Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Tervetuloa Arielle! Jäikö teillä mitään pakkaseen? Aina negan tulle maailma romahtaa. Mulle klinikan psykologi suositteli kynttilän sytytystä aina negan tullen - tulee surtua konkreettisesti jokainen ja sitten ehkä helpompi kääntää katse tulevaan. Itse pidin alkuun kynttilä touhua vähän hassuna, mutta kyllä se auttaa. Mulla on lyhty pihalla ja kun viime talvenakin oli paljon lunta ja sinne lyhdylle aina raahautui, niin kyllä se jotenkin vapautti.

Rivien välistä luen kuitenkin, että pääsitte siirtoon asti? Mehän ei päästä siirtoonkaan asti - joten minulle olisi juhaa yksikin siirrettävän kuntoinen alkio. Voimia sinne ja kaikille muillekin.
 
Arielle: Voimia sinne.

Mulla on ollu nyt superestrogeenikuuri. Lääkäri yrittää kasvattaa limakalvoa oikein kunnolla. Käytössä on sekä laastarit, että tabletit. Aiemmin limakalvon ohuuden kanssa on ollut ongelmia..

Nyt mietityttää, kun olen valunut sellaista kirkasta "ovislimaa" jo ainakin kolme päivää, että voiko se kasvatettu limakalvo valua pois? Jos minulla onkin ollut jo ihan hyvä limakalvo tuloillaan, mutta se valuu pois ennen aikojaan.
Joo.. kaikkea sitä miettiikin.

Johtuukohan tuo runsas "ovislima" vain niistä lääkkeistä? Olen ollut vain kerran aiemmin PAS-hoidossa (lääkkeellinen) ja en oikein muista, mitä oireita lääkkeet aiheuttivat.

Tämän hoidon ekaan ultraan pääsen vasta viikolla, niin jännittää kaikki kovasti.
 
Sussy, estrogeenitason nousu saa aikaan ovislimat, eli ei hätää, tuo kertoo siitä että lääkkeet on tehonneet ja limistilanne myös kohdussa on varmasti mitä mainioin. Mitä enemmän limaa, sitä enemmän estrogeeniä! :)
 
Hei Nehma. Tosi kurja juttu. Luin vähän ketjua taaksepäin ja näin, mikä sun tilanne on ollut. Meillä on vähän samanlainen tilanne, munintaa heikonlaisesti. Sulla kuitenkin tulee munasoluja ja ihan hyvä alkiokin viimeksi??
Minusta sinun kannattaisi mennä yksityiselle puolelle ( ellet ole siellä jo nyt). Jos vaan rahat riittää ja omilla soluilla tulee hyviäkin alkioita, mikset yrittäisi uudestaan??
 
Nehma :hug:
Mäkin ehdottaisin että käytte vielä yksityisellä kysymässä, siellä tehdään käsittääkseni vähän yksilöllisempiä hoitoja, ja yhden tai kahdenkin munasolun kasvattelua tehdään jos enempää ei ole saatavana. En muista montako hoitoa teillä on takana, mutta ehkäpä kannattaisi vielä kerran yrittää!
 
Nehma: Tuohon ei tiedä, mitä sanoa. Halauksia.
Miisamari: Kiitti, tiesit hyvin.

Olin tänään ultrassa. Lääkitys on saatu viimein kohdilleen!! Limakalvo oli 9,6mm - paras, mitä minulla on kertaakaan ollut hoitojen aikana. Jes! Kerrankin ei pitänyt nostaa lääkitystä.
Siirtoon mennään (jos mennään) ensviikolla.

Lääkärit epäilevät, että mulla on kohdussa jotain T-soluja (jos muistan oikein). Sellaisetkaan alkiot eivät ole edes yrittäneet kiinnittyä, minkä olisi pitänyt edes yrittää. Veritesteistä siis puhdasta nollaa aina.. Syön nyt sitten kortosonia.
 
Hei kaikki,
joo meillä 2 kertaa menty pitkällä kaavalla ja nyt 1 kerran lyhyellä. Soluja tullut aina ihan mukavasti, tosin epäkypsiä myös. Hedelmöittyminenkin (ivf/icsi) vielä suht ok, mutta sitten alkaa karsiutuminen ja lopulta kaikilla kerroilla nippanappa on ollut se yksi siirrettävä. Pakkanen kumisee tyhjyyttä.

Ongelmana meillä aluksi oli miehen hiukan heikko sperman laatu, mutta sittemmin tutkimuksissa onkin löytynyt minulta ns. APC-resistenssi (hyytymistekijäonglema) sekä GAD-vasta-aineita. Lääkityksinä viime kerralla: Metformin, Orgalutran, Puregon, Prednison, Klexane...

Veritesti on aina ollut hyvin alhainen (< 3 yksikköä), joten mitään ei ole tapahtunut. Karsiutuu ilmeisesti se viimeinenkin aina sittenkin.

Kovia on vaan pettymykset. Ei tee hyvää omille hermoille, avioliitolle eikä millekään muullekaan.

No lääkäri sanoi tänään, että toivoa vielä on. Siihen kai on luotettava.
 
väestöliitossa ollaan käyty, tosin oma sairaala on korvannut nuo kolme hoitoa ja vaikka yhdessä ei päästy siirtoon niin enää eivät korvaa. VL:n lääkäri sanoi että yksi hoito voidaan tehdä, mutta ei ollut kovin toiveikas ja kun se pitäisi itse maksaa niin ei vaikuta lähteä edes yrittämään.
Mahdollisuuksia olis lahja-alkio siirto tai luovutetut siittiöt. Tässä nyt pohditaan miehen kanssa tahoillaan että mitä kumpikin haluaa, halutaanko olla edes yhdessä enää. Sanoinkin miehelle että jos hän haluaa omaa biologista lasta yrittää niin minun kanssa se on mahdotonta. Vaikka mulla pitäis kaiken olla kunnossa, vikaa siittiöissä niin mun kanssa ei voi saada hoidoilla omilla soluilla lasta.
Elämä on välillä niin kovaa, tän asian kanssa taistellu seitsämän vuotta ja nyt on sanottu että tämä taistelu on hävitty, luovuta jo.Itku tulee vielä yllättäen ja tiedän että suru ja pettymys kestää vielä pitkään mukana, mutta pikkuhiljaa on hetkiä jolloin tuntuu jo helpottavalta että se on ohi, ei enää turhia toiveita eikä pettymyksiä. Tosiasiat pitää tunnustaa ja jatkaa eteenpäin uusilla unelmilla. Ajatuksia sijais- ja tukiperheestä... Ja kun mulla itselläni kuitenkin on kaksi lasta niin kestän tämän, mutta miehestäni olen huolissani. Miten hän tämän käsittelee, miten voisin auttaa, haluaako hän tämän takia erota... Tuntuu että tämän prosessin aikana on vanhentunut henkisesti vuosia, ei ole mieli enää naiivi haaveilija ja unelmoija, tietää että asiat eivät todellakaan mene niinkuin suunnittelee.

Anteeksi tämä "omanapa"
 
piti vielä tulla kommentoimaan ajatuksia..
Kun eräs ystävä lohdutti että "kuitenkaan tässä ei ole kukaan kuollut"
en sanonut tuohon kommenttiin mitään, jälkeenpäin tuli ajatus että on tässä joku kuollut. Ei henkilö, mutta ne kaksi hedelmöittynyttä alkua, unelma perheestä, kodista, arjesta.

Ja anteeksi jos loukkaan jotakuta surullani kun en ole lapseton. En todellakaan osaa kuvitella kuinka vaikeaa teillä lapsettomilla naisilla on kun käytte näitä kaikkia hoitoja. Ehkä mun "kuuluu" olla siinä epäonnistuneiden tilastossa, jotta joku oikeasti lapseton saa mahdollisuuden. Kilttinä, kaikille ihmisille hyvää toivovana ihmisenä lohduttava ajatus sekin :)
 
nehma.. :hug:

Hiukan on sivut uusiutunu, mutta kai tähän tottuu.. pakkohan se on. Tänne osioon ei näytä pystyvän edelleenkään kirjottaan ilman kirjautumista, mikä on ihan hyvä juttu :)

Uusi mies suhtautuu (tyypillisesti vain helppoja raskaaksituloja kokeneena) tähän niin, että älä huoli, kyllä se sieltä tulee.. kyllä MÄ pystyn sut paksuksi pistään...ei mieheltä ainakaan itsevarmuutta puutu! Eipähän vaan ressukka pysty käsittään minkälaisen maholehmän kanssa on joutunu tekemisiin :LOL: Voi kumpa se oiskin oikeessa.. :headwall: itsekäs toive, mutta jospa se merkittävin vika ois ollukin exän siittiöissä.. äh :ashamed: ..tai ettei ne vaan ois sopinu yhteen just mun solujen kans..

Tietysti mielessä on jo hoitojen jatkokin jossain vaiheessa, ja josko sais sittenkin tutun miehen tavaraa.. kuinkahan nopeesti sinne "kehtais" mennä uuden miehen kanssa, mitähän ne mahtaa siellä ajatella...vaikka ei kai niillä siihen kauheesti sanottavaa oo.
 
