IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Karpalolle, Hilda80lle ja Tammuskalle isot halit ja pahoittelut! :hug: Toivotaan että se onni vielä kohtaa teitäkin, olette sen kyllä ansainneet!

Unelmalle ja Poutaiselle tervetuloa joukkoon!

hox, onnea hyvin menneestä punktiosta ja hienosta saaliista! Jepelis, pidetään peukkuja!

valoa, joo, täällä on ollut oikea plussamyrsky!! Toivon vielä että vie minutkin mennessään...

ON: Tänään päästiin siirtoon jeeeee!!:saint: Itse siirto meni superhyvin, ei tuntunut mitään ja toimenpide oli myös teknisesti helppo, gyne sanoi että meni ihan oikeaan paikkaan :D Meillä tulikin IVF sijaan ICSI, koska miehen simpat oli niin laiskoja liikkumaan. Olisin tuon voinut melkein arvata äijän yleisen saamattomuuden perusteella :LOL: Aiemmin on sanottu näytteiden olevan ihan ok, mutta voisin kuvitella että siinä löytyi nyt syy meidän epäonnistuneisiin insseihin. No, 8 munasolua icsattiin, 7 hedelmöittyi ja kaikki 7 lähtivät myös jakautumaan. Valitettavasti vain yksi hyvänlaatuinen alkio tuli : / Muut ovat huonoja, mutta gyne sanoi että niitä jatkoviljellään vielä 1-2 päivää, koska alkiot voivat korjata itsensä, ja siinä tapauksessa pistetään hyvät pakkaseen. Sanoi kuitenkin kans ettei kannata hirveästi odottaa niistä mitään. Mutta tuo joka siirrettiin oli oikein hyvälaatuinen blastokysti. Nyt sitten vaan piinailemaan. Meille kerrottiin vielä että stressi huonontaa alkion kiinnittymismahdollisuuksia että älä stressaa. Okei, nythän se on helppoa!!:kieh::LOL: Mies kulta jo nimitti meidän blaston iduksi :D vaikka sanoin kyllä että voi hyvin olla ettei tästä tuu mitään. No, pitää nyt sit yrittää ajatella vaan hyviä ajatuksia jatkossa. Testipäivä 20.2.
 
Viimeksi muokattu:
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Dreamer74 ......... 1.IVF 1.PAS ........tammikuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................... syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF 1.PAS ........ joulukuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS..........helmikuu, vko 6?
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
joku_raja.......... 1.IVF .................. helmikuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 1.ICSI 4.PAS .......... helmikuu
linnuton puu ...... 1.IVF ................ helmikuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
mökkelö ........... 1.IVF ................. tammi/helmikuu
-nasu- ............ 1.IVF ................. tammikuu?
neulatyyny......... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI .............. tammikuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
Ronja R............ 1.IVF ................. tammikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI ................ helmikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... helmikuu
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS............helmi/maaliskuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa ..............1.IVF....................joulu/tammikuu



Piinailijat:

Hautomo76.........2.ICSI.................8.2.2012
Poutainen..........1.IVF...................15.2.2012
joku_raja...........1.IVF.................. 17.2.2012
linnuton puu.......1.IVF..................17.2.2012
Rödluvan...........1.ICSI..................20.2.2012
krisuli ........... 1.ICSI 4.PAS ..........21.2.2012



Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012?
Mirdav...........luomusti...........LA ?
Nasu.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
Mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA?
valoa.........1.IVF...............LA?
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas,

Viimeinen synarela just nuuhkastu. Illalla olisi sitten sen pregnylin vuoro, toivottavasti saan ampullit pysymään ehjinä. :) Hiukan jännittää, mutta kyllä kai se siitä. Huomenna lääkevapaa päivä ja sitten keskiviikko aamuna pitäisi olla naisten klinikalla. Jännittää, että mitä sieltä mahtaa löytyä.. perjantain ultrassa näkyi oikealla n.8 kpl 10-16mm ja vasemmalla vähempi endometrioosin takia, toivon vaan niin kovin, että olisi riittävän isoja ja riittävästi, että saataisiin jotakin aikaiseksi..
Olotila ihan ok, alkoikin jo yököttää tuo synarelan maku.. Piikittäminen ei niin paha, mutta tuo pregnylampullien katkaisu hirvittää. Apua!
 
