Joillekin ihmisille tuntuu tulevan ikuisena yllätyksenä, että ne ostokset siellä kaupassa täytyy myös pakata!!

Mä olin eilen juuri se ongelma asiakas. Olin vielä toipilas ja kaupassa vuorotellen oksetti, pyörrytti tai muutenvain meinasin nukahtaa. Kassalle kun sitten ne ostokset sain, niin oli pakko vähän aikaa hengähtää ja huilahtaa, jotta jaksoi toisen mokoman urakan pakata...

Mutta siis, en millään jaksaisi koko ketjua käydä läpi, niin kertaatteko miten noiden korttien kanssa pitäisi toimia. Esim. mulla on Prismassa tarjolla käteis-bonuskortti ilman sirua ja normi pankkikortti sirulla, niin kun Kouvolan Prismaan kun tulee noi laitteet, niin missä järjestyksessä ja miten ne kortit laitan mihinkin?
Entä cittari sitten, sinne bonukset saan suoraan pankkikortistani, niin missä välissä mä sen kortin sinne lukijaan laitan?
 
Jey_Jey
Mulla on käsi paketissa niin pitäisikö mun heitellä jogurttipurkit ym. sinne kassiin että kukaan ei menetä hermoja kun mä pakkaan ostokset?
Turha sanoa että on eri asiasta kyse; jos teitä ottaa "hitaasti" pakkaavat päähän niin se on ihan sama millä syyllä ne pakkaa hitaasti!
Jos toi asia on teille noinkin suuri ongelma niin kannattaisiko teidän siirtyä tilaamaan ruokaostoksenne ihan netin kautta?
Miksei samantien kauppoihin laitettaisi sellaisia kassoja joissa liukuhihna loppuu heti kassan jälkeen ja siihen laitetaan vaan ostoskassi roikkumaan niin samalla kun kassahenkilö ottaa tuotteesta hinnan niin se tippuu suoraan sinne pussiin.
Jumalauta mä vaikka istun siinä hihnalla jos mua huvittaa ja te joita tämä asia häiritsee niin voitte sitten vanhoina päivinä itkeä kuinka muiden hitaasti pakkaaminen on vienyt teidän elämästänne kokonaisen tunnin.
 
"jep"
Mulla on käsi paketissa niin pitäisikö mun heitellä jogurttipurkit ym. sinne kassiin että kukaan ei menetä hermoja kun mä pakkaan ostokset?
Turha sanoa että on eri asiasta kyse; jos teitä ottaa "hitaasti" pakkaavat päähän niin se on ihan sama millä syyllä ne pakkaa hitaasti!
Jos toi asia on teille noinkin suuri ongelma niin kannattaisiko teidän siirtyä tilaamaan ruokaostoksenne ihan netin kautta?
Miksei samantien kauppoihin laitettaisi sellaisia kassoja joissa liukuhihna loppuu heti kassan jälkeen ja siihen laitetaan vaan ostoskassi roikkumaan niin samalla kun kassahenkilö ottaa tuotteesta hinnan niin se tippuu suoraan sinne pussiin.
Jumalauta mä vaikka istun siinä hihnalla jos mua huvittaa ja te joita tämä asia häiritsee niin voitte sitten vanhoina päivinä itkeä kuinka muiden hitaasti pakkaaminen on vienyt teidän elämästänne kokonaisen tunnin.
Elämä meni niin nopeasti ohi, eikä ehtinyt kaikkea mitä oli suunnitellut, koska toiset ihmiset ei pakkaa ostoksiaan heti, vaan vasta maksun jälkeen.
 
minäkin
Mutta siis, en millään jaksaisi koko ketjua käydä läpi, niin kertaatteko miten noiden korttien kanssa pitäisi toimia. Esim. mulla on Prismassa tarjolla käteis-bonuskortti ilman sirua ja normi pankkikortti sirulla, niin kun Kouvolan Prismaan kun tulee noi laitteet, niin missä järjestyksessä ja miten ne kortit laitan mihinkin?
Entä cittari sitten, sinne bonukset saan suoraan pankkikortistani, niin missä välissä mä sen kortin sinne lukijaan laitan?
Cittarissa voit laittaa kortin lukijaan heti, kun kassa on vetänyt yhden tuotteen kassan läpi. Kortin siis voi laittaa siihen jo ennen kuin lukijassa lukee "aseta sirukortti" tms.

Samoin, jos on erillinen plussakortti, sen voi lukea laitteesta heti ekan tuotteen jälkeen eikä välttämättä tarvi odottaa, että kassa sanoo "voit lukea plussakortin". Plussakortin lukemisen jälkeen voi sirukortin laittaa laitteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin;23238254:
Cittarissa voit laittaa kortin lukijaan heti, kun kassa on vetänyt yhden tuotteen kassan läpi. Kortin siis voi laittaa siihen jo ennen kuin lukijassa lukee "aseta sirukortti" tms.

Samoin, jos on erillinen plussakortti, sen voi lukea laitteesta heti ekan tuotteen jälkeen eikä välttämättä tarvi odottaa, että kassa sanoo "voit lukea plussakortin". Plussakortin lukemisen jälkeen voi sirukortin laittaa laitteeseen.

Mistä teidän milloin plussat on luettu?
 
ffa
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23236007:
OTAPPA HUOMIOON; ETTÄ JOS TUOTTEET ON RYHMÄALESSA.. ESIM 4 jaffa 5euroa, niin se näkyy vasta siinä kuitilla. EDES KASSA HENKILÖ ei nä sitä sieltä koneelta, vsatakun välisumma lyödään. Eli ihan rauhassa voit pakata ne ostokset.
et voi koska ihan mistä vaan tuotteesta voidaan lyödä väärä summa kuittiin, vaikka ei ois mitään alejuttuja. Idiootti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin;23238254:
Cittarissa voit laittaa kortin lukijaan heti, kun kassa on vetänyt yhden tuotteen kassan läpi. Kortin siis voi laittaa siihen jo ennen kuin lukijassa lukee "aseta sirukortti" tms.

Samoin, jos on erillinen plussakortti, sen voi lukea laitteesta heti ekan tuotteen jälkeen eikä välttämättä tarvi odottaa, että kassa sanoo "voit lukea plussakortin". Plussakortin lukemisen jälkeen voi sirukortin laittaa laitteeseen.
Meillä pitää vielä Cittarissa antaa kummatkin kortit (maksukortti ja Plussakortti) kassatädille eikä ole kortinlukijaa.

Lähikaupassa on se kortinlukija, mutta siellä onkin yleensä niin vähän porukkaa että hyvin kerkeää pakata vasta maksun jälkeen..
 
minäkin
Mistä teidän milloin plussat on luettu?
Kun vedät plussakortin lukijasta, tulee siihen teksti "plussa tunnistettu". Jos ei tule, niin luku epäonnistui. Sitten vaan uudestaan lukemaan. Kannattaa siis katsoa lukijan näyttöä. Kassa kyllä näkee koneesta ostokset laitettua, onko korttia käytetty vai ei. Eli siinä viimestään huomaa, jos luku epäonnistui.
Kun sirukortin laittaa lukijaan plussakortin jälkeen, näyttöön tulee joku "ei plussaa" tms vastaava teksti. En nyt muista tarkkaan. Tämä ei siis tarkoita, ettei plussakortti olisi rekisteröitynyt vaan sitä, ettei sirukortissa ole plussaominaisuutta. Ja sen kortin voi siis tosiaankin laittaa lukijaan vaikka sitten, kun kassa sanoo loppusumman. Ei tarvi odotella "lupaa"..

Jos maksutapahtuma täytyy jostain syystä keskeyttää, plussakorttia ei tarvi vetää uudestaan. Kun sen kerran ostostapahtuman aikana vetää, se pysyy muistissa.
 
minäkin
Meillä pitää vielä Cittarissa antaa kummatkin kortit (maksukortti ja Plussakortti) kassatädille eikä ole kortinlukijaa.

Lähikaupassa on se kortinlukija, mutta siellä onkin yleensä niin vähän porukkaa että hyvin kerkeää pakata vasta maksun jälkeen..
Kaikkiin cittareihin tulee ne lukijat varmasti. On samat, kuin jo nyt K-marketeissa olevat..
 
hyh
Pakko valittaa kaikesta taas. Onpa inhottava mennä kauppaan, jos siellä on joku väärällä jalalla noussut, joka ei kestä nähdä muita ihmisiä. Mene björn hoitoon, et ole terve.
 
juuh
Mulla on käsi paketissa niin pitäisikö mun heitellä jogurttipurkit ym. sinne kassiin että kukaan ei menetä hermoja kun mä pakkaan ostokset?
Turha sanoa että on eri asiasta kyse; jos teitä ottaa "hitaasti" pakkaavat päähän niin se on ihan sama millä syyllä ne pakkaa hitaasti!
ei se kyllä ole. :D
ainakin minua ensisijaisesti ärsyttää se ihmisten typeryys ja välinpitämättömyys muita kohtaan, ei niinkään se odottelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23236042:
No mutta sitä varten tämä hintakyylä tarkistaa maksun jälkeen kuitin erittäin tarkasti ennen kuin siirtyy pakkaamaan. Joka rivi pitää tutkia ja hyvin näkee kuinka toisesta kädestä nousee sormia yksitelleen vaativan päässälaskennan merkiksi. Samalla huulet mutisevat jotain.
Paitti että sen jälkeen kun olet sen kuitin saanut, ei prismassa voi enää valittaa kassalle maksuista. "Ole hyvä ja mene tonne asiakaspalveluun". JONOTTAMAAN. Valitettavasti se on hoidettava ennen maksua...
 
no huoh
On kyllä taas niin itseaiheutettu ongelmatilanne, ettei mitään rajaa. Siinähän ne ihmisten ostosmäärät on silmiesi edessä, kun kassojen ohi seilaat. Valitse toinen kassa.
 
=/
Voisko Bjööörnperseelleammuttu järjestää jonkinmoisen kurssin kaupassa käyttäytymisestä? Yhtenä osiona vois olla just tää kassakäyttäytyminen - hihnalle latominen, pakkaaminen, maksaminen, pakkaaminen... Ja myös se ois tärkeää oppia ettei pistettäs tuttuja tavatessa kärryjä parkkiin keskelle käytävää niin ettei ohi pääse mitään kautta. Ja muutakin aihetta löytynee tästä ketjustakin jo..
 
On kyllä taas niin itseaiheutettu ongelmatilanne, ettei mitään rajaa. Siinähän ne ihmisten ostosmäärät on silmiesi edessä, kun kassojen ohi seilaat. Valitse toinen kassa.
Kuinka sä et kykene näkemään omaa nenääsi pidemmälle? Täällä on jopa moni kassalla työskentelevä tullut sanomaan, että se on ärsyttävää kun ei mennä heti pakkaamaan, joten miksi pitää tehdä vastoin työntekijän toivetta? Jos minä valitsen toisen kassan, tai jopa kokonaan toisen kaupan, niin poistaako se sen ongelman, että sinä olet myyjälle ongelmallinen asiakas? Edelleen kysyn, mitä haittaa siitä olisi, että pakkaisi ostoksiaan jo vähän etukäteen ennen maksamista?
 
hsp
Paitti että sen jälkeen kun olet sen kuitin saanut, ei prismassa voi enää valittaa kassalle maksuista. "Ole hyvä ja mene tonne asiakaspalveluun". JONOTTAMAAN. Valitettavasti se on hoidettava ennen maksua...
Kyllä Hok-Elannon Prismoissa ainakin voi tehdä kassalla asiakashyvityslapun alle 20 euron arvoisista tuotteista heti kun se kämmi on käynyt ja antaa palautuksen rahana. Tietty jos myyjää ei huvita sitä tehdä niin voi ohjata asiakkaan infoon.
 
"niin"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23238798:
Kuinka sä et kykene näkemään omaa nenääsi pidemmälle? Täällä on jopa moni kassalla työskentelevä tullut sanomaan, että se on ärsyttävää kun ei mennä heti pakkaamaan, joten miksi pitää tehdä vastoin työntekijän toivetta? Jos minä valitsen toisen kassan, tai jopa kokonaan toisen kaupan, niin poistaako se sen ongelman, että sinä olet myyjälle ongelmallinen asiakas? Edelleen kysyn, mitä haittaa siitä olisi, että pakkaisi ostoksiaan jo vähän etukäteen ennen maksamista?
Moni kassalla työskentelevä? Siis ketkä ne monet kassaneidit on? Onko varmuuttä ne oikeasti on kassaneitejä, eikä vaan keksittyjä juttuja?

Kummallista ettei tuolla aasiakas.netissä ole puitu sen enempää tästä ilmeisen häiritsevästä käyttäytymisestä.

Silä kassalla ei välttämättä ole niin kiire siitä, kun kuitenkin on tuntipalkalla.
 
VHV
Voisko ap ystävällisesti kertoa onko meidän vammaisten ja toimintakyvyn alenemasta kärsivien parempi pysyä pois tieltäsi isommista marketeista ja tyytyä vain lähikaupan antiin. Vai saammeko tumpeloida silmissäsi ilman pelkoa kassaraivostasi?
 
Jos mä käyn prismassa ja sittarissa niin en ota paineita kassalla ollessa. Jos joku oikeasti valitsee sen kassan missä näkee mut ja mun megaostokset niin sitten se on voi voi. Vaikka meitä on yleensä kaksi aikuista siinä, joista toinen pakkaa, menee siinä siltin aikaa tuhottomasti. kassoja kun niissä yleensä on ainakin 10 tai enemmän.
 
halipupu harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23238798:
Kuinka sä et kykene näkemään omaa nenääsi pidemmälle? Täällä on jopa moni kassalla työskentelevä tullut sanomaan, että se on ärsyttävää kun ei mennä heti pakkaamaan, joten miksi pitää tehdä vastoin työntekijän toivetta? Jos minä valitsen toisen kassan, tai jopa kokonaan toisen kaupan, niin poistaako se sen ongelman, että sinä olet myyjälle ongelmallinen asiakas? Edelleen kysyn, mitä haittaa siitä olisi, että pakkaisi ostoksiaan jo vähän etukäteen ennen maksamista?
Mutta onhan asiakkaalla oikeus katsoa mitä summia se kassa sinne koneeseen syöttää ja se on vähän vaikeaa jos menee jom pakkaamaan ostoksiaan vai kuinka? Kovin moni ei pitkää kuittia ala tarkistamaan kun kaikki ostokset on pakattu ja jos kassa on vedelly sinne omiaa tai seuraavan asiakkaan ostokset, niin se ei ole kovin mukavaa.

Itse en käytä isoja marketteja ruokaostosten tekemiseen enkä osta isoja määriä kerralla, koska ne pitää kotiin kuljettaa ilman autoa, joten yleensä mulla ei ole tällaista ongelma ja usein pakkaankin jotain jos on isommat ostokset kyseessä sillä aikaa kun kassa vetelee loput ostokset kassaan.

Korttia en kuitenkaan laita valmiiksi koneeseen. Jos jolloin on niin kiire, ettei ehdi sitä aikaa odottamaan, niin se ei ole mun murhe, eikä kenenkään muukaan, vaan ihan sen jolla kiire on.
 
"vieras"
[QUOTE="niin";23238842]Moni kassalla työskentelevä? Siis ketkä ne monet kassaneidit on? Onko varmuuttä ne oikeasti on kassaneitejä, eikä vaan keksittyjä juttuja?

Kummallista ettei tuolla aasiakas.netissä ole puitu sen enempää tästä ilmeisen häiritsevästä käyttäytymisestä.

Silä kassalla ei välttämättä ole niin kiire siitä, kun kuitenkin on tuntipalkalla.[/QUOTE]

mä olen ollut kassalla töissä ja juu tuntipalkalla. Mulle on ihan sama, vaikka nämä "minäminä, eikä kukaan muu"-tyypit pakkaisi ostoksiaan vaikka koko työpäiväni ajan siinä kassalla, kunhan muistaa sitten itse joskus siellä jonon hännillä olla valittamasta hitaista kassoista tms.., koska kassan piikkiin se hidas toiminta aina menee!
 

Yhteistyössä