IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Unelma, voi ei! Ei noin kyllä saisi käydä, on tää maailma vaan epäreilu joskus :hug: Toivottavasti pääsette vielä tästä jatkamaan niin että teillekin se nyytti joskus tulisi.

hox, itsekin huomaan ajattelevani että miks nyt onnistuis kun ei tähänkään saakka oo tärpännyt. Mutta mutta... siihen saakkahan se aina epäonnistuukin kunnes tulee se eka tärppi, eikös :D Tsemppiä!

ON. pp7, piinailu puolivälissä. Närästää ihan hulluna, mutta johtunee valitettavasti vaan siitä että oon jättäny reseptinärästyslääkkeeni syömättä siirron jälkeen ja siirtyny varmuuden vuoksi käsikauppavalmisteisiin joita saa käyttää raskauden aikana. Nään raskausoireita joka nurkan takana mutta tuskin mitään oikeita. dpo 11 jo, mutta testipvä on vasta 2 vk siirrosta eli 20.2. Malttaa malttaa...
 
Jeeeeee! Olen ihan itsinä... Ei... en ole plussannut...

Vihdoinkin päästään aloittamaan ensmäinen passi!! Tuossa olen hiukka kateellisena katsellut kun samaan aikaan keräyksessä olleet ovat käyneet jo omia huuruneniä hakemassa parhaimmillaan pariin otteeseenkin ja minä vana joudun junnaamaan paikallani kun ei mikään ota osuakseen oikeinpäin.

Eli ensi kuun alussa on siirto (jos nyt sitten ei ole luomukiertoon ja osuu viikonlopulle, tai kaikki kuolee sulatuksessa tai... tai ... tai....)

T: Realisti (positiivinen realisti)
 
  • Tykkää
Reactions: linnuton puu
Unelma72, voi kurjuus. Ite oon jo etukäteen ajatellut, että lahjamuniksiin mennään sitten, jos ei omilla onnistu, onhan se lapsi silloin ainakin puoliksi biologisestikin oma, Viron klinikoita oon jo katellut, vaikka meillä onkin vasta viides alkio ja ensimmäinen ICSI menossa. (joo, olen pessimistien kuningatar).

Mähän tein nyt niin, että otin sitten omin päin kortisonikuurista puolet tähän PASsiin. Astma kun mulla on, niin ei tuo kovin kummallista ole. Kysyin passin tekijältä ja sanoi ettei osaa ottaa kantaa. Mutta eipä näytä onnistuneen sekään, tosin alkiohan oli vaivainen kolmisoluinen kolmosluokan alkio, joten ei kai siitä muutenkaan mitään olisi voinut tulla. Meinaan mennä jo perjantaina verikokeeseen ja jos se on alle 1 niin lopetan sitten luget pari päivää etuajassa, niin saadaan kiertoa vähän aikaistettua että ei tuo pääsiäinen pilaa seuraavan ICSIn aikatauluja. Perjantaina on kumminkin kaksi viikkoa ovusta, niin kyllä se hcg pitää olla enemmän kuin 1 siinä vaiheessa jo. Ja mitään oireitahan ei tietenkään ole. Mitään muita oireita kuin tietty se vakioepätoivo ja v*tus, kun ei näytä homma onnistuvan.

Ei voi muuta sanoa, muuta kuin että parin päivän päästä takana on erinomaisesti onnistunut ICSI kohta neljän PASsin kanssa ilman raskautta.

Lisäksi miehen työpaikka on vaakalaudalla. Tehdas pannaan kiinni ja epämäräisesti on tarjottu hälle työtä samassa firmassa toisella paikkakunnalla, joka on tietysti eri sairaanhoitopiiriä, että jos me joskus saadaan se lähete sieltä Kotkasta Naikkarille, niin siinä vaiheessa asutaankin sitten Tampereen piirissä. Että sitten varmaan siellä jatketaan seuraavassa jonossa mikä käytännössä tarkoittaa sitä että ottaen huomioon tuon miun 37:n vuoden iän niin pakko jatkaa yksityisellä. Mä oon muuten päättänyt lakata laskemasta rahanmenoa jatkossa, parempi niin, koska ties kuinka kauan sitä rahaa joutuu polttamaan.
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................... syys/lokakuu
Guess82 ........... 2.IVF................. helmi/maaliskuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS..........maaliskuu?
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
joku_raja.......... 1.IVF .................. helmikuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 1.ICSI 4.PAS .......... helmikuu
linnuton puu ...... 1.IVF ................ helmikuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny......... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI .............. tammikuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... helmikuu
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS............helmi/maaliskuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?



