IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Ellastiina ja Soleil: älkää vielä lyökö hanskoja tiskiin. Pidetään peukkuja ns loppuun asti. Testi voi näyttää negaa vielä kun tuonne testipäiväänkin on kuitenkin matkaa. Ja noita pieniä vuotoja voi tulla ilman jotta se ois heti menkat.

Haaveli: onnittelut plussasta...sitten voitkin kohta siirtyä tuonne kesämassut -09 pinoon...itse en ole tosin sinne uskaltanut vielä mennä. Olen päättänyt odottaa siihen varhaisultraan jonka jälkeen asia ns konkretisoituu ja näen omin silmin jotta siellä kohdussa on joku =)
 
Ellastiina ja Soleil, halusin vaan kertoa omista kokemuksista, 06, kun raskauduin ja loppui onnellisesti, pikku tyttönen syntyi, niin herkkä testi ei näyttänyt plussaa kun vasta sen jälkeen kun olin jo käynyt veritestissä (piti kuitenkin saada itse nähdä ne viivat =O) ) ja vuotoa oli (aika niukka) rv 19 asti, alkoi rv 5, kun lopetin luget (silloin tuoresiirto), joten toivo ei ole vielä menetetty!!! Toivon onnistumista teille! Voimahaleja! :hug:
 
Ellastiinalle ja soleilelle: peukut pystyssä, että pienet olisi kuitenkin kiinnittyneet ja jatkaisivat hyvinkin kasvamista. ei kannata luovuttaa, ennen kun on testipäivät mennyt. Vaikka voin kuvitella ettei se ole niin helppoa, itse jännitän, miten maltan odottaa melkein kaksi viikkoa vielä varsinaiseen testipäivään, joka on torstai, ja olen silloin reissussa, ajateltiin miehen kanssa, että tehtäisiin yhdessä vastalauantaina mutta voi olla etten kestä odottaa.kuitenkin voimia piinailuun. :hug:

Täällä alkaa olla pahimmat punktion jälkeiset kivut takana, ja olen alkanut tunnustella josko voisin olla raskaana. Välillä ikäänkuin tuntuisi jotain kipuja keskellä vatsaa, kun ne punktion aiheuttamat kivut oli molemmilla puolilla, mutta ei keskellä, siksi toivon, että se olisi nyt kohtu johon pieni kiinnittyy. Rinnat on myös TODELLA pingotuneet ja arat (ei kestä puristella) mutta siihen nyt ei auta luottaa, kun on ollut koko hoitojen ajankin. ei tässä kai auta kuin piinailla. samassa veneessä ollaan. :attn: peukut pystyssä meille kaikille.

ps. sitä seksi asiaa minäkin olen miettinyt. Mies ei oikein uskalla käydä mun kimppuun, ja mä olen niin puutteessa, että hirvittää. pienen orgasmin sain tässä joku päivä, mutta muuta ei olla touhuttu. koitetaan pitää itsemme kurissa, ihan omantunnon takia. kuitenkin se toisaalta tuntuu turhalta, mene ja tiedä, mutta itse yritän malttaa, jos pystyn niin ainakin raskaustestiin asti.

muoks ja haavelille mahtavat onnittelut plussasta. :heart:
 
Kiitos tsempityksistä! :) Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka asennoitunut jo olen valmiiksi negaan ja sitä surrut. Onpahan sitten surutyö jo tehty. Ja jos toisin käy, niin sehän tuntuu vain ihmeeltä. Lähden nyt reissuun pariksi päiväksi ja netin käyttöön tulee katko. Tsemppiä kaikille ja voimia piinailuun!!!

Menkkakipuja -- pienen pientä on ollut ja olenkin varautunut siihen, että lääkkeistä huolimatta täti saattaa pyyhältää kylään. Tuo Yliopiston Apteekin Lugesteronin korvaava lääke on kyllä aika kamalaa -- se on niin vetistä, että pikkuhoususuojasta huolimatta kastelee housut. Pitää hankki siivellisiä pikkuhoususuojia. ONNEKSI luin jostain, että sitä lääkettä pitää säilyttää jääkaapissa ja tajusin, että reissua varten on pakko säästää riittävästi aitoja Lugesteroneja, jotka säilyvät huoneenlämmössä! Olisi kamalaa työporukassa etsiä jääkaappia lääkkeille...
 
Huomenta,
Älä nyt Ellastiina vielä heitä pyyhettä kehään. Toivotaan parasta!

Lugesteronia on saatavilla 100 mg, onko se mg? NO kumminkin, lääkäri määräsi mulle vaan suuremman annoksen sitä lugesteronia, kun normaalisti on 200, niin nyt saatavilla on ainoastaan 100 ja sitä sitten on annostettu vain suurempi määrä. Noi 200 on saatavilla lääkärini mukaan vasta vuoden vaihteen tienoilla.

Mulla onneks löyty jääkaapista vielä ainaki viikon satsi 200 lugesteronia, että sillä pääsee alkuun . Mutta mulle lääkäri nimenomaa hetken pohdinnan jälkeen määräsi kumminkin lugeja, hänen mielestään ne on jotenki parempia, kun toi toinen saatavilla oleva.

Tänään on sitten se päivä! Puolen päivän jälkeen siirretään kaksi alkiota. JÄnnittää, että kuinka monta alkiota on saatu :eek: . Munasoluja oli 18.
 
Kuten arvelinkin. Täällä kp 1. :( Mieli on niin maassa, etten osaa sanoin kuvailla.

ps. soitin klinikalle ja jatkan edelleen lugeja... Kun vuoto ei ole vielä kirkkaan punaista vaan ruskeaa. Tuntuu niin turhalta, vaan tietenkin jos on miljoonasosankaan mahdollisuus, niin sitä tekee kaikkensa.
 
soleil :hug:

Kris Onnea siirtoon! Ja toivottavasti pakkaseenkin jää kivasti alkioita, saatte sitten sisaruksetkin vielä :)

Mulla on vielä lugeja, mutta pitääkin katsoa kuinka pitkälle ne riittää. Jos sitä olisi raskaana niin kuinkahan kauan niitä pitäisi käyttää? Taisin laskeskella, että riittää ainakin testipäivään asti, mutta ei kai siitä kovin paljoa pidemmälle.

Minä olen kehitellyt nyt itselleni oireita. Edellisessä PAS:issa ei ollut kyllä oireen oiretta ja selvä negahan se olikin. Nyt sitten on eilisestä asti ollu rinnat kipiänä ja pinkeet jotenkin. Eilen myös kun menin sängylle pitkäkseni illalla vähän äkemmin ni kyllähän vihlaisi alavatsasta, mä päätin et sekin on oire B)

Tänään on pp7 :)
 
Soile76 paljon halauksia :hug: Oletko käynyt veritestissä? Toivottavasti vuoto ei muutu runsaaksi, ja punaiseksi, peukut pystyssä.

Kris Toivottavasti siirto meni hyvin. Meilläkin saatiin 19 munista, joista 18 oli kypsää ja kaikki hedelmöittyi. nyt pakkasessa 10 ja kohdussa kasvamasa yksi.

MinzuS Mulle ainakin sanottiin väestöliitossa, että lugeja ei tarvi syödä kuin raskaustestiin asti, mutta jos pakkauksessa on tyyliin 3 jäljellä, voi ne vielä ottaa.

ON: nyt alan olla melko normaalissa kunnossa fyysisesti, eli ei enää punktiosta johtuvia kipuja. Olenkin alkanut metsästää oireita, joita ei vielä paljon olekaan.
 
