IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Huomenta! Muut piinailijat, onko teillä vielä mitään tuntemuksia tai oireita? Mä tässä jo kovasti odottelen että jotain tulisi, vaikka järki toki sanoo, että vielä muutamaan päivään ei voisikaan tuntua oikein mitään :) En oikein tiedä miten noi pp:t nyt lasketaan, mutta mulla siis tänään punktiosta laskettuna pp6 ja siirrosta laskettuna pp4... mahassa tuntui eilen jossain vaiheessa pientä nippailua ja "repimistä", siis sen tasaisen turvotusjomotuksen lisäksi, mutta nyt ei taas tunnu oikein mitään. Öisin ravaan vessassa ja viimeksi se oli mulla merkki raskaudesta, mutta nyt veikkaan että nuo sisuskalut on vaan niin turvoksissa, että painavat jotenkin rakkoakin ja tämä johtuu tällä kertaa siitä. Nännit on ihan älyttömän kipeät ja aikaisemmin Pregnyl ei ole tehnyt mulle tällaista, mutta nännikipu alkoi niin varhain että syyttäisin tällä kertaa Lugesteronia siitä. Huuh, jännää!
 
Helmi> Varo vaan jos tulee nega ja ne hormoniarvot romahtaa. Itse vollotin 3 päivää ja yötä lähes putkeen... Töissä sain just tsempattua ja jo kotimatkalla ihan järkkyä parkumista... "masennusta" kesti viikon jonka jälkeen alkoi vihdoin ylämäki... Kirjoitin sen itselleni oikeen muistiin että tiedän seuraavalla kierroksella sitten varautua moiseen tunnevyöryyn. Muutoinhan mulla ei vaikuttanu mikään lääke mielialaan oikeestaan millään tavalla... Vaikka kovin kyllä varoiteltiin niin pitkällä kaavalla mentiin ihan rauhassa vaikka hormonit oli maksimiannoksilla....

Nyt taas lugeilua pitkän tauon jälkeen... Tuoresiirrosta en voi sanoa mitään kun olin niin helkutan turvoksissa ja muutoinkin sekasin niin en voi sanoa mikä oli lugetuntemuksia ja mikä muuta... Nyt on kuitenkin uus lugeoire mitä mulla ei oo ollu ennen... Alapään turvotus :D Kolme täyttä vuotta tulee just yrittämistä täyteen ja joka kerta keksii kroppa vaan jonkun uuden ketkuilun pään menoksi :D "kohtuullisia" tuntemuksia muistan että on ollut ennenkin... Jopa elohiirtä tuossa alamahassa ihan kaksi päivää putkeen (joka oli muuten melkoisen raivostuttava) On ollut painon tunnetta ja muita erityisiä pitkäkestoisia päivien tuntemuksia mutta tää turbotoosa on ihan uus juttu... Olisko lugeallergia sitten ;p

Järjellä jos ajatellaan niin ei voi olla mitään vaikutusta vielä vaikka siellä olis tämä mikroskooppisen pieni hedelmöittynyt solukimppu törmännyt kohtalokkaasti kohdunseinään. Moinen mikropallero ei pysty vielä noin pienessä ajassa saamaan tällasta tuntemusmäärää aikaan... Täysin psykologista siis jos multa kysytään... Monet kyllä väittää toisin mutta mä uskon tähän teoriaan... Mun kroppa vaan ei usko...
 
yrittäjä, toi turbotoosa-efekti kuulostaa kyllä melko mielenkiintoiselta... :popcorn: Mulla on ton nännikivun lisäksi semmoinen yleis-kipeä olo - vähän kuumeinen, päänsärkyinen ja nuutunut, mutta kai näistäkin kaikista voi syyttää Lugeja. Nännikipu on tosiaan jotain ennenkokematonta, tai siis viimeksi sitä oli alkuraskaudessa ihan vaan raskausoireena mutta lääkkeet ei koskaan ennen oo moista aiheuttaneet. Millä hitolla tästä piinailusta oikein selviää järjissään??
 
simpli, toihan on hyvä juttu! Tulee vielä noin nopeastikin :)

ON: Mulla on nyt ihan liikaa aikaa kytätä olotilojani, kun kondis on kuitenkin vielä turhan heikko urheiluun tai muuhunkaan kodin ulkopuolella heilumiseen... mahassa tuntuu kaikenlaista epämääräistä, ja yritän toistella itselleni, että _mitkään_ raskausoireet ei voisi vielä tässä vaiheessa tuntua, ja kaikki nipistelyt, menkkajomotukset ja repimiset johtuu joko punktiosta tai sitten Lugeista. Huhhuh, mitä kaikkea "oiretta" ehdinkään itselleni kehitellä ennen testipäivää...
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS..........maaliskuu?
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF 1.PAS........... keväällä?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 1.IVF ............... helmi/maaliskuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... maaliskuu
sintti -79 ............ 1.IVF ............... helmikuu
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS............helmi/maaliskuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä
wishful83 .......... 1.IVF ............... ..maaliskuu


Piinailijat:
sintti -79 ............1.IVF.................12.3.2012
helmi1..................1.IVF.................14.3.2012
yrittäjä83.............1.IVF 1.PAS.........14.3.2012
Scarleth................1.IVF.................16.3.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
 
Kirjoittelen lyhyesti... sairastuin toissayönä rajuun vatsatautiin, ja olo on vieläkin aika heikko, vaikkakin eilisillasta lähtien kohenemaan päin.

Päivitin vähän listaa, jos jotain meni väärin niin hihkaiskaa.

Scarleth, luin jostain että piinapäivät laskettaisiin siirrosta, niin että siirtopäivä olisi pp0. En ole kyllä itsekään tästä ihan varma...

Mulla oli järkyttävää nännikipua punktio- ja siirtopäivien tienoilla, mutta se on vähitellen laantunut. En tiedä johtuiko sitten Pregnylistä vai lugeista vai mistä. Mitään varsinaisia raskausoireita mulla ei ole ollut, ja nyt pelkään että tämä vatsatauti on vienyt viimeisetkin mahdollisuudet että tuolla kukaan olisi voinut selvitä hengissä... : / Meillä on testipäivä viiden päivän kuluttua, mutta aika pessimistisellä mielellä mennään.

Neulatyyny :hug: voi kurjuus! Toivottavasti pääsette uuteen yritykseen ennen kesää.

Mitens Katjuskalla sujui punktio?

Hienoa helmi että sulla alkaa jo olo helpottaa. Tsemppiä piinailuun!

Ellie, kurjaa että vielä kohtutulehduskin iski päälle kaiken muun kukkuraksi. Toivottavasti toivut pian. :flower:

Tsemppiä myös yrittäjälle. Oon kyllä vähän kade sun oireista, kun itsellä ei ole mitään... olis vaikka "turbotoosaa" edes :D

Aurinkoista viikkoa kaikille :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö tänne mahtuu mukaan? :) Ivf lähtee käyntiin niin että tänään aloittelin Synarelat ja 2 vkon päästä 0-ultra. Takana pitkä selittämätön lapsettomuus sekä epäonnistuneita hoitoja. Nyt täytys jotenkin tsempata ja jaksaa yrittää!!
 
Katjuska, onnea punktiosaaliista! Pidetään peukkuja siirtoon!

onnetonpulu, tervetuloa ja tsemppiä sumutteluun! :)

Sintti, voi kurja tota mahatautia! Toivotaan nyt tosiaan, ettei se ole vaikuttanut onnistumiseen millään tavalla. Oon myöskin parina aamuna herännyt pieneen kurkkukipuun ja pelännyt, että jos nyt joku flunssa tulee ja pilaa vähäisetkin onnistumisen mahdollisuudet. Kurkkukipu on kuitenkin aina päivän mittaan mennyt ohi.

Ilmeisesti mulla sitten tänään pp6... muutaman päivän siirron jälkeen jaksoin olla toiveikas, mutta eilen mieliala muuttui jostain syystä tosi pessimistiseksi :/ En tiedä miksi, varmaan oon sitten kuvitellut että jotain oireita tai tuntemuksia alkaisi ilmaantua. Eipä vaan oikein mitään kuulu. Toisaalta nää luget tuntuu aiheuttavan kaikenlaista ja sitten vielä viimeviikkoisten ronkkimistenkin jäljiltä tuntuis alakerrassa olevan jos jonkinlaisia juilintoja ja tärinäarkuuksia, joten ota nyt näistä selvää mikä sitten johtuu mistäkin.
 
Sintti: Toivotaan että kyytiläinen on pysynyt matkassa! Ei vatsataudin pitäisi kuitenkaan asiaan vaikuttaa. Minulla on ollut eilisestä tyypillinen "ennen menkkoja olo" eli alamahakipuja ja turvottelua endo-oireiksi sopien. Hikoilua, väsymystä ja ärtymystä. Ei mitään tavallisesta poikkeavaa eli pessimistinen olo täälläkin. Todennäköisesti ei tartte testipäivään asti odotella menkkojen alkua.. Minua lähinnä jännittääkin se, että kuinka kipeät menkat on edessä, kun syksyllä on ollut viimeksi ns. normaali kierto ennen hormonihoitojen alkua.

Scarleth: Tsemppiä sinullekin piinapäiville! Aika kuluu kyllä todella hitaasti...

Katjuska-81: Hieno saalis punktiosta! Toivottavasti siirtokin sujui hyvin ja sitten ei muuta kun tervetuloa piinailijoitten joukkoon!

Yrittäjä83: Mulla on nyt mennyt kokonainen vuorokausi etten ole parkunut, jippii!! Sitä pahempaa tunnevyöryä odotellessa..

Onnetonpulu tervetuloa joukkoon!
 
Tervetuloa mukaan, onnetonpulu! Onko teillä nyt ensimmäinen IVF alkamassa?

Katjuskalle onnea hienosta munasolusaaliista... toivottavasti siirtokin meni hyvin. =)

Kiitos tsempeistä, kanssasisaret... Alan vähitellen toipua vatsataudista vaikka pientä mahakipua on vielä. Lähinnä pelkään, että itse taudinaiheuttaja on sellainen mistä voi olla mahdolliselle alkiolle vaaraa. En tosin usko kyseessä olevan listeria, mutta onhan noita kaikenlaisia pöpöjä olemassa...
 
Katjuska, kuulostaa tosi hyvältä! :) Tsemppia piinailuun. Milloin on testipäivä?

ON: Täällä mennään kyllä ihan soperpessimistisellä mielellä. Olen ihan satavarma että tälläkään kertaa ei onnistunut. No, pitää tässä jo alkaa hiljalleen keräilemään itseään seuraavaan yritykseen. Varmaan sitten inssi ensi kiertoon, julkiselle pääsemme vasta maaliskuun lopulla ja välikiertoa ilman mitään hoitoa en halua. Toiseen yksityiseen ivf:ään ei riitä tässä vaiheessa rahaa.
 
Kovasti tsemppiä piinailijat :hug: Jännää =)

Mä kävin tänään ultrassa. Maanantain verikoe oli negaa, kuten arvata saattoi ja nyt sitten päästään Pas-siirtoon. Tänään kp 13 ja limakalvo 7.8mm, huimasti paljon paksumpi kuin viime kierrossa tällä kp:llä. Vasemmalla yksi 15mm rakkula, joka myös aavistuksen isompi kuin viime kierrossa. Nyt sitten on taas kova pelko siitä, että ovulaatiotestin plussa osuu keskiviikkoon ja koko homma menee taas ohi. Sovittiin sitten, että mikäli tiistaihin mennessä ei ole testi positiivinen, niin otan yhteyttä Tyksiin, ultrataan ja pistetään Pregnyl, jotta päästään siirtoon. Sitten vielä tietysti jännitetään selviääkö meidän ainokaiset sulatuksesta... mutta jälleen mennään siis eteenpäin, siitä tyytyväinen =)
 
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

HaaveissaToinen, oikein paljon tsemppiä tulevaan PAS:iin!

Täällä jatkuu ihan supersynkeä fiilis. Ei mitään oireita, lukuunottamatta lugejen aiheuttamaa nännikipua joka jatkuu. Lämmöt on korkealla, mutta niin ne on mulla loppukierrosta useimmiten, olin raskaana tai en. Harmittaa niin vietävästi, kun selvästi tälläKÄÄN kertaa ei onnistuttu :( Vasta pp7 joten kaikkihan on toki mahdollista, mutta jotenkin uskoisin että edes JOTAIN tuntemuksia olisi, jos tärppi olisi käynyt... :( Ei vaan jaksa ymmärtää, mikä meni pieleen. Alkiot oli hyviä, niitä siirrettiin kaksin kappalein, limakalvo oli vallan ihanteellinen jne. Tässä alkaa kohta pelottaa, että onko tuossa kiinnittymisessä joku perustavanlaatuinen ongelma :(
 
Heippa kaikille!

Siitä onkin vähän aikaa kun viimeksi kirjoitin, olin vaan niin hajalla ja epätoivoinen kun ensimmäisen ICSI:n tuoresiirto epäonnistui. Siihen hetkeen oli kohdistunut niin paljon toiveita ja jopa vahvasti luulin olevani vihdoinkin raskaana, että tiputus maanpinnalle oli todella kova. Nyt aikaa on kulunut sen verran että uskaltaa taas vähän katsoa eteenpäin, mutta jotenkin en jaksa uskoa noihin PASeihin, tuoresiirrossahan oli paras onnistumistodennäköisyys... No, meillä on neljä blastoa pakkasessa että katsotaan nyt kuinka käy!

Nyt siis välikierto menossa, menkat pitäis alkaa viikon päästä ja sitten yritetään ekaa PASsia luomukiertoon. Etukäteen jo laskeskelin että jos kaikki menee aikataulussa niin siirron pitäisi osua arkeen. Se on tossa luomuhommassa inhottavinta että jos osuukin viikonloppuun niin kaikki taas lykkääntyy kuukaudella eteenpäin!

En oo ihan kärryillä vielä kaikkien kuulumisista, joten näin yleisesti toivotan onnea niille jotka ovat plussanneet poissaollessani, tsemppiä nyt piinaileville ja pahoittelut neganneille!
 
Heippa naiset!

olen pitkään lueskellut teidän juttujanne, omien hoitoprosessien tueksi, jostain syystä koin vaan itselleni paremmaksi pysyä taustalla. Nyt kuitenkin Scarlehtin "epätoivo" sai minut kirjoittamaan. Ja haluankin kertoa oman tarinani.
Meillä lapsettomuutta takana seitsemän vuotta, esikoista siis olemme yrittäneet enemmän tai vähemmän. Ensimmäinen ja ainoa inssi tehtiin tammikuussa ja reisillehän se meni, meillä ongelma löytyi miehen siimahännistä ja menimme siitä suoraan ISCI:hin. Kaikki meni nappiin, munasoluja tuli, melkein kaikki hedelmöityi ja yksi laitettiin köllimään mahaan 13.2. (vaikka itse olisin halunnut kaksi varmuuden vuoksi, mutta lääkäri ei sitä suositellut). Noihin pp7 aikoihin, olin niin oireeton, että heitin jo hanskat tiskiin, ja päätin, että en ajattele koko asiaa ennen kuin teen negatestin testipäivänä. Olin niin varma negasta, että onnistuin vahingossa unohtamaan koko jutun melkein viikoksi! :D

Haalea apteekin oma plussa ennen veritestiä ja testipäivän pp14 veritesti: hCg 332 ja nyt oireitakin jo löytyy, mutta siis ei kirvestä kannata heittää sinne kaivoon ennen aikojaan. :hug:

Näin aikaisessa vaiheessa mitä tahansa voi vielä käydä, mutta jo tähän pääsy on meille riemu voitto ja yritämme nauttia siitä!:heart:

Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä tuppautumalla näin, mutta halusin kertoa, onnistumistarinan, sillä niistä sain voimat omaan jaksamiseeni kaiken sen myllerryksen keskellä :) Tsemppiä teille kaikille!

minena 5+4
 
Ihana kuulla onnistumistarinoita minena ja onnea teille!

Mua ei ainakaan häiritse, että tulit kertomaan onnistumisestasi. Niillähän me eletään! Jos ei onnistumisia tulisi, aika hataralla pohjalla oltaisiin. Tietenkin meistä jokainen on sen verran itsekäs, että toivoisi sitä onnistumista itselleen. Mutta toivottavasti odotuksemme ja sinnikkyytemme palkitaan. Kaikkea hyvää alkaneelle raskaudelle :)

Itsellä välikierto, odottelen menkkoja ensi viikolle ja sitten ovulaation metsästämistä ja PAS luonnolliseen kiertoon! Palaillaan ystävät :)
 
minena, tosi kiva kuulla tuollainen tarina! :) Kiva siis, että tulit kertomaan. Tiedän, että toivoa on vaikka olisi oireetonkin. Oon vain kerran aikaisemminkin saanut raskauden alulle, ja silloin oli jotain oireita, tosin ei ehkä vielä ihan näinä päivinä. Toki nyt on lääkityksiä sun muuta, joten tottakai kierto voi olla muutenkin ihan erilainen. Toivottavasti pääsen tuohon samaan mielentilaan, että "unohtaisi" testipäivään saakka ajatella koko asiaa!
 
Heips,
Mun puolesta kans saa tänne tulla kertomaan onnistumistarinoita, joten Minenalle tsemppiä jatkoon ja kiitos tarinastasi;).

Meinasin Scarleth sulle just sanoa et oireettomus voi olla toisilla tosiaan se oire, älä vielä heitä hanskoja tiskiin.

Haaveissatoinen Onnea Passiin.
Mulla on veritesti 20.3. Joten siihen asti pitäis piinailla=)
 
Heissan taasen tänne. Miun kierto on sen verran lyhyt ollut, että 2. ICSI näyttäisi onnistuvan jo tälle helmikuulle. Joten ei kun munatehdas käyntiin taas noin viikon päästä. Ah ihanuutta :D

Otettiin muuten AMH nyt myös ja oli 2,3 mikä on kuulemma täysin normaali, joten en oo nyt sitten liian vanha ainakaan vielä :)
 
saankohan mä tulla joukkoon jo. kun viimenen inssi meni ja toukokuussa mennään sittenheti ekalla viikolla kohti ivf-hoitoja. eli olen tavallaan paikaton:D Meillä siis kaksi vuotta yritetty. elokuussa aloitettu hoidot, ovulaation induktio ja inseminaatiot ja nyt sit viimeset konstit käyttöön. Mulla paha pco( olen hoikka) ja miehellä alentuneet siimahäntäarvot. Ikää meillä 25 ja 26.
 
Huomenta kaikille ja oikein mukavaa viikonloppua!

Tervetuloa uusille :)

minena, onnistumistarinat ovat aina ihania kuulla :) Niistä saa itsekin uskoa näiden hoitojen keskellä. Onnea ja ihanaa raskausaikaa!

Tsemppiä piinailijoille ++++++++:whistle:

(.) Minä kävin keskiviikkona verikokeessa ja eilen sain tuloksen Hcg 68 tai jotain. Minulla on sunnuntaina alkanut normaalit kuukautiset eli en ole raskaana mutta jotain on yrittänyt tarttua. Hoitaja määräsi uuteen verikokeeseen ensi keskiviikkona ja sanoi että toivottavasti on sitten 0. Että vuotaisin nyt kaiken pois.
Tänä aamuna tein piruuttani testin ja pitelin ensimmäistä kertaa eläessäni "positiivista tulosta" kädessä...eikä ollut haamuviiva! Voi elämä! Kohta pitäisi mennä kauppaan ostamaan lisää libressejä...ei oikein tiedä itkiskö vai nauraisko!?
Saas nyt nähdä milloin pääsee sitten yrittämään sitä passia.
 
Böö Emänät!!

Keskityn itsekkäästi vain itseeni!!( Todeten että tsemppii vaan teille muille piinailijoille... ;) )

Tulinpa vaan kertomaan että olen yhä hengissä... Henkinen hyvinvointi on ollut tässä kierrossa ihan hyytävällä tasolla. Olen kiukkuinen, raivostuttava, akkamainen ja kamala otus. Mies parka saanut ihmetellä mitä se ämmä taas kiukkuaa tuhisten sohvannurkassa. Ei tällasta ole ollut koskaan ennen ensimmäistä ivf hoitoa. Se piru sekoitti mun hormonitoiminnan ihan totallisesti. (tai sitten oon vaan mieleltäni järkkynyt ja kaipaan kallonkutistajaa) Ehkä olen sittenkin tullut vain normaaliksi naiseksi??

Veritesti olis ensiviikon torstaina. Täytynee tiistaina pissiä tikkuun niin saan aloiteltua sen hajoilun jo ennen verikokeen negaa... Oireita olis vaikka teille kaikille jakaa, vaan ne on tulleet jo ennen kun olis ollu edes kiinnittymistä joten luget ne on tehny...

Mulla on kylmä, mulla on huono olo, mua väsyttää, mulla on jatkuva jano, mulla on alamahassa "kivi" mulla juilii kohtuun... Mulla "valuu jotain" joka ei oo puhdasta lugemömmöö... Mulla on hermot kireenä... (voiskohan ne johtuu tosta edellisestä listauksesta??)

Jos tää ei taaskaan tuo sitä plussaa niin alkaa jo pelottamaan mitä seuraava pas on?? Saatikka seuraava ivf??? ELÄMÄ!!!
 

Yhteistyössä