Jännitysniska...

Tarjuska: Luulen että pöpö tarkoitti nikamien olevan taas väärässä asennossa..ei suinkaan selkärangan poispaikoiltaan oloa ;)

Onkos muilla hyviä venytysohjeita tuohon kyljen/rintarangan kohdille..mulla tosi jumissa ja oon väännelly ja käännelly itteeni eri asentoihin enkä saa vaan naksautettua sitä lukkoa auki. Tunnen tarkasti paikan mistä kiristää ja luulen tietäväni että kunnon rusaus toisi helptuksen.
Pääsen fysiaterapiaankin tässä kevään aikana missä keskitytään hoitamaan tuota oikoryhtiä hartioista, joudun varmaan opettelemaan alusta asti erilaiset asennot istumieen,seisomiseen ja makaamiseen.. todennäköisesti oon istunu ja seissy jo monta vuotta niin kierossa että opettelusta tulee vaikeaa.
Nyt olen ottanut tavaksi ihan joka ilta venytellä tunnin verran teeveetä katsellessa, venyttelen jalat,kädet,selän ja niskan...toivottavasti alkaisi tuloksia näkymään kevään aikana, olen valmis lähes mihin hoitoihin kunhan saan selkäni taas vetreäksi ja kivuttomaksi.

Kuinkas kauan teillä muilla on krenannu paikat? mulla alkoi noin puolitoista vuotta sitten ja sen jälkeen vaan tihenee nämä jumijaksot ja nyt on kestänyt pisimpään marraskuusta asti. Onhan mulla toki ollut joskus nuorempanakin aina muutaman päivän niskakipuja mutta nyt toisen lapsen syntymän jälkeen ne sitten paheni oikein kunnolla..en tiedä sitten johtuiko siitä kun kuopus oli iso vauva ja painoi jo puolivuotiaana 9kiloa, kanniskelusta varmaan sitten paikat jysähti kun poikaa kanniskelin, ja aina tietenkin vasemmalla puolen. no nyt ei tarvitse enään kantaa mutta silti paikat vaan on paskana..vitsi että taas ärsyttää kaikki nää jumit :kieh:
 
Mä pyydän välillä miestäni painamaan selästä lukot auki. Mä makaan mahallani maassa ja mies painaa käsillä selkärankaa. Vedän kehkot täyteen ilmaa, ja kun puhallan ilmat ulos, silloin mies painaa selkää, näin käydään ainakin rintarangan kohta läpi.

Tätihuoli: Kauanko sulla meni, että ahdistuslääke alkoi auttamaan. Mulla ainakin nyt nämä ensivaikutukset on päällä, ahdistaa, ja hermostuttaa. Toivottavasti jo viikonpäästä alkaisi vaikuttaa päinvastoin. Stressaa monikin asia, esim. reuma nyt taas ilmoittelee olemassaolostaan, kiitos tauolle mikä piti pitää. Vaikka ei edes ollut pitkäkään tauko!!!
No, tänään aloitan taas lääkkeet, toivottavasti helpottaa pian. Reuman takia käyn verikokeissa, niissa maksa-arvot ovat kohonneet nyt liikaa, se huolestuttaa minua paljonkin. Koskaan aiemmin näin ei ole käynyt. Tänään kävin uudestaan verikokeissa, jännään nyt ovatko arvot nousseet vieläkin korkeammalle. Joskus, jos on todella huonoja arvoja, saattavat soittaa siitä heti mulle tk:sta, nyt ei ole soittoa kuulunut. Eli jospa ei ole vielä paha tilanne. Jätän kyllä nyt varalta yhden reumalääkkeen ottamatta, koska nämä arvot alkoivat nousta heti kun sen aloitin. Ja se lääke todennäköisesti vastaa tehossaan sisupastillia. Eli eli terveys stressaa!! Tai sairastelu!! Voi kyllä olisi ihanaa olla terve!!

Marge1: Mulla alkoi ekat oireet 8kk sitten, niska on ollut jumissa ilmeisesti jo kauan, niin ainakin omt-fysioterapeutti ja muutkin jotka mun niskanikamia ovat käsitelleet ovat huomauttaneet. Juu, mua ärsyttää kans tosi sikana nämä jumit! Ois niin kiva duunailla kaikenlaista ylimääräistä, mutta en nyt viitsi kovin ärsyttää niska-hartialihaksiani. Ompeluhommia ois odottamassa, mutta sehän ei ole niskoille kovin hyväksi, ja katon ja seinien maalausta. Täytyypä jättää nyt tekemättä, kun eivät ole mitään pakollisia, olin vain aiemmin suunnitellut vähän vaihtelua vanhaan tyyliimme. Kävelylle en pääse mies on illan töissä, enkä lapsia kyllä yksin jätä. Täytyy tehdä jokin rentouttava jumppa illalla, joka ei liikaa rasita nyt polvia. Niin, tosiaan, enpä olisi nyt varmaan edes uskaltanut lähteä kävelylle, sitten vasta kun polvi rauhoittuu.

PÖPÖ: Toivottavasti jaksoit työpäivän suht hyvin!
 
Tätihuoli: Tennispalloilla pyörittelen monta kertaa päivässä, ei vaan naksahda :(
Samoin mies on yrittänyt rusauttaa mutta ei aukee se kohta mikä pitäis, muualta kyllä rutisee mutta tuo lavan kohdilla oleva alue ei liiku suuntaan tai toiseen perkule... Siellä on varmaan joku tosi paha jumi joka sitten aukee joskus monen viikon jumppaamisen jälkeen..olen vaan niin hätäinen et haluan kaikki heti tänne nyt :D
 
Hei...kokeilkaas tätä, miltä tuntuu?
Laittakaa käsi selän taakse, sormet vaikka paidan päällä niin luistaa paremmin, vastakkaisen puolen kylkiin asti noin vyötärön kohdalle ja vedätte sormia kohti selkärankaa. Löytyykö kipeä paikka??
 
Noista lukkojen aukaisusta kotona: mulla omt sanoi, että mies voi kyllä niitä aukoa, jos helpolla aukeavat. Pakolla ei saa niin tehdä.
Mulla vain jatkuu päivittäinen päänsärky. Pitää käydä palauttamassa Curo Plus tyyny. Päätin ostaa nyt sen edellisen kokeilun, eli johon pystyi itse lisätä täytettä viiteen eri taskuun. Sen kokeilun aikana ei ollut yhtään päänsärkyä.
Se kauhea niska/hartiakipu on alkanut helpottaan. Tänään on ollut melkein normaali tilanne jo.
Keskiviikkoa odotan, jos saisi reumalääkäriltä kommentteja siihen selkärankareuma asiaan.
 
Keisarille vielä: Mulle tehtiin magneettikuvaus kesällä just lantion alueelle. Mutta lääkäri harmitteli jälkeen päin, kun ei ollut huomannut laittaa lähetettä samalla myös niska/hartiaseudulle. Sanoi myös, että seuraavalla kerralla kun jotain kuvataan, pitää myös se alue kuvata. Ja noista kuvista lääkäri kommentoi, että löytyy se pienentynyt pullistuma ja lisäksi muutamasta nikamavälistä oli nesteet vähentynyt.
Mä alan hermostua tähän tilanteeseen (taas kerran). Kaikki junnaa paikallaan, kun pitää vain odotella lääkäriin pääsyä. Sitten kuitenkin kaikki vain lähettää eri alan lääkärille. Eikä ole oikein varaa käydä useita kertoja yksityiselläkään. Odottelen sitä isoa omt-fysioterapialaskua vielä :| Saa nähä kuinka iso se oikein onkaan. (Jos Tarjuska oot vaikka mun omt, niin laitappa lasku tuleen ;) )
Ja kysyit reumalääkäristä Keisari. Niin tosiaan keskiviikkona menen sinne :)
 
Pikaisesti Keisarille: se ahdistuslääke alkoi vaikuttaa noin viikon kuluttua eli eka viikko oli kauheat sivuvaikutukset (jännitys lisääntyi, hermostuksen tunne ja sydäntykyttelyt, sitten alkoi helpottaa. Tämä ei missään nimessä, ainakaan tällä annostuksella tee mitenkään tunteettomaksi :) eli toki normaalit asiat hermostuttavat mutta hermostus ei jää päälle vaan pystyn rentoutumaan jne. Se lienee hyväksi myös niskalle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marge1:
Tarjuska: Luulen että pöpö tarkoitti nikamien olevan taas väärässä asennossa..ei suinkaan selkärangan poispaikoiltaan oloa ;)
Jep. Se on tämä murre, mikä saattaapi tehdä pientä tepposta :D
Mutta ei sen väliä. Pääasia että edes yksi ymmärtää oikein.
:D

Kysymys: Millainen sänky teillä on? Meille rantautui viime kesänä jenkkisänky, joka on aika pehmeä, ja minusta se ei ole yhtään hyvä. Mä olen siis (oikeasti) jopa nukkunut paljaalla lattialla selälläni, kun on oikein ollut jumissa tuo selkä ja hartiaseutu. Se on parempi kuin nukkua sängyssä. En mä muuten olisi ajautunut lattialle, mutta televisiota katsellessa tuli uni illalla ja aamulla löysin itseni siitä, hyvin levänneenä. :D

Tätihuoli: Saatat olla oikeassa. Kyllä stressi ja huoli niitä lisää, siis tykytystä ja muljahduksia, mutta osittain niitä tulee vaikken mukamas stressaa mistään. No oli miten oli..olen yrittänyt oikeasti olla välittämättä siitä ja tietoisesti myös pyrkinyt välttämään näitä keskusteluja (etten hermostu lisää) =) Oikeasti Tarjuska on jäljillä ainakin mun kohdalla että pientä hermoheikkoutta on kyllä havaittavissa. Ja mä kyllä tiedän sen.
;)

Kevättä kohti nokka pystyssä! Parempaa mieltä ja vointia kaikille :heart:
 
Pöpö: meilläkin on jenkkisänky ja tuntuu että se on pääsyyllinen näihin hartiajumeihin...olis vaan pitäny kuunnella anoppia sillon ostohetkellä kun se sano että se jenkkisänky on liian pehmee :saint: Itsekkin huomasin mökillä missä on sellainen kova laveri ja siinä ohut patja että nukuin tosi makoisasti yön siinä eikä aamulla paikat tuntunu edes niin jäykiltä.. pitää varmaan siirtyä lattialle nukkumaan kun noita sänkyjäkään ei ihan joka vuosi viitsisi ostaa.. ja seuraavaan sänkyyn kyllä aion panostaa rahaa, ajattelin mennä siihen patja analyysiin missä katsotaan tietokoneella että minkälainen patja sopii parhaiten minulle ja miehelle sitten kans oma sellainen..sitä odotellessä ja säästellessä täytyy tosiaan kokeilla vaikka nukkua välillä vieraspatjalla lattialla :D

Mulle tuli viime yönä TAAS kerran sellanen säpsähdys kesken unien ja tuntui ihan oikeesti että mun henkitorvi oli jotenkin hetkellisesti halvaantunut kun kesti jonkin aikaa että osasin taas hengittää.. tosi outo ja järkyttävä kokemus :eek: En tiedä sitten mistä johtui..kurkussakaan ei kai mitään pitäis olla kun sinne aina lääkärillä on katsottu. Tietääkö kukaan muuten mitä neurologi tutki kun käski minun avata suun ja sanoa äääääääää ja katseli samalla sellaisella lampulla nieluun?!? mietin vaan että onko mulla jotain piilevää vaivaa tuolla nielussa mikä ei lääkärillä sitten näy, kun tulee noita hengityshalvauksa :x
 
Tarjuska: sulla nyt on ollu vähän huono alku tällä palstalla. Mitäs jos koittaisit olla hiukan ystävällisempi meille muille niin varmasti saat ystävällistä palautetta takaisnpäin. Ja jos meidän jutut sua hirvweesti ärsyttää niin ei kukaan tietenkään pakota sinua tällä olemaan.

Mulla tuo olkapää nyt vihoittelee, ei parane millään, kipu vaan pahenee, tänään menen ottamaan krtisonia ja odottelen sitten jatkotutkimuksiin pääsyä, epäilivät että kesällä sattuneessa onnettomuudessa olisi jokin mennyt rikki tuolta olkapäästä ja nyt sitten alkoi oireilemaan, ilmeisesti sitten jotain kuvia ottavat.Pääasia nyt kuitenkin että pääsee edes hetkeksi tästä kivusta eroon :headwall:
 
Oli vanha ja arvokas herra, tämä lääkäri :) Oli ollut myös vuosia jokin ylilääkäri Uumajan yliopistollisessa sairaalassa. Hänen mielestään mulla ei ole selkärankareuma. Mutta, vähän väänteli mun käsiä, sormia ja jalkoja sanoi, että on kyllä ihan selvä asia, että mulla on yliliikkuvat nivelet. Ja tästä johtuu kivut. Sanoi voivansa hoitaa minut kuntoon. Uskoisinko :) Kyllähän sen itsekin huomasi, että varsinkin vasen puoli oli yliliikkuvampi kuin oikea. Kuulema omt-fysioterapiakin voi sen vuoksi ärsyttää nikamia ja niveliä. Hän oli tätä hypermobilaatiota tutkinut kaksoissokkotestillä siellä Uumajassa ja oli saanut hyviä tuloksia. Pisti mullekin noin kymmenen piikkiä pahimpiin kipukohtiin Fargmin-nimistä lääkettä. Tämä on samaa ainetta kuin esim. Mobilatessa. Se vie tulehdusta pois, rauhoittaa niveliä ja vie kipuakin pois. Ainut miinus vain hinta. Pitää käydä kerran viikossa kolmen viikon ajan ja sen jälkeen vielä yksi kerta kahden vkon kuluttua. Ja yksi kerta toimistomaksuineen maksaa hiukan alle 90 euroa :eek: Mutta tulihan tuo omt-fysioterapiakin maksamaan. Sanoi myös, että mulla olisi fibromyalgian kaltaisia kipuja ja oireita. Ei auta silloin kipulääkkeet (kuten mulla näyttäisi olevan).
Ja HUOMIO: Tähän liittyy usein myös sydämentykytys ja muljahdukset. Epämääräiset sydänoireet. Mulla tosin niitä ei ole ollut. Ja tämä yliliikkuvuus ja fibromyalgia kulkevat käsikädessä. Usein ne molemmat löytyy samalta henkilöltä.
Vanha herra antoi mulle myös tosi vanhan kirjan, jossa kerrottiin taudista. Sanoi, että on niin käytetty, että kohta hajoaa käsiin :) Ulkomuistista kertoi, että katso sivu 355, sieltä löytyy tietoa.
Muistan kyllä, että tätä yliliikkuvuutta on mulla joskus pohdittu aikaisemminkin. Aion kyllä soittaa omt-fysioterapeutilleni ja kysyä, mitä mieltä on. Vai kehtaisinko?? Kyllähän hänen olisi periaatteessa pitänyt huomata, jos mulla on yliliikkuvat nivelet. Arveluttaa vain alkaa tuohon hoitoon, jos siitäkään ei ole hyötyä. Vain rahaa menee.

Niin ja tähän liittyy myös suolisto-ongelmia, joita mulla siis myös on. Niitä on myös tutkittu ja mut on myös tähystetty.
Nyt ajatus katkesi, kun tuli pitkä puhelu välissä. Mutta jatkan, kun muistuu lisää mieleen.
 
Mielenkiintoinen käynti sinulla. Olipa hyvä, että varmisti, että reumaa ei ole!! Taidan ehkä tietää tämän herran?! Sopisi ainakin kuvauksen perusteella erääseen henkilöön. Ja antoi vielä sulle kirjankin mistä voit itse tutkia tätä, olipa harvinaisen hyvää palvelua. Toivottavasti saat apua tästä Fragminesta!!!
 
Heippa Mammax3 =)!

Sä kyllä sait tosi asiantuntevan arvion tilanteestas =) ...saati tutkinu hypermobilaatioo =)!!!
Kalliiltahan toi hoito kuulostaa :/ ...mut kyllä se varmaan sen väärti on, et saat ittes kuntoon :hug: !

Tarjuska :hug: !!! Kyllähän mä (kiitos teitittelystä kuitenkin =) ) sen älyän, et yks tarjuska ei sulje pois toista ...mutta totuuden nimessä sunkin on myönnettävä, et provoohan sä oot tänne tullu harrastaan:se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa-jutut kuulostaa pelottavilta =) -tai no ainakin jotain sinne päin :D!!! Pyydän anteeksi säikäyttämistäsi ...ei todellakaan oo tarkotus, eikä tapana ketään alkaa "parjaan" :hug: !
:heart: :lla Mysan ...se yks luulotautinen =)
 
Mammax3: Oon tätä palstaa hiukan tässä lueskellut, ja pakko on nyt oikaista tuosta yks väärä tieto. Kyllä lääkärin koulutuksessa puhutaan yliliikkuvista nivelistä. Meille jaettiin jo kakkosella sellainen nivaska "Nivelten liikkeiden mittaaminen" joka on muistaakseni Lääkärilehden joku erikoisjulkaisu (ja ihan hyvä onkin) vuodelta keppi ja kanto. Silloin aiheesta oli ryhmätyökin, jossa nivel kerrallaan mietittiin astelukuja myöten yliojentuvuutta ja yliliikkuvuutta ja nivelten oikeita kulmia. Ja kyllä se asia kulkee koko ajan mukana yhtenä syynä erilaisiin vaivoihin. Ja samaan "nivelvihkoon" palataan uudestaan ja uudestaan. Toki se on jokaisen omasta aktiivisuudesta kiinni minkä verran siihen oikeasti palaa ja aihetta opettelee,mutta ei kyllä tosiaankaan voi sanoa ettei sitä lääkärien koulutuksessa mitenkään käsitellä. Niin kuin aika moni muukin asia meidän koulutuksessa, valitettavasti. Mutta viidettä vuotta siellä on tullut jo roikuttua, ja päivääkään en ole katunut =) Mutta varmaan juur joku OMT-fysioterapeutti tai osteopaatti sit lopulta on noissa asioissa miljoonasti paremmin perillä kuin keskiverto - tai edes hyvä - terkkarilääkäri.

No joo, pilkunviilausta, ja ohi todellisen ja varsinaisen aiheen,mutta jottei jäisi vääriä käsityksiä :)
 
Eilen sain kortisonipiikin olkapäähän, kun ilmeisesti jänne tulehtunut aika pahasti, lääkäri pineli tuosta olkapäästä ja löysi niin kipeän kohdan että melkein jalat lähti alta kun painoi siitä. nyt ehkä hiukan jo tuntuu paremmalta mutta kipeä on vieläkin. Joudun taas syömään viikon tulehduskipulääkekuurin :| Olen miettinyt että onko noista särkylääkkeistä kovasti haittaa jos joutuu useasti niitä syömään..tuntuu että olen viimeisen vuoden aikana joutunut syömän hävettävän paljon särkylääkettä.

Nala: oletko jo valmistunut lääkäriksi? meillä oli nyt sijaisena terkkarilla vuosi stten valmistunut lääkäri ja täytyy kyllä sanoa että todella hyvin hoiti hommansa ja otti minut potilaana tosissaan ja laittoi heti tarkempiin tutkimuksiin, tuli sellainen olo että lääkäri paneutui oikein kunnolla asiaani kun oli lueskellut ennen käyntiä jo aiempia oireitani ja röntgenkuviani. Omalääkärinikin on ihan mukava, ollut varmaan toistakymmentä vuotta jo lääkärinä ja tuntuu että hänellä kun tuota kokemusta kaikista vaivoista jo on niin tutkimuksiin lähettää todella niukasti, tietenkin ymmärrän että jos ei selviä oireita ole niin ei tutkimuksiakaan niin helposti tehdä, mutta potilaalle tulee sellainen olo ettei hänen vaivoihinsa oikein uskota tai välitetä. Ja tottahan tuo on että yleislääkäri ei välttämättä niin helposti rupea diagnosoimaan yliliikkuvista nivelistä tai muista koska sitä vartenhan on sitten fysioterapeutit ym. ja voihan se olla että lääkäri itse tietää yliliikkuvien nivelien olevan kyseessä mutta ei sitä potilaalle sano ennen tarkempia tutkimuksia tai fysioterapia käyntiä. No joka tapauksessa itse olen ollut oman tk:n lääkäreihin ihan tyytyväinen, nämä niska ja hartia vaivat tuppaavat vain olemaan sellaisia että ensin käsketään kotona jumppaamaan ja sitten jos se ei auta niin sitten vasta otetaan kuvat ym. vaikeitahan nuo lihasvaivat ovat kun eivät päälleppäin näy.
 
Valitettavsti näin 50+ ikäisenä on kohdannut enemmän ja vähemmän " päteviä" terv. keksus lääkäreitä. Itselläni ei mitään " paniikkikohtauksia", mutta ihan oikeasti rytmihäiriöitä. Alkuun menin trev. keskukseen jossa lääkäri sitä mieltä, että mitä sinne tulen, ettei he sydämiä hoida. Eikä lähettänyt jatkotutkimuksiin. Kun kerroin, että alkavat aina äkkikumarruksesta ja alkaneet jo nuorena, niin ihmetteli ja kyseli ettei vain alkoholilla olisi kuitenkin osuutta asiaan. Olin aivan absoluutti. En sitten suhtautunut niihin itsekään vakavasti eikä tullut mieleenkään mennä enään kolmatta kertaa terv. keskuskeen niissä asioissa. Kunnes eräs ihminen neuvoi minua menemään Tyksin polille ja niin tein kun neljä tuntia pulssi oli 180. Sen jälkeen olen käynyt siellä aina hakemassa Adenosiinia suoneeni ja rytmi on käännetty. Ablaatioon on kardiologi suositellut jo kahdesti, mutta en uskalla mennä, ainakaan vielä. Eli ylim johtoradan epäilys.
Uusi omalääkärini terv. keskuksessa on taas aivan päinvastainen kuin edellinen. " Pelkää" rytmipolin lausuntoja enemmän kuin minä. Kun flunssan alussa tunsin kipua rintakehässä ( myöhemmin alkoi yskä ) niin kehoitti heti varomaan rasitusta ja kirj. viikon sl ja kehoitti heti menemään Tyksiin jos jotain sydänoireita tulisi. Minua hymyilytti, koska SVT ei koskaan aiheuta minulle kipua, huimausta eikä muita oireita, kuin nopean pulssin ja olen palannut rytminkäännöstä suoraan töihin.
Niin eri tavoin terv. keskus lääkärit suhtautuvat.
 
Lisään vielä sen verran, että aikanaan eräs erikoislääkäri suositteli minulle yhtä Kiropraktikkoa niskojen hoitoon. Siellä sitten kerroin myöhemmin, että kilpaurheilua harrastava tyttäreni kärsi polvikivuista. Olimme olleet sen takia lastenlääkärillä ja ortopedillä, mutta kuvissa ei näkynyt mitään erikoista. Kiropraktikko pyysi ottamaan tyttäreni mukaan ja sanoi heti diagnoosin nähtyään hänet. Tyttärellä oli jalkaholvit, mutta astui ne kuin alas, maahan, polvet kääntyivät sisäänpäin. Ei siis lättäjalka.
Saimme sitten lähetteen alaan perehtyneeseen fysioterapiaan jossa tyttärelle tehtiin tukipohjalliset. Kiropraktikko kertoi, että myöhemmällä iällä tyttärelle olisi tullut selkäkipua ja selän virheasentoa. keroi myös, että usein löytyy selkäkipuisia aikuisia joilla vika jalkapohjissa ja näitä eivät lääkärit vielä osaa aina diagnosoida. Nyt tyttären kivut olleet jo 5 v poissa.
 
Kiitos korjauksesta :) Luulen, että tähän toteamiseen vaikutti lääkärin ikäkin. Ehkä silloin hänen koulutuksensa aikoihin ei niin tätä yliliikkumista opetettu. Tiedä sitä. Mutta ihan hyvä siis, jos teidän koulutukseen se kuuluukin. Oletko muuten kuullut koskaan tuosta pistoshoidosta, jota mulle tehtiin? Arveluttaa todella jatkaa hoitoa, kun ei ole varmuutta sen tehosta. Tänään ainakin on ollut aivan entisenlaiset kivut taas. Niska ylikipeä hiusrajasta ja kauhea migreenikipu. Lapset oli uimakoulussa tänään ja tuntui, etten voi ajaa autolla niitä sieltä pois, oli niin kauhea päänsärky. Nyt nukuttiin nuorimman kanssa 2,5 tunnin päiväunet, niin helpotti. Ja Panacod vielä ennen unia. Surkea, jos joudun noita Panacodeja ruveta käyttään päivisinkin. Mun maha ei taho kestää enää lääkkeitä, enkä muutenkaan haluaisi niitä paljon käyttää.
Mä käytän sua Nala vähän hyväksi nyt :ashamed: Mutta oisko antaa vinkkiä, mistä nää vaivat johtuis? Tai mikä lääkäri olisi lopulta paras sen ratkaisemaan? Ärsyttää ja stressaa suunnattomasti tämä, kun kaikilla on oma, ehdottomasti oikea, ratkaisu vaivoihin. Ketä uskoa, kuka on niin viisas, että osaa auttaa.
 

Yhteistyössä