IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

Täälläpä on hiljaista? Mun neuvolalääkäri peruttiin, tilalle äitiyspolille aika vasta 12.12. Kävin seulassa maanantaina, tulokset saan tuolla lääkärissä ilmeisesti. Kyllä odottavan aika on pitkä, mietin jo käviskö vielä yksityisellä ultrassa katsomassa ollaanko siellä vielä hengissä... kaikki raskausoireet on hävinneet, lievää nänniherkkyyttä lukuunottamatta.

IMD tänään 10+0
 
Hei.

Tännehän on tullut uusia,JEE :) paljon onnea kaikille <3

Mietiskelin et pitäskö tehdä jonkinlaista listaa?

Mulla mennyt tähän asti tosi hyvin, ei ole pahoinvointi vaivannut jos on muistanut syödä säännöllisesti. Yhden ainoan kerran olen halannut pönttöä. Selkää ja päätä on tosin särkenyt välillä aika paljon mutta muuta ei mieleen tule. Ollaan käyty vu,neuvolassa ja np ultrassa. Siellä meidän pieni on näkynyt ja np ultrassa jo liikkui aika paljon <3 Neuvolalääkäri on ens viikon torstaina :) Rakenne ultra on varattu 27.1.

InMyDreams Harmi että joudut odottelemaan. Älä hätäile oireiden puuttumista, ei mullakaa oikee mitää oo ja hyvin on menny :)

deseo ja muru 12+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Lista vois olla ihan hyvä idea, että pysyy vähän kärryillä.

Mulla on tällä hetkellä lähes täysin oireeton vaihe menossa eikä potkujakaan vielä tunnu. Mitä oon lueskelemassa käynyt niin muut samoilla vaiheilla olevat on melkein järjestään tuntenu liikkeitä jo. Oon joutunu hillitteen itteeni, etten laukkaa neuvolaan ja käske niitten kuunnella sydänääniä... Mahaa kyllä löytyy mistään muusta ei voikaan tietää että oon raskaana, mutta mistä sitä silti tietää sykkiikö siellä sydän. Kamala olo.

16+4
 
Meemir Harmi ku liikkeet ei vielä tunnu :( Eiköhän kaikki ole kuitenkin kunnossa :hug: Oliko tämä raskaus sun ensimmäinen? :)

Siitä listasta et pitäskö tehä uus "ketju" nii sais ne tiedot siihen eka sivulle vai päivitelläänkö sitä tässä ketjussa? Mitä mieltä ootta tuommosesta rakenteesta? :)

IVF/ICSI- hoidoista plussaan


Nim............hoito........syy.......La.....mones lapsi

deseo.....1.ivf,tuore....selit......10.6....1.....



Neuvolat/ultrat
 
Heippa, naiset!

Täällä yksi IVF plussa Saksasta! 3,5 vuotta yritystä ja 1. ICSI takana ennen onnistumista. Nyt oon ihan alussa, 5+6 päivää, ja iski kauheat KM pelot. Oireita oli alussa reilusti, nyt ne on hiljenneet. mutta vuotoa eikä kipuja onneksi ole, joten kaiken pitäis olla kunnossa...

mä käytän vielä Progestania (sama kun suomen luget) Varhaisultraan asti ja pelottaa jättää ne pois, kun mulla oli just keltahormonin vajaaeritystä. Vielä viikko jännitystä, ja jos sydänäänet näkyy niin aion huokaista.

Ihanaa että löysin teidät!!

iiris_lorea.....1.ivf,tuore....keltahormoni, siittiöt......4.8 ....1.....
 
  • Tykkää
Reactions: Robina ja aurora*
Minäkin kurkin varovasti tänne =) Ihan alussa vasta ollaan, mutta kun oli suhteellisen aktiivisesti tuolla Lapsettomuus-puolella, niin olisi kiva jatkaa keskustelua. Ja tuttuja nimiä täälläkin.

Me ollaan 3-kymppinen pariskunta ja esikoisen yritystä olisi tullut kohta 2 vuotta täyteen. Nyt 2. ICSIin tuoresiirto toi plussan ja menossa rv 5+4, laskettu aika olisi 31.7 punktiosta laskettuna. Hoitoja ehdittiin tehdä tälle syksylle kaksi ja ekasta ei saatu mitään siirrettävää. Henkisesti on ollut tosi rankkaa ja sen takia ei uskalla tästä vielä oikein iloita, ainakaan ennen varhaisultraa. Vaikka tosi kiitollisia tietysti ollaan. :heart:

Varhaisultra olis sitten ensi viikon perjantaina (13. päivä, hrrrr...) ja toivottavasti silloin saataisiin hyviä uutisia. Testejä oon tehnyt varmaan 15 ja oireitakin on ihan kivasti, niin tähän asti raskaus on varmaan edennyt ihan hyvin. Kiva nähdä että täällä on monella edennyt raskaudet jo pitkälle, luo uskoa itsellekin että tästä pääsee vielä nauttimaan jossain kohtaa :)
 
IVF/ICSI- hoidoista plussaan


Nim..............hoito........syy.......La.....mones lapsi

deseo........1.ivf,tuore....selit......10.6....1.....
iiris_lorea....1.ivf,tuore....keltahormoni,siittiöt....4.8 ....1.....


Neuvolat/ultrat
 
Mun mielestä on ihan ok jos lista kulkee tässä ketjun mukana, vai?

deseo Raskaus ei "valitettavasti" oo ensimmäinen, mutta näin pitkällä en oo kuitenkaan ikinä ollut. Eli kaksi kohdunulkoista on ollut ennen tätä.

Meemir....1.ivf/1.pas....selitt./munajohdinvaurio.....11.5......1
 
Kiitos deseo! Kyllä minutkin voi lisätä listalle.

On tämä odotus niin piinaavaa. Ei tiedä mitkä oireet on normaaleja ja mitkä ei. Mulla on ollut plussatestistä lähtien vihlontaa munasarjoissa, menkkamaisia kipuja ja muutenkin outoja viiltelyjä "tuolla alhaalla". Kyllä joka vessakäynnillä on paniikki että onko vuoto alkanut.

Toisaalta taas on myös raskausoireita, jotka rauhoittaa oloa.. Tissit on järkyttävän arat, aamuisin on niin etova olo että pakko syödä jotain pientä ennen kuin pääsee sängystä ylös. Hajut tuntuu nenään ja ällöttää.

Menispä tämä reilu viikko nyt nopeasti siihen varhaisultraan...

Meillä on muuten kaveripariskunnan kanssa pikkujoulun merkeissä illanviettoa viikonloppuna. Ravintolaillallista ja sen jälkeen olis tarkoitus jatkaa vielä baariin. Peittely voi olla mahdotonta, varsinkin tuolla syömässä, kun punkut on yleensä ruoan kanssa maistunut. Ja täysinäinen lasi voi herättää ihmetystä. Voi olla, että on pakko vaan kertoa..

aurora*......2.Icsi,tuore.......pco, sperman v-a......31.7......1
 
aurora* Sun oirees kuulostaa mun korvaan niin tutuilta! Ihan alkuraskaudessa oikeestaan ennen varhaisultraa, oli tosi paljon menkkamaisia kipuja ja jomotuksia. Ja ai että niitä munasarjoja vihlo! Se on vaan kun jokaista oiretta rupee analysoimaan niin nehän on kaikki merkkejä keskenmenosta, eli kannattas jättää väliin se pohdinta. Ihan niinkun olisin ite siinä onnistunu...
 
IVF/ICSI- hoidoista plussaan


Nim..............hoito........syy.........................La.....mones lapsi

Meemir....1.ivf/1.pas....selitt./munajohdinvaurio...11.5......1....
deseo........1.ivf,tuore....selit..........................10.6........1.....
aurora*......2.Icsi,tuore.......pco, sperman v-a....31.7......1...
iiris_lorea....1.ivf,tuore....keltahormoni,siittiöt......4.8 ....1.....


Neuvolat/ultrat :popcorn:

deseo 5.12 lääkärineuvola
aurora* 13.12 varhaisultra
 
Meemir Pahoittelut kohdunulkoisista :hug: Jospa kolmas kerta toden sanoisi :heart:

aurora* Mulla oli myös alussa ihme vihlontoja. Tsemppiä vu:n odotteluun. Punkun ystävänä voin antaa vinkin, monessa ravintolassa (saa myös alkosta ja ruokakaupasta) on tarjolla alkoholitonta punkkua nimeltään Natureo free torres syrah. Tai no on siinä alkoholia 0,5% mut kyllä mä oon sitä uskaltanut juoda vähän kerrallaan :)
 
Meemir "Mukava" kuulla, että nää kivut ja jomotukset on tuttuja alkuraskaudesta muillekin. Kai se yleensä on ihan normaalia, mutta inhottavasti sitä jää kuulosteleen näitä jomotuksia ja miettii tuntuuko nyt enemmän kuin edellisinä päivinä jne. Mutta vuotoa ei nyt ainakaan ole, mikä kai tärkeintä...

deseo Kiitti vinkistä! Punkku on oikeastaan ainoo alkoholijuoma mikä mulle on ennen raskautta maistunut, siiderit sun muut ei oikein uppoa. Eli voisihan tota alkoholitonta kokeilla, jos ruoan kanssa tekee mieli nyt joulun aikoihin :)
 
Moi kaikille=)!
Meille siirrettiin 2 alkiota 28.10 ja plussattiin 11.11. Nyt menossa 7+6. Just käytiin VU:ssa, jossa näkyi yksi aikaa vastaava alkio:heart:.
Meillä tätä esikoisen yritystä kesti 2 vuotta, joista toinen vuosi meni hoidoissa. Lähdettiin aika pian hoitoihin, koska olen jo 35. Ensin kolme inssiä ja nyt 2.IVF:n tuoresiirrosta tärppäsi. Pakkasessa on kaks alkiota. Syy meillä on selittämätön.
Tuntuu, että rv 4-6 oli enemmän oireita, mut nyt on vähän parempi olla. Lievät oireet mulla on koko ajan tosin ollutkin eli vähän pahoinvointia, ummetusta, ilmavaivoja, elohiirtä, huulet ja suu kuivaa ja väsymystä+palelua, mutta jos en olis tiennyt raskaudesta, en välttämättä olisi oireisiin edes kiinnittänyt huomiota. Luget saa nyt lopetella, joten se ehkä lievittää myös noita vähäisiäkin oireita. LA olis 18.7. Kenellekään ei ole vielä kerrottu. Jos malttais tän ekan kolmanneksen olla vielä kertomatta. Saa nähdä malttaako=).
Muoks! Oireista vielä, ni tissit oli ihan kamalan kipeet tuolloin rv 4-6, mut nyt suurin kipu on hellittänyt. Sekin kai kuuluu asiaan eikä ole merkki mistään ongelmasta, koska ultrassa oli kaikki ok.

IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito.................Syy....... ..........................La.....Monesko lapsi
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio....11.5........1
deseo............1.ivf,tuore..........selitt....... ........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor.......................26.6........1
Toive13.........2.ivf,tuore..........Selitt................................18.7.......1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco,sperman v-a................31.7......1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt............4.8 ......1

Neuvolat/ultrat
deseo 5.12 lääkärineuvola
aurora* 13.12 varhaisultra
Toive13 18.12 neuvola
 
Viimeksi muokattu:
IMD Aika varmasti se katotaan sillon ku eiks se pitäs tehä 10-12 viikolla viimestää. Näin ainaki mulle sanottiin. :)

Toive13 Paljon onnea ja tervetuloa mukaan :) Musta kans tuntu et sillo ihan alussa oli enemmän "oireita" mitä sit vähä myöhemmin. Nyt lähinnä huomattavin "oire" on järkyttävä! turvotus :LOL:

Neuvolassa käyty, kaikki oli hyvin :) Verenpaine oli vähä matalalla joka selittääkin viime aikaiset huimaukset.

deseo 13+2
 
Heiii!
Ihanaa, Nyt löytyi oikea ketju! :)
Noissa normiodottajissa keskusteleminen ja ajatusten vaihtaminen tuntuu,.. kuin poikkeaisi jotenkin porukasta :whistle:
Odottelen puolikuntoisena flunssan kourissa np.ultraa, joka on 12.12. Ajattelin olla pingottamatta ja jäädä reilusti kotiin..
nyt on alkanut jännittämään ja pelottamaankin toi np.ultra oireet ovat kadonneet. Tai ne sellaiset erilaiset tuntemukset vatsassa.. tietenkin turvotus ja rintojenkin arkuutta kyllä on. Mutta siltikin sitä ajattelee, että jos ei kaikki olekaan kunnossa.. blaah, odottavan aika on niin pitkä ja torstaihin on vielä aikaa.

Krish73... 5 icsi/tuore...selittämätön, siittiöiden laatu....27.6.....1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä mukaan ilmoittautuu yksi tuoreen plussan saanut. :) Varovaisesti liityn mukaan tänne. Aikaisemmin kirjoittelin tuolla ivf-hoitojen puolella.

Meillä yritysta takana 2,5 vuotta. Ekan vuoden jälkeen hakeuduttiin tutkimuksiin ja laparoskopiasta paljastui endo, kiinnikkeitä lantion alueella vähän joka puolella ja toinen munatorvi tukossa. Tänä syksynä päästiin hoitoihin ja suoraan ivf:ään munanjohdintukoksen takia. Ensimmäisestä tuoresiirrosta plussa 6.12.
3 alkiota jäi vielä pakkaseen.

Mulla on ollut reilun viikon ajan aika kovia vihlontoja molemmin puolin munasarjojen kohdalla ja menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla. Vuotoa ei ole onneksi näkynyt. Soittelin tänään lapsettomuuspolille ja sieltä sanottiin että munasarjat on varmasti vielä arat ivf-stimulaation jäljiltä. Huolestuttaa tietysti noi kivut. :/ mutta ehkäpä ne kuuluu asiaan. 2 Clearbluen testiä oon tehnyt ja niistä vahva plussa.
Sain samalla ajan varhaisultraan 30.12. Joulun takia meni vähän pitkälle, mutta toivottavasti pikkuinen on silloin vielä mukana kyydissä ja kaikki olisi hyvin. :)
Lisäsin itseni listalle. Lasketun ajan katsoin laskurista.
Onko se niin että alkion hedelmöittymispäivä on rv 2+0?


IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..........................La.....Monesko lapsi
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio....11.5........1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor.......................26.6....... .1
Toive13.........2.ivf,tuore..........Sel itt................................18.7. ......1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a................31.7......1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ......4.8 ......1
katiri.............1.ivf, tuore........endo, munanjohdintukos........11.8....1

Neuvolat/ultrat
deseo 5.12 lääkärineuvola
aurora* 13.12 varhaisultra
Toive13 18.12 neuvola
katiri 30.12. varhaisultra
 
Ihnaa kun tänne tulee uusia!! Kaikki täällä tietää mitä on joutunut käymään läpi, että se kauan toivottu vauva on vihdoin tulossa!
Meillä poksuu tänään viikot… 10+0 olisi kasassa ja sen kunniaksi kävin tänään seulontaverikokeessa ja np-ultra on sitten ensi viikon pe. Onneksi saatiin aika ennen joulua, että jos kaikki on hyvin voidaan kertoa vauvasta jouluna sukulaisille :)

Katiri: Mulla kanssa vihloi munasrjoihin pari viikkoa plussan jälkeen ja olin ihan varma että on kohdun ulkopuolinen. Mutta varhaisultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin. Eli kyllä ne vihlonnat taitaaa kuulua asiaan ;)

Krish73: Mulla kans oireet on vähenemään päin, mutta niin ne kuulemma alkaa näillä viikoilla jo vähetäkin kun aletaan lähestyä keskikolmannesta :) Tsemppiä ultraan, muakin jännittää se jo kovasti. Mä uskon että siellä on kaikki hyvin ja sit voikin jo vähän huokasta helpotuksesta.


IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..........................La.....Monesko lapsi
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio....11.5........1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor.......................26.6....... .1
Robina…………..3.ICSI,tuore…….siittiöt…………..7.7………..3./1.yhteinen
Toive13.........2.ivf,tuore..........Sel itt................................18.7. ......1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a................31.7......1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ......4.8 ......1
katiri.............1.ivf, tuore........endo, munanjohdintukos........11.8....1

Neuvolat/ultrat
deseo 5.12 lääkärineuvola
aurora* 13.12 varhaisultra
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenne ultra
Toive13 18.12 neuvola
katiri 30.12. varhaisultra
 
Viimeksi muokattu:
Krish73 lisätty listalle:heart:

IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..........................La......Monesko lapsi
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5........1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor..........................26.6....... .1
Krish73..........5.icsi/tuore.........selittämätön,siittiöiden laatu...27.6........1
Robina…………..3.ICSI,tuore…….siittiöt…………...........................7.7……….3./1.yht.
Toive13.........2.ivf,tuore..........Sel itt................................18.7. ......1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a................31.7..........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ......4.8 ...........1
katiri.............1.ivf, tuore........endo, munanjohdintukos........11.8.........1

Neuvolat/ultrat
aurora* 13.12 varhaisultra
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
Toive13 18.12 neuvola
katiri 30.12 varhaisultra
 
  • Tykkää
Reactions: Krish73
Kiitos Robina tsempityksistä =) eiköhän tässä tonne torstaille kärvistele..
Ei mekään olla kerrottu , kun muutamille ja töissä oli jo pakko kertoa..

Onnea Katiri plussasta!

Ai noi tiedot lisätään tänne itse? Täytyy yrittää , jos osaan..:whistle:

Ohoh! Kiitos Toive13! Poistin tuon juuri samaan aikaan liittämäni listan tästä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Taidanpa itsekin uskaltautua tälle palstalle. Hyvin alussahan tässä ollaan,toivotaan että pitkään täällä kaikki ollaan :)
Olen tästä elämäni ensimmäisestä plussasta niin onnellinen ja iloinen,eikä tätä vielä oikein sisäistä kunnolla.. Ei "uskalla" vielä ihan iloita sata lasissa tästä, mutta jospa tämä ilo kestäisi.
Paljon onnea kaikille plussanneille! :)

Olemme ensi vuonna 3-kymppinen pariskunta ja lapsettomuutta 2,5v. Syy lapsettomuuteen johtuu munanjohtimista,eli toinen poistettu ja toinen tukossa.
Ensimmäisestä ivf hoidosta nyt tärppäsi. Viime viikolla plussattu ja päivää myöhemmin itsenäisyyspäivänaattona varmistui verikokeella vielä.
Oireita ollut hurja pömppö maha (päivällä&illalla),palelu,väsymys(töiden jälkeen) ja tissikipu(ollu eriasteisena pistoksesta lähtien). Ja erilaiset vatsatuntemukset,niinkuin Katirikinkerroit. Pahempia öklö oloja ei ole hirveesti ollut.
viime viikon torstaina viikkoja olisi 4+1. En nyt oikein tajua,mistä se tuli(näin hoitaja kertoi). Eli onko ylihuomenna, keskiviikkona 5+0..?

Täälläkin ensimmäinen ultra on 30.12 :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä