****Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä**** vol II

Voi raphaella, kuinka ikäviä uutisia! Olen tosi pahoillani sun puolesta. :( Voimia kovasti!

Täällä uusi kierto ollut taas jo viikon verran, tämän kierron jälkeen saan lähetteen tutkimuksiin, vihdoin ja viimein.
 
raphaella :hug: todella surullista ja niin väärin, että joutuu pienistä luopumaan, kun ensin niitä niin pitkään odottaa.

nefertar :hug: sinne myös ja tsemppiä uuteen kiertoon. minulla tärppäsi aikanaan juuri vuoden yrittämisen kohdalla. kyllä sinunkin vuoro tulee.

tiikeli hyvä että ovis hyödynnetty ;) eikös se ovis näykin testeissä vain ihan lyhyen ajan, max päivän?

manuliinalla lupaavia oireita :) itsellä selkeimmät oireet raskautuessa oli just kohdun alueella tuntuvat juilinnat, vihlonnat ja painontunne. muuten en huomannut juuri mitään! paitsi jälkikäteen tietty kovastikin ;)

hopeainen eikö sulta oikeesti tutkittu muuta kuin jotkut veriarvot?? musta tuo on jo törkeetä. todellakin voi olla monia syitä jotka vaikuttaa raskaaksi tuloon ja jos on sen vuoden jo odottanut, niin kyllä kaikki pitäisi tutkia kerralla ettei taas turhaan toista vuotta joudu odottamaan. pystyykö tuommoisesta edes valittamaan jonnekin?

imoen oletteko kauan odottaneet lähetettä ja onko tämä eka kerta, kun tutkimuksiin lähdette? vakoilin etusivulta että tekin toista yritätte. me saatiin nyt tokalla lähete tosi nopeesti, kun esikoinen sai alkunsa clomeilla. aikaa kyllä odotettiin sitten 3kk, mutta lähetteen saamiseen ei mennyt kuin viikko.

).( täällä eka clomi-kierto menossa (pikku kakkosta yrittäessä) eikä juuri niin mitään tuntemuksia :confused: viimeksi oli vähän huimausta ja yöhikoilua, joita harmittelin, ja nyt sitten huolehdin kun ei mitään, että vaikuttaakohan nuo edes... onneksi on pe se ultra, niin näkee ja kuulee sitten. tuskin mulla kyllä kp 10 mitään folleja vielä näkyy, mulla on lyhyin kierto koskaan ollut 30pv, eli kp 16 kohdalla aikaisintaan ovuloin. saa nähdä miten onnistuu ajoituksetkaan tai testailu, kun ollaan reissun päällä ja vähän ahtaat tilat mökissä. saa varmaan valvoa puolille öin ennenkuin saadaan omaa rauhaa :heart:

Plussapuhureita meille kaikille ++++++++++++++++

t. memmup, kp 6/32-37, yk 5 (1. yk clomeilla)
 
Raphaella Osanotot ja jaksamista. :hug:
Hopeainen Ihanko todella pitää vuosi yrittää ennen lisätutkimuksia, kuulostaa oudolta.. :confused: Luulis että ne arvot lähtee korjaantumaan muutamassa kuukaudessa..
Memmup Toivon joo todella että Donna näytti oikein ja että saletisti natsas tällä kertaa :) Sulle myös onnea matkaan, toivottavasti saat hyviä uutisia ultrasta.
 
Hei teille kaikille tasapuolisesti :flower:

Kirjoittelin jo aikaisemmin tuolla esikoista kuumeilevien puolella, mutta luulen, että tämä on enemmänkin minun pinoni.. Kun en mä oikein edes osaa sanoa, että millon vastuuttomuus ehkäisyn käytössä, on muuttunut salaiseksi toiveeksi ja siitä vauvakuumeeksi ja yrittämiseksi.