Piinailijat:

joku_raja...........1.IVF.................. 17.2.2012
linnuton puu.......1.IVF..................17.2.2012
nuppuska ........... 2.ICSI ..............20.2.2012
krisuli ........... 1.ICSI 4.PAS ..........21.2.2012
Hox ...................1.IVF.................23.2.2012
Simpli...............1.ICSI 1.PAS.........29.2.2012



Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
valoa..............1.IVF...............LA?
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
 
Viimeksi muokattu:
poutainen: poistin sinut nyt piinailijoista kun silloin 12.2 kirjoitit että alkoi tuhruvuoto... olen täällä hiljaa toivonut että olisikin valemenkat, kerrohan mitä kuuluu? :hug:

krisuli: vaikean kuuloinen tilanne sinulla kaikkiaan :hug: Mutta toivotaan nyt kuitenkin että saisit huomenna hyviä uutisia!

simpli: tsemppiä piinailuun!!

ON: pp9, dpo13. Alavatsalla kumma painontunne koko ajan, ja ajoittaista vihlontaa. Muistuttaa menkat-alkavat-kohta -kipua muttei ole täysin samanlaista. Lisäksi eilen ja tänään yökötti lyhyesti pari kertaa :whistle: Yritän olla toivomatta liikoja koska on mua ennenkin yököttänyt ja ollu mahakipuja enkä ole ikinä niitä viivoja tikkuun saanut. Mutta on tosi vaikeaa olla olematta toiveikas... Yritän olla kärsivällinen ja testata vasta 20.2 joka olisi pp14 ja dpo18, koska silloin nyt ainakin pitäis tulla se plussa jos raskaana olisin. Mutta mutta, hirveästi sormet syyhyäis testata jo ylihuomenna :D Mutta en halua masentaa itseäni turhaan, perjantain nega kun voi kuitenkin olla maanantaina plussa.
 
Rödluvan: Oi kuulostaapa hyvältä noi sun tuntemukset! ;) Mä oisin kanssa halunnut testata jo aiemmin, mutta kävi niin hassusti että mulla ei ollukaan yhtään r-testiä kotona. Perjantaina sitten tajusin netistä tilata, ja tänään vasta tulivat postissa, joten huomenaamulla (pp13) aattelin sitten jo testata. Hui! :/ mullakin on ollut kovia alavatsakipuja (just sellasia menkka-kipuja) satunnaisesti, ja painon tunnetta, ja parina aamuna on ollut todella tuskan hiki päällä kun on herännyt... että siinä mun "oireet", no huomenna näkee miten käy, jännittää kyllä aika paljon...
tsemppiä sulle viimeisiin piinispäiviin, ei ole enää sullakaan montaa päivää jälellä! :whistle:
Jaksamisia kaikille!:heart:
 
No tämän siitä näköjään saa kun edes hetkeksi uskaltautuu toivomaan :headwall: Tänään (pp10, dpo14) alkoi kunnon menkkakivut (endon takia ne on aivan karmeat, eikö oo kysymystäkään etteikö kyseessä olisi kk-kivut) ja oon myös alkanut vuotaa. Lugejen takia ei oo kunnolla hanat vielä auenneet mutta silti. Tein testin, nega :'( Soitin gynen polille ja vahvistivat että saan lopettaa Luget ja yritetään suunnata katse ekaan PASsiin. Välikierto täytyy kuulemma pitää, ja sitten PAS luonnolliseen kiertoon. Eli jos kierto nyt jatkuu normaalisti niin seuraavan siirron pitäisi olla ihan huhtikuun ekoina päivinä. Päivitin sen listaan.

Vituttaa ja masentaa kyllä aivan suunnattomasti. Oon lähinnä vihainen itselleni siitä että annoin itselleni luvan typerästi toivoa että voisin tulla raskaaksi.

