jos 50v tulee raskaaksi normaalisti

  • Viestiketjun aloittaja jos 50v
  • Ensimmäinen viesti
Tunnen tapauksen,jossa poika syntyi helmikuussa ja äiti täytti maaliskuussa 50v. Toinen tuttuni on kun hänen äitinsä sai hänet 47 vuotiaana ja enon vaimo synnytti 49 v.kahdeksannen lapsensa.Kaikki lapset ovat enemmän kuin teräviä nykypäivänä,joten ei voi yleistää,että yli 40 v.olisi liian iäkäs lapsen tekoon.Onnea.
 
suurperhe
Olen 50 ja raskaana, kahdeksas lapsi tulossa. Niin kauan kuin tulee, saa tulla. Lapset pitävät mielen pirteänä ja kunnon hyvänä. Omasta mielestäni jaksan hyvin ja olen onnellinen perheestäni ja upeasta avioliitostani, jossa rakkaus on vain lujittunut vuosien myötä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 16:09 vieras kirjoitti:
Mä laitan rajan 45v ikävuoteen. Mun mielestäni silloinkin on aika turhan iäkäs.
Voi olla, että sun tapauksessa on henkisesti tosiaan sitten liian iäkäs, mutta olet poikkeus, ainakin kun ajattelen omaa tuttavapiiriäni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 23:34 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 16:09 vieras kirjoitti:
Mä laitan rajan 45v ikävuoteen. Mun mielestäni silloinkin on aika turhan iäkäs.
Voi olla, että sun tapauksessa on henkisesti tosiaan sitten liian iäkäs, mutta olet poikkeus, ainakin kun ajattelen omaa tuttavapiiriäni.
Ainakin nämä yli nelikymppiset täällä ovat kovin ilkeetä sakkia. Miksi ei saa olla eri mieltä? Miten se on itseltä pois jos toinen kokee ettei tietyn iän jälkeen enää halua lapsia?
 
Mummeliina
Erilaisia ollaan kaikki.
Se mikä sopii yhdelle, ei sovi aina toiselle eikä tarvikaan.
Itse iloitsisin varmasti kovasti jos elämä lahjoisi minua vaavilla vielä viisissäkymmenissä.
 
Nellilelli


Kiitos Rakkaat Siskot!!!!!
Näistä kirjoituksista saan voimaa toivoa,että itsellänikin vielä onnistaisi.Täytin juuri 40 ja tuntui,että kaikki lapsihaaveet oli ohi juuri sinä päivänä.
Mutta nyt uskon,että vielä minäkin ennätän omaa nyyttiä hoitaa.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 17:15 Nellilelli kirjoitti:
Kiitos Rakkaat Siskot!!!!!
Näistä kirjoituksista saan voimaa toivoa,että itsellänikin vielä onnistaisi.Täytin juuri 40 ja tuntui,että kaikki lapsihaaveet oli ohi juuri sinä päivänä.
Mutta nyt uskon,että vielä minäkin ennätän omaa nyyttiä hoitaa.....
Aivan varmasti ehdit vielä hoitaa omiakin lapsia. Tsemppiä vaan vauvan hankkimiseen. :heart:
 
Äiti -59
Tulin raskaaksi 42-vuotiaana yrittämättä sitä. Tässä iässä pienen lapsen äitinä olemisessa on sekä hyviä että huonoja puolia. Vanhempi lapseni on jo aikuinen.
 
Ruisrumikki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 22:05 Äiti -59 kirjoitti:
Tulin raskaaksi 42-vuotiaana yