IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

nuppuska Meilläkin sulatettiin tällä kerralla 4, joista 1 selvisi, mutta aiemmin on kaikki selvinneet. Hirmuisesti onnea sulatukseen! Paitsi jos nyt sitten kuitenkin vielä plussaat .....

nirppanen, samat sanat. Mietin tuota Jadekiven kirjoitusta, kun jaksaa panostaa tuohon henkiseenkin hyvinvointiin. Olen yrittänyt olla stressaamatta, mutta jotain oikeasti rentouttavaa kaipaisin myös.
 
Huomenta kaikille!
Täytyy heti tunnustaa että eilen petti hermo ja tein testin..no negahan se oli vaikka kuin ois pyöritelly ja maanitellu. Ensimmäisen siirron jälkeen menkat alko pp9. No kierron mukaan nyt pitäisi alkaa huomenna tai maanantaina. Nyt pp11.

Jäin miettimään tuota sulatusta. Meilläkin oli 4 samassa oljessa. Yksi ei selvinnyt lainkaan, kaksi lähti kehittymään jotenkin viallisesti, mutta onneksi yksi sinnitteli siirtoon! Toivottavasti pieni huurunenä jaksaa tarrata kiinni ja hikoiluttaa mua ensi kesänä ;)
Sen verran herkässä mielentilassa, että itkuhan se tuli kun miettii niitä kolmea joiden taival jäi lyhyeksi.
 
Iltaa kaikille!
Kyselisin taas oisko muilla kokemusta eli meillä ivf ja puregonia 300iu/pv ja ekassa ultrassa vain kaksi munista joista toinen pienempi jatkoksi samalla määrällä pistokset ja uusi ultra oli nyt pe jolloin muniksia oli neljä,jatko hoitona jälleen Puregonia 300 iu/pv ja uusi ultra ma.Eli kyselisin kuinka pitkään voi pistokset jatkua???(Oon kohta joku hormooni-hirviö ,näillä pistos määrillä(nyt pistetty jo 3300iu:ta,onneks on maksu katto).
 
Kiitos vastauksista, helpotti vähän tätä jännitystä! Eli mullakin kerättäis sitten todennäköisesti pe 2.12 tai ma 5.12, jännää! Torstaina on ultra, sitten varmasti selviää jatkosuunnitelmat. Puregon-pistokset on menny yllättävän hyvin, huomenna tosin pitäis eka kertaa pistää se Orgalutran, jossa on vähän isompi neula.... Paljon halauksia teille kaikille!
 
Kyllä se jäi meidän kohdalla jälleen negaksi, vaikka kuinka kaikkea toivoikin. Eli tänään mennään kp2, menkat alkoi eilen, kun vikat luget otin torstaina. Että näin!!

Nyt sitten ens viikolla ultra ja ovulaation metsästelyä. Toivon sydämeni pohjasta, että meidän viimeinen huurunenä selviää, että päästään siirtoon. Ja tietty toivon, että se jaksaisi pysyä siellä sen 9 kk :heart:

Tsemppiä ja haleja kaikille taas!! Mä palailen, kun tiedän miten käy..
 
Kiitos vastauksista, helpotti vähän tätä jännitystä! Eli mullakin kerättäis sitten todennäköisesti pe 2.12 tai ma 5.12, jännää! Torstaina on ultra, sitten varmasti selviää jatkosuunnitelmat. Puregon-pistokset on menny yllättävän hyvin, huomenna tosin pitäis eka kertaa pistää se Orgalutran, jossa on vähän isompi neula.... Paljon halauksia teille kaikille!
Heippa! Aattelin vaan, että ehkä sulla pe ei voi olla vielä keräys, jos vasta torstaina on ultra. Kun pregnyl-piikille tulee vähintään se 36 tuntia pistoksen ja keräyksen väliin, että solut ehtii irrota. Enivei, onnea keräykseen! Omani meni ennalta suunnittelemattomasti/arvaamattomasti,punktiopäivä meni viikonlopusta johtuen oudosti, munasoluja arveltiin olleen 9 kypsää, lopulta niitä olikin 16 ja päivämäärät heitti ihan häränpyllyä.

--

Ja omaan asiaan: Mulla pp 4 blastojen siirrosta. Alamahaa pakottaa vähän. En mene lugesteron-tuntemusten aiheuttamaan hämyyn enää ikinä (jaa enkö...?). Mieliala on herkkä ja alaselkä puutuu herkästi. Lenkille tekis mieli, mutta en taida viitsiä lähteä juoksemaan vielä. Ihan niin kuin sekin jotain vaikuttaisi... Pessimisti odottaa menkkoja.
 
unelmaako vastailen sulle vaikka en tiedä onko tästä hyötyä mutta...
Eli pistelin saman määrän puregonia (300) ekassa IVF:ssä 6 päivää jonka jälkeen laskettiin 200 verikokeiden perusteella. Tuota pistelin 4 päivää kunnes tokassa ultrassa selvisi punktiopäivä ja pistokset loppui. Sanoivat hoidon alussa, että tarvittaessa on vielä kolmas ultra jos tarpeen, eli niin se saattaa sullakin olla, eli josko tänään saisit punktiopäivän selville, ainakin toivotaan niin :)

Mulla alkaa omat pistokset (menopur 300) keskiviikkona ja siis alustavasti vkolla 50 keräys + siirto =)

Onnea myös muille jännäilijöille!!
 
Saako vielä liittyä joukkoon? :)

Meillä olisi tulossa toinen ivf-hoito ilmeisesti ensivuoden alussa. Olemme nyt Helsingin naistenklinikan ivf-jonossa ja lupa ollaan saatu ilmoittautua ivf:ään jo joulukuussa mutta kyllä se lääkäri sanoi että ei kyllä välttämättä mahdu joukkoon :( . No kuitenkin yritän!

Eli meillä on entuudestaan jo yksi ivf-lapsi ja nyt sitten yritetään saada hänelle kaveria :). Olemme siirtyneet yksityiseltä puolelta julkiselle ihan vaan säästämisen takia mutta kyllä sen huomaa tuossa hoidon tasossa (valitettavasti). Julkisella hoidot ovat sellaisella etanavauhdilla eteneviä. Toivon kuitenkin että saataisiin hyviä kokemuksia tällä kertaa julkiselta sektorilta.

Odotan niin kovasti jo sitä hoitoihin pääsyä sillä tällä menoon alkaa täällä tuo ikä tulla jo vastaan. Olisi niin hienoa saada kaveri tuolle meidän lapselle!

Mutta onnea kaikille hoitoihin ja piinailuun!

-Sannamary-
 
Etanavauhtiahan julkisella periaatteessa edetään, mutta kun alkaa tapahtua niin samassa nopeudessa se tapahtuu kuin yksityiselläkin. Eniten ehkä minua harmittaa se että ei vaivauduta jukisella (ainakaan tyksissä) paljoa asiakkaalle selittelemään mitä on tapahtunut ja mitä on milloinkin jostain selvinnyt tai pääteltävissä. He kyllä tekevät omat huomionsa ja hakevat teorioilleen verikokeilla vahvistuksia mutta itse infoaminen "potilaalle" on sitten melko heikkoa.

Kysymällä toki kaikki tuntuu selviävän. esim. ensin ei kerrottu muutakuin että alkiot olivat "hyviä" jotka meni pakkaseen... myöhemmin vasta selvisi että ne todella olivat "huippuluokkaa" eli siis "hyviä" Yksi oli vähän heikompi mutta sekin oli erittäin elinkelpoinen versio. Sama kertomattomuus tuli tuosta munasarjojen kapasiteetista. Epäily sen suuntaan oli jo heti alusta, mutta lopullinen kertominen meille oli vasta ivf suunnittelussa, jolloin kerrottiin että on oikeestaan enää ainut vaihtoehto ja että jos toinen niin sitten pitää heti kyllä alkaa suunnitella ensimmäisen jälkeen.

Tämä odottelu on julkisella se kaikkein sontamaisin homma, mutta esim nyt tuoresiirron ja passin väliin meille taitaa tulla parin kk tauko ja nyt ainakin minulla on todella hyvä olo kun on paussi välissä... Se tietysti vähän sapettaa että siitä on jo vuosi kun ollaan ekan kerran tyksin ovista tämän asian kanssa menty ja vuoden jälkeen voin todeta että on tehty 1oi 3iui ja 1ivf+et Suomeksi siis 12kk ajasta ollaan oltu "aktiivisessa hoidossa 5 tai 6kiertoa ja loppu aika ollaan oltu ns. tauoilla eli odotettu seuraavaa hoitoa. Nyt taas kun tulee pas:seja niin nehän varmaan tehdään kaikki aika peräkkäisiin kiertoihin
 
^ On noissa tauoissa kyllä oikeasti se hyvä puoli, että on "pakko" tuulettaa vähän päätä välissä. Me kun ollaan oltu yksityisellä, niin vuoden sisällä on pian tullut tehtyä 2 seurantakiertoa limakalvon takia, 1 OI, 2 IUI, IVF + 3 PAS. Eli 2-3kk kesäloma poisluettuna on mennyt koko vuosi klinikalla ja nyt alkaa kyllä pää pikkuhiljaa levitä :|

