IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Aivan mahtavaa; Susirouva, hurjan paljon Onnea!! :flower: :) niin se vain on uskottava että oireettomuus on todellakin uskottava raskausoire! ;)
hox: Mennäänpäs me todellakin samoilla päivillä; ultrat ja lääkeannokset jetsulleen samoja! Älähän vielä hätäile, eiköhän ne follit sieltä vielä kasva kun vauhtiin pääsevät! Pulleita folleja sulle huomiseksi toivoen :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva ja hox
Tulin huhuilemaan kaukaa menneisyydestä. Silloin kun ketjua aloiteltiin alkusyksystä, olin aktiivikirjoittaja. Mulle tehtiin silloin eka IVF tuoresiirto, joka sitten onnistui. Huomasin itseni tuossa listassa ja näitä "todennäköisyys"/toivon ylläpito -listoja itsekin kymmeniä netistä selanneena, ajattelin tulla tänne kertomaan tilanteeni. Lumileopardin voi siis siirtää plussanneisiin.

Toivon sydämestäni kaikille teille onnistumisia ja vaikka tärppi ei tulisi nyt, ei kannata luovuttaa! Itse kolme vuotta lapsettomuusputkessa rämpineenä tiedän kyllä, että aina se ei ole helppoa.

Voimia!
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Dreamer74 ......... 1.IVF 1.PAS .......... tammikuu
Euphonia .......... 1.IVF ................ lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS.....helmikuu, vko 6?
Hautomo76 ......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Hilda80 ........... 1.IVF ................ tammikuu
Hox ...................1.IVF.................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................ huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................ tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Joku_raja.......... 1.IVF ................ helmikuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 1.ICSI 2.PAS ......... ?
linnuton puu ...... 1.IVF ................ helmikuu
MiiJane ........... 1.ICSI ............... lokakuu?
mökkelö ........... 1.IVF ................ tammi/helmikuu
-nasu- ............ 1.IVF ................ tammikuu?
neulatyyny......... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI ............... helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI .......... tammikuu
onlyer ............ 2.IVF ................ toukokuu
poritar ........... 1.IVF ................ marraskuu
Ronja R............ 1.IVF ............. tammikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI ............... keväällä
Rödluvan .......... 1.IVF ................ helmikuu?
sannamary ......... 1.IVF ................ tammikuu?
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... tammikuu?
Syys77 ............ 1.IVF ................ tammikuu
Tammuska .......... 1.IVF ................ joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS........... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS .........helmikuu?
valoa ..............1.IVF................joulu/tammikuu



Piinailijat:
Mökkelö ...........1.IVF...................1.2.2012
Tammuska........1.IVF ...................2.2.2012
Dreamer74 .......1.IVF 1.PAS ......... 2.2.2012
valoa................1.IVF ................. 3.2.2012
Ronja R.............1.IVF ................. 3.2.2012
Hautomo76.........2.ICSI.................8.2.2012
Hilda80.............1.IVF ..................10.2.2012


Plussat:

Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ....LA?
lumileopardi ...... 1.IVF ......LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ......... LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ..... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ......... LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF .......... LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF .......... LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS .... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .......... LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ......... LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF.......... LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012?
Mirdav...........luomusti............LA ?
Nasu.............1.IVF ..............LA ?
Jensar...........2.IVF.................5.10.2012
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin tuossa listaa päivittäessäni, että aika monta plussannutta on vielä hoitolaisissa. Onko tarkoitus, että plussanneet poistetaan hoitolistalta? Vai onko osa plussanneita sellaisia, että raskaus on mennyt kesken ja hoidot jatkuvat?
 
Kiitos Jepeli ja Jensar (noin laitettuna kuulostatte ihan sisaruksilta :D). Tänään kävin verikokeessa, ja nyt jää sitten nähtäväksi miten tämä tästä etenee.

Jos Jensar tästä jotain tulee, niin meillä on la laskureiden mukaan n. 8.10. Eli samoissa sitten ollaan :). Menen nyt kuitenkin vielä vähän varoen tässä. Voihan vielä tapahtua mitä vaan. Ei sille silti mitään voi että ajatukset menee kilometrin tapahtumia edellä.