Viimeksi muokattu:
Jännitän täällä kovasti etenkin Sannamary sinun kuulumisia! Olin itse ihan samassa tilanteessa noiden verikokeiden kanssa, ja asennoiduin juuri noin. Ja vaikka arvo nousi, niin vielä rv 7 ekaan ultraankin olin asennoitunut, ettei siellä mitään ole ku ne oli alun perin niin surkeita. Sitten vasta helpotti vähän. Googlasin kauheasti ja ei sieltä mitään uutta tullut vastaan, osa oli raskaana matalasta huolimatta ja osa ei. Kuka tietää! Tiedän niin miltä susta tuntuu! :hug: Se on ihan kauheaa toivon ja epätoivon vuoristorataa! Onneks keskiviikko on jo ihan pian! Koita kestää! Minullekin tuo "odota pahinta" -asenne toimi hoidoissa, kyllä sillä sai itseään vähän säästettyä.

Ja syys77 mulla oli ihan tuo sama, että joskus sanoin kavereille, että ei nyt puhuta siitä, kun hetkeksi oli saanut edes asian unohtumaan. Onneksi ymmärsivät kuitenkin, eivätkä loukkantuneet.

Kovasti plussatuulta ja tsemppiä kaikille! Toivottavasti teistä ei tunnu pahalle, kun aina joskus hipsin tänne vielä kommentoimaan.
 
Haaveilija82, en minäkään osaa pysyä täältä pois, vaikka plussatuulet itsellä puhaltaakin. :) Pakko seurailla, et miten muilla etenee. Hei kaikki te, jotka ootta plussaneet: Onko teiltä otettu verestä hcg? Millon teillä on ollu varhaisultra? Muistaakseni mulle sanottiin, että se olis viikolla 7. Eli tarkoittaako raskausviikkoja vai sikiön ikää?
 
Hieno saalis rödluvan, onnea ja tsemppiä piinailuun :) Ja uusille tervetuloa :)

Jep täällä punktio takana, kiitos kysymästä hox ja jepelis !!!

Itse toimenpide oli kivun osalta about samanlainen kuin viimeeks, mutta lekuri joutui vähän ronkkimaan jostain vähän peremmältä osan folleista, joten nyt olotila on tosi paljon kivuliaampi. Mummokyyryssä villasukkahiihtoa lyhyitä matkoja kerrallaan!
Saalis oli 9 munasolua! Toivottavasti ne nyt jakselee hyvin hedelmöittyä ja jakautua :heart: NKL ei tiedota mitään edistyksistä, eli jos ei kuulu huonoja uutisia, niin ke on siirto :) Elleivät vielä ke-aamuna päätä vielä jatkoviljellä niitä..

Tsemppiä jepelis huomiselle!
 
Te joille on aikaisemmin pas siirto niin milloin olette soitelleet polille? Kun minä sain jo tämän aamuiseen ovulaatiotestiin haamun, niin mietin että odottelenko että alkaa vahvistua muutaman päivän ajan ennen kuin soitan vai pitääkö haamukin jo ilmoittaa?
 
Gyne soitti mulle just että niistä kuudesta huonosta alkiosta 1 ei selvinnyt, kahta vielä jatkoviljellään, ja 3 korjasi itsensä ja meni pakkaseen!!!! Eli nyt meillä on kolme viiden päivän alkiota pakkasessa ja ehkä 2 vielä tulossa =):D Pessimisti ei pety mutta voi yllättyä ilmeisesti iloisesti, olin ollut ihan varma ettei saada mitään pakkaseen. Rupesin vaan hysteerisesti nauramaan ja itkemään yhtä aikaa, oli se kumma tunne. Että nyt ei tarvi pelätä että heti joutuu uudestaan käymään koko rumban läpi vaikka nykyinen kyytiläinen ei ottaisikaan kiinni.

Onko muuten teillä muilla ollut siirron jälkeen ilkeää alavatsan vihlontaa? Mulla alkoi kivut n. 30 min siirron jälkeen ja jatkuu yhä, on tärinäarkuuttakin. Mietin vaan että onko se normaalia kun on endoa ja kaikkea turvotusta punktion jäljiltä jne, kun itse siirtokin kuitenkin meni niin helposti että ei siinä oikein ole voinut mitään pahaa tapahtua. Huolettaa hiukan että mistä on kyse? En sitten tietenkään tullut sitä tuossa gyneltä kysyneeksi...
 
