IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Niin kieltämättä kuulostaa. Mulla ei ole sellaista koskaan ollut, mutta mistä sen tietää, mitä tuo Lugejen sörkkiminen aiheuttaa : / Mutta nyt, kun sen voi tulkita myös raskausoireeksi, niin ajattelen mieluummin niin ;)
 
Hei kaikki,

Mahtuuko mukaan porukkaan? Olen lueskellut ketjua läpi ja monenmoisia tarinoita ja kokemuksia nimimerkkien takaa löytyy. Olen aikaisemmin kirjoitellut tuolla inssien puolella ja nyt katse on siirretty kohti IVF-hoitoja. Omasta taustani sen verran, että meillä on lasta toivottu syksyllä kahden vuoden ajan. Hoidoissa olemme olleet noin vuoden ajan. Ovulaation induktioita on kokeiltu useampia ja kolme inssiä tehtiin myös. Viimeisestä inssistä minulle tuli kohdunulkoinen raskaus, joka meni itsestään kesken ja mitään toimenpiteitä seurantaa lukuunottamatta ei täytynyt tehdä. Tuo viimeinen inssi tehtiin huhtikuulla ja kohdunulkoisen toteamisesta on pian neljä viikkoa.

Nyt vietämme hoidoista kesälomaa ja elokuussa suunnitelmissa olisi ensimmäinen IVF. Tarve vaihtaa ajatuksia muiden kanssa on suuri, joten olisi mukava liittyä keskusteluihinne mukaan.

Aurinkoisia kesäpäiviä ja tsemppiä kaikille!
 
Emppu ja sintti hurjasti onnea :) Voi mä niin toivon että mäkin pääsen plussailemaan :)

Hailaiva hurjasti tsemppiä sinne, noi vikat piinailupäivät on karseita, I know!! Se alkionsiirron jälkeinen onnellisuus ja toivo alkaa pikkuhiljaa muuttumaan peloks ja epätoivoksi.. ei auta kun koittaa pitää pää kasassa, vaikka tuntuukin, et se hajoo! Mä sydämestäni toivon, että teitä onnistaa. Itsellä se eka nega oli kauhein, ei niistä siis mikään kiva oo ollut, mutta ekalla kerralla se pettymys tuli niin täysillä, kun ei tiennyt miltä se tuntuu. Sen kun kerran on kokenut, sen tietää mitä se on ja siihen yrittää osata varautua. Vaikka se nega joka kerta satuttaa ja itkettää, niin sitä osaa jotenkin varautua ja odottaa. En tiedä allekirjottaako muut tätä, mutta itsellä ainakin se eka oli pahin, siihen oli ladannut 110% toiveita. Mutta aivan superpaljon tsemppiä sinne ja toivotaan ettei oo pissatulehdus ;)

Mä olen ollut yllättävän rauhallinen nämä alkupiinapäivät.. en oikein ymmärrä itsekään miksi? Oonko mä ladannut nyt tähän lääkkeelliseen toiveeni, niin lujaa että luulen olevani varma että nyt on meidän vuoro vai mitä? En tiedä.. pp5 menossa ja vasta tänään ekan kerran rupesin kunnolla jännäämään.. kait se on kun nyt sen kiinnittymisen olis kait pitänyt tapahtua, jos on tapahtuakseen, niin vasta voi ruveta kuulostelemaan oireita.. Jännää tää kyl piru vie on, viikko pitäs vielä sinnitellä! Megajännä juhannus tiedossa siis!

Tsemppiä ja voimia kaikille :heart:

Edit. Amele tervetuloa mukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Jepelis, joko malttamattomana oottelet huomista? =) Musta tuntuu et tiistai ei tule koskaaaan. Siirretäänkö sulle 1 vai 2?

Miten nuppuska, syys ja ellie teidän piinailut?

Hailaiva, jospa se oire ois siitä toivotusta johtuvaa. Toivotaan että huomenna viiva ois vahvistunu. :)

sintti, onnittelut plussasta! Ihan mahtavaa! :heart:

Tervetuloa, Amele! Saako kysyä et mikä teillä lapsettomuuden syynä? Omasta kokemuksesta voin sanoa et kohdunulkoinen on todella riipaiseva kokemus. Itsellä yli kolmen vuoden odotuksen jälkeen ensimmäinen plussa osottautui kohdunulkoiseksi. Täytyy vaan yrittää pitää mieli positiivisena ja uskoa että joskus se onnistuu.
 
nuppuska, kiitos lohdutuksen sanoista. Tänään tosiaan tuli itkettyä ensimmäiset itkut. Aika pieni taitaa todennäköisyys olla, että huomenna pp12 tulos muuttuisi plussaksi. On tämä kyllä raskasta hommaa.

Kaikki sympatiat niille teistä, jotka ovat kokeneet plussan, joka onkin sitten päättynyt keskenmenoksi tai kohdunulkoiseksi. Se se varmasti kauheaa onkin.
 
Moi ja tere tulemast Amelelle myös tältä suunnalta.

Kiitos vaan Valoa kysymästä, voin rehellisesti sanoo etten ole nyt kauheasti jännittänyt huomista, tai oikeestaan en ole muistanut edes jännittää. Olen ollut tiiviisti töissä, tänään pääsin iltavuoron jälkeen vapaalle ja tuossa kotiin ajellessa se jännitys oikeastaan iski kun yhtäkkiä tajus että huomenna se on se päivä. Yksi alkio on ajatuksena istuttaa. Meillähän tosiaan neljä huurunenää on pakkasessa, kahdessa oljessa yksi alkio ja yhdessä oljessa kaksi. Toinen näistä ykkösistä on huomenna sulatuksen kohteena. Nyt mua oikeestaan meinää jänskätä se, et kuinka ne kestää sen sulatuksen. Toivottavasti ensimmäinen sulatusyritys jo onnistuisi, niin jäisi pakkaseen vielä pariin hoitoon alkiot. Että aamupäivän saa sit jännätä puhelua klinikalta.

Peukut pystyyn et Hailaivan testit muuttuis plussaksi. Ja Nuppuska, todellakin, on sul jännä juhannus!
 
Kiitos peukuista Jepelis ja onnea sulatukseen sekä siirtoon. Toivotaan, että huurunenä selviää ja voi hyvin.

Ei muuttunut plussaksi täällä pp12. Lopetin Lugetkin. Eiköhän tämä ollut tässä. Tästä kierroksesta tuli opittua, että _mikään_ oire ei ole merkki mistään. Vaikka olisi 10 oiretta yhtäaikaa, niin ei merkitystä. Edes se hetkittäinen varman onnellinen olo tärpistä ei viittaa mihinkään suuntaan. Lisäksi tuli opittua, että tässä lapsiasiassa hyvä tuuri tai helpolla pääseminen ei vain meidän kohdalle ole tarkoitettu.

Ei sitten muuta kuin elokuulle passia suunnittelemaan. Tsemppiä kaikille tulevaan :)
 
Hailaiva, olekkos ihan varma et jätät ne Luget jo nyt pois? Oota siihen varsinaiseen testipäivään ja jos sittenkin tulos on tuo ärsyttävä miinus, niin jätä sitten vasta ne poikkeen? Kun täsä hommassa ei mikään ole niin varmaa kuin epävarma. Mut oli miten oli, niin pettymys on varmasti iso, nyt koitat koota voimasi ja suunnata ajatukset tulevaan. Oliko teillä pakkasessa montakin huurunenää?

Siis nyt jänskättää! Yöllä näin kahteen otteeseen unta liittyen aiheeseen. Toisella kertaa yksikään munis ei selvinnyt sulatuksesta ja toisella kertaa yksi selvisi ja sit kun sain nähdä sen muniksen, oli se tosiaan pikkuinen muna jolla oli tukkaa päässä, silmät höystettynä pitkillä ripsillä ja punaiset pusuhuulet. :LOL: Oikea tyttöpuolinen tyyristyllerö. :D Ihana mitä tepposia tuo mieli tekee. Nyt tässä jännityksestä soikeena pelkään et puhelin alkaa soida klinikan suunnalta. Ei kai se auta ku yrittää koota itsensä ja tyhjentää pää munista sun muusta.. juu'u, helpommin sanottu kuin tehty.. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: valoa
Hailaiva, voimia ja jaksamista... raskastahan tuo negan testaaminen on, ainakin itselläni panokset tuntuivat kovenevan hoitojen aloittamisen myötä. Toivottavasti viimeistään PAS tuo teille parempia uutisia. :hug:

Onnea siirtoon, Jepelis!
 
Jepelis, ihana uni! Kyllä tuon nyt täytyi olla enne siitä, että paksutukkainen tytön tyllerö on siellä teitä odottamassa munan muodossa :D Pidetään sille peukkuja! Sintti, sen uskon, että panokset kasvaa yrityskertojen myötä. Nyt voi sentään ajatella, että liian hyvää tuuriahan se olis ollutkin.

Niin joo, meillä jäi muistaakseni 7 alkiota pakastukseen... vai olikohan, että tämä oli se seitsemäs. Kuitenkin kolmeen PASsiin, jos hyvin käy. Eli ei kai tässä pitäisi valittaa, kun huonomminkin voisi olla.

Minulla tosiaan eilen se pissahädän tunne lisääntyi iltaa kohden ja tänään sitten hiukan alavatsa tuntunut kipeältä, kun on ollut paljon virtsaa rakossa (ei enää hädän tunnetta tosin). Soitin antibioottireseptin lääkäriltä, mutta vähän nyt vaivaa, kun ei aiemmin ole ko. tautia ollut, enkä siis voi olla varma. Ei viitsisi turhaa kuuria syödä. Mutta tuskin tämä mitään IVFstä tai lugeista johtuvaakaan voi olla. Lisäksi eilen illalla ja tänään tullut outoja vilunväristyksiä, vaikka toisaalta samaan aikaan ei oikeasti palele. Liekkö hormoonit temppuilee nyt.

PS. Eksyin tällaiseen ketjuun ja luin sitä ihan silmät pyöreänä. Jos haluatte tuntea turhautumista, vihaa tai katkeruutta, niin käykääpä toverit lukemassa kuinka niitä lapsia tehdään... ensimmäisestä ja toisesta yrityskierrosta ja hääyönä ja ties mitä :eek: Lapsen tekokin tosiaan voisi mennä niin kuin Strömsössä. Millaisesta kerrasta tärppäsi? - Yleistä keskustelua sivuston aihepiiriin kuuluvista aiheista - Vauva.infon foorumi - sivu 3
 
Pikapäivitys omaa napaa. Nyt on haettu kaks huurunenää kyytiin. Olin vähän yllättyny et siirrettiinkin kaks alkiota. Viimeksi kysyin et onnistuuko kahden alkion siirto ja lääkäri meinas et ensin kokeillaan yhdellä. Nyt oli toinen lääkäri ja se sanokin et teille voi tulla kaksoset. :) Jospa ees se yks.. Lääkäri sai mun toiveet kohoamaan pilviin. Meinas et nyt on semmonen tutina että tästä raskaus alkaa. Katotaan tullaanko kuinka rytinällä alas.
 
Hepsistä kukkuu!

Nyt peukut pystyyn Valolle että huurunenät tarttuupi kyytiin seuraavaksi yhdeksäksi kuukaudeksi. :heart:

Hailaiva, kyl se kieltämättä väliin tuntuu aika epäreilulta kun jotkut voivat "ajoittaa" sen vauvan sellaiseen saumaan että elämässä on "tilaa" vauvalle. Kaverikin laski tossa pari vuotta sitten et tiettyyn aikaan syntyvä lapsi sopii sit työkuvioihin hyvin ja kuinka ollakkaan, vauva tosiaan syntyi toivottuun ajankohtaan. Meillä on tätä pikkukakkosprojektia kestänyt neljä vuotta ja parhaimmillaan on kavereille kaksikin lasta tullut tässä kun meille ei mitään. Toki olen onnellinen tuosta esikosta ja tajuan olevani etuoikeutettu siitä että olen yhden lapsen saanut mut silti. Onnellinen olen kaikista ystävien lapsista, ja olen ajatellut että katkeraksi ei passaa heittäytyä, se jäytää muuten sisältä mut silti..

Nyt tosiaan on yksi top-alkio kyydissä. Toimenpide oli ohi ennenkuin tajusin sen alkaneenkaan. Lääkäri ei juurikaan mitään puhunut, joten meinasi mennä koko homma ohi tajunnan. Se tuli ja meni ja se oli siinä. Kyseessä tosi taitava ja osaava lääkäri mut sosiaalisissa taidoissa olis kyllä toivomisen varaa. Nyt katsellaan mille mallille tämä tästä alkaa muotoutua..
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. Mukava tulla jutustelemaan teidän kanssa.

Valoa meillä varsinaista syytä lapsettomuuteen ei ole löydetty. Asiaan toki varmasti vaikuttaa se, että minulla on pco tyyppiset munasarjat ja jonkinmoinen kiertohäiriö, kun kierrot ovat luomuna tosi epäsäännöllisiä ja pitkiä. Miehellä kaikki tutkimusten mukaan kunnossa. Pahoittelut sinulle, että olet myös tuon kohdunulkoisen raskauden joutunut kokemaan. Minulle plussa oli elämäni ensimmäinen ja pettymys oli tietysti suuri, kun se kohdunulkoiseksi raskaudeksi paljastui. Olen siinä mielessä onnekas, että tämä raskaus meni kesken itsestään hyvin alkuvaiheessa, joten en ehtinyt vielä juurikaan iloita. Minulla oli tunne, että kaikki ei ole kunnossa, joten osasin hieman varautua. Milloin sinulla oli tuo kohdunulkoinen ja kuinka asia sinun tapauksessasi meni? Pidän sinulle peukut pystyssä, että tämä siirto olisi se, joka toisi teille kauan kaivatun vauvan (tai kaksi :)) syliin saakka.

Hailaiva pahoittelut negan testaamisesta, kurjaa! Oireesi antavat kyllä ymmärtää, ettei ihan kokonaan kannata toiveita vielä heittää kaivoon?

Jepelis mitä sinne kuuluu? Kuinka tänään kävi? Tsemppiajatuksia täältä toivottelen.
 
Hoitolaiset:
Amele................. 1.IVF ............. elokuu
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marraskuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF 2.PAS......... kesä/heinäkuu
Haave vain ......... 1.IVF...............huhtikuu
HaaveissaToinen .. 2.IVF...............elo-syyskuu
Hailaiva .............. 1.IVF................ kesäkuu
Hautomo76 ......... 1.ICSI 2.PAS...... elokuu
hox ...................2.IVF................. elokuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF 1.PAS............ kesäkuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Jonsku88 .......... 1.IVF ................ elokuu?
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.PAS ........ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
Lumi72 ........... 2. IVF ................... kesä/heinäkuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
Nicci ............. 2.ICSI 1.PAS........... toukokuu
nuppuska .......... 2.ICSI 2.PAS ....... kesäkuu?
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen.......... 1.IVF................helmikuu
RBAM.............. 1.IVF 1.PAS............elokuu?
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF 1.PAS......... elokuu?
simpli ................ 2.ICSI ............. elokuu?
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
toiveissa86 ........ 1.IVF................ elokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 2.PAS ..........elokuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS......... kesäkuu


Piinailijat:

Hailaiva....................1.IVF ................20.6.2012
Syys77..................1.IVF 4.PAS ...........23.6.2012
nuppuska...............2.ICSI 2.PAS ...........25.6.2012
Ellie80...................1.IVF 1.PAS ...........26.6.2012
valoa.....................1.IVF 1.PAS ...........3.7.2012
Jepelis...................1.IVF 1.PAS ...........3.7.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Mirdav...........luomusti...........LA 31.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA 29.8.
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF................LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF...............LA?
wishful83........ 1.IVF...............LA?
meema........... 1.IVF ...............LA 14.12.
Rödluvan ........1.ICSI 1.PAS.....LA 20.12.2012
neulatyyny ........2. IVF 1. PAS...........LA ?
Peikko89 ........luomusti...........LA 9.1.2013
onnetonpulu ........1.IVF...........LA ?
Ellix ..............2.IVF 3.PAS.......LA ?.1.2013
susan78 ..............1.IVF...........LA ?
hiippis81 ..............1.IVF...........LA 5.2.2013
Emppu2012 ..........2.IVF...........LA 19.2.2013
sintti -79 ..............2.IVF...........LA 20.2.2013
 
Hienoa valoa ja jepelis, että pääsitte piinailemaan ja siirrot meni hyvin :) Tsemppiä hurjasti molemmille :)

Itsellä menossa pp8, ja mieli menee optimisen iloisesta pessimistiseen ahdistukseen.. Toivottavasti juhannus veisi ajatuksia hieman muualle.. tuskin! Lääkkeiden ottaminen muistuttaa 3xpäivässä tästä..
Menkkajuilintaa ollut aina välillä, sitä on aina ennenkin ollut ja aina tullut nega (kerran kemiallinen). Tissit myös aika arat, mutta näistä "oireista" kun ei tiedä onko lutinuksista vai jostain muusta.. aika näyttää (ja pää hajoo sitä odotellessa :confused: )

Tsempit ja hyvät juhannukset teille kaikille ihanuuksille! Mä palailen viimeistään maanantaina veritestin merkeissä :)
 
Amele, kohdunulkoinen raskaus tuli ensimmäisestiä IVF-hoidosta tammikuussa. Ekassa ultrassa (rv7) selvis, ettei pikkuinen olekaan kohdussa vaan jossain ihan muualla. Ensin odoteltiin jonkin aikaa, että tulis itsestään pois, mutta koska hcg oli noususuunnassa, jouduin ottamaan metotreksaattia (sytostaattia) yhden annoksen ja siitä pari viikkoa alkoi ensimmäinen vuoto. Siinä hötäkässä tuli myös kohtutulehdus ja olin tosi kipeä.. Koko kevät oli vähä säätöä ja odotusta hoitojen suhteen ja nyt pääsin ensimmäiseen PAS:iin. No onneksi se on nyt takana päin ja katseet on suunnattu tulevaan. Kyllä se kieltämättä säikäytti, et jos nyt vaikka plussa tuliski niin en uskalla ennen ultraa kovin hihkasta. Tsemppiä IVF:n odotteluun!! :)

ON: pp1 vietellään. Jotenkin on tosi rauhallinen olo tän piinaamisen suhteen. En mä kai muuta voi ku odottaa. Onneksi tässä on juhannus välissä niin menee aika toivottavasti vähän nopeampaa.

Mukavaa juhannusta kaikille!
 
Hepsistä gugguu!

Kuinkas on kanssapiinailijoilla ja palstailijoilla juhannus mennyt? Me oltiin perinteisesti mökkeilemässä ja oli kyllä ihanan kiireetöntä aikaa.. jopa niin et pariin otteeseen Lutinuksen laitto vähän venähti mut jospa se ei tätä hommaa kaatais syteen tai saveen.

Nyt siis pp6 kääntymässä iltaan ja oloja on, mutte eiköhän nämä ole Lutinuksen aikaan saannoksia. Eilen oli menkkamaista juilintaa, tänäänkin jonkin verran muttei niinku eilen. Tänään oikea rinta on ollut kipeä, tai oikeammin sen kainaloinpuoleisella alueella on paikka jota välillä pistää niinku sukkapuikolla työnnettäisiin. Mut tosiaan, realisti olen näiden oireiden suhteen. :)
 
Tsemppiä piinailuun Jepelis, jaksaajaksaa :) Jussit on onneksi juhlittu ja ovat vain kerran vuodessa :)!!

Meillä oli tänään ultra ja eiköhän tässä siirtoon vielä päästä ennen taukoa, veikkaisin siirtopäiväksi ensi maanantaita. Kaksi alkiota on yhdessä oljessa pakkasessa x2, joten elättelen toivoa kahden siirrosta. Varpaat ristiin, että taas siirreltäisiin ja, että se olisi ikinä vika kerta.
 
Mites muiden piinailut? miten kävi Hailaivan?, Syys77? nuppuska?

Mut saa poistaa piinailemasta, tänään alkoi kunnon vuoto... eli ei onnistunut toinen PAS täällä. ihan p****a. huomenna mentävä kuitenkin veritestiin, katsotaan jatkot huomenna. Ihanaa kun tulee kesäksi tauko, syksyllä varmaan sitten uudelleen, Pakkanen tyhjäksi ja katsotaan sitten riittääkö tämä touhu myös meille. On tää niin perhanan rankkaa ja toivotonta.

Tsemppiä kovasti muille!
 
Viimeksi muokattu:
Oon tosi pahoillani Ellie, täällä sama meininki, verikokeesta puhdas nega ja lääkkeet lopetettu, joten vuotoa odotellessa :( Mut voi siis kanssa poistaa piinailijoista ja laittaa 2.icsi 3.pas elokuulle...

Jepelis tsemppiä piinailuun ja guess toivottavasti saatte 2 kyytiläistä :)

Tää oli meidän 6s siirto ja mä en vaan voi käsittää, että missä mättää.. hoidoissa ollaan miehen simppojen vähyyden takia, mutta ne mitä siellä on, pitäisi olla ihan priimaa ja mussa ei oo todettu mitään vikaa, ainoastaan lyhyehkö kierto (21-25pv).

1.hoito yksityisellä lääkäri oli tosi optimistinen ja oli oikeastaan aika ällikällä lyöty kun ei 3 siirrosta mikää natsannut. Sitten siirryttiin 2.hoito julkiselle ja ajattelin, että nyt jo olisi aika.. mutta ei, ei taaskaan!

Mua pelottaa niin paljon, ettei onnistuta ikinä.. ja mä en ole halunnut koskaan mitään niin paljon, kun olla äiti! No ei auta itku markkinoilla, elokuussa tämän hoidon vika pas! Sitten joko naikkarilla tai yksityisellä jatkuu hommelit, täytyy puntaroida kumpaan kallistutaan..

Nyt aion nauttia kesätauosta ja yritän ottaa kaiken ilon irti näistä kuvioista huolimatta! Tsemppiä kaikille ja ihanaa kesää :)
 
Guess82, peukut on pystyssä täälläkin, että siirto onnistuu. Pahoittelut Ellie ja nuppuska. Syksyllä PAS:iin uudella toivolla.

ON: PP7 eikä millään malttas oottaa enää.. Nippailut alko jo ennen siirtoa joten kaikki kehon tuntemukset pistän Lutinuksen piikkiin. Ei siihen vaan voi tottua ku se mönjä valuu ulos koko ajan.
 
Voi piip tätä hommaa. Siis minun pääkoppaa. 19.6 siis tehtiin lääkkeellinen PAS. Ennen siirtoa Merimono on mennyt annoksella 2mg 1x2 ja lääkäri sanoi, että siirron jälkeen menee vain kerran päivässä. Aloin miettimään et kuinka kauan siirron jälkeen Merimono-lääkitys jatkuu ja vilkasin lääkepakettia. Siinä ei luinkaan lukenut että siirron jälkeen 1 tabletti kerran päivässä, vaan mun oiskin pitänyt ottaa kaks tablettia samaan aikaan kerran päivässä. Nyt ku asiaa mietin niin hatarasti muistan tästä asiasta olleen puhetta mutta oon jotenki vaan aatellu et se vähenee siihen yhteen tablettiin. Apuva, oonko mä nyt sössiny koko homman ku olen ottanu vaan puolikkaan annoksen??
 

Yhteistyössä