IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Hautomo - syvimmät osanottoni. Aivan hirveän surullista, kun pitkään toivottu raskaus on keskeyttävä. :'( Voimia sinulle ja siipallesi, ja toivottavasti kaikki menee tosi hyvin tässä seuraavassa hoidossa.

Ellix - pelottavia uutisia sullakin! Kaikki sormet on ristissä, että hematooma lähtee vaikuttamatta vauvaan. Mahdotonta varmasti olla pelkäämättä ja stressaamatta, mutta toivottavasti susta pidetään nyt tosi hyvää huolta. :hug:

ON: tuomiopäivä on huomenna ja kolme raskaustestiä rivissä odottamassa aamupissaa....!!!
 
Jep. Negahan sieltä putkahti, ihan yksiselitteisesti. :'(

Tietäiskö kukaan tässä pinossa, miten pian negan jälkeen voi alkaa uuden IVF-kierron? En jaksa vielä soittaa klinikalle, pitää möllöttää vähän aikaa ensin. Hirveä hinku olis alkaa uudestaan mahdollisimman pian, vaikka tajuan tietysti, että ehkä tässä on ensin vähän levättävä...
 
Tulin niin tohkeissani katsomaan Lumin tilannetta ja voi kurjuus. Kovasti voimia ja halauksia sinne! Samaan kohtaloon täytyy valmistautua ja itku tulee varmasti...

Todella kurjia uutisia Hautomo76, on se niin väärin!! Toivotaan teille kovasti onnea seuraavaan siirtoon!!

Toivotaan että Ellixin pieni pysyisi nyt kyydissä ja hematooma häviäisi itsekseen! Kovasti voimia sinnekin!
 
Hei kaikki. Haluan kertoa nyt oman tarinani, toivottavasti se tuo uskoa teille ketkä olette joutuneet pettymään.. Olen lukenut tätä palstaa ja elänyt mukana jokaisen jännityksessä, ilossa ja pettymyksessä. Aikaisemmin kirjoittelin Inseminaatio-ketjuun. Olemme toivoneet mieheni kanssa lasta nyt reilun neljän vuoden ajan. KAIKKI ystäväpariskuntamme ovat saaneet yhden, useampi jopa kaksikin lasta ja kolmansiakin on jo tulossa. Vuodet ovat olleet yhtä helvettiä. Yhdestäkään lähipiiriin kohdistuneista raskauksista en ole voinut kunnolla iloita. Olen elänyt kuukauden kerrallaan toivoen, uskoen ja taas pettyen. Jouduttuamme IVF-jonoon kunnalliselle (tätä ennen kokeilimme useampia muita hoitoja), päätimme puolen vuoden aikana kokeilla yksityisellä IVF-hoitoa, sillä odotus tuntui liian pitkältä.. Olemme siis selittämättömiä.

Hoito toteutettiin ja olin aivan varma siitä, että kuukautiset alkavat samoin kuin aina ennenkin. Taas iski se joka kuukausittainen VIHA. Olin lukenut oireista aiemmin ja kuvitellut niitä, nyt tunne kuukautisista oli vahvempi kuin ikinä. Tein testin vapaapäivänä pp12 sen vuoksi että voisin asennetoita negatiiviseen tulokseen. Se oli todellinen yllätys kun näyttöön ilmestyi kaksi viivaa... olin tippua pöntöltä ja tärisin pitkän aikaa. En oikeastaan enää uskonut että ikinä lasta saisimme, koska en ole koskaan aikaisemmin nähnyt tikussa kahta viivaa. En suostunut kuitenkaan ajattelemaan elämää ilman lapsia.

Yrittäkää olla lukematta oireista piinispäivien aikana, sitä ei voi todellakaan tietää mistään merkistä alkaako vaiko ei, ennen kun testi on tehty tai kuukautiset alkavat. Se on niin järkyttävän pitkä aika odottaa, tiedän.. mutta pitäisi van yrittää keskittyä siihen että voi hyvin.

Koska meille kävi näin, uskon että teillekin. Tiedän että se tekee kipeää, mutta kun se päivä koittaa, häviää samalla mielestä kaikki itku ja tuska joita on läpi käynyt. Se pieni joka tarraa kiinni, on varmasti kaiken odotuksen arvoinen. Tietenkin alkaa muut pelot, etenkin kun raskaaksi tuleminen ei ole niin helppoa ehkä uudelleen!!!

Toivon kaikille äärettömän paljon voimia. Taistelkaa, mutta pitäkää huoli itsestänne ja parisuhteistanne. Suuret ovet olleet vastamäet täälläkin, mutta nyt viimein palkinto saatu. Myönnän joskus toivoneeni että joku helposti raskautuva voisi kokea tämän (koska minut on hylätty asian takia, ovat kenties halunneet nauttia lapsistaan eikä kuunnella minun narinoita), mutta eniten toivon että jokainen lapsettomuuden kanssa elänyt pääsisi kärsimyksestä! Nämä koettelemukset muokaa meitä, eikä suinkaan huonompaan suuntaan - kunhan vain se palkinto sieltä tulee, sen ymmärtää!

Voimia voimia voimia superpaljon!!!!
 
Ensimmäiseksi haluan sanoa Hautomo76:delle osanottoni ja toivoa voimia jaksamiseen.

En ole tänne pitkään pitkään aikaan kirjoittanut. Nyt tilanteeni seuraavanlainen:
2 IVF kierros menossa ja ensi tiistaina on puktio. Viime kierrosta tuli tulokseksi vain yksi hyvä alkio, mikä siirrettiin ja siitä tuli kemiallinen keskenmeno. Nyt toivon, että saataisiin edes yksi alkio pakkaseen..

Lumi72, kysyit kuinka nopeasti pääsee seuraavaan yritykseen. Ensimmäinen IVF alkion siirto minulla oli 16.2.12. Pääsin muutamaa viikkoa nopeammin hoidon suunnitteluun pahan endometrioosi ongelmani vuoksi. Ja nyt uusi alkion siirto (toivottavasti) tehdän ensi viikolla. Eli väliä tulee noin 3,5kk.
 
Tervetuloa kaikille uusille.

toiveissa86 kyseli sairaslomista. Mä kerroin pomolle asiasta kun hoidot alko. Se otti asian hyvin vastaan ja molemmat pyyhittiin silmäkulmia keskustelun aikana. Se on ollut hyvin ymmärtäväinen asian suhteen. Mä luulin, etten saa palkkaa sairaslomalta mut oli se kuitenkin maksettu. Onko sillä merkitystä et mikä on lapsettomuuden syy?

Onnea kaikile plussanneille. Kyl se vaan luo toivoa kun saa lukea onnistumistarinoita pitkän ja tuskaisen tien jälkeen. Ehkä joku päivä on meidän muiden vuoro.

Ellix, onpa teillä ikävä tilanne. Kunpa kaikki menis hyvin. Nyt on varmasti todellisia piinapäiviä ennen seuraavaa ultraa. Todella surullista luettavaa sinunkin tarinasi, Hautomo76. Voimia teille ja toivotaan et seuraava PAS tuottaa tulosta. Lumi72, voi surku. Toivottavasti pääsette pian aloittamaan uuden IVF:n.

Kiitos toiveikkaasta viestistä, ihmeitä tapahtuu. Meillä on lapsettomuutta takana n.3,5vuotta ja hoidot aloitettiin joulukuussa. Tammikuussa oli tuoresiirto enkä oo sen jälkeen päässyt kokeilemaan ensimmäistäkään PAS:ia. Kaikenlaisia vastoinkäymisiä ollut koko kevät.. Mulla on ollut aina vahva hoivavietti ja päivänselvää että haluan lapsia. Nyt huomaan, että ajatukset alkaa harhailemaan ku välillä huomaan ajattelevani, että haluanko todella lapsia. Mä siis edelleen olen vahvasti hoidoissa mukana ja oikeasti haluan sen lapsen, mutta oonkohan alkanu valmistamaan ittäni sille ajatukselle, et jos sitä lasta ei koskaan tulekaan. Hoitoja on vasta vähän takana, mut nyt tuntuu et en jaksa vuodesta toiseen elää siinä elää siinä epätoivossa ja tuskassa mitä nämä hoidot välillä aiheuttaa. Ehkä tämä epätoivo tulee siitä, koska ainakin hoitojen alkutaival on ollut niin raskas kaikkien vastoinkäymisten vuoksi. Toisaalta taas tuntuu, et mä olen valmis tekemään mitä vaan sen lapsen eteen. Siitä lähtien ku me lähdettiin lapsettomuuteen hakemaan syytä, meidän lähipiiriin on tasaseen tahtiin tupsahdellut lapsia. Nyt aletaan olla kaveripiirissä ainokaisia kellä ei lapsia ole, vuosi sitten tilanne oli ihan eri. Kyllä on joutunut tekemään paljon töitä sen eteen ettei tule katkeruus ja kateus toisten tilannetta kohtaan. Me ollaan saatu tänä keväänä kaksi ihanaa kummilasta ja täytyy olla iloinen, että ainakin on ihania lapsia elämässä jos ei omaa saadakaan. Kieltämättä oli vaikea tilanne, kun juuri lapsettomuuden lauantaina pitelin kummilastani sylissä kastetilaisuudessa. Se oli semmonen hetki että ”tässä tämä nyt on, muttei kylläkään oma”.

Nyt mä odottelen sormet ja varpaat ristissä et menkat alkais ja päästäs kokeilemaan PAS:a. Kesätauko alkaa juhannukselta ja viikon sisään pitäs alkaa menkat jos meinataan siirtoon ehtiä. Viime kierto meni mönkään kun selvis, etten ovuloi. Nyt otettiin tähän kiertoon lääkkeeksi Merimono ja Lutinus. Onko kellään kokemusta kyseisistä lääkkeistä?

Jaksamista kaikille teille eri vaiheisiinne. Tuokoon kesä ilon ja onnen hetkiä ja uutta voimaa koitokseen. <3
 
Heissan piiiiiiiiiitkästä aikaa!

Hiljaiseloa on pitänyt tällä suunnalla sen keväisen hyperstimulaation ja sairaalareissun jälkeen. Tuli jotenkin sellainen olo et kaikin puolin tarvitsen hengähdystä näistä hoidosta, lapsettomuusesta ja piti saada hengähtää ja koota itseään ja voimia uusia hoitoja varten. Nyt ne sit alkaa, eli parin viikon päästä on edessä 1. ivf:n 1.pas. Meillähän oli punktiossa aika laiha saalis, "vain" neljä munasolua, mut kaksi näistä on toppeja omissa oljissaan ja kaksi hivenen huonompi laatuista jotka ovat samassa oljessa. Nyt siis suunnitelmassa siirtää toinen top, ja toivotaan että sulatus ei tee hallaa alkiolle.. vaik mun ystävällä on ihana poika joka on myös pas:n tulosta ja sulatusvaiheessa ei alkiosta oltu kauheasti annettu onnistumistakeita, joten mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma näissä peleissä. Mulla kun kierto on kaikkea muuta kuin säännöllinen, tehdään pas lääkkeellisesti, mut ihana kun nyt ei tarvi pistää ja muutenkin nuo lääkkeet vaikuttaa aika paljon keveämmiltä kuin Ivf:n hormoonit.. meinaan aikalailla säikäytti se hyperi.

Eli tällaista mulle, käynpä katselemassa aiempia kirjoituksianne niin pääsee pikkaisen kartalle viime viikoista ja parista kuukaudesta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Progynova 2mg x2 siirtoon saakka ja sen jälkeen 1x1 ja sit kp 15-> Lutinus 100mg x3. Kiva kun tullut tuo lutinut, kun se on oikeesti emätinpuikko, eikä kuulemma ole niin sotkuinen kun lugesteron.

Ketjuja lueskelin ja tunteiden kirjoa laidasta laitaan olette kokeneet. Voimia kaikille menetyksen ja pettymyksen kohdanneille ja koitetaan imeä voimaa ihanista onnistuneista hoidoista. <3
 
Heissuli!

Nyt siis täälläkin piinistellään. Perjantaina oli Pas ja ainokaisemme selvisi sulatuksesta "ilman ruhjeita"´. Nyt on pakko onnistua.... :p.

Onnea kaikille hoitoihin... Tämä kesä olkoon onnistumisien kesä ja syksyllä kaikki on siirtynyt tuonne odottavien puolelle, eiköstä vaan arvon Naiset!!!
 
Täällä on ollut keskustelua sairaslomasta. Otin asiasta paremminkin selvää ekan IVF hoitoni aikana. Lääkärit siis laittavat z-koodin sairaslomatodistukseen punkitosta alkion siirtoon. Varsinaisesti työnantajat hyväksyvät z-koodit, mutta Kela ei hyväksy. Näin ollen Kela ei maksa työnantajalle sairasloman ajalta korvausta ja siitä syystä työnantajat eivät voi hyväksyä sairaslomaa palkallisena.

Tosin tietyt työnantajat voivat antaa vuodessa omalla esimiehen luvallaan olla sairaslomalla työstä maksimissaan 3 päivää x3 vuodessa. Esimerkiksi oma esimieheni myönsi mulle 3 päivän sairasloman palkallisena omailmoituksen perusteella punkiton-alkion siirrosta tulevasta sairaslomasta. Eli kiteytettynä esimies voi halutessaan antaa sairasloman palkallisena yksiköissä, joissa omailmoitukset ovat käytössä. Yleensä puolenvuoden yhtenäinen työsopimus on ehto omailmoituksien saamiselle.
Ainakin kaupungin ollessa työnantaja, asia menee siis näin.

Kyselit valoa Lutinus lääkkeestä. Itse olen käyttänyt kyseistä lääkettä alkion siirron jälkeen pähkinä allergian vuoksi. Lutinus on tablettimaisempi, mikä on hyvä ja huono asia. Minulla Lutinuksen "sulaminen" sisälläni kestää kauemmin kuin puikkomaiset valmisteet. Toisaalta sitten Lutinuksesta ei vuoda ulos niin paljoa kuin puikkomaisista, aina sitä kuitekin jonkin verran tulee. Rinnat minulle tuli hirmun kipeäksi Lutinuksen käytön aikana. Merimonosta ei ole kokemuksia.

Mulla on huomenna puktion ja pelottaa hirveesti että saalis jää yhtä huonoksi kuin viime kerralla. Ultrassa kyllä näkyi parempi tilanne kuin viimeksi; munarakkuloita oli kypymässä enemmän ja tasaisemmin kuin viimeksi. Tuntuu vaan niin turhauttavalta käydä raskaat hormoonihoidot läpi ilman kunnon saalista. Itselläni on krooninen migreeni, mikä tuottaa lisä tuskaa hormoonihoitojen aikana. Täytyy vaan yrittää olla toiveikas seuraavien päivien suhteen. Se jo tuntuisi puoli lottovoitolta kun saisi edes yhden alkion pakkaseen asti.
 
:(Heips! Hautomo, Aivan kamala juttu. Kovasti voimia sulle!:hug: Ihan käsittämättömän
kamalia olet joutunut kestämään.:(

Lumi72, Pahoittelut negasta :( ja voimia tulevaan hoitoon.:hug:

Toivottavasti myös minä luon toivoa kaikille pitkään yrittäneille, että ihmeitä oikeasti tapahtuu.
Nyt on alkanut pelottaa keskenmeno, kun tyhmä menin lukemaan,että kuudennella viikolla
keskenmenoja 50%.:ashamed:
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... toukokuu
Emppu2012 ........ 2.IVF............... touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF 1.PAS......... touko/kesäkuu
Haave vain ......... 1.IVF...............huhtikuu
HaaveissaToinen .. 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI 1.PAS...... toukokuu
hiippis81 ............ 1.IVF ................ toukokuu
hox ...................2.IVF................. elokuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF 1.PAS............ kesäkuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Jonsku88 .......... 1.IVF ................ elokuu?
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.PAS ........ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
Lumi72 ........... 1. IVF ................... toukokuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
Nicci ............. 2.ICSI 1.PAS........... toukokuu
nuppuska .......... 2.ICSI 2.PAS ....... toukokuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen.......... 1.IVF................helmikuu
RBAM.............. 1.IVF 1.PAS............elokuu?
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF 1.PAS......... elokuu?
simpli ................ 2.ICSI ............. elokuu?
sintti -79 ............ 2.IVF ............... toukokuu
susan78 ............. 1.IVF ............... toukokuu
Syys77 ......... 1.IVF 3.PAS............toukokuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
toiveissa86 ........ 1.IVF................ elokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 2.PAS ..........elokuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä


Piinailijat:

Ellie80.................1.IVF 1.PAS...........30.5.2012
hiippis81.................1.IVF .................1.6.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Mirdav...........luomusti...........LA 31.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA 29.8.
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF................LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF...............LA?

wishful83........ 1.IVF...............LA?
meema........... 1.IVF ...............LA 14.12.
Rödluvan ........1.ICSI 1.PAS.....LA 20.12.2012
neulatyyny ........2. IVF 1. PAS...........LA ?
Peikko89 ........luomusti...........LA 9.1.2013
onnetonpulu ........1.IVF...........LA ?
Ellix ..............2.IVF 3.PAS.......LA ?.1.2013
susan78 ..............1.IVF...........LA ?
 
No niin, nyt on oltu OPU:ssa eilen ja kipu sen mukainen vieläkin. Vatsa ja alaselkä tajuttoman kipeet eilen, huh!

Eilen saatiin kerättyä 15 munasolua punkitossa ja tänään sain tietää että 11 niistä hedelmöittyi. Huomenna siis alkion siirto ja varma tieto siitä että irtooko pakkaseen jotakin.

Mul on edelleen tosi negatiivinen asenne tähän. Osa tietty toivoo etä monikin munasolu olis ollut kypsiä. Toisaalta sisällä myös varma fiilis siitä, että kaikki munasolut on ollut raakoja ja hyvä jos huomenna saadaa mitään siirrettyäkään. Taisi ottaa eka IVF aika koville, kun jätänyt tämmösen fiiliksen. No huomennahan se selviää ja piina viikot toivottavasti alkakoon!
 
Heipä hei. Pahoitteluni, että listan päivitys tulee näin jälkijunassa... en ole oikein kerennyt palstailemaan viime päivinä.

Kurjaa, että täällä on tullut niin paljon huonoja uutisia... :( Hautomo, voi kauhea mitä olette joutuneet kokemaan :'( Kovasti voimia!! Toivottavasti kaikki menee tässä PAS:sissa hyvin.

Mitä Ellixille kuuluu - onko piina hellittänyt yhtään? Peukkuja pidän sinullekin, että kaikki päättyy parhain päin!

Jaksamista myös Lumille :hug: Meillä kehotettiin pitämään IVF:ien välissä yksi lepokierto, jonka aikana käytiin vain tarkistamassa kohdun ja munasarjojen tilanne.

ON: Mulla oli tänään punktio, joka meni sekä paremmin että huonommin kuin viimeksi. Huonoa oli se, että mulla oli toimenpiteen aikana ja jälkeen aika tuntuvat kivut, kun edellisestä punktiosta selvisin lähes ilman mitään tuntemuksia. Sen sijaan tulokset olivat huomattavasti paremmat - talteen saatiin 14 solua, kun viimeksi niitä oli vain 4. Pitkä kaava siis näyttää toimineen mulla huomattavasti paremmin kuin lyhyt. Nyt vaan sitten pidetään peukkuja pystyssä, että mahdollisimman moni soluista hedelmöittyisi, ja saataisiin ehkä jopa pakkaseen jotain... :)

Valoa, onko menkkoja vielä kuulunut? Entä piinailijat, onko mitään uutisia?

Kiitos vielä lopuksi rohkaisevasta viestistäsi, Ihmeitä tapahtuu. =) Ehkä sitä mekin vielä tullaan perästä...
 
Vastaan vielä Empulle erikseen, kun näköjään kirjoiteltiin vähän samaan aikaan... Mä oon ymmärtänyt, että epäkypsät munasolut eivät ylipäätään edes hedelmöity. Voin toki olla väärässäkin... Mutta 11 hedelmöittynyttä solua kuulostaa kyllä lupaavalta saaliilta, toivottavasti saatte niistä monta vielä pakkaseenkin! :)
 
pikaisesti vaan omaa napaa... tänään siis veritesti aamusta- tuntia ennen alkoi normaali vuoto, mutta testissä kävin kuten ohjeistetaan ja oli odotettavasti 4,1= nega. Mutta jotain positiivista kuitenkin, tehdään uusi siirto nyt heti tulevaan kiertoon- eli ensi perjantaina on jo ultra! Olin niin varautunut ja masentunut että seuraava siirto taas joskus elokuussa... joten parempi mieli vaikka ei tärpännyt kun pääsee heti yrittämään uudelleen! Mites Hiippis?
 
Heipsan! Täällä menossa pp12. Oireita on jonkinlainen alaselkäkipu ja mahajuilinnat/tuikkasut ja väsymys. Tosin mulla on samat oireet ollu sillon kun ootin poitsua, nimenomaa ihan alkuraskaudessa. Mutta jotenki on negafiilis :( . Mutta perjantainahan se selviää ;) en oo vielä edes ostanu testiä valmiiks, varmaan myös jonkinlaista itsesuojelua...
Oireet voi toki osittais johtua myös siitä että oon muutaman yön nukkunu koiran kanssa lattialla/sohvalla kun se satutti itsensä melkoisen pahasti :( .
Mites ellie??? Eikös sulla ollu tänää testipäivä?

Pahottelut neganneille ja voimarutistus. :)
 
Jepelis ja Emppu2012, kiva kuulla et Lutinus ei sotke niin paljon ku Lugesteron. Sen kans meni välillä hermo ku tuntu et valuu suoraan ulos.

sintti-79, onko kivut helpottanu? Hienoa, että saalis oli nyt parempi. Millon siirto?

Ellie80: :hug: negasta. Jospa seuraava yritys tuottaisi sen halutun tuloksen.

ON: kp36 eikä menkkoja vielä ole näkynyt. Nyt tuntuu ehkä hivenen siltä, että saattas alkaa lähipäivinä. Vielä on pari päivää pelivaraa.. Kerrankin näin et oikeen toivoo menkkojen tuloa. :D
 
Hei taas. Ensiksi Empulle, että tuohan on mahtava tulos, 11 hedelmöittynyttä! Vertaa meikäläiseen, jolla hedelmöittyi yksi ainoa... Komppaan Sinttiä, että eihän epäkypsät solut kai hedelmöity, joten eiköhän tuosta satsista teille iloa (ja jännitystä...) riitä.

Sintti - tosi hyvä keräys teilläkin. Moniko hedelmöittyi? Peukkuja!

Ellie - tosi pahoillani negasta. :( Mutta hyvä että pääsette yrittämään taas jo noin pian.

Hiippikselle voimaa ja positiivista mieltä!!

Ellix - toivottavasti siellä on kaikki jo paremmin...?

ON: kiitos kaikille mieltälämmittävistä kommenteista. Vähän nuutunut olo on tietysti negan jälkeen, mutta eteenpäin tästä on mentävä. Seuraava lääkäripalaveri on 13.6., sit kai saadaan selville, koska voidaan yrittää uudelleen. Hoitajan mukaan jo yhdet kunnon menkat väliin saattaisi riittää. Mulla on nyt toi neganjälkeinen vuoto loppumassa, ja jos seuraava tulisi ajallaan, se olisi juhannusviikolla. Laskeskelin siis, että jos taas pitkällä kaavalla mennään, heinäkuun vikalla viikolla voisi olla isot actionit. Mutta lääkärihän saattaa tietysti toppuutella. Haluaisin vain hirmuisesti uuden hoidon jo nyt kesällä, kun töissä on iisimpää ja energiatasot muutenkin korkeammalla...

Voimia ja myötätuulia, toverit!
 
Viimeksi muokattu:
Ellie - osanottoni negasta. :hug: Mutta onni onnettomuudessa, että pääsette noin pian jo PAS:siin. Tsemppiä!

Lumi, toivottavasti pääsette tekin pian yrittämään uudestaan. Tuo odottelu osaa kyllä olla piinallista... Mutta toisaalta, tärkeäähän sekin on, että keho ehtii palautua ensin edellisestä hoidosta.

Huomenna olis mulla siirto, ja saan samalla tietää moniko soluista on hedelmöittynyt. Toiveet on korkealla, vaikka yritän olla kamalasti miettimättä asiaa etukäteen, etten joutuisi sitten pettymään. Meillähän kävi ekassa IVF:ssä samoin kuin Lumilla, että vain yksi soluista hedelmöittyi eikä mitään jäänyt pakkaseen.

Kivut ovat onneksi menneet nopeasti ohi, en ole punktiosta kotiutumisen jälkeen joutunut ottamaan yhtään särkylääkettä. Yllättävää sinänsä, kun ottaa huomioon mitkä kivut olivat klinikalla, mutta en kyllä valita. :)
 
Tässä tunnin aikana tapahtui, menkat alko!!! Voi että voi ihminen olla onnellinen menkoista. :D Mä olin jo ihan varautunut et kierto venyy, niinku edellinenkin, ja PAS siirtyy elokuulle. Mutta tod.näk nyt päästäänkin PAS:n kesäkuun puolessa välissä.
 

Yhteistyössä