:) IVF/ICSI-hoidoista plussaan

Briitta, lähes kaikki alkaa olla valmiina. :) Vauvan kylpyamme on yhä ostamatta, mutta muuten kaikki tarpeellinen (ja mahdollisesti tarpeeton :D ) on hankittu. Kiva kuulla, että olet voinut hyvin. :) Mä jaksoin haravoida lauantaina pari tuntia. Aika verkkaista touhua kyllä oli, mutta ulkoilu virkisti mukavasti. :)

Wannawalli, ikävää kuulla, että vointi ei ole paras mahdollinen. :( Muakin on väsyttänyt kamalasti, kun mahan kanssa on vaikea löytää hyvää nukkumisasentoa. Onneksi sullakaan ei ole enää ihan mahdottoman pitkä aika äippälomaan. Muista myös, että saikkua kyllä saa, jos jaksaminen alkaa olla hankalaa.

Rubus, meillä oli sama juttu, että vauva hiljeni heti, kun mies laittoi käden masulle. Ihan kuin olisi halunnut härnätä isiä. :) Nyt kuitenkin mies on päässyt todistamaan potkuja. :)

omanna, hurjasti onnea! :heart: :flower: Tule kertomaan lisää kun jaksat. :)

Tänne ei ihmeempiä. Yöt nukutaan aina vaan huonommin, mutta enää tämä ja kaksi seuraavaa päivää äippälomaan. Tarkoitus olisi lepäillä ja tehdä kaikkea mukavaa. Suunnitelmissa on ainakin neulomista, pientä jouluhössötystä ja shoppailua. Liian pitkää tehtävälistaa en halua laatia, vaan tarkoitus olisi nauttia ihan vaan olemisesta. :)

34+3
 
IVF/ICSI -hoidoista plussaan


HOITOSYYLAMONESKO
glimmer1.ivf/2.PASselitt2.11.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO28.11.1
Wannawalli1.ivf,tuoreitsellinen24.12.1
skorppari821.ivf/3.PASPCO1.1.151
Artemis2.ivf, tuoreselitt5.1.151
Briitta2.ivf/1.PASsekund.28.1.152
Toka21.icsi/1.PASselitt28.1.152
Rubus2.icsi/1.PASPCO, siittiöt27.2.151
[/b]

Neuvolat/ultrat
Hydrangea 23.10. neuvola


Syntyneet :heart:
Meemir / ? / ?
Redwing blackbird / 8.6. rv 38+4 / tyttö, 50 cm ja 3200 g
deseo / 12.6. rv 40+2 / poika, 51 cm ja 3500 g
InMyDreams / 17.6. rv 38+5 / tyttö, 51 cm ja 3280 g
Robina / 24.6. rv 38+1 / tyttö, 49 cm ja 3040 g
aurora / 17.7. rv 38+0 / poika, 50 cm ja 3470 g
katiri / 1.8. rv 38+5 / tyttö, 47 cm ja 2820 g
Millyk / 10.8. rv 39+3 / tyttö, 47 cm ja 2975 g
Fyi / 28.8. rv 38+5 / tyttö, 50 cm ja 2910 g
omanna / 15.10. rv ? / tyttö, 46,5 cm ja 2900 g
LaaL / 15.10. rv 39+1 /poika, 52 cm ja 4010 g

Synnyttäneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/2410333-ivf-icsi-hoidoista-plussaan-vauvaketju/
 
Viimeksi muokattu:
Lisäsin omanna sut synnyttäneisiin. Aivotoiminta ei riittänyt viikkojen laskemiseen, mutta voin lisätä ne myöhemmin. :)

Oon myös saanut tiedon, että LaaL synnytti pojan myöskin keskiviikkona 15.10. :) Lisäsin tiedot listaan. :)

Meidän lista alkaa lyhentyä ikävästi, joten olisi mukavaa saada lisää keskustelijoita porukkaan. Toivottavasti plussanneita tulee lisää. :) Kaikki siis rohkeasti mukaan! :)
 
Täällä PASsista raskautunut. Viikkoja nyt jotain 6. Torstaina eka ultra. Viime raskaus meni kesken joskus viikoilla 21, synnytin kaksospojat. Nyt siis jännätään eka sinne torstaille, onko alkio edes oikeassa paikassa..sitten siitä viikko kerrallaan pysyykö kyytissä.

