Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Risupesä Kappas vain! Saattoihan PDllä olla huono päivä, mutta se vaan jätti vastaamatta mun kysymyksiini ja kun kysyin uudestaan niin kiersi ja vastasi ihan muuta puutaheinää kuin mitä olin kysynyt! Ja oli todella tyly, vaikka yritin olla niin kiva kun osasin. Voisi suoraa sanoa että ei tiedä jotain, tai että ei osaa sanoa, mutta että vaan vaikenee ja ohittaa kysymyksen. Ja näin kävi kaikkien 2-3 kysymyksen kanssa jota "kehtasin" hänelle esittää ja tuhlata kallista aikaa. Tai siltä ainakin tuntui.

Mullakin on vanha zume-resepti, voi olla että syön sitten kanssa ilman lupaa jos en muuten saa. En uskaltais käyttää vanhaa puregonia, kyllähän ne on ihan ehdottomia kieltoja kun lääkeyhtiö ei sit takaa että toimisi niinkuin pitää tai voihan siitä saada huonolla säkää myös infektion kun kerran on pistettävä lääke.
 
Lumipuu Höh, ompa outoo käytöstä, ei kyllä kuulosta yhtään siltä PDltä kellä mä oon ollu.. mut kai lääkäritkin on vaan ihmisiä :kieh: ja niilläkin voi tosiaan olla huonoja päiviä..

Niin joo, ei niitä puregoneja sit varmaan uskalla käyttää enää myöhemmin.. tosin mulla nyt perjantaikin ois vasta 8. piikkipäivä ja edellisillä kerroilla joutunu käyttään 11 ja 10 päivää. Jos koittasin kinuta että sais käyttää loppuajan vaan puregonia, silläkin uhalla ettei niistä tuu niin hyviä :/ inhottaa jo valmiiks se pergoveriksen tuskanen kirvelykin...eikö nyt pari päivää sitä lajia riittäs..!

Mulle EP sano että estrogeenitaso on ihan tarpeeks hyvä, kun rakkulat kasvaa noin vauhdilla, mutta miks se limakalvo tuntus jäävän aina niukaks,..romahtaakohan mulla se taso kuitenki heti punktion jälkeen kun ne on tyhjennetty..
 
Risupesä Täytetään kaksinpuhelulla koko ketju, sorry muut! Mullakin on kasvanut follit puregonilla ihan supernopeasti, mutta sato ei ole ollut häävi. Avan lääkäri ihmettelikin että miksi tulee niin vähän rakkuloita kun iän, painon, yms määreiden mukaan pitäis tulla enempi ja kun reagoin niin herkästi (nopeasti) puregoniin...ja silti limis jää niukin-naukin-rajoille. Syytän jurikin matalaa estrogeenitasoa (vaikka mistäs minä mitään tiedän) vaikka follit kasvaakin.

Noi lääkeasiat on niiiiin nuljuja. EP ehdotti että mennään menopurilla kun se kasvattaa kuulemma limistä niin hyvin, PD taas tuhahteli kun mainitsin tästä...että saa nähdä mikä resepti sieltä sitten läjähtää tassuun. Menopurissa ei houkuttele kun on täältä saanut lukea siitä ampullien kanssa läträämisestä...kiva jossain juhlissa tai yleisessä vessassa sitten niiden kanssa pelata... ja kirvely on hanurista, mulla kirvelee orgalutran niin perhanasti ja pitkään. Jotain hyvää siis pitkässä kaavassakin, kun ei sitä tartte vatsanahkaansa upottaa =)
 
Lumipuu Nyt rupes tietty pelottaan että mullekin käy samoin tolla aineella! ..ja vielä kun mun tapauksessa tietää että enin osa alkioista on jotain heikkoja paskoja mistä ei oo mihkään.
Onko sulla käytetty jotain muutakin ja sillon tullu merkittävästi parempi sato? No, ei voi muuta kun kattoo kuinka käy.. :$

Koitin kysellä menopuria ton pergoveriksen tilalle, mutta vaste oli kuulema niin huono koska laatu oli surkeinta sillä. Mutta ampullitouhu menee hyvin äkkiä rutiinilla, sitä ei kannata jännittää :) samanlaista ampulliläträystä on myös ton pergoveriksen ("tuskalitkun" ) kanssa.

Onko se sitten niin ettei lyhyessä kaavassa voida käyttää sumuja ollenkaan jarruna? En tiedä paljo mitään lyhyistä kaavoista.. montako kertaa se orgalutran on sitten pistettävä, joka päiväkö?


Joo, saa muutkin komentoida vapaasti :D
 
risupesä, ok. Näitä lääkkeitä tuntuu piisaavan. Tai lähinnä LH:n ja FSH:n vaihteluita luonnollisin- ja geeniteknologiamenetelmin. Onkohan niillä ihan oikeasti paljoakaan vaikutuseroja?
Aloitin uuden pinon jos ihmiset vaikka kirjaisivat kokemuksiaan niistä.
 
Joo, kyllä niin TUSKAA oli edelleen se kidutusliemi että huominen saa olla mun viimenen pergoveris - ikinä :'( tulkoon sitten mitkä paskat solut tahansa, ihan sama! Lisäks onnistuin vielä tökkään sen isomman sekotusneulan peukalooni pystyyn.. kyllä tähän touhuun on vaan jo NIIN tympiintyny! |O
Tietty jos joku vois luvata että tulostakin tulee, niin pistelisin itteeni vaikka sata pergoverista, mutta kun EI voi.
 
Voi Risis sä kestät sen kyllä!!! Tiedän just ton tunteen. Tamikuussa ekassa ICSIssä itkin ja huusin klo 24 kun tulin kotiin työreissusta puoli tuntia putkeen orgalutran-piikki kädessä (mahtoi kerrostalo-kanssaasujat kiittää :) )kun kaks kertaa olin työntänyt jo eikä vaan mennyt vatsanahan läpi. Ajattelin että nyt jäi tähän... Mutta ei per**** jäänyt. Joo lyhyessä laitetaan kai aina noin 5 vikaa pistospäivää jarrupiikki puregonin tms. kanssa. (Mulla pistospäiviä on ollu vaan 7 molemmissa hoidoissa). Se on NIIN paksuneulainen että sai opetella tekniikkaa että menee läpi ja mulla kirvelee ihan sairaasti vielä vartin pistämisestä. |O Joo, ampulli läträys menee ihan ok kotona, mutta nyt on hirveästi iltamenoja niin pitäis sekoitella sitten parissa häissä yleisissä vessoissa yms...se tulee oleen nastaa.

Oliko sulla siis menopurilla tullu aiemmin huonolaatuisia? Mulla kaks aiempaa mentiin pelkällä puregonilla. Eka kerralla reagoin liian nopeasti eikä meinattu ehtiä saamaan ees jarruja mukaan kun olivat kasvaneet niin nopsaan. (tulos 7 follia) Toka kerralla annosta muutettiin ja tuli vielä paskempi sato 6 follia. Ja alkioita vaan siis 1 ja 2. Et kato käy... nyt haaveissa ois kasvatella porukkaa pakkanen täyteen, niinkuin olisi mahdollista ikinä, muka, grrr.
 
Joups, jotta ette Risis ja Lumipuu ihan kaksin täyttäisi tätä ketjua niin päivittelen omiani tänne väliin :)

Mulla oli eilen nollaultra, lääkäri oli ilmeisesti just tullu lomilta kun oli niin hyväntuulinen. Ei kommentoinut ultraa mulle mitenkään, joten kai siellä oli kaikki niin kuin pitää. Illalla sit pistin (ts mies pisti) ekan piikin, Menopuria kuten aiemmin jo ennustelinkin. Pelottaa jo etukäteen minkälaista jälkeä se tekee, kun tämä on meidän viimeinen hoito julkisella ja jos sit meneekin "väärän" lääkkeen takia pieleen... No, ei kai sitä kannattaisi vielä murehtia kun vasta yksi piikki pistetty. Ja kai tolla Menopurillakin joku vaikutus on, kun nyt jo "kuplii" ainakin vasemmassa muniksessa - tulispa sieltä paljon ja hyviä vauvanalkuja. Jompi kumpi teistä kirjoitti että Menopur kasvattaa limiksiä - vaikuttaisi siis sitä kautta kiinnittymiseenkö? Mulla on aiemmin Puregonilla tullut ihan OK alkioita, tai sellasia keskivertoja - parit huippuhyvät ja parit tosi huonot, ja loput siitä välistä. Ykskään ei oo vaan koskaan kiinnittynyt. Lääkärit ei oo koskaan sanoneet että mulla olis limiksissä mitään häikkää, mut niistähän se on pakko olla kiinni jos ei mitään kiinnittymisyritystäkään ole ollut? Että josko tolla Menopurilla sit pureuduttais siihen ongelmaan?

Eniweis, hyviä piikityksiä itse kullekin ja nehmalle piiniksiin tsemejä... :heart:
 
Jospa minäkin vähän tänne kirjoittelisin kuulumisia. Ja niin et Risis ja lumipuun ei tarvi kahdestaan täällä jutella.
eevi-antero Me taidetaan mennä ihan samoissa ajoissa, koska minulla myös oli eilen nolla ultra ja aloitin eilen menopur 225iu. seuraava ultra ens tiistaina, siihen asti pistelen tuolla 225 iu. kaikki näytti ultrassa eilen hyvältä. Mikä annos sinulla? Milloin seuraava uä?
Minulla Menopur ollut ennenkin ja hyvä saalis aina saatu muniksia ja hyviä alkioita ja limisin ollut hyvä. Puregon oli yhdessä hoidossaja silloin tuli huonoja alkioita. Minä luuotan menopuriin. ja edellisellä kerralla oli menopur ja oli jo plussa testissä mutta meni kesken aika alussa. Jos se plussa nyt kestäs vähän pitempään siis sen 9kk.

nehmalle , Tsemppiä piiniksiin!

Kaikille tsemppiä erivaiheisiin!
 
Lumipuu Joo, ilmeisesti vaste oli vähän heikko menopurille, ja sitähän käytinkin 11 päivää eikä ainuttakaan hyvää alkioo. Määrällisesti soluja tuli kuitenkin hyvin mutta eihän se tietty pahemmin lohduta kun kato on mikä on. En tiedä sitten jos ois käytetty isompaa annosta mikä mulla nyt parissa seuraavassa on ollu eli 225 sen 150 sijaan.

Kauheelta kuulostaa toi lyhyen kaavan jarrupiikitys :$ mitenkähän senkään voi kestää.. vaikka ei kai sitä vielä pitäs murehtia.

eevi-antero eiks se oo just fsh mikä sitä limakalvoo kasvattaa? Ja kasvavista folleista erittyy estrogeenia, tältä osin siis valistuin eilen :saint: eli mitä enemmän folleja, sitä enemmän estrogeenia..?

Kävinkin vastaamassa jo galluppiisi ;)
 
Keskiviikko 12. elokuuta 2010



~Sitkeät toivojat~


nehma.................3.ICSI..................testi vko33
risupesä..............3.IVF....................vko33 ?
Margit74..............3.IVF....................elokuu
syssy...................2.ICSI/pas...........elokuu
eevi-antero ........3.IVF.....................vko34
Lumipuu..............3:ICSI...................vko34
sannuli-81...........4.IVF.....................vko34
MariAnne-S..........5.IVF...................
toivorikas-72.......4.ICSI..................syyskuu
Miisamari.............4.IVF....................
Miimi78................5.ICSI >..............dna-tutkimukset
olki......................2.ICSI >.............lahjamunasolut
Tyyne73...............8.ICSI >.............lahjamunasolut


Plussat


pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
SuzyQ69.............3.IVF/pas............27.1.10
kirma...................3.IVF...................9.2.10
Anskubansku80...5.ICSI.................23.2.10
plasebo...............3.ICSI.................12.3.10
tytti82.................2.IVF....................4/10
Annuli5.............9.IVF/ICSI/pas.......kevät-10
lasisiipi.............2.IVF/1.(11.)pas.......kesä-10
Merisiili....6xICSI, lahjasiittiöt+iui....12.
 
Lauantai 14. elokuuta 2010



~Sitkeät toivojat~


nehma.................3.ICSI..................testi vko33
Tyyne73........8xICSI,lahjam.solut....testi 17.8.
Margit74..............3.IVF....................testi 25.8.
risupesä..............3.IVF.....................vko33
syssy...................2.ICSI/pas...........elokuu
eevi-antero ........3.IVF.....................vko34
Lumipuu..............3:ICSI...................vko34
sannuli-81...........4.IVF.....................vko34
MariAnne-S..........5.IVF...................
toivorikas-72.......4.ICSI..................syyskuu
Miisamari.............4.IVF....................
Miimi78................5xICSI................dna-tutkimukset
olki..............2.ICSI,lahjam.solut.......


Plussat


pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
SuzyQ69.............3.IVF/pas............27.1.10
kirma...................3.IVF...................9.2.10
Anskubansku80...5.ICSI.................23.2.10
plasebo...............3.ICSI.................12.3.10
tytti82.................2.IVF....................4/10
Annuli5.............9.IVF/ICSI/pas.......kevät-10
lasisiipi.............2.IVF/1.(11.)pas.......kesä-10
Merisiili....6xICSI, lahjasiittiöt+iui....12.6.10

 
Sannuli samoissa mennään tosiaan! Mulla ei ole mitään "väliultria", julkisella kun olen - maanantaina on labrakontrolli ja jos ei siinä oo mitään poikkeavaa niin sit on seuraava (ja viimenen) ultra ens viikon perjantaina, silloin sit päättävät punktiopäivän joka on ma/ti/ke vko 34. 150iu annoksella mennään ekat 5 päivää, se maanantain labra sit määrittää et jatketaanko samalla annoksella vai nostetaanko.
Voi, kuulostaa hyvältä jos sulla on jo kerran tärpännyt - kunpa se nyt sitten tarraisi sulla oikein kunnolla!! :heart:
 
Tyynelle kaikki peukut pystyssä että onnistuis. Jos on jaksanu 8 icsiä käydä läpi niin todellakin toivon että teillä nyt onnistuis!!

itellä menkkaoireet vähentyny, vatsaa ja selkää ei juili enää niin pahasti ja naamakaan ei kuki enää. Ilmeisesti luget aiheuttaa nuo juilinnat ja finnit, onhan annostuskin nyt 800 mg päivässä kun ekalla kerralla oli 600 mg. Munasarjoja nippailee edelleenkin, huomattavasti oli rankempi hoito nyt kuin aikaisemmat. Nyt pp 8 menossa, mulle sanottiin testipäiväksi 21.8 eli 16 päivä siirrosta. Mutta jos pääsen kuivilla kahteen viikkoon niin sitten viimeistään testaan. Olishan se kiva päästä tekemään edes yksi testi joskus kun yritystä kuitenki 7 vuotta :)

Jaksamista kaikille!! :hug:
 
nehmalle ja Tyynelle kovasti bd!!

).( On kuulema rakkulat kasvanu vähän liiankin nopeesti, tai lähinnä niitä on paljon, mutta vaan muutama isompi ja loput pienempiä. Pregnyliä määrättiin nyt vain 5000iu aiemman tupla-annoksen sijaan, koska kuulema lisää hyperin vaaraa. Ja enhän mä tietenkään saanu lupaa lopettaa sitä kidutuslientä kun se on kerran alotettu, 3 PIIKKIÄ joudun vielä laittaan :headwall: :'( ja puregonia menee enää ihan miniannos 25iu! Siitä jää sitten laskujen mukaan puolet hukkaan.. :headwall: :headwall: Keskiviikkona punktio, ja tarjottiin jo etukäteen litalginia, kun viimeks oli niin kivulloista.


muok** No, ei kai sitä mitään "koti-inssejäkään" uskalla ilman seurantaa kokeilla ja vielä heti ivf:n jälkeen, vaikka vähä houkuttaskin pieni oviksen tehostus kun sitä ainetta jää niin paljo...=)

Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
V*tuttaa myös että oli pakko ostaa isoin ampulli puregonia ja nyt sitä on menossa ilmeisesti yli puolet haskuun :headwall: joudun vaihtaan pergoverikseen (150) ja puregonia menis enää 75iu ainakin pari päivää. Katto ei oo aivan vielä täys, vaikka nyt tänään ylittyykin, mutta sittenhän taas joutuu ootteleen että se kelan ilmotus tulee..
Tosin oishan mulla se katto täyttyny sittenkin vaikka ois ostanu vaan sen 600iu jonka ois tarvinnu.. että sikäli kai ihan sama. Saahan niitä takasin kuitenkin sen verran mitä katto ylittyy ootellessa.
 
Nehma ihanaa, että pääsitte siirtoon! Tsemiä piinikseen, toivottavasti pikkuinen tarraa kiinni!
Tyynellekin tsemppiä. Toivotaan että tästä se odotus alkaa :)

ON: Saimme (meille tai siis mulle) uusilla lääkkeillä tähän mennessä parhaimman tuloksen hoidossa. Olen aivan ihmeissäni! Rakkuloita kahdesta edellisestä IVF:stä on tullut 20-30 ja munasoluja puolet vähemmän ja hedelmöittyminen sekä laatu on ollut sitten sitä sun tätä. Ekasta ei jäänyt mitään pakkaseen, toisesta 6 (c ja d luokkaa) ja nyt tästä hoidosta saatiin 9 rakkulaa ja 7 (!!!!) suht hyvää solua,jotka kaikki hedelmöittyivät normaalisti, jee! Yksi top-alkio siirrettiin tänään, viisi on jo pakastettu (b ja c luokkaa),yhtä alkiota jäätiin vielä seuraamaan, josko se olisi pakastuskelpoinen. Ihan uskomatonta. Testi on sitten 25.8 ja huomenna alkaa yökkisluget :p
 
ekavekara siis ihan hoidoissa käytettyä perustavaraa. Aikaisemmissa IVF:ssä olen käyttänyt procren-gonal-f-pregnyl-lugesteron yhdistelmää ja molemmista siis tullut hyperiä ja huonolaatuista tavaraa. Nyt käytin synarelaa,ja puregon pistoksia (150 ekat 5 päivää ja 200 iu seuraavat 6) pregnyl ja nyt siis tänään alkoi luget.
 
No kokeillaan vielä kerran! Eli 3 IVF alkamassa, huomenna nolla ultra. Tuskin päästään taaskaan siirtoon tai mihinkään muuallekaan. Valitsin taas pitkän kaavan, kun ehkäsypillerit ei oikeen sovi mulle. Vähän huolettaa kun menkat oli niin lyhyet ja normaaliin verrattuna niukat - Synarela käytössä.

Mulla ei ole mitään uskoa koko hoitoihin, mutta tehdään nyt vielä tää vika kerta :(
 
Tsemppiä sinnekin olki tähän hoitoon! Onko teillä nyt lahjasolut vai vielä omat käytössä? Toivotaan että tällä kertaa käy paljon paremmin =)
Mulla myös viimesimmät, "synarela-menkat" oli tosi niukat että pelkäsin jo onko tilanne riittävän nollautunukaan,..mutta pääsin alottaan piikit. Mähän otin tosiaan primolutitkin käyttöön kun ne myöhästykin siinä määrin.. vaikka ehkä hiukan kärsimättömästi.

Mahtava saalis, Margit!! :flower:

Luulin jo että tää ketju kaatui kun tuli ensin vaan valkonen sivu, mutta sain vielä auki...
 
).( Ja kuinka ollakaan, TAAS tää sama miehen viime tingan mahdollinen pakitus työkiireisiin vedoten.. :'( luulin että tää asia oli selvitetty jo parilla aiemmalla kertaa, mutta näköjään ei. Vois sitte kertoo viimestään huomenna meinaako järjestää asian ja tulla sinne vai pitääkö mun soittaa sinne ja kysyä mitä nyt tehdään. Sanoin kyllä taas että saahan siitä lääkärintodistuksen, ja että tää on yhtä vakava syy kun jos ois sairaslomalla, ja etten tuu hyväksyyn hoidon kaatumista minkään työkiireiden takia!

Tietääkö joku voisko siittiöt ostaa näin nopeesti Ovumialta, vaikka hoito ois alotettu julkisella? Kauanko niiden sulatuksessa menee, että ois käyttökelposia? Pelkään vaan että koko paska meni hukkaan jos joudutaan punkteeraan solut suoraa viemäriin ja siinä meni koko kallis vaiva.... :'( ja tuskin tekee taas hyvää niillekään tää sama ylimääränen ressi :headwall:
 

Yhteistyössä