IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

Deseo,paranemisia flunssaan!

Robinalle isot onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :)

Täällä taitaa käydä huonosti nyt tämän raskauden kanssa... Eilenhän sitten alkoi vähän vuotamaan,ruskeaa ja vähän ollut punaistakin. Eilen ultrassa jossa näkyi kohdunsisällä alkava raskaus ja ultraaja arvaili pienen alun,n.1,5cm, olevan siinä pussissa. Ei oikein sanonut vuotoon mitään,ettävoi olla ihan kuuluvaakin..
Itse vain olen nyt vahvasti sitä mieltä että alkava keskemeno tämä on. Että ottaa pannuun!
Mutta eihän se auta,kun odotella ja miettiä seuraavaa siirtoa.
 
Robina, onnea hyvistä kuulumisista ultrassa!

Deseo, paranemisia flunssasta.

HelgeR, ymmärrän hyvin sun pohdiskelut. Kaikenlaisia ajatuksia tässä matkan varrella tulee. Varmasti kuuluukin osana raskausaikaan ja vanhemmuuteeen valmistautumiseen. Onhan se tuleva lapsi valtava asia elämässä.

Voi Millyk, toivotaan että vuoto loppuisi ja kaikki olisi hyvin. Monesta paikasta olen kyllä lukenut että alkuraskauteen voi kuulua niukkaa vuotoa. :( Varmasti huolestuttaa hirveästi. Itsekin aina vessassa käydessä pelkään että tuleeko pyyhkiessä verta, mutta ei ole näkynyt.

Mulla raskausoireet aika lieviä. Pientä kuvottavaa oloa ajoittain ja rinnat vähän arat. Sen takia vähän huolestuttaa että onko kaikki kunnossa, mutta tiedän kyllä että voi olla ihan normaaliakin. Täytyy vaan koittaa malttaa odotella vielä pari viikkoa varhaisultraan. Nyt menossa rv 6+1
 
Millyk Voi ei, toivotaan nyt että vuoto lakkaa! Tosi monestihan ihan vaaratonta vuotoa voi olla normaaliraskaudessa. Toivotaan kovasti että tässäkin olisi kyse sellaisesta :hug:

HelgeR Kaikenlaiset tunteet on ymmärrettäviä ja sallittuja tämän lapsettomuus- ja hoitorumban jälkeen! Monenlaisia ajatuksia varmasti tulee tässä odotuksen aikana ja ihan hyvä käsitellä omia tuntemuksia. :hug: Mulla on tällä hetkellä valloillaan vielä kova epäusko: siis minäkö raskaana? Mehän käydään vaan siellä lapsettomuushoidoissa ja ne on muut jotka lapsia saa..

Robina Ihanaa varmasti oli kuulla sydänäänet :heart: Tsemppiä np-ultraan!

Toive13 Oireet kuulostaa samanlaisilta kuin täällä! Toivottavasti pääsette kuunteleen sydänääniä neuvolassa :heart:

deseo Paranemista, toivottavasti jouluksi olo kohentuu!

katiri Ei enää pitkä aika ultraan, tsemppiä odotukseen!


).( Täällä on nyt oireet voimistunut 7+ viikosta alkaen. Etominen on jokapäiväistä ja aamuin illoin täytyy käydä yökkimässä, välillä kesken työpäivänkin.. vaikka yrittää syödä tiheään välipaloja, sekään ei enää tahdo auttaa. Yritän kuitenkin nauttia oireista huolimatta, jos tämä tarkoittaa sitä että raskaus etenee hyvin. Huomenna 8+0 ja aika matelee...!
 
Millyk Ymmärrän huolesi tuon vuodon suhteen, mutta toivotaan, että kyseessä on normaalia alkuraskauteen liittyvää vuotoa. Näkyikö alkion syke? Oletko tehnyt uutta digiä, että nouseeko ne viikot?

Deseo Toipumisia flunssasta. Laitoin sulle muuten yv:tä yhdestä jutusta.

).( Laitoin Deseolle yv:tä tästä jutusta, mutta voisin varmaan muillekin jutella asiasta. Eli käykää aika harkiten, jos ollenkaan, kommentoimassa hoidoissa olevien ketjuja. Itsekin siellä olleena ne jo plussanneiden tsemppaukset yms. lähinnä ärsytti, mutta harva kehtaa niille suoraan sanoa, että jutelkaa plussanneiden puolella. Siellä kun etsitään vertaistukea, ni ei plussannut oikein enää vertaistueks "kelpaa", vaikka kuinka olis hoitoja takana. Tätä mieltä itse olen, mutta mitä muut ajattelee? Miltä teistä tuntui plussanneiden juttelut hoitolaisten palstalla?

Tänään eka neuvola:heart:!
Toive13 9+5
 
Toive13 mä ajattelen vähän samalla tavalla tuosta komentoinnista. Sen takia poistuin hoidossa olevien palstalta heti plussan saatuani.

Millyk Toivottavasti vuoto on ihan vaaratonta! Meille klinikalla sanottiin sen jälkeen kun oltiin plussattu että jos hiukan vuotelee se on ihan normaalia. Kuulemma hoidoilla alkaneessa raskaudessa vuodot on kuulemma jopa aika yleisiä eikä tarkoita mitään vakavaa! :)

).) Eilen kerrottiin isosisaruksille tulevasta vauvasta! Isoveli oli että EEEEEIIII mutta jo hetkeä myöhemmin kyseli, et jos se on poika niin mikä sen nimeks tulis… ;) Isosisko oli niinkuin arvata saattoi aivan onnensa kukkuloilla!!! Hän jopa itki onnesta :) puhunut koko eilisen illan ja aamulla ennenkuin lähti kouluun vauvasta ja mitä hän sille omilla rahoilla ostaa :) Piti vaan hiukan toppuutella että toivotaan nyt että kaikki menee hyvin ja se vauva kotiin asti saadaan.
Näin viimeyönä unta että sain keskenmenon! Mutta se ei siinä unessa ollut kamala asia vaansiinä kun sain sen pienen sikiön käteeni niin ensimmäinen asia oli että nyt mä nään kumpi se on tyttö vai poika. Se oli tyttö! Mulla onkin ollut tyttöolo kokoajan… Toivotaan vaan ettei tuo keskenmeno ole enneunta…
Ylihuomenna np-ultra! :)

Robina 11+2
 
Mun mielestä tuo hoitoja vielä läpikäyvien keskusteluihin kommentoiminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Musta tuntuisi omituiselta, että jättäisi kokonaan huomiotta niiden ihmisten kuulumiset jotka itseäkin ovat hirveästi tsempanneet. Ja kun toivoo kovasti onnistumista jokaiselle niin haluaisi käydä joskus tsemppaamassa. Mutta siinä samaa mieltä, että ehkä parempi pääosin pysytellä poissa..

Mulle plussanneiden tsemppaus toi toivoa onnistumisesta. Mutta tietysti jokainen ottaa asiat tavallaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Robina ja Hydrangea
Anteeksi, kun tungen tänne, mutta kun olen seurannut täältä tuttujen plussanneiden kuulumisia, niin ajattelin tulla kommentoimaan tuota hoitoja läpikäyvien ketjuun kommentoimista.

Olen Toiveen kanssa samaa mieltä, että kommentoinnin kanssa kannattaa olla varovainen. Silti omasta mielestäni on ihan mukavaa, jos joku vanha tuttu käy välillä tsemppaamassa. Varsinkin deseon kanssa tuli sen verran pitkä tie kuljettua yhdessä Clomittarista asti, että ainakin vielä näin omien IVF-hoitojen alkutaipaleella tsempit tuntuu ihan hyvältä. Mielestäni on myös ihan kivaa, jos joku jo plussannut tulee kertomaan omista kokemuksistaan, jos jollain on mieltä askarruttava kysymys. Sen sijaan poksumiset ja oman raskauden hehkuttamiset eivät mielestäni todellakaan kuulu yritysketjuihin, mutta tällaista toimintaa en kyllä muistakaan tältä porukalta.

Kivaa joulunodotusta ja ihanaa vauvanodotusta kaikille! :)
 
Samaa mieltä olen tuosta hoidoissa olevien palstalle kommenoinnista. Itse mietin hetken ennen kuin kävin sinne eilen vastaamassa yhden lääkeen sivuvaikutuksista, jota olin hoidoissa käyttänyt. Ajattelin kuitenkin ettei siinä ole mitään pahaa, jos kerron omista kokemuksistani kyseisestä lääkkeestä. En edes maininnut että olen itse plussannut. Joten en usko että tästä kukaan voi loukkaantua. Tarkoituksena ei ainakaan missään nimessä ollut loukata ketään.
Ei omasta mielestänikään ole asiallista sinne mennä laittamaan omia kuulumisiaan raskaudesta.

Kuitenkin olen halunnut sitä palstaa vielä lukea ja seurata miten muiden hoidot etenevät. Raskauskin vasta niin alussa että ei tiedä tuleeko vielä paluu hoitoihin.
 
Heips pitkästä aikaa! Olen näämmä aika lailla laiska kirjoittelemaan...
Ensimmäisenä tuosta hoitolaisten palstalla hehkutuksesta: NOUNOU. Eli samoilla linjoille teidän muiden kanssa. Toki mielestäni oli silloin kiva lukea jo plussanneiden oireista ym. mutta omasta raskaudestaan kertominen muuten tuntui todella pahalta. Minä joskus taisin yhdelle ihmiselle sanoa, että hop siirryhän jo plussanneiden puolelle, täältä ei sulle tukea heru.

Toisaalta taas oman plussan jälkeen kävin kyllä paljon lukemassa vielä hoitolaisten juttuja, koska ei se oma lapsettomuus silti yhdessä yössä katoa henkisellä puolella. Mutta kommentit jätin kommentoimatta.

Millyk Todella monella on ollut tuota alkuraskauden vuotoa joka on ihan normaalia! Yritä olla stressaamatta liikaa. Ei varmaan ole helppoo, itse varmaan hyppisin seinille ja poraisin suoraa huutoo vuorokaudet ympäri... Toivotaan parasta :heart:

Kiva lueskella teidän ultrakuulumisia :) se tunne kun np-ultrassa oli kaikki ok, oli ihan huikee itselläkin. Ja oikeesti sen jälkeen pystyy alkaa nauttiin kun fyysisetkin oireet helpottaa! Itellä seuraavaks on jo rakenneultra ensi vuoden alussa... sitä odotellessa...

Ihanaa joulua tulevat mammat! :heart:
 
).( Meille eilen neuvolassa kävi huonosti eli ultrassa ei nähty sykettä 9+5. Tänään asia varmistettu vielä sairaalassa eli keskenmeno 9+2. Just aloitin lääkkeellisen tyhjennyksen. Parempaa onnea muille.

IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..............................La......Mo nesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.......1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... ....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6.......1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt…………...................... .....7.7........3./1.yht.
Helge............luomuihme..........PCO. ....................................23.7 .... ..1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 .........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........11.8..... ....1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ......1

Neuvolat/ultrat
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
aurora* 20.12 neuvola
katiri 30.12 varhaisultra
 
Toive13, voi ei.. Olen niin pahoillani puolestanne. Paljon voimia.
Miksi tälläistä tapahtuu.... :'(

Kiitos tsemppauksista kaikille.
Alkuviikko olin kyllä ihan maassa ja töissäkin sai pidätellä itkua.
Testiä en ole tehnyt,mutta huomenna selvinnee jotain verikokeesta. Vuoto on vähentynyt ja hieman tulee vaalean ruskeaa..mitä sitten tarkoittaakin. Ehkä keskenmeno oli tai sitten tää on jotain ihme vuotoa,toivotaan että jotain muuta., mitään Suurempia punavuotoja ei ole tullut.

Robina,aika ihana vastaanotto vanhemmilta lapsilta kun ovat niin tohkeissaan :) ihanaahan se on :)

Auroralle tsemppiä "ikäviin" oireisiin. toisaalta ihan hyvä että oireita on. On ehkä hitusen konkreettisempaa odotus.
Niin erilaisia tosiaan kun oireilu on,niinkuin Katirilla lievempänä :)
Tsempit jokaiselle!

Olen aivan samaa mieltä tuosta toiselle palstalle kirjoittelevat plussanneet.
 
Kuulumiset; verikoearvo oli huikean paljon kohonnut! Ihan käsittämätöntä, sillä olin ihan oikeasti 97% varma, että arvo laskenut ja tämä oli nyt tässä. No, tietysti, vieläkin voi tapahtua mitä vaan, kun näin alussa (6+2) ollaan, mutta oli se huojentava uutinen (hcg:n puolesta). Pahoinvointia oli eilen (ajattelin että meneekö henkisen piikkiin..). Tänään ollut myös hyvin etovaa oloa. Tulisikin vaan oikein kunnon pahat olot... :D
Jännitystä kuun loppuun, jolloin on se virallinen varhaisultra.
:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Krish73 ja aurora*
Ihania uutisia Millyk! :heart: Kyllä se noussut hcg ja lisääntyvät oireet varmasti tarkoittaa, että raskaus etenee hyvin. Ja hyvä että vuotokin vähenee, vaikka vaaratontakin.


Meillä oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti. Neuvolan hoitaja oli oikein mukava ja paljon asiaa tuli käytyä läpi ja paljon lukemista saatiin kotiinkin. On kiva myös tietää että on joku paikka johon voi aina soittaa jos on kysyttävää ja tyhmiä kysymyksiä ei kuulemma ole :) Sydänääniä ei yritetty kuunnella kun on vasta 8+1.

Seuraava etappi olis sitten varattu eli np-ultra 14.1 ja samana päivänä myös neuvolalääkäri. Tuntuu kyllä kaukaiselta vielä, kun päivä kerrallaan tätä odotusta mennään eikä yhtään pidemmälle uskalla miettiä...

IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..............................La......Mo nesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.......1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... ....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6.......1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt…………...................... .....7.7........3./1.yht.
Helge............luomuihme..........PCO. ....................................23.7 .... ..1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 .........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........11.8..... ....1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ......1

Neuvolat/ultrat
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
katiri 30.12 varhaisultra
aurora* 14.1. np-ultra, neuvolalääkäri
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Millyk, että sait hyviä uutisia verikokeesta ja että vuoto on vähentynyt :)
Aurora, hyvä että oli noin mukava neuvolakäynti. :)

Minäkin jo odotan että saisin varata ajan neuvolaan. Harmittaa vähän kun varhaisultra meni joulun takia niin pitkälle. Jotenkin vähän vaikea uskoa tähän raskauteen kun ei tiedä onko siellä edes mitään ja onko oikeassa paikassa. Kohdun ulkoinen pelottaa edelleen kun oikealla puolella tuntuu vähän ajan välein kipua ja paineen tunnetta. Tosin tänään tuli mieleen, että mulla oli kyllä jo ennen punktiotakin samanlaisia oireita. Voihan se varmaan johtua endostakin... Mulla endokiinnikkeitä vähän siellä sun täällä: munanjohtimissa ja munasarjoissa, virtsarakon ja kohdun välillä ja suolistoonkin. Täällä ei taida olla muita endometrioosia sairastavia? Mietin että jos raskaus etenee pidemmälle niin mitenhän noi kiinnikkeet reagoi. Varmaan venyy ja paukkuu.
 
katiri Mulla myös ollut vihlontoja ja kipuja, varsinkin oikealla puolella, ja samasta syystä kohdunulkoinen pelotti... Varhaisultrassa lapsettomuuslääkäri sanoi että on ihan normaalia ja ei syytä huoleen. Kohdun laajeneminen voi aiheuttaa kipuja ja lisäksi munasarjoissa näkyi vielä punktion jäljiltä paljon pieniä keltarauhasia, jotka voi kipuilla. Endosta voi tietysti aiheutua kohdun laajentuessa kipuja, mutta toivotaan että pian helpottaa!
 
Aurora, kiitos huojentavasta kommentistasi :) Heti tulee parempi mieli kun saa tietää että muillakin on ollut samanlaisia oireita ja on ollut ihan vaaratonta.
Nuo kohdun kasvukivut olenkin kyllä tunnistanut. Vähän väliä menkkamaisia vatsakipuja. Niistä en ole huolissani ollenkaan.
Mulla on muuten koko ajan ihan hirvee nälkä! Pari tuntia ateriasta niin vatsa jo kurnii. Silti tuntuu ettei ruoka oikein maistu vaan täytyy vähän väkisin syödä.

Mukavaa ja rauhallista joulun aikaa kaikille! :)
 
Noista kivuista/muista vatsatuntemuksista: täällä taas vasen puoli on kipuillut enemmän,oikea puoli lähes kivuton. Jomotusta ja parin kohdan kipuilua ollut enemmän. Välillä tuntuu tosiaan tuo menkkakipu kaikkialla vatsanalueella. selässä asti välillä tuntui,että vähän säikähtelee..
Hormoonit jyllää :D
Välillä ja nyt on ollut aika useinkin ,todella huonolla tuulella (mieskin sen saanut kuulla,valitettavasti..) ja itku saattaa tulla melkeinpä milloin vain.
onko teillä muilla ollut mielen ailahteluita?
 
Heissan kaikille!
On ollut aikamoista kiirettä joulusiivousten ja loman alun tunnelmissa.
Lukasin pikaisesti noita viimeisiä päivityksiä ja Toive13 voimia sinulle! :hug:
Millyk, kyllä mullakin oli kaikenlaisia kipuiluja koko vatsan alueella vaihtelevasti päivittäin ennen vkoja 12.. jonka jälkeen vähenivät. Selkä on muistutellut taas itsestään ja sitä olen yrittänyt hoidella jääpussilla.
Sain sitten keuhkoputkentulehduksen ja onneksi heti np.ultrakäynnillä antibiootin, jollla keuhkis sai kyytiä. Nyt sitten tuntuu siltä, että hiivahan se sieltä taitaa pukata :O
Onko jollain luomuhoitokeinoa tiedossa?? Jos saisin sen vielä ilman lääkketä ajettua tiehensä ??? Nyt vasta kevyttä tuntemusta.. että vielä voisi jollain luomukeinolla saaha sen aisoihin.
Mä sain sen np.ultran ja seerumikokeen vastauksen. Se oli ihan ok. Ja kuulemma tosikin hyvä.. normiarvot ikäiselläni olisivat 1/90 ja mulla se oli 1/8100. Eli ei kuulemma hätiä mitiä.
Seuraava neuvolakäynti on 3.1.. vkoja takana nyt 13+1.
 
miss_piggy
Hiivaan kommentoin vain toisesta ketjusta noita luomukeinoja:

Jotkut vannoo maustamattoman jogurtin nimeen, suun kautta ja alapäähän siveltynä :D
Sitten suun kautta maitohappo-bakteerit.
Sokerit ja vaaleat hiivat pois.
 
POKS 12+0

Pe kävimme np-ultrassa ja siellä kaikki oli hienosti! :) Turvotusta 0,9mm-1,0mm. Saimme murusesta hienot kuvat joululahjoiksi mummeille ja nyt ollaan jo kerrottu avoimesti raskaudesta! Nyt aion nauttia raskaudesta kun oireetkin alkavat hellittää…. Jos jotain ikävää vielä sattuu, niin sille ei voi sitten mitään. Mä olen nyt onnellisesti 13. viikolla raskaana ja 1. kolmannes alkaa olla ohi Ihanaa joulua kaikille!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Joulu on jo ihan ovella <3

Krish, hyvä että veriarvot olivat oikein hyvin ja kunnossa. Tsemppiä tulehduksiin,ikäviähän ne on,etenkin tuo hiiva :/
minäkin olen kuullut,että vaaleita jauhoja/sokereita pitäisi välttää,niinkuin MissPiggykin sanoi.

Robinalle onnea ihanasta ultrakuulumisesta! Nyt voi hengähtää,kun kaikki hyvin :)

Aika hurjaa turvotusta täällä. Edelleen tulee sitä sellaista vaal.ruskeaa vuotoa,välillä tummaakin pyyhkiessä. En ole kuitenkaan nyt ressailu, kun ei sen kovempia kipuja ole ollut (toivot.ei tulekaan). mistähän tämä vuoto voi olla..
Vielä viikko polin ultraan.

Käytettäkö/käytittekö muut Lugeja tai muuta vastaavaa alkuajan?

Oikein hyvää ja rauhallista Joulua kaikille. Nauttikaa ja voikaa hyvin! :)
 

Yhteistyössä