Joillekin ihmisille tuntuu tulevan ikuisena yllätyksenä, että ne ostokset siellä kaupassa täytyy myös pakata!!

hsp
Se, että ne ostokset tumpataan sinne kassan päähän mahdollisimman tiukkaan ei todellakaan yhtään helpota sitä pakkaamis operatsuunia!
Ahaa, toi on ymmärrettävää. Itse tarkoitin sitä että kun niitä tavaroita jää sinne reunalle niin niitä siitä työntelen eteenpäin. Takahihnan pyrin pitämään pysäytyksessä sen aikaa että ihminen saa megaostokset pakattua melkein kokonaan. Seuraavien asiakkaiden on vain ymmärrettävä se. Jos asiakas ostaa 200 eurolla niin on se aika paljon tärkeämpi asiakas ku joku perässä tuleva kyrpiintynyt limupullon ostaja :D Kyllä meillä ainakin kassapalavereissa korostetaan sitä että herkästi rikkoontuvat tavarat reunoille yms. Moni ei silti kuitenkaan sitä hihnanpysäytystä käytä :(
 
Mä alan kallistua sille kannalle, että kaiken maailman hosujien ja kiire-ellien kannattaa jättää ne ostokset tekemättä ruuhka-aikaan. meette sinne marketteihin paremmalla ajalla, vaikka puoli ysiltä illalla niin ei me rasittavat hidastelijat viedä sitä kallisarvoista viittä minsaa teitin elämästä.
Ja voi kai ne ostokset kotiinkin tilata jos oikein kiirus tulee ja maailman hitaus ärsyttää.
 
"Vierailija"
Mä alan kallistua sille kannalle, että kaiken maailman hosujien ja kiire-ellien kannattaa jättää ne ostokset tekemättä ruuhka-aikaan. meette sinne marketteihin paremmalla ajalla, vaikka puoli ysiltä illalla niin ei me rasittavat hidastelijat viedä sitä kallisarvoista viittä minsaa teitin elämästä.
Ja voi kai ne ostokset kotiinkin tilata jos oikein kiirus tulee ja maailman hitaus ärsyttää.
Niinpä. Itsekin kävin alepassa tunti sitten ja koko kaupassa oli vain pari asiakasta ja kassallekin pääsi heti! Eikä mummot työntäny kärryjä kiinni mun p*rseeseen :D
 
Iivana, mut ei se julma
Mä alan kallistua sille kannalle, että kaiken maailman hosujien ja kiire-ellien kannattaa jättää ne ostokset tekemättä ruuhka-aikaan. meette sinne marketteihin paremmalla ajalla, vaikka puoli ysiltä illalla niin ei me rasittavat hidastelijat viedä sitä kallisarvoista viittä minsaa teitin elämästä.
Ja voi kai ne ostokset kotiinkin tilata jos oikein kiirus tulee ja maailman hitaus ärsyttää.
Aivan, melkein meni hermot tai no menihän ne.
 
=/
Ahaa, toi on ymmärrettävää. Itse tarkoitin sitä että kun niitä tavaroita jää sinne reunalle niin niitä siitä työntelen eteenpäin. Takahihnan pyrin pitämään pysäytyksessä sen aikaa että ihminen saa megaostokset pakattua melkein kokonaan. Seuraavien asiakkaiden on vain ymmärrettävä se. Jos asiakas ostaa 200 eurolla niin on se aika paljon tärkeämpi asiakas ku joku perässä tuleva kyrpiintynyt limupullon ostaja :D Kyllä meillä ainakin kassapalavereissa korostetaan sitä että herkästi rikkoontuvat tavarat reunoille yms. Moni ei silti kuitenkaan sitä hihnanpysäytystä käytä :(
Sanoppa niille että käyttäsivät. Varsinki jos on epäkuntonen asiakas. Mä joskus suutuspäissäni sit heittelen niitä tavaroita sieltä takasi päin "väljemmille vesille" jotta saan sen murskaantumassa olevan kermaviilin pelastettua sieltä. Ja näillä räpylöillä se ei ole ihan helppoa. =/ Ja kyllä ne yleensä siinä vaiheessa sit älyää sen pysäyttää. Joskus olen miettiny et vois olla kaupalla joku "avustaja" pakkaamaan ja jopa roudaan kassit ulos kun toimintarajoitteinen on megaostoksilla. Mä ilomielin hankkiutuisin aina semmoseen markettiin. Täälläkin kun on mistä valita.
 
Leader of the Pack
Kyllä toi mun mielestä on ihan oikea ongelma. Pienemmissäkin kaupoissa - tai oikeastaan varsinkin pienemmissä kaupoissa, joissa ostoksetkin ovat vähän pienempiä. Siis kun kassa saa ostokset nopeasti luettua, mutta kun kukaan ei ala pakata ajoissa, ollaan pian tilanteessa, kun kaikki kolme lokeroa ovat täynnä ja kassa pitelee neljännen asiakkaan ostoksia, etteivät ne sekoittuisi kolmen muun ostoksiin. Sitten joku lokeroista vihdoin vapautuu, kassa päästää ostokset ja vasta sitten neljäs asiakas pääsee maksamaan. Sillä välin jonoon on tullut jo viides, kuudes, seitsemäs...yhdestoista... (viides asiakas keksii vielä ruveta kaivamaan kolikkopussista hilut "eiku eihän tässä olekaan tarpeeksi, maksankin kortilla, no mikäs se tunnusluku nyt oli, vaihdapas sittenkin tämä kortti")

Lähikaupassamme ei tule hiljaisia hetkiä, jolloin jono pääsisi purkautumaan, vaan hidastelu kertautuu seuraaville jonottajille. Ja kassamyyjä saa unohtaa kahvitauon. Pienissä ostoksissa ei tosiaan kannata juosta sinne takalokerolle, mutta jos ostokset tulevat siihen etulokeroon, niin mikset pakkaisi niitä siinä samalla, (kun pelkkä seisoskelu tuskin on sen parempaa ajanvietettä) ja vapauttaisi lokeron taas seuraavalle asiakkaalle? Pakkaamattomuus on sellaista arkipäivän kiusantekoa. Muitakin ihmisiä voisi joskus ajatella...
 
Mä olen aina ajatellut, että on kaikkien etu päästä kaupasta liukkaasti ulos. Ihan ilman hampaita ja sarvia. Siksi pakkaan mielelläni tavaroita sitä mukaa kun ne tulevat hihnalta ja olen kaivanut sen lompakonkin esiin jo ennen kuin kassa ilmoittaa loppusumman.
 
Vive la France
[QUOTE="joo";23233690]Sun pitäisi mennä siedätyshoitoon jonnekin keskierurooppaan vähäksi aikaa. Siellä monin paikoin kassa auttaa ostosten pakkaamisessa tai ainakin odottaa, että asiakas saa KAIKKI tavarat kassiin, kunnes sanoo hei heit ja kääntyy vasta seuraavan asiakkaan puoleen. Mietihän sitä tuskan ja hampaiden kiristyksen määrää, mitä siellä kokisit.... hih[/QUOTE]

Samaa ajattelin minäkin. Täällä Etelä-Ranskassa ihmiset odottavat varsin kärsivällisesti omaa vuoroaan, kassa odottaa, kunnes saat pakattua tavarasi, palvelee siis loppuun asti, kunnes asiakas on saanut pakattua ainakin suurin piirtein tavaransa, kiittää, toivottaa näkemiin ja hyvät päivänjatkot tai illanjatkot ja vasta sitten aloittaa seuraavan asiakkaan palvelemisen. YHTÄÄN en ole nähnyt puolen vuoden täällä olon aikana kassajonossa hermoilevaa ranskalaista. Huom! Täällä on "vähän" enemmän ihmisiä kuin piskuisessa Suomessa. Mihin ihmeessä Suomessa kaikilla on niin KIIRE?!
 
Pihi
Kävisit S-marketissa. Siellä ostokset on sinun vasta kun olet ne maksanut. Ennen kuin olet maksanut, et niitä pakkaa. Aiheuttaa kassahenkilöille turhaa vaivaa alkaa kerätä sun kassista tavaroita pois kun rahat eivät riitäkään.
 
"lady"
Ärsyttää kans sellaset hitaat tumpelot jotka kädet täristen ilman minkäääänlaista kiirettä saa vaivalloisesti tungettua ne vaivaiset muutamat kamansa sinne kassiin. Ihankuin ketään muuta ihmistä ei olisi maailmassa. Huoh.
 
hsp
Kävisit S-marketissa. Siellä ostokset on sinun vasta kun olet ne maksanut. Ennen kuin olet maksanut, et niitä pakkaa. Aiheuttaa kassahenkilöille turhaa vaivaa alkaa kerätä sun kassista tavaroita pois kun rahat eivät riitäkään.
Ei kyllä taida olla mitenkään kauppakohtaista. Ei minua ainakaan ole kielletty s-marketissa pakkaamasta :D Ja sama turha vaivahan ne on kassahenkilön kerätä siitä hihnalta koriin ja kiikuttaa takaisin hyllyyn jos eivät rahat riitä :D
 
hsp
Joillekin ihmisille tulee muuten sekin yllätyksenä, että ne tavarat pitää johonkin pakata. Sitten kun vedellään jo seuraavan asiakkaan ostoksia, niin "oho, pitihän se pussi ostaa, paljonkos se on?" Ja joskus jopa valitetaan siitä että se pitää vielä maksaa.
Kerran eräs vanhempi pariskunta tinkasi ilmaispussia, kun Cittarista kuulemma saa, kun ostaa yli 30 eurolla. Enpä kyllä ole itse ikinä saanut sieltä ilmaispusseja muuta kuin vaatteille! Okei, tietty annan ylimääräisen pussin ilmaiseksi, jos on suuret ostokset ja muutenkin jo monta kassia ostettu, mutta että 30 euron ostoksille :D
 
juuh
[QUOTE="Halikatti";23234865]Esim. minä en viitsi lähteä sinne kauemmas pakkaamaan, jos näyttää siltä, että saisin 4 kassin ostoksista ehkä 1/2 kassia pakattua, ennenkuin on laukattava takaisin maksamaan. [/QUOTE]

jos tavaraa on neljä kassillista, niin onhan siinä hyvin aikaa pakata kasseihin..
 
"just"
Kyllä toi mun mielestä on ihan oikea ongelma. Pienemmissäkin kaupoissa - tai oikeastaan varsinkin pienemmissä kaupoissa, joissa ostoksetkin ovat vähän pienempiä. Siis kun kassa saa ostokset nopeasti luettua, mutta kun kukaan ei ala pakata ajoissa, ollaan pian tilanteessa, kun kaikki kolme lokeroa ovat täynnä ja kassa pitelee neljännen asiakkaan ostoksia, etteivät ne sekoittuisi kolmen muun ostoksiin. Sitten joku lokeroista vihdoin vapautuu, kassa päästää ostokset ja vasta sitten neljäs asiakas pääsee maksamaan. Sillä välin jonoon on tullut jo viides, kuudes, seitsemäs...yhdestoista... (viides asiakas keksii vielä ruveta kaivamaan kolikkopussista hilut "eiku eihän tässä olekaan tarpeeksi, maksankin kortilla, no mikäs se tunnusluku nyt oli, vaihdapas sittenkin tämä kortti")

Lähikaupassamme ei tule hiljaisia hetkiä, jolloin jono pääsisi purkautumaan, vaan hidastelu kertautuu seuraaville jonottajille. Ja kassamyyjä saa unohtaa kahvitauon. Pienissä ostoksissa ei tosiaan kannata juosta sinne takalokerolle, mutta jos ostokset tulevat siihen etulokeroon, niin mikset pakkaisi niitä siinä samalla, (kun pelkkä seisoskelu tuskin on sen parempaa ajanvietettä) ja vapauttaisi lokeron taas seuraavalle asiakkaalle? Pakkaamattomuus on sellaista arkipäivän kiusantekoa. Muitakin ihmisiä voisi joskus ajatella...
Hyvä juttu.

Mä olen asiakas. Laitan muovipussin ihan ekana siihen hihnalle ja mä olen jo luikkinut päätyyn odottamaan ostoksiani, pakkaan sitä tahtia niitä ripeästi kassiin, että kaikki on pakattuna, kun myyjä ilmoittaa hinnan, kestää pari sekuntia tulla sieltä, vaikka olisin kauimmaisessa loossissa ja mulla on kortit valmiina kädessä.

Joskus myyjä ehtii taas vetää kaikki tuotteet läpi sitä mukaa kun mä niitä lapan tiskille. Tuo on eri tapaus. Sit maksan ja menen pakkaamaan.

Mutta mä en kanssa ole koskaan voinu käsittää tilannetta, että asiakas jää siihen maksupäätteen eteen toljottamaan tyhjyyteen.
 
hohoo
eheehee, on sullakin ongelmat :D
No kuule, kyllä se on ongelma. Arvaa onko kiva istua siellä kassatätinä kun kaks on jo ostanu 300 euron ostokset, eikä oo alottanu pakkaa. Siellä kassan toiseessa päässä ne sit pähkäilee 10 minuuttia laittaako sen maito tölkin sittenkin toiseen kassiin.
Sitten tulee kolmas asiakas jolla on kanssa isot ostokset.. yleensä normaali asiakas siinä tilanteessa tajuaa, että on pakko odottaa kun nämä muut pakkaa. Mutta idiootit ei tajuu.
Kassan pitäis alkaa nostelee niitä limupakkauksia ja kaljalavoja sen kassan yli asiakkaalle..
Ja siis nämä jotka ei ala pakkaa, niin kyylää sitä hinta monitoria että kaikki tajousket tulee.. Esim plussakortti tarjoukset ei siinä näy mitenkään.. vaan nehän näkyy kuitin lopussa.
Ja sittenkun ne 300 euron ruoka ostokset, mussutetaan siitä ostokset kasaantuu.. jotkut urpot ei vaan tajua, että ei se kassapöytä mitenkään kasva keskenkaiken. Ja siis, kyllä laitan kaikki rikki menevät sinne sivuun.
PArasta on se, että ihmiset usein ITSE siirtää ne särkyvät takasin sinne hihnalle, ja perään meneekin maidot. JA tietyy se on kassan vika, kun ne kukkakimput ja leivokset on muussina.
Tai sitten lapset siirtää ne siitä. Ja sekin on kassanvika...
 
Eipä unohdeta sitä skenaariota jossa pakkaamisen sijasta kassakoneen hintanäyttöä tuijottava amatööri on unohtanut punnita mandariinit. Kassahenkilö niitä sitten lähtee puntaroimaan mutta amatööri edelleen nököttää kassan edessä ilman aikomustakaan pakata tavaroita.
 
"vieras"
Mä en kyllä pakkaa mitään ennen ku oon tarkistanut hinnat, siksi yleensä seison siinä kassahenkilön edessä ja katson että kaikki menee oikein, sen verran usein on meidän lähellä ainakin cittarissa ja lidlissä monia hintoja tullut sattuu, etenkin jos jokin on tarjouksessa. Prismassakin on monesti tullut ihan eri hinta kuin mitä hyllyssä on, ja jos mulle jokin hinta ilmoitetaan niin en ala yhtäkkiä joka tuotteesta aina maksamaan vähän enemmän kassalla.

Vielä ärsyttävämpää olisi alkaa maksamisen ja kuitin tarkistamisen jälkeen kaivella niistä täyteen pakatuista kasseista niitä väärin kirjautuneita tuotteita hinnan korjausta varten. Mä teen siis niin kuin itse parhaaksi näen, tarkistan hinnat, annan bonuskortin, maksan tuotteet ja pakkaan mahdollisimman nopeasti. Jos on paljon kamaa ja lähellä joku pakkauspöytä niin sit kerään tavarani kärryyn ja meen sinne pakkaamaan.
 

Yhteistyössä