IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Tervetuloa mukaan piinailemaan valoa, samoissa mennään melkeimpä, minulla oli punktio päivää aikaisemmin! Minäkin olin kohtalaisen kipeä punktion jälkeen, mutta nyt olo alkaa olla jo normalisoitunut! Alkaako siellä yhtään helpottamaan?
Susirouvalle onnittelut loistavasta ja onnistumisen kannalta erittäin potentiaalisesta kyytiläisestä :)
Täällä ei MITÄÄN oireita edelleenkään - ei myöskään kiinnittymisvuotoa tai
-tuntemuksia.. Argh. Kylläpä aika kuluu niin hitaasti.
 
mökkelö: Kiitos, tässä nyt piinaillaan sitten yhtäaikaa :) Nyt alkaa onneksi(!!) jo helpottamaan oloa. Onpa ihana tunne, ku voi jopa seistä ja kävellä vähän pitemmän matkan kuin keittiöstä olohuoneeseen. Vatsa on edelleen tosi turvonnut, mutta kipu on onneksi vähentynyt. Pientä kipuilua on alavatsassa, ihan häpyluun yläpuolella. Vähän muistuttaa menkkakipua.. Kuuluu toivottavasti asiaan. :) Nyt voi jo sanoa, että ensi viikolla testaillaan niin ei tunnu aika niin pitkältä :)
 
Heippahei taas!

Paljon on ehtinyt tapahtua ja paljon hyviäkin uutisia, mahtava homma!

Tervetuloa valoa! :) Onnentoivotuksia piinailuun ja onnenpotku kaikille muillekin jänniä aikoja eläville! Toivottavasti saadaan mahtava plussa-aalto, se ois hienoa!

Mullakin oli tänään siirto. Hyvin meni, ei sattunut ja tosi nopea toimitus muutenkin. Tuomio oli tällainen, että kerätystä 14 solusta 13 oli kuulemma kypsiä, 11 hedelmöittyi, 5 päivän pitkällä viljelyllä tänään tuloksena 3 "huippuluokan alkiota", joista yksi siirrettiin ja kaksi meni pakkaseen ja 7 hitaampaa, jota jatkoviljellään vielä tämä ja ehkä huominen ja sitten ilmoitellaan tilanteesta myöhemmin, että saatiinko lisää pakkaseen.

Mitä ootte mieltä tuloksesta? Oon lukenut, että pitkällä viljelyllä käy katoa enemmän kuin lyhyellä, eli varmaan aika normaali/ok tulos siihen nähden? Ja mietin, että mitähän tuo "huippuyksilö" tarkoittaa, onkohan se tuolla viidellä päivällä jo blastokysti vai mistähän sen tietää? Hmm...olisi taas pitänyt älytä kysästä, mutta jotenkin siinä oli niin ihme mielentiloissa, etten saanut oikeen sanaa suustani ja vasta kotimatkalla virtasi kaikki mieleen.

Tänään on ihan vapaapäivä ja huomenna sitten töihin iltavuoroon. Onkohan se nyt näin, että pitää suht iisisti ottaa? Kun tässä tämän hetkisessä työssä on vielä fyysisiäkin elementtejä, joten onkohan pienimuotoisesta nostelusta haittaa? Ja muutenkin joudun olemaan liikkeessä/kävelemään miltei koko 7 tuntisen vuoroni, se kai on ihan ok? Muuten on ihan huippu olo, kaikki punktion jälkeiset kipuilut on tipotiessään, vatsa ei juurikaan turvonnut ja ihan pirteä ja reipas olo.

Nyt onkin hurjn moni piinailemassa samaan aikaan, ensin pääsee jännittämään toisten tuloksia ja sitten omiaan. Ei oikein pressanvaalitkaan tunnu miltään tämän muun jännitysnäytelmän keskellä! :D
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille.
Karpalo: Mulle lääkäri selitti, että se on juurikin blastokysti, joka on viljelyn viidennen päivän alkio. Ja karsiutumista tapahtuu sen vuoksi, että siinä karsiutuu ne "huonommat" alkiot.
ON: Soittelin tietenkin heti paniikissa näin maanantain kunniaksi klinikalle ja tiedustelin meidän alkioiden tilannetta. Siellä köllii edelleen ne kaikki 4 hedelmöittynyttä alkiota, ja niistä 3 on "aivan priimaa" ja yksi heikompi mutta hyväkuntoinen. Hirmuinen jännitys iski sen suhteen, että jaksaako ne kaverit vielä keskiviikon siirtoon saakka....
 
Heippa! :wave: Vihdoinkin pääsin aloittamaan piikittelyni; lauantaina pistetty siis ensimmäinen Puregon-annos! Torstaina on 1.ultra, ja sitä jännityksellä odottelen.
Onpas täällä paljon samassa vaiheessa olevia piinailijoita; Tsemppiä ihan jokaiselle!!
 
linnuton puu, samoissa mennään ;) itse pistin ekan puregonin perjantaina. Tsemppiä!

Itseä vaan huolestuttaa nyt kun yöllä heräsin yhtäkkiä kovaan kuumehorkkaan, yli 39 astetta! Ja sama meno jatkuu yhä, lääkkeet laskee kuumetta vain hetkeksi. Mutta mitään muita oireita ei oo, ei mitään nuhaa tms mistä voisi päätellä missä tauti on. Heti aloin tietty pelkäämään että mitä jos hoito pitää keskeyttää tämän takia?! Onko jollekin käynyt niin? Ainakaan punktiopäivänä ei saa olla kuumetta, sen tiedän. Onhan siihen vielä n. 1,5 vk aikaa, mutta huolettaa silti. Huomenna yritän kuumeesta huolimatta raahautua ultraan, kyselen sit samalla gyneltä tosta.
 
Rödluvanille heti alkuun, et toivottavasti tuo nyt ei johdu hoidoista ja jos johtuu niin ei kuitenkaan aiheuta hoidon keskeyttämistä. Hieno homma että sulla huomenna lääkärikäynti, niin ei tarvi monta päivää arpoa et mitä tuleman pitää.

Nuppuska, millaiset on tuntemukset nyt? Vieläkö arveluttaa et meneekö lääkettä vai ei? Mä olen nyt huomannut ettei toi Synarela niin pahaa tee enää, kai siihenkin tottuu.

Ylihuomenna ekaultra ja alkaa pikkuhiljaa jännittää et toivottavasti kaikki olis sillä mallilla että pääsisi Puregonin piikittelyyn. Odottavan aika on pitkä. Mulla on esikolta jäänyt sellainen vaiva et rinnat tirsuu edelleen sitä ns. ternimaitoa ja sen takia prolaktiinia mitattu useaan otteeseen. Nyt huomasin suihkussa käydessä et heruminen tai siis tipottelu on loppunut joten siitä voisi päätellä että jotain hormoonitoiminnan sammumista on tapahtunut. Väliin hiukka vilun väristyksiä, mut siinä ne tärkeimmät. Olis jo keskiviikko niin olis vähän hullua hurskaampi tässä hommassa. :/
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa valoa ja onnea Karpalolle hienosta saldosta. Mukava, että porukka vaan kasvaa :)

Mulla siirrosta on nyt vähän vajaa viikko (oli viime keskiviikkona) ja eilen alavatsassa tuntui vähän väliä ohimenevää juilimista. Oiskohan se hyvä vai huono merkki? Toinen juttu, minkä oon huomannut, on jano varsinkin öisin. Oon yrittänyt juoda vähän enemmän kuin normaalisti (mikä ei sekään taida olla litraa enempää), mutta silti huomaan yöllä vessassa käydessä, että suuta kuivaa. Onkohan lääkityksellä tähän vaikutusta? Mulla on nyt käytössä Lutinus -puikot. Muuten mennään ihan normaalivoinnilla.
 
Valoa: Tervetuloa!=)

Karpalo: Erittäin hyvä tulos!!!Onnea!Yhdellä hyvällä kun jo voi onnistua ja miksei huonommillakin.;)

Hautomo: Tsemppiä piinailuun, toivottavasti siirto menee hyvin ja alkiot pysyvät "kasvukäyrillä" !!=) Tulethan kertomaan kuinka kävi!!

Rödluvan,linnuton puu ja Jepelis: Tsemppiä pistoksiin! Toivottavasti Rödluvanin kuumeilu olisi harmitonta vilustumista. Itse olin flunssassa ekan IVF:n aikaan ja ei se ainakaan hoitoa estänyt. Koeta levätä vaan ja hoitaa itseäsi!

Ronja R: Oireet voi olla melkein mitä vaan, mulla on ainakin vaihdellut ihan oireettomasta vaikka mihin vihlontoihin ja särkyihin:O

Krisulille pahoittelut!!:hug: Toivotaan parempaa onnea seuraavaan siirtoon, toivottavasti sellainen onnistuu!!:hug:

ON: Mulla on ollut oireita nyt jo muutaman päivän ja tänään sitten lipsuin päätöksestäni olla testaamatta ennen aikojaan, muuten olisi pää hajonnut tähän piinaan. Sunnuntaina oli pregnyl hävinnyt ja tänään tuli pregcheckiin haalea mutta selvä viiva testiajalla, APUA, voisiko se olla että kiinnittyminen olisi ainakin tapahtunut, en voi uskoa:O pp8 :heart:

 
Viimeksi muokattu:
Huimaa Jensar, kyllä se PLUSSA on! ONNEA!! :heart: :heart: :heart:
Toivotaan nyt, että pysyisi mukana loppuun asti :) Mitä oireita sulla on ollut?

Itse heräsin tänään aamulla tuttuun menkkajuilintaan, joka alkaa aina noin viikkoa ennen itse menkkoja :( Ei hyvää tiedä. Muutenkin mulla on kumma tunne epäonnistumisesta tän hoidon suhteen, vaikka tuntuukin äärimmäisen pahalta sanoa se "ääneen". Yritän koko ajan vaan työntää pois sitä ajatusta ja säilyttää toivon onnistumisesta. Itku on ainakin herkässä, tänään aamulla bussissa meinasin purskahtaa itkuun, kun sellanen vanhempi mies luovutti paikkansa äidille ja noin 4-vuotiaalle tytölle, jotta ne pääs istumaan vierekkäin. Sitten junasta jäädessä liikutuin ja aloin vollottamaan, kun ystävällinen konduktööri matkustajien pyynnöstä soitti toiseen junaan ja pyysi sitä odottamaan asemalla tämän meidän junan matkustajia :LOL:
 
Kiitos mökkelö, ja sama juttu, ei mitään tuntemuksia, ei kiinnitysvuotoja tai mitään Mrrr..

Karpalo oikein hyvältähän tuo kuulostaa! Ja pitkässä viljelyssä on katoa enemmän. Normaalisti hedelmöittyneistä saadaan lyhyessä viljelyssä 60-75% käyttöön. Eli ei siinäkään kaikkia ollenkaan.

Ihan mahtavaa hautomo :)

Ronja, mulla myös nuo Lutinukset, mutta en ole huomannut että niillä olisi oikein mihinkään vaikutusta (ja valuvat lähes siinä missä lugetkin).

Linnuton puu, tosi hienoa että pääsitte nyt taas hoitoihin kiinni!

Jensar woow, toivotaan että on oikea +. Onnittelen varovaisesti :).
 
Mökkelö: Mulla meni eka viikko punktiosta ilman mitään oireita (muuta kuin punktion jälkeiset oireet mitkä tunnistinkin samoiksi kuin viimeksi), mutta tokan viikon alusta eli perjantaista lähtien alkoi olemaan jo kummia alavatsatuntemuksia harvakseltaan, mielialat oli tosi itkuiset ja herkät, rintoja alkoi pistelemään ja olo muuttui kuumeiseksi ja pöpperöiseksi, jos nyt noin voisi sanoa. Myös ruokahalu lopahti ja välillä ihan ällöttänyt lievästi etenkin syömisen jälkeen. Nyt on menkkakivun tyyppistä ollut aika kovaakin kipua aika ajoin, toivottavasti se tietäisi vaan hyvää. Mä oon tosi ilonen jo siitä jos kiinnittyminen olisi tapahtunut, toki sitä hiljakseltaan jo toivoisi ihan oikeaa onnistumistakin , mutta todella varovaisesti .....:ashamed:
 
Jepelis ja Jensar, kiitos tsempistä! Ja Jensarille vielä iiiisooooot mutta varovaiset onnittelut, kahdelta viivaltahan tuo näyttää!! :D