Viimeksi muokattu:
Punktio takana ja aikamoinen kato oli käynyt sitten perjantain. :/ Kuusi munasolua lähti hedelmöitykseen. Vasen munasarja oli niin piilossa että sitä ei saatu kokonaan tyhjäksi. Muniksia oli kyllä, mutta ei tarpeeksi kehittyneitä. Nyt vielä sellainen että kohdussa oli hiukan nestettä ja mulle tiputettiin antibioottia. Eli voipi olla että jos jotain hedelmöityy, ne menee pakkaseen ja PAS tehdään parin kierron päästä. :( Että saapa nähdä mitä tästä tulee. Ylihuomenna mennään kumminki katsoon kohdun tilanne ja sitten selviää miten toimitaan jatkossa. Täytyy sanoa et aika lyöty olo..
 
Huh ja puh.. Kylläpä oli aamusta lähelle iltapäivään niin turvonnut olo, kroppa aivan täys nestettä, mutta huomattavasti on jo helpottanut.
Pregnylin pistin illalla ja täytyy sanoa, että pistoskohta on niin pirun kipeä, siis ihan kosketusarka. Mitäs ihmettä? Ei mulla Puregoneista tullut mitään tuommoista. Aamulla olisi sitten punktio, nyt alkaa nimittäin aivan "lievästi" jännittää.. Montakohan ne punkteeraa päivässä, että millähän aikataululla siel mennään ja missä järjestyksessä? Naisten klinikalla Hesassa tämä tapahtunee. Muita menossa samaan paikkaan ja maanantaina?
 
Tänään oli sitten siirto, tosin 3-soluinen 3-luokkalainen (ilmeisesti luokitus tippunut yhdellä pakkasessa, toinen alkio oli kuollut.
Tämä olikin sitten viides alkio ja se viimeinen pahnanpohjimmainen. 21.2. on raskaustestipäivä, tosin käyn veritestissä jo ensimäisen kerran edellisenä perjantaina, josko olisi yhtään kiinnittymisen merkkejä.

Jatkona olisi sitten uusien solujen kasvatus ICSI:ä varten, mikä tapahtuisi maaliskuun lopussa.

Kotkassa kävin eilen pyytämässä lähetettä kunnalliseen hoitoon. Ja elämäni ensimmäisen kerran jouduin kyvyttömän lääkärin vastaanotolle. Sellainen vanhempi mieslääkäri, joka ei selvästikään ymmärtänyt mitä hänelle puhuttiin eikä osannut lukea lähetettä. Esim kysyi noin 5 kertaa, mitkä oli siittiöarvot. Lopulta otin häneltä sen lähetteen ja luin siitä ne arvot (olivat ihan selvästi siinä merkitty), minkä jälkeen kysyi uudelleen?! Myöskään ei hänellä ajatus pysynyt päässä muutamaa minuuttia kauemmin. Aloitti homman sillä, että kun meillä on kolme IVF:ää tehty. Totesin siihen sitten että ei kun meillä on yksi ICSI tehty, josta 4 pakastetun alkion siirtoa, johon uudestaan vänkäsi, että kun meillä on 4 ivf:ää tehty ?! Ja näitä vastaavia keskusteluja oli melkein koko vastaanotto lävitse. Olin täysin epäuskoinen ja vastaanoton jälkeen piti mieheltä kysyä, että oltiinko me lääkärin vastaanotolla ollenkaan. Mies ihmetteli ihan samaa.

Mieleen tuli, että oltiinko valelääkärin vastaanotolla, vai oliko kyse siitä että hän oli vaan liian vanha, ehkä joku muistisairaus jo iskenyt? Kamala ajatella että jonkun dementian kanssa vaan sitkeästi jatkaa töitä, vaikkei selvästikään ollut enää kapasiteettia.

Lopputulokseksi käynnistä jäi se, että hän otti papan, laittoi lähetteen hormoni ja sukupuolitautikokeisiin (jotka oli tietysti jo aiemmin tehty) eikä mitään muuta! Kuulemma pitää ensin tutkia ennen kuin voi mitään tehdä?! Ei lähetettä tähystykseen (toivoin endometrioosin poissulkuun kipujeni vuoksi) eikä edes hedelmöityshoitoihin. Ja kaiken huipuksi hoitajat vielä lisäilivät lähetteeseen kokeita, joita oli kuulemma unohtanut lääkäri laittaa niistä kokeista mitä oli ajatellut laittaa. Hoitajien kanssa juttelin ja sovin, että kysyvät ylilääkäriltä, josko kuitenkin sen lähetteen kunnalliseen hoitoon saisin, soitan loppuviikosta sinne ja kysyn uudestaan, mutta varauduttava se on siihen, että ihan ollaan yksin kyllä. Ei ole näköjään kunnallisesta puolesta Kotkan suunnalta mihinkään :(

Ei ole sattunut minun eteeni koskaan mitään vastaavaa. Mietin, että pitäisikö tuosta jo valittaa jonnekin. Näytti nimittäin olevan äitiyspuolen osastonlääkäri. Se on kuulkaa herran hallussa ne synnyttäneet naiset siellä Kotkassa, kun on tuollainen osastonlääkäri. Pelottaa ihan, että kun sitten tulee raskaaksi niin tuolle osastolle pitää mennä.

Toisaalta en kuitenkaan uskalla muualla kuin täällä valittaa, koska tarvitsen sen lähetteen. Tosin mietin sitäkin, että pyydän, että seuraavaa ICSI:ä aloitettaessa tekisivät sen väestöliitosta suoraan HUS:iin, jos sieltä sen kolmennen ICSI:n sitten saisi.
 
Unelma72, ne tekevät naistenklnikalla kaiketi niin monta päivässä, kun tarvis on. Itelle tehtiin maanantaina ja tuolloin meitä oli 4. Eka tehtiin heti 9 jälkeen ja vika 10.30 maissa, eli n.30min välein meitä sieltä noudettiin. Pregnylin pistosaika määrää punktiojärjestyksen. Eli arviolta sun punktio 36h pistoksen jälkeen.

Kurjan kuuloinen lekurikäynti teillä krisuli, tsemppiä!

Meille ei tullut soittoa naitenklinikalta, joten hedelmöittymistä on tapahtunut :heart: Huomenna sitten lisätietoa...jännää jännää!!!
 
nuppuska, kiitos! Taidan sitten olla viimeisiä, kun mulla oli pisto eilen 22.30. Kääk, olisin niin toivonut olevani ekojen joukossa, en millään kestä semmosta jännitystä!!

Onnea sinulle!

Ja tsemppiä kaikille muillekkin!
 
Onnea Hautomo :heart:

Mulla toinen päivä punktiosta ja ei paljon itketä, muttei nauratakkaan. :( Vatsa on kipeä ja illalla meinas henkikin olla aika tiukilla. Turvotusta on, ei ole tänään voinut edes sormuksia pitään. Eli mä olen ihan varma et huomenna selviää et juominen ja Zinacef eivät purreet vaan hyperin se paukautti. :'( Jos jotain positiivista, niin klinikalta eivät ole soittaneet joten ainakin osa niistä kuudesta on hedelmöittynyt. Kestäisivät nyt vaan pakastamisen ja sulatuksen, koska mitä todennäkösimmin mun ivf muuttuu pas:ksi tuonne huhti-toukokuulle. Voi suru. :( Noh, huomenna oon tässä asiassa viisaampi, mut mut..
 
Rödluvan: Wau, Onnea hienosta saaliista!! Ja paljon tarrasukkia pikku-Idulle! =) Ja minulle tuli myös todella kovat alavatsakivut siirron jälkeen.. Olin aika paniikissa kun sattui niin paljon, ja huoletti pienen alkion vuoksi. Aika lailla päivän nuo kovat kivut kesti ja sitten alkoi pikkuhiljaa helpottamaan.. Mutta ehkä se vaan kertoi siitä että jotain siellä alkoi tapahtumaan, toivotaan parasta!
Hautomo76: Paljon Onnea! :) :flower:
krisuli: No huhhuh mikä tohtori! Toivottavasti sun ei tarvi enää ikinä mennä sen vastaanotolle! Toivotaan että saat pian sen lähetteen, tsemppiä!
HaaveissaToinen: Hienoa, Onnea siirtoon!
Jepelikselle jaksamisia, toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia ja olosi pian kohentuu!
Jaksuja kaikille!
 
No voi v**un v**un v**tu!!!!! Yhdellä päivällä meni ovisplussa myöhäiseksi eikä siirtoon voida lähteä :mad: Meidän alkiot ovat jo kolmepäiväisiä, eikä siten enää onnistu perjantaina siirto. Jos olisivat olleet kaksipäiväisiä, niin olisi onnistunut. Nyt sitten odotellaan uutta vuotoa ja sitten toivotaan, että kroppa toimisi normaalisti ja ovis tapahtuisi sillonkin (en nimittäin ole siitä yhtään varma)... Täällä siis piinailut siirtyy reilun kuukauden päähän :'( Täytyy varmaan luomusti kuitenkin yrittää, vaikka eihän siitä nyt millään mitään voi tulla... Niin perseestä!!!!!
 

Yhteistyössä