Jaahas, taitaa meidän vauva syntyä tänään. (Terkut synnäriltä)

En voi mennä nukkumaan ennenkuin vauvanne on syntynyt joten koitas nyt vähän pistää töpinäksi! ;)

Olet näköjään linjoilla, voisitko kertoa kuulumisia kiitos!
Joo, on tässä tullut pyörittyä linjoilla, kun ei tuo uni oikein maistu. Tai maistuis se joo, mutta kun nämä sairaalan sängyt ei vaan sovi mun kropalleni...lonkkia särkee, joten hypin koko ajan pystyssä.

Menes nyt hus siitä nukkumaan, sillä tämä muksu ei näemmä ihan hetkeen sitä päivänvaloa näe, kun ei kerran ymmärrä syntyä.
 
huhuuu chef
Joo, on tässä tullut pyörittyä linjoilla, kun ei tuo uni oikein maistu. Tai maistuis se joo, mutta kun nämä sairaalan sängyt ei vaan sovi mun kropalleni...lonkkia särkee, joten hypin koko ajan pystyssä.

Menes nyt hus siitä nukkumaan, sillä tämä muksu ei näemmä ihan hetkeen sitä päivänvaloa näe, kun ei kerran ymmärrä syntyä.
Ei tässä mikään kiire ole nukkua, nukuin pitkät unet alkuillasta kun poden tautia.

Ai et saanut nukuttua, voi harmi :( Sellasta se on kyllä tuossa tilanteessa sairaalassa, en minäkään siellä ennen synnytystä pahemmin pystynyt mitään nukkumaan.

Onko supistuksia vielä vai laantuivatko täysin? Jospa se sieltä nyt kuitenkin päivänvaloon tulisi tämän päivän aikana ;) Jospa vaikka näyttäisit sille tietä taskulampulla :D
 
Ei tässä mikään kiire ole nukkua, nukuin pitkät unet alkuillasta kun poden tautia.

Ai et saanut nukuttua, voi harmi :( Sellasta se on kyllä tuossa tilanteessa sairaalassa, en minäkään siellä ennen synnytystä pahemmin pystynyt mitään nukkumaan.

Onko supistuksia vielä vai laantuivatko täysin? Jospa se sieltä nyt kuitenkin päivänvaloon tulisi tämän päivän aikana ;) Jospa vaikka näyttäisit sille tietä taskulampulla :D
2 Cytotec-tabletin ja 8 tunnin odottelun tuloksena 6 supistusta. Eli laantuivat täysin sen ballongin poisputoamisen jälkeen : /

Mä jo nuo sälekaihtimet avasin...josko ymmärtäisi kulkea valoa kohti :D
 
"kkk"
[QUOTE="vieras";28975645]Minkälainen tilanne tarvii olla, että voidaan puhkaista? Mulle sanottiin, että todennäköisesti puhkaisulla pelkästään mennään, kun käynnistys on pian. Ja tilanne oli sormelle auki, 1 cm kaulaa ja pehmeä...tuossa 1,5 viikkoa sitten. Tuossa lapussa, jonka sieltä sain, luki että voidaan puhkaista, jos on auennut.[/QUOTE]

Mulla oli ainakin toisen lapseni synnytyksessä se tilanne, että synnytys käynnistettiin tableteilla vauvan suuren koon vuoksi, lopuksi päädyttiin kalvojen puhkaisuun.

Mutta siis synnytys alettiin käynnistellä tableteilla keskiviikkona, lisättiin annosta torstaina ja vielä perjantaina tabuja. Kohtu oli alkuun 1 cm auki ja tableteilla se saatiin auki yhteensä 2 cm auki, eli juuri sen verran että kalvot saatiin puhki. Kun kalvot puhkaistiin, poika syntyi 2 h päästä.

Mitään muita tuntemuksia tai näkyviä supistuksia nuo tabletit eivät aiheuttaneet.
 
"vieras"
[QUOTE="kkk";28977834]Mulla oli ainakin toisen lapseni synnytyksessä se tilanne, että synnytys käynnistettiin tableteilla vauvan suuren koon vuoksi, lopuksi päädyttiin kalvojen puhkaisuun.

Mutta siis synnytys alettiin käynnistellä tableteilla keskiviikkona, lisättiin annosta torstaina ja vielä perjantaina tabuja. Kohtu oli alkuun 1 cm auki ja tableteilla se saatiin auki yhteensä 2 cm auki, eli juuri sen verran että kalvot saatiin puhki. Kun kalvot puhkaistiin, poika syntyi 2 h päästä.

Mitään muita tuntemuksia tai näkyviä supistuksia nuo tabletit eivät aiheuttaneet.[/QUOTE]

Pitäisikö kohtu olla siis auki 2 cm että voidaan puhkaista? Olin pari viikkoa sitten sormelle auki. Kuulemma pitäis kalvot puhkasta, mutta meinaavatkohan, että olen sitten avautunut enemmän nyt. Maanantaina lääkärissä katsovat tilanteen ja käynnistys on kai seuraavana päivänä...jos niiin haluan.

Kamala, tässä ole enään monta päivää ja joutuu synnyttämään. Voi vielä tulla tänäänkin itsestään.

Miten chef?
 
Mullahan ei ootettu kalvojen puhkaisun jälkeen kuin 2 tuntia ja sitten iskettiin oksitosiinitippa käteen ja sitä nostettiin puolen tunnin välein 15 yksikköä. Synnytyksen lopussa meni jo yli 200 yksikköä tunnissa. Cytotecia eivät suostuneet antamaan, koska se oli heidän mielestään liian vahvaa (?).
 
Onko sulla muut synnytykset käynnistetty? Itsellä 2 ekaa käynnistetty, kolmas lähti itekseen käyntiin ja nyt neljännen kanssa jännään, että ei kai taas jouduta käynnistämään. Ainakin vielä pari viikkoa sitten oli vielä paikat ihan kiinni vaikka viimeiset 2,5kk supistellut enemmän ja vähemmän kipeästi.
 
"vieras"
Mullahan ei ootettu kalvojen puhkaisun jälkeen kuin 2 tuntia ja sitten iskettiin oksitosiinitippa käteen ja sitä nostettiin puolen tunnin välein 15 yksikköä. Synnytyksen lopussa meni jo yli 200 yksikköä tunnissa. Cytotecia eivät suostuneet antamaan, koska se oli heidän mielestään liian vahvaa (?).
Mulle sanottiin, että riittää varmaan, että kalvot puhkastaan ja muuta ei tarvis tehdä. Vähän kyllä epäilyttää, että lähteeköhän vaan sillä.

Mitä tapahtuu kalvojen puhkaisun jälkeen? Vedet menee ja alkaa supistukset samantien?
 
[QUOTE="vieras";28977923]Mulle sanottiin, että riittää varmaan, että kalvot puhkastaan ja muuta ei tarvis tehdä. Vähän kyllä epäilyttää, että lähteeköhän vaan sillä.

Mitä tapahtuu kalvojen puhkaisun jälkeen? Vedet menee ja alkaa supistukset samantien?[/QUOTE]

Noh, mulla ei tapahtunut muuta kuin vedet meni, siksi laittoivat oksitipan, että tulisi suppareita.
 
"vieras"
Noh, mulla ei tapahtunut muuta kuin vedet meni, siksi laittoivat oksitipan, että tulisi suppareita.
Eikös se oksitosiini kannattaisi laittaa ennen kalvojen puhkaisua? Mitä nyt olen ymmärtänyt, että ehjillä kalvoilla kipu ei ole ihan yhtä vahvaa ja olisi parempi, että säilyisivät ehjinä mahdollisimman pitkään. Vai mahtaakohan sitten olla hitaampi synnytys, eikä välttämättä niin varma. Sairaalan lapussa luki, että vuorokaudessa pitäisi syntyä, kun on kalvot puhkaistu.
 
[QUOTE="vieras";28977947]Eikös se oksitosiini kannattaisi laittaa ennen kalvojen puhkaisua? Mitä nyt olen ymmärtänyt, että ehjillä kalvoilla kipu ei ole ihan yhtä vahvaa ja olisi parempi, että säilyisivät ehjinä mahdollisimman pitkään. Vai mahtaakohan sitten olla hitaampi synnytys, eikä välttämättä niin varma. Sairaalan lapussa luki, että vuorokaudessa pitäisi syntyä, kun on kalvot puhkaistu.[/QUOTE]

Kalvojen puhkaisun pitäisi ideaalitilahteessa käynnistää ne supparit. Se on siis pienempi toimenpide kuin mitkään lääkkeet. Eri käytäntöjä tuntui olevan, huonekaverille osastolla sanottiin, että 24 tuntia odotetaan suppareita kalvojen puhkaisun jälkeen, sit vasta oksitosiinia ja 18 tuntia puhkaisusta aloitetaan ab-tippa. Minulle taas oksi aloitettiin 2 tuntia puhkaisusta ja joku kymmenen tuntia puhkaisusta miettivät vakaasti sektiota jo, koska tilanne ei edistynyt ja vauvan syke alkoi heikkenemään.
 

Yhteistyössä