Jokatapauksssa, mieheni kanssa olemme olleet yhdessä lähes 7 vuotta, eikä ehkäisyä ole käytetty kuin puoli vuotta. Minulla toive vauvasta on ollut olemassa jo teinistä (todella teinistä) asti, ja olenkin kuumeillut asiasta enemmän tai vähemmän kokoaika. Ei kestä naisena kovin kauaa tajuta, että joku on pielessä kun lasta ei vuosienkaan kuluessa kuulu :( Asia oli pitkään sivussa, mutta nyt miehenikin on vallannut vauvakuume, eli taas mennään leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä.. Ja inhoan itseäni tämän asenteen takia!

Nyt taas kp 1/26-28 yk miljoona. Mutta kyllä täältä aina itsensä kerääilee :)
Ja aion olla positiivinen, jos en itseni niin rakkaan mieheni takia, jolla on tämä "nyt se tulee kun on sen aika"-asenne:heart:

ja anteeksi vuodatus ja omanapailu heti alkuun, eiköhän minusta muutakin irtoa kun taas toivun tästä ensimmäisestä kiertopäivästä, jota INHOAN. Tsemppiä kaikille!
 
memmup tsemppiä hirveesti clomikiertoon! Toivotaan että tää toisi tarvitsemasi avun!

tiikeli ja memmup kilpirauhasarvojen täytyy olla kohdillaan ennen mitään muuta, siksi mitään muuta ei lähdetä tutkimaan ennenkuin ne ovat kohdallaan... Ymmärrän että tämän asian kohdilleen saaminen on edellytys sekä raskaudelle että sikiön normaalille kehitykselle. Tietenkin olin tosi turhautunut tästä tiedosta, enkä todellakaan aio odottaa vuotta, vaan sitten menemme yksityisen kautta, toivon kuitenkin että tää olisi se syy ja että kilpirauhaslääkitys auttaisi =)
 
heipat pitkästä aikaa.

Voi raphaella :hug: todella surullista että noin piti käydä..:( voimia teille!

pikainen päivitys vaan koska nukkumatti odottaa mua ja aamulla olis kuuteen meno.

Täällä odotellaan edelleen menkkoja, terolutien ansiosta ne ovat kadonneet jonnekkin. Alavatsakipuja kylläkin on, ja millasia! Pariin otteeseen on ollu pakko vaan käpertyä buranapurkki kainalossa sohvan nurkkaan ja vapista kipujen kourissa. Mitä helkuttia tää tämmönen on prkle!?!?!?!?!

Menkaaaat hohoi, tännepäin! :wave:
 
Moikka pitkästä aikaa! En ookkaan hetkeen kirjottanu, pyöriny lähinnä tuolla lapsettomuus puolella, mutta nyt täällä taas :) Uudet tervetuloa!! :flower: :heart:

Täällä testattu viime lauantaina kaksin kappalein puhtaita negoja, ja tänään kp2 kera kammottavien kramppien. Onneks on pari vapaata niin voi rauhassa kyhnöttää sohvan nurkassa :) Oireet oli edellisessä kierrossa taas sellaset että olin aivan varma raskautumisesta ja pudotus oli kova.. Onneks alkaa elämä taas voittamaan. Omat tutkimukset ottaneet pienen askeleen eteenpäin siten että ylihuomenna yritetään viedä miehen simppanäyte. Edellinen näyte ehti kylmettyä matkalla aika pahoin kun isäntä kulta kantoi sitä hurjassa pakkasessa povitaskussa :D 10.3 olis aika varattuna lääkärille kuuntelemaan meidän testituloksia ja keskustelemaan mahdollisista hoidoista, jee :)

Nefertar Se on kyllä upea tunne kun saa ne kaks viivaa, vaikka se olis sitte siihen ovistikkuun..Itse olin niin intona ekasta ovisplussasta etten meinannu housuissa pysyä.. mitenhän sitten kun saa sen positiivisen raskaustestin :D

memmup
Mulla on toiminu ihan kohtuullisesti noi Davidin halpistestit, tosin mulla ei ole kyllä todettu PCOS. Ihmettelin kyllä kun ennen ja jälkeen oletetun oviksen, tuli aika selvä nega, mutta juuri ennen tädin tuloa, sain kumminkin haamujenhaamun.. tiedä siitä sitte. Tietäis edes suurinpiirtein sen oviksen ajan :D

Jos alkaa syömään noita clomeja, kuinka usein pitää käydä seurantaultrassa per kierto? Pitää vissiin tehdä jotain kustannusarviota kun yksityisellä käydään..

Raphaella :hug: ja pahoittelut..En voi edes kuvitella kuin pahalta tuntuu : /

Manuliina :attn: Miten kävi? :heart:

Selmari Voin ilolla luovuttaa mun menkat jo sulle :D kp2 menossa eikä jaksais enää... :headwall:
 
Babies ja muutkin, tiedoksi saatettakoon että niinhän siinä kävi kuten tiesi odottaakin, eli täällä menossa kp 1...Kroppa vaan vissiin päätti keksiä yhä vaan lisää kaikenlaisii kummallisuuksii. Jospa taas entistä enemmän koittas olla ajattelematta asiaa tässä kierrossa, ei niitä oikeesti voi tulkita...Eli ei auta oviksen jälkeen ku odottaa kiltisti ja pää tyhjänä että millon ne menkat alkaapi.

Tsempit muille!
 
raphaella Voi ei. Olen todella pahoillani sun puolesta :hug: Tietenkin olet tervetullut takaisin tänne kuumeilemaan, vaikka tyhmältä tuntuu näin sanoa :( Voimia ja jaksamista tähän hetkeen ja tulevaan. En voi edes kuvitella miten pahalta tuntuu.

Työkaveri kerran tässä sanoi ekan raskauden menneen kesken ja sanoi ettei niistä pidä masentua kun hällekkin sitten kolme lasta tuli sen jälkeen peräkkäin. (Luulee että mulle vauvat ajankohtasia joskus muutamien vuosien kuluttua.) Heitti kyllä aika huolettomasti tuon kommentin ja ajattelin ettei se nyt ihan noin pikkujuttu vaan ole mutta tarkemmin kun ajattelee niin toki pientä toivonkipinää sisältää.

hopeainen Aika tyhmää tuo kilpirauhasjuttu kun noin pitkään pitää odottaa. Vaikka se on kyllä sellanen että vaikuttaa ihan kaikkeen. Toivottavasti onnistuis kun nyt lääkitys on.

Tervetuloa -Ella-

memmup peukut pystyssä että clomit auttais.

Imoen ja babies Tsemppiä hoitoihin jos niihin asti etenette. (Eihän sitä koskaan tiedä :) )Tulkaa sitten kertomaan kokemuksia jne.

Manuliina Tsemppiä uuteen kiertoon. Täällä samoilla linjoilla. Mihinkään oman kroppani oireisiin en enää usko oviksen ja menkkojen välillä vaan odotan niin kauan että menkat on oikeesti myöhässä.

Omassa navassa ei mitään uutta, ovista kohti edetään.
 
pikainen päivitys ultrasta: siellä oli 4(!) kpl 10-11mm folleja kasvamassa :confused: lääkäri sanoi että vaste clomeihin on hyvä ja piti noita ihan hyvän kokoisinakin kiertopäivään nähden (nyt kp10), etenkin mun aiemmat clomi-kierrot huomioiden, jolloin ovis tullut kp 16-20. nyt on vaan semmoinen ongelma että nuo kaikki voi siis lähteä kasvamaan, tai sitten vain 1-2 (ovulaatio on kuulemma hyvin todennäköinen)... suositteli käymään ultrassa ensi ma-ti, jolloin näkisi montako on lähtenyt kasvamaan, mut ongelma vaan se, etten millään pääse silloin ultraan! eli meidän täytyy ehkä ehkäistä nyt tämä kierto :| voiko hullumpaa ollakaan kun yrittää tässä kuitenkin oikein apujen kanssa raskautua :headwall: en mä kyllä tiedä onko kuinka mahdollista että kaikki 4 follia irtoaisivat, hedelmöittyisivät, kiinnittyisivät kohtuun ja alkaisivat kasvaa, mutta täytyy sanoa että kaksoraskaus ei kyllä enää tulis yllärinä ja JOS sattuis siis ylipäänsään plussaan, niin vois olla turhan jännät paikat varhaisultraa odotellessa. että mitä tässä nyt oikein tekis? onko kellään kokemusta mistään vastaavasta?

-ella- tervetuloa mukaan :flower: ja sanon heti alkuun ettei niitä tutkimuksia kannata pelätä. itsekin vuosikausia kuumeilin vauvasta, arvelin että tarvitsen apua (epäsäännöllinen kierto), pitkitin tutkimuksiin menoa ja kun sitten sinne myönnyin, niin ratkaisu oli niin yksinkertainen että tarvitsi napata 5 tablettia purkista ja tadaa, paksuna oltiin.. vähän kirosin jälkikäteen, kun viivyttelin niin pitkään tutkimuksiin menoa. no, tilanne on tietty vähän eri, jos kaikki vaikuttaa olevan kunnossa, mutta joskus se on oikeasti tosi pienestä kiinni ja apu yksinkertainen.

tsemppiä kaikille tädin yllättämille ja jännäilijöille, älkää luopuko toivosta, kyllä me vielä kaikki onnistutaan! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
memmup, ei saada lähetettä tutkimuksiin ennen kuin vuosi tuloksetonta yritystä tulee täyteen. Se aika nollaantuu aina keskenmenosta, joka mulla oli viimeksi tammikuussa 2010. Uusi yritys alkoi maaliskuussa, joten nyt tulee se vuosi ilman plussaa. Vaikka yritystä onkin ollut kohta 2,5 vuotta. Meissähän ei pitäisi sinänsä olla mitään vikaa, molemmilla kuitenkin on lapsia ja yhdessäkin on sentään kaksi raskautta saatu alulle. Sen takia onkin niin käsittämätöntä että nyt sitä plussaa ei tule enää millään.
 
iiku tarkotti varmaan onnea imoen ja miulta kans :)

iiku eikös tuo 2 viikkoa ovulaatiosta oo ihan normiaika menkkojen alkuun? 21päivän luteaalivaihe ainakin kuulostaa aika pitkältä, liekö se sitte mahollistakaan. itelläni luteaalivaihe 14-16pvää.

päivittääköhän miipeli enää listaa?
 
Voisin liittyä teidän joukkoon jos huolitte..

Olen 31v ja takana on noin 10 yritys kertaa.. Tuntuu että välillä loppuu motivaatio, mutta ajattelin että kenties täältä saisi positiivisia viboja. Kaikkea mahdollista on yritetty akupunktiosta vitamiineihin, mutta vielä ei ole napannut...
 
Onnea Imoen :flower:

Ja tervetuloa KattoKassinen! Positiivisuutta täältä kyllä löytyy :) Oletteko miettiiny tutkimuksiin hakeutumista jossain kohtaa? Onkos teillä mitään "poppakonsteja" käytössä? :)
Kiitos Kiitos! Laitoin itselle sen takarajan, et jos kesään mennessä en ole plussannut (kesäkuuhun) niin meen ensimmäisiin testeihin. Sain Gyneltä lähetteen jo ennen joulua, mutta ajattelin että katotaan vielä.

Onko poppaskonsteja käytetty? :) Tuntuu et mitäpä ei oltais kokeiltu. Paljon olen lukenut netistä ja tehnyt vaikka ja mitä. Mutta kaikki sanoo että sitten kun lakkaa yrittämästä niin sitten se onnistuu! Nyt siis yritän olla yrittämättä, mutta sekin on niin vaikeaa....

Kuinka te olette saaneet ajatukset pois tästä jatkuvasta projektista ja yrittämisestä? Vinkkejä otetaan vastaan =)
 
Tunturihillan kanssa samoilla linjoilla! Vinkkejä ei ole, koska en ole siinä onnistunut. Elämä pyörii tän yrittämisen ympärillä. Onneks on pari hyvää ystävää, jotka ymmärtää kun en osaa muusta puhua nykyään :) Niin ja se yrittämisen "lopettaminen" ei kyllä auta yhtään :D Kokeiltu on, alussa en ollut edes varma haluanko lasta, enkä siis seurannut mitään menkkoja,oviksia sun muita. Puolisen vuotta sitten "lopetettiin" yritys ja onnistuinkin siinä mutta ei vaan tärppää. Mun pomo kyllä kertoi tarinan siitä miten hänen ystäväpariskunta oli yrittänyt kolme vuotta lasta, eikä tärpänny. He hankkivat koiran ja neljän kkden kuluttua tämä nainen oli raskaana.. Joten ehkä se sittenkin joillakin toimii :D Pitää vissiin hankkia koira :whistle:
 
Tervetuloa uusille!
PahoittelutRaphaellalle[/B!!! En voi edes kuvitella miltä sinusta tuntuu.

Ajattelin kirjoitella tänne taas ilmoittaen olevani edelleen hengissä. Menkat on myöhässä kaksi päivää, mutta en mitenkään voi olla raskaana. Eli kp 1. odotellessa.

Olen tässä vanhentunut vuoden tänään, eli listaan voi päivittää sitten iäksi sen maagiset 30. Hiekka alkaa tosiaankin olla tiimalasissa valumassa tyhjiin. Tämä syntymäpäivä on siitä taas konkreettinen osoitus. En tule todennäköisesti koskaan saamaan toivomaani kolmea tai neljää lasta. Hiukan surettaa, mutta näin tämä elämä nyt menee.

Olen saanut lisäksi kuulla erään perhettäni koskevan erittäin ikävän uutisen. Mieli on nyt siis niin maassa, että vauva-asia on todellakin aivan taka-alalla. Mies kyllä kovasti kuumeilee, mutta hänen työkomennuksensa jatkuu vielä pari kuukautta.

Kevätaurinko paistaa, mutta ensimmistä kertaa se ei nyt nosta mielialaani. Jokainen uusi vuodenaika vain näyttää ajan kulumisen ja toivon vähenemisen.

Toivottavasti teillä muilla on iloisemmat mielialat! Toivon sydämestäni teille kaikille onnea... tiedätte kyllä missä asiassa!
 
Amalia Armas :hug: voi että, voimia kovasti. ja onnea kolmesta kympistä, kyllä se on vielä hyvä ikä saada lapsia kuules :) oletkin sitten kalat myös, miulla on synttärit huomenna. ja olen pahoillani ikävistä uutisista. osaan jotenkin samaistua tuohon että ensikertaa kevätaurinko ei piristä,meilläkin on tiukat ajat edessä, läheisen syöpähoidot on lopetettu ja viimeisiä aikoja mennään :( elämä on valitettavasti välillä luopumista. voi kun et kuitenkaan menettäisi toivoasi vauva-asian suhteen :hug:
 
Pikakäynti..
Amalia Armas Älä luovuta tai menetä toivoa, mun työkavereista suuri osa rupes tekeen lapsia 3-kympin rajapyykin ylittämisen jälkeen ja kaikilla on onnannut.. Joka viikko on jossain juorulehdessä että se ja se kolmevitonen on nyt raskaana. Älä luovu toivosta.
 
Heippa kaikille! Liityn nyt teidän joukkoonne kun tuo otsikko jo kertoo että hidas "projekti" on myös minulla/meillä menossa.. eli taustaa lyhyesti.. minulla on 3 v poika joka sai alkunsa heti kun pillerit lopetin. Viime elokuussa lopetin taasen pillerit vauvahaaveissa mutta ensimmäiset omat menkat alkoivat vasta viime lauantaina.. eli kesti puoli vuotta oman hormonitoiminnan käynnistymiseen.. huh.. lääkärissä käyty ja labrat otettu joten kuulemma kaikki kyvin ja nyt vaan odotellaan.. malttamaton olo alkaa vaan jo olla kun kierrot tosi pitkiä mulla muutenkin. Nyt tämä ensimmäinen oma kierto oli 43 pvä. Tässä puolen vuoden aikana kaksi kertaa saatiin lääkkeillä menkat! Mutta siis nyt kp 6 / 43 ????? ja ikää minullakin jo 30 v...eiku 31 v.. näin vanha sitä jo etten muistanut että vuosi on tullut lisää... heh...
Mutta oikein paljon kaikille plussatuulia ja aurinkoista päivänpaistetta : )
 

Yhteistyössä