Viimeksi muokattu:
Nehma :hug: Kauheita vaikeita asioita joudut käymään käpi. Ymmärrän miten sattuu. Seuraava on tarkoittettu lohdutukseksi, ei missään nimessä millään tavalla kielteiseksi: Kirjoitit että olet menettänyt unelman kodista perheestä ja arjesta, mutta eikö sinulla ole juuri kaikki nämä kahden lapsesi kanssa? Ehkä voisit yrittää löytää siitä lohtua? Haleja ja voimia!!!

Risupesä Vitsit miten hienolta kuulostaa että sille sun soluarmeijalle voisi olla jo piankin käyttöä! Onhan se varmaan outo tilanne mennä klinikalle uusi häiskä käsipuolessa mutta tämä on kuitenkin sun elämäsi niin mitä siitä mitä ne ajatelee. Kyllä tässä on sen verta kivinen tie meillä kaikilla että mun mielestä on ihan oikeus ajatella itseään ja mitä elämältä haluaa ja toimia sen mukaan. Ugh olen puhunut :)

ON: 2 hyyryläistä matkassa!!! Molemmat eivät olleet edes tutuiksi tulleita rupuja vaan kuulemma ihan kelpo yksilöitä =) MItään ei taaskaan jäänyt pakkaseen, mutta eipä yllättänyt. Harvat asiat enää yllättää.

On se kumma miten eri lääkärit näkevät asiat niin eri tavoin. Aina ennen on pidetty meidän hoidoissa vaikeimpana asiana simppoja ja nyt sitten lääkäri selvästi oli sitä mieltä että minussa on kaikki vika ja vaikka simpat eivät priimaa olekaan (1% A ja 23% B-luokkaa, muut kuolleita) niin kyllä näillä pitäisi paksuksi pamahtaa ja kumma kun maho ämmä ei saa mitään pysymään hengissä... Jos nyt menee pipariksi niin sitten passittavat minut pään magneettikuvaan ja DNA-kokeisiin. Onko jollekin sattumoisin tehty noita DNA-testejä, tiedättekö mitä sieltä etsitään?
 
lumipuu olet ihan oikeassa ja siihen lohduttaudunkin että mullahan periaatteessa se on jo. Perheelle tarkoitin sitä että haaveilin siitä että miltä se tuntuu kun on lapsen isä paikalla, auttamassa arjessa, saa nähdä kun lapsen isä on myös kasvattamassa yhdessä lasta, jotenki se tuntuu minusta kauhea tärkeältä asialta että pääsisin sen joskus kokemaan. Lasteni isä kun ei oikeastaan koskaan ole ollut arjessa mukana kasvattamassa yhteisiä lapsia, eikä ole niistä koskaan välittänyt tai ainakaan osoittanut sitä. Sekin pelottaa että kuinka nykyisen miehen suhtautuminen muuttuu lapsiini, kun ei omia saa, katkeroituuko jos jää mun kanssa elämään. Jää nähtäväksi...

Meillä oli kanssa ekaan hoitoon mentäessä lääkärin kanta että huonot simpat, että icsiin vaan, mutta kolmannen hoidon jälkeen syy onkin sitten minun huonossa munasolutuotannossa, icsi ei autakaan ja lääkärin kommentti oli että voihan nuilla siittiöillä vielä ihmekin tapahtua. Sanoin että 7 vuoteen ei ole tarvinnut ehkäisyä käyttää, siihen ihmeeseen en usko.

Mutta onnea sulle hyyryläisistä ja risupesälle uudesta miehestä. Joskus olen kuullut ettei se vaihtamalla parane, mutta kyllä se monesti paraneekin!! Ainaki mulla muuten mutta uudella oli huonot siittiöt, mutta muuten kyllä kannatti vaihtaa :D
 
nehma :hug:
Risupesä - mitämitä, miten järjestyikin noin nopeasti asiat parempaan suuntaan??:)
Lumipuu, onnea kyytiläisille! :heart:
Ja Sannuli kovasti jo odottelen sulta siirtokuulumisia? Toivottavasti kaikki on hyvin?