Krisulille halaus ja pahoittelut :hug:

Tänään siis eka UÄ piikkien aloittamisen jälkeen. Kerroin kuumeesta ja gyne sanoi ettei pitäisi missään nimessä johtua hoidoista, eli todennäköisesti joku virustauti. Mutta koska se pitää saada menemään ohi niin pian kuin mahdollista niin määräsi saikkua ja vuodelepoa(!) loppuviikoksi, ja juoda pitäis 3 litraa päivässä :O Ite ultra taas näytti että vähän vajavainen vaste Puregonille, vaan muutama rakkula. Mulla lähdettiinkin pienellä annoksella liikkeelle koska on PCOS, ettei tuu hyperiä. Mutta nyt annosta sit nostettiin 125-->175IU, ja seuraava UÄ jo perjantaina. Lähtis nyt hautomo toimimaan vähän paremmin, ja paranis typerä kuumetauti.
 
Viimeksi muokattu:
Lämmin :hug: krisulille myös täältä! Vielä on kuitenkin kaksi mahdollisuutta ennen seuraavaa rankempaa rumbaa. Toivotaan, että ainakin toinen jaksaisi loppuun asti!

Rödluvanille virtuaaliparannus :whistle: puuh. Lepäile, kyllä se siitä talttuu! Ja mullakaan ei muuten sitten ekassa ultrassa näkynyt juuri mitään vastetta, mutta sittemmin rakkuloita kasvoi 23! Toivotaan, että sinullakin on vaan hiukan hidas käynnistyminen sen suhteen :)
 
susirouva, kahta ei miulle laiteta, kun kaksosraskaus tulisi todennäköisesti johtamaan keskenmenoon :( Mutta noissa käytetyissä oljista, on toinen ollut hengissä ja toinen kuollut, joten jospa niin kävisi sen viimeisenkin kohdalla...

Nythän tuli viime yrityksessa esiin uutena ongelmana jonkunlainen polyyppi tai kysta kohtuontelossa, 3,2 mm kokoinen. Gyne sanoi, että jos kasvaa tuosta kovin, niin pitää poistaa. Oonkin nyt sitten googlettaillu polyyppeja ja kystia ja näyttävät nekin vähentävät todennäköisyyksiä hoitojen onnistumiseen :(

Suuri harmi on tietysti jos tuo pikkupolyyppi/kysta estää jatkohoidot kun sitä aikaa odotella toimenpiteitä ei iän puolesta hirveästi olisi (37 siis).
 
Upeeta Jensar! Varovaisesti vielä onnitellen, mutta mahtavalta näyttää :)

Jepelis en oo enää jaksanut murehtia, tuleeko synarelaa kuinka riittävästi.. Täysin ohjeiden mukaisestihan oon sitä suihkutellut, eli eiköhän sitä ihan riittämiin tuu :) Tässähän saa murehtia ittensä hengiltä, jos joka asiaa murehtii. Vaikkakin taipumusta siihen on :)

Mulla on nenän limakalvot ja noi ontelot on tosi kipeät. Ja suihkauksien jälkeen tuntuu aivan hirveetä polttelua hetken. Ja nyt on alkanut hikoilut, varsinkin öisin.. Mutta näiden kanssa vielä elää, josko ei nyt vaan tulis lisää oireita!

Menkatkin mulla alkoi sitten viime viikolla, tasan viikon myöhässä, niinkuin Yrittäjä vinkkailitkin, että voi käydä!

Huomenna eka ultra ja sitten toivottavasti alkaa taas pistokset. En tiedä yhtään kyllä, mikä lääke kun ei ole NKL:lla tavattu lääkäriä suunnittelukäynnin jälkeen ja siitä on jo 3kk. Ekassa lyh.kaavassa mentiin gonal-f:llä.

Tsemppejä kaikille ja palaillaan taas :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mökkelö;25513291:
Rödluvanille virtuaaliparannus :whistle: puuh. Lepäile, kyllä se siitä talttuu! Ja mullakaan ei muuten sitten ekassa ultrassa näkynyt juuri mitään vastetta, mutta sittemmin rakkuloita kasvoi 23! Toivotaan, että sinullakin on vaan hiukan hidas käynnistyminen sen suhteen :)
Kiitos =) Olipa sulla huima muniskehitys!! Kiva tietää että se voi vielä lähteä hyvin käyntiin.
 
Nuppuskan kanssa mennään presiis samassa, eli mulla kans huomenna 0-ultra. Mitäpä näistä tosiaan stressaamaan, kyllä ne asiat selviää.. tavalla tai toisella. :) Mulla vähän epäselvyyttä et pitäskö toi Puregon ottaa mukaan, mut en taida sitä tehdä vaan pistän sitten iltapäivästä sen itse kotona.

Jensar, ihan varovaisen pieni onnen toivotus. :heart: Nyt peukut pystyyn et viivat tuosta vahvistuvat ja pieni/et (en muista kuinka monta alkioita sulle siirrettiin) pysyvät menossa mukana seuraavat yhdeksän kuukautta.

Mä olen valvoskellut pari yötä aika lahjakkaasti. Viime yönäkin vielä kahdelta katselin kelloa.. muutenki uni katkonaista. Kuumia aaltoja ei ole ollut mutta vilunväristyksiä senki eestä. Kaippa tässä jotain toivottua on tapahtunut. :)
 
Jensar, vautsi, varovaiset onnittelut ja toivottavasti viiva vahvistuu! :)
Rödluvan, toivottavasti isompi annos antaa hyvää vastetta! Tsemppejä "hautomoon"! ;)
krisuli, ehkäpä tämä hoito tuottaisi kuitenkin toivotun tuloksen, tsemppiä!
nuppuska, voi että, toivottavasti pääset kohta pistosvaiheeseen! Itse menin kylläkin vain lyhyellä kaavalla, mutta pistokset oli jotenkin ihan jees juttu ja varsinkin, kun vertaa sumujen "oireisiin" (tai miltä ne kuulostaa), niin varmasti ihan virkistävää vaihtelua!

ON. Yritän kehitellä oireita, joita ei toki näin pari päivää siirrosta voisi varmaan ollakaan, mutta aika hiljaiselta näyttää. Pikkuruista nippailua vatsassa, jota on jokaisessa normikierrossakin ja tooooosi kylmä koko ajan....hrrrr... Mutta niin kuuluu ollakin tässä vaiheessa "kiertoa". Its.as. aika jännä nyt tehdä vertailua luomukierron ja tällaisen lääkkeellisen välillä.

Onko muille tullut Lugeista jotakin oireita tai vaikutuksia? Kun mulle ne ei oo vaikuttaneet mitenkään ja aloin jo miettiä, että kai ne on imeytyneet kuitenkin ihan asianmukaisesti? :O Vaikka yleensä olen kyllä saanut laitettua ne mukavasti sillä lailla, että olen ollut kotona ja on päässyt pötköttämään laiton jälkeen, mutta muutaman kerran on joutunut laittamaan esim. kesken työpäivän. Vaikka eihän ne sieltä osotteestaan minnekään toki putoa, mutta jotenkin vaan aina ajattelee, että pitäisi tulla ihan maksimaaliset oireet, että hoito tehoaa.
 
ON: Täällä menossa arviolta pp9. Perheessä on flunssaa liikkeellä ja itsekin olen lämpöillyt eli välillä palellut, välillä hikoillut kovasti. Toivotaan ettei muutu pahemmaksi. Vatsassa juilii menkkamaisia tunteita, mikä huolestuttaa kyllä. Oma kierto vaihtuisi luonollisesti näinä päivinä, mutta tätä kiertoa jatketaan lugeilla vielä. Mun aiemmassa raskaudessa (9 vuotta sitten) ei tullut mitään oireita ekaan 6 viikkoon. Mulle siis menkkaoireet on aina olleet merkki lähestyvistä menkoista eikä raskaudesta...

Jensar: Mä mietin, voiko se raskaus näkyä jo noin aikaisin? Eikö pp8 vaikuta vielä ne lääkkeet? Mulla on testauspäivä vasta viikon päästä (pp16). Mutta toivotaan, että se oli sinulla oikea plussa ja kaikki menisi hyvin. :)
 
Mökkelö: Mulla meni eka viikko punktiosta ilman mitään oireita (muuta kuin punktion jälkeiset oireet mitkä tunnistinkin samoiksi kuin viimeksi), mutta tokan viikon alusta eli perjantaista lähtien alkoi olemaan jo kummia alavatsatuntemuksia harvakseltaan, mielialat oli tosi itkuiset ja herkät, rintoja alkoi pistelemään ja olo muuttui kuumeiseksi ja pöpperöiseksi, jos nyt noin voisi sanoa. Myös ruokahalu lopahti ja välillä ihan ällöttänyt lievästi etenkin syömisen jälkeen. Nyt on menkkakivun tyyppistä ollut aika kovaakin kipua aika ajoin, toivottavasti se tietäisi vaan hyvää. Mä oon tosi ilonen jo siitä jos kiinnittyminen olisi tapahtunut, toki sitä hiljakseltaan jo toivoisi ihan oikeaa onnistumistakin , mutta todella varovaisesti .....:ashamed:
Onnea! PP 8 plussatesti tiesi minulle kaksosraskautta, joka nyt on onnellisesti jatkumassa viikon 12 tienoilla, kaikki on hyvin ja arveluttavat viikot takana. Minulle tuli lisäksi oireena korvien lukkiutuminen ja siitä päättelin että joku on vialla ja tein testin, plussa tuli pp8.
 
Hyvä Rödluvan että sait saikkua!! Toivottavasti virus tokenee pian.

Nuppuskalle tsemppiä pistoksiin!!

Karpalo: Mulla ainakin vilunväreet oli Lugeista johtuvaa, lämpöäkin ne nostatti muutaman kymmenyksen. Lisäksi joskus saattoi huimata mutta sitä ei esiintynyt kovin tiuhaan. Muuten niistä en oo kyllä mitään huomannut, mulla sitä mömmöä valuu kyllä ihan kiitettävästi uloskin päin:whistle:

Pieni askel: Mä olin testannut jo ettei pregnyl näkynyt enää sunnuntaina, ja keskiviikkona siis tuli haamu testiin. Teen uuden testin vielä huomenna , lauantaina ja viimeisen maanantaina jos ei menkat ala, se olis mun virallinen testipäivä. Mulla siirrettiin alkio kolmantena päivänä, eli teoriassa raskaus voisi näkyä tuolloin 11 päivää "oviksesta", jos kiinnittyminen on tapahtunut varhain, eli n.6-7 päivää oviksesta. Mutta katsellaan....:O

Onnea Kipsulle kaksosraskauden hyvästä etenemisestä, mulle siirrettiin vain yksi alkio mutta onhan kaikki mahdollista. :whistle:

ON: Oireista vielä sen verran että aika kovia menkkakipuja on todella vaihtelevasti ja välillä pitkiä aikoja ilman oireen oiretta. Lisäoireina voisin mainita yöheräilyn, eli kellontarkasti 04-05 herään ja olen jo melkoisen pirteä vaikka yleensä nukun kuin tukki aamuherätykseen saakka ja siltikään en oo aina meinannu saada silmiä auki. Lisäksi kuumeinen olo ilman kuumetta , poskia kuumottaa herkästi ja on viluinen olo edelleen, johtuneeko Lugeista vai mistä sitten. Unohdin eilen illalla laittaa Lugetkin ja paniikissa aamuyöstä heräsin ja ryntäsin laittamaan niitä. Nyt pelottaa että alkaa tiputtelua tms tuon takia, kun mulla tässä vaiheessa alkoi viime hoidossakin jo tiputella menkkoja enteillen:( No toivotaan nyt parasta :ashamed:
 
Karpalo: Kiitos ja tsemppiä sinnepäin, ehkä ne oireet siitä vahvistuu =)

Jensar: Jännittävää!!! Pidän peukkuja sulle :D

ON: Parempi olo eikä kuumetta vielä tän päivän puolella, mutta verikokeissa tulehdusarvot yhä koholla, ei siis laskusuunnassa. Huomenna uusiin labroihin, kai ne sieltä alas tulee kun vointikin on parempi, muuten olis kyllä tosi kummallista. Puregonista ehkä ensimmäiset oireet, alavatsaa ajoittain vihloo.
 

Yhteistyössä