IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Mäiskistä... Märkää pyyhettä...

Näyttää olevan monella nyt aika heikko saalis alkioissa... Toivottavasti tää ei nyt olis mitään lääkeongelmaa... tai tavallaan toivottavasti olis... Huonoo on se että joutuu moni menemään heti uuden kierroksen mutta hyvää olis se että seuraavalla kierroksella olis parempi tulos tulossa... TSEMPPIÄ koko köörille!!!

Minä olin siirrossa tänään ja siellä oli jouduttu mun hyvä alkio heittämään mäjelle kun oli jotenkin epämuodostunut/epänormaali/jotain muuta. No arvata saattaa että mullahan on ihan paskat housussa nyt josko kaikki on sellasia?? Jos se eilen sulatettu oli muuntautunu möröksi ja ottivat seuraavan vasta sulamaan myöhemmin niin mitä jos sekin olis ollu samanlainen hetkenpäästä?? Entä jos ne on kaikki?? Noooh... löytyispähän syy...

Nyt sitten enää yhteen siirtoon tavaraa pakkasessa (tai ei yhteenkään) Syksyllä siis varmana uus punktio edessä :( Voi rähmä... Onnistumishaaveet on heikot... Tod. heikot... Mut hyvä näin... Pessimisti ei pety.

Piinailu alkakoot... 14.3 olis testipäivä!
 
Yrittäjä, sait sitten kuitenkin alkion matkaan noista hurjista uutisista huolimatta? :O Pidän peukkuja, että kaikki sujuu hyvin! Me mennäänkin sitten aika samoilla piinapäivillä...

Neulatyyny, kiitos kysymästä, piinailu on toistaiseksi sujunut ihan ok. Siirtopäivänä olin koko ajan kuin tulisilla hiilillä, mutta nyt alkaa olo vähän rauhoittua. Hermoilu alkaa sitten varmaan taas uudestaan lähempänä h-hetkeä... Tsemppiä sullekin piinailuun! :)

Scarleth, teillä on näköjään ollut kato suunnilleen samaa luokkaa kuin meillä... voi kurjuus! Itse menin uutisesta ihan shokkiin, mutta onneksi saimme tietää asiasta vasta siirtopäivänä ja saman tien kuulimme myös, että se ainokainen alkio oli sentään kehittynyt hyvin. Toivottavasti tekin saatte huomenna hyviä uutisia...!

Tervetuloa, helmi1! Meillä on luultavasti myös edessä pitkä kaava, jos nyt ei tärppää, ja pelkään noita jarrulääkkeitä jo etukäteen. Minkälaisia oireita sulle tuli niistä? Ymmärrän jos olo on maassa, kun teillä oli alun perin niin lupaava follitilanne. Mutta toivotaan, että se yksi alkio nyt tarraa kiinni ja lähtee kehittymään oikein reippaasti! =)

Tervetuloa myös Ellie80! Pahoitteluni tuulimunasta :hug: ja voimia jatkoon... on varmasti ollut raskas tilanne läpikäytäväksi. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja pääsette pian uudestaan hoitoihin.

Aika hurja tilanne on myös teillä, Emppu2012... olisipa kuitenkin kyse siitä myöhäisestä kiinnittymisestä! Pidän peukkuja!

Aurinkoista viikonloppua kaikille, ja tsemppiä missä vaiheessa hoitoja sitten olettekin. :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS..........maaliskuu?
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 1.IVF ............... helmi/maaliskuu
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... helmikuu
sintti -79 ............ 1.IVF ............... helmikuu
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS............helmi/maaliskuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS........... keväällä



Piinailijat:
neulatyyny.......... 2.IVF .................7.3.2012
sintti -79 ............1.IVF.................12.3.2012
helmi1...............1.IVF.................13.3.2012
yrittäjä83.............1.IVF 1.PAS.........14.3.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
 
