Joillekin ihmisille tuntuu tulevan ikuisena yllätyksenä, että ne ostokset siellä kaupassa täytyy myös pakata!!

"vieras"
[QUOTE="vieras";23234348]Mulla on kyllä sellainen kokemus, että ennemminkin ne pakkaamaan lähtijät hidastuttaa sitä jonoa, kuin ne jotka odottaa maksuppäätteellä. Pakataan kamoja kunnes myyjä ilmoittaa summan ja sitten aletaan etsiä, että minkäs kassin perällä se lompakko olikaan ja olikohan minulla se plussakortti.[/QUOTE]

Tai mitä jos vaan kaiaa ne kortitkin jo valmiiksi :) Ei kaikesta tarvii tehdä niin kovin vaikeeta..
 
[QUOTE="vieras";23234348]Mulla on kyllä sellainen kokemus, että ennemminkin ne pakkaamaan lähtijät hidastuttaa sitä jonoa, kuin ne jotka odottaa maksuppäätteellä. Pakataan kamoja kunnes myyjä ilmoittaa summan ja sitten aletaan etsiä, että minkäs kassin perällä se lompakko olikaan ja olikohan minulla se plussakortti.[/QUOTE]
Näitäkin amatöörejä näkee. Itse jatkuvasti pakatessa tarkkailen tulohihnan tilannetta ja siirryn ajoissa kustannuspaikalle. Tosin usein joku toinen amatööri on kärryinensä änkenyt jo niin pitkälle että tukkii maksupisteen kokonaan.
 
"Halikatti"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233693:
Ai onko sulla jotenkin suurempi oikeus pakata omaan tahtiin kuin muilla asiakkailla? Onko se seuraava asiakas tehnyt sulle jotain pahaa, kun se joutuu sitten pakkaamaan saman tien, ettei tuotteet sekoitu toisen asiakkaan tuotteisiin? Kyllä mustakin olis kiva pakata viikonlopun ostokset tahtia 1 tuote 5 minuutissa, mutta ajattelen muitakin!
No mikset sitten pakkaa, jos se olisi sinusta mukavampaa!? Eli kiire ulos ei ollutkaan perimmäinen ongelma, vaan se ettei muutkin stressaa kuten sä.

Tätä siis tarkoitin :)
 
"jep jep"
[QUOTE="vieras";23234054]entisenä kassana voin kyllä sullekin vihjaista, et asiakaskin voi käyttää järkeään ja latoa ne ostokset hihnalle niin, että painavimmat on edessä ja viimeisenä salaatit, jugurtit jne..helposti ruttaantuvat.[/QUOTE]

näin toiminkin aina! mutta entisenä kassana tiedät varmaan, että voit ottaa tuotteet hihnalta miten haluat viivakoodattavaksi ja törkätä menemään Myös niin että ne maitopurkitkin ruttaantuu.. Järjestämättä niitä yhtään mitenkään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23234385]Tai mitä jos vaan kaiaa ne kortitkin jo valmiiksi :) Ei kaikesta tarvii tehdä niin kovin vaikeeta..[/QUOTE]

Siis minä törmään tähän joka ikinen päivä ruokatunnilla kun olen ostamassa lounasta, olen siis se joka odottaa että edessä oleva mummo saa maksettua ostoksensa. Toisaalta jos ne kortit on jo valmiiksi kädessä, niin miten sitä sitten pakkaa?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23234404:
Näitäkin amatöörejä näkee. Itse jatkuvasti pakatessa tarkkailen tulohihnan tilannetta ja siirryn ajoissa kustannuspaikalle. Tosin usein joku toinen amatööri on kärryinensä änkenyt jo niin pitkälle että tukkii maksupisteen kokonaan.
Tämmösessä tapauksessa mä olen aina tarjonnut ostosteni maksumahdollisuutta sille amatöörille, joka on kärryinensä siihen eteen tullut
 
[QUOTE="vieras";23234429]Tämmösessä tapauksessa mä olen aina tarjonnut ostosteni maksumahdollisuutta sille amatöörille, joka on kärryinensä siihen eteen tullut[/QUOTE]
Olen mäkin joskus sanonut mukavitsillä että sähän voit maksaa kun olet siinä hollilla.
 
Beep
Laiskuus.
Jos ostokset menevät siihen takimmaisena olevaan lokeroon, niin pitää kävellä edestakaisin siinä pitempi matka. Varsinkin kun siinä etummaisen lokeron kohdalla on jo joku pakkaamassa + kärry selän takana, niin pitäisi kiertää kaukaa, jotta pääsee omaan lokeroon. Sitten onkin jo ostokset menneet hihnalta, niin pitää saman tien kiertää takaisin maksupäätteelle. :D :D :D
Just näin! Joku siinä tukkeena yleensä ja sit seuraava asiakas sieltä tunkee jo maksukohdalle. Mut jos on hyvää tilaa, alan pakkaamaan jo etukäteen. Mut harvemmin tulee käytyä yksin ruokakaupassa, et aina on se toinen jo pakkaamassa/lapsia vahtimassa.
 
"Vieras"
[QUOTE="jep jep";23234414]näin toiminkin aina! mutta entisenä kassana tiedät varmaan, että voit ottaa tuotteet hihnalta miten haluat viivakoodattavaksi ja törkätä menemään Myös niin että ne maitopurkitkin ruttaantuu.. Järjestämättä niitä yhtään mitenkään.[/QUOTE]

No en kyllä käsitä millasia kassoja sulle on eteen tullut, itse en ole vielä ikinä saanut maitopurkkeja ruttaantumaan..
 
[QUOTE="vieras";23234428]Siis minä törmään tähän joka ikinen päivä ruokatunnilla kun olen ostamassa lounasta, olen siis se joka odottaa että edessä oleva mummo saa maksettua ostoksensa. Toisaalta jos ne kortit on jo valmiiksi kädessä, niin miten sitä sitten pakkaa?[/QUOTE]

Jos niitä pitäis hampaissa? Niitä kortteja sillä aikaa kun pakkaa?



Toisaalta sitten saatais lukea kassaneitien vuodatuksia siitä kun pitää kuolaisia kortteja klähmiä.
Kun kaikkialla ei vielä ole sitä lukijaa, vaan kortti pitää tosissaan ojentaa sille kassatyöntekijälle.
 
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä Näytä viesti
Näitäkin amatöörejä näkee. Itse jatkuvasti pakatessa tarkkailen tulohihnan tilannetta ja siirryn ajoissa kustannuspaikalle. Tosin usein joku toinen amatööri on kärryinensä änkenyt jo niin pitkälle että tukkii maksupisteen kokonaan.



Voi vide! :O

Amatööri kaupassa asioimassa. Tutkinto pitää saaha! :D
 
"jep jep"
[QUOTE="Vieras";23234460]No en kyllä käsitä millasia kassoja sulle on eteen tullut, itse en ole vielä ikinä saanut maitopurkkeja ruttaantumaan..[/QUOTE]

Sitäpä mäkin jaksan ihmetellä ja miltei joka kerta. Harvassa on ne myyjät jotka osaa tuon huomioida. Lisäksi kärryistä on hiukan mahdotonta purkaa ostokset juurikin niin että kaikki olisi niin että kevyimmät on vikana. Mä käyn tasan kerran isosti kaupassa viikossa ja sillon on kyllä kärry täynnä.

Itsekin olen kaupan kassalla ollut, ja oli kyllä itsestään selvää etten antanut asiakkaan kamojen mennä samaan läjään vaan TODELLAKIN pystyin ne laittamaan niin ettei rusennu...
 
Beep
On se vaan niin että jokaista pännii aina joku asia jos se tehdään eri tavalla mitä itse tekee. Se on ihan sama loppujen lopuksi, teet niin tai näin - aina väärinpäin ja kumarrus toiselle on pyllistys toiselle. Koskaan ei voi miellyttää kaikkia mut jos et veikkaa et voi voittaa! :LOL:
 
"Neith"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23234505:
Jos niitä pitäis hampaissa? Niitä kortteja sillä aikaa kun pakkaa?



Toisaalta sitten saatais lukea kassaneitien vuodatuksia siitä kun pitää kuolaisia kortteja klähmiä.
Kun kaikkialla ei vielä ole sitä lukijaa, vaan kortti pitää tosissaan ojentaa sille kassatyöntekijälle.
ne kortit voi laittaa siihen myyjän eteen odottamaan, sille tasolle jossa allekirjoitetaan se kuitti..
siihen voi törkätä vaikka koko lompakon odottelemaan sitä maksu hetkeä
 
"vieras"
[QUOTE="Neith";23234548]ne kortit voi laittaa siihen myyjän eteen odottamaan, sille tasolle jossa allekirjoitetaan se kuitti..
siihen voi törkätä vaikka koko lompakon odottelemaan sitä maksu hetkeä[/QUOTE]

Ei voi, katos kun joku ihan varmasti pöllii ne siitä sillä aikaa jos meneekin pakkaamaan, eikä seisoskele siinä odottamassa, nih.
 
"vieras"
Mulla ei ole koskaan ollut tuollaisia ongelmia kaupan kassalla. En edes ehtisi pakkaamaan tavaroita, koska en osta kerralla kovin paljoa. Eikä näköjään muutkaan asiakkaat, ostokset on pakattu hyvin pienessä ajassa. Ja mihinkään ruuhkaan en ole myöskään törmännyt. Toisaalta en koskaan mene kauppaan, että minulla olisi tulipalokiire jonnekin. Kiire vain stressaa, minkä huomaa ap:sta.
 
"höh"
kaikesta sitä pitääkin vetää herneet...

Itse menen pakkaamaan jos ehdin, jos näyttää että ehdin vaan avata kassin, niin jään suosiolla kaivamaan ne kortit esiin. Eikä mulla edes ole s-etukortissa sitä sirua, eli joudun aina antamaan sen sille kassatädille :ashamed: Jos ehdin pakkaamaan ennen maksua niin sillon kyllä tarkkailen sitä hihnaa ja menen ajoissa takas ettei tarvi sit alkaa kaivelemaan.

Ei siihen tietenkään tarvi kuppaamaan jäädä, mutta kai ne ostokset nyt sellasta oikeasti realistista normaalitahtia saa rauhassa pakata?! En mä ainakaan alkais niitä eka heitellä takas kärryyn ja sit pakkaan muualla.Sehän se vasta hullua eestaas nostelua olis... Mutta hupinsa kullakin :D
 
[QUOTE="Halikatti";23234364]Aloittajalla on siis se ongelma, että luulee muiden olevan niin kiireisiä, että jos hän itse pakkaisi ostoksensa siinä tahdissa, joka ei aiheuta stressiä, niin hänet lynkattaisiin. Olen itse jo kohta 40v ja jo niin "iso", etten ota enää tuollaisesta pelosta stressiä. Oli mullakin se joskus, joo.

Mä pakkaan kans ihan itselleni sopivaan tahtiin. Suosittelen apllekin, ehkä sillä pääset koko ketutuksesta. Otat itsekin sen ajan mitä haluat. Ei se ketään oikeasti hyödytä jos otat stressiä.[/QUOTE]

Ei ole kyse siitä. Hitaasti pakkaaminen on kiusantekoa sekä seuraavalle asiakkaalle että sille myyjälle! Miksi haluatte tehdä kiusaa työntekijälle, joka todennäköisesti tienaa vähemmän kuin te? Vai siksikö juuri?
 
No voi helvetti....... vai että kiusantekoa.

Entä jos edellämenijällä on vaikka nivelreumaa tai rikkoa käsissään? Pitää ottaa siten että ei putoile tavarat?
Tai vaikka olkapäässä jokin joka vaatii varovaisia otteita?
Tai jos joku osaakin ottaa ostostenteon vähän hillitymmin kuin sinä Björn? Ei ota niin suurta stressiä asiasta?

Miten se onkin siten että juuri sinä joudut aina sen hidastelijan perään? Joka kerta? Miten voi ollakaan mahdollista? Vai olisiko vikaa omassa asenteessa? :xmas:

Kiusantekoa :headwall:
 
"Minna"
Mä menen pakkaamaan ostoksia sitä mukaa kun niitä liukuhihna sinne päähän työntää, mutta vain jos ostoksia on todella paljon. Jos tavaraa on vain yhden muovikassillisen verran ja nekin ovat liukuhihnan kauimmaisella puolella, en ehtisi pakata kuin pari ostosta ennen kuin pitäisi jo mennä maksamaan. Järkevämpää odotella rauhassa koska ajan säästö olisi ihan olematon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23234620:
Ei ole kyse siitä. Hitaasti pakkaaminen on kiusantekoa sekä seuraavalle asiakkaalle että sille myyjälle! Miksi haluatte tehdä kiusaa työntekijälle, joka todennäköisesti tienaa vähemmän kuin te? Vai siksikö juuri?
Kyllä se vanha raihnainen mummo, tai omista töistään väsynyt aikuinen ihan kiusallaan siinä hitaasti pakkaa. Järki käteen nyt.
 
kassa
[QUOTE="vieras";23233788]Silloin kassaneiti ei luonnollestikaan vielä aloita ostosten viemistä kassaan, eihän?[/QUOTE]
ei,ja luonnollisesti kassaneiti saa vihaiset mulkaisut,hymähtelyt ja välillä jopa suoraan sanottu,ku oot niin hidas ja sit ku yrität muita miellyttää niin joku 60-70vee korrpu valittaa ku tuotteet vedetään liian nopeasti.Tosiaan,saattaa sille viilipurkille jotain sattua.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23234644:
No voi helvetti....... vai että kiusantekoa.

Entä jos edellämenijällä on vaikka nivelreumaa tai rikkoa käsissään? Pitää ottaa siten että ei putoile tavarat?
Tai vaikka olkapäässä jokin joka vaatii varovaisia otteita?
Tai jos joku osaakin ottaa ostostenteon vähän hillitymmin kuin sinä Björn? Ei ota niin suurta stressiä asiasta?

Miten se onkin siten että juuri sinä joudut aina sen hidastelijan perään? Joka kerta? Miten voi ollakaan mahdollista? Vai olisiko vikaa omassa asenteessa? :xmas:

Kiusantekoa :headwall:
mä olen myös monesti yksin kaupassa ja saattaa tulla jopa 8 pussillista, ei niitä mitenkään pysty nopeaan YKSIN pakkaamaan. Jos mule tulis joku urputtamaan siitä etten ole tarpekis nopea, käskisin hänen pakkaman itte ne tavarat niin että ne on myös helppo kuljetaa, eivätkä esim riko pusseja ja eivät eväät kaadu auton takaosaan ( pyörällä kulkiessa voin tuoda ENINTÄÄN kolme pussia ruokaa+ repullisen)
 

Yhteistyössä