Jännitysniska...

Pääsinpäs täälä käymään ennen vk.loppua.
Eli fysiatrilla kävin, kaularangassa ei varsinaisesti mitään vikaa, yksi nikama alkanut vähän kulumaan ja jotain kummallista tekstiä diskuksista luki radiologin lausunnossa, mutta siis ei mitään vakavaa. Ryhtikin on oiennut, eli olen nyt normaali!!
Fysiatrin näkemys oli että mulla voi olla vaikka mikä tauti, kuten ms, mutta on myös mahdollista että yliliikkuvuus on aiheuttanut tän kaiken, oikoryhdin ja hermoston sekoamisen ja joka tapauksessa fysioterapia pakollista. Sain maanantaiksi ajan, jee :)
Eli tuo ylimmän nikaman tienoilla kallonpohjassa oleva kiertymä johtuu yliliikkuvuudesta ja magneettikuvissa kun ei näy pieniä juttuja, että siellä voi olla mitä vaan puristumia.
Ja varsinaisesti hermopinnettä mulla ei ole, ne vaan kanittaa ja ärtyy aina välillä jostain lihasjumituksista.

Antoi triptyliä, jolla koitetaan saada autonomista hermostoa rauhottumaan. Sanoi siitä että alkaa vaikuttaan noin viikon päästä ja mahdolliset haittavaikutukset tulee ensin, eilen söin ekan, en havainnu muuta kun hassuja (erilaisia) lihasnykimisiä yöllä. Ja kuulemma uskoo että voin hyvinkin äkkiä parantua kunhan opin ne oikeat liikeradat. Miten sulle keisari kävi ton kanssa, oletko syönyt yhä?

Sanoi rytmihäiriöistä ensin että se on hermoärsytystä, joka tuntuu sielläpäin, mutta kun tarkemmin selitin, niin sanoi että on ihan normaalia että sydän jättää lyönnin väliin ja hetken päästä potkaisee kunnolla. Mullon lähiaikoina potkinu sarjassa ihan kunnolla. Mutta kun ei se satu niin en osaa huolestua, onhan noita ollu ennenkin.

Nyt niin todella toivon että punktion tulos olis täysin normaali ja mussa ei olis muuta vikaa.. Pelottaa vaan kun niska löystyny ja ryhti oiennut, mutta oireet jääny. Tosin on ne vähentynyt ja voi tää kai sit johtua siitä kiertymästäkin yms.. niin ja jännittäminen jatkuu yhä, aina kun en sitä huomioi.

Tervetuloa joukkoon pearl!!
 
Drosera:noista rytmihäiriöistä mistä kirjoitit...kun mulla on aina välillä nukkumaan mennessä tuntemuksia että sydän lyö epätahtiin ja jättää yhden lyönnin välistä sitten seuraava lyönti on sellainen oikein voimakas :heart: Oletko lääkärin kanssa niistä paljonkin keskustellut, itse en ikinä ole muistanut kysyä ja nyt viimepäivinä minua on ihmetyttänyt että saanko jonkun sydärin vai voiko tosiaan johtua lihasjumeista??

Mulla onkin nyt pari päivää ollut vasen olkapää tosi kipeä, tänä aamuna se kipu oli levinnyt niskaan asti ja polttelee ja pistelee ärsyttävästi. oon vähän yrittänyt venytellä mutta on kyllä niin kipeä kyljestä kaulalle asti että ei oikein uskalla, ja kaikki taas vasemmanpuolella, on se kumma kun aina sama puoli kipeytyy, tuossa illalla tuntui että päätäkin vähän vihloi vasemmalta puolen mutta onneksi meni ohi.
 
En sen enempää ole jutellut lääkäreille noista pompotuksista, mutta tosiaan tuo fysiatri totesi että se on ihan normaalia, niitä on kaikilla. Itseä ihmetyttää kun se on muutaman viikon ollut jokapäiväistä, ei nyt ihan jatkuvaa, mutta kuitenkin.

Itse oon ajatellu että kun mulla koko kroppa tässä vähän sekaisin ja sydäntä tietääkseni säätelee autonominen hermosto ja se on nyt ärtyny jostain syystä (niskajumi tai joku tyhmä tauti???), niin sekoilee sitten sydän ja aiheuttaa myös sitä että välillä 'unohdan' hengittää. Tuokin juttu kestää yleensä vaan muutaman minuutin ja sitten taas normalisoituu.

Ja joo, säteilee se kipu mullakin kylkiin asti tuolta ylhäältä. Tälläkin hetkellä kyljet ja käsivarret on ihan kosketusarat ja jomottelee noin muuten. Onneksi pari päivää kestäneet nokkospuska-reidet on rauhoittunu melkein kokonaan.
 
Drosera: Minkälaista sulla tuo hengityksen "unohtaminen" on? Mulla tulee yöllä sellaisia säpsähdyksiä et herään kun tuntuu et en ole hengittänyt pitkään aikaan..liekö jonkinlaista uniapneaa?!? Tätä ei esiinny kuitenkaan joka yö, yleensä vain silloin kun kroppa on muutenkin ihan jumissa, olenkin ajatellut että jollain tapaa tuo hengityksenkin katkeaminen liittyy noihin lihas jumeihin. Olen huomannut joskus miehelläni saman ilmiön, olen jopa herättänyt hänet kun hengitys on ollut katkolla...outo ilmiö..

Ja ainiin tervetuloa joukkoon pearl :wave:
 
Noista tykytyksistä, pompotteluista ja muista :)...mulle tulee taas nukahtaessa sellaisia säpsähdyksiä, että ikään kuin unohdan hengittää! Kuulostaa siis tutulta mutta mulal se tapahtuu rentoutuessa juuri ennen unta ja vain silloin, kun olen tosi stressaantunut ja jumissa muutenkin. Ikään kuin henki salpautuu hetkeksi...Inhottava tunne.

Noita lisälyöntejä tosiaan on kaikilla enemmän tai vähemmän, kaikki eivät niitä edes huomaa mutta kyllähän se aina vähän huolestuttaa itseä, jos niitä tulee kovin usein. Lisälyöntejä inhottavampia on tykytyskohtaukset, joissa sydän lyö hetken aikaa nopeammin (ei kuitenkaan mitään kahtasataa). Nekin minulla näyttävät liittyvän tähän yleiseen henkiseen ja fyysiseen jumiutuneisuuteen :LOL: . Eli siis mulla samaa kuin sulla drosera: autonominen hermosto menee "sekaisin" ja käy ylikierroksilla. Siitä sitten seuraa kaikenlaista.

Mites teillä muilla, onko niskanne ilmariippuvainen? Mulla nimittäin kosteilla ilmoilla iskee aivan raastava hermosärky tuonne kallonpohjaan. Se on ollut jo vuosia vaivana. Sama särky alkaa, jos autossa avataan ikkuna (se veto...). Mikään särkylääke ei siihen auta mutta siihen tottuu :/.

Ihana ilma tänään, lukuunottamatta myrskytuulta :)!
 
että muillakin on noita yöllisiä säpsähdyksiä..luulin olevani ainut :ashamed:
Tästä voimme päätellä että syynä todennäköisimmin on niskajumi :)
Mulla tulee sateisilla ilmoilla helpommin niskat tosi kipeeks..nytkin ollu tosi kipeenä paikat ja tänään iltaa kohden kun rupes pakastuun niin niskakin hiukan hellitti. ja kesällä voin yleensä paremmin kuin talvella. :xmas:
 
Mulla lähinnä hengitys vaan hiljenee, siis jos en itse sitä avusta niin henki kulkee tosi pieninä pätkinä nopeesti ja on ahdistavan tukkoinen olo. Vähän ku nenä ois turvonnu kii ja kurkku ja hengityselimet ei vaan toimi. Mutta laukee tosiaan suht nopeesti silti. En ole keksinyt mitään tuota aloittavaa tekijää, mutta pahemmassa vaiheessa se tuli aina automatkalla, myös ihan koska vaan.
Ja oon myös pompannu usein yöllä sängystä pystyyn ku oon säikähtäny jotain, että nyt ei oo asiat niinku pitäis. Mutta tuolloin en ole keksiny syytä että miksi, koska hengitysjuttu ei oo ainakaan jatkunu sen pidempään hereillä.

Ihana ilma, ainakin täällä.
 