Toivon sydämeni pohjasta että kaikki muutkin täällä plussaa!
:flower:

Sen sanon, että mitään oireita ei mulla ole ollut! Nyt nipistelee vatsasta silloin tällöin. Tein sellaisen mokan, että jatkoin lutinusta (keltarauhashormoonia) eiliseen asti, vaikka piti lopettaa jo 28.1. Ääks. Ja veritestipäiväkin oli eilen. En ymmärrä miten olen sekoillut tämän kanssa niin paljon, kun yleensä olen melko pedantti kaikessa.

Mulla kun tosiaan ei ollut oireen oiretta, niin tein sen testin eilen illalla niin, että tehdään nyt kun sellainen on, niin eipähän tarvitse verikokeesta mitään vahingossakaan jännittää. Testin tehtyäni käsi oli viemässä sitä roskikseen siinä samalla, mutta sitten sitä viivaa alkoikin heti piirtyä.

Tämä siirto oli siis blastokysti siirto, ja minun lähes 40 ikävuoden aikana ensimmäinen plussa, tai mitään sinne päinkään. Olen syönyt karkkiakin, enkä muutenkaan erityisen terveellisesti, en ole ottanut lisävitamiineja, olemme joskus tässä välissä petipuuhissakin ollut, olen nostanut ja kantanut kuinka painavaa tahansa, olen saunonut kovissakin löylyissä...jne...

Sellaista sanon vielä, että teinä yrittäisin kysellä vähän blastokystiviljelyjen perään. Niissä nimittäin on melkein paremmat onnistumisprosentit kuin siinä parhaassa nelisoluisen siirrossakin. Ainakin jos olisin yksityisellä, niin ehdottomasti sellaisen pyytäisin.

Meillekin on tehty nyt ainakin 6 siirtoa, joista kaikista on tullut puhdas nega. Vain tämä blastokysti tuotti sitten tulosta. Tosin edelleenkin, katsotaan nyt miten tämä etenee, ja tänään kuulen hg-arvot.

On melkein vieläkin vaikea uskoa todeksi että testiin tuli ne kaksi viivaa.

Jepelis ja muut, älkää missään nimessä luopuko toivosta! Kyllä vielä plussaatte tekin!
Onnea Susirouva! Saanko kysyä, miksi Lutinus olisi jo pitänyt lopettaa? Mulla on myös se käytössä ja sain ohjeeksi käyttää sitä kunnes menkat alkaa tai jos ei ala niin ensimmäiseen ultraan asti. :confused:
 
Vautsi Susirouva, aivan superpaljon ONNEA :heart: Mulla tuli ihan tippa linssiin kun luin tuon :) Nyt vaan tarrasukkia sinne!!

Mites Jepelis tänään ultrassa? Toivottavasti hyvältä näyttää!! Pian päästään toivottavasti piinailee yhessä :)

Itsellä ei ole väliultria ollenkaan, eli eilen verikoe ja tulos oli, että hyvältä näyttää ja samoilla annoksilla jatketaan perjantaille asti. Sillon on ultra ja päätetään punktion ajankohta. Mitään puhetta ei oo ollut viljelyn pituudesta, haluttaisi ehkä vähän pitkällä viljelyllä, niin karsiutuisi heikommat pois.. mutta en tiedä, miettiikö siinä sitten, että kohdussa se olisi voinut selvitä tms... No ei varmaan ainakaan mun kohdussa, kun ei siellä edelliset kolmekaan ole kahta viikkoa pidempään viihtynyt :(

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :)
 
hox
Hurjasti paljon onnitteluja plussanneille! :flower:
Ihania uutisia, luo uskoa että josko tässä joskus itsekin..

Kiitokset tsempityksistä Rödluvan ja linnuton puu ja teille molemmille peukut punktioon!
Miten Jepelis sun ultra?

Huomenissa itsellä ultra, toivotaan nyt että saatais jo tietää punktiopäivä. Tai ehkä ensin kannattaa toivoa että follit ois edes kasvanu :|
 
Jepelis, ehkä joku_raja voi päivittää sun IVF:n tammikuuksi, en viitsisi heti perään lävästä uutta listaa? Ihan totta muuten että plussanneethan voisi poistaa hoitolaisista niin ei veny toi lista niin jumalattomasti.

Niin juu Jepelikselle vielä kun kysyit lääkeenottoajankohdista: mullakin on voinut sen puoli tuntia heittää tuo Synarelan sniffailu, mutta jostain syystä piikitän aina 10 min tarkkuudella. Onkohan se joku että alitajuisesti ajattelee piikin olevan tärkeämpi tjsp :p

Susirouvan pienestä ihmeestä onnittelut tähänkin pinoon! Just nyt oon tosi tyytyväinen että mulle on suunniteltu blastokystiviljelyä :D

ON: Ei ihmeellisiä, maha kuralla odottelen punktiota, torstaina kohtalon kello kumajaa :kieh: Aika tukala olo rupeaa näiden munisten kanssa olemaan, jotenkin tekis mieli tukea vatsaa kävellessä, on semmoinen please don´t pop - fiilis koko ajan. Parin tunnin päästä Pregnyl ja lääkkeet onkin sit siinä punktioon asti.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Susirouva! Saanko kysyä, miksi Lutinus olisi jo pitänyt lopettaa? Mulla on myös se käytössä ja sain ohjeeksi käyttää sitä kunnes menkat alkaa tai jos ei ala niin ensimmäiseen ultraan asti. :confused:
Sanoivatkin että siitä ei ollut haittaa vaikka en lopettanutkaan, mutta jos en olisi ollut raskaana, niin liian pitkä käyttö olisi sekoittanut seuraavan kierron.
 
Kiitos nuppuska :flower:! Itse nyt ainakin haluaisin blastoviljelyn, koska meillä se oli ainoa mistä tuli se plussa. Muista kun ei tiedä onko niillä välttämättä toivoakaan, blastoviljelyssä sellaiset on jo karsiutuneet pois. Eli jää siis turhia siirtojakin tekemättä. Vaikka kaikilla on tietenkin mahdollista onnistua, mutta aika kallistakin tämä on, ja varsinkin henkisesti tosi raskasta.

Mahtavaa Rödluvan! Kyllähän muillakin tietysti onnistutaan, mutta blastolla on kuitenkin ehkä parhaat toiveet.

Linnuton puu teillä onkin hurja määrä niitä munarakkuloita :O! Wow! Onnea punktioon sinulle!

Jepelis en usko että puolen tunnin viive vaikuttaa mitenkään.

Joku_raja mitä muniksille ja lopulle sulle kuuluu :)?
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin en ole jaksanut kirjoitella, vaikka lueskellut olenkin. Jotenkin pelkään intoilla etukäteen, kun kaikki on vielä vähän epävarmaa. Mies mulle jo totesikin, että murehdin kaikki mahdolliset skenaariot jo etukäteen. Punktio oli maanantaina ja meni todella hyvin ja oli erinomaisen positiivinen kokemus. Edelleenkin ihmettelen sitä. 13 munasolua saatiin eikä ole tänään mitään kuulunut, joten ehkäpä huomenna päästään siirtoon. Toki hieman suuruudenhulluus iski, että olisi voinut suurempikin saalis olla. En ollut kipeä toimenpiteen aikana ollenkaan, pari kertaa nipisti. Kotimatkalla auton tärinä alkoi hieman häiritä, mutta otin vielä kotona kipulääkettä, niin hyvin pärjäsin. Tänään ei ole ollut kuin pientä kipua silloin tällöin, lääkkeitä ei ole tarvinnut ottaa. Turvotusta ei oikeastaan ole. Aivan uskomatonta, että tämä on voinut mennä näin helposti, siis koko hoito! Toivottavasti siirtoon päästään huomenna, kuullaan hyviä uutisia muista soluista ja siirtokin sujuisi näin hyvin.

Jotenkin tuntuu, ettei mahdollinen negatiivinen testikään ajatuksena enää tunnu niin hirveän pahalta, kun kaikkinensa tämä on ollut niin positiivinen kokemus. Toki pettynyt olen, jos kovin montaa hedelmöittynyttä/jakaantunutta ei ole.

Onnittelut kaikille plussanneille ja toivotaan lisää plussia kaikille meille muillekin!
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Moi pitkästä aikaa,

Tuhannesti onnea plussanneille! Wau.

Meille tuli nega (1. IVF), joten välikierto eli odottelua taas. Olen ollut tosi surullinen ja lamaantunut, ei ole tullut täällä käytyä reiluun viikkoon, ennenkuin nyt. Koko aiheesta en pysty puhumaan - onneks mieheni tajusi sanomatta, ja niille ystäville jotka tiesi tästä kerroin tekstarilla. Tiedän, että pitäisi olla urheampi, kuitenkin "vasta" eka IVF, ja pakkasessa onneksi useita alkoita. Mutta jotenkin ehdin niin toiveikkaaksi, että putosin korkealta. (Inssien kanssa en ollut niin toiveikas niin ehkä pettymyskään ei ollut niin totaalinen.) Miten muut neganneet olette jakselleet?

Mutta monien ihanat tulokset antaa tietty voimaa ja uskoa eteenpäin. Onnea vielä!
 
Syys77 :hug: Kyllä näihin hoitoihin lataa niin kauheesti uskoa ja toivoa, että sulla on kaikki syy olla pettynyt ja suruissasi. Tässä käydään sellaista tunteiden vuoristorataa että jo se pelkästään on oma taiteilunsa paikka. Mut avainkysymys taitaa olla se, että miten päästä siitä pettymyksestä yli ja saa suunnattua nenän kohti uusia koitoksia. Eli tunne juuri niinkuin tunnet ja hienoa että sinulla kuitenkin ihmisiä jotka antavat tilaa niin halutessasi, mutta tarjoavat myös olkapään kun olet siihen valmis. :heart:

Susirouva yms asiaa tuntevat, siis onko tuo blastokysti sellainen pitkään viljelty munis? Tekevätköhän ne tuolla julkisella puolella sillä systeemillä? Sitähän voi kysäistä jos normiviljellyt solut suostu perustamaan pesää tuonne navan alle.

Joku raja oli käynyt punktiosta ja tosi kiva kuulla et meni hyvin. :) Ellen ihan väärin muista niin tekin olitte hoidossa Oys:ssa, eli kiva kuulla mukavasta kokemuksesta. Toivottavasti sirto tuottaa toivotun tuloksen.

Kiitos Nuppuska ja muut kysymästä, ultra meni ihan ok. :) Oikealla puolella oli siististi viisi n. senttistä follia, mutta ongelma oli vasemmalla puolella. Siellä oli kymmenisen pienempää follia rykelmässä ja pieni hyperin riski on ilmassa. Tätä kuulemma tapahtuu meillä PCOS:laisilla useammin ja sen lääkemäärän titraaminen hankalampi. Vatsaontelossa ei onneksi ollut nestettä mutta painotti kuitenkin juomisen tärkeyttä. Nyt sitten Puregonia tiputettiin 200sta 150:neen i.u:hun ja perjantaina sitten se kolmos ultra. Nyt sattui aivan ihana lääkäri. Halusin vielä hänenkin kanssaan juteltiin siitä painoasiasta kun se on vaivannut mieltä ja hän oli sitä mieltä että ei mun ylikilot mikään ylitsepääsemätön ongelma ole. Juteltiin siis rakentavassa hengessä ja nyt siitä jäi oikeasti hyvä mieli. Tämä osoitti sen että asian voi esittää niin monella tavalla ja uskon että tällainen keskustelu motivoi huomattavasti paremmin kun sellainen paasaava sävy. Tosiaan, tähän hätään ei kiloja lähde, mut tulevaisuutta ja jatkohoitoja ajatellen. Kai sitä on niin jo tuudittautunut sellaiseen ajatukseen että tää homma ei ole ohi yhden hoitkerran jälkeen.. se on vissiin niin että pessimisti ei pety.. :)
 
Syys77 :hug:. yleensä ensimmäisessä siirrossa onkin toiveet tosi korkealla, mutta harvempi kuitenkaan ensimmäisellä kerralla onnistuu, vaan suurimmalta osalta se vie muutaman siirron. Ei teillä ole siis mitään hätää :)!

Jepelis, blastokysti on n. 5-6pv viljelty alkio. Ensin tulee blastokystin esiaste, sitten blastokysti jossa on n. sata solua, ja siirrettäessä on jo kiinnittymis ikäinen. Eli kiinnittyy siirrosta n.24 tunnin sisällä.

Meille siirrettiin kaikki muut pienimpinä: 4-soluinen, 3-soluinen ja 2-soluisia. Tuo pidempi viljely tehtiin vain siksi, että kaksi hedelmöittynyttä alkiota oli monitumaisia, eikä niitä kannata siirtää elleivät jatka blastoksi asti "maljalla", koska sillon onnistumis% on niin pieni. Mutta jos selviää blastoksi asti, on se yhtä hyvä kuin mikä tahansa muu blasto, ja onnistumis% on jopa 50% luokkaa. Blastolla onnistumis% ehkä jopa hieman parempi kuin parhaalla nelisoluisellakin. Näin ainakin biologi minulle kertoi.