Sintti -79: Minulla oli siis endometrioosin vuoksi jarru jo loka-marraskuun vaihteesta. Ensin kerran kuussa pistettävänä injektiona ja sitten kun siirryttiin varsinaiseen IVF-hoitoon helmikuun alussa niin sitä piikin vaikutusta jatkettiin nenäsumutteella, jota siis käytetään IVF-hoidossa jarruna. Nenäsumutetta käytin siis reilun kaksi viikkoa ja ensimmäisen viikon vielä tupla-annoksella. Nenäsumutteesta tuli ainoastaan lieviä kuumia aaltoja ja yöuni oli vähän huonompaa, mutta kaikkinensa sen kanssa ei ollut ongelmia. Minulle raskainta aikaa oli se 3kk ennen koko IVF-hoidon alkua kun jouduin käyttämään sitä jarrua injektiona. Sen jälkeen aloin ymmärtämään vaihdevuosioireista kärsiviä naisia. Koko sänky ui hiessä ja minä kävelin kotona ympyrää kun en vaan pystynyt nukkumaan. Töissä laitoin takkia päälle ja otin pois 5-10min välein..plääh! Mieliala heitteli häränpyllyä. Sitten sain vaihdevuosipillerit (estrogeeni) ja tilanne tasoittui. Tuolta lokakuulta lähtien minulla ei ole ollut siis teoreettistakaan mahdollisuutta tulla raskaaksi ja nyt kun sitten lopulta päästiin hoitoon asti ja alku oli lupaava hyvine follikkelimäärineen niin takaisku oli valtava, kun lopputulos oli vain yksi kunnollinen alkio! Ja jos syy on vielä lääkkeessä (Pregnyl) kuten epäiltiin niin.... tuntuuhan sen niin epäreilulta! Olisi paljon levollisempi olo jos tietäisi, että jos tämä ei onnistu niin seuraavassa kierrossa voidaan kokeilla pakastealkiolla. Mutta näillä mennään..
 
Terveisiä siirrosta! Meidän molemmat hedelmöittyneet munasolut olivat lähteneet hienosti jakautumaan, ja kummatkin laitettiin kyytiin tänään. Tosi hyvä mieli, kun olin eilen niin vakuuttunut, että kummastakaan ei saada kelvollista alkiota! Nyt vaan sitten odotellaan. Onneksi tällä hetkellä on mieli suht levollinen, saa pääkoppa edes hetken levätä. Luulen, että kun piinapäivät kääntyy toiseen viikkoon ja testipäivä alkaa lähetä, niin rauhallisuus on muisto vain.... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Heippa kaikille!

Ajattelin liittyä joukkoonne :) Kerron ensin vähän meidän taustaa, eli lapsettomuutta takana reilut 1,5-vuotta. Minulla pco ja endometrioosia löydetty kohdun takaosasta (on kyllä varmaan muuallakin kivuista päätellen). Inseminaatio x3 kokeiltu tuloksettomana. Nyt ensimmäinen ivf suunniteltu tästä kierrosta, menkat alkoi tänään. Lyhyen kaavan mukaan tehdään, koska mulla pco riskinä hyperstimulaatioon. Gonal-f 150 pistän kp 2-6 ja sitten ultra. Jännittävää aikaa tämä, koska nyt oikeesti on toiveet korkealla!
 
Aurinkoista viikonloppua kaikille :)

Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä hoitoihin!
Ellie80 :hug: Voimia!
Emppu2012 toivottavasti hcg nousee ja että pikkuinen olisi vain pitänyt jännityksessä.

Jäin kans miettimään tuota Pregnyliä. Tuntuu kohtuuttoman epäreilulta, jos näiden rankkojen hoitojen jälkeen tulee heikko tulos viallisesta lääkkeestä. Toisaalta lohdullista, jos aiheuttaja onkin lääke ja mahdollisuudet ovat jatkossa paremmat.

(.) Täällä pp10 ja eilen jo tuli vähän tuhrua...viimeksi tuoresiirrossa menkat löi läpi pp9 joten fiilikset aika matalalla. Yritän kuitenkin olla edelleen optimistinen..oon pyöritelly testiä mutta vielä malttanu olla testaamatta..virallinen päivähän on vasta keskiviikkona.

