IVF/ICSI/PAS syyskuussa

Varovasti kurkkailen Tarvisin jonkun paikan, jossa purkaa omaa tilaani, mutten tiedä huolitteko tänne, meillä kun on jo kaks lasta... Lapsettomaksi (sekunda) silti itseni miellän. Takana clomihoitoja, joista tuo kuopus onnistuneesti syntyi. Sen jälk. clomeja, yks IVF ja yks PAS. Heinäkuun lopussa 4.peräkkäinen keskenmeno. Pakkasessa on 4 alkiota, joten seuraavaksi vuorossa jälleen PAS, joka huhtikuun lopussa ei tuottanut tulosta.

Keskenmenoille ei ole löytynyt syitä, paitsi IVF-raskaus (päättyi km: on rv 13), jossa oli ilmeisesti etinen istukka ja siksi vuoto alkoi runsaana jo rv 5. Sitä raskautta ennen söin myös metformiinia (mulla aiheutti tosi huonoa oloa) ja nyt lääkäri taas suositteli sitä. En oikein tiedä syytä, mutta verensokereihin se liittyi. Olemassa olevat lapset ovat molemmat olleet vastasyntyneiden tehohoidossa mm. verensokeriongelmien vuoksi. Lääkäri selitti, että vaikuttaa aineenvaihduntaan ja sen myötä voi helpottaa raskaaksi tuloa.

IVF-raskauden aikana söin myös disperiniä (vaikkei tukostaipumuksia/hyytymisongelmia löytynytkään), mutta se lopetettiin, koska vuoto oli niin runsasta ja disperin saattoi sitä entisestään kiihdyttää. Kaikenlaista on siis kokeiltu.

Nyt edelleen lievää ruskeaa vuotoa, vaikka km:sta on "jo" 2,5vkoa. Menkkoja odotellessa. Zumenonit voi lääkärin mukaan aloittaa jo seuraavista menkoista. Sen mukaan arvelisin siirron olevan syyskuussa. Yritystä ja vauvatoivetta meillä takana reilu kolme vuotta.
 
Terve vaan!:wave:

Täten ilmoittaudun kuuluvaksi tähän pinoon.Meillä hoidot alotettu SASissa reilun vuosi (ne viralliset siis...onhan tässä :headwall: jo pidemmän aikaa) takaperin aluks hormonilääkkeiden testailulla.Koskapa niillä ei toivottuun tulokseen päästy,siirrettiin meidät keväällä Tyksiin.Siellä todettiin heti ekalla käynnillä endo,josta syystä ainoana vaihtoehtona ivf.Hoitoonohjaukset sekä alkututkimukset tehty ja reseptit yms. odottelemassa kohtsilleen alkavia menkkoja.Siitä pitäis sit starttaaman sumutteilla homma pitkänkaavan mukaan.

Aikalailla skeptisesti suhtaudun tähän ensimmäiseen ivf-hoitoon.Tiedä häntä sitten onko se itsesuojeluvaistoa vai mitä.On vaan yritetty jo niin samperin monta vuotta pitää toivoa yllä ja pettyny ehkä jo kerran liikaa!Mut kyllä sitä jossain syvällä sisimmässään salaa toivoo ja rukoilee ihmettä!!:heart:

Onko muuten tietoa tuosta Tyks:n solulabran rempasta??!!Vähän kun tuossa heinäkuun alussa vielä uumoilivat et remppa ei valmistu aikataulussa. :( Ja sehän myös täällä tietäis hoidon alotuksen siirtymistä.
 
Kovasti tervetuloa kaikille uusille omasta puolestani! Kyllä täälläkin pinossa alkaa varmasti pikku hiljaa vilkastua tämä ajatustenvaihto, kun jokaisella hoito lähenee!

Hain viime viikolla apteekista Puregonin ja Orgalutranin. Ensiviikolla pitäis aloittaa pistämään Puregonia kp 2. Omituista selkä- ja alavatsan kipuilua on nyt vaan ollut kp 18 lähtien ja pelkään että joku tulehdus tms tulee nyt sekoittamaan meidän II -hoidon aloituksen!!! Sitten kyllä suutun :kieh:

Poloiselle haluaisin sanoa, että suhtauduin itse myös tosi skeptisesti ensimmäiseen IVF/ICSI -hoitoon, joka tehtiin viime huhtikuussa. Kuitenkin lopulta saatiin kaksi hyvälaatuista alkiota, jotka siirrettiin molemmat. Eli hoito meni tosi hyvin muuten, paitsi lopputuloksen osalta. Koska kumpikaan alkioista ei tarrautunut. Lääkkeet tehosivat minulle todella hyvin ja saatiin ihan hyvä määrä kypsiä munasoluja punkteerattua. Minullakin tehtiin pitkällä kaavalla se ensimmäinen hoito ja tämä kakkoshoito tehdään lyhyellä. Saa nähdä, millaisia eroja hoidoissa on.

