IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Kiitos onniteluista!

Ja hienoa Tillu, tosi lupaavaa! Mulla tosiaan oli vielä pp 14 pissatesti nega,olin jo viikon testannut ja ihan luovuttanut, vaikka kyllä täällä raskaana ollaan. =) Nyt on noita testejä tullut tehtyä koko kolmen vuoden edestä viimepäivinä, kun ei tätä meinaa todeksi uskoa. Sun pieni ei pitänyt sua ihan niin kauan jännityksessä, varmasti hienosti alkanut kiinnittyä! Millon pääset veritestiin?
 
Uskaltaudumpa minäkin viimein kirjoittamaan ketjuun. Takana on noin 6 vuotta "yrittämistä" ja kaksi tuloksetonta inseminaatiota. Tammikuun alussa olisi tarkoitus aloittaa ensimmäiset piikitykset (neulakammoisena oikein odotan sitä innolla) ja IVF-hoidot.

Miten te työssäkävijät olette onnistuneet yhdistelemään työn ja klinikkakäynnit? Onko lääkitysten oireet kuinka näkyviä? Itse kun en vielä haluaisi puhua töissä asiasta mitään, ennen kuin on jotain kerrottavaa...
 
Pääsin viimein lukemaan kuulumisia ja täällähän oli ihania uutisia!!!

Onnitteluhalit Mirdaville ja Haaveilijalle!!! Tillu kyllä tuo on selvä HAAMU :) Tsemppiä vielä piinaileville!

Ronja R. tervetuloa :) Itsekkään en pidä neuloista, mutta kuten nimimerkkikin kertoo niin neulatyynyksi näiden hoitojen aikana itsensä tuntee. Yllättävän hyvin itse ainakin totuin niihin. Viimeksi kun pistin niin en edes ajatellut mitään, pistin vaan ;)
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Dreamer74 ......... 1.IVF 1.PAS .......... tammikuu
Euphonia .......... 1.IVF ................ lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
HaaveissaToinen ... 1.IVF ................ loka/marraskuu
Hautomo76 ......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Hilda80 ........... 1.IVF ................ tammikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................ huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................ helmi/maaliskuu
johkunen .......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Joku_raja.......... 1.IVF ................ helmikuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ alkuvuodesta
krisuli ........... 1.ICSI 2.PAS ......... joulukuu
lumileopardi ...... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Mangu76 ........... 1.IVF 3.PAS .......... tammi/helmikuu
MiiJane ........... 1.ICSI ............... lokakuu?
Mirdav ............ 1.IVF ................ tammikuu?
mökkelö ........... 1.IVF ................ tammi/helmikuu
-nasu- ............ 1.IVF ................ tammikuu?
neulatyyny......... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI ............... helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 1.IVF 2.PAS .......... joulukuu
onlyer ............ 1.IVF ................ marraskuu
poritar ........... 1.IVF ................ marraskuu
Rowan79 ........... 2.ICSI ............... keväällä
Rödluvan .......... 1.IVF ................ helmikuu?
sannamary ......... 1.IVF ................ tammikuu?
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... tammikuu?
Susirouva ......... 2.IVF 3.PAS .......... joulukuu
Syys77 ............ 1.IVF ................ tammikuu
Tammuska .......... 1.IVF ................ joulu/tammikuu
Tillu79 ........... 1.ICSI 1.PAS ......... marras/joulukuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS........... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu


Piinailijat:
amor ............ 1.IVF 1.PAS ........... 21.12.
krisuli ......... 1.ICSI 2.PAS .......... 26.12.
Susirouva ....... 2.IVF 3.PAS .......... 2.1.2012
Tillu79 ......... 1.ICSI 1.PAS .......... ?
Mangu76........1.IVF 3.PAS...27.1.2012

Plussat:

Ninnu77........ 1.ICSI ......... LA 30.4.2012
Ööpö .......... 2.IVF/ICSI ..... LA ?
kerällä81 ..... 1.ICSI ......... LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF .......... LA 25.6.2012
ejeba ......... 1.IVF .......... LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS .... LA 27.7.2012
Kipsu ......... 5.IVF .......... LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ......... LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF.......... LA ?


:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei sorry, mäkin tulen taas huutelemaan vieraaseen ketjuun, mutta Tillu, onhan tuo nyt selkeä haamu! Onnea :)

Täällä on kiva käydä hengaamassa, kun iloisia uutisia tulee näköjään vähän useammin kuin inssiketjussa.... omakin mieli on jotenkin alkanut kääntyä kohti IVF:ää, inssejä kyllä vielä ainakin pari alkuvuodesta edessä mutta toisaalta myös lähete vetämässä julkiselle puolelle ivf:iä varten. Täällä missä majailemme on käsittääkseni julkisen puolen aikojakin saanut parissa kolmessa kuukaudessa, toivotaan että meidänkin kohdalla asia etenisi siellä nopeasti.
 