Menkat alkoi viime yönä viisi päivää etuajassa. Ei mitään epäilystä etteikö tämä olisi kuukautisvuotoa. Eipä auttanut luget eikä kahden alkion siirrot. Mä jäin sairaslomalle sillä itkettyäni yön, en ole oikein työkuntoinen. Mies lähti itkien täihin. Mä vetäydyn nyt näistä kekkereistä. Mun pää ei kestä enää pettymyksiä ja nyt täytyy alkaa työstää ajatusta, että emme koskaan saa kokea omaa raskautta ja lasta. Toivottavasti muilla on parempi onni.
 
Nipsu: Mä TODELLA tiedän, mitä käyt läpi... Mä en eilen lähtenyt töihin, en pystynyt. Koko päivän sain vain kauheita itkukohtauksia. Ja juuri tuo tunne: EI IKINÄ MEILLE. Tänään on jo vähän parempi olo. Pystyy jotenkin pitämään itsensä kasassa ja ajattelemaan jatkoa. Mutta tähän tulee nyt tauko meilläkin - ei kertakaikkiaan jaksa. Voimia teille! Ette ole yksin!
 
Nipsu08 ja Soile76 :hug: En osaa sanoa mitään mikä tuntuisi järkevältä nyt. Itsellä vielä piinailua 10 päivää edessä, ja siinämielessä voin kuvitella miltä teistä nyt tuntuu, koska olen jo läpikäynyt erilaiset vaihtoehdot, ja se suunnaton suru ja pelko, että meille ei ikinä tule vauvaa on todellinen ja musertava. Kuitenkin kannattaa muistaa, että vaikka nyt jättäytyisi taka-alalle, voi myöhemmin olla voimia uusiin hoitoihin. (tai jokaisen tilanteet tietenkin erilaiset) Jokatapauksessa paljon paljon voimia, itkekää rauhassa, sen aika on nyt, ja surua on hyvä käsitellä, että siitä voi joskus päästä yli.
 
[/url]
[color=Green3]Mukana menossa Tiistaina 7.10.2008:[/color]


Ellastiina: 1.IVF, punktio 22.9., siirto 24.9. Testipv 8.10. pp 13

Soleil76: 1.IVF, punktio 24.9., siirto 26.9. Testipv 10.10. pp 11

MinzuS 1.IVF, 3.PAS, siirto 30.9. Testipäivä 13.10. pp 8

Toiveikas72
: 1.IVF, punktio 29.9., siirto 1.10. Testipv 15.10. pp 6

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio 30.9. ja siirto 2.10. Testipv 16.10.pp5

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto 3.10. Testipäivä 16.10 pp 4

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10. pp1

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--



[color=Green3]Plussanneet:[/color]

lintu: 1.IVF
Hopottitar: 3.IVF
Hobelix: 1.IVF
melia: 1.IVF
Jeps1: 1.IVF
Mimi79: 1.IVF
Haaveli: ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Maricce
Jäyhis
Saara10
RouvaP
Tuomenmarja
Joanna78
SaanaS
nasu29
Tao74
Tanya???
Janski71
PeePee77
kira
marakatti72
hoitsuäippä
seiskaseiska
nipsu08