Voi, että mikä kipu niskassa ja hartioissa :( Mulla on kauhea flussa ja vasen korva on ihan ihmeellinen. Se ei ole tukossa, vaan tuntuu niin kuin jotain rummun kalvoa (eli varmaan tärykalvoa) hakattaisiin sisällä. Joka askeleella tuntuu, samoin jos hampaat käy yhteen, kun liikuttaa päätä... Kuin jokin kalvo olisi ylikiristynyt. Välillä taas tuntuu samalta kuin kovassa olisi vettä. Tätä yritin "aukaista" eilen illalla samalla tavalla, kuin silloin kun suihkun jälkeen on jäänyt vettä korvaa. Heiluttelin päätä aika kovastikin alas päin (sivulle). Eipä tapahtunut muuta kuin, jotain yläselässä. Kaikki lihakset kinnaa ja kiristää tosi kipeesti. Aivan hellänä joka paikka ja joka hetki. Päätä ei voi laittaa kuin sentin verran alaspäin, sivullakaan ei paljon yhtään. Aivan ihmeellistä. Onko siellä kaikki siis NIIN jumissa, että tuli tällainen reaktio yhdestä pään heiluttelusta :eek: Olen yrittänyt laittaa kylmägeeliä ja mobilatea, mutta eipä ole mikään helpottanut oloa. Panacod vei pois päänsäryn ja helpotti selkäkipua, mutta ei yhtään vaikutusta tähän niskaan. Oisko poppakonsteja kellään olon helpottamiseksi.

Kun päätä yrittää laittaa alaspäin, lihakset kiristää puolivälistä selkää asti. Mitähän siellä oikein eilen illalla tapahtui??
 
Ou no, kyl on liian herkässä Mammax3:lla kroppa. En kyl yhtään osaa sanoa mitä on tapahtunut. Kuulostaa kyllä tosi v.mäiseltä sun olo!! Mut vastaisen varalta tietää et ei näköjään kannata tehdä juuri mitään erikoisempaa. Tasaisen hiljaista eloa vain.
Onko sulla koskaan ollut korvatulehdusta? Jos siel on märkää tärykalvon takana ja se jumputta siel? Aattelin vain koska sul on flunssakin nyt...

Meillä nyt täs flunssassa on suurimmalla osalla korvatulehdus myös. Molemmilla lapsilla ja mulla myös siihen viittaavaa, miehellä ei vielä ole edes flunssaa. Käytin lapsia lääkärillä ja tarkistutin samalla omatkin korvat, toinen ok, toinen sit oli ärtyneen oloinen. Lääkäri antoi varalta kuurin, et saatas muutenkin mun flunssa nopeasti aisoihin. Mun nimittäin pitää flunssan aikaan jättää osa reumalääkkeistä ottamatta, koska alentavat vastustuskykyä. Parempi saada sit flunssakin ajoissa kuriin, että ei tule kovin pitkää taukoa lääkitykseen. Mut heti kyl vasta parin pv:n tauon aikana on alkanut jo polvessa tuntua kiristystä. Vähän liian herkällä on...

Mammax3, vielä sen verran, et oliko sul koskaan kuvattu alaselkää magneettikuvassa. Nyt ois kyl syytä jo se tehdä jos ei ole aiemmin, niska samoin. Tai melkeinpä koko selkä... Tilasitko jo ajan reumalääkärille? Oletko ostanut uuden tyynyn?
Mulla nykyään niska aina huonompana aamulla, iltaa kohti alkaa helpottaa. En tiedä miksi näin.. Nukunkohan jotenkin huonossa asennossa. Välillä on kädetkin olleet turrana ja niitä on pistellyt... Mut se ei ole ollut mitenkään häiritsevää vielä.



 
kau
on jääny viime aikoina kirjottelu vähemmälle ku aina tuntuu ettei jaksa tehä mitään tai keskittyä mihinkään.paljo oli tullu kirjotuksia viime kerran jälkeen.olipa kökkö tyyppi tuo tarjuska.oli parka eksyny vahingossa tälle palstalle sieltä omalta "vihan hallinnan alkeet- kurssin"-sivultaan.no mitäpä tuosta.toivotaan että hänkin saisi vielä asianmukaista hoitoa.

mulla on ollut tosi stressaava viikko.mieskin jäi nyt taas työttömäksi ja se tuo kuvioihin taas rahahuolet ym. eli ei vähään aikaan hieroja käyntejä tms. :|

mulla on ollu oikea olkapää taas tosi kipeenä.kipu säteilee kylkiin asti välillä. :(
hengen ahistus kohtauksiaki on ollu edelleen.kunpa ne loppuisivat jo.viime viikolla niihin liitty usein myös sydämen tykytystä.varmaan välillä syke jopa 150!kerroin tuosta lääkärillekin mutta eipä se siihen voinu mitään sanoo.mullahan on ne beetasalpaajatki olemassa ja oon jonossa sinne sydän ultraan sairaalaan.saa nähä millon sinne pääsee.tahtoo olla jonot aika pitkiä vaikka en mä usko että pumpussa mitään vikaa on.kyllä nuo vaivat johtuu näistä jumituksista ja ahistuksesta :ashamed:

mullakin on muuten ollu tuota pulputusta alamahassa.ihan kuin vauva potkisi.yks ilta ku olin erityisen ahdistunut niin tuo pulputuskin oli voimakasta.aika jännä.

mulla oli kans äskettäisessä lentsussa korva ihan tukkonen.ei tahtonu kuullakaan mitään.

keisari:eek:nko kaulan turvotus hellittänyt yhtään?entä lentsu?

no niin voimia kaikille :flower:
 
Olinpa yllättynyt löydettyäni tällaisen sivuston, eli olen täällä ensimm, kertaa.
Olen lukenut lähes kaikki tekstit tämän päivän aikana ja voi muuta kuin lisätä nimeni samaan oirelistaan!
Olen jo 50+ ja kärsin aikoinaan n 10 vuotta, kolmannen ja neljännen lapsen jälkeen, kaikista noista edellä mainituista vaivoista. On kuvattu ja tutkittu, hierottu ja manipuloitu, eli kaikkea mahdollista. Pahin oireeni oli huimaus!! Harvemmin tunsin kipua, ainoastaan jäykkyyttä ja muita oireita.
Lopetin kaikki hoidot, koska hieronnatkin vaikuttivat vain jonkin aikaa. Yllättäen vaivat loppuivat, enkä vuosiin ole tuntenut niskassani mitään.
Mutta, tässä sitä taas ollaan.....tunsin jo parin viime kk.en aikana pyöräillessäni jäisellä kelillä töihin, että niskat alkaa jumiutumaan. Nyt on viikon verran ollut kovaa huimausta ja mitä enemmän huimaa, niin tiedän jo kokemuksesta, että sitä enemmän jännitän ja noidankehä on valmis!
Pahinta on aamuisin, kun herään, ja sitten jos joudun istumaan pää hieman alaspäin. Tulee niin valtava kiertohuimaus, että pelkään töissäkin koska isken nenäni ruokalautaselle. Huimaus alkaa taas rajoittamaan elämääni ja joudun välttämään tilanteita joissa istutaan pitkään.
Masentavaa, jos tästä tulee taas vuosien taistelu!!
En aio mennä lääkärille koska oirelistan luetteleminen saa jo mnut itsekin epäilemään, että vika löytyy kyllä pääkopan sisältä. Ei lääkärit, valitettavasti, ymmärrä miten runsaasti niskajännittäjä voi oireilla.
Aion kävellä enemmän, sen koin aikaisemminkin hyväksi, ja yrittää rentouttaa itseäni. Muistaa laskea olat alas, rentoutua myös musiikilla, hyvillä asioilla yms.
En ole pelokas, koska olen vieläkin elossa ja terve, vaikka aikoinaan koin etten voi mitenkään olla " terve", olen kärsinyt kaikki nuo ed mainitut oireet, on tarkisttetu korvia, silmiä, hiottu hampaita jne...
Mutta hienoa, että olette löytäneet vertaistukea! Aikoinaan en tuntenut/ tietänyt ketään jolla niin kirjava oireisto ja olin välillä aivan epätoivoinen ja melkein toivoinkin jo, että joku kamala diagnoosi olisi tehty. Ei oikein voinut puhuakaan kelleen, kun koki itsekin itsensä ihan luulosairaaksi.
Toivotaan, että nyk tilanteeni paranisi nopeammin kuin viimeksi............Tsemppiä teille kaikille!
 
Drosera: Ai niin sinäkin sait triptyliä! Mä olen nyt syönyt sitä 1,5 vkoa, ei ole ollut enää niin voimakkaita kipua. Lihasten kiristys kyllä tuntuu niin kuin ennenkin, ja puristava tunne silloin kun en osaa lihaksia pitää rentoina. Miten sulla on alku mennyt? Tuliko sulle triptylistä väsymystä? Mulla meni väsymys ohi 4-5 päivässä. Kerrothan sitten mitä sulle fysioterapeutti sanoi, mitä jumppa ohjeita antoi. Jospa itsekin taas aloitan pikkuhiljaa varovaisesti jumppailut. Ja kävelyä, kävelyä, kävelyä, kävelyä!!

Kau: Kaula ei ole enää niin turvonneen oloinen, mutta tuntuu puristavalta. Mulla ois hieronta taas tiistaina, olen kovasti pohtinut, että tohdinko mennä. Flunssa alkaa olla kyllä jo kurissa, onneksi. jos menen, niin , pyydän, että ei hiero päänalueelta, eikä kaulaa, niskaa...

Ikuinen Riesa: Kiva, kun kerroit kokemuksesi meille.Sinulla on ollut aikoinaan vaiva todella pitkään!!! onneksi kuitenkin ollut pitkä tauko välillä, että olet saanut olla tältä vaivalta rauhassa. En olisi viime kesänä uskonut, että vielä helmikuussa painin tämän vaivan kanssa. Eli hyvän kierteen sain päälle. Mutta nyt on kyllä kaikki keinot nyt pelissä, että saisin tämän kierteen katki. Hyvä, kun kerroit, että kävely on ollut sinulle hyväksi. Minäkin olen säännöllisesti yrittänyt nyt käydä kävelyllä, nyt on tullut jo liiankin pitkä tauko kun tuli tämä flunssa. Kannustaa siis jatkamaa, kun tietää että kyllä siitä on apua. Ja tervetuloa vain joukkoomme jakamaan iloja ja murheita!

Pitäisi saada vielä se rentoutus cd...!!!
 
Kiitos....kävely rennosti eli käsiä ja olkaakin mukana käyttäen tekee kyllä hyvää. Mieluimmin " viuhdon" kyllä muualla kuin keskikaupungilla. Mutta nyt kun tää huimaus päällä niin pelkäsin pysähtyä, hiukan pelottaa jos vaikka pyörtyis. Tosin niin ei ole koskaan käynyt. Nyt kun tulin tunnin lenkiltä ja lihakset ovat lämpimät niin hieroskelen kevyesti, laitan tiikerisalvaa ja villaisen kaulaliinan. Ihan kuin mummo konsanaan...heh..
Älkää nyt pelästykö pitkää historiikkiäni, ei teillä välttämättä sellaista kokemusta tule. Taipumus kait niskajännitykseen säilyy, mutta on vain opittava tuntemaan mitä niska kestää.
Se minulla on kyllä aina ollut etten ole voinut käyttää vieraita tyynyjä. Esim. yöjunissa ja laivoilla on pakko nukkua pusero niskan alla, muuten on aamulla ihan jumis. Paras tyynyni on pehmeä ja matala.
Lämpö ei tee hyvää ja silloin kun on niskat kipeät käytän kylmää. En kestä lämpöä edes ennen hierontaa, tulee paha olo.
Ainoa valoisa puoli tässä on ettei tämä ole vaarallista. Näin vuosien jälkeen on jäänyt vakavamman sairauden pelot.
 
Lisään vielä...aikoinaan kävin eräällä hierojalla joka teki erilaisia hoitoja. Aian hieronnan päätteeksi hän " avasi" jotain hermopäätteitä vai mitä lie ettei kuona-aineet jotka lähtevät liikkeelle tuki niitä. Niskasta en oppinut itse painamaan, mutta kädestä kylläkin. Eli levitetään peukalo ja etusormi niin auki kuin saadaan ja painetaan toisella peukalolla peukalon ja etusormen völistä. Sieltä löytyy kipeä paikka! Sitä voi tehdä useaan kertaan päivän aikan ja auttaa mm. päänsärkyyn. Jotkut kanavat aukeaa. Samaten jalkapohjissa olevista pisteistä. Tästäkin löytyy kirja josta voi opiskella pisteitä. Oli joku hermoratahierontakirja. Annoin sen joskus lainaksi enkä koskaan saanu takaisin, mutta muistan kyllä miten hieron. Nämä ovat helppoja ja halpoja keinoja. Jalkapohjat ovat muutenkin hyvää pitää kunnossa, raspausta ja hierontaa. ja kuinka kipeitä pisteitä sieltäkin löytyy!?
El itässä muutama vinkki ja kerron lisää, kun alkaa mieleen palautumaan.
 