Hmmmm, sainkohan päivitettyä oikealla tavalla mun tiedot tohon ylläolevaan listaan, meni kyllä vähän puliveivaukseksi...no, jos meni jotenkin mäntyyn ja joku osaa korjata, niin, kiitos, saa korjata:)

Ensiksi, onnittelut myös Mirdaville plussasta, mikäs sen parempaa:heart:
Onnittelut myös Tillullehaamusta, vaikkakaan en osaa ottaa noihin haamuihin minkäänlaista kantaa. Ei ole moisia ilmestynyt omiin testeihin...

Tervetuloa myös uudet tänne!:wave:


No niin, nyt on sitten jouluvelvollisuudet hoidettu (en ole muutenkaan mitenkään "jouluihminen", mutta ei toi viimesin nega suoranaisesti auttanutkaan tunnelman luomisessa), eli pyhät vietettiin lapsuuden kotikaupungissa, niinkuin aina ennenkin, molempien vanhempien kotona suhaten..sen jälkeen isäni oli vielä pari päivää perinteisellä vastavierailulla meillä päin ja tänään saatoin hänet bussiin...nyt vaan vietän "laatuaikaa" itseni kanssa, kun mieskin on välipäivät töissä.
Kävin perinteiseen tapaan itse testatun negan jälkeen myös veritestissä, joka oli se perinteinen alle 3. Eipähän tarvii kenenkään jossitella, auttoiko gonapeptyylit sun muut cocktailit tällä kerralla... Mä vaan toivon, et joskus sais edes sellaisen tuloksen, jossa hcg olis edes pikkasen noussu. Että tulis joku merkki, että kaikki ei oo ihan kuollutta tuolla alhaalla! Varsinaiset plussat tuntuu olevan sitten jo ihan utopistisia päämääriä. Askel kerrallaan...

Sain ens viikolle 3. passin suunnitteluajan, itse asiassa eri lääkärille kuin normaalisti...mulla on vino pino kysymyksiä oottamassa A4-arkilla, joihin toivon saavani vastauksen:D Esim: mulle on jääny vähän epäselväksi, kuinka vakavalaatuinen mun endometrioosi on ja minkä verran sitä jäi viime kevään laparoskopian jälkeen muhimaan tonne alakertaan. Ja jos kerta omalääkäri sanoo, et endo on meidän lapsettomuuden syy, niin mä haluan, et kaikki mahdolliset keinot otetaan käyttöön nyt, eikä sitten 10. kierrolla!

Et tälläinen omanapainen vuodatus, koettakaa kestää! Huh...kaikesta huolimatta: life goes on....
 
Tillulle onnittelut!

Mangu mulla on esim. endometrioosi koko ajan elänyt leikkauksen jälkeen (leikkauksesta nyt 2 vuotta aikaa), eli toisin sanoen on palanut hyvin vahvana!
Mun lääkäri (ja pari muuta) ovat nyt syksyllä sanoneet, että niin kauan kun kestän kipujen kanssa, niin ei leikata uudestaan ettei vie lisää hedelmällisyyttä pois. Nämä vatsakrampit mitä mulle tulee alkoivat noin puoli vuotta sitten, eli ovat tässä hoitojen aikana kehittyneet. Samoin kipu kohdun takaseinässä on helpottanut, mutta vasemmalta löytyy nykyään kunnon pesäke!

Mulla on kanssa vähän pienempi A4 odottamassa lääkärin puhelua :D Kyllä mäkin haluan tietää kaiken mahdollisen ennen kuin luovutan ja varsinkin nyt meidän tilanteessa missä vaiheessa kannattaa luovuttaa kun pelkkiä huonoja alkioita.
Tuosta hcg:stä vielä, mulla kun se oli sen 8,5 niin uusi verikoe otetaan mutta ei se kauheasti mieltä sekään lämmittänyt :( Meinaan toki kysyä mitä noin pieni summa kertoo, oliko edes jotain yritystä tms... No koitetaan jaksaa ja tsempata täällä toisia :) Mutta kerro sitten kanssa jos saat endosta ja sen hoidosta jotain uutta tietoa! Mulle tehtiin viime punktiossa se, että koska jouduttiin pesäkkeeseen kajoomaan keräyksen aikana, niin sain 2 pussia antibiootteja suoraan suoneen ettei tule tulehdusta.
 
Suuret kiitokset kaikille onnittelusta ja tuttuja myös ollaan insista ja nyt ollaan täällä.käyn kyllä vielä kirjoittamassa siellä:)
Tillu kiva kyllä nähdä toi kuva.. tein myös tänään saman testin ja tulos oli RASKAANA 2-3 eli kolme testi olin jo tehnyt:) sain jo ultraääni aika NKL.lle 24.10.2012 vaika väestöliitto voin menna pari viikon päästä mutta siellä maksaa aika paljonkin;)
halauksia kaikille ja kyllä se ihme vaan tule meille kaikille josain vaihessa..uskon ainakin niin:)
 
Kiitokset kaikille onnitteluista. Vähän on epäuskoinen olo edelleen ja edelliset pettymykset meinaa peikkoja mieleen tehdä. No varovasti varovasti.. Midraville kans mahtavat onnittelut ylläri plussasta!!!! Tarroja ja liimaa yms tököttiä mukaan, et molemmille (ja kaikille muillekkin) ne nyytit syliin saadaan.

Tillu&Hippu (piti miehen takia muuttaa työnimi Teposta Hipuksi, sanoi, et sitten sille jää se Teppo nimeksi jos sillä 9kk kutsutaan):heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Wow suurensuuret onnittelut Tillulle ja Mirdaville :) Aivan huippua!!

Itsellä hieman pienempiä iloisuuden aiheita, eli meillä alkaakin jo tästä kierrosta sumuttelut, eikä seuraavasta, niinkuin alunperin oli ajatus. Eli rupean sumuttelemaan 10.1. Menkat alkoivat päivä sen jälkeen, kun 6kk jonotus naistenklinikalle oli tullut täyteen. Kokeilin onneani ja ottivat heti vastaan :) Ei tule siis välikiertoa.. Meillä eka hoito oli lyhyellä kaavalla, nyt pitkällä. Lääkkeenä synarela, millasia kokemuksia oireista ym?

Vaikkakaan mä en vieläkään voi uskoa, että meidän 1.ICSI ei tuottanut tulosta.. jotenkin tämä tuntuu nyt niin paljon todellisemmalta ja pelottavammalta. Tätäkö tämä elämä nyt on? En ikinä olisi uskonut syyskuussa, kun tämä rumba aloitettiin, että uudenvuoden alla suunnitellaan jo toista hoitokokonaisuutta :( Noh, ei taas kun pää pystyyn ja hymy nassulle :)

Onneksi tämä ketju on saanut plussiakin lähiaikoina, antaa toivoa meille muillekin :heart:
 
Onnittelut Tillulle ja Mirdaville!!!

Me jäädään ootteleen postia Naikkarilta ja ensimmäisen IVF:n suunnittelua. Clomit ei sopinu :(

Elimistö on muutenki ihan sekasi. Menkat tulee vähintäänki 2 viikon välein ja vuotoa kestää 6-11 päivää. Hermot menee.

Mutta siitä huolimatta:
Onnellista uutta vuotta kaikille!
 
ONNEA plussanneet!!!
Olen käynyt lukemassa ahkerasti ketjua, vaikken olekaan itse kirjoitellut. Nyt kuitenkin alkaa meilläkin taas asiat etenemään. Terolut-kuuri takana ja vuotoa odotan, sitten alan pistämään Puregonia. Ensimmäinen ivf siis aluillaan ja luhyellä kaavalla meillä mennään. Klinikka aukaa maanantaina ja toiveissa oli, et heti silloin sinne soittelisin ja varaisin uä aikaa, tarvii nyt toivoa että vuoto pian alkaisi.

Hyvää ja parempaa uutta vuotta kaikille!!!
 
Nuppuska: On pakko tulla vastailemaan kun mulla on nyt kanssa menossa ensimmäistä kerataa sumuttelut tässä Ivf-hoidossa (aikaisemmin tehty lyhyellä kaavalla). Olen sumutellut nyt 11 päivää ja mulla oli ihan kamalat ne sivuoireet : / Heti alusta alkaen mulla alkoi aivan kamala ihon kutina ja ihottumaa ilmaantui sitten sen mukaan. Väsymys on ollut tosi voimakasta ja sitä on edelleen. noi kutinat on nyt muutama päivä sitten jo helpottaneet mutta olen kyllä syönyt allergialääkkeitä siihen kutinaan. Mieliala on ailahdellut enemmän sinne ärtymyksen puolelle ja hermot ovat olleet todella kireällä jatkuvasti... nii ja mulla toi sumutteluneste on valunut melkein koko ajan nieluun ja mitään hyvän makuista se ei todellakaan ole ;) . Mä toivonkin että tämä sumuttelu jo pikku hiljaa riittäisi!
Toivon ettei sinulla nyt tulisi mitään sen kummempia sivuvaikutksia sillä kuulemma monet eivät siitä mitään oireita saa (?)

Huomasin että täällä on tullut jo muutamiakin positiivisia testejä sen jälkeen mitä olen viimeksi käynyt! Mahtavia uutisia ja se luo kyllä paljon toivoa näihin hoitoihin. onnittelut kaikille! :flower:

Toivotan teille kaikille mahtavaa uutta vuotta ja onnea kaikille hoitoihin! Toivotaan kaikille sitä mitä olemme lähteneet hoidoista hakemaan!!
 
nuppuska, Give ja nasu kiitokset onnetteluista.. ihanaa jakaa uutisia että antaa myös toivoa ja jaksamista teille.. olen ihan varma että joikainen teistä saa vielä siitä odottettu vauva:) niin minä on ainakin uskonut koko ajan...
halaksia ja hjyvää uutta vuotta kaikille...<3
 
No nyt on ajankohtaista tulla taas piipahtamaan tässä ketjussa. Kymmenespäivä alkaa sumuttelut ja sitä myötä IVF-hoitojen tie. Pitkällä kaavalla mennään ja julkisella puolella hoidossa. Meillä on yksi nelivuotias luomuihme ja pikkukakkosta ollaan haluttu siitä kun esikko oli puolivuotias. Itselläni on PCO ja miehelläkin sperma ei sitä parasta laatua joten saa olla ihmeissään kun tuo esikko on tiensä meidän perheeseen löytänyt. Itsellä ei mikään kauhean suuri usko ole tähän ekaan hoitoon mut lähinnä toivon syvästi että punktiosaalis olis hyvä ja pakkaseenkin löytäisi tiensä muutama hedelmöittynyt munasolu. Tunteet menee aasta beehen, aika kauan sitä on halunnut uskoa että toinenkin lapsi tulee itsestään, mut nyt on ollut pakko myöntää että näin ei ole. Täytän kohta 36, joten senkään puolesta ei enää viitsisi sitä ihmettä odottaa. Että tällaista tänne. Huomenna aloitan terokuurin ja sitten sumut. Saapa nähdä mitä nuo sivuoireet saa aikaan.. vaikka pieni hinta se on siitä jos meitä vielä toisella lapsella siunattais.
 
Superisti onnea kaikille plussanneille!!

Täällä odotellaan puolukkapäiviä ja sen jälkeen alkaa taas pistelyt ICSIä varten.
Miten muuten Finnair suhtautuu piikkeihin matkatavaroissa? Ei ainakaan käsimatkatavaroihin saa laittaa mutta jos laittaa kylmäpatruunan kanssa ruumaan?
Olisi just sopivasti kotimaanreissu tiedossa ja pitäisi saada joko Elonva tai orgalutranit mukaan :/ (riippuen siis miten noi menkat tällä vkolla alkaa)
 
Hautomo en osaa suoraan vastata kysykseen, mutta itse olen kuljettanut saksia ja linkkuuveistä ruumassa eikä koskaan ole mitään tullut.

Mietin kanssa että eikös ruumassa ole pakkasta?
Mun pitäisi kuljettaa synarela pallon toiselle puolelle jos kaikki menee putkeen ja jokin muistikuva on että lääkärintodistuksella/ reseptillä tuo onnistuisi käsimatkatavaroissa, onko kellään tarkempaa tietoa?

--> vastaan itselleni: synarelahan on alle 100ml joten onnistuu käsimatkatavaroissa :)

Hautomo kun surffasin Finnairin sivuilla, niin sieltä en suoraan löytänyt rajoitusta piikkien kuljetukseen ruumassa!
 
Viimeksi muokattu:
No näin määki mietin, että ruumaan vois mennä. Ei niissä kuulemma nykyään ole enää pakkasta, koska eläinten kuljetus ruumassa on kasvanut niin paljon. Eikä koiria/kissoja/frettejä saa kuljettaa lentorahtina pakkasessa :)
Käsimatkatavaroihin en uskalla pakata, kun niissä on ne neulat :( En viitsi ottaa riskiä, että jäis johonki Hki-vantaalle tullisedille hormoonit ;)
 

Yhteistyössä