Taustalla myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja huikeat vasta-ainearvot, syön kortisonia raskauden tueksi. Lääkityksenä eläinperäinen kilpirauhaslääkitys.
 
Omanna oikein paljon onnea pikkuprinsessasta ja ihanaa vauva-arkea :flower:!

Briitta hienoa, että vointi ollut nyt hyvä ja sokerirasituskin meni hyvin! Mustakin on ihanaa pukea päälle vaatteita, joissa masu näkyy hyvin :)

Wannawalli millä viikolla pääset tutustumiskäynnille?

Rubus ihan sama meininki meidänkin poitsulla on ollut, että aina kova hääräys päällä, mutta kun mies tulee kokeilemaan niin hääräys ainakin hetkeksi loppuu :D. Hienoa, että rakenneultrassa oli kaikki hyvin!

Hydra voi vitsi, äitiyslomalle jo, ihanaa! :) Ite oon saanut ottaa rauhallisesti kun määräaikainen työ loppui jo aikaa sitten. Oon ollut aika tyytyväinen, kun saa mennä ja touhuta juuri sen mukaan miltä minäkin päivänä tuntuu. Odotan silti myös innolla virallisen äitiysloman alkua :).

Pinvi Onnea ja tervetuloa mukaan! Pahoittelut aiemmista menetyksistä.. toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin loppuun saakka.

On: Tuli käytyä äippäpolin päivystyksessä lauantaina siitä syystä, että alkoi huolestuttaa supistusten määrä. Ne lisääntyivät perjantaina huomattavasti ja jatkuivat la tiheään (jopa 10-15 min välein ). La-ilta meni sitten päivystyksessä ja huojensi kyllä mieltä, kun lääkäri tutki ja ei ollut kohdunkaula lyhentynyt eikä pehmennyt. Oli myös ihana, kun lääkäri ultrasi ja saatiin nähdä pikkuinen ja kokoarvio oli jo 1366g :). Pissassa oli vähän valkosolut koholla ja nyt odottelenkin vielä bakteeriviljelytuloksia, että onko mulla virtsatieinfektio. Melkein toivon, että olisi niin olisi joku syy edelleen tiheään jatkuville supistuksille ja asian saisi hoidettua antibiooteilla. Saas nähdä.. Monta viikkoa onkin mennyt hyvin seesteisesti ja luottavaisin mielin, mutta nyt taas sitten vähän tällaista huolta.

Viime viikolla sain äitiyspakkauksen, ihania kaikkia pieniä nuttuja :heart:. Eka kerta perhevalmennuksessa oli musta tosi kiva, ja tämän viikon perjantaina olisi toinen kerta teemalla synnytys. Tällä viikolla myös tulee 30 viikkoa täyteen, ja saan varata synnärille tutustumisaikaa. Melkoista! :)

Skorppari 29+4
 
Pinvi, hurjasti onnea raskaudesta! :) Toivottavasti ylihuomenna ultrassa kaikki on kunnossa. Tsemppiä ensimmäisiin viikkoihin! :)

skorppari, ihanaa, jos saat nauttia jo vapaalla olemisesta. :) Ikävää, että oot joutunut käymään supistusten takia lääkärissä. Myös mulla otettiin pissanäyte, kun kuulemma supistukset voivat olla merkki virtsatietulehduksesta. Myös strepto testattiin. Molemmat oli kyllä negatiivisia, joten syy ei supistuksille ei selvinnyt niistä. Itse epäilen, että ne johtuivat helteistä, kun alkoivat pitkän hellejakson aikana heinäkuussa. Tykkään kyllä lämpimästä, mutta silloin monta viikkoa jatkunut helle oli ehkä liikaa. Toivottavasti saisit selityksen supistuksille ja ne voitais hoitaa helposti pois vaikka antibiooteilla. On olemassa myös supistustenestolääkkeitä, joten ehkä niistäkin voisi olla iloa, jos supistukset jatkuu pahana. Me sovittiin miehen kanssa, että mennään tutustumaan synnäriin tän viikon torstaina. Synnytysvalmennus meillä on vasta kolmen viikon päästä. Toivottavasti vauvalla ei ole kiire ja ehditään osallistumaan vielä siihenkin. :) Vaihtoehtona olisi ollut mennä jo muistaakseni syyskuussa, mutta silloin synnytys tuntui vielä niin kaukaiselta asialta.