Ja tämä samanen hieroja nukkui itse " käärmeen" kanssa. Hänen lapsensa oli joskus virkannut sellaisen koulussa, sellainen pari m pitkä. Minäkin sitten tein sellaisen, mutta taisi olla liian vilkas otus, kun vilisti yöllä aivan muualle. Laitoin sitten pyyhkeen rullalle ja niskan alle, mutta ei sekään tahtonut pysyä paikallaan, mutta oli kuitenkin parempi kuin tyyny.
 
On aivan uskomatonta miten kokonaisvaltaista tällainen vaiva on. Tuntuu koko kropassa. Kukaan joka ei itse ole kärsinyt tästä voi ymmärtää sitä. Jos ranne on kipeä niin kipu on vain siinä tai joku muu paikallinen juttu. Mutta niskakipu tuntuu joka paikassa. Eivätkä lääkäritkään ymmärrä sitä. Itsellä aikoinaan, kun niska oli ihan jumissa, niin kipeytyi myös leukaluut, korvat, hampaat, Eikä kukaan osannut sanoa mistä oli kyse enkä osannut edes yhdistää asioita. Söin lääkkeitä kun epäiltiin kolmoishermisärkyä ja hiottiin hampaita, kun olin öisin purrut niitä, oli juurihoitoja ja jatkuvasti poskiontelovaivoja. Se oli aivan uskomatonta aikaa näin jälkeenpäin ajatellen. On hienoa, että teillä on jo tietoa siitä miten kaikki oireet voivat johtua niskasta!? On tietenkin syytä ensin sulkea pois mahd. muut vaivat.
Ja sitten eräänä päivänä, kun kaikki tulehdukset, nesteet yms katosivat niskasta niin loppui kaikki vaivat! Tulehtunut lihas on herkkä, ei kestä liikaa rasitusta, ei vetoa yms.
Tällä hetkellä tuntuu toispuolinen kipu niskassa, samasen puolen silmässä ja leukaluussa. Nyt en lähde sentään joka alan erikoislääkärille vaan paneudun yksistään niskaan. Turhaa mennä terv. keskukseen hakemaan Buranaa ja sl. Toisaalta töissä olo on minulle parempi vaihtoehto koska oireet lievenevät liikkeellä ollessa.
Huh..tulipas tätä tekstiä!
 
Kiva, kun sulla on antaa hyviä vinkkejä. Itsekin olen joskus kävellessä viuhtonut käsiä vähän reilummasti :LOL: ja sitä teen sisälläkin päivittäin, seisoskelen ja viuhdon käsiä, kuin kävelisin. Tästä hierojasta, joka avasi hermopäätteitä tms. oliko siis vyöhyketerapeutti? Vai hermoratahieroja? Mulla ainakin on jalkapohjissa just selkärangan kohdalla kipeitä paikkoja, itse olen tutkinut vyöhykekartasta. Vyöhyketerapeutilla en ole koskaan käynyt. Sekin kyllä kiinnostas testata!
Mulla varmaan sit viime hierontakerralla, nesteet lähti hyvin virtaamaan ja kun nämä hermopäätteet oli tukossa, niin nesteet kerääntyivät kaulalle ja niskaan??? Hmm. tämä tiistain hieroja on eri hieroja nyt, tämä hieroo hermoratahierontaperiaatteilla, täytyypä kysyä häneltä lisää...

 
ikuinen riesa: kokeilin tota peukku-etusormi peukkupainantaa ja ai hitto oli meinaan kipeä kohta.. käskin miehen myös etsiä jalkapohjistani noita kipeitä pisteitä ja jokunen sieltä löytyikin. Saiskohan netistä jostain luettua noi akupisteiden sijainnit, jos opettaisin ukolle niitä pisteitä niin vois aina sillon tällön painella niistä ja ite tietenkin niistä kohdista mihin ylettää :D
Venyttelin eilen puolien tuntia illalla ja kyllähn tuo hiukan helpottikin, aamulla vaan taas hartiat oli ihan jumissa...taitaapi olla patjanvaihdon aika. :/
Tarjuska: Mukavaa että sinullakin riittää aikaa lueskella meidän luulotautisten juttuja. :LOL:
 
Jalkapohjissa " niska" löytyy pottuvarpaan tyvestä. Sitä ei hierota vaan painetaan esim lyijykynällä. Jalan painelu pitäisi aloittaa varpaista, jokainen vuorollaan, nivelien kohdalta. Pottuvarpaan reunasta löytyy myös, muistaakseni, nenäontelot. Sitten painelua koko jalkapohjasta, reunoista ja keskeltä. Palataan sitten kipeisiin kohtiin uudestaan.

Veren saa myös virtaamaan kun hiot korvilehtiä etusormen ja peukalon välissä edestakaisi nalhaalta ylös ja päinvastoin joitakin minuutteja.
 
Kävin...missähän en olisi aikoinaan käynyt, myös luontaistuotekaupassa, sellaisessa jossa oli suomalaisten valmistamia yrttejä. Kysyin niskaani jotain ja myyjä suositteli minulle jotain liminenttiä jota hierottiin kylkiin. Lisäksi hän suositteli että mies vetää sormillaan kylkiluiden väliä alimmaisista alkaen selkärangasta kylkiin päin. Ja kyllä löytyi sieltäkin kipeitä kohtia ja jatkoin sitä sitten itsekin.
 
Ostin aikoinaan sen kirjan....muistaakseni jokin sen niminen kuin että " painele itsesi terveeksi", suuresta suomalaisesta kirjakerhosta. En tiedä saako sitä kaupoista tai kirjastosta. Tosin kirjakerhot myyvät nykyisin liikkeistään kirjoja myös ei-jäsenille. Sitä voisi kysyä sieltä.
Siinä oli selkeät kuvat ja ohjeet eri sairauksien hoitoon, sopii hyvin maallikoille.
 
Ensiksi: Kiitos Tarjuskalle käynnistä. Olemme taas kaikki viisaampia. B)
Mun täytyy kyll tunnustaa että puoli vuotta sitten olisin itsekkin ollut aika skeptinen näitä oireita kohtaan, ennenkuin se kalahti omaan nilkkaan. Syvä ymmärtämys minulta hänelle.
**
Ikuiselle Riesalle tervetuloa!

**
Töihin menossa (jep, siis mulla ON töitä yllättävää eikö.. ).
Selkä taitaa olla taas pois paikoiltaan, kun tuntuu tuolla selässä kipeälle. Yläselkäkin taas on tällainen jäykän tuntuinen. Mua alkaa pikkuhiljaa todella rassaamaan nämä sydämmen läpätykset. :kieh: Olisi vaan todella kivaa että tietäisi mistä ne johtuu, niin osaisi suhtautua niihin oikealla tavalla. Ja kuinka pitkä onkaan odottaa siihen magneettikuvaan. Uskomatonta. Vielä viikko. :eek:
Mutta nyt hommiin.
 
Kau! Ehkä sua auttaisi joku lääke, joka hieman vähentäisi tuota sun ahdistusta? Jospa sulla on sama "ominaisuus" kuin mullakin, että autonominen hermosto jää helposti käymään ylikierroksilla (ja se taas ruokkii fyysisiä oireita)? Mulla nimittäin nuo hengenahdistuskohtaukset ja tykytyksen on jääneet pois sen lievän ahdistuslääkkeen aloituksen jälkeen. Tietynlaisia tykytyksiä voi tulla juuri ennen nukahtamista mutta ne on sellaisia lievempiä ja vaikuttavat minusta olevan jotain niskalähtöistä (joku hermo-ongelma tms.). Kysypä hoitovaihtoehtoja sitten, kun käyt sen sydämen vuoksi lääkärissä!

Ja pöpölle oikeastaan samat sanat :). Ehkäpä sullakin stressi ja huoli tykytyksistä lisää tykytyksiä (kuten mullakin) ja saa aikaan noidankehän?
 

Yhteistyössä