IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Valoa, mulla on progynovat ja mullahan sitä meni alun 4:n mgn jälkeen jopa 6mg, eli 1 + 2 pilleriä päivässä ja siirron jälkeen olen syönyt 2mg x 1 päivässä.. Käsittääkseni Merimonossa ja Progynovassa on sama vaikuttava aine. Mutta tarkista huomenna vielä asia, niin saat mielenrauhan. :hug:

Nuppuska, mulla nyt mennyt ohi, mut ilmesesti sun Pas ei onnistunut? :( Tosi harmi homma, mutta jospa syksy hyvin levätyn kesän jälkeen tuo teille onnistuneen hoidon. Kyllä näitä juttuja ei käsitä .. #muoks# luin tarkemmin sun viestin ja niinhän tuossa lukee. :(

Täällä pp8. Väliin tuntuu että ehkä hoito onnistui ja sitten taas että ei. Testaamistakin mietin. Toisaalta haluttais tikuttaa jo loppuviikosta mut sit taas ei. Pelottaa niin kovasti mitä tikkuun piirtyy. Välillä on ihan oireeton ole ja välillä nippailee. Pari päivää sitten oli menkkajomotuksiakin. Toisaalta tämä epätietoisuus on jopa lohdullistakin, niin kauan kun ei tiedä lopputulosta, voi jossain sielun syöverissä tuudittautua siihen toiveeseen että ehkä tämä sittenkin onnistui...
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei! Täällä palaillaan listalle ja Kysin kesälomien jälkeen pitäis aloitella taas hoitoa... Siirto on laskettu viikolle 34, noin. Nyt kokeillaan lyhyellä kaavalla ja käytössä orgalutran ja gonal-f. Miten toi lyhyt kaava menee?
 
Heippa. Olen pitänyt taukoa palstalta työ- ja onneksi myös sosiaalisten kiireitten takia, ja kun mitään ei oikein vielä ole tapahtunut: lyhyen kaavan hoidossa kuudes piikkipäivä käynnissä, huomenna on kierron toka ultra (siis ekan piikityksen alettua). Jos punktioon asti päästään, se olis noin 7.7.

Tammuskalle: mun lyhyessä kaavassa on eri lääkkeet (Menopur 450 iu ja Synarel 1 nenäsuihke aamuin illoin), mutta mulla kaava on mennyt niin, että tokana menkkapäivänä aloitin nenäsuihkeen (joka estää ovulaation) kahdella suihkeella per aamu ja ilta, sit 2. - 4. päivänä käytiin kontrolliultrassa ja kun limakalvo oli todettu sopivan paksuiseksi, sain aloittaa samana iltana Menopurin pistelyt. Samalla Synarelin määrä puolitettiin. 7. päivänä Menopurin alusta (eli huomenna) on eka seurantaultra ja sen jälkeen ultrataan noin joka toinen päivä. Menopurin määrä pysyy yleensä kai samana koko kierron. Mutta mä tietysti olen hoidoissa Englannissa ja olen vielä vanha ku taivas, joten käytössä on järeimmät annokset mitä laki sallii, eikä silti ole "varmuutta", saadaanko kelvollisia munasoluja. (Ekalla kerralla saatiin 2.) En tiedä, onko Suomessa lyhyt kaava yleensä jotenkin erilainen.

En ehdi nyt muuta kuin toivottaa tsemppiä kaikille piinailijoille ja voimia muillekin jännittäjille!
 
Kuvotus, ällötys, pöllötys. Siinä ne tärkeimmät. Aamulla laitoin Lutinuksen ja asettiin tuli tuli hiukan verta, eli aika luovuttajafiilis nyt. Taisipa tämä olla tässä. Mut olo on ällötys. hyh!

Hyvä valoa että asian sait selvitettyä ja toivomma että tuo oli vaan onnettomuus onnessa!

Töitä jatkamaan, lomps. --->
 
Mielenkiintoisia eritevälitietoja, siis ihan varotuksen sanana jo etukäteen. :D Oon ootellut päivän menkkoja, sellainen olo että ne alkaa mut ei ainakaan vielä ole alkaneet. :/ Sit huomasin tos iltapäivällä et oli tullut sen kaiken muun ällöttävän lutinusmömmön mukana sellaisia hyytymiä,niinku kuivunutta verta. Nyt tämä täällä miettii, et jos alkio tulee ulos, niin voiko se olla tollainen klöntti? Tämä on sarjassamme näitä uskomattomia mietteitä, mut minkäs teet. Testaisko vai eikö testais, siinäpä pulma... :/
 
Tammuska: meikalaisen taivas tayttaa kohtapuoliin 40, joten kylla tassa itsensa aika vanhaksi aidinyritelmaksi tuntee... ;)

Valoa: hyva etta nakyy taas, no, valoa tunnelin paassa! Yrita pitaa hermot kurissa! :)

Jepelis: en osaa kummemmin auttaa, kun ei ole kokemusta, mutta mun laakari sanoi, etta joskus keltarauhastuki (Lutinuksiako ne Suomessa on? Taalla Cyclogest on kai suosituin merkki, siis niita ematin/peppupuikkoja) ei ihan riita pitamaan kohdun limakalvoa kunnossa, vaan tarvittaisiin jaremmat aseet, esmes noita Pregnyl-piikkeja, tueksi. Onko sulla? Tosin onhan valitiputtelusta huolimatta monen raskaus jatkunut, eli toivottavasti niin kavisi nyt sullekin. Hyvia hermoja!! :hug:
 
Lumi72, mulla on ollut siirron jälkeen tukilääkityksenä Progynova 2mg x1. Täällä Suomessa on yleensä joko tämä, merimono, pregnyl-pistokset tai estradiol-laastarit ellen ihan väärin muista. Lutinus on täälläkin aika uusi lääke, yleisempi taitaa olla tuo Lugesteron. Lutinus on ihan emätinpuikoksi tarkotettu, ei voi ottaa suun kautta kuten lugesteroneja. Koskaan en ole Lugeja käyttänyt, mutta niiden täytyy valua tosi paljon, meinaan noista Lutinuksista infottiin että eivät sotke niin paljoa, mut kyl täsä on jo pari viikkoa housut kestomärkänä. :D Joku muukin mainitti että ei jaksa enää rättejen kanssa pelata ja sama täällä. Pikkupöksyjä vaihtelenkin senkin edestä. Välillä menee tunteja että ei tule mitään, mut sitten yhtäkkiä hanat aukeaa ja sydän hyppää kurkkuun et alkoiko vuoto..

Illan aikana ei vuotoa ole tullut, mutta väsyttää ihan simona. Ylihuomenna on pp11 ja ajattelin silloin tarttua härkää sarvista kiinni ja testata.. ellei vuoto ehdi ennen tuota alkaa..
 
On toi ihme miten noi lääkitykset eroaa.. mulla Jepelis siirron jälkeen progynova 2mgx3, eli mulla oli triplat sun annoksiin verrattuna! Aika outoa... Käsittääkseni asia on juuri noin kuin Lumi selitti, eli lutinus ei aina riitä pitämään limakalvoa täysin kasassa ja tämän vuoksi pieni tiputteluvuoto on aika yleistä hoidoissa.

Tammuska mulla 1.hoito kyhyellä, ja lääkkeinä gonal-f ja cetrotide. 2.kp alotettiin stimulointi gonalilla ja kp7 (muistaakseni) rinnalle cetrotide-pistokset estämään ovis. Sitten vaan ennen h-hetkeä pregnyl :) Ultria oli 4 ennen punktiota.

valoa toivottavasti kaikki menee hyvin pienestä virhearviosta huolimatta ;)
 
Mulla meni tuo 2mg x 3 ennen siirtoa ja siirron jälkeen annostus laski tuohon. Piti ihan noista papereista tarkistaa. Eikö tuo isompi annos niinku kasvata sitä limakalvoa ja pienennyksen tarkoitus on ylläpitää, ei enää paksuntaa limakalvoa? Näin ne mulle täällä Oulussa julkisella puolella tätä asiaa perusteli.. Piti ihan lapuista tarkistaa tää asia, ja näillä tosiaan mennään. :)

Olo normi. Ei kuvota, ei kivistä, ei kolota. On tämä yhtä vuoristorataa...
 
Mäkin tarkastin papereista ja x3 siinä lukee! mietin itse ihan samaa, että ei kai sitä limakalvoa tarvii kasvaattaa niin ahkerasti enää siirron jälkeen..? Mut en tiedä.. näin minun ohjeissa oli ja sen mukaan mentiin.. Apua, mitkälie megamenkat mulla sitten tuleekaan, kun se kaikki valuu veks..!! : / Ehkä ihan hyvä että tulee kesätauko, niin saa paikat levätä :)
 
Hoitolaiset:
Amele................. 1.IVF ............. elokuu
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marraskuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF 2.PAS......... heinäkuu
Haave vain ......... 1.IVF...............huhtikuu
HaaveissaToinen .. 2.IVF...............elo-syyskuu
Hailaiva .............. 1.IVF................ kesäkuu
Hautomo76 ......... 1.ICSI 2.PAS...... elokuu
hox ...................2.IVF................. elokuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF 1.PAS............ kesäkuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Jonsku88 .......... 1.IVF ................ elokuu?
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.PAS ........ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
Lumi72 ........... 2. IVF ................... kesä/heinäkuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
Nicci ............. 2.ICSI 1.PAS........... toukokuu
nuppuska .......... 2.ICSI 3.PAS ....... elokuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen.......... 1.IVF................helmikuu
RBAM.............. 1.IVF 1.PAS............elokuu?
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF 1.PAS......... elokuu?
simpli ................ 2.ICSI ............. elokuu?
Tammuska .......... 2.IVF ............... elokuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
toiveissa86 ........ 1.IVF................ elokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 2.PAS ..........elokuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS......... kesäkuu


Piinailijat:

Syys77..................1.IVF 4.PAS ...........23.6.2012
valoa.....................1.IVF 1.PAS ...........3.7.2012
Jepelis...................1.IVF 1.PAS ...........3.7.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Mirdav...........luomusti...........LA 31.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA 29.8.
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF................LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF...............LA?
wishful83........ 1.IVF...............LA?
meema........... 1.IVF ...............LA 14.12.
Rödluvan ........1.ICSI 1.PAS.....LA 20.12.2012
neulatyyny ........2. IVF 1. PAS...........LA ?
Peikko89 ........luomusti...........LA 9.1.2013
onnetonpulu ........1.IVF...........LA ?
Ellix ..............2.IVF 3.PAS.......LA ?.1.2013
susan78 ..............1.IVF...........LA ?
hiippis81 ..............1.IVF...........LA 5.2.2013
Emppu2012 ..........2.IVF...........LA 19.2.2013
sintti -79 ..............2.IVF...........LA 20.2.2013
 
Voi ei, onpas täällä tullut negoja. :( Pahoitteluni, Ellie ja nuppuska. Toivottavasti syksy tuo parempia uutisia.

Tammuska, mulla tehtiin 1. IVF lyhyen kaavan mukaan - lääkkeenä tosin Puregon ja Orgalutran, mutta muuten hoito meni periaatteessa samalla tavalla kuin nuppuskalla. Eli kp 2 alettiin ottaa Puregon-pistoksia munisten kasvattamiseen, ja joitakin päiviä myöhemmin siihen rinnalle otettiin Orgalutran-pistokset estämään ennenaikaista irtoamista. Yhteensä taisin piikitellä noin viikon ennen Pregnyl-pistosta.

