Jännitysniska...

Mammax3: Kuulosti lupaavalta tuo viimekertainen juttusi. Toivotaan parasta, kuten Marge1:llekin, toiv ettei löydy mitään pahaa.

Sain itsekin tällä viikolla kutsun lannerangan magneettiin, tulikin yllättävän nopeasti, eli toukokuun puolivälissä. Oletin että olis menny johkin syksyyn, kun kuitenkin yleiselle puolelle nyt.

Ite oon taas enemmän jumissa hartioista, kun koulussa tullut rehkittyä. Onneksi niska on pysynyt suhteellisen aisoissa. Iltaisin aina pahempi olo ja edelleen auton kyyti on pahaksi. Ja kouluun kävelystä tulee samantien joku penikkataudin tapainen oikeeseen sääreen, tasapainopisteen sivuilta luin, että väärästä asennosta saattaa tuokin johtua. Tuokin ollu mulla jo monta vuotta. Niin, ja kuumeen iski päälle tänään. Tyhmää kun ei olis varaa olla päivääkään pois koulusta.

Oon muuten huomannu taas yhden hassun jutun, kun on väsynyt ja kipeä, niin usein nään kipeämmän puolen silmällä valkoisen punertavana ja terveemmällä vihreänä. Puoliero on vaihdellut.. Kaikkea en tod ymmärrä, enkä sitä kun yksi ilta nukahdin sohvalle huonoon asentoon ja heräsin keskellä yötä, niin toisessa silmässä välkkyi revennyt punavihreä viiva. Hetken päästä jaloitellessa loppui.. Että mistä ihmeestä ruumis keksii kaikenlaisia kummallisuuksia, miksi näkyy juuri punavihreät jutut ja toi välkkyminen ja ja ja.. onko sitä muuten ollu muilla? tota välkkymistä? en oo huomannu että kukaan ois maininnut.

tulppaani74: tottakai mukaan mahtuu! juu, närästys on aika selkeesti myös asennoista kiinni (vaikka toki ruokakin sitä aiheuttaa) oon kyllä huomannu kun välillä rusahtaa tuossa rinnassa kunnolla, niin närästyskin loppuu. Mitä lääkkeitä söit? Mulla tosiaan ollu Triptyl lähes pari kuukautta ja pääosin kaikki hermokummallisuudet on loppunu. En tosin tiedä kuinka paljon johtuu lääkkeestä ja kuinka paljon siitä kun takaraivossa rusahti kolme kertaa ja sen jälkeen sinne ei ole sattunut. En tiedä uskaltaisiko olla ilman vai ei, tuskin ainakaan vielä kokeilen, ensin koulu loppuun, vaikka tiukille menee mun valmistuminen tän kevään aikana.
 
Keisari: Kiva kuulla sinustakin! Ja ihana, että vointikin on hyvä ja työ ei ole pahemmin sinua rasittanut. Orton on Helsingissä (vai olikohan Espoossa), jossakin siellä päin ainakin. Mun isä sai sinne lähetteen alkuvuodesta selän vuoksi. Selkäleikkausta harkittiin siellä tehtäväksi, mutta lopulta ei voitukaan leikata (liikaa vikoja). Pari viikkoa sitten tehtiin hänelle lonkkaleikkaus, jonka pitäisi helpottaa jonkin verran myös selkävaivoja.

Tulppaani74: Tervetuloa vain joukkoon :) Jaa-a, minkähänlaista on sisäelinten hieronta :LOL:

Drosera, ollaan menossa samoihin aikoihin magneettiin. Mikä päivä menet toukokuussa? Mun aika on 14.5.