(.) Nyt on ollut parin viikon ajan sukkapuikkokipuja. Siis sellaisia, kuin joku tökkisi kohdunsuulle jollain terävällä. Lisäksi tuntuu välillä siltä, että vauva tunkee päätänsä oikein kunnolla alaspäin. Onko muilla ollut vastaavaa?

Lisäksi musta tuntuu siltä, että pahimmat viikot radin kanssa tappelussa olisi takanapäin. Muutama viikko tuossa rv 30 molemmin puolin (noin rv 26-33) oli tosi vaikeaa aikaa. Tuntui siltä, että ei saa syödä yhtään hiilareita ilman raja-arvojen ylittymistä. Laskinkin niiden määrää aika paljon. Nyt oon huomannut sokereiden pysyvän taas paremmin aisoissa ja oon vähitellen uskaltanut palauttaa esim. perunaa ja tummaa pastaa ruokavalioon pienissä määrin. :) Oonkin lukenut, että monilla tilanne helpottaa loppua kohden ja tuo rv 30 tietämät on se pahin aika. Aikamoista epätoivoa ja kiukuttelua tämän radin kanssa eläminen on välillä ollut, vaikka eihän tämä mikään maailmanloppu ole. Raskausaikaiset himot vaan saa välillä aikamoisen ärsytyksen aikaiseksi. ;) Onneksi nyt ollaan jo loppusuoralla. :)

Odotan jo aikaa, kun saan syödä esim. puuroa, perunaa ja ruisleipää niin paljon kuin haluan. Nähtäväksi jää, kuinka hyvin sitä osaa palata normaaliin ruokavalioon 6 kk:n dieetin jälkeen. Painoa on tullut tähän mennessä noin 8,5 kg, joka on mielestäni aika vähän, koska neuvolassa asetettiin se 13 kg painotavoite lähtöpainon perusteella. Joten jos nyt loppuaikana ei tule kiloa viikossa lisää, niin voi olla että tavoite jää saavuttamatta. Olen ihan varma, että painoa olisi tullut rutkasti enemmän ilman tätä dieettiä. Sen verran on kyllä ruoka ja varsinkin suklaa himottanut! ;) Ehkä sitä lopulta palaakin normaaliin ruokavalioon vähän liiankin hyvin ja paino räjähtää käsistä vasta synnytyksen jälkeen. :D

34+4
 
Onnea kovasti omanna ja LaaL pienokaisista! :heart:

Hydralle ihanaa äitiysloman alkua! Mulla oli sukkapuikkokipuja kohdunsuulla jo aika aikaisessakin vaiheessa. Inhottavia mutta taitaa johtua just siitä että vauva painaa päällänsä siellä alhaalla. Oot pysynyt todella hienosti ruokavaliossa, hyvä sinä! :) Kohta saat luvan kanssa herkutella :)

Wannawalli Jaksamista oloihin, toivottavasti helpottaisi vielä, kun äitiysloma alkaa ja saa kunnolla levätä. Onneksi loppusuora häämöttää jo :)
 
Moikka! Täällä tervehtii Passilla paksuksi pamahtanut :D
Nyt meneillään 8+5 ja eilen ultrassa nähtiin pikkuinen sissi. No okei, lääkäri näki sykkeen ja liikettä, mä en nähny... mut uskotaan.
Pinvi: Mä oon kans kilpparivikainen ja syön pelkkää T3 hormonia. Tästä tuli taas lääkäriltä sanomista, käski välittömästi vaihtamaan tyroksiiniin. No ensi viikolla näen yksityislääkärini, joka saa antaa ohjeet mulle jatkoon. Pitääkin kysellä häneltä tuosta eläinperäisestä. Muistaakseni multa ei oo vasta-arvoja mitattu... On tää sellasta hormoonihommaa!!!!
 
Hydra antoisaa synnäriin tutustumista! :) Sulla on kyllä tosiaan itsekuri kohdillaan ton ruokavalion kanssa ollut ja tosi maltilla painoa, tosi hienoa!

Kimakka onnittelut ja tervetuloa mukaan! :)

On: ei selvinnyt syy supistuksille, ei ollut virtsatietulehdus bakteeriviljelyn perusteella. Edelleen niitä tulee, mutta ei ehkä ihan niin usein kuin viime viikonloppuna. Tosin koko maha tuntuu nyt jotenkin painavalta ja isolta ja pinkeältä kokoajan, että pystyssä ollessa en oikein osaa aina tunnistaa supistaako vai ei. Rupesin miettimään tukivyön hankkimisa, kun vielä pari kuukautta pitäisi masua kasvatella..onko kellään kokemusta onko niistä hyötyä?

Skorppari 30+0 :)
 
Kiitokset onnitteluista!

Hydra, tyttö syntyi siis rv 39+2, jos lisäilet listaan. Hyvä, jos radin kanssa alkaa pikkuhiljaa helpottaa ja enää ei tarvi sullakaan pitkään odottaa, niin radi on taakse jäänyttä elämää :) Mulla oli loppuviikoilla myös tuota alapään vihlontaa, ilmeisesti ne on just niitä sukkapuikkokipuja. Itse ajattelin, että ne olisi johtuneet juuri vauvan pään pyörittelystä siellä alhaalla, mutta en tiedä sitten.

Laal, onnittelut vauvasta!

Skorppari, onneksi ei ole supistelut mitään aiheuttaneet. Varmasti sitä ehtii jo huolestua, mutta hyvä että tilanne on tarkistettu.

Pinvi ja Kimakka, onnittelut teille raskaudesta!

Synnytyksestä: Yöllä joskus kahden maissa heräsin, kun tuntui vähän napakampia supistuksia. Noin puoli kolmelta siinä supistaessa kuulin tai tunsin pikku napsahduksen ja arvasin, että kalvot puhkesivat. Nousin käymään vessassa ja lapsivettä lirisi jonkin verran. Supistuksia alkoi tulla heti alle viiden minuutin välein, en sinä alkanut kellottamaan, kun niitä joka tapauksessa tuli tiheästi, ehkä jopa kolmen minuutin välein. Eivät vielä kuitenkaan sattuneet paljonkaan. Soitinkin synnärille, että mitä teen. Mulle sanottiin, että jos lapsivettä tulee pitkin yötä niin, että side kastuu, niin viimeistään klo 8-9 sairaalaan tai jos synnytys on oikeasti käynnistynyt, niin kivut kyllä ajavat aiemmin. No supistuksia tuli ensin hieman epäsäännöllisesti n. 3-10 minuutin välein ja alkoivat pikkuhiljaa olemaan kivuliaampiakin, ihan siedettäviä kylläkin. Kolmisen tuntia sinnittelin kotona, mutta jossain vaiheessa kipu alkoi yltyä sen verran ja supistukset taas tihentyä, että sanoin miehelle, että lähdettävä on, jos meinataan sairaalaan edes keretä (vaikka sairaala on noin 15min. ajomatkan päässä). Supistuskipu tuntui vain mahan alueella, ei selässä tai reisissä, niin kuin joillain tekee. Lisäksi alusta asti tuntui painetta peräsuoleen päin, joten suoli tyhjeni aika hyvin jo kotona, eipä tarvinnut peräsruisketta sairaalassa (nin kuin olisi mitään ehtinytkään) :D

Matkalla sairaalaan piti viedä vielä miehen tyttö hoitoon. Automatkalla alkoi tuntua jo ponnistamisen tarvetta ja pelkäsinkin vauvan syntyvän autoon. Mies joutui ajamaan 120 km/h 60:n rajoitusalueella. Kerettiin kuitenkin vastaanottohuoneeseen, jossa minua yritettiin laittaa käyrille, mutta kieltäydyin, sanoin että tuohon en voi mennä makaamaan, vauva syntyy tähän! Minut laitettiin istumaan tutkimussängyn reunalle sen verran, että joku tunnusteli hieman alapäätä ja todettiin vauvan olevan tulossa. Heti synnytyssaliin, kysyin ehtiikö puudutuksia laittaa (vaikka arvasinhan minä, että mitään ei ehdi), mutta mitään ei ehtinyt, ei edes ilokaasua. 17 min. ponnistelun jälkeen tyttö sitten syntyi. Eppari tehtiin, väliliha sentään puudutettiin. Sairaalassa ehdin olla max 40 min. ennen vauvan syntymää.