Synarela vissiin toimii vähän eri tavalla kuin nuo muut jarrulääkkeet? Mulla oli se käytössä pitkässä kaavassa, ja silloin tosiaan aloitettiin jarrusumuttelulla ja kasvatuspistokset otettiin mukaan vasta myöhemmin.
 
pp11 ja tyylipuhdas nega. Et tältä pohjalta jälleen kerran. Vatsassa möyrii menkkaolo, eli vuotoa odotellessa. Ajattelin kuitenkin sinne pp14 jatkaa lääkitystä ja jos nega on sittenkin nega, lopetan lääkkeet ja heittäydyn pään nollaus lomille. Huoh.
 
Pahoittelut Jepelis. Sama fiilis täälläkin. PP10 ja negaa negaa. Aattelin myös jatkaa lääkitystä pp14 ja sit lopettaa. Olo on semmonen et menkat tekee tuloaan. Saas nähdä millon hanat aukeaa. Onneksi alkaa kesäloma niin saa vähän nollata päätä ja kerätä voimia tulevaan.
 
Valoa, kuinkas on käynyt, onko täti pysynyt poissa ja olekkos uudelleen testannut?

Mä en ole testannut uudelleen ja menkat on pysyneet pois, mut eiköhän se ole ihan vaan Lutinuksen ansiota. Mites teillä muilla on näistä negakierroista pysyneet menkat lutinuksilla/lugeilla pois? Mä ajattelin testailla ylihuomenna ja jos ja kun edelleen negaa pukkaa, niin saapi lääkkeet jättää poikkeen ja alkaa odotteleen elokuuta ja uutta yritystä. Pakkasessa on kahteen hoitoon huuruneniä ja eiköhän se sitten ollut siinä.. en ole varma et jaksanko vielä toisen ivf:n näiden mun pco-munasarjojen ja hyperstimulaatioriskien kanssa...
 
Voi itku, Jepelis ja Valoa. :( Vitsi kun tulos vielä tuosta vaihtuisi... Mutta jos ei, voimia uuden kierroksen odotteluun. Toivottavasti pääsette nyt nauttimaan kesästä ilman kalenterin tuijottelua...

Sintti - mulla on nyt lyhyessä kaavassa(kin) jarruna Synarela (täällä se tosin on nimellä Synarel - mitenkähän tuokin ylimääräinen/tiputettu a tuohon on eri maissa tullut?) ja on kyllä niiiiin paljon iisimpää kuin lisäpistokset. Stimmauksen alkuun asti otettiin 2 nenäsuihketta aamuin illoin, sit vähennettiin yhteen.

ON: lyhyt kaava totta tosiaan! Mulla onkin punktio jo huomenna, maanantaina! :-o Eka piti olla perjantaina, sit aikaistivat tiistaille, sit eilisessä ultrassa todettiin, että follit on jo 26 - 14 -millisiä, eli otetaan pois vaan... 5 - 6 kelvollisen kokoista sieltä oli löytyvinään. Jos näin on marjat, olen tosi tyytyväinen, sillä ekalla kierroksella saatiin vain 2 munista - mutta toisaalta silloinkin oltiin ultrassa sitä mieltä, että ainakin 4, ehkä jopa 8 follia siellä muhisi... Eli en nyt ihan vielä nuolaise. :-/

Mutta että vain 9 päivän stimulaatio, huh! Jännä verrata lopputulosta ekan pitkään kaavaan.
 
Jepelis, täti ei ole vielä kurvaillut paikalle. Sitä hetkeä odotellessa.. Välillä tuntuu et NYT menkat alkaa, on sen verran tuntemuksia mut ei. Välillä ei taas tunnu ollenkaan. Vaikka kyllä täytyy myöntää, et helposti sitä vaan aina tarttuu pieneenkin toivon rippeeseen. Kaks päivää itkin silmät päästä tätä koko hoitorumbaa ja nyt kun menkat ei sitten alkanutkaan niin huomaan hetkittäin ajattelevani että jospa sittekin. Mä pistän tän kaiken Lutinuksen piikkiin. Ne vaan pitää sen vuodon pois. Laskeskelen tässä, et pitäiskö siirtää vielä muutamalla päivällä kuukautisten alkua. Polin kesätauko taitaa kestää elokuun alkuun ja olis toiveena päästä heti seuraavaan PAS:iin. Jos mä saisin siirrettyä menkkoja muutamallakin päivällä, sitä seuraavat alkas elokuun alkupuolella niin ehtisin soitella polille uuden PAS:n toivossa. Onneksi nyt alko kesäloma niin voin keskittyä kaikkeen ihan muuhun. Tietty viimisessä työvuorossa työkaveri hehkutti alkanutta raskauttaan. Ja sekös tuntu mukavalta tämän oman epäonnistumisen rinnalla. Tätä se on ollut koko hoitorumban ajan. Tämän vuoden puolella on tullut/tulossa 10 vauvaa lähipiiriin. Kyllä mä onneksi pystyn olemaan onnellinen heidän puolesta, ketkä ovat lapsensa saaneet/raskaana, pahimmalta tuntuu se et aina se muistuttaa omasta epäonnistumisesta.

Lumi, tsemppiä punktioon! Toivotaan hyvää saalista. :)

Aurinkoista kesää kaikille!!
 
Valoa - jos tää yhtään lohduttaa (no, tuskin), niin viime vuonna, kun mulla oli tosi aallonpohja ja odotin koko vuoden vain, milloin edes pääsisi hoitoihin (enkä ikinä päässyt, kun silloinen klinikkani kieltäytyi hoitamasta mua korkean FSH:ni takia), KAHDEKSANTOISTA kaveria sai vauvan. Arvaa, oliko ihanaa lukea niiden hehkutteluja Facebookissa? Vaikka totta kai olin iloinen heidän onnestaan... : /

Kiitoksia toivotuksista. Parasta toivotaan tältäkin taholta tasapuolisesti sekä sulle että mulle. :)
 
Juuh.. Kävin tuossa illalla ostamassa paketin Lutinusta ja raskaustestin, mut kuinka ollakkaan, empä tarvitse niitä. Saman tien kun astuin ulos apteekista, hana aukesi ja eipä tarvi testailla. :( Sattui muuten ihana farmaseutti, laitteli niitä lääkkeitä ja katsoi reseptistä hoitavan lääkärin nimen ja sit alkoi kertoa että hällä on nyt 15 ja 13 vuotiaan ivf tytöt ja ensimmäistä tytärtä hän oli aikoinaan tehnyt 13 vuotta. Kertoi et haikea mieli on nuoruudesta kun kaikkea olemista ja muistoja varjostaa suru lapsettomuudesta. Pitkät pätkät juteltiin ja vaihdettiin tuntemuksia. :) Jännä kohtaaminen siis apteekissa. Nyt alan kesän viettoon ja elokuussa sitten uuteen yritykseen.. Kyl mä olen sitäkin miettinyt että ehkä mä kuitenkin vielä sen toisen ivf:n käyn läpi.. kun kerran siihen on mahdollisuus, katsotaan sitten mitä tuleman pitää. Mut haleja kaikille ja sydämestä toivon että plussatuulet puhaltelee meille jokaiselle.. ennemmin tai myöhemmin. :heart:
 
Lumi, ei se helppo taival ole ollut sullakaan Joo tuo fb on sitte oma lukunsa. Siellä saa oman lähipiirin lisäksi lukea tämän tästä uusia vauvauutisia ja muita päivityksiä facekavereilta. Kaikkeen näköjään turtuu. Onneksi ne saa piilotettua jos kovin alkaa ärsyttämään :) Jepelis, olipa ihana kohtaaminen sulla apteekin tätin kanssa. Jospa sen tarkotus oli luoda suhun uskoa jatkaa tätä taivalta. Kyllä se itselle ainakin antaa aina toivonkipinän kun kuulee, että joku on pitkän yrityksen jälkeen saanut itselleen sen kauan kaivatun vauvan. Vaikka toki se tuntuu ihan hirveältä että aatella et näitä hoitoja käydään läpi vielä vuosienkin päästä. Ei passaa aatella niin pitkälle. :) Ei näytä täälläkään hyvältä. Vuoto ei ole vielä alkanu mut testi näyttää negaa. Katseet on nyt seuraavaa PAS:a kohti. Yritän epätoivosesti siirtää menkkojen alkua vielä muutamalla päivällä et sitä seuraavat alkas vasta elokuun alussa. Onko kellään tarkkaa tietoa et millon OYS palaa kesätauolta? Nautitaan naiset nyt kesästä! <3
 
Ai säkin, siis Valoa olet hoidossa Oulussa? =) Mun käsittääkseni ne palailee 30.7 maanantaina takaisin sorvin ääreen.

Mulla menkat on ihan oudot, eilen vuoti ja tänään ei mitään. Varulta testasin vielä negankin tämän kumman tiputtelun vuoksi, eli ei ole Top-alkio matkassa. Luulisi nyt vuotoa piisaavan kun limakalvoa on kasvateltu ja todistetusti jotain elämääkin on edes pienen hetken vatsanpohjalla käynyt.

Mullahan on nuo kierrot yleensä kaikkea maan ja taivaan väliltä, joten olen päättänyt et jos vuoto ei ala sponttaanisti heinäkuun vimppaviikolle mennessä, mikä todennäköistä, aloitan terolutit silleen et menkat alkais sitten elokuun eka/toka viikolla. Nyt olen muutenki selvitellyt asioita ja aion käydä helokkiöljy, foolihappo, yms ostoksilla ja kaiken kukkuraksi liityin kiloklubiin. Nyt alan oikeesti yrittään eroon noista kymmenestä ylikilosta, niin eipähän ainakaan voisi sanoa etten olisi kaikkeni tehnyt oman tilani puolesta tämän asian onnistumiseksi. Loppu on sitten silkkaa lääketiedettä.. ja välillä tuntuu että tuurillakin on tekemistä asian kanssa. :) Taistelutahto on korkealla, mutta sitä ennen pitää valmistautua.. ja nauttia mansikkakesästä!

Ai niin, Valoa, pahoittelut tosiaan negastasi. :hug:
 
Hei vaan kaikille!

Näin se aika menee.... Oon ollut työ ym. kiireitten takia vähän taka-alalla.
Kiva lukea että ketjuun on tullut monta uutta plussaajaa.
Ja kovasti tsemppiä vielä plussaa odottaville. Kyllä se sieltä tulee :hug:

Omaan napaan: Kaiken sen karmean jännittämisen jälkeen maaliskuun ultrassa todettiin raskaus. Sen jälkeen päivät on mennyt niin nopsaan onnellisesti oksentaen kun epäuskon istuessa olkapäällä. Hormoonitasapainosta tuskin voi vielä puhua mitään...
Nyt on takana jo useampi ultra (myös niskapoimu- kuin rakenne-)
Kaikki on kunnossa =)

Pikkuhiljaa alan uskoa siihen että meillä on loppuvuodesta vauveli.
Potkiminen on tuntunut jo kohta 4 viikkoa. Melko vekkuli tunne....
Laskettu aika on 2.11.2012

Tähän pisteeseen asti pääseminen on ollut aika taistelua.
Kroppa, pää, lääkkeet, pettymykset .... kyllä te tiedätte.

Siirryn toisaalle keskusteluihin.
Toivon kaikille extrapaljon onnea matkalle ja uskokaa ihmeisiin tytöt!
Niitäkin vielä tapahtuu!!

:heart: :heart: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72

Yhteistyössä