Täällä on keskusteltu lyhyestä ja pitkästä kaavasta. Minulla tosiaan 1.ivf oli lyhyellä kaavalla ja siitä saaliina 5 hedelmöittynyttä, joista yksi siirrettiin tuoresiirtona ja neljä pakastettiin samaan olkeen. Passiin niistä selvisi vain yksi. Molemmat siirrot kuitenkin päättyi negaan. Nyt 2.ivf pitkällä kaavalla. Yksi siirrettiin tuoresiirrossa ja 6 saatiin pakkaseen neljään olkeen. Pitkään kaavaan päädyttiin kun minulla on paha endo ja myooma kohdussa. Aika näyttää miten käy, mutta parempi hoitotulos tuli pitkällä kaavalla minulla. Kyllähän tuo pitkä hoito oli rankka, mutta siitäkin selvittiin. Ja jos kolmanteen hoitoon joutuu ja suositellaan pitkää kaavaa niin sillä sitten.

Mutta piinapäivät jatkuu vielä...onneksi. Tsemppiä kaikille piinailijoille! Toivottavasti päästäis kaikki pian *poksumaan* ;)
 
Heips, Mahtavaa Felinae tuosta pitkään toivotusta plussasta! Nyt vaan nauttimaan pitkän työn tuloksista!

Scarlethille tsemiä piinailuun. Hyvä että pääsit siirtoon. Perästä tullaan=)

Uusille tervetuloa=)

Oma tilanne päivitys: eilen kävin ultrassa. Luvassa on ehkä noin 5-7 follia joten saalis ei taida suuri olla punktiossa, joka on nyt sitten tiistaina. Oli kaikenlisäks vielä aika pieniä joten saa nähdä kerkiikö ne kypsymään punktioon mennessä!

Nyt nauttimaan ihanasta ilmasta=)
 
Helmi1, kuulostaa hurjilta noi sun oireet... Toivotaan, ettet joudu samaan rumbaan enää uudestaan!

Onnea siirrosta, Scarleth! Oon kyllä vähän kade noista kahdesta alkiosta, mutta oikeasti hyvä että saitte noin hienoja tuloksia. ;)

Tervetuloa joukkoon, wishful83. :wave:

Tsemppiä neulatyynylle... eihän tuhruttelu välttämättä vielä tarkoita mitään, mutta varmasti raastaa hermoja. Toivottavasti menkat pysyvät kuitenkin poissa!

Katjuskalle lykkyä tykö follien kasvatteluun. Onneksi tiistaihin on vielä useampi päivä aikaa kypsytellä. =)

).( Pp5, ja aika kuluu matelemalla... hermothan tässä menee. Tänään on vaihteeksi sellainen olo, etten voi mitenkään olla raskaana, mutta ei kai tässä muu auta kuin odotella.
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS..........maaliskuu?
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF ................ helmikuu
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 1.IVF ............... helmi/maaliskuu
simpli ............ 1.ICSI 1.PAS ......... helmikuu
sintti -79 ............ 1.IVF ............... helmikuu
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS............helmi/maaliskuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä
wishful83 .......... 1.IVF ............... ..maaliskuu


Piinailijat:
neulatyyny.......... 2.IVF .................7.3.2012
sintti -79 ............1.IVF.................12.3.2012
helmi1..................1.IVF.................13.3.2012
yrittäjä83.............1.IVF 1.PAS.........14.3.2012
Scarleth................1.IVF.................16.3.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
 
Kiitos Sintti :) Nyt alan itsekin jo olla ihan tyytyväinen noihin kahteen siirrettyyn alkoon, vaikkei mitään jäänytkään pakkaseen. Torstaina olin ihan shokissa, kun kuulin miten huono munasolusaalis lopulta oli. Mutta kun kahdesta hedelmöittyneestä molemmat kaksi kuitenkin lähtivät jakautumaan, niin nyt on sitten oltava tyytyväinen tähän tilanteeseen.

Kivut ja tärinäarkuus punktion ja siirron takia on vielä melkoiset. Mites teillä muilla, miten kauan on kestänyt ennen kuin ootte palautuneet punktiosta? Alan olla jo vähän huolissani, kun maha on kuin potkupallo ja edes kävelylenkillä ei oikein kärsi käydä.
 
Mä palauduin melkein samoin tein... Seuraavana päivänä oli enää hyvin lieviä kipuja, eivät oikeastaan haitanneet olemista tai liikkumista mitenkään. Turvotuskin jäi aika vähäiseksi. Harmi että olet joutunut kärsimään niistä pitempään... :(
 
Minulla oli punktio maanantaina eli 27.2. ja olen edelleen kipeä.. Alavatsa on paineluarka virtsarakon kohdalta ja virtsaamisen lopussa kouristaa. Vatsa on pömppö kuin raskaana olevalla ja rakko ei varmasti tyhjene kunnolla. Pystyn hitaasti kävelemään ja liikkumaan, mutta en pysty esim. reippaammalle kävelylenkille. Kipu on pahinta öisin kun pitäis esim. kääntää kylkeä. Herään siihen kipuun joka kerta :( En tiedä onko endometrioosilla osuutta tähän tilanteeseen.. Onko muita endosta kärsiviä? Minä pyöritän näitä asioita ihan koko ajan ja elämästä ei meinaa tulla mitään. Kun pääsis edes liikkumaan..
 
Mulla on ihan saman kuuloinen tilanne kuin helmillä. Maha turvoksissa ihan kuin olisin jo raskaana, ja käveleminen onnistuu lähinnä pienessä kumara-asennossa. Liikkumattomuus ahdistaa ja salille tekisi jo mieli, mutta ei oikein voi kuvitellakaan mitään, mikä aiheuttaa vähääkään painetta mahan seutuun :/
 
Neulatyyny: Toivottavasti siellä ei ole vuotoa tullut, sua jännäillään seuraavaksi. Pidetään peukkuja!

Scarleth: Onnea kyytiläisistä! Ihanaa että ne on nyt matkassa ja toivottavasti pysyy.
Sen verran omasta kokemuksesta, kun mulle tehtiin viimeinen ivf (punktoitiin yli 40 munista) Eli pco oli rokannut huolella..ja täräytti hyperstimulaation kaupanpäälle. Niin punktion jälkeen mulla oli arkuutta vatsalla ja turvotusta, siirto tehtiin jonka jälkeen turvotus ja just tärinäkipu pahentui. Mun yleiskunto huononi, hengästyin rappusissa ja soitin polille -otettiin verikokeet ja tehtiin uä. Ultrassa todettiin että olin punktion jälkeen vuotanut vatsaonteloon, hemoglobiini oli laskenut alle 100, maksa-ja munuaisarvot pilvissä. Jouduin osastolle jossa oli sitten pakko lepo, runsas nestytys ja lääkitys. Olin siellä 4vuorokautta enkä todellakaan uskonut tippakaan että kukaan olisi kyydissä siinä rallissa pysynyt, mutta olin väärässä. Eli jos on sellainen fiilis että kipu lisääntyy niin ota yhteys klinikkaan. Toki varmastikkin punktion jälkeen jonkinlainen kipu on ihan normaalia. Silloin punktion jälkeen mulle moneen kertaan painoitettiin että pitää juoda-paljon.

Tsemiä kaikille piinailijoille, ja tervetuloa uusille (itsekkin aika tuore, mutta täällä on kiva meininki =) )
 
Ellix, kiitos informaatiosta. Täytyypä vähän tarkkailla tilannetta. Mun mielestä tää tärinäkipu ei ole parantunut yhtään, joskaan nyt ei hirveesti pahentunutkaan. Jos ei huomennakaan vielä mitään kohenemista ala tapahtua, niin pitää varmaan varmuuden vuoksi pirauttaa klinikalle. Käskivät kyllä ottaakin heti yhteyttä, jos alkuviikosta näyttää siltä, että kipu ei oo hellittänyt. Tänään sentään pystyin melkein tunnin verran hiljalleen käveleskelemään ulkona, kun välillä lepäilin ja istuskelin auringonpaisteessa :)

Jännät on ajat, nää piinapäivät tuntuu kyllä uskomattoman pitkiltä. Veritestipäivään aikaa tasan 11 pv, parasta varmaan olisi kun pysyisi tältä palstaltakin poissa edes viikon (ja niinhän jo kerran uhkasin tehdäkin mutta täällä sitä vaan roikutaan....)

Lugejen aiheuttamista oireista on monessakin ketjussa ollut keskustelua, mutta mites teillä, ootteko huomanneet mitään? Mulla tulee niistä näköjään rinnat ihan älyttömän kipeeksi, siis erityisesti nännit aristaa. Harmi sinällään, kun se oli viimeksi mulla kaikista selkein raskausoire - tässä kierrossa siitä ei sitten voi päätellä mitään, kun ei tiedä onko se samaa Lugejen aiheuttamaa kipua vaiko jotain ihan muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se vaan taas niin kävi, että täällä alkoi vuoto tänään. Perjantaista asti tuhrutteli ja ajattelin että kyl se tästä vielä. Eilen sorruin tekemään testin ja nega tuli...okei keskiviikkona virallinen testipäivä, mutta kyllä tämän aamun vuoto karisti loput haaveet. Ei auta..toivottavasti passiin pääsisi vielä ennen kesätaukoa. Sen tiedän, että välikierto pitää olla.

Tsemppiä kovasti muille piinailijoille Pidän peukut ja varpaat pystyssä teille!
 
neulatyyny, voi harmi :hug: Mä en vielä ihan ole ymmärtänyt, miten te ivf-hoidon läpikäyneet selviätte pettymyksestä jos ei onnistukaan. Inssikierroissa oon jotenkin toipunut aika nopsaan, mutta nyt tuntuu, että mitä "järeämpi" hoito, sitä korkeammalla on myös toiveet ja sitä pahempi sitten mahdollinen pudotuskin.

Itse ajattelin ihan viimeistään viikon päästä jo hätähousuna tehdä ekan testin. Tein nimittäin jo tänä aamuna yhden halvan David-testin (herkkä) jotta näkisin, että Pregnyl on jo lähtenyt pois elimistöstä. Ja niinhän se olikin, testiin ei tullut enempää kuin ihan nippanappa silmin havaittava viivanpaikka. Siispä kaikki tästä eteenpäin havaittavat plussan aavistuksetkin lienevät todellisia :)

Ootteko te muuten näissä hoitokierroissa havainneet sitä kuuluisaa kiinnittymiskipua? Mä tässä odottelen kovasti että jotain tulisi, mutta ainakin toistaiseksi kipu on vaan ihan tasaista jomotusta ja tärinäarkuutta joka lienee viime viikon ronkkimisten peruja.
 
Heips,

Neulatyynylle :hug: pettymyksestä. Kyllä se ketutuskäyrä on sitten niin korkeella kun tajuaa että taas homma alkaa alusta ja kaikki on ollu turhaa. Mutta pakkohan se on vaan nostaa häntä pystyy ja jatkaa eteenpäin.

Scarlethilla jännät paikat piinailujen kanssa. Nyt sitten ootellaan niitä sun kahta viivaa=)
en pysty ottaa kantaa noihin kiinnittymiskipuihin ku en oo koskaan saanu edes haamujen haamuja testeihin.

Huomenna mulla sitten edessä punktio. Jännittää!!! Toivotaan että follit olis kasvaneet vielä viikonlopun aikana jotta saldo olis edes jonkunlainen ja siirrettävääkin sais.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Katjuska, paljon tsemppiä punktioon! Mä jännitin sitä aika tavalla, mutta lopulta se oli helpompi juttu kuin mitä olin ajatellut. Toipuminen on ollut vähän hidasta, vieläkin oon ihan turvoksissa ja maha aristaa. Mutta eiköhän se tästä, hyvän asian vuoksi kestää pienen kivunkin.

Aika jännää tosiaan on ja päivät menee ihan liian hitaasti. Ei varmaan pitäisi ladata tähän ekaan ivf:ään näin suuria odotuksia, mutta minkäs teet. Tosi vaikea olla toivomatta sitä plussaa, vaikka miten tietää että itselle olisi helpointa asennoitua mahdollisimman pessimistisesti. Yritän vaan ajatella, että onhan sekin jo arvokasta tietoa, että hedelmöittyminen on ylipäätään mahdollista. Ehkä mäkin sen plussan vielä JOSKUS saan :)
 
Moro!
Mulla turvotus iski vasta siirtopäivänä ja alhoi helpata kun mensut alkoi... Se koko väli oli siinä niin järkkyä turvotusta että kylkiluiden alta alkoi pingotus ja melkeen meni selänkin puolelle... (olen silleen normipainoinen ja melko littamahainen normaalisti) Että tsemppiä vaan kaikille ;) JUOKAA!!!

Mulla alkoi myös lugeoireilu pikkuhiljaa tänään tulemaan. Huomaa hyvin että lämmöt on koholla ja tissit alkaa kasvaa... Eilen alkoi "kohtukohtaukset" eli sellasta jomotusta ja tänään on ollut melko hyvin koko päivän tunnettavissa missä moinen elin sijaitsee...

Neljä päivää siis pääsin ilman sen kummempia "oiretarkkailuja" mutta nyt sitten piina alkaa ja testipäivään vielä 9 päivää jäljellä... Että ei tuu helppo pätkä tästäkään...
 
Mulla on nyt ensimmäinen melko normaali päivä punktion jäljiltä. Vatsaa kyllä edelleen turvottaa, mutta se johtuu varmasti myös lugesteronista. Sen sijaan rakon seutu on edellen kipeä. Äkkinäisissä liikkeissä tulee ilkeitä vihlaisuja. Kävelemään jo pääsee, mutta ei varsinaisesti ureheilemaan. Vihlaisutkin ovat kuitenkin vähenemään päin. Muutenkin alan olla vihdoinkin oma itseni. Tuntui että nuo kuukausien jatkuneet hormonit oli saanut jo päänkin ihan sekaisin. Koko viime viikon vaan itkin ja olin varma etten ryhdy tähän enää uudestaan. Nyt olen kuitenkin jo paljon positiivisemmalla mielellä. Kiitos teille kaikille, jotka jaatte näitä kokemuksia täällä. Minä ainakin saan täältä paljon tukea omalle jaksamiselle!

P.S. Tuohon listalle minun testipäiväksi on laitettu 13.3. Jos vuoto ei ole alkanut sitä ennen niin teen testin ihan vaan varmuuden vuoksi vasta 14. päivä...vaikka taikauskoinen en olekaan =)
 
Neulatyynylle pahoittelut, toivotaan että pääsisitte PAS:iin ennen kesää. onko aina välikierto pakollinen? yksityisellä ei ainakaan ole, mutta julkisella taitaa olla...!?

[B]Scarlethilla,Helmillä ja yrittäjä83:lla[/B] on jännät paikat! Mulla Pregnyl kipeyttää aina nännit ja se hävisi nyt n.viikossa tässäkin hoitokierrossa, kunnes viikko plussasta kipeytyi rinnat/nännit. Lugesteronista en huomannut mitään erityistä, ainut että hikoilin todella paljon koko ajan, etenkin öisin, vähän kuin nenäsumutteista ihan alkuun.
Mutta tosiaan juokaa paljon! mulle lääkäri sanoi siirrossa ohimennen että juo paljon, tehostuu aineenvaihdunta, enkä niin sitä noteeraanut,kunnes tuntui turvotus vatsasta emättimeen saakka ja kun tajusin ruveta juomaan niin johan helpotti olo! Mutta täällä peukalot pystyssä! Myös muille piinailijoille!

Täällä omaa napaa... tänään olin päivystyksessä,saldona alkava kohtutulehdus sekä huomen aamulla kättärille kaavintaan. Ei ole tyhjentynyt riittävästi ja rippeet tulehduttaa kohtua. Toisaalta helpottavaa, haluan kohdun vaan tyhjäksi että päästäisiin pian uuteen yritykseen, vaikka eihän se mitään kivaa ole. Tänään sain spesiaalikohtelua päivystyksessä tai miten sen nyt ottaa... 3 mieskandia ja 1 miesyliopettaja tutki ja hääräsi, hieman meinasi naurattaa kun korkeintaan 25vuotias ruipelo poika täristen tutki ja näki miten oli vaivautunut ja jännitti. Tällaisissa tilanteissa on hyvää se,että kaikki hyötyy, oikeasti tutkittiin paljon paremmin kuin koskaan ja miettivät eri vaihtoehdot,lääkitykset tms. Oikein hyvää palvelua!

Ihmetyttää vaan tää kropan toiminta, ensin ei millään raskaudu,sitten kun tuulimuna kiinnittyy niin jopa on tiukassa, kohtu ei millään laskisi sitä ulos, ristiriitaista =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä