Joillekin ihmisille tuntuu tulevan ikuisena yllätyksenä, että ne ostokset siellä kaupassa täytyy myös pakata!!

[QUOTE="vieras";23241615]
tai mitäs jos sun kortti ei toimikaan, ei ne tavarat ole sun ennen kun ne on maksettu![/QUOTE]

Jos kävisi niin ettei olisi yhtään valuuttaa ja ne tavarat pitäisi jättää kauppaan, niin ei niitä tavaroita siihen hihnalle voi jättää!! Ne täytyy joka tapauksessa pakata johonkin! Ja on aika hemmetin epäkohteliasta jättää se pakkaaminen myyjän huoleksi, jos on kuitenkin oma moka ettei kortti toimi ja käteistä ei ole, eikä saa haettua mistään, VARSINKIN JOS ON MEGAOSTOKSET!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23241720:
Jos kävisi niin ettei olisi yhtään valuuttaa ja ne tavarat pitäisi jättää kauppaan, niin ei niitä tavaroita siihen hihnalle voi jättää!! Ne täytyy joka tapauksessa pakata johonkin! Ja on aika hemmetin epäkohteliasta jättää se pakkaaminen myyjän huoleksi, jos on kuitenkin oma moka ettei kortti toimi ja käteistä ei ole, eikä saa haettua mistään, VARSINKIN JOS ON MEGAOSTOKSET!
no mutta eikö siinä tapauksessa kannata n ostokset laittaa takaisin sinne kärryyn, eikä kassiin?

entäs toi kun se kassa kämmii? ja sitten ne kaivellaan sieltä uudelleen, kun sulla olisi niin mieletön kiire?
 
"vieras"
ja miksi muiden pitäisi ajatella niitä joilla kiire, miksi ne joilla on kiire ei ajattele niitä muita?
miksi kiireiset, ei ajattele muita ja mene jonnekin pikku kauppaan asioimaan tai asioi sillon kun ei ole niin kiire.
joillekin ihmisille tuntuu tulevan ikuisena yllätyksenä, että maailmassa on muitakin ihmisiä, välillä pitää jonottaa ja odottaa vuoroaan, se nyt vaan on elämää!
 
Ou... Oletkohan sie ollut mun kanssa yhtäaikaa samassa kaupassa.
Koko ketjua en kylläkään lukenut, mutta mie koitan pakata aina ripeästi, mutta se on hiukan vaikeaa kun kassa latoo ja latoo ja latoo niitä tavaroita sen piipparin läpi sinne kassahihnan toiseen päähän nopeammin kun mitä mie ehdin kärrystä hihnalle nostelemaan.

Sit kun mie ennätän sinne pakkauspäähän, niin on pakko koittaa pelastaa sieltä niitä helpoiten rikkimeneviä, joita se kassa on surutta sinne syytänyt viitsimättä laittaa niitä siihen sivummalle. Tämän vuoksi mie olenkin alkanut kärrystä nostella hihnalle tavaroita valikoiden... jonka vuoksi toimintani ehkä vähän hidastuu ennestään, mutta mie mielelläni haluan pitää ostamani tomaatiti tomaatteina koska ostan ketsupin kuitenkin ihan Felixin muovipullossa.
Mutta aina joskus sinne saattaa väliin eksyä joku helpommin rikkimenevä, jota on sit pakko koittaa onkia sieltä välistä, jos ei halua sit että kaikki ostokset on seim. raejuustossa, kun se kansi poksahtaa kavi- ja muropakkausten paineessa auki ja joku kurkku tökkää siihen kanteen reiän.
 
[QUOTE="vieras";23241774]no mutta eikö siinä tapauksessa kannata n ostokset laittaa takaisin sinne kärryyn, eikä kassiin?

entäs toi kun se kassa kämmii? ja sitten ne kaivellaan sieltä uudelleen, kun sulla olisi niin mieletön kiire?[/QUOTE]

Se on aivan se ja sama missä ne tavarat on, kunhan ei siinä hihnalla.

Todennäköisyys tolle, että kaikki ostokset pitäisi vetää uudestaan, on tyyliä yks sadasta miljardista. Missä ylipäätään on niin alkukantainen kassajärjestelmä, ettei kuittia saisi muka korjattua ja peruttua käteismaksua?
 
[QUOTE="vieras";23241816]ja miksi muiden pitäisi ajatella niitä joilla kiire, miksi ne joilla on kiire ei ajattele niitä muita?
miksi kiireiset, ei ajattele muita ja mene jonnekin pikku kauppaan asioimaan tai asioi sillon kun ei ole niin kiire.
joillekin ihmisille tuntuu tulevan ikuisena yllätyksenä, että maailmassa on muitakin ihmisiä, välillä pitää jonottaa ja odottaa vuoroaan, se nyt vaan on elämää![/QUOTE]

Musta tuntuu että alan jo toistaa itseäni, mutta edelleenkin, ei se kiire, vaan välinpitämättömyys. Ei haittaa yhtään jos kassa tekee vahingossa virheen jonka korjaaminen kestää vaikka 10 minuuttia, se ei tee sitä vittuillakseen asiakkaille ja todennäköisesti ottaa tilanteesta oppia.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23241842:
Tässä on nyt kyllä ison pt-kaupan ja kt-liikkeen tai tavaratalon kulttuuriero, eivätkä ne liity toisiinsa millään tapaa. Itse olen ollut kt-puolella eri osastoilla perehdyttäjänä (stocka), ja kuten sen tyylisissä yleensäkin, siellä nimenomaan palvellaan asiakas alusta loppuun asti, ja tämä on kaikille päivän selvää, myös asiakkaat odottavat tätä, koska sellaiset normit meillä on täällä Suomessa. Isoissa marketeissa se asiakas saattaa kulkea koko kaupan läpi, ja saada ensimmäisen myyjäkontaktin vasta siellä kassalla. Niiden edullisemmat hinnat saadaan paitsi tietysti ostamalla isompia eriä, myös kutistamalla asiakaspalvelu minimiin, ja tämänkin asiakas osaa odottaa. Vähän kuin vertaisit Hesburgeria ja Chez Dominiqueta toisiinsa, ja kritisoisit kun hesessä on aina niin kiire... Ne ovat kaksi eri maailmaa.
voi kuule, kyllä mä tämän ymmärrän, mutta pointti tässä olikin se, että ei se niitä kassoja luulisi rassaavan, pakkaako joku tavaransa heti vai ei, hänen palkkansa ei ole siitä kiinni ja loppupeleissä silläkään ei myyjälle ole väliä onko sitä jonoa vai ei. hältä loppuu työpäivä tiettyyn aikaan, ja harvapa siihen jää istumaan, ihan vaan siksi että kun nyt on tätä jonoa niin teenpä ylitöitä ilman palkkaa...
enenmpi ottaa päähän ne jotka valittaa, kun on niin hidasta ja jonoa... se on voi voi, jos ei kestä aina on vaihtoehtoja!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23241870:
Se on aivan se ja sama missä ne tavarat on, kunhan ei siinä hihnalla.

Todennäköisyys tolle, että kaikki ostokset pitäisi vetää uudestaan, on tyyliä yks sadasta miljardista. Missä ylipäätään on niin alkukantainen kassajärjestelmä, ettei kuittia saisi muka korjattua ja peruttua käteismaksua?
ihan prismassa, eikä tästä ole kovinkaan kauaa aikaa, joten se siitä:)
kato kun ne ruokakaupan kassat ei saa itse korjata niitä kuittejaan muutenkaan, vaan aina pitä soittaa kassavastaava paikalle, ei toimi kassajärjestelmät samalla tavalla jokapaikassa.
merkettien& pt-kauppojen kassat on itse vastuussa kassoistaa ja mah. kassaeroistaan, menee omasta pussista, toisin kun esim. tavarataloissa. niin eivät saa tehdä noita korjailujakaan, itekseen.
 
[QUOTE="vieras";23241895]voi kuule, kyllä mä tämän ymmärrän, mutta pointti tässä olikin se, että ei se niitä kassoja luulisi rassaavan, pakkaako joku tavaransa heti vai ei, hänen palkkansa ei ole siitä kiinni ja loppupeleissä silläkään ei myyjälle ole väliä onko sitä jonoa vai ei. hältä loppuu työpäivä tiettyyn aikaan, ja harvapa siihen jää istumaan, ihan vaan siksi että kun nyt on tätä jonoa niin teenpä ylitöitä ilman palkkaa...
enenmpi ottaa päähän ne jotka valittaa, kun on niin hidasta ja jonoa... se on voi voi, jos ei kestä aina on vaihtoehtoja![/QUOTE]

No joo, ei varmaan rassaa niin paljon että itkisivät itsensä illalla uneen ja vetäisivät ranteet auki, mutta oli asia mikä hyvänsä, niin kyllä se on helpompaa ja kaikille mukavampaa kun ihmiset osaavat toimia sujuvasti! No, kaikki eivät vaan kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan, ei siitä ilmeisesti voi moittia.
 
[QUOTE="vieras";23241931]ihan prismassa, eikä tästä ole kovinkaan kauaa aikaa, joten se siitä:)
kato kun ne ruokakaupan kassat ei saa itse korjata niitä kuittejaan muutenkaan, vaan aina pitä soittaa kassavastaava paikalle, ei toimi kassajärjestelmät samalla tavalla jokapaikassa.
merkettien& pt-kauppojen kassat on itse vastuussa kassoistaa ja mah. kassaeroistaan, menee omasta pussista, toisin kun esim. tavarataloissa. niin eivät saa tehdä noita korjailujakaan, itekseen.[/QUOTE]

Satunpa tietämään että prismoissa on fujitsun kassajärjestelmät, joista 100% varmuudella saa tehtyä kuitinkorjauksen. Ilmeisesti sulla ei ollut niitä ostoksia sillä kertaa kovinkaan paljoa, kun kassa ei jaksanut nostaa luuria ja pirauttaa infon josko tulisivat korjaamaan kuitin. Että kuule pakkaa vaan ihan rauhallisin mielin jatkossakin!
 
niin tai
nekään ihmiset eivät vaan ilmeisesti kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan, jotka tuuppivat jonossa ostoskärryillä persuuksille jne, kun on muka niin kiire. Ei siitä ilmeisesti voi moittia.
 
"vieras"
ei osaa ei, ne kiireiset :)
mihin mun pitäisi ne vaunut työntää ettei ne häiritse?
jos kesken lähden pakkaamaan, niin pitää ne vaunut työntää sinne mukaan, kun ei niitä siihenkään voi jättää ja ei siitä mahdu sitten kävelemäänkään. mutta siellä pakkauspäässäkin on niin vähän tilaa, että ne on koko ajan jonkun tiellä ja saa siirrellä. kun pitäis lähteä maksamaan, puikkelehdin sieltä vaunujen, kärryjen välistä sinne kassalle ja lapsi huutaa ja ihmiset tönii vaunuja alta pois.
mielummin odotan, maksan ja sitten hoidan sen pakkaamisen yhdellä kertaa, lapisi näköpiirissäni ja käden ulottuvilla.
tosin mulla harvemmin sitä tavaraa niin paljon on, kun kävellen kaupassa käydään.
 
"vieras"
Voi kuule vauvan kanssa voi kävellä ihan hyvin tyytyväisenä ulos maksun jälkeen vaunuja työntäen, kunnes joku huikkaa perään, että täällä kassalla olisi vielä nämä maksetut ostokset...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23241966:
Satunpa tietämään että prismoissa on fujitsun kassajärjestelmät, joista 100% varmuudella saa tehtyä kuitinkorjauksen. Ilmeisesti sulla ei ollut niitä ostoksia sillä kertaa kovinkaan paljoa, kun kassa ei jaksanut nostaa luuria ja pirauttaa infon josko tulisivat korjaamaan kuitin. Että kuule pakkaa vaan ihan rauhallisin mielin jatkossakin!
niin tiedän minäkin, ihan yhtä suurella varmuudella. mutta eivät saa tehdä sitä itse, se se pointti oli. eli jos infossa ruuhkaa, eivät vastaa puhelimeen jne. niin luultavasti helpompaa, vedellä ne tuotteen uudestaan.
ja enkä pakkaa, mä en suostu muiden kiireen takia hosumaan, mä käyn kaupassa ei ruuhka.aikoina muutenkin, joten jos jollakin kiire, niin menköön muualle!
 
hsp
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23241966:
Satunpa tietämään että prismoissa on fujitsun kassajärjestelmät, joista 100% varmuudella saa tehtyä kuitinkorjauksen. Ilmeisesti sulla ei ollut niitä ostoksia sillä kertaa kovinkaan paljoa, kun kassa ei jaksanut nostaa luuria ja pirauttaa infon josko tulisivat korjaamaan kuitin. Että kuule pakkaa vaan ihan rauhallisin mielin jatkossakin!
Olikohan kassa onnistunut jotenkin mitätöimään koko kuitin :D Koska jos on painanut käteisellä niin kyllähän toi kuitti olisi pitänyt korjata, sehän jää sinne kassaeroksi jos kassa vaan uudelleen ne vetelee sieltä.
 
nekään ihmiset eivät vaan ilmeisesti kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan, jotka tuuppivat jonossa ostoskärryillä persuuksille jne, kun on muka niin kiire. Ei siitä ilmeisesti voi moittia.
Kyllä, sama luonnehäiriö kyseessä. Ensin tuupitaan kärryllä toisen persettä ja sitten kun oma vuoro koittaa niin jähmetytään kassan eteen kuin kova paska. Sitähän tässä ollaan 13 sivun verran selitetty :)
 
"vieras"
nekään ihmiset eivät vaan ilmeisesti kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan, jotka tuuppivat jonossa ostoskärryillä persuuksille jne, kun on muka niin kiire. Ei siitä ilmeisesti voi moittia.
Minulla loppuu kiire aina silloin kun joku tuuppii niillä ostoskärryillään persuksille kassajonossa. Silloin maksan varmuudella käteisellä ja kaivelen vielä ison kasan kolikoita :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23242075]Minulla loppuu kiire aina silloin kun joku tuuppii niillä ostoskärryillään persuksille kassajonossa. Silloin maksan varmuudella käteisellä ja kaivelen vielä ison kasan kolikoita :D[/QUOTE]

just näin :D
jos minäkin jonotan kiltisti vuoroani, niin saa muutkin!
onneksi mun elämä ei ole siitä muutamasta minuutista kiinni!
 
[QUOTE="vieras";23242030]niin tiedän minäkin, ihan yhtä suurella varmuudella. mutta eivät saa tehdä sitä itse, se se pointti oli. eli jos infossa ruuhkaa, eivät vastaa puhelimeen jne. niin luultavasti helpompaa, vedellä ne tuotteen uudestaan.
ja enkä pakkaa, mä en suostu muiden kiireen takia hosumaan, mä käyn kaupassa ei ruuhka.aikoina muutenkin, joten jos jollakin kiire, niin menköön muualle![/QUOTE]

Ei meilläkään saanut virhekuitteja kuka tahansa korjailla, ainoastaan tietyt hommaan nimetyt henkilöt, yleensä siis perehdyttäjät, tiimiesimiehet ym. 2000 työntekijää työllistävään puotiin mahtuu nimittäin aika monenlaista hiihtäjää... Siltikään en en ole kuullut että kukaan myyjä olisi pitänyt sitä ikinä minään ongelmana, kuittiin kirjoitettiin virhe ja sitten se korjattiin.

Sitä paitsi jos kuitti on mennyt vahingossa käteismaksuksi, niin se on pakko korjata, muuten kassasta puuttuu rahaa. Jos se taasen on mitätöity, niin senkin saa kyllä korjattua... mutta kuten sanottu niin ilmeisesti sinulla oli niitä ostoksia sillä kertaa vähän, kun kassa siihen rumbaan ryhtyi.
 
kassa"täti"
ihan ensimmäiseksi kysyisin miksi 75% kaupan asiakkaista on ihan vitun pahalla päällä?

miksi se paska kaadetaan sen kassatyöntekijän niskaan kun itse et osannut tarkasti lukea kylttiä kuuluiko alennukseen juuri tämä tietty hillopurkki vai kuuluiko kaikki jäätelöt vai oliko ne vain valion kermajäätelöt vai pitikö niitä kiinankaaleja punnita.? monet ihmiset ovat aivan raivoissaan siitä vaikka eivät ITSE ole ottaneet oikeaa tuotetta.
olen saanut jopa haukut että " ON SE KUMMA KUN KASSALLAKAAN HUOMATA JOS KONE OTTAA VÄÄRÄN HINNAN TUOTTEESTA!! EDES TYÖNTEKIJÄT EIVÄT PERI OIKEAA HINTAA" noh oletan että viivakoodin lukija tulostaa oikean hinnan ja perin kassakoneen ilmoittaman summan. eikä mitenkään VOI muistaa isossa marketissa kaikkia tarjoushintoja ulkoa.se on tieteenki sitten joko osaston työntekijöiden moka tai tietokoneissa vikaa. mutta ihana saada haukut noista kun ei nyt itse muista niitä alennushintoja ulkoa.

hyvin monet ihmiset eivät edes vastaa mitään vaikka niitä tervehtii. ihan aikuiset siis. sitten tervehdit uudelleen ja asiakas vaan mulkaisee niin siinä vaiheessa tekis mieli pitää itelläki turpa kiinni koko ajan ja tuijottaa.

auta armias jos joudut soittamaan osastolle, asiasta joka ei ole oma vika hinta puuttuu /väärä hinta niin johan tulee huokailuja hoh hoi että kestää


JOO JA UUTTA TYÖTÄ ETSIN KOKO AJAN IHAN MITÄ VAAN MUUTA.
 
kassa"täti"
Niin ja itse aiheeseen. tosiaan jos on ne megaostokset niin sille toiselle puolellekaan ei voi laittaa mitään jos et pakkaa välissä. toki jos on hiljaisempaa tai vähän ostoksia niin turhaa niitä pakkaamaan samantien mutta nuo megaostelijat jotka tuijottaa siinö kassan edessä eikä pakkaa välissä ja alkaa kaivaa lompakkoakin vasta kun summan ilmoittaa ja mikä parasta sitten ENNEN PAKKAUKSEN ALOITUSTA OTETAAN TAKKIA POIS, syödään suklaapatukka että jaksaa..... HHOHHOI

noh eihän se mua haittais se hidastelu mutta sitten ne 20 seuraavaa asiakasta on ihan hermona MINULLE
 
"vieras"
Ketjun pituudesta päätellen, on se niin vaikeeta toimia ripeästi siinä kassalla, kun täytyy täälläkin räksyttää, että en, en pakkaa ennenkuin kaikki on laillisesti maksettu ja bonukset kerätty! Vääk, vääk, vääk!

Mua niin naurattaa tuolla meidän Lidlissä ne kassatyöntekijät, kun ne ei selkeesti osaa käyttää niitä uusia NORMAALEJA kassapöytiä, vaan edelleen kasaavat kaikki siihen eteensä ja sitten nostelevat ne siihen juoksevalle hihnalle :D Tekis joskus mieli kouluttaa, mutta ei sit kehtaa.

T: sata vuotta kassalla työskennellyt

P.S. Jos olen töissä, hidastelijat ei ota pattiin niin paljon kuin vapaalla ;)
 
hsp
Muistuipa mieleeni joku aika sitten käynyt asiakas, jonka mielestä taisin tehdä kaiken väärin. Ensinnäkin tämä asiakas numero kaksi tervehti minua alentavasti, siis hän oli mies ja tervehti silleen "heipähei ;)", itse en tuollaista oikein arvosta. Sitten kun ojensi sirukorttia niin sanoin että meillä on tuossa tuo lukija. Hän kysyi että "miksi tämä on tämmöstä simputusta", vastasin sitten naurahtaen että "enpä tiedä". Ei ole meidän vika että nuo sirukortinlukijat tulivat. Hän unohti ostaa pussin, piti myydä se hänelle uudelle kuitille. Sitten tuli asiakkaan numero kolme vuoro ja tämä asiakas numero kaksi pakkaili tavaroitaan liioitellun hitaasti ja pidin sitten tavaroita hihnan yläpäässä ja odottelin että asiakas pakkaa tavaransa. Tämä rupesi kyselemään sitten asiakas numero ykköseltä jolla oli megaostokset ja vielä paljon tavaraa laarissa että miksi hänelle aina tehdään näin :DD on se niin vaikeeta kun ei osaa asiakkaiden ajatuksia lukea... Itselleni se on ihan sama että odotellaanko vai ei, tuntipalkalla kun olen, mutta jonottavien asiakkaiden huokailut ärsyttävät.
 
notreal
Ihan oikeasti, miten te kitisijät selviätte edes liikennevaloista jos on noin pirun kiire.
Mua ottaa kaupassa päähän ne haaveilijat jotka seisoo siellä keskellä käytävää ja parhaimmassa tapauksessa vielä vaihtavat kuulumisia jonkun toisen kanssa.
Ja tänään kun kävin kaupassa niin vanhempi pariskunta kulki siellä vierekkäin h i t a a s t i ja molemmilla oli omat ostoskärryt jotta varmasti tukkivat koko käytävän.
Niin ja kun olin pakkaamassa ostoksia kun mies maksoi, niin kesken mun pakkauksen kassasetä otti jo kassan ohi menneitä tuotteita takaisin ainakin neljä kun ei ilmeisesti saanutkaan niistä otettua hintoja. Siinä meni pilalle mun "syperhyper nopea vähänkö olen nerokas ja muut ihmiset huomioonottava"- pakkaaminen jo alkutekijöissä.

Mutta menetinkö hermoni noinkin raastavissa tilanteissa? En.
Menin kotiin, vedin pari rauhoittavaa nassuun, kävin potkimassa naapurin postilaatikon lommoille jonka jälkeen vedin perinteiset itkupotkuraivarit kun taas kerran ajattelettomat idiootit kaupassa vei hidastelullaan päivästäni kaksi minuuttia.
Nyt toivon ettei päivästäni jää kovin syviä henkisiä haavoja herkkään sieluuni.
 

Yhteistyössä