärkyä ja nyt on olo kuin jyrän alle jäänyt. Kurkkua kivistää eli taitaa tulla vielä flunssakin sopivasti.

Viime siirron jälkeen menkat alkoi juuri pp9. Tosin kierron mukaan menkkojen pitäisi alkaa vasta sunnuntaina...ei näitä suotta kutsuta piinapäiviksi!

Yritän silti sinnitellä ja olla optimistinen :)
 
Heippa! Minä kiertopäivänä teille on tehty munasolujen keräys? Aloitin tänään Puregonin (kp2). Sihtasin tota kalenteria, viikonloppu tulee vähän tielle ja aikasintaan keräyksen vois tehdä kp 13, ellei soluja voi viljellä viikonlopun yli? Hitto kun sillon aina kierrot heittää kun ei pitäis! eikä polille tietenkään saa yhteyttä, et kysyis neuvoa...
 
Mulla tehtiin Tyksissä punktio perjantaina, koska munasarjat reagoivat vastoin odotuksia liian nopeasti. Ja siirto oli maanantaina. Ainakin mun lääkäri oli hyvin joustava tämän asian kanssa, onneksi koska muuten olisi viikonloppu pilannut suunnitelmat. Plussatuulia kaikille piinaajille! Täällä menossa eka luomukierto siirron jälkeen...taitaa tulla pitkä kierto, ainakin luulen...nyt voi sitten huomenna rauhassa juhlia työpaikan pikkujouluja :)
 
Mulla punktio oli kp 13 ja siirto kp16. Ja nyt pas oli kp 14.

Tänään alkoi pp14, jälleen puhdas nega. Ei mitään oireita, eiköhän ne menkatkin sieltä tuu, kun lopetan luget! Mahtava aloitus viikonlopulle! :(

Täytyy soittaa klinikalle ja sopia uusi pas. Meillä on siellä 1 jäljellä, mutta viimeeksi piti sulattaa 3, jotta saatiin yks selviämään hengissä. Joten jännäks menee..
Mulla alkaa siis toisenlaiset piinapäivät jo ennen siirtoa, piinaten että päästäänkö siirtoon asti.

Olettaen, että menkat alkaisi nyt kun luget loppuu ja siirtoon päästäisiin, niin testipäivä olisi ovulaatiosta riippuen siinä 22-24.12. Eli sit ois joko tosi jees joulu tai sit ei!!

Tulispa jo lunta, täällä Helsingissä on ainakin harmaata, sateista ja synkkää.
Tsemppiä kaikille :heart:
 

Yhteistyössä