Noh, jos nyt joulukuun siirrosta ei tärppää, niin pidetään taas tuollainen 2-3kk loma. En malta odottaa! :popcorn:
 
Eka PASsi oli sitten siinä eli ei tullut tulosta :( Varailin jo seuraavaan aloitusaikaa, mutta veikkaan, ettei päästä edes siirtoon, kun ovu tulee epäsopivalle päivälle. hormoni-PAS.ia harkittiin, mutta kun siinähän joutuu estrogeeniä syömään 8 viikkoa, niin mulla kun on tuo aurallinen migreeni, jota ehkäisypillerit kovasti pahensi, niin ei kovin houkuta, joten yritetään nyt vielä luonnollisella kierrolla.

Jotenkin oon nyt ajatellut, että tähän hommaan pitää ruveta asennoitumaan eri lailla, koska ei tässä kannattaisi jännittää ja toivoa onnistumista joka kerta, kun voi mennä vaikka kuinka kauan. Netistä jo selvittelin ja miehen kanssa puhuttiin, että jos ei onnistu neljällä ICSi:llä (tietysti riippuu, mitä mieltä lääkäri on, että kuinka monta kannattaa yrittää) niin tie vie sitten Tarttoon tai Tallinnaan ja yritetään lahjoitusmunasoluilla. Että laskettiin, että kauan voi mennä, mulla ikää nyt 37, joten varmaan joku 4 vuotta ainakin kannattaa yrittää. Niin eihän tässä voi neljää vuotta elämässä aina vaan toivoa joka kuukausi tai odottaa. Pitää pystyä elämään myös, ettei jää elämä elämättä. Mutta helpommin sanottu kuin tehty.
 
Ei tuonut PAS täälläkään toivottua tulosta. Tein testin eilen ja tänään eri testereillä ja sama tulos...ei raskaana. Paras lopettaa luget ja odotella tätiä kylään.

Yritän kans saada uutta aikaa. Toivottavasti ei menisi kovin kauas. Sen tiedän ettei tänä vuonna enää mitään tapahdu. Toisaalta ehkä hyvä niin, että saa pää ja kroppa rauhoittua.
Tietty ikää tulee lisää, pian 38. Endo jyllää ja näiden hoitojen kylkiäisenä kohdussa myooma. Pelottaa vähän, että kuin pian joudun kohdunpoistoon. Ei muutenkaan ole jäljellä enää kuin oikea munasarja.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja piinapäiviin :)
 
Sisuunnuin tänään... Ilmoittauduin tukiperhetoiminnan infoon ja aloin katselemaan pääsykoemateriaaleja unelmieni ammattiin....

:D Olo on aivan sanoinkuvaamattoman MAHTAVA!!!!

(meillä on siis vakkarityöt molemmilla ja omakotitalo yms perus "hyvän elämän edellytykset" mutta nyt pistän tuulemaan... :D )
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Neulatyynylle ja krisulille pahoittelut :(

Mulla neulatyyny myös endo jyllää ja vähän kauhulla/ jännityksellä odotan huomista 0-ultraa kun reilu viikko sitten sain nuo kauheat vatsakrampit minkä jälkeen on tikkuillut kovasti mahassa kuten aikaisemminkin kun uusia kystia on löytynyt! No ei auta muu kuin toivoa että joskus tärppäisi!!

Krisuli mulle sumut ovat tehneet myös kovat päänsäryt/ migreenit! Nyt menossa pääkipupäivä 6 ja huomenna onneksi sumut puolittuu, joten ehkä helpotusta luvassa. Mutta mulle ei auraa tule, vain kova kipu ja silmiä särkee kaikki valot.

Tulipas masentava viesti! Kuitenkin innolla odotan huomista ja pistosten aloittamista jos piikitystä nyt voi innolla odottaa ;)
 
Soitin tänään polille uudesta ajasta. Suunnitteluaika helmikuulle! Yritän asennoitua kovasti, että hyvä kun tulee hengähdystaukoa...No toivottavasti maaliskuussa pääsis pisteleen.

Jään nyt taustaileen, mutta käyn lukemassa teidän kuulumisia ja pidän peukkuja teille kaikille! Hengessä vahvasti mukana :)

Plussatuulia +++++++++++++:whistle:
 
Mä kävin tänään ultrassa ja limakalvo oli parempi kuin aikaisemmilla kerroilla! Jee! Jospa tällä kertaa tosiaan saatais se 8mm kasaan siirtoon mennessä.

Tähän hoitoon tulee mukaan myös joku uus lääke, nimeltään gonapeptyl. Sitä pitäis tuikata yksi piikki joskus pari päivää siirron jälkeen. Jännää.. :p Toivottavasti se vika alkio nyt selviää sulatuksesta.
 
Kipsu, kiitos kun valaisit asiaa! Kaikki on niin uutta ja sitä pyörittelee päässään ihan ihmeskenaarioita. Toivottavasti saat pian hyviä uutisia!

Sannamary + yrittäjä 83: olen kanssa huomannut tuon julkisen hitauden ja kokenut sen välillä tosi turhauttavaksi, välillä taas armeliaaksi. Me saatiin lähete erikoissairaanhoitoon vuosi sitten ja nyt siis tehty 3x IUI ja eka IVF tulossa.

Pahoittelut neulatyynylle ja krisulille! Puhut kyllä krisuli asiaa tuosta asennoitumisesta, ja jos tämä olisi järkiperäinen asia niin se varmasti onnistuisikin helposti, mutta kun nuo tunteet, toiveet ja haaveet sotkee kaikki hyvät suunnitelmat asenteista... :headwall: Joinain päivinä onnistuu paremmin kuin toisina.
 
Hei! Meillä tehtiin tänään hieman ennenaikainen testi pp6 (5. päivän viljely) eli 11 vrk vanhat alkiot. Plussa tuli, ihan sikavaalea, mutta plussa kumminkin. Aloin epäillä, kun korvat meni lukkoon iltapäivällä ja googlesta tuli keskusteluja, jossa jopa ennen plussaa oli monilla alkaneet korvat soida ja mennä lukkoon... Eilen haistoin kaasun eräässä ravintolassa tosi voimakkaana, muut ei haistaneet mitään. Näillä oireilla apteekkiin ja nyt pyöritellään hailakkaa viivaa edes takas ja mietitään, mitä tuli tehtyä :O =)
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!=)
Suuren suuret onnittelut Nirppanen ja Kipsu, aina yhtä ihanaa saada plussauutisia ketjuun!
Pettymään joutuneille valtavasti tsemppiä jatkoon.:hug:

Itse olen odottanut odottamasta päästyäni, että hoidot viimeinkin alkaisivat, huoh!
7.12. olen menossa "pistosinfoon" saamaan ohjeita piikityksiin ja tammikuussa se kauan kaivattu piina pääse itselläkin alkamaan. Nyt koitan pitää ajatukset vakaasti lähestyvässä joulussa, jottei se livahda kokonaan ohi, mutta silti: tule jo tammikuu!:cool:

Leppoisaa joulunODOTUSTA kaikille meille, voikaa hyvin!!!
 
Terveisiä täältäkin! Seurailen kyllä sivusta palstaa.. Tsemppiä Jadekivi! ja yrittäjä83.. sekä kaikki muutkin!!! Niin sisuunnuin tänään minäkin! Kävin nimittäin juoksemassa, mitä en ole uskaltanut tehdä pariin vuoteen. Ja voi kun se oli ihanaa!! Perkele tämä elämä jatkuu myös muutenkin ;) Olen myös ilmoittautunut yhdelle kurssille yliopistolle, josta olen pitänyt taukoa yli vuoden tämän projektin vuoksi... Haluan saada valmiiksi edes jotain. Koko elämä on ollut pysäkillä vain odottamassa...

Kävin muuten siellä vyöhyketerapiassa... Oli aika mielenkiintoinen kokemus. Voin suositella, kokeilkaa edes kerran :). Terapeutti oli ihanan positiivinen ja kyseli tarkkaan kierrot ja ovulaatioajankohdat. Ei saa olla ovulaation jälkeen. Voidaan suunnitella hoidot niiden mukaan. Ensi viikolla menen aromaterapiahierontaan. Lisäksi mies saa iltaisin luvan hieroa ja rasvata mun jalat :kiss:. Muistakaa rentoutua ja yrittäkää nauttia elämästä ja joulusta!! :heart:
 
Heippa taas! Pientä palstataukoa takana. Meillä tikutellaan ovista luomukierrosta, joka pliiiiiiiiis osuu huomiselle. Tällöin maanantaina PAS. Tai sitten se pliiiiiiiiis osuu lauantaille jolloin keskiviikkona PAS. Älä tule paha ovis, tule hyvä ovis ja älä osu täsmäämään itsenäisyyspäivään. Aamen.
 
  • Tykkää
Reactions: simpli ja Susirouva

Yhteistyössä