Synnytyksessä omat hormonit varmaan toimi jonain kivunlievityksenä, en kokenut kipuja sietämättömiksi, vaikka luomuna synnytin. Toki supistukset panivat voivottelemaan, mutta mulla alkoi tulla niin pian sitä ponnistamisen tarvetta, että kipu jäi sen taakse. Oli ihana kokemus ja lähinnä hihittelin synnytyksen jälkeen, että nytkö se jo on ohi. Synnytyksen kokonaiskestoksi tuli 5 h 12 min. lapsivesien menosta istukan ulostuloon.

Vauva-arjesta: Tyttö vaan nukkuu ja syö :) Sitä pitää herätellä syömään 3-4 tunnin välein, että painon saa varmasti nousemaan. Käytiin sairaalassa pari pv synnytyksen jälkeen punnituksella, hyvin oli paino noussut, Tänään mennään neuvolassa käymään puntarilla. Ilmeisesti yli 3 kg:n pitäisi paino saada, että ylimääräiset punnitukset voi lopettaa. Korviketta olen antanut rintamaidon lisäksi, välillä se kelpaa, välillä ei, riippuen ilmeisesti siitä, minkä verran tissistä on maitoa irronnut.

Sekä synnytys että ensimmäinen viikko yöheräilyineen on ollut helpompaa kuin etukäteen kuvittelin. Luulin sekoavani väsymyksestä, mutta ilmeisesti hormonit auttavat tässäkin asiassa, olen sellaisessa pehmeässä vauvakuplassa. Jatkossa voi tietenkin tulla vaikka mitä, mutta tällä hetkellä jaksan hyvin.

Tuli pitkä sepustus, kun kerrankin ehdin koneelle :) Yritän ehtiä joskus myös vauvaketjuun kirjoittaa, vaikka kortilla on vapaat hetket. Kotihommia nimittäin piisaa, vaikka mieskin on nyt kotona. Miehen tyttöäkin tulee huomioida, ettei tunne itseään syrjäytetyksi. Hyvin on isosisko ottanut vauvan vastaan <3

omanna ja tyttö 1 vk 1 pv
 
Viimeksi muokattu:

Kimakka75


Mullahan ei ole kilpparilääkäriin tällä hetkellä hoitosuhdetta, ihan itse käyn ja maksan verikokeeni, työterveydessä olen saanut reseptin uusittua ja lääkkeet tilaan ulkomailta. 25mg noston olen nyt tehnyt Tyroksiinilla, kun sitä on kaapissa, helpompi kuin 60mg eläinperäisestä Erfasta lähteä pilkkomaan.
 
omanna ja Laal: Onnea lapsista, ihanata!
Pinvi & Kimakka: Tervetuloa ja onnea odotuksiinne.
Skorppari: Varailin tuolle alkavalle äitiyslomaviikolle rv 34. Helpottaa aikataulujen kanssa sitten.
Hydra: Mulla juuri tuntui painon tunnetta alhaalla, en osaa sanoa tarkkaan missä. Ikäänkuin olisi puskenut jo pumpula ulos. Kävin myös mm. virtsatesteissä vt:n varalta, mutta mitään ei ollut. Kuitenkin ikävän oloista ja aiheuttaa vaaperrusta kävellessä. Tuntuu väsyneenä, mutta ei pirteänä/levänneenä.
Juu, doula on se tukihenkilö. Mulla on tämä itsellinen-keissi ja vaikka kavereita ja sukua on, en jostain oudosta syystä halua heitä mukaan(esim. siskolla ei lapsia, äiti pelästyy kaikkea ja panikoi, kavereilla niin pieniä lapsia etten raatsisi joulunalusaikaa "varastaa" perheiltä). Onneksi muutama tuttu on ns. "hälytyksessä" eli sanoivat tulevansa vaikka kesken joulukinkun jos muutan mieltäni kesken puuhan..

on: olo on edelleen tukala pitkien työpäivien jälkeen (12,5t joskus) ja voi olla, että joudun syömään ylpeyteni ja ottamaan lapsen hyvinvoinnin paremmin huomioon juurikin ottamalla sairaslomaa ennen varsinaiselle äitiyslomalle jääntiä. Viikonloput ovat vapaita ja olen silloin hyvissä voinneissa. Iäkäs neuvolatäti taisi olla oikeassa, kun minua muistutti hyväkuntoisuuden päivinäni "ettei raskautta suotta raskaudeksi sanota".

W & 31+2
 
Viimeksi muokattu:
Pinvi, eikä- ikävä kuulla, ettei sinulla ole lääkäriä tällä hetkellä kilpparijuttuihin! Tää on niin kammottava tää tilanne näissä asioissa. Itse seurailen facessa näitä ryhmiä ja jännitän toki myös kovasti oman lääkärini puolesta :( Mutta mitäs siellä ultrassa?
Ps. Hittolainen kun tabilla tai kännyllä ei multa suju nää korostukset.... mur.
 
Heippa kaikille!

Nopealla silmäyksellä monet ovat jo kovin pitkällä odotuksessaan, mutta toisaalta ehkä teiltä saa rauhoittavia lohdutuksen sanoja näin ihan alkutaipaleella olevalle stressaajalle :)

Meille siis siirrettiin 17.10. 2CC-blasto "luonnolliseen" kiertoon, jossa ovista piikitettiin viikon verran Puregonilla kun pelkät letrot eivät saaneet mitään aikaan. Mulla PCO, siittiöissä ei vikaa ja ensimmäistä yritetään. Yksi alkio kuoli sulatukseen. Kyseessä 1.IVF/2.PAS. Virallinen testipäivä on vasta huomenna, mutta enhän mä malttanut olla testaamatta jo viikonloppuna ja kun plussaa näytti, kävin eilen verikokeessa jonka tuloksen sain äsken, hCG 177 mikä on kuulemma tosi hyvä näin aikaisille päiville eli rv4+0. Taustalla tuoresiirrosta varhainen keskeytynyt keskenmeno, siksi jännittää varmaan tavallistakin enemmän.

Teitä en vielä tunne, mutta lueskelen taaemmas niin pääsen vähän tutustumaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli
Ultra takana, päiviä laskettiin 6+3, ja siellähän se pieni köllötteli ja sydän sykki. Lauantaina tosin tuli veristä vuotoa pyyhkiessä, ihan kirkasta, en huolestunut kun viime raskaudessakin vuotelin aika ahkeraan. Tämä vuoto mikä nyt oli, oli sen pyyhkimisen verran kirkasta ja sen jälkeen tuli vain pyyhkiessä ruskeaa. En jaksanut edes lähteä päivystykseen ultrauttamaan, asiat on varmasti hyvin ja ensi viikolla on taas ultra.

Noin muutoin, masu on jo aikamoinen ja mie puuskutan ihan hirveänä lenkillä! Tuntuu ettei pysty yhtään reippailemaan, todella kurjaa kun koirat pitää kuitenkin lenkittää. En tiedä onko tuommoinen puuskuttaminen normaalia, puuskutin kyllä viimeksikin jo näillä viikoilla yhtä kamalasti.
 
aurora, kiitos! :) Toivottavasti teillä on mennyt mukavasti vauvan kanssa. :)

Kimakka75, isot onnittelut plussasta ja hyvistä ultrakuulumisista. Tervetuloa mukaan. :)

skorppari, harmi, jos syytä supistuksille ei löytynyt. :( Toivottavasti vauva malttaisi pysyä mahassa vielä hetken. Mulla on tukivyö, mutta enpä oo tullut kauheasti käyttäneeksi sitä. Nyt alkaa olla kyllä sellaiset olot, että pian se voisi tulla tarpeeseen.

omanna, huh, olipa nopsa synnytys! :) Toivottavasti omakin menis suht nopsaan. Ihanaa, jos vauva-arki on tuntunut odotettua helpommalta. :)

Wannawalli, voi ei, noin pitkät työpäivät ei kuulosta kyllä yhtään kivalta. :( Muista, että kenenkään ei tarvitse kiusata itseään loputtomasti ja pyydä heti saikkua kun siltä tuntuu. Se on parempi myös vauvan voinnin kannalta.

Ricardina, onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan! :) Mäkin hätähousuilin aikanaan ja testasin jo pp 8 illalla haalean, mutta selkeän plussan (siirretty 5-päiväinen blasto). Seuraavana aamuna digi kertoilikin jo "Raskaana 2-3". Muistan tuon hetken vielä elävästi. Oli se vaan jännää aikaa. :) Kaikkea hyvää odotukseen. :)

On ollut ihan mahtavaa saada tänne uusia mukaan. Lämmittää aina mieltä, kun saa kuulla jonkun muunkin onnistuneen hoidoilla. Hurjasti tsemppiä teille kaikille vielä odotukseen. :)

(.) Sitten taitaakin tulla omaa napaa aika pitkälti... Viikko sitten kävin neuvolassa. Kaikki oli muuten ihan loistavasti, mutta vauva aiheutti huolta matalilla sykkeillä. :( Ne oli vaan 110-120. Normaalin raja kun on 120, mutta lähetteeseen polille olisi vaadittu alle 100 sykkeet. Täti laittoi kävelemään neuvolan käytäville hetkeksi ja sitten katsottiin sykkeet uudestaan istuviltaan. Oli hieman paremmat. Neuvolan täti epäili, että vauva painaisi valtimoa ja sain ehdottoman kiellon nukkua selälläni. En tosin ole tähän mennessäkään nukkunut, mutta oon välillä havahtunut siihen, että oon ollut selälläni. Iltapäivällä olin tosi huolissani, tein liikelaskentaa ja soitin jopa synnytyspäivystykseen. Olisin saanut luvan lähteä sinne, mutta ajattelin odottaa vielä iltaa, kun vauva on silloin virkeimmillään. Illalla vauva liikkuikin reippaammin ja sykkeet oli normaalit kotidopplerilla.

Synnärille tutustuminen jäi tuossa hätäkässä sitten käymättä, mutta yritetään huomenna paremmalla onnella. :)

Tänään rv 35+5 kävin sitten loppuraskauden neuvolalääkärissä. Kaikki oli kunnossa. Sf-mitta on tasan keskikäyrällä. Lääkäri arvioi vauvan sieväksi, hieman normaalia pienemmäksi. Painoa on tullut hieman reilu 9 kg. Koska kaikki vaikutti täten hyvältä, niin en jaksanut alkaa kinaamaan aikaa kokoarvioon. Täytyy nyt vaan uskaltaa luottaa siihen, että radista huolimatta sieltä ei ole tulossa mikään jättiläinen. :)

Kohdunsuu oli pehmennyt, mutta kiinni. Kanava oli hieman lyhentynyt. Ei siis mitään mullistavia muutoksia vielä ja hyvä näin. Joten eiköhän tässä saa vielä hetken odotella. :)

Hydra 35+5
 
IVF/ICSI -hoidoista plussaan


HOITOSYYLAMONESKO
glimmer1.IVF/2.PASselitt2.11.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.IVF/3.PASPCO28.11.1
Wannawalli1.IVF,tuoreitsellinen24.12.1
skorppari821.IVF/3.PASPCO1.1.151
Artemis2.IVF, tuoreselitt5.1.151
Briitta2.IVF/1.PASsekund.28.1.152
Toka21.IVF/1.PASselitt28.1.152
Rubus2.ICSI/1.PASPCO, siittiöt27.2.151
Pinvikilpir.
Kimakka751.IVF/2.PASkilpir.30.5.151
Ricardina1.IVF/2.PASPCO5.7.151
[/b]

Neuvolat/ultrat


Syntyneet :heart:
Meemir / ? / ?
Redwing blackbird / 8.6. rv 38+4 / tyttö, 50 cm ja 3200 g
deseo / 12.6. rv 40+2 / poika, 51 cm ja 3500 g
InMyDreams / 17.6. rv 38+5 / tyttö, 51 cm ja 3280 g
Robina / 24.6. rv 38+1 / tyttö, 49 cm ja 3040 g
aurora / 17.7. rv 38+0 / poika, 50 cm ja 3470 g
katiri / 1.8. rv 38+5 / tyttö, 47 cm ja 2820 g
Millyk / 10.8. rv 39+3 / tyttö, 47 cm ja 2975 g
Fyi / 28.8. rv 38+5 / tyttö, 50 cm ja 2910 g
omanna / 15.10. rv 39+2 / tyttö, 46,5 cm ja 2900 g
LaaL / 15.10. rv 39+1 /poika, 52 cm ja 4010 g

Synnyttäneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/2410333-ivf-icsi-hoidoista-plussaan-vauvaketju/
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Lueskelin täällä näitä ihania odotus tarinoita. Raskaita pettymyksiä ja menetyksiä on monella teistä ollut. Erityisesti jäi mieleen, kun Pinvi kertoi synnyttäneensä kaksoispojat viikolla 21. Syvältä kyllä kouraisi. Menetys on hurja.
Mulle on tehty eka icsi viime keväänä ja tuoresiirto meni kesken rv7. Sen jälkeen passeja tehty useampi, joista pari kemiallista plussaa. Nyt viides pas on ilmeisesti tarrannut kiinni ja tulevaisuus on epävarmuutta täynnä. Vähän on vasta viikkoja, eka ultra reilun parin viikon päästä. En jaksa ressata. Aluksi olin ihan hermoraunio, että miten tässä käy, mutta ei se auta, käy miten käy. Toivottavasti vihdoin 7v lapsettomuuden jälkeen kävisi hyvin! Meillä lapsettomuuden syy miehessä. Simppoja vähän ja liikkuvuus ihan olematonta. Luomu mahkut onnistua olemattomat.
 
Anteeksi, että minulla on käsitteet nyt väärin. Minähän en synnyttänyt käypä hoidon mukaan sillä ennen raskausviikkoa 22 syntynyt lapsi on oikeasti keskenmenon saamista. Koska lapset syntyivät viikolla 21 + 4, muistaakseni, jos ei ollut enemmän vuorokausia, niin heitä ei elvytetty millään tavalla. Heitä ei ollut myöskään pakko haudata omaan hautaansa vaan yhteishauta kävi. Heistä ei myöskään kukaan ottanut valokuvaa, paitsi me itse siinä kännyköillä yritettiin. Kukaan ei mitannut tai punninnut heitä, pyynnöstä sitten tekivät tämän. Äitiyslomaan olisin ollut oikeutettu rv22lta. Eli pitkin hampain sain sairaslomaa.

Meillä lapsettomuuden syynä miehen siittiöt ja lapsettomuushoitoja (ICSI) takana se 10 vuotta. Sanotaanko, että uskon, että saan elävän lapsen kun se on syntynyt ja elossa ja kaikki menee ok. Sen tuo opetti, että mikään ei ole varmaa. Ja ketkä ovat oikeita ystäviä :)

Ens viikolla ultraan. Väsyttää ja taas kerran väsyttää. Kaikki ruoat ei maistu ja iltasin on huono olo.
 
Hydrangea, kiitos onnentoivotuksista, tulee tarpeeseen :) mulle voi lisätä LA:ksi 5.7.2015.

Pinvi tosi rankka kokemus sulla taustalla :hug: kaikki sormet ja varpaat ristissä että tällä kertaa kaikki sujuu loppuun asti onnellisesti.

Ensimmäisestä viestistäni kesti näemmä aika tasan 10h siihen kun ensimmäisen kerran jouduin pelästymään kunnolla. Heräsin yöllä vessaan ja kipuun, joka räjähti pissatessa ihan valtavaksi tuskaksi koko alavatsalla. Tuntui samalta, kuin lievän hyperin oireet punktion jälkeen (mulla oli silloin 36 follia) mutta paaaljon pahemmalta. Pari tuntia meni sängyssä kiemurrellessa ennen kuin helpotti hieman. Aamulla suunnistin klinikalle, jossa todettiin puhjennut munasarjakysta ja toinen 6cm kokoinen vielä ehjänä. Raskaudelle ei kuitenkaan vaaraa, ja hCG oli noussut edelleen hyvin. Nyt pitäisi ottaa vähän rennosti, ettei toinenkin puhkea tai munasarja kierry.

Oireita ei vielä juuri ole, rinnat kipeät muttei muuta. Sitä oikein kaipaa jotain konkreettista merkkiä, mutta luulen että jos oksentaminen alkaa niin kadun sanojani pian :)

Ricardina 5+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä