****Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä**** vol II

Tunturihilla Jännittää jo sun puolesta... itellä niin tuoreena muistissa se jännitys ja paniikki inssissä :D Mitä muuten laitat siihen kaalilaatikkoon jos saa kysyä? Teetkö ihan perinteisellä reseptillä vai jollan vhh/hiilarittomalla?

Tervetuloa hipu!
 
Babies meillähän ollaan kasvissyöjiä (tai mies syö kyllä lihaa, mut harvoin) ihan omasta päästä keksin taas, keittokirjoja tulee aika vähän kateltua...voilla sipasin vuuan, ja voita kerrosten väliin, sit kaalihaketta, yks sipuli, valkosipulia maun mukaan ja jauhelihan sijasta soijarouhetta joka maustettu soijakastikkeella. aika vhh toi on, soijaa saa syödä sillon tällön kuten papuja,herneitä jne myös :) siihen kylkiäiseks sit vaan puolukkaa jossa aavistus koivusokeria. 200c tais olla lämpöä uunissa ja pidin n.1,5tuntia, sen jälkee uuni pois pääkltä ja siellä se muhi pari tuntia. ainiin ja vettä vielä pari dl ainesten sekaan vuokaan :)
 
Heipä hei, pitkästä aikaa. Ilmoittelen vaan, että täällä vielä ollaan. Taas uusi yk menossa. loppukuusta on sitten se lääkäri. Olen viimeaikoina yrittänyt ajatella muita asioita, enkä ole täällä niin pyörinyt. Tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiville! Kyllä se aurinko vielä paistaa sinne risukasaankin!
 
iiku Tuliko siteille käyttöä? Toivottavasti ei. Ostan myös aina suojat ennen kun menkkojen pitäis alkaa samoin ajatuksin ja toivein että jos ne jäiskin käyttämättä. Vähän taikauskoa tai mitä liekkään pitää olla.

memmup Hyvä että clomit auttaa mut menee kyllä vähän nurinkuriseks tuossa tilanteessa jo. Aika hurjalta tuntuis jos kaikki neljä lähtiskin kasvaa. Toivottavasti niistä se paras tärppäis jos ette ehkäse.

Onnea Imoen

KattoKassinen ja hipu Tervetuloa.

Babies Hauska tuo koira juttu. Mut jos se vaikka auttais, kaikki keinot käyttöön. :D

Amalia Armas Voimia ja jaksamista :hug: Älä luovu toivosta, kyllä se vielä joku päivä.

tunturihilla Jaksamista myös sinulle :hug: Hirveän raskasta aikaa hoitojen loputtua. Toisaalta asiaan osaa valmistautua eikä tule ihan puun takaa.

Synttärionnittelut =) Ollaankin samoja ikiä, mulla vähän myöhemmin tänä vuonna samat lukemat. Ja autokoulun kävin myös ihan äskettäin, alkuvuodesta sain kortin. Tsemppiä siihen. Sekin tuntu ettei sitä korttia ikinä saa, jouduin uusimaan inssin useemman kerran mutta kyllä se sitten viimein meni läpi.

ON: Täällä saatu ovistikkuun viivat ja nyt sitten varmasti todistetusti pupuiltu oikeaan aikaan :) Toista kertaa elämässäni ovista tikuttelin.Tulee jännä loppukierto, sitä odotellessa :popcorn:

Kevään myötä lämpimiä plussatuulia!
 
Ajattelin tulla tänne jakamaan erään tarinan, jonka kuulin eilen kaveriltani, kun kerroin meidän vauvanteko-ongelmista.

Kaveri kertoi, että aikanaan hänen vanhempansa yrittivät häntä neljä ja puoli vuotta ilman yhtäkään tärpin tärppiä. Vanhemmat olivat jo täysin menettäneet toivonsa, kunnes viimein tärppäsi ja kaverini sai alkunsa. Kaverini oli kahden kuukauden ikäinen, kun hänen äitinsä huomasi taas olevansa raskaana. Pikkuveli syntyikin vielä saman vuoden puolella kuin kaverini. Reilun vuoden kuluttua tästä perheeseen syntyi kolmas lapsi ja myöhemmin vielä neljäs.

Eli mitä tästä opimme :D .... Koskaan ei pidä menettää toivoa. Niin ja kannattaa miettiä mitä toivoo... se pian toteutuu monin verroin. Heh.

Joo, ei mulla muuta. Tsemppiä vaan kaikille.
 
kattokassinen ja hipu tervetuloa mukaan kirjoittelemaan =)

kattok mä en ole käyttänyt muita poppaskonsteja kuin vitamiinit ja mulla ne on oikeasti auttaneet siihen, että kierrot on säännöllistynyt ja olen ovuloinut. mulla on pco ja sen takia en ovuloinut aiemmin kuin satunnaisesti, mutta kun alotin d-vitamiinit niin ihme ja kumma, on kierto tasaantunut. myös foolihappoa nautin, mutta sehän ei varmaan auta missään ovulaatioissa ym, vaan otan sitä jotta mahdollisesti raskautuessani saisi vauva sitten heti alusta asti riittävästi foolia. ainiin, väliin mä juon kyllä greippimehua ja nautin punaviiniä lasillisen tai pari "kohdun limakalvon ja verenkierron parantamiseksi" :LOL:

onnea kaikille synttäriä viettäneille :flower: älkääkä nyt huolehtiko 30v-lukemista, sehän on nykyisin varmaan yleisin ikä synnyttää! itsekin olin 30+ esikoisen saadessani samoin kuin lähes kaikki kaverini ja tosiaan hyvin on raskaudet onnistuneet. ja ennenhän sitä synnytettiin yli 40v:ksi asti, ainakin meidän suvussa, niin kauan kuin lapsia vaan tuli...

nefertar hienoa, päästäänkin jännäileen yhtä aikaa, sillä myös mä tod.näk. oon tässä just ovuloinut ja nyt sit ois piinaviikot edessä... me ei siis päädytty totaaliehkäisyyn...

aiemmin ollut puhetta miten "lopettaa" yrittäminen... minusta se on lähes mahdotonta mutta täytyypä sanoa että kerran onnistuin ja - sattumaa tai ei - tulin siitä kierrosta raskaaksi. tuolloin lähdettiin miehen kanssa pitkälle, yli kuukauden lomalle eksoottisiin maisemiin, kauas netin ja sivistyksen parista. söin kyllä clomeja silloin, mutta en yhtään laskenut päiviä, tikuttamisesta ym puhumattakaan ja vielä kierron puolivälissä sairastettiin semmoiset vatsataudit, ettei pupuilustakaan tullut mitään, mutta niin vaan oli joku sinnikäs kaveri odotellut lähes 5pv h-hetkeä ja esikoinen sai alkunsa :heart: mutta siis, jos haluaa unohtaa yrittämisen, niin suosittelen irtiottoa koko normaaliarjesta. jos se ei ole mahdollinen, niin ainakin elää ja suunnittelee tulevaakin siten kuin vauvaa ei olisi suunnitteillakaan, ts. varaa reissuja, keksii uusia harrastuksia, ottaa sen kissan-/koiranpennun (jota ei ollenkaan suositella jos vauva suunnitteilla) ja elää muutenkin "normaalisti". vaikeaahan se on, kun mielessä pyörii vaan kp:t ja seuraa tuntemuksia hullunkurisen tarkasti, mutta silti, kyllä mä ainakin yritän olla ihan koko aika asiaa ajattelematta. oon myös huomannu että hyvät kirjat, leffat ja esim maailman asioiden seuraaminen vie ajatukset tehokkaasti muualle. samoin kuin kiireinen työ (tosin se aiheuttaa stressiäkin ja voi heikentää raskaaksituloa, mikä ärsyttää mua suunnattomasti).

tulipas taas viestille mittaa, mutta olinkin yli viikon pois netin äärestä... toivottavasti joku jaksoi silti lukea loppuun.

aurinkoisia kevätpäiviä :)
 
Viimeksi muokattu:
Uusille tervetuloa minunkin puolestani.
Tässä synkällä mielellä ollaan.. Menkat on parikolme päivää myöhässä ja siitä riemastuneena ostin jonkun Clearbluen herkän raskaustestin ja ajattelin että no nyt.. Mutta ei. Ei raskaana ilmoittaa se vain. :( Menkkoja odotellessa sitten..

Katto Kassinen Oon samalla linjalla kuin muutkin, eli ei ajatuksia saa millään irti näistä vauvahaaveista, ei vaikka kuinka yrittäisi. Mutta onneksi on tämä paikka minne voi tulla avautumaan aina kun siltä tuntuu, mua se ainakin helpottaa paljon.
Amalialta rohkaiseva tarina, sen voimalla siis eteenpäin.
 
Tiikeliä tulin tsemppaamaan! Älähän nyt vielä menetä toivoasi :hug: Hyvin on mahdollista, että ei vielä näy siinä digitaalisessa! Jos täti pysyy poissa niin tee parin päivän päästä semmoinen tavallinen testi, Apteekin oma raskaustesti on ainakin luotettava :)
Pidän sulle ihan älyttömästi peukkuja!!! Olet mun mielessä! :hug:

Tästä pinosta lähtenyt Vaniljainen ja Kultakimpale 11+1 :heart:
 
Kiitos iiku ja tosi kurjaa että tuttusi on muuttunut masuntaputtelijaksi..
Vaniljainen : no äsken tikutin negan mutta oli sen verran kirkasta tavaraa että ajattelin sen olevan ehkä (toivottavasti) liian laimeaa plussan antaakseen, joten huomisaamusta jos taas hermoaan koettelisi..
 
Kiitos onnitteluista, Onnea muillekin viime aikoina synttäreitä viettäneille! :)

Täällä eletään taas loppukiertoa. Ärsyttää miten ne toiveet aina nousee, vaikka kuitenkin tietää että menkat alkaa takuulla ihan ku aina ennenkin. Tää loppukierto on poikennut edellisistä, yleensä on ollut viikon verran ennen menkkoja melko koviakin kipuiluja, nyt ei oikeastaan paljon mitään. Ja rinnat tuntuu aristavan enemmän ku yleensä. Mutta tuskinpa se mitään kuitenkaan tarkoittaa. :(

kp 26/26-32
 
:headwall:
5 päivää menkat myöhässä, mutta tän aamun tikutus oli nega.
Mitä ihmettä..? Tai tietysti mun tuurilla en ovuloinut ollenkaan tässä kierrossa vaikka kovasti luulin sen bonganneeni. :(
Toivottavasti Imoenilla ois tärpännyt, peukkuja siihen suuntaan.
 
Kierron viimeisiä päiviä täälläkin elellään, omituinen kierto takana. Ovulaatio-oireita ei ollut juuri lainkaan, ja nekin mitä oli, olivat tosi "mietoja". Tässä kierrossa mahdollinen ovulaatio tulee vasemmalta puolelta, joka on mulla se siistimpi munasarja, joten ehkä toi oireettomuus johtuu siitä. Saa nyt nähä, mutta pessimistihän se ei pety (buahaha!), joten... Vuoto alkanee viikon kuluttua viimeistään.
 
Nefertar Mulla kanssa tässä kierrossa tokaa kertaa ovistikut käytössä. Huomasin vaan että Davidin ovistikkuun en saanu niin tummaa viivaa kuin ohjeiden mukaan pitäs tulla.. Mutta Clearbluen digitaalisella varmistin(se hymynaama oli ihana), ja toissapäivänä oli ovis..

Amalia Armas Ihana tarina :) Niin se vaan on että välillä elämä yllättää..

Tiikeli :hug:

Iiku Me kans miehen kanssa todettiin että tämä ”pakkojyystäminen” on ihan persiistä.. Huh, Tiesikö tuo mainitsemas tuttu teidän yrittämisestä yms? Tosi tylsiä tommoset.. Meiltä ei ole hirveesti kyselty lapsista.. Yks puoltuttu kysyi viikko sitten ekaa kertaa ja meikäläinen meni ihan paniikkiin.. :D Sanoin vaan että ei vielä :D

Tiikeli ja Imoen Miten kävi? :heart:

Onko Kamomillalla tullu mitään omituisia tuntemuksia? :)

Meillä on eilen käyty lääkärissä kuuntelemassa tutkimusten tulokset ja terveen paperit saatiin :) Miehen simpat kunnossa ja mulla kanssa kaikki ok. Sain myös samalla reissulla ao-tutkimuksen ja sielläkin virtasi ihan kivasti :) Se tutkimus tuntui samalta ku aavistuksen voimakkaammat menkkajuilinnat, eli ei ollenkaan paha.. Ainut mikä huolestuttaa on se että elän kp18 ja ovis jo tapahtunut(ja hyödynnetty). Oisko toi ao-tutkimus voinu nyt sotkea jotain jos siellä onkin ollu hedelmöittyny munasolu?? En sille lääkärille sanonu kun en ollenkaa tajunnu koko asiaa?? :O Sain clomifen reseptin minkä alotan sitte ens kierrossa.. jänskää..
 
Babies Mä olen huomannu myös että noi Davidin ovistestit on ihan syvältä, ei näytä mulla ainakaan kunnon viivoja kuten esim.Predictorit ja jotku halpatestiltä tilatut. Hyvänä esimerkkinä nyt tältä viikolta: sain kontrolliviivaa vahvemman viivan siihen halpatestin tikkuun tiistaiaamuna, ennen ku pistin Pregnyliä =) No, kuitenkin pistin sen varuiksi ku käsky kävi. Sen jälkeenhän pitäs ovistestin olla positiivinen pitkään. Testasin vielä samana päivänä piruuttani sillä Davidin testillä, eikä se silti näyttäny ku hiukan haaleempaa viivaa ku kontrolli...Eli niihin en lähde enää luottamaan. Taidan itse asiassa nakata roskiin loput kunnei kerran toimi! Nii ja hienoa että kaikki on kunnossa teillä! =)

Omassa navassa ei kuulu mitään, Pregnyl pistetty siis tiistaina aamupäivällä, ja näin ollen ovis oli sitten keskiviikkoiltana, ja se tuli hyvin hyödynnettyä;) Että tässä vaan sitte ihmetellään taas pari viikkoa...
 
No ei mitään omituisia tuntemuksia. Alavatsaa vihloo ja viiltelee, mutta se kuuluu kierron ajankohtaan, tuli sieltä sitten menkat tai ei.
Ja tuossa eilen tulin vilkaisseeksi ovulaatiolaskurista, että olen tässä kierrossa laskenut päivät ihan päin persettä, ainakin viikon heitto. Se tarkottaa sitä, että mahdollisen ovulaation aikana täällä on kyllä ollut ainakin kahden päivän "huilitauko". Eli plussaa ei odoteta ollenkaan, ellei sitten ole saanut alkunsa juurikin jostain harhaluodista.
 
tiikeli :hug: voin vain kuvitella miten kurjalta tuntuu, kun menkat on todella toiveita nostattavasti viikon myöhässä ja sitten ei mitään.

imoen pahoittelut negasta. vaikka nega voi muuttua vielä plussaksi, niin kyllä ne silti vetää mielen matalaksi. on täälläkin ihan liian monta kertaa koettu tuo tunne.

kamomilla-81 ei kai 2pv huilitauko vielä pitkä tauko ole? meillä esikoinen tärppäsi 4(/5?)pv tauosta huolimatta. ajattelin silloin ettei nyt ainakaan voinut onnistua enkä edes testaillut ennenkuin rv5+. oli vuoden yrittämisen jälkeen melkoinen ylläri. toivotaan että sielläkin harhaluoti osunut osunut kohteeseen :)

manuliina siellä hyvin hyödynnetty ovulaatio, nyt ei muuta kuin onnea matkaan!! ja hyvä kuulla noista david-testeistä... mulla samoja niin tietääpä nyt ainakin ettei turhaan stressaa, jos ja kun ei niillä saa mitään näkyviin. mistä sä nuo "halpatestit" tilasit? siis onko semmoinen nettikauppa kuin halpatesti vai onko se testimerkki...? voisin nimittäin itsekin kokeilla muuta kuin davidia ensi kiertoon. digitaalista clearbluetakin mulla olis kaapissa, mutta se ei toimi, koska reagoi niin herkästi lh-nousuihin ja mulla siis lh vissiin aina vähän koholla pco:n takia :| eli väärää hymynaamaa pukkaa hintaan 7e/testi :headwall:

babies onnea hyvistä testituloksista =) en todellakaan usko että aukiolotutkimus voisi häiritä munasolun liikkeitä/kiinnittymistä. ei kai lapsettomuuteen erikoistuneet klinikat sitä muuten tekisi kierron tuossa vaiheessa. kyllä ne yleensä on hyvin perillä mitä tekevät. ja onhan se toimenpide voinut auttaakin munasolua eteenpäin matkassa, ainakin väliin kuulee näitä tarinoita, että kun röörit on tutkittu ja samalla siinä vähän "puhdistunut", niin on tärpännytkin samantein.

ON: täällä eletään ekaa clomi-kiertoa ehkä n dpo 7. ovulaatio taisi venyä taas aika myöhään, clomeista huolimatta, mutta pääasia on että vaikuttaa siltä kuitenkin että olen nyt ovuloinut. clomit ovat siis hommansa hoitaneet :) valitettavasti en vaan reissun takia päässyt testaamaan oviksen ajankohtaa tarkemmin eikä muutenkaan olosuhteet suosineet läheistä yhdessäoloa (pieni mökki, paljon porukkaa ja kunnon oksutauti siihen päälle), niin saattaa olla että jäi ovis hyödyntämättäkin... no, ensi kierrossa saa sitten kunnon seurannan ultralla ja verikokeilla ja yritän jostain löytää myös luotettavan ovistestin. olisiko kenelläkään vinkkejä? siis clearblue ei toimi...

kp:t on tosiaan täällä jo 26, vaikka dpo:n veikkaisin olevan vasta 7. yritän malttaa mieleni ensi vkl:un ja testailla sitten, jos nyt mitään testattavaa enää sitten on.
 
Kp 25/25-28 menossa..mahaa nipistelee tai viiltelee. Niinku ovis kipuja..palelee ja turvottaa...uskaltasko toivoa et olis tärpännyt? Ei tahtois taas pettyä..kuitenki jo yk 10 menossa...ajattelin et ke aamuna teen testin jos ei tätiä kuulu.
 
memmup Joo, siis halpatesti.fi taitaa olla osote, sieltä tilailin oikeen kunnon kasan niitä liuskatestejä, eipähän heti lopu :LOL: Ja niitä saa tolla 7 egellä jo semmosen 7 kpl...

Katto Kassinen Aina VOI toivoa, itsekään vaan en tahdo sitä USKALTAA tehdä. Niin monesti(eli n.25 kertaa) jo pudonnut, millon korkeelta ja millon hiukan matalemmalta...:( Toivotaan kuitenki parasta!

Imoen :hug: On se vaan niin persiistä että se täti aina löytää ne ketä sen ei tarttis löytää!!:kieh:

Tsempit kaikille, kuka sitten missäkin vaiheessa kiertoa menee!=)

kp 21/25-31 yk n.25
 
Voihan kökkö Tiikeli!! :hug: Olin jo ihan varma, että nyt..!!
Tsemppiä uuteen kiertoon!!
Samaten kaikille muille jotka taas joutuivat pettymään :( On se niin väärin!!

Katto Kassinen Kuulostaa hyvältä! Ja hyvinkin paljon samoilta oireilta mitä mulla oli tärppikierrossa! :) Mulla oli just palelua ja nippailua! Pidän peukkuja :heart:
Mä muuten sanoin kans silloin tärppikierrossa, että en uskalla enää elätellä toiveita minkään oireiden suhteen..

En tiedä haluatteko kuulla meidän plussanneiden kuulumisia, ymmärrän täysin jos tuntuu pahalta joten sanokaa jos haluatte mun menevän muualle, ymmärrän oikeasti ihan varmasti!! :D
Silloin kun (vihdoinkin) pääsin täältä siirtymään tuonne paremmalle puolelle niin mua pyydettiin kertomaan uutisia, joten siksi uskallan vielä kertoa uusimmat uutiset :ashamed:
Meillä oli eilen np- ultra jossa kaikki oli hienosti, vauvalla oli mittaa jo kymmenen senttiä plus jalat päälle :heart: Siellä mentiin kovasti kuperkeikkoja ja peukkukin meni välillä suuhun! Se oli uskomaton näky kaiken tuskailun ja odottamisen jälkeen!!
Haluan ainoastaan tällä kertomisella tuoda teille toivoa, tiedän todellakin mitä se yrittäminen tuskailu kuukaudesta toiseen on! Mutta muistakaa, että jokainen kuukausi on uusi mahdollisuus!
Kaikkea hyvää teille kevääseen ja mä toivon ihan älyttömän paljon, että te nyt kaikki vihdoinkin saisitte sen todellakin ansaitsemanne plussan!!! :hug:
Anteeksi vielä, jos tarinointini satuttaa jotakuta, mulle saa sanoa jos siltä tuntuu! :)

Vaniljainen :heart: 12+2
 

Yhteistyössä