Vatsantyhjennyksestä ja kuvauksista on selvitty :) Tämä lannerankaröntgen oli sittenkin taivutuskuvia. Istuin porrasjakkaralla, tyyny sylissä. Sitten piti taivuttaa selkää mahdollisimman paljon eteenpäin, polvia kohti. Ja toinen kuva tehtiin sitten taaksepäin taivuttaen. Lisäksi otettiin niskan natiiviröngen, vähän joka suunnasta kuvattiin, edestä, sivusta, viistosta...
Selkä oli tosi hyvä, kun menin kuvaukseen. Olihan makoillut edellisen päivän, enkä tehnyt mitään. Tuli tosi heikko olo, kun olin pelkällä nestemäisellä koko päivän. Heti kuvauksien jälkeen tuli alaselkä mielettömän kipeäksi. Kaksi taivutusta rasitti sen :( Tai oikeammin alaselkä ei ollut kipeä, vaan lantio säteillen pakaroihin. Aivan tuskassa olin koko päivän. Illalla otettu Panacod vei lopulta pahimmat kivut pois. Aamulla olikin jo parempi selkä. Oikealle puolelle tuli myös joku ihme säteilykipu. Alkoi lapaluunseudulta ja säteili kyynärpäähän saakka. Aivan kuin jotain hermokipua. Tämä tuli silloin, kun niskaröntgenissä piti ottaa molempiin käsiin painoksi täydet vesikanisterit. Tuntui, että koko niska repeytyy, kun niin kiristi.

Tulipahan taas valitettua :ashamed: Tänään on onneksi ollut kuitenkin parempi päivä.
 
Mammax3: Mullon aika 22.5. Enpä oo ikinä kuullu että röntgenissä pitäs kannatella vesikanistereita. Kummallista, mutta mikäs siinä. Multa on noi taivutuskuvat otettu -95, ja silloin meni kaikki normaalisti. Tosin silloin en vielä naksunut oikeastaan ollenkaan alaselästä, olis kiva vertailla jos nyt otettais uudestaa. Mielenkiinnolla odotan mitä niistä löytyy sulta.
 
Kiva että mahtuu mukaan =)
Minulla on ollut siis Klotriptyl mite lääkkeenä, nyt enää yksi tabletti purkissa :(

Eilen oli maha kuralla ja oudosti sen vessassa ramppaamisen jälkeen alkoi vasempaan nivuseen koskea jos joku painaa siihen (esim istuessa). Samoiten iho meni vasemmasta jalasta nilkan kohdalta kipeäksi ja sitä kihelmöi oudosti :headwall: Mikä ihme voi olla? :p Tuli vain mieleen, että onko jokin hermo puristuksissa nivusten kohdalta? Onko teillä ollut koskaan vastaavaa? Nilkka on oudosti puutuneen oloinen, kihelmöi ja iho siis tosi kipeä. Nukuttua sain hyvin, mutta tuntemut ei kadonnut yön aikana.

Nämä kipuilut ovat inhottavia, sillä väistämättä alkaa tuntea itsensä päästä lahonneeksi tai muuten vain hulluksi tai kuoleman sairaaksi :$
aloitan viikon kuluttua uuden haastavan työn ja jotenkin pelkään jo valmiiksi stressin ja jatkuvan koneella työskentelyn aiheuttamaa kipeää oloa. Viimeksi toimistotyö vuoden ajan aiheutti siis tuon jännitysniskan. Silloin tosin työergonomia oli pers... kun jouduin työskentelemään toisten työpisteissä.
Nyt pitää koettaa huolehtia tuosta ergonomiasta paremmin.

Onko teillä kenelläkään koskaan todettu fibromyalgiaa? (En ole jaksanut kaikkia juttuja tästä lukea kun olette olleet niin ahkeria kirjoittajia B) ) Juuri äsken netistä googlettamalla löysin juttua siitä ja moni juttu osui yksiin tuntemuksieni kanssa.

Mukavaa sunnuntaita :wave:
 
Surkeana seurailen keskusteluanne, tunteet ovat niin tuttuja vuosien takaa ja ihmettelen, että jos jäykkyydet vaivaavat vuosia, niin kunnon tutkimuksia ei tehdä. Jos jännitysniska vaivaa vuodesta toiseen niin saattaa olla, että siihen on joku pätevä syy...Neurologilla kun olette käyneet ja kliiniset testit ovat olleet puhtaita niin voinen kertoa, että minulla ne ovat edelleen puhtaat vaikka mulla on neurologinen perus sairaus, ollut jo 8 vuotta! Kävin viime kuussa neurologilla ja testeissä ei ollut mitään häikkää!Ei mitään muuta, kun uudestaan vaan valittamaan, jos vaivat jatkuvat, eihän kenenkään tarvi kärsiä, lääkärit ovat velvollisia auttamaan ja keksimään keinot vaivaan.Mulle tarjottiin jännitysniska diagnoosia monta vuotta, hierontaa 80 kertaa ja kaikkia venytyksiä, tyynyjä jne.Kyyti oli kylmää, mutta vika löytyi loppujen lopuksi oman sitkeyteni ja tietopohjani ansiosta.Olkaa kovana vaan! Olen huolissani puolestanne, en kuitenkaan tarkoita, että teillä kaikilla olisi joku oikea sairaus, mutta mitä juttuja olen katellut niin jollain voi vaikka ollakkin ja se tarvii selvittää!!
Mitenkäs se Triptyl, eikö se auta ketään??
 
Saanko udella mikä perussairaus sinulta löytyi? Tottahan se on, ettei lääkärit mielellään tee tarkkoja tutkimuksia kun pitää säästää... :headwall: Minulla on kuitenkin vakuutus ja käyn aina Mehiläisessä yksityisellä lääkärillä ja tunnen hänen hoitavan minua ihan ajatuksella. Jäsenkorjaaja minulle kerran viime syksynä sanoi lantioni olevan ihan vinossa ja paikat sieltä epäsuhdassa. Sehän aiheuttaa jos jonkinmoisia juttuja.
Äidilläni on ms-tauti, todella harvinaista muotoa ja tuli vasta hänen ollessa yli 50v. Sekin oli vaikea löytää ja vieläkin lääkärit kinastelevat hänen diagnoosistaan kun ei sovi oikein niihin raameihin mitä taudille on annettu. Ms tautihan on jotenkin tietääkseni periytyvä ja sitä olen pelännyt itsekin välillä kaiken taustalle. Pitää seurata tilannetta ja mikäli oireet muuttuvat enemmän siihen suuntaan niin vaatia lisää tutkimuksia. Nyt jalan iho ei ole muuten enää niin kipeä, enää hiukan arka. :)
 
tulppaani74: onko sulla usein noita vatsavaivoja ollut niskavaivojen yhteydessä? mulla itsellä on tosi usein sillain jos niskat tai selkä on tosi jäykkänä niin vattakin on ihan löröllä. Ja joskus on ollut kans tuota säteilykipua, kädessä tosin puutuu, pistelee ja saattaa olla joltain kohtia kosketusherkkä. Ja tosiaan näiden vaivojen kanssa rupeaa tuntumaan siltä että on päästä varpaisiin sairas ihminen ja pian jo mieleen tuleekin että mikä kipu on oikeaa ja mikä mielen kepposia. minulla on usein ollut sellaista kipua mikä häviää sitten kun sen unohtaa hetkeksi, eli jonkunlaista psykosomaattista vaivaakin voi olla joukossa.

Hannele98: saako kysyä minkä taudin diagnoosin sait ja oliko sinulla samoja oireita kuin meillä muilla? vai oliko kenties vielä jotain muutakin? Jännitysniska oireethan ovat siitä vaikeita kun täsmäävät oireiltaan monen monen muun sairauden kanssa.
 
Lienee saman kuin tuo minulla käytössä ollut Klotriptyl mite?Minulla auttoi nopeasti kun tilanne oli pahana. Söin niitä sitten pari kuukautta putkeen ja korvien suhinat, kasvojen puutumiset, huimaukset jne hävisivät sen ansiosta. Nyt lääkkeet ovat loppuneet ja pitäisi hakea uusi resepti. Neurologi sanoi silloin että mikäli oireet alkavat joskus tulla pahana uudestaan niin pitää aloittaa taas lääkkeet kunnes helpottaa ja rentoutua sekä venytellä. Otinkin sitten aina jos olin pahasti jumissa muutamana päivänä ja sain aina itseni paremmaksi.
 
tulppaani74: onko sulla usein noita vatsavaivoja ollut niskavaivojen yhteydessä?

Ei läheskään aina mutta silloin kun selkä on tosi jumissa niin kyllä. Heti alkaa närästää.

Ja Hannele, olen pahoillani taudistasi. Voimia ja jaksamista, toivottavasti olet saanut apua oireisiisi.

Minulla taas takaraivo ja niska kipeä/jumissa. Nukuin huonosti (tyyny huonosti) ja heti kostautuu. Kun venyttelee niin niska naksahtelee :headwall: Aamu alkoi buranalla. Tämän kevään ostoslistalla on uusi patja (entinen ihan pa..a) ja uusi tyyny. Voi kun olisi rahaa tempuriin ,mutta haaveeksi taitaa jäädä. :p
 
Tulin juuri magneettikuvista, edelliset otettu 7 vuotta sitten. Mulla tosiaan on MS-tauti, mutta sillä en halua teitä pelotella. Mul on vaan Trptyl tällä hetkellä lääkkeenä, ollut jo vuosia, mutta niin kovia kipuja on ollut, että en tiedä vielä mitä niitten kanssa teen. Neurologi käski nostaa Triptyl annosta, mut kun se nosto taas väsyttää aikansa niin en haluais, töissä pitäs jaksaa käydä ainakin vielä. Lyrica olis yksi vaihtoehto.
MS-tauti ei välttämättä näy pääkuvissa, ja vaikka näkyisikin, selkäydin näytteessä tarvii olla myös vikaa, että saan diagnoosin ja diagnoosi on monella kovan työn takana, kuten myös minulla, ja viä ne kliinisetkin testit, jotka mulla on viä puhtaat.Tän päiväisen kuvauksen jälkeen sen saan, vielä se on papereissa epäilynä vaan.
En tiedä miksi ne sitä diagnoosia panttaavat, kun löydökset on ihan selvät. Mitään muuta mahdollisuutta ei edes ole!
Mutta eletään päivä vaan ja hetki kerrallansa.
 
Sain joskus myös Triptyliä (olenhan kärsinyt näistä vaivoista jotka ovat toisin pahtuneet sitten -01, mutta se aiheutti niin paljon tykytyksiä etten voinut jatkaa. Tänään oli taas hieroja joka sanoi että on hyvin alkanut saamaan paikkoja auki. Kumma vaan kun se ei tunnu missään! Näkö sama, ei saa kontaktia näkemäänsä, epätodellinen ja keinuva olo vaan jatkuu kaikesta huolimatta..olen alkanut olemaan enemmän sitä mieltä että tässä on joku muu takana kun ei mielialalääkkeet, ei mikään valtakunnan käsittely auta. Tosin elämäntilanteeni on hyvin stressaavaa juuri nyt, kaksi pientä lasta, valvomiset ja imetykset.

Saanko Hannele suoraan kysyä kuulostaako sinun mielestä oireeni ms-taudilta? En jaksa nyt mitään tutkimusrumbaa, kun on muutakin niin paljon mutta olisi "kiva" tietää mitä joku joku oikeasti sairastaa ms on mieltä. Itseni oireista tunnistan, mutta ovathan ne oireet aika yleisiä..
 
Niin, ja mitä lueskelin ollessani epäilyn alla, niin välttämättä ei selkäydinnesteessäkään tarvi olla vikaa. Mutta itse tyydyn siihen löydökseen, että päässäni on vikaa, muttei ms-tautia (likvor puhdas). Ei voi tietää mitä tulee olemaan, mutta mulla ainakin selkeät yhteydet jumituksella ja kummallisilla oireilla. Jos ei olis jumia missään päin niin olisin melko varma että kyse on jostain pahemmasta. Ja eihän ms-tauti välttämättä ole paha tauti, ei voi tietää ikinä. Itse ihmettelin sitä kun neurologi totesi että olis pitäny olla päässä enemmänkin plakkeja, kuin kaksi. No mitä jos niitä plakkeja on selkärangan alueella, mutta sitä ei kukaan tahdo kuvata? niin.. toisaalta en tahdo enää edes ajatella, koska en tuohon mahdollisuuteen usko. Mietitytti vaan ristiriitaiset asiat, kun tuommoisiakin tapauksia on..

Saanko udella hannele98, että millä perusteella ne nyt vihdoin ovat diagnoosia antamassa? selkäydinneste ainakin siis? Kamalan hankala prosessi tuo näkyy olevan, saada se diagnoosi, mitä muidenkin juttuja olen lukenut.. Paljon voimia sinulle :hug: toivotaan että tauti pysyy aisoissa.

Mulla triptyl ei tosiaan väsyttäny, ja on auttanut. Mutta on kyllä yhä hankala nousta aamulla sängystä. Luulen että se johtuu henkisestä väsymyksestä ja siitä ettei kiinnosta nousta kun ei jaksaisi enää olla näinkään vammainen. Vaikka huomattavasti paremmassa kunnossa olen kuin yli puoleen vuoteen. Stressiä liikaa yhä. Pitäisi saada ajatukset tasapainoon.. Ja hartia jumi pois. Tuntuu kyllä siltä kuin lihakseni olisi jotenkin muuttuneet, vetää jumiin heti kun alkaa taas hommiin, onneksi silti jumitus aukeaakin välillä.

Enkä tahdo ketään säikytellä, mutta ihmetyttää tuo lääkärien toiminta.
 
Minnalle sen verran, että on sulla kauan kestäneet nuo oireet ja mistään ei taho apua löytyvän, kyllähän oireesi sopivat MS:n, mutta myös jännitysniskaan, mutta miten ihmeessä niihin ei auta mikään?Triptyl aiheuttaa joillekkin tykytyksiä.
Seuraile nyt viä hetki tilannettasi ja sit olet kovana ja vaadit tutkimuksia ja syyn mikä vaivaa! Luen oireitasi vielä kun kerkiän.
Mulla oli eka MRI:ssa vain NELJÄ plakkia, tarvis kuulemma olla 9 ennenkö voi olla MS, sitä vastaankin silloin poikotoin, että ei se ole normaalia vaik on vaan neljäkin, niin nyt otettiin uusi MRI, katotaan kuinka paljon on tullut lisää ja laittoivat viä varjoainettakin, että näkevät kuinka aktiivisia plakit on.
Mulla on oikeestaan aina niskat jumissa, ja MS aiheuttaa jäykkyyttä...mulla on jäykkyyttä kyllä selässä ja jaloissakin.
Mutta palataan taas, hyvää yötä!
 
Niskat hiukan parempana. Eilen särki päätä kun olin taas koko päivän tehnyt töitä tietokoneella. Kotona piti ottaa kaksi buranaa jotta pääsin päänsärystä eroon, eikä edes kokonaan lähtenyt. Illalla kävin vielä pyöräajelulla, jotta sain happea ja raitista ilmaa, koko päivä sisällä ja tietokoneen ääressä kun oli tehnyt tehtävänsä. :|
Tyyny ei tuntunut muotoutuvan mieleiseksi taas millään mutta yön nukuin suht hyvin ja aamulla päänsärky oli poissa. Nyt taas koneen ääressä koko päivä ja saas nähdä mikä olo kello 16 kun lähden kotia kohti :p Mulla siis päänsärky usein aamulla poissa vaikka selkä saattaa olla kankea, särky alkaa jos olen päätteellä töissä paljon. Myös silmät tuntuvat väsyneeltä, varasinkin itselleni optikolle ajan näöntarkastukseen. Aloitan ensi viikolla uudessa työpaikassa ja haluan varautua mahdollisimman hyvin näihin työkykyä parantaviin asioihin. Se on niin outo tunne kun tuntuu että silmälasit ovat likaiset, ei näe hyvin kun selkä ja niska jumii. Kävin jo viime kesänä silmälääkärissä (silloin oli se pahin tilanne ja sain lääkkeet neurologilta kuukausi sen jälkeen) joka totesi että silmänpohjat ja paineet oli ok jne. Myöhemmin syksyllä kävin uudestaan kun oli koko ajan elohiiri silmässä jne, silloin silmässä oli kaksi näärännäppyä jotka likasivat kyynelnesteen ja tekivät sumean olon. Muuten silloinkin lääkäri sanoi silmien olevan ok. Nyt siis menen vain optikolle, jospa hajataittoisuus tms on muuttunut ja siksi koneella olo tekee pään kipeäksi. Tiedä tuota.

Tunnen muuten monta naista jotka kärsivät tämän tyyppisistä oireista, en niinkään miehiä. Ovatko naiset vain helpompia "valittamaan" ja miehet vain kärsivät, vai auttaako miehiä usein fyysinen työ ja rasitus niskat paremmassa kunnossa. Vaikka luulisi että ne raskaassa työssä juuri väsyy ja kuluu

Mutta hyvää keskiviikkoa, venytellään! :wave:
 
Kiitos Hannele! Tänään taas kun kävin omt:llä niin hän sanoi että olen koko pakkaus aivan jumissa hieronnoista huolimatta.. Kävin sitten myös silmälääkärissä ja kaikki hyvin! Silmänpohjat puhtaat, eikö niistä pitäisi ms liittyvä näköhermotulehdus näkyä? Sanoi että olen vaan ylirasittunut ja se tekee kaiken maailman oireita myös, lisäksi jännitysniska päälle.

Olen todella uupunut, imetän 4-5x yössä, nukun katkonaisesti ja päivisin en ehdi huilimaan kun vanhempi lapsi on kotona tarhasta kun on kipeänä. Eli olen todella poikki.
 
Hei Minna, kun luen tekstiäsi niin muistan todella hyvin miten omat vaivani alkoivat juuri noihin aikoihin, kun lapset olivat pieniä ja uni katkonaista yms... Lyhyillä raskailla unilla ei kroppa ehdi palautua ja on vain jaksettava koko arkipäivä pesueen kanssa, oma tyttäreni kamppailee nyt samanlaisten ongelmien kanssa pienensä kanssa.
On helppoa sanoa pienten lasten äideille, että muista se oma aika, muista rentoutua, muista palautua, koska siihen nyt harvalla mitään mahdollisuuksia.
Fysiikan kesto on rajallista ja meille useimmille stressi tulee esiin lihaksien reagoinnilla, kuten minulla, ja lihaksien kireys aiheuttaa taas omia oireitaan. Kuten olen kirjoittanut niin niskalihasten jännittyneisyys aiheuttaa tosi paljon muita oireita!
Itsellä taas parempi kausi menossa, en käynyt hieronnassa vaikka oireilin, vaan yritin rentoutua monin eri tavoin. Tärkeintä on ymmärtää mistä kaikki johtuu, sillä aika harva niskäjännittäjistä ovat " oikeasti" sairaita, tarkoitan ettei ole mitään etenevää sairautta. Sairauden pelko lisää jännitystä ja oravanpyörä on valmis.....itse olen hyväksynyt, että taipumukseni niskalla reagoimiseen on loppuelämääni kuuluva ja on vain hyväksyttävä herkkyyteni.
On niin erilaisia tapoja reagoida stressiin ja itselläni se on niskajännitys....sen tuomat muut oireet ovat A-nelosen kokoinen lista!
 
Joo minulla kans tosiaan kohta 9kk poika jonka kanssa nyt taas valvottu neljä yötä putkeen!
Alkaa taas niska mennä pahempaan kuntoon ja sydämentykytykset lisääntyä.
Mut eipä sille minkään voi jos poika ei öisin nuku..päivisin nukkuu kyllä pari tuntia niin yritän sit vähän lepäillä sen aikaa.Ite vaan oon nykyään niin huono uninen ett sit ku valvominen jää päälle niin en tahdo millään saada unta vaik poika nukkuiskin.Ja kun unettomuudesta tulleet oireet voimistuu niin alkaa niitä miettimään ja tosiaan ollaan melkoisessa oravanpyörässä.
Tätä nyt on kestänyt jo nelisen kuukautta mutta ei vieläkään pääni ole sitä ymmärtänyt että mistä oireet johtuvat..ehkä se tästä vielä!
Tänään silmälääkäriin tarkistuttaa näkö ettei se ainakaan päänsärkyä lisää!
 
Otan osaa Kativaani. Muistan itsekin tuon ajan kun lapset oli ihan pieniä. Minulla vanhimman pojan ja keskimmäisen välillä on vain reilu vuosi ja kun keskimmäinen huusi koko eka vuotensa illat reiluun keskiyöhön asti miehen ollessa poissa reissutyössä ja esikoinen heräsikin jo kuudelta aamulla pirteänä ylös... :headwall: Olin aina ihan sumussa. Minulla taisi kanssa alkaa niska oireet itseasiassa silloin, olivat vain sitten lapsien kasvaessa muutaman vuoden poissa. Minulla auttoi niinä muutamana tuntina mitä ehdin yössä nukkua kun pidin suussani sellaista kiskoa. En edes itse alkuun tajunnut että kun väsytti,niskat oli jumissa ja stressasin niin nukkuessani purin vielä hampaitani yhteen. :( Oloa helpotti se kisko ja olo oli rentoutuneempi aamuisin.

Nyt nuo pojat ovat jo koululaisia ja pikkuvelikin jo kolme ;)
 
Onko teistä kellään kokemusta Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta? löysin googlailemmalla sellaiset sivut ja huomasin että omaltakin paikkakunnalta sellainen löytyy. Nyt mietinkin että uskaltaisikohan sellaisellle mennä hoidettavaksi? nehän jotenkin mobilisoi rankaa ja lihaksistoa ja naksauttelee lukkoja auki. mietityttää että teenköhän vain lisätuhoa selalleni jos annan naksautella ja rusautella. Jos joku tietää kyseisestä hoidosta niin kertokaa ihmeessä kannattaako mennä. :wave:
 
Mullahan on aina olleet pahat niskat, vaikka mulla onkin siihen syy niin kysyisin silti teiltä niskakipuiset, että tuleeko teille koskaan semmosta, että haukottelette sata kertaa pienen ajan sisään?? Mulla kun on noita haukotusaikoja välillä, tänäänkin ja sen jälkeen niskat meni entistä enenmmän jumiin. Tää perus sairaushan mulle tätä tekee, mutta liittyykö teillä jännittyneisiin niskoihin tämmöstä haukottelua? Ihan mielenkiinnosta kyselen, että johtuneeko niskoista vai taudista, kun en ole törmännyt MäSäläisien piirissä tämmöiseen??? |O
 
Hannele98: Kyllä tulee haukotuskohtauksia, ei oo itelle tullu mieleenkään yhdistää muuta ku väsymykseen. Vaikka välillä ihmetyttää kun niitä vaan tulee ja tulee.


Fysioterapia oli taas tällä viikolla, kuulemma voisin jo ehkä pärjätä ilman, mutta meen silti vielä kesäkuun puolella. Jumissa oon taas enempi, mutta pitää vaan tottua tähän ja jatkaa syvälihastreenejä..
 

Yhteistyössä