En tiedä kuinka paljon niihin voi julkisella vaikuttaa, koska jokainen viljelypäivä maksaa oliko se nyt n. 150 euroa extraa, ja kun kaikki sinne asti eivät selviä, menee hedelmöittyneitä munasoluja "hukkaan". Kohdussa kaikilla on kuitenkin yleensä paremmat selviytymismahdollisuudet kuin "maljalla", koska maljalla ei pystytä saamaan niin täydellisiä olosuhteita alkioille mitä kohdussa on.

Ihanaa Jepelis että sait nyt parempaa kohtelua. Joiltain tosiaan puuttuu taito kommunikoida ihmisten kanssa. Ei ole mitään järkeä syyllistää, vaan asioita pitää pystyä katsomaan realistisesti positiivisen kannustamisen kautta. Mitkä ovat henkiset voimavarat ja mihin pystyy fyysisesti sitoutumaan. Uskon että tuo on sulle nyt paras mahdollinen ratkaisu, että katsot asioita vähän pidemmällä aikavälillä. Onnea matkaan :)!
 
Jepelis Moikka! Balstokysti on pitkään viljelty, eli noin 5-6vrk. Kyllä julkisella puolella tehdään pitkiä viljelyjä, meillä päädyttiin pitkään viljelyyn kun saatiin 31 munista, mutta näistä vain 4 pääsi blastovaiheeseen. Pitkässä vieljelyssä on se vaara, että siirtoon ei päästä eli solut eivät pärjää laboratoriossa niin pitkään. Nämä solut jotka eivät pärjää laboratoriossa olisivat saattaneet selvitä silti kohdussa.
meillä siirrettiin tuoresiirrossa yksi blasto, josta tuli plussa, mutta meni kesken 6+3 ja eilen saatiin yksi pakkasblasto kyytiin :)

Onnea hoitoihin!
 
Heippa kaikille =) Kirjoittelin tuossa marraskuussa, kun eka IVF tehtiin. Tosiaan lyhyt kaava ja lääkkeinä elonva pisto kp2, jarruna orgalutran piikit (4kpl) ja pregnyl. Hoito meni kirjaimellisesti pieleen. joulukuun 2pvä oli punktio, jonne mentiin ihan hyvillä mielin. ultrissa löyty munarakkuloita n. 8kpl. pieniä 6 kpl n. 11-12 kokoo ja 2.isompaa johto follia 21 kokokosia. pienempiä yritettiin tehostaa kasvamaan 3.päivää ennen punktioo vielä gonal-f 75iu pistoksella. Mutta punktion saalis oli nolla munasolua. Lääkärin mukaan syynä liian nopea munasolujen kasvatus yritys/ lääkkeiden sopimattomuus. Tosin eipä mulla ollut mitään erikoisempia oireitakaan munasarjoissa, kasvatuksen aikaan, limat oli kyllä valtavat, ja pientä painon tunnetta alavatsalla. Että oireetkaan/oireettomuus ei luonu missään vaiheessa positiivista fiilistä.

Tietona tässä välissä, että itsellä ei mitään syitä lapsettomuudelle. Aiemmasta liitosta kouluikäiset lapset. itsellä ikää 30 ja risat. ja miehellä 27. Miehellä ei lapsia, ja syynä siittiöiden vähyys. (n.17milj/ml) ja vasta-aineet. Aiemmin tehty (vuonna 2010) 3.inseminaatioo ja kaikki tyylipuhtaita negoja. Eka pitkän kaavan ivf piti olla jo tammikuussa 2011 mutta jäätiin sitten hoitotauolle... Päätettiin ladata akkuja, ja relata. =)

Nyt sitten lähti käyntiin 2 IVF pitkällä kaavalla. 3.pvä tammikuuta pistettiin jarru piikki procren depot (josta ainut haittavaikutus oli kuumat aallot). Eka ultra oli tästä 2.viikon päästä ja munasarjat oli vetäytyneet uni tilaan, mutta kohdun limakalvo oli 6. Joten seuraava ultra viikon päähän. Jolloin sitten ultrassa munasarjat edelleen hyvin lepotilassa, ja kohdun limakalvo oli 3. Sitten viime viikon keskiviikkona alettiin pistämään gonal-f 150 iu. Eilen oli ultra ja piikittelyä siihen mennessä takana siis 6päivää. kohdun limakalvo 6, ja munarakkuloita löyty (määrää en tiedä kun ei lääkäri kertonut =( ) rakkuloiden koko n. 8-12. Gonal-f annostusta nostettiin 262,5 ja jarruksi rinnalle tuli synarela suihke, 1 suihkaus aamuin-illoin. Seuraava ultra perjantaina... Jolloin selviää päästäänkö maanantaina jo punktioon.. Nyt on ollut kyllä oireita jo 3.päivää.. aika jomotuksia tulee välillä alavatsalle päivän aikana ja alaselkään- varsinkin jos rakko täynnä, turvotusta hiukan vatsanseudulla. Limaisuus alkoi eilen, mutta sekin pysynyt todella hiukan vähäisempänä verrattuna tohon lyhyen kaavan limaisuuteen. Että jos tuolla munasrjoissa nyt sitten kehittyisi niissä munarakkuloissa sitten niitä munasolujakin. Pelottaa hitosti jos nyt käy samalla tavalla... =( Tosin miehen kanssa sovittu että tämä on viimeinen yritys. Yhteistä lapsettomuutta-/hoitoja/lapsen yritystä takana jo 4 vuotta.
 
Kipsulle paljon onnea =)
Saako udella, muistatko millaiset alkiot siirrettiin?

Kyselen siksi, että olen tänään googlaillut aikalailla alkioiden laatua ja mahdollista plussaa kun mulle siis siirrettiin viime viikolla 3 päivän viljelyn jälkeen 1kpl 6-soluinen ja toinen 5-soluinen "rupunen"...
Sorry en ole vastannut, kun en ole käynyt täällä. Ainakaan muistaakseni... En vielä tiedä miten sulla meni, mutta vastaan silti, että meillä oli kaikki alkiot blastokystejä, ja hitaiksi niitä luonnehdittiin. Eipä hitaus haitannut. Vieläkin ovat kasvussa, nyt jo rv13.
 
poritar ja Syys77 toivon molemmille sylin täydeltä onnea toiseen IVF:n, toivotaan että lopulta odotus palkitaan :heart:
Sartsa00lle myös onnea loistokyytiläisestä, toivottavasti tämä nyt päättäisi pysyä kyydissä loppuun asti :)
Mites joku raja siirto sujui tänään? Toivottavasti saitte hyviä uutisia hedelmöittymisen suhteen!

ON: Täällä on aika uskomattoman hämmentyneet fiilikset, en tosiaan ole edes viittinyt testailla kun olen halunnut säästää itseni sen negan näkemiseltä. Meille siis siirrettiin 1. IVF/ICSI:n tuoresiirrossa nelisoluinen 3-luokkainen alkio tasan 2 viikkoa sitten. Niin vaan soitti hoitaja äsken ja onnitteli alkaneesta raskaudesta. Uskomatonta. Kaikki oireet on viitannu menkkojen alkamiseen, mitään raskausoireita ei ole ollut. Mitä tahansa voi vielä tapahtua, mutta jo raskauden alkaminen luo toivoa! Tämä oli siis meille ensimmäinen plussa ikinä. Ja alkioluokituksista sen verran, että näköjään myös hieman heikkolaatuisemmilla voi onnistua.
 
Onnea mökkelö! Kävitkö verikokeessa?
Olin vähän pettynyt, kun hoitaja käski vain tehdä apteekin testin... eikö verikoe ole kuitenkin paljon luotettavampi? Pessimistinä en kuitenkaan usko kotitestin tulosta oli se mikä tahansa :D
 
Wauuu mökkelö!! Onnea :heart:! Ja todellakin, kaikilla siirretyillä on mahdollisuus! Ja oireettomuus ei tosiaan merkkaa mitään! Wautsi!

Ronja, jossain luki että kotitestit on yhtä luoettavia kuin veritestitkin. Ainoa ettei sitä hcg arvoa sitten saa selville.
 
Paljon Onnea mökkelö! :flower:
ON: Tänään oli punktio. Minun kohdallani se oli kyllä melko kivulias, johtui varmaan rakkuloiden suuresta määrästä, ja siitä että munasarjani olivat kuulema liikkuvaa sorttia,kun toinen hoitajista joutui kovin ottein painamaan vatsaani jotta musasarjat pysyivät edes paikoillaan... Mutta onneksi toimenpide ei kauan kestänyt ja kipulääkkeitä sain lisää kun pyysin. Yhteensä 32 rakkulaa saatiin kerättyä, joista 20 kypsää munasolua! Perjantaina olisi sitten siirto, toivottavasti edes jokunen hedelmöittyisi. Hyperistä ei onneksi ollut mitään merkkejä, ja kipujakaan ei juuri ole. Mutta varmuuden vuoksi otettava nyt rauhallisemmin ja muistettava tankata...
Jaksamisia naiset vaiheisiinne! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mökkelö;25573367:
Mites joku raja siirto sujui tänään? Toivottavasti saitte hyviä uutisia hedelmöittymisen suhteen!
Ensinnäkin onnittelut plussasta! Siirto sujui hyvin, yksi hyvälaatuinen saatiin matkaan. Hedelmöittymisen suhteen oli vähän ongelmia tai oikeastaan se sujui liiankin hyvin. Joko miehellä on supersiittiöt tai mulla vähän horatsumunasolut, sillä jälkimmäiset päästivät sisäänsä useamman kuin yhden siittiön ja sitä kautta homma kaatui heti alkuunsa. Ilmeisesti ei kovin yleinen ongelma, sillä biologikin oli ihmeissään. Saatiin pakkaseen kuitenkin vielä kahteen siirtoon 1+2 alkiota, mutta toki vähän huono tulos, kun kerran kaikki 13 periaatteessa hedelmöittyi. Seuraava hoito meille on tämän ongelman takia icsi, jos näistä ei tärppää.

Ihmeellisen pitkän ajan testaukseen mulle määräsivät, kun siirrosta kaksi viikkoa ja kaksi päivää. Mulla oli kyllä vähän ajatuksena, että jos vain uskallan, niin pp10 testaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Dreamer74 ......... 1.IVF 1.PAS .......... tammikuu
Euphonia .......... 1.IVF ................ lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS.....helmikuu, vko 6?
Hautomo76 ......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
Hilda80 ........... 1.IVF ................ tammikuu
Hox ...................1.IVF.................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................ huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................ tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ............... marras/joulukuu
joku_raja.......... 1.IVF ................ helmikuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 1.ICSI 4.PAS ......... helmikuu
linnuton puu ...... 1.IVF ................ helmikuu
MiiJane ........... 1.ICSI ............... lokakuu?
mökkelö ........... 1.IVF ................ tammi/helmikuu
-nasu- ............ 1.IVF ................ tammikuu?
neulatyyny......... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI ............... helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI .......... tammikuu
onlyer ............ 2.IVF ................ toukokuu
poritar ........... 2.IVF ................ helmikuu
Ronja R............ 1.IVF ............. tammikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI ............... keväällä
Rödluvan .......... 1.IVF ................ helmikuu?
sannamary ......... 1.IVF ................ tammikuu?
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... tammikuu?
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS................ ?
Tammuska .......... 1.IVF ................ joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS........... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF ................ loka/marraskuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS .........helmikuu?
valoa ..............1.IVF................joulu/tammikuu



Piinailijat:

Tammuska........1.IVF ...................2.2.2012
Dreamer74 .......1.IVF 1.PAS ......... 2.2.2012
valoa................1.IVF ................. 3.2.2012
Ronja R.............1.IVF ................. 3.2.2012
Hautomo76.........2.ICSI.................8.2.2012
Hilda80.............1.IVF ..................10.2.2012
joku_raja...........1.IVF.................. 17.2.2012



Plussat:

Mökkelö ...........1.IVF..............LA?
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ....LA?
lumileopardi ...... 1.IVF ......LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ......... LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ..... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ......... LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF .......... LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF .......... LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS .... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .......... LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ......... LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF.......... LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012?
Mirdav...........luomusti............LA ?
Nasu.............1.IVF ..............LA ?
Jensar...........2.IVF.................5.10.2012
 
Viimeksi muokattu:
hox
Mahtavaa mökkelö, onnea onnea plussasta!

Linnuton puu, mieletön saalis punktiossa. Tuosta määrästä jo luulisi liikenevän sekä tuoresiirtoon että pakkaseenkin reilusti. Otahan iisisti.

Jepelis, nuppuska ja poritar saankohan teistä punktiokaverit maanantaille? =)

ON: Ultrassa tänään pienimuotoista kasvua havaittavissa, follien koot 10-15 mm, kaikkinensa niitä on 11 kpl. Punktio siis maanantaina.
Huh, alkaa jo jännittää.
 

Yhteistyössä