Kaikille onnea hoitoihin ja iloista mieltä syksyyn!! Plussatuulia kaikille puhallellen :whistle: , Jäyhis.
 


[color=Green3]Mukana menossa Tiistaina 12.8.2008:[/color]


Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38, siirto ?? pp --

T0iv0: 1.IVF, punktio syys/lokakuu, siirto ?? pp--

Maricce: 1.IVF, punktio vko 35, siirto vk 35 pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto ?? pp--

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 36 pp --

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu ?? pp --

Hopottitar: 3.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto ?? pp--

Miimi78 2.IVF, punktio syyskuun loppu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp --

Tuomenmarja : 1.IVF:n 2.? PAS, siirto syyskuussa pp--

Poloinen 1.IVF, punktio ?, siirto ? pp--




[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

 
Moikka kaikille ja tervetuloa uusille :wave: Lisäsinkin teidät listaan =)

Meillä oli tänään nollaultra ja kaikki näytti hyvälle. Puregon (annos 150) pistokset alkaa ylihuomenna, tostaina kp 7. Kotrolliultra ensi tiistaina ja jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan on punktio viikolla 35 keskiviikkona 27.8, eli silloin on kp 20.
 
Hienoa, että 0-ultrassa oli kaikki OK! Nyt vaan tsemppiä piikittelyyn! Toivotaan, että kaikki menee parhain päin, eikä sulle tulis paljoa niitä tylsiä sivuoireita puregonista. Puffff... plussatuulosia sinnekin päin...... :whistle: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maricce:


[color=Green3]Mukana menossa lauantaina 9.8.2008:[/color]


Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38, siirto ?? pp --

T0iv0: 1.IVF, punktio syys/lokakuu, siirto ?? pp--

Maricce: 1.IVF, punktio vko 35, siirto vk 35 pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto ?? pp--

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 36 pp --

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu ?? pp --

Hopottitar: 3.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

melia: 1.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

Miimi78 2.IVF, punktio syyskuun loppu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp --

Tuomenmarja : 1.IVF:n 2.? PAS, siirto syyskuussa pp--

Poloinen 1.IVF, punktio ?, siirto ? pp--




[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Päivitin tietojani lisalle. Ihme kyllä listan kopiointi onnistui ekalla yrityksellä :D

Hopottitar: Ihan samassa aikataulussa mennään. Aloitin sumuttelut maanantaina. Onko sivuvaikutuksia jo ilmennyt? Kauhulla odotin vaihdevuosien alkavan heti ensimmäisestä sumusta, mut vielä ei ole mitään ilmennyt.

Maricce: Onko kyseessä ensimmäinen pistoshoito?


Plussatuulia teille kaikille :wave:
 
Jäyhis kiitos tsempityksestä, se onkin nyt tarpeen. Jännittää ja kauhistuttaa ihan hirveästi ja välillä on ihan epätoivoinen olo, ettei meille kuitenkaan tule vauvaa tästä kaikesta kärsimyksestä ja yrityksestä huolimatta. Mitä jos tämä kaikki onkin käyty läpi turhaan??

melia Juu meillä kyseessä ensimmäinen IVF ja ensimmäinen pistoshoito. Meille ei tehty inssejä eikä muitakaan stimulaatio juttuja, colmeja lukuun ottamatta, kun ne kaikki nähtiin turhana kun minulla on putket tukossa.

Ajattelin kanssa ruveta syömään siirron aikoihin tuota disperiniä, kun ei siitä haittakaan ole ja apua voi olla paljonkin. Sivussa menee myös foolihappo ja glucophage.
Mitä kotikonsteja teillä muilla on? Millä voisi maksimoida raskautumis mahdollisuuden?
 
Alkuperäinen kirjoittaja melia:
Päivitin tietojani lisalle. Ihme kyllä listan kopiointi onnistui ekalla yrityksellä :D
Muutama vinkki vielä kopiointiin =)
Kun kopioit listan niin ota koko litanian alusta pois
[ quote ="melia" ] ja lopusta [ / quote ]
niin tuo sininen tausta katoaa ja tausta on normaali palstatausta.
Ja kun kopioit listan niin vaihda aina alkuun oikea päivä ja päivämäärä niin pysytään kaikki kärryillä missä mennään =)

Niin ja tarkoitukseni ei ole nipottaa :ashamed: vain neuvoa ihan positiivisessa hengessä aloittelijaa jos nyt joku sattuu ottamaan tästä itseensä :D
 
Maricce Tuleeko sulle huono olo tosta glucophagesta? Mulle tuli silloin IVF-hoidon aikana (ja jo sitä ennen). Nyt pitäis taas aloittaa. No, mitäpä sitä ei kestäis, jos vaan lopputuloksena sais sen kauan kaivatun vauvan syliinsä :heart:

Joku pohti alavatsa- ja selkäkipuja. Mulla on ollu nyt niin kovat alaselkäkivut, että kävin jopa ma-ti -yönä päivystyksessä. Oon kans pelännyt, et joku tulehdus, ku oli just se km. Kohtu oli kuitenkin ultratessa pieni ja siisti. Epämääräsesti sivulauseessa totes, et vas. munasarjassa on pieni kysta, mut siitä ei tarvi välittää. Viikko ennen tota ei puhuttu mitään kystasta. Toivottavasti se ei nyt pilaa tätä kaikkea.

Listalla oli mun kohdalla kysymysmerkki 2. PASsista, voi ottaa pois, koska tää ON 1.IVF:n 2.PAS. Taisin aiemmin vuodatuksessani kirjoittaa hieman epämääräisesti.

Olo on ryytynyt näiden kaikkien tuntemuksien sekamelskassa. Km:n jälkeen ei ole aavistustakaan, mikä kp todellisuudessa menossa. Aiemmat km:t on lyhentäny kiertoa, nyt tuntuu, et tää pidentää.
 
melia Onneksi ei vielä ole oireita tullut. Aiempina kertoina sumuttelun loppuvaiheessa on tullut vaihdevuosi oireita (2IVF) ja nenän limakalvojen kuivumista (sekä 1IVF että 2 IVF).

Eka kertaa törmäsin ongelmaan, ettei Synarela anna kunnon suihkausta. Eli kun yritän laittaa sumun, se ei anna mitään. Sitten kun ilmaan sumautan kerran, saan sen jälkeen nenääni tulemaan sumun. Olen pessyt tuon pullon, mutta ei auta. Ei kai siinä muuta, mutta tuo Synarela loppuu hiukan aikaisemmin.

Luin, että aika moni suhtautuu skeptisesti tähän hoitoon. Meillä alkoi se viimeinen IVF-hoito.. ja sitä mukaa kun hoito etenee, alakulo valtaa. Tuntuu, että ei tää onnistu nytkään. Kaksi kertaa sain plussan, mutta kumpikaan raskaus ei edennyt siihen, että syliin olisi nyytti saatu.

Kaikille sumuttelijoille tsemppiä sumuihin ja mummuoireisiin :D

Ja piikittelijöille tsemppiä piikittelyihin ja kaikkiin niihin oireisiin =)

Odotetaan innolla sitä ihanaa Lugesteron oirestoa... mutta mitä sitä ei tekisikään, että sen nyytin sais =)
 
Maricce Mulla kotikonstina hermoratahieronta. Tähän kierrokseen en ehtinyt akupunktiota rinnalle ottamaan, kuten tarkoitus oli. Mutta jos saadaan pakkaseen alkioita, niin ennen passia aion käydä akupunktiossa. Viimeksi plussasin, kun piinapäivinä olin viikon liki 39-40 asteen kuumeessa (elämäni ensimmäinen keuhkokuume). Mistähän nyt kuumeen kävisi hakemassa *vitsi* =)
 
:wave: Hei taas!
Vähän olen hiljaiseloa pitänyt. Olen nyt kesälomalla niin ei tule käytyä niin usein täällä. Tännehän on tullut uusia! Tervetuloa kaikki!
Olen popsinut Glucophagea jo jonkin aikaa eikä ole huono oloa, onneksi. Aluksi oli vähän etovaa oloa mutta se meni onneksi ohi.
Mulla kans mietittiin jos ottaisin seuraavan siirron ajaksi rinnalle myös minidisperinin. Kokeilin sitä yhden siirron ajan, silloin ei ollut Glucophagea vielä.
Edelleen odottelen menkkoja keskenmenon jälkeen, josta on jo viitisen viikkoa. Sais jo alkaa koska joudun odottamaan vielä toisetkin menkat ennen kun pääsen siirtoon. Alkaa näyttämään siltä että siirto menee vasta lokakuulle. :|
 


[color=Green3]Mukana menossa Torstaina 14.8.2008:[/color]


Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38, siirto ?? pp --

T0iv0: 1.IVF, punktio syys/lokakuu, siirto ?? pp--

Maricce: 1.IVF, punktio vko 35, siirto vk 35 pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto ?? pp--

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 36 pp --

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu ?? pp --

Hopottitar: 3.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto ?? pp--

Miimi78 2.IVF, punktio syyskuun loppu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp --

Tuomenmarja : 1.IVF:n 2. PAS, siirto syyskuussa pp--

Poloinen 1.IVF, punktio ?, siirto ? pp--




[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

[/quote]

 
Tuomenmarja (ei heikkohermoisille :D ) Glucophagen oireet aluksi oli, että kaikki mitä söin tuli todella löysänä "keittona" ulos takapäästä. Hyvä kun välillä pöntölle ehti :LOL: Nyt se on jo hieman helpottanut, tulee vain välillä, mutta mitä sitä ei tekisi oman vaavin eteen!!! Muita oireita ei minulla ole ollut. Paino on kyllä tippunut tasaseen tahtiin, hitaasti mutta varmasti. En tiedä johtuuko se itse lääkkeestä vai siitä että kun mikään ei viihdy elimistössä kauaa :LOL:

hopottitar Minkä hintaisia nuo hermoratahieronta ja akupunktio on?

Tässä muuten nyt vasta tulin miettineeksi, että mähän kuuluisin oikeasti tuonne elokuun pinoon, mutta kun hoidon oikeasti piti olla vasta syyskuussa niin pinouduin tänne. Ei voinut tietää, että asiat lähtikin näin äkkiä liikkeelle =) Toivottavasti teitä ei haittaa vaikka täällä teidän pinossa häärin ja menehän se testipäivä kyllä syyskuulle =)



 
Mä taidan kans kuulua tähän pinoon, jos huolitte mukaan? :)

Meidän hoitohistoria: Ensimmäinen IUI tehtiin 09/2007, josta negatiivinen tulos. Seuraava IUI yritys oli 12/2007, mutta se hoito jouduttiin jättää kesken, koska munarakkuloita kasvoi kuusi. Kolmas IUI tehtiin 02/2008 ja myös siitä negatiivinen tulos :( Enempää inssejä ei edes yritetty vaan päätettiin ottaa järeämmät aseet käyttöön. Ensimmäin ICSI meillä oli 04/2008. Munarakkuloita kerättiin punktiossa 20, mutta niistä löytyi vain 3 kypsää solua, joille kaikille tehtiin ICSI. Yhtään alkiota ei saatu aikaiseksi ja siirtoon ei sitten päästy. Pettymys oli hirveän suuri.

Tuleva hoito etenee nyt niin, että syön vielä pari päivää terolut tabuja ja kun vuoto alkaa, aloitan yasmin merkkiset e-pillerit. Vipan e-pillerin otan 11.9. ja nollaultra on 15.9. Siitä alkaa sitte puregonin piikittäminen. Seurantaultrat on 22.9. ja 26.9. Punktio pitäisi olla 29.9. ja alkion siirto 1.10., johon toivottavasti tällä kertaa päästään.

Julkisella puolella ollaan hoidoissa. Hoitosuunnitelma ja seurantaultrat tehdään täälä kotipaikkakunnalla, Seinäjoella ja IVF/ICSI Tampereella TAYSissa.
 


[color=Green3]Mukana menossa Torstaina 14.8.2008:[/color]


Ellastiina: 1.IVF, punktio vko 38, siirto ?? pp --

T0iv0: 1.IVF, punktio syys/lokakuu, siirto ?? pp--

Maricce: 1.IVF, punktio vko 35, siirto vk 35 pp--

Martta 75: 2.ICSI, punktio syyskuu, siirto ?? pp--

Jäyhis: 2. IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 36 pp --

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto syys/lokakuu ?? pp --

Hopottitar: 3.IVF, punktio ja siirto vko 37 pp--

Kris: 3.IVF, punktio syyskuu, siirto?? pp--

melia: 1.IVF, punktio vko 37, siirto ?? pp--

Miimi78 2.IVF, punktio syyskuun loppu, siirto?? pp--

marakatti72: 2.IVF/ICSI, punktio syyskuu, siirto?? pp --

Tuomenmarja : 1.IVF:n 2. PAS, siirto syyskuussa pp--

Poloinen 1.IVF, punktio ?, siirto ? pp--

kirsmo: 2.IVF/ICSI, punktio ja siirto vk 40 pp--





[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Palaudun tänne pinoon. Testasin juurin inssin tulokseksi negan. Tuskin se huomenaamuun mennessä miksikään siitä muuttuu. Ottaa päähän omat toiveet, kuvitelmat jne.
:'(

Täytyy alkaa suuntaamaan ajatukset IVF:ään. Huomenna pitäisi sitten varmastikin sopia suunnittelukäynti. Luulenpa, että menemme lyhyen kaavan mukaan -- eihän tässä pitkään kai ehtisi mitenkään, kun pitäisi yhdet menkat tulla välissä (suunnitelma kun on se vko 38). Viimeksikin oli vain 21pv kierto, joten toivottavasti jää nytkin lyhyeksi ilman hormoneja. Mulle on jäänyt hieman epäselväksi kenellä toteutetaan pitkän ja kenellä lyhyen kaavan mukaan...

"Hedelmöityshoidot" oppasta koetin opiskella miten tämä nyt käytännössä sitten tulee tapahtumaan, mutta ehkä joku kokeneempi voisi asiaa valaista... Jos lyhyen kaavan mukaan mennään, niin onko siinä sitten jo kuukautisten alusta noin kp13-15 välillä jo sitten munasolujen keräys ja punktio? Laskeskelin, että ehkä jos lyhyt kierto tulee, niin punktio voisi mahdollisesti jopa ajoittua juuri tuolle vkolle 38.
 
Ellastiina: Pahoitteluni negasta! Jos mennään lyhyen kaavan mukaan niin punktio on tosiaan joskus kp 13-15 tiennoilla. Vähän yksilöllisesti tämäkin. Mulla on ollut aina kp 14 se punktio.
Mulle sanottiin että tehdään lyhyellä kaavalla koska olen niin nuori (aloitin IVF hoidot ollessani 26-vuotias). Mussa ei ole mitään isompaa vikaa, ovulaatiohäiriöitä joskus. Sitten kun ekalla kerralla tuli kiitettävästi munasoluja niin toinen hoito tehtiin kans lyhyellä kaavalla. Nyt jo lääkäri jutteli että jos pitää mennä kolmanteen hoitoon niin vois jatkaa lyhyellä kaavalla kun munasoluja tulee kuitenkin hyvin. Alkioiden viljely on normaalisti se pari päivää eli esim. keräys keskiviikkona ja siirto perjantaina. Mulle on suunniteltu että seuraavaksi alkioiden viljelyä olisi viisi päivää.
 
Voimahaleja Ellastiinalle! Toivotaan teille onnistumista IVF:n avulla! Koita jaksaa keskittää ajatukset uuteen hoitoon.

Kaikille uusille oiken paljon tervetuloa minunkin puolestani!

Minä kysyin hoitajalta, että miksi tämä meidän kakkos IVF/ICSI tehdään lyhyellä kaavalla, kun kerran lääkäri oli tyytyväinen ensimmäiseen, pitkällä kaavalla tehdyn hoidon munismäärään. Hoitaja sanoi nyt, että lyhyellä kaavalla olis kohdallani mahdollisuus saada vielä enemmän kypsiä munasoluja. Olen siis 36-vuotias. Varmasti vaikuttaa yksilöllisyys hyvin paljon hoitojen suunnittelussa.

Olenkohan ymmärtänyt oikein, ettei julkisella puolella tehdä pitkää viljelyä alkioille? Luulisi, että se olis kannattavampaa viljellä hyviä alkoita pidempään ja nähdä mitkä niistä oikeasti ovat jakautumiskelpoisia yksilöitä. Jos olisi mahdollista, haluaisin ehdottomasti tuon pitkän viljelyn. Tietääkö kukaan teistä tuosta asiasta mitään?

Maricce taisi kertoa, että aloittaa disperiinin ottamisen siirron jälkeen . Itse olen samaa ajatellut. Eikös disperiinin pitäisi lisätä kohdun verenkiertoa? Syön kyllä tällä hetkellä jo kaksi kalaöljykapselia päivässä, minkä periaatteessa pitäisi myös vaikuttaa tuohon verenkiertoon. Syön lisäksi b-vitamiinia ja foolihappoa. En tiedä, uskaltaisiko sitä disperiiniä enää alkaa popsimaan. Eihän se kylläkään iso annostus olisi, 50 mg/päivä, muistaakseni. Täytyy kysyä lääkäriltä, onko koko ajatuksessa mitään mieltä.

Tsemppimieltä kaikille! :D
 
Hei!
Miten te olette työpaikalla kertoneet poissaoloistanne? Mulla vaihtuvat tehtävät ja menetän tietynlaisen vapauden josta olen tähän asti saanut nauttia. Uudessa tehtävässä joudun selittämään, jos lähden pois työpaikalta kesken päivä. Pitäisikö marssia heti (kun työsopimus on kunnossa) esimiehen luo ja sanoa, että me muuten ollaan sitten lapsettomuushoidoissa... Pitääkö nuo poissaolot sitten korvata??? Miten teillä muilla on ollut?

Mä suoraansanottuna inhoan uutta tehtävääni. Tämän päivän toinen karvas pettymys oli, että en saanut "unelmapaikkaa", jota olin hakenut. Nyt joudun aloittamaan sitten koulutustani vastaamattomissa tehtävissä. :kieh:
 
Itse olen julkisella hoidossa ja siellä tehdään tuota viiden päivän viljelyä alkioille.

Meillä töissä tietää vaan mun lähimmät työkaverit lapsettomuushoidoista. Ei tarvi paljoa selitellä pomolle kun poistun kesken päivän hoitoihin koska hoidot tapahtuu viereisessä rakennuksessa kun olen itse sairaalassa töissä. Ja sellaisissa töissä joissa läsnäoloani ei koko aikaa tarvita. On ollut mielestäni helppoa kun on voinut käydä työn ohessa lääkärissä eikä ole tarvinnut poistua pidemmälle. Mitään en ole tehnyt takaisin. Pomo ei edes tiedä koko asiasta.
 
Ellastiina Pahoittelut negasta ja tsempit uuteen yritykseen! Itsessäni olen ihmetellyt, et miten sitä ottaa erilailla nää km:t ja menetykset. En tiedä, mikä on ollut kaikkein pahin, mutta PASin tuoma nega on yks niistä. Olis luullu, et olisin ollu onnellinen, et tuli sit heti ulos eikä tarvinu kulkea kivistä km-polkua, mutta se vaan oli niin suuri pettymys...

Angelina Miksi sulle ei voida aloittaa hoitoja heti ekoista menkoista km:n jälkeen? Mulle gyne sanoi, et voidaan aloittaa zumit heti ekoista menkoista, jos vaan henkisesti kestän sen. Tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei kestä tätä hoitojen aloituksen odotusta pätkääkään. Jos sit ihmeellä onnistuis saamaan plussan siirrosta, niin ei kestäis sitä odotusta, ku km:n pelko niin suuri. Eikä rv 12:kaan vielä takais rauhaa. Kai sen rauhan sit saavuttaa vasta kun nyytti on sylissä. Yritän epätoivoisesti valaa itseeni uskoa, että saan vielä nyytin syliin, mut jotenkin nyt on tsemppi kateissa ja epätoivo valtaa alaa...
 
Mun on äärimmäisen vaikea olla pois työpaikalta. Aluks sairasloma meni läpi, mut myöhemmin sitä alettiin tonkia ja menikin virkavapaaksi. Palkanlaskija oli yhteydessä esimieheen, joka joutui kumoamaan jo tekemänsä päätöksen. Taisivat siinä sitten ruotia myös sitä, mistä sairasloma oli kirjoitettu. Lisäks hoidot eivät tapahdu omalla paikkakunnalla, mikä entisestään vaikeuttaa tilannetta. Siitä on aiheutunut lisästressi tähän muutenkin stressaavaan asiaan. Ultra tehdään omalla paikkakunnalla yksityisellä lääkäriasemalla. Sieltä saa kuitenkin äärimmäisen huonosti aikoja ja kun vielä työ ei jousta lääkärikäynneissä, tilanne on todella ongelmallinen.
 

Yhteistyössä