Oma napa on saanut olla (vihdoin) rauhassa pari päivää, kun punktiossa olin tiistaina ja siirto on vasta huomenna. Kahdeksan solua tuli tiistain saaliiksi vaikka vaivalla niitä sieltä murjottiin (hoitaja kaksin käsin paineli vatsan päältä että lääkäri yletti paremmin punktoimaan :eek:), nyt alan pikkuhiljaa taas oleen liikuntakykyinen... Uuh, toivottavasti tää pitkä viljely ei tuhoa niitä kaikkia vaivalla kasvatettuja pikkuisia, mutta kai siellä joku on lähtenyt kasvamaan kun eivät ole muutakaan ilmoittaneet. Peukut kohti taivaita

- eevi-antero -
 
Heippa.
Punktio oli tiistaina ja 10 munasolua saatiin. Toimenpide oli lähdes kivuton ja sen jälkeenkin olo ollut ihan ok. Kaikki 10 solua oli hedelmöittynyt ja jakaantunut normaalista. Tänään siirrettiin sit yksi top luokan alkio omaan yksiöön. Nyt se piinailu alkoi vasta. No pitää yrittää ottaa rennosti.

Eevi-antero Onnea huomiseen siirtoon.
 
Perjantaina 27. elokuuta 2010



~Sitkeät toivojat~


Margit74..............3.IVF....................testi 25.8.
eevi-antero ........3.IVF.....................testi 7.9.
sannuli-81...........4.IVF.....................testi 9.9.
Lumipuu..............3:ICSI...................vko34
syssy...................2.ICSI/pas...........elokuu
MariAnne-S..........5.IVF...................
toivorikas-72.......4.ICSI..................syyskuu
Miisamari.............4.IVF....................
Arielle75..............3xICSI..................
risupesä..............3.IVF.....................
Miimi78................5xICSI................dna-tutkimukset
olki..............2.ICSI,lahjam.solut.......
nehma................3xICSI..................


Plussat


pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
SuzyQ69.............3.IVF/pas............27.1.10
kirma...................3.IVF...................9.2.10
Anskubansku80...5.ICSI.................23.2.10
plasebo...............3.ICSI.................12.3.10
tytti82.................2.IVF....................4/10
Annuli5.............9.IVF/ICSI/pas.......kevät-10
lasisiipi.............2.IVF/1.(11.)pas.......kesä-10
Merisiili....6xICSI, lahjasiittiöt+iui....12.6.10
Tyyne73........8xICSI,lahjam.solut....17.8.2010


****
 
Viimeksi muokattu:
sannuli, ihan mahtava saalis!! :flower:

eevi-antero Juu.. viime viikon tiistaina kun selvis, ettei exä oo tulossa enää hoitoon, laitoin treffi-ilmotuksia.. ja tää uus oli sitten vastannu mulle seuraavana päivänä :) siitä se sitten lähti.. en ois tosiaan uskonu että noin nopeesti löytys joku tosi varteenotettava ehdokas!


).( Bongasin tänään veristä limaa.. nyt ois siis "pp7" jos siirto ois tehty. Aina ennen alkanu tippuun vasta aikasintaan pp10! Mitähän tää nyt sitten on? Onko muilla tullu punktion jälkeen ennenaikasia vuotoja ja onko sanottu mistä se vois johtua? No, tietenkään en oo nyt lugeja käyttäny kuten yleensä mutta eipä ne mulla muutenkaan oo vuotoja poissa pitäny. Muullon en oo tosin harrastanu ollenkaan seksiä punktiosta seuraavaan kiertoon, ja nyt... no tiedätte kyllä kun on toi uus juttukin meneillään eikä oo kuitenkaan mitään alkioita minkä takia pitäs varookaan :ashamed: voiskohan se jotenkin ärsyttää paikkoja? Vai voisko johtua siitä lievästä hyperistä??


muok* Kyllä se nyt siltä näyttää että menkat alkaa nyt ihan kunnolla :O soitin polillekin että onko epänormaalia, mutta kuulema voi alkaa näinkin pian. Pelottaa nyt vaan että jos aina rupee meneen aiemmaks ja aiemmaks toi vuoto punktiosta.. :| jos sen kuitenkin vielä joutuu joskus tekeen. Viimeks pp10 ja tätä edeltävässä vasta pp13 (joka sekin oli ennenaikanen testipäivään nähden..)!
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa!
Olenkin mukana listalla edelleen :) En ole käynyt täällä viime hoidon jälkeen joka oli alkuvuodesta! Kiva nähdä että monet ennestään tutut pitkän matkan kulkijat ovat plussanneet!! ONNEA!!! :heart: Muutama ikävä kyllä vielä tuolla sitkeänä toivojana!!! ONNEA TEILLE HOITOIHIN! Mitään luomu yllätystä ei meille ole suotu... mullahan PCO ja tosi harvoin ovuloin, koskaan ei ultrassa ole nähty että olisin ovuloinut. Kuukausi sitten mentiin naimisiin ja sitä stressasin sen verran että iski kunnon hiivatulehdus sen jälkeen.. en edes eka ollut varma että onko mulla joku muu tulehdus. Siinä sitten meni viikko ennenkuin lääkäriin asti pääsin joka sitten tosiaan totesi että kyseessä hiivatulehdus. Samalla katsoi munasarjoja ja totesi että olin ovuloinut... no tosi kiva, eipä siinä oltu tietenkään harrastettu seksiä kun ikävät valkovuodot ja kutinat :headwall: No eipä se nyt tarkoita että raskaaksi olisi tullutkaan, mutta kun tyyliin ei koskaan ole munasolua edes irronnut! Ironiaa kerrakseen.
DNA tutkimuksista ei selvinnyt mitään uutta. Sperma oli ihan normaali. Eli selittämättömiä ollaan eikä oikeen tiedetä miten jatkettaisiin. Monta eri vaihtoehtoa saatiin klinikalta.... luovutetut munasolut, luovutetut siittiöt (tässä yksi vaihtoehto että puolet munasoluista hedelmöitettäisiin luovutetuilla ja puolet omilla, siten nähtäisiin onko eroa) tai IVM. Onko kukaan käynyt läpi IVM hoitoa, tai tietää jonkun joka olisi? Tää oli aika uutta minulle, eikä klinikan kotisivuilta edes löydy hintaa tälle. Olen kyllä lukenut miten hoito menee, mutta olisi tietysti kiva kuulla jos jollakin on tästä kokemusta. Emme välttämättä ole valmiita luovutettuihin soluihin joten tätä voisimme ehkä kokeilla jos vielä hoitoja jatkamme.
 
Viimeksi muokattu:
Risupesä Jos se johtuis vaan siitä kun ei ole ollut nyt lugeja ollenkaan? Luget "pitkittäisivät" sitten tohon pp 10:een asti vuodon alkamista.

Miimi78 Onnittelut naimisiinmenon johdosta! Olisitko kertonut mitä noissa DNA-tutkimuksissa katsotaan? Itsellä on ne syksyllä edessä, ellei tämä hoito nyt satu onnistumaan.

Sannulille rutkasti piinailumalttia!

Mites E-An kuulumiset?
 
Lumipuu Kiitos! Eli miehelleni tehtiin jokin fragmentaatio DNA-tutkimus, koska meidän ongelmana se että kaikki alkiot ovat kovin fragmentoituneita eikä siten siirtokelpoisia. Tämä testi ei kuulemma ole poissulkeva.. vain jos havaitaan suurta poikkeavuutta voidaan todeta että siittiöissä olis jotain vikaa. Minulle ei ole tehty mitään tutkimuksia. Molemmilta on aikaisemmin kyllä otettu kromosomi testi joka oli ok. Olenkin klinikalta kysynyt etteikö ole mitään muita testejä joissa voisimme käydä jos löytyis jotain vikaa, mutta ei kuulemma.... mikä minusta aika kumma! Luin tossa mitä Arielle oli kirjoittanut... en ole tuollaisista testeistä tai ongelmista kuullutkaan!
Arielle teidän hoitojen kulku kuulostaa aika samalta kun meidän... eli että munasoluja tulee ihan kiitettävästi, hedelmöittyminen ihan ok, mutta sitten siirtopäivänä nippanappa yksi siirrettävä eikä mitään pakkaseen. Onko teidänkin alkiot fragmentoituneita? Meidän on. Vielä punktion jälkeisenä päivänä ovat ihan ok ja hedelmöittyminen ja jakautuminen ok, mutta siirtopäivänä kovin fragmentoituneet.
 
Risis :p;)
Miimi tervetuloa takas :hug: (tiiät kyllä) ja onnea tuoreelle aviovaimolle! :flower:

Ihan pikaisesti vaan ).( (kun istuksin vielä töissä): 9 punktoitua follia, 8 solua, 6 kypsää, 4 hedelmöittyi, 3 jaksoi jatkaa jakaantumista ja 1 hyvä siirrettävä. 1 meni roskiin ja 1 jäi vielä jatkoviljelyyn, jos siitä saatais pakastekelpoinen. Aikamoinen kato kävi, joten ehkä ei sittenkään kannattanut toi Puregonin vaihtaminen Menopuriin. Koska tää oli meidän 3. ja viimeinen hoito, niin toivotaan nyt sit että tää tänään "istutettu" ykkönen jäis kiinni seuraavaks 38 viikoksi... :(:heart:

MUOKS Ai niin, testi verikokeella tiistaina 7.9.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä