joko taas matoja??

mulla tänään alkanu kutiseen...ja tyttökin raapinu pyllyään...viikko sit maanantaina otettiin lääke, ja ohjeessa sanottiin et 10-14päivän jälkeen uusinta..mut nyt jo tuntuu siltä et kutiaa ja taisin nähäkin yhen. siis arvatkaa kutianko nyt joka puolellta :/ soitin äsken apteekkiin ja kysyin et voiko lääkkeen ottaa jo tänään niin ei osannu sanoo, sano et soittaa huomenna lääkkeen valmistajalle...voi vidu...sit se vaan sano et jos lääke ei tehonnukaan :headwall: vaikka ohjeen mukaan otettiin kaikki :kieh:
 
kopioitu sivulta http://www.10023.fi/suomi/

Soita (09) 10023 aina kun tarvitset tietoa terveyspalveluista tai sairauksien hoito-ohjeita. 10023 vastaa joka päivä 24 h, ammattitaidolla ja luottamuksellisesti. Tavallisen puhelun hinnalla. Terveysneuvojat ovat kokeneita sairaanhoitajia ja terveydenhoitajia. Palvelu myös ruotsiksi ja englanniksi.
 
soitin mutta ei siältäkään sanottu mitään mitä en jo tietäis...ja et ei kuulemma saa ottaa yhtään aikasemmin lääkettä ennenku ohjeen mukaan 10-14päivän päästä....eli torstaina vasta....koska ne madot tulee tonne esiin..kun kutiaa...varmax entiä näinkö jo yhen...likkakin tänään kutitti kokoajan pyllyään....
 
jännä et sulle sanottiin ettei yhtään aikaisemmin saa ottaa ku mulle tosiaan sanoivat et no, ehkä vähän vastentahtoisesti sano kyl et ottakaa nyt sit aikaisemmin ku ne ei kuollu ollenkaan välissä.. mut tee niinkuin itse ohjeet olet saanut. munat siellä tosiaan alkaa kutisemaan tässä vaiheessa....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 20:07 PieniTytönTylleröinen kirjoitti:
no olen menossa huomenna työterveyteen..saan varmaan sieltä sen...mut outoo kun apteekkaRI SANO ET JOS LÄÄKKEET EI OO TEHONNU..VAIKKA OTETTIIN IHAN OHJEEN MUKAAN...
meidän naapurille (joilta tuli todnäk meille tartunta) lääkäri sanoi et joskus ovat sitkeitä nuo madot eikä se pyrvin tehoa. saivat vermoxia..
 
niin ne munathan siellä kutisee, mut kauankos siinä meni aikaa et madoiks muuttuu..toi vermox kuuri on aika paljon parempi ja tepsivämpi sit....neuvolan terkka sano et se vermox kuuri annetaan näille maahanmuuttajillekin vaikka ei matoja oliskaan..niissä kun kaikkia pöpöjä on..
 
todellakin kokemusta
Siis ne munathan EI kutita.Vasta sitten alkaa kutittaan kun munista on kehittynyt liikkuvia matoja.Ja voi ottaa kuurin jo nyt.Tosin meillä ei Pyrvineistä mitään tehoa.Otettiin toisellakin kertaa eka Pyrvinit,ja sitten saatiin lastenlääkäriltä kaksi päivää myöhemmin Vermoxit.Saatiin aika jyty kuuri.Eka yksi tabu kaikille,viikon päästä toiset ja vielä viikon päästä yhdet. :kieh:
 
ohhoh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 20:10 PieniTytönTylleröinen kirjoitti:
niin ne munathan siellä kutisee, mut kauankos siinä meni aikaa et madoiks muuttuu..toi vermox kuuri on aika paljon parempi ja tepsivämpi sit....neuvolan terkka sano et se vermox kuuri annetaan näille maahanmuuttajillekin vaikka ei matoja oliskaan..niissä kun kaikkia pöpöjä on..
siis mille maahanmuuttajille?? Mitäs pöpöjä niissä on??
 
3 lapsen äityli
suomi24.fi keskustelu kihomadoista löytyy paljon erilaisia ihmisten kammottavia kokemuksia kihomadoista. Jollakin oli esim ollut vuosi kausia kihomatoja eikä pyrvin tai vermox ole auttanut... Näin ollen on nostettu esille josko naisilla ne madot lilvahtavat emättimeen - ja sinne ei kumpikaan lääke vaikuta... kammottavaa. Tsemiä kaikille matojen nujertamiseen!!!
 
livahtaa
Kyllähän ne sinnekin puolelle varmasti livahtaa. Siis muistan, että olen jo vuosia sitten kuullut, että toistuvien virtsatieinfektioiden syynä VOI olla kihomadot, jotka siis kuljettaa pyllypuolen pöpöjä sinne pimppalooran puolelle.
 
AnQ
Meillä oli kanssa pienoinen mato-ongelma taannoin, ja KOLMANNELLA kuurilla (joka otettiin 10 päivää edellisen jälkeen) vasta lähti. Pyrviniä siis, olin jo silloin raskaana, eikä olisi Vermoxia kuulemma määrännyt ollenkaan.
 
linlin
Perheemme matkustaa paljon, joten meillä on todella kokemusta erilaisista madoista. Ongelmana on, että kansainvälistyvässä maailmassa Suomeenkin kantautuu kantoja, joihin ei Pyrvin (auttaa vain kihomatoon - kaikki madot eivät todellakaan ole niitä) eikä välttämättä Vermoxkaan auta. Tästä(kään) ei ilmeisesti saa puhua, sillä matolääkkeitä on meillä hävyttömän huonosti ja todella kallilla hinnalla saatavalla. Meidän perheeseen lääkkeet tuodaan ulkomailta, hinta on murto-osa Suomen hinnoista ja toimivuus 100 %. Suosittelen muillekin nk. laajakirjoisten, luotettavan tehtaan valmistamien matolääkkeiden hankkimista seuraavan ulkomaanmatkan yhteydessä vaikka vain varmuusvarastoon.
 
kärsivä aikuinen
Alkuperäinen kirjoittaja todellakin kokemusta:
Siis ne munathan EI kutita.Vasta sitten alkaa kutittaan kun munista on kehittynyt liikkuvia matoja.Ja voi ottaa kuurin jo nyt.Tosin meillä ei Pyrvineistä mitään tehoa.Otettiin toisellakin kertaa eka Pyrvinit,ja sitten saatiin lastenlääkäriltä kaksi päivää myöhemmin Vermoxit.Saatiin aika jyty kuuri.Eka yksi tabu kaikille,viikon päästä toiset ja vielä viikon päästä yhdet. :kieh:
Tartuntaliitto sanoo: "kutina johtuu pääasiassa madon munien pinnalla olevasta eritteestä. Kutinaa voivat aiheuttaa myös itse kihomadot iholla luikertaessaan"
 
kysyjä
Mita teen ku mul on kutittanu alapäätä jo parivuotta ja luulen että mulla on kihomatoja mutta en uskalla kertoa vanhemmilleni, joten en voi käydä lääkärissä
VASTATKAA PLIIS NOPEESTI
 
Ei siihen mitään lääkäriä tarvita. Tosin kutina voi johtua muustakin, esim. peräpukamista. Voithan syödä itsekseski sen kuurin ja sen jälkeen peset aina kätes ennen kuin pistät mitään suuhun, käyt aamusin myös pesulla, vaihdat alkkarit ja lakanat usein. Helpointa olis kuitenki kertoa äidilles epäilyistäs ja lääkitä koko perhe. Noita matoja kun on vaikka kellä, ei ne kerro mitään hygieniasta tms.
 

Yhteistyössä