IVF Toukokuussa

JEP
Hei vaan pitkästä aikaa!

Kamalan pitkä oli tuo IVF:ä odottavien ketju joten ajattelin pistää pystyyn oman =)

Meillä alkaa vihdoin ja viimein olla tämä odotuspiina jo loppusuoralla. Tammikuussa astelimme IVF jonoon joka oli n. kahdeksaan kk:n pituinen (+kesätauko jne.). Elättelimme toivoa, että syys-lokakuussa olisimme päässeet tosi toimiin, mutta yllätyksiä on elämä täynnä eli aika pölähtikin toukokuun lopulle.

Olen pitänyt kaikista lääkityksistä taukoa ja aloitin metut uudelleen noin kk sitten. Ellei maaliskuun eka vko kuulu kuukautisia ja testi näyttää negaa, käynnistelen kiertoa teroilla joita sitten napsin varmaan säännöllisesti tuonne toukokuulle saakka, että kierto pysyisi hallinnassa. Tai yleensä olisi kiertoa, kun viimeisimmät menkat ovat olleet taas marraskuussa.

Onko kenelläkään muulla tietoa että olisi tällaisella aikataululla menossa toimenpiteisiin? Ois kiva odotella yhdessä...... :saint:
 
Täältä löytys kyllä yks kohtalotoveri! oon tosin menossa ICSI:hin, mutta punktio ois kuitenkin edessä viikolla 18. Oon käynyt kirjottelemassa myös tuolla IVF:n odottelevien pinossa. Tällänen toukouun täsmäpinokin on kyllä kiva.

Mulla on kaks inssiä ja yks ICSI jo takana. Yhessä pasissa kävin myös tammikuulla, josta tuli nega. Ensimmäinen lääkärikäynti ois TAYS:ssa 1.4 ja siitä sitten lähetään tod.näk lyhyellä kaavalla pisteleen menopuria.

JEP minkälainen tausta sulla on?
 
JEP
Hei vaan itsellesi!

Itselleni tuli aika vkolle 23, mutta katsotaan nyt miten kierto lähtee pyörimään, että aikaistuuko tuo yhtään. Paineet olisi kovat pitkästä aikaa alkaa tosi toimiin.

Mulla on PCO johon syön metformineja ja nyt käynnistelen kiertoani teroilla. Aiemmin on yritetty yhdesti inseminaatiota, mutta toista kertaa ei tehty kun munasolut ei kasvaneet tarpeeksi ja miehen siemenpopulaatio oli heikentynyt huomattavasti.

Mulla oli noissa insseissä ihan minimi puregon määrät ja määrä ei siis toiminut enää toisella kerralla. Ensimmäinen clomikiertokin aikanaan toi kunnollisen muniksen, mutta siinäkin on annostusta nostettu. Jotenkin tuntuu että pakko olisi eka hedelmöityksestä onnistua, kun tuntuu että latistuu aina toisella kierroksella nuo hormoneiden vaikutukset :(

Voi se olla että meillekin tehdään ICSI kun tosiaankin tässä parin vuoden aikana miehen siemenet on heikentyneet radikaalisti! Eka kerralla oli loistavat ja kahdella seuraavalla kerralla on molemmilla heikentynyt tulos. Nyt viimeksi oli noin kolmasosa eka näytteen määrästä hyviä siittiöitä. Nyt sitten miehenkin pitäisi alkaa syömään clomeja joka toinen päivä, jos niitä joskus vielä apteekista saa, jouduttiin nimittäin jonotuslistalle yliopiston apteekkiin!? Tiedän kyllä että niissä on ollut joku päivämäärähässäkkä mutta aika kauan tuntuu uuden erän saaminen kestävän.

Mies ei ollut osannut lääkäriltä kysellä syytä tähän yhtäkkiseen heikentymiseen ja nyt itsellä huolettaa voiko tällaisen taustalla olla joku fyysinen sairaus joka on puhjennyt tai puhkeamassa.

Ai niin meille hoito tehdään pitkän kaavan mukaan ja se ei ainakaan vielä haittaa kun olin niin onnellinen ettei ihan niin pitkään jouduttu jonottamaan kuin luultiin.

Pikkuisen pelottaa punktio etukäteen kun olen niin kipuherkkä ihminen. Olitko sairaslomalla punktion aikoihin pitkään? Minulle sanottiin että parhaimmassa tapauksessa pitäisi varautua kahden viikon sairaslomaan kun teen seisomatyötä.

Yritättekö tekin ensimmäistä?
Oletteko kauan olleet jo hoidoissa?
 
Moi!

Onpas meitä toukokuussa hoitoihin meneviä vähän!
Ensimmäistä lasta ollaan yritetty pari vuotta ja hoidoissa ollaan olu viime toukokuusta asti.Jätin ehkäsyn pois pari vuotta sitten eikä kuukautiset oo vieläkään alkanu. Nyt oon saanu painoo lisää ja toivotaan, että omakin kierto siitä lähtis taas käyntiin, koska ollu kyllä ennen ehkäsyn alottamista ihan normaali.

Meillä vika on myös miehen simpoissa ja pesutulokset on vaihdellu 5,4-2,4 miljoonan välillä. Näin ollen luomunakaan raskautuminen ei oo kauheen todennäköstä.

Viimeks hoito tehtiin lyhyellä kaavalla menopurilla. Mä pistin kaks viikkoo 150 IU menopuria ja kolme viimestä päivää myös orgalutrania. Lopuks vielä päivää ennen punktioo pistin vielä pregnylin.

Punktio oli mun kohdalla ainakin aika helppo nakki. Pikkusen puuduttaminen nippas, mutta itse punktio ei tuntunu oikein missään. Oisin varmaan voinu lähtee heti kotiin, mutta piti kuitenkin tunti makoilla vielä heräämössä. Sain kolme päivää saikkua, mutta itsenäisyyspäivä ja viikonloppu oli välissä, joten olin oikeestaan kuus päivää pois töistä. Oisin kyllä oman vointini mukaan voinu mennä vaikka seuraavana päivänä töihin. Mulla ei oo kun hyviä kokemuksia punktiosta, joten ei sitä kannata turhaan jännittää. Toki lääkärit antaa saikkua ihan jokaisen oman voinnin perusteella.

Missä päin te ootte hoidossa?
 
Hei kohtalotoverit....

Oon palstaillut täällä viime vuoden lopulta saakka...Kerron hiukan taustaa...olemme mieheni kanssa toivoneet lasta n.3vuotta, tuloksetta... dg. Endometrioosi+PCO. Miehen simpat ok. Julkisen hoidon piiriissä olemme olleet 1/06. Olen syönyt kaiken kaikkiaan clomifenia 11 kiertoa, viimeisin clomi+terolut kuuri ollut elokuussa -07. Viime keväänä (-07) tehty X 2 inssi (nega kummstakin) ja 3 inssi toteutettiin 6/07, josta myöskin nega...Ensimmäinen IVF aika julkisella oli 1/08 ja tuolla suunnittelu käynnillä IVF sovittiin toteutettavan toukokuussa -08, julkisella on ruuhkaa ja tämän vuoksi pitkät jonotusajat, meidänkin lähete IVF:ään oli tehty jo elokuussa -07. Helmikuussa minulle tehty 4 lääkkeellinen IUI, Menopur + pregnyl... tänään kp 30 ja olisin voinut testata, mut rohkeus petti ja testaan vasta huomenna ja jos siitä negaa, niin sit tähdätään siihen IVF:ään...mut palailen palstailemaan kunhan asiat varmistuvat...

Aurinkoista kevättä kaikille... :heart:
 
Viime yönä alkoi menkat :'( , joten nyt sit kaikki optimistisuus ja usko sinne toukokuun IVF:ään =)

Tervetuloa HALLA! :flower: Hienoo et teillä hoidot päässeet käyntiin ja tuleva icsi:kin on jo toukokuussa...Älä huoli noi sun tuntemat tunteet on meille kaikille tuttuja, sitä itekkin miettii kauanko viel jaksaa ja milloin ois aika lopettaa!!!Mut kuule eiköhän viel jakseta yrittää, niin on sit ainakin kaikkensa tehnyt =) Minkälaisella kaavalla sun hoidot etenee ja mitä lääkkeitä käytössä? Ois kiva kuulla, jos vaan jaksat raapustaa...kiitos jo etukäteen :heart:
 
Puoli-enkeliiso :hug: negasta. Onneks ei sullakaan oo enää pitkää aikaa kun pääset IVF:n. Onpas teillä hurjan pitkä odotusaika takana. Ootte vissiin Naikkarilla hoidossa, kun noin kauan on kestänyt. Oon itte TAYS:ssa hoidossa ja ollaan edetty tosi nopeella aikataululla. Ekat innssit 9/07 ja 10/07 sekä ICSI 12/07. Passiin päästiin kahen alkion voimalla 1/08, mutta kaikista tuli puhdas nega. Eli aikas rytinällä ollaan menty eteenpäin.