 
Eilen oli maailmanlopun meininki, koska yöllä tuli tosi kovaa vuotoa. Se muuttui sitten päivän aikana ruskeaksi tuhrutteluksi. Soitin itkien klinikalle ja siellä kehoitettiin ke aamuna tekemään raskaustesti ennen kuin lopetan luget. Tein vitsinä sen jo eilen illalla, ja mitä hittoa, kaksi viivaa! Tein tänään uudestaan ja taas kaksi viivaa. Ei kovin vahva toinen viiva, mutta ihan hyvin erotettava. Nytpä kysynkin: pitääkö niiden viivojen olla tosi vahvat? Tein Aconin herkällä apteekin testillä. Pikkusen heitti pään sekaisin! Mitään vuotoa ei enää tule mutta maha on kyllä tooooosi turvoksissa ja menkkakipuinen. Ei voi tajuta, missä nyt mennään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu08:
Eilen oli maailmanlopun meininki, koska yöllä tuli tosi kovaa vuotoa. Se muuttui sitten päivän aikana ruskeaksi tuhrutteluksi. Soitin itkien klinikalle ja siellä kehoitettiin ke aamuna tekemään raskaustesti ennen kuin lopetan luget. Tein vitsinä sen jo eilen illalla, ja mitä hittoa, kaksi viivaa! Tein tänään uudestaan ja taas kaksi viivaa. Ei kovin vahva toinen viiva, mutta ihan hyvin erotettava. Nytpä kysynkin: pitääkö niiden viivojen olla tosi vahvat? Tein Aconin herkällä apteekin testillä. Pikkusen heitti pään sekaisin! Mitään vuotoa ei enää tule mutta maha on kyllä tooooosi turvoksissa ja menkkakipuinen. Ei voi tajuta, missä nyt mennään!
Mene käymään verikokeissa joissa selviää hcg-arvo ja pyydä josko saat tulla esim maanantaina uudestaan tuohon testiin.
Meillä ei ollut plussa-viiva mitenkään vahva vaan pikemminkin haalea, ja raskaana olen edelleen.
 
nipsu Verikoetta minäkin suosittelisin, pidetään peukkuja, että pieni pysyy matkassa mukana :hug:

Tänään pp9 menossa ja tulee kyllä tarkkailtua itseään vähän turhankin tarkkaan rinnat on edelleen arat, mahaa nippailee vähä ku menkat olis alkamassa hetkenä minä hyvänsä ja alavatsa on ihan turvoksissa. Kurkussa on pala koko ajan ja siihen ei auta juominen eikä syöminen. En tiedä mistä tuo on oire, mutta ärsyttävää se kyllä on ja tuo on jo toista päivää.

Olen myös tullut siihen tulokseen, että teen kotitestin viikonloppuna, on se kivampi viikonloppuna se tulos nähdä kun kuulla iltapäivällä töissä puhelimesta.
 
Päivää vain kaikille! Soleil -- Lämmin rutistus sinulle!!! Älä vielä menetä toivoasi!!! Toivottavasti tapauksesi vielä kääntyy plussaksi kuten Nipsulla! Tiedän kyllä tunteen -- synkissä fiiliksissä meni viime päivät. Eilen työmatkalla sitten oli pakko kertoa työkaverille ja asian jakaminen kyllä helpotti hetkellisesti. Yöllä en saanut nukuttua kuin muutaman hassun tunnin, kun murehdin sitä, että meille ei ehkä koskaan tule vauvaa, koska top alkiotkaan eivät pysty kiinnittymään. Jotain täytyy olla mussa vialla.

Kuudelta sitten heräsin ja tein mukaan ottamani raskaustestin täysin varmana negasta. Olin jo heittämässä sitä roskiin, kun katsoin että kappas viivanpaikka näkyy ja sitten... kappas haamu ilmestyi! Täällä ollaan raskaana edelleen!!! !!! Soitin klinikalle ja sain ultra-ajan kolmen viikon päähän. Pyysin myös lähetteen verikokeeseen, jossa kävin iltapäivällä heti palauduttuani työmatkalta. Eilen tuli hieman verta, joten senkin takia olin ihan varma negasta. Lisäksi aamulla kuuden aikaan kun heräsin, niin oli menkkakivut yltyneet ja ajattelinkin, että parasta tehdä testi, jotta voi ottaa ytyä särkylääkettä hyvällä omallatunnolla... Nyt sitten jännäillän, miten tässä käy. Täytyy sanoa, että olo aika "tunteeton" ja jotenkin asiaa ei käsitä -- eikä uskallakaan vielä riemuita. Täytyy pari päivää katsella, josko raskaus jatkuu.... Vessassa käy peläten, että runsas vuoto olisikin alkanut. Saas nähdä, millon asiasta uskaltaa sitten lopulta riemuita, jos kaikki menee hyvin...

Mä joudun käyttämään Lugeja ensimmäiseen ultraan asti. Se kai on yleinen käytäntö monilla. Mäkin tosin olen miettinyt, että onkohan Luget parempia kuin nämä Yliopiston Apteekin omat, sillä kun käytin niitä YA:n omia ennen matkaa parina päivänä, niin just silloin oli menkkamaista kipua (tosin, ehkä se nyt ei sitten johdukkaan siitä, että lääke ei olisi imeytynyt ja menkat olisivat pyrkineet "läpi"). Täytyy toivoa, että tämäkin lääke olisi kelpo. Kela -korvauksesta olen edelleen kiitollinen. =)

Onnea siis Nipsulle myös! Tsemppiä kaikille piinailuun!

Ehkä minun tarinasta kannattaa ottaa opiksi se, että parasta olla testailematta liian aikaisin...
 
[/url]
[color=Green3]Mukana menossa keskiviikkona 8.10.2008:[/color]


MinzuS 1.IVF, 3.PAS, siirto 30.9. Testipäivä 13.10. pp 9

Toiveikas72
: 1.IVF, punktio 29.9., siirto 1.10. Testipv 15.10. pp 7

haltia: 1.IVF/ICSI, punktio 30.9. ja siirto 2.10. Testipv 16.10.pp6

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto 3.10. Testipäivä 16.10 pp 5

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10. pp2

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 40 pp--



[color=Green3]Plussanneet:[/color]

lintu: 1.IVF
Hopottitar: 3.IVF
Hobelix: 1.IVF
melia: 1.IVF
Jeps1: 1.IVF
Mimi79: 1.IVF
Haaveli: ICSI
nipsu08 : 1.IVF
Ellastiina: 1.IVF

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Maricce
Jäyhis
Saara10
RouvaP
Tuomenmarja
Joanna78
SaanaS
nasu29
Tao74
Tanya???
Janski71
PeePee77
kira
marakatti72
hoitsuäippä
seiskaseiska
Soleil76


 
Piti tulla onnittelemaan Ellastiinaa plussasta! =) :heart: Ihana lukea, että onnistuit ekalla IVF:llä! Kirjoiteltiin elokuussa yhtä aikaa tuossa Clomhexal-pinossa. Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä seuraavat 9 kk! :hug:
Itse plussasin sit yllättäen kahden nega-ICSI:n jälkeen toisesta clomhexal-kierrosta :wave: Tänään rv 6+3 ja eka ultra ens tiistaina. Pelottaa, että onko kaikki ok, kun oon niin vähäoireinen...
 
Joo, ilman muuta tuun sit kertomaan kuinka kävi! Päivät suorastaan m a t e l e e ultraa odotellessa. Olisin voinut varmaan mennä jo tällä viikollakin, mutta ajattelin malttaa siihen että on 7 rv takana ja tulos on ainakin varma. Pieni mahis on tupliinkin, kun folleja (17 ja 18mm) irtos Pregnylillä kaksi :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ellastiina : älkää vielä lyökö hanskoja tiskiin. Pidetään peukkuja ns loppuun asti. Testi voi näyttää negaa vielä kun tuonne testipäiväänkin on kuitenkin matkaa. Ja noita pieniä vuotoja voi tulla ilman jotta se ois heti menkat.
Onnittelut saamastasi plussasta ja toivotaan jotta sulla ois komeat hcg-lukemat veritestissä :flower:

 
Kamillalle kanssa Onnittelut plussasta !! :flower:
Mä en ole vielä uskaltanut pinoutua tuonne Kesämassuihin vaan odottelen jotta päästään ensi tiistaina tuohon varhaisultraan ja saan ns varmuuden että mukana on jotain todellista elämää.
:ashamed:
 

Yhteistyössä