Taidan siirtyä nyt hetkeksi taas taustailemaan ja yrittää koota itseni sirpaleet kasaan - taas kerran. Onnea muille piinailijoille, toivottavasti teitä onnistaa!
 
Heipähei.. taas. Palailen tänne teidän pariin plussanneiden puolelta. Eli siis 1.IVF takana ja ensimmäinen plussa elämässäni. Voi sitä ilon ja onnen määrää kun sain plussan testiin. Toiveet kipusi heti korkealle, vaikka pieni pelko olikin koko ajan matkassa. Oireet oli välillä selkeitäkin: palelu, menkkakipumaiset juilinnat, ällötys, väsy ym. Varhaisultra oli siis tänään lapsettomuuspolilla(rv 6+5), jonne menin toiveikkain filiksiksin. Ultratessa sitten kaikki ollutkaan kunnossa.. Lääkäri ei oikeen saanut selvyyttä ruskuaispussista. Jotakin kohdussa näky, mutta ei ainakaan alkiota eikä sydänääniä. Epäili myös kohdunulkoista. Nyt seuraillaan maanantaihin saakka hcg:tä ja sitten katsotaan, mitä tehdään. Unelma romuttui hetkessä.. Nyt hoidot jatkuu ja se tutuksi tullut odottelu. Pitääkö IVF:ssä olla kaksi normaalikiertoa, että voidaan tehdä ensimmäinen PAS?

Pikaisesti lukaisin teidän muidenkin kuulumisia. Rödluvan, ikävä kuulla että sulla on vuoto alkanut. Voimia!
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................... syys/lokakuu
Guess82 ........... 2.IVF................. helmi/maaliskuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS..........maaliskuu?
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
joku_raja.......... 1.IVF .................. helmikuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 1.ICSI 4.PAS .......... helmikuu
linnuton puu ...... 1.IVF ................ helmikuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny......... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI .............. tammikuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... helmikuu
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS............helmi/maaliskuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS............. keväällä



Piinailijat:

joku_raja...........1.IVF.................. 17.2.2012
linnuton puu.......1.IVF..................17.2.2012
nuppuska ........... 2.ICSI ..............20.2.2012
krisuli ........... 1.ICSI 4.PAS ..........21.2.2012
Hox ...................1.IVF.................23.2.2012
Simpli...............1.ICSI 1.PAS.........29.2.2012



Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
 
valoa, voi ei! :hug: Tuo on varmasti vielä paljon vaikeampaa kuin negaaminen. Se on vaan niin väärin että ensin annetaan ja sitten heti otetaan pois. Voimia! Mulle ainakin gyne sanoi että yksi "tyhjä" kierto pitää olla välissä ennen kuin voidaan tehdä PAS. Eli nyt tyhjennysvuoto ensin, ja sitten kun kuukautiset tulevat seuraavan kerran, niin siitä alkavaan kiertoon siirto. Toivotaan nyt meille molemmille parempaa onnea! Vaikka juuri nyt siihen ei jaksakaan uskoa niin kai se mahdollista silti on.
 
hox
Voi surku, murhe ja kurjuus valoa ja Rödluvan, Iso :hug:
On tämä kyllä niiiin epäreilua touhua :'(

Missä on linnuton puu, joko testasit? Entä Jepelis, joko olet paremmassa kunnossa?

joku_raja
, sullahan testipäivä kanssa huomenna, luo nyt jotakin toivoa tähän ketjuun.

ON: pp7, eikä oikein tunnu miltään. Välillä nippailee ja eilen tuli sellanen limaverikökkö (yök) mut siinäpä se. Mieli ei ole kovin positiivinen, mutta tässä sitä vaan olis ooteltava. Huoh, on tää tuskaa.
 
Rödluvan: :(. voi harmi. Kovasti jaksamisia sulle! :hug: ja :hug: myös valoa:lle, todella ikävää että noin kävi. Voimia seuraaviin koitoksiin!
ON: Aamulla testasin elämäni ensimmäisen plussan! :heart: Tänään oli siis pp13, ja clearblue testinä... Huh huh, olen aikamoinen stressaaja, joten nyt otettava vain päivä kerrallaan, enkä osaa vielä oikein iloita asiasta kun tuntuu niin epätodelliselta... Toivon todellakin että jokainen täällä sen plussan saisi! Tsemppiä naiset!!
 
valoa ei oo totta, oon äärettömän pahoillani :( Haleja sinne!

linnuton puu onnea plussasta, tarrasukkia sinne :)

ON: pp8 ja menkkakivut hakkaa alaselkää :( Mitään muuta "oiretta" suuntaan tai toiseen ei oo... vähän pahalta näyttää, mulla presis samanlaista alaselkäjumitusta aina ennen menkkoja.. mutta toivoa on niin kauan kun ei oo vuotoa :) tai negaa verikoetta :)

Tsemppiä!!
 
valoa: todella pahoillani. Yksi välikierto tarvitaan IVF:n jälkeen, mutta teillähän saattaa tulla enemmänkin välikiertoja, toivottavasti ei. Toivotaan nyt että häviää itsestään, ettei kaavintaa tarvita.

Itse kävin juuri äsken labrassa ja pitäisi kestää puolen päivän jälkeen, että saa tuloksen. Jos hcg on alle 1 niin lopetan luget huomenna. Ja oon ihan varma että alle 1 se on, kun ei oo mitään oireita. Onhan se aikaista testaamista, mutta jos se on alle 1, niin ei mitenkään voida päästä positiiviseksi ensi tiistaiksi ja olisi parempi ettei kiertoa nyt pitkitettäisi, että pääsen ICSI:in taukokuukauden jälkeen.
 
Täällä näyttää tältä

ja tältä


Kovat menkkakivut olleet nyt viikon verran, joten päivä kerrallaan eletään. Pelottaa todella paljon, ettei tämä jatku tai että kyseessä on kohdunulkopuolinen. Mutta eihän se auta kuin toivoa. Mitään muita raskausoireita ei ole ollut. Ensi viikolla mulla on punktion jälkeinen tarkistus, joten siellä pitäisi selvitä, näkyykö kohdussa mitään. Sydänääniä ei todennäköisesti vielä kuulu.

Onnea linnuttomalle puulle plussasta!
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................... syys/lokakuu
Guess82 ........... 2.IVF................. helmi/maaliskuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS..........maaliskuu?
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny......... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI .............. tammikuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... helmikuu
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS............helmi/maaliskuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS............. keväällä



Piinailijat:

nuppuska ........... 2.ICSI ..............20.2.2012
Hox ...................1.IVF.................23.2.2012
Simpli...............1.ICSI 1.PAS.........29.2.2012



Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
 
Viimeksi muokattu:
No niin hcg alle 1, joten se oli sitten tässä eli miut voi poistaa piinailijoista. Jatkosuunnitelma on sitten 2. ICSI maaliskuun lopussa.

Niin se vaan on, että taas pääsi kyllä itku, on niin toivoton olo, vaikka mie tän arvasinkin.

Miksi muilla onnistuu, mutta mulla ei mitään, ei viisari edes värähdä? Sinne meni 5 alkiota eikä yhtään mitään. Tuntuu niin kohtuuttomalta, että kun muutenkin elämä on ollut täynnä vastoinkäymisiä, niin tämäkin asia on tällaista tarpomista. Eikä tietoa, että pääseekö perille ollenkaan. Onneksi on nyt mahdollisuus painua samantien pehkuihin itkemään, josko siitä sitten heräisi taas uutena ihmisenä.
 
hox
Valtavat onnittelut linnuton puu ja joku_raja! Wautsi miten hyviä uutisia :) Nyt vaan tarrasukkia mukaan.

krisulille pahoittelu :hug: tosi kurjaa :(

nuppuska
lle tsemppiä ja pidähän positiivisuutta yllä (helppohan se on sanoa..) mutta niinkuin sanoit että toivoa on niin kauan kun ei ole vuotoa tai negatulosta

Omaa kroppaa: särkee joka paikkaa, kurkku on tukossa, päätä särkee ja palelee eli jonkinsortin tauti on iskemässä :( tämäkin vielä tähän piinailun lisäksi..
 

Yhteistyössä