Kun on jo yks punktio takana voin vakuuttaa, että itse toimenpide ei välttämättä tunnu missään, mutta jos hoitotulos on nega niin jotenkin tuntuu, että tippuu vielä korkeemmalta kuin inssin jälkeen. Mutta ollaan positiivisella mielellä, sillä eihän sitä koskaan tiedä koska on meiän vuoro plussata.

Tosi kiva, että löyty tällänen täsmä pino toukokuussa punktioon menijöille. Piinaaminen on aina paljon helpompaa, kun on kohtalotovereita, joille purkaa tuntemuksiaan. Tuntuu, ettei mieskään aina ymmärrä, vaikka tavallaan samassa veneessä ollaan.

HallaYhdyn Puoli-enkelin mielipiteeseen eli noi tuntemukset on ihan normaaleja , koska ollaan kuitenkin ns. elämän peruskysymyksten äärellä. Oon ittekin miettinyt, onko musta ylipäänsä äidiksi. Varsinkin kun on noitten hormonejen kanssa lätränny ja mielialat heittelehtii sinne tänne. Täällä sulla on ainakin hyvä mahdollisuus purkaa sydäntäs. Uskon, että myös sut on jonain päivänä tarkotettu ihanien pikkuisten äidiks.

Hyvää naistenpäivän jatkoo!

 
On tosi ihana juttu kun täällä on saman asian kanssa painivia henkilöitä...kiitos siitä...Itse asiassa en ole hoidossa naikkarilla, vaan Kys:llä...Olen samaa mieltä kanssasi et on tosi kiva jakaa hoito kuulumisia ja kokemuksia samaan aikaan hoidoissa kulkevien kanssa...toivotaan et toukokuussa meistä mahdollisimman moni saisi sen toivotun tuloksen =) Tulkitsinko oikein, et sulla alkaa IVF alusta? Vai oliko sulla viel huuru-ukkoja pakkasessa?

:heart: Puoli-enkeli
 
Alusta lähtee tosiaan tää meiän ICSI-rumba, kun ekasta saatiin vaan kaks pakkaseen ja ne siirrettiin laihoin tuloksin tammikuussa. Multa saatiin punktiossa 11 follia, joista 7 hedelmöittyi. Valitettavasti vaan kolme oli siirto kelposta. Eli aikas suuri kato kävi. Toivottavsti tällä kertaa saatais vähän enemmän siirtokelposia aikaseks, niin ois mahdollisuus useampaan passiinkin.

Hyvää sunnuntain jatkoo!
 
JEP
Jokin aika sitten kotiuduttiin viikonlopun vietosta. Onpas mukavaa että muitakin toukokuulaisia on ilmestynyt viime kerran jälkeen tänne jakamaan tunnelmia.

Voin kertoa että kyllä terolutit on meikäläisen kohdalla oikeita kiukkuhormooneja :kieh:
Ei vois enempää ärsyttää aivan kaikki ja ei mikään! Ukkokulta kyllä säälittää aina välillä, mutta hyvin osaa suhtautua minun mielialan muutoksiin. Ja kaiken lisäksi olen kärsinyt kuukautiskivuista siitä asti kun aloin seitsemän päivää sitten teroja ottamaan, voi pojat taitaa tulla kunnon mammuttivuoto ensi viikolla :headwall:

Hanneli-78 me olemme Oyssissa hoidoissa.
 
Halla ompas sulla melkoset hormonikoktailit menossa! Mulle lääkäri sano, että punktion jälkeen saa kolme päivää saikkua. Enemmänkin varmaan saa jos on tosi kipee tai on esim. hyperi. Ite kerroin esimiehelle ja lähimmille työkavereille, että oon hoidoissa, koska jouduin usein lähteen kesken päivän ultraan tai muuten lääkäriin.

Alotin tossa muuten viime viikolla käymään vyöhyketerapiassa ja aattelin jatkaa sitä siihen saakka, kun alotan pistelyt. Eka kerta ei ainakaan tuntunut oikein missään, mutta kattellaan nyt, jos sais sen avulla oman kuukautiskierron alkamaan. Terapeutti anto mulle myös ohjeeks ottaa pieni parin viikon vitamiini ja hivenaine puhdistuskuuri. Nyt sitten oon kiltisti vedelly viittä eri valmistetta. Toivottavasti on jotain apua.

Koko ajan on ollu sellanen fiilis, että menkat alkais mutta ei sitten kuitenkaan tapahdu mitään. Alavatsaa ja selkää juippii välillä aikas mukavasti. Toivottavasti ei ois ainakaan mikään kystä tai muu jutska päässy kehittyyn näitten hormonien takia. No kolmisen viikon päästä se selviään kun meen ultraan ja hoitoo suunnitteleen.

Hyvää viikon alkua!
 
heips,

Ilmoittaudun nyt myös tähän pinoon. Pieleen menneen icsin jälkeen jätimme käyttämättä mahdollisuuden pakastekaverin siirtoon ja siirryimme takaisin Taysiin hoitoon ja hoidot on suunniteltu viikolle 22.
Minä olen myös varannut ajan vyöhyketerapiaan ja aloittanut hunaja-omenaviinietikalla puhdistuskuurin.
 
Halla;Älä huoli ihan normaaleilta noi sun lääkkeet kuulostaa, jotkut lääkärit määräävät synarelan lisäksi viel procren jarrunkin...ainakin seisahtuu oma hormonitoiminta :LOL: mulla myös käytössä noi terot... :heart:

Ronttuli08; Pahoitteluni pieleen menneestä hoidosta lohdutus :hug: Oliko teillä jokin erityinen syy miksi jätitte Passin väliin ja suuntaatte kohti uutta IVF:ää?!

Mukavaa maanantain jatkoa :heart: :lla puoli-enkeli
 
puoli-enkeli: pahimmasta suosta on jo noustu ja katse luotu eteenpäin.
Mä en olisi henkisesti kestänyt koko Pas touhua. Olin jotenkin niin pettynyt ja masentunut epäonnistuneen hoidon jälkeen. Meillä pakkasessakin vain yksi kaveri ja prosentuaalinen selviäminen sulatuksesta on sillä huono. Hoidot tehtiin siis yksityisellä ja nyt ollaan menossa Taysiin. Meillä tuo edellinen hoito oli alusta-asti hieman epäonnisen tuntunen, joten ajattelimme parin välikuukauden lepuuttaa itseämme ja kokeilla vielä kerran.
 
Ronttuli;Hyvä että päätitte kuitenkin vielä yrittää! Henkisesti nää hoidot on raskaita, ainainen odottelu, toiveet ja pettymykset kulkevat käsikädessä...mä oon tällä hetkellä kans aika väsyny koko touhuun, mua ehkä rasittaa tää kun mun hoidot on jatkuvast junnannu ja eteneminen on ollu etanavauhtia...Naistenpäivän kunniaksi mulla alkoi menkat, joten huomenna vois aloittaa viel yhden kierron ajaksi menopurin, mut mä en taida jaksaa...lääkäri oli kyl toista mieltä, et ehottomasti kannattais, mut kun ei jaksa niin ei jaksa...piikitys on tosi ok. eikä lääkkestä tule mulle sivuoireita, mut se jatkuva hyppääminen ultraan Endon+ PCO:N takia on tosi raskasta + kaikki aikataulu muutokset+työt ja koulu ja pitkät hoitomatkat... |O Joten täytyy kait vaan levätä ja tsempata sinne toukokuulle... :heart: Koitetaan jaksaa yhdessä etiäppäin :heart:
 
heips,
täällä kerätään taas itseä kasaan. Juuri äskön huhuiltiin katsomaan kahden päivän ikäisen vaavelin kuvia, että tarttuisi se kuuluisa vaavikuume minuunkin.
Mutta juu ).( täällä alkoi tiputtelu maanantaina ja näyttää kestävän taas liian monta päivää, hermot menee. Alkaisi edes kunnolla, että saisi aikataulut sovittua. Minulla myös töiden ja hoitojen sovittelu on ollut aikas työlästä. Nyt on helpottanut kun on liukuvat työajat ja voi pomon kanssa sopia miten kulkee. Paino on lähtenyt mukavasti laskuun omenaviinietikalla (hoitojen tuomat ylimääräiset kilot) vielä kun sais ton päänuppinsa kuntoon.
mukavata keskiviikkoa kaikille!
 
Halla; Ymmärsinkö oikein, että olet parhaillaan ajoittamassa teroilla menkkoja? Mulla terot aiheutti kauheen ärsyttäviä sivuoireita; Päänsärkyä, lämmöt koholla, rinnat turpeat ja kipuilevat, pahaolo/aaltoileva kuvotuksen tunne ja mieliala- muutokset jne...kaikki oireet aivan kuin alkuraskaudessa :D Monet kerrat olin ihan varma et nyt "tärppäs", mut valitettavasti täti on aina kurvannut loppujen lopuksi paikalle :kieh: :heart: :heart:

Ronttuli;Mukava kuulla et liukuva työaika on tuonut helpotusta hoidoissa hyppäämiseen... =) Hyvin on toiminut sulla toi omenaviinitikka, mun täytyis varmaan kokeilla josko täälläkin auttais... :heart:

((.)) Täällä sit päädyttiin miehen kanssa kuitenkin viel kokeileen tämän kierron ajan menopur+pregnyl+peittojen pöllytystä, ennen IVF hoito rumbaan siirtymistä...Täytyy myöntää että mielummin pistän itteeni hormonia, kuin syön terolutteja...menopur aiheuttaa ainoastaan alamahassa hiukan kipuilua, mut ei niitäkään kovin paljoa. Himpura mä en ole saanut sitä folli ultraa tilattua mun töitten takia, skrääk ja ensiviikolla kaikki päivät on just sellasia, et on tosi vaikee päästä lähtee...no jospa se asia jotenkin järjestyisi...

Oikein rentouttavaa viikonvaihdetta kaikille toivoo :heart: :lla puoli-enkeli :
 
Päivi68; Kiva kun ilmoittauduit mukaan, sä taidat olla julkisella hoidossa vai päättelinkö väärin noista hoitokerroista?! Me ollaan nimittäin julkisella hoidossa ja meillä alkaa vasta eka IVF hoito toukokuussa, vaiks toiveita nyytistä on ollu jo kolme pitkän pitkää vuotta...Mut nyt toivotaan et toukokuu ois meille kaikille sellainen onnen kuukausi, jolloin meidän kaikkien pitkä odotus palkittaisiin ihanin plussa tuulin.... :heart: :heart:
 
Joo julkisella puolella ollaan hoidoissa Tampereen TAYS:issa. 3,5vuotta ollaan tätä pikkukakkosta yritetty. Meillä syynä osittainen hedelmöityshäiriö. Sen takia ICSI. Mutta onneksi meillä on 1 luomulapsi 2002 syntynyt.
 
Päivi68, meillä on myös viimeinen julkisen hoito (ICSI) suunniteltu toukokuulle Taysissa. Ykköstä on yritetty yli 3 vuotta. Ollaan ajateltu, että tämä on viimeinen hoito.

Mille viikolle teillä on hoito suunniteltu? Meille on kaavailtu vk20.
 
Kiva kun täällä on muitakin TAYsissa hoidossa olevia. Mulla on punktio suunnitteilla paria viikkoo aiemmin kuin Johanna72:sella eli viikolla 18. Jos siirtoon päästään, niin mun miehellä on just siihen aikaan kolmikymppiset ja ois kyllä aikas kauhee synttärilahja saada nega raskaustestistä. Lisäks testaus aikoihin on myös yhet toisetkin isot juhlat tulossa, joten pikkasen pelottaa jo etukäteen epäonnistuminen.

Te jotka ootte julkisella, ootteko käyneet veritestissä vai vaan testaillu kotitestillä? Mä oon aatellu sitten vaikka maksaa itte labratestin, koska tuntuu, ettei psyyke enää kestä nähdä sitä yhtä viivaa. Johanna72 onko teiän lapsettomuuteen löydetty mitään syytä? Onko teillä muuten tullu minkälaisia saaliita punktioissa? Me saatiin viimeks 11, mutta vaan kolme siirtokelposta ja alkaa ottaan kyllä rankasti päähän, jos taas tulee yhtä huonosti.

Vielä pitäis odotella pari viikkoo, niin pääsis suunnittelu käynnille. Plääh..
 
Terveisiä issikkavaellukselta. Olipas mukava päivä. Olen yrittänyt keskittyä nyt kaikkeen muuhun kuin yrittämiseen. Itse asiassa täti ei ole tullut ajallaan ja toivo luomuonnistumisesta alkoi nostaa päätään. Aamulla oli pakko testata ja tuttu negahan sieltä taas tupsahti. Eli ei auttanut yrittämättömyyskään.

Hanneli-78, meillä alunperin huomattiin vikaa siittiöissä. Niitä on vähän ja ne liikkuvat huonosti. Hoitojen kuluessa on lisäksi huomattu, että munasarjani vastaavat huonosti hormoneihin. Munasoluja on saatu vain 3-4 ja siirtokelpoisiksi on selvinnyt vain 1-2. Eli pakkaseen ei ole jäänyt mitään ja rumba on aina alkanut alusta. Lisäksi jakaantuminen on ollut ns hidasta eli 3d viljelyn jälkeen alkiot ovat olleet vain 4-5soluisia. Pelkään pahoin, että todellinen vika onkin juuri tuossa jakautumisessa. Tällainen tarina meillä. Kerrohan lisää teidän tiestä Taysin hoidoissa. Ai niin, kyselit vielä veritestistä. Kerran pyysin lähetettä veritestiin ja sainkin sen. Muutoin olen testannut kotitesteillä.
 

Yhteistyössä