Jaaha, mies joutu päivystykseen

Saa nähdä koska kotiutuu, vai kotiutuuko ollenkaan, lääkäri pakotti lähtemään, kun ei kokeissa ja ultrissa näy mitään, mutta nyt oli kuulunut vatsasta joku metallinen :eek: ääni, jonka vuoksi joutui nyt lähtemään kirurgille näytille. Vatsa ollut nyt kolmisenviikkoa tosi arka ja pari kramppiakin oli tossa hiihtoloman aikaan.
Mitään loogista/järkevää selitystä ei asialle löydy :( :(
 
Juu, ihme homma, kun ei mitään vikaa löydy, ainoastaan on sappiarvot olleet pikkasen koholla, mutta tänään ultrattu koko ylävatsa ja kaikki sisäelimet ihan kunnossa, epäilivät mahdollista suolitukosta, mutta se toimii normaalisti, syönyt jo viikon nexiumia ja litalginia, ei mitään tehoa. Vatsa siis tunnusteltaessa niin kipeä, että isolle miehelekkin tulee vedet silmiin, mutta muuten ei ole juurikaan kipuja, ruokaa ei pysty ihan samoja määriä syömään kuin ennen, siis ihan normimääriä syönyt, ei mitään rekkakuormallisia.
Pahoin pelkään, että kirurgi ottaa sisään ja avaa vatsan ja tutkii, mies ei tosin siihen usko (on niitä ihmisä jotka eivät erikoisemmin sairaaloista pidä, saatika neuloista), joten sikis usko vahva, ettei joudu jäämän sisälle :whistle: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
:eek: pikaista paranemista hänelle ja :hug: sulle!
Voi kiitos =)
Jotain outoa tossa vaan tuntuu olevan :( Mieskin jo vähän ihmeissään, yleensä kun saa nyhtämällä nyhtää, jos jokin kremppa on, nyt itse kysymättäkin jo kertoi, samoin äsken soitti.
 
Metallinen sointu vatsassa viittaa okkluusioon eli johonkin tukokseen suolistossa. Suoli voi toimia, vaikka tukos olisikin, Tukos voi olla ulostemassaa tai jokin muu mekaaninen este, esim. kasvain. Mutta ihme ettei tukosta näkynyt ultraäänitutkimuksessa. Pitäisi näkyä ihan tavallisessa röntgenkuvassakin(ns. nestevaakapinnat)
Mutta kyllähän tuo nyt täytyy selvittää kuitenkin.
 
Joo, nyt on sitten pistetty varjoainekuvauksiin, piti aloitta kuvaus 19.00, vieläkään ei ole kuulunut mitään. Käytiin kirurgisen päivystyksessä moikkaamassa just kuuden jälkeen.
Toivottavasti ei olis mitään vakavaa, kohta mun on nimittäin pakko soittaa sinne ja kysellä.
Odotan vielä jonnekkin 22-22.30 ja sitten soitan, jos ei sieltä mitään kuulu :(
 
No nyt sieltä sitten diagnoosi latastiin :(
Crohnin tauti, no onneksi ei kuitenkaan mitään aivan kamalaa, mutta ihan tarpeeksi tässäkin nieltävää.
Olisivat halunneet pitää sisällä, mutta ei, meidän mies halusi kotiin.
Ensiviikolla ilmeisesti sitten jotakin koepaloja ottavat :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No nyt sieltä sitten diagnoosi latastiin :(
Crohnin tauti, no onneksi ei kuitenkaan mitään aivan kamalaa, mutta ihan tarpeeksi tässäkin nieltävää.
Olisivat halunneet pitää sisällä, mutta ei, meidän mies halusi kotiin.
Ensiviikolla ilmeisesti sitten jotakin koepaloja ottavat :(
Onneksi ei kuitenkaan sen "vakavempaa", vaikka vakava sairaus tuokin on.

Jaksuja teille :hug:
 
Meillä miehellä oli parikertaa tosi kipeä vatsa, sanoi että ikäänkuin kramppasi, lääkärissä tutkittu ja otettu ties mitä kokeita, ulkoisesti jos vähänkin painelee vatsasta, kipu on niin kova, että valuu vedet silmistä. Ainoa mikä oli poikkeavaa kokeissa, oli sappiarvo, joka oli pikkasen koholla. Mies sanoi, ettei voi syödä normaali määriä ruokaa, mutta mitkään tietyt ruoka-aineet ei aiheuta mitään.
Niin ja tänään joutu Jorviin, koska vatsasta kuului metallien ääni :eek:
Voipi mennä hetki ihmetellessä, hirveesti sanoi saaneensa lääkkeitä, mm 7vkon antibiottikuurin nyt tähän alkuun ja jotain muita nappuloita.
 
vieras
Oireet vaihtelevat... Mulla on just tollaisia mahakipukohtauksia, jolloin maha karmppaa ja on niin kipeä, että tulee verenmaku suuhun (synnytyspoltot ei oo mitään niiden rinnalla). Joillakin on jatkuvaa ripulia, voi olla verenvuotoa, pientä lämpöilyä, erilaisia mahakipuja.
 
hui
voiko tollanen mennä itsestään ohi, kuvailemat oireet oli mulla parivuotta sitten. lääkärit ei löytäneet mitään ja ihmettelivät. olin mahasta tosi kipe, alavatsasta varsinkin, oksentelin,kuumeilin olin tosi tosi kipeä..mikä tuo chronin tauti oikein on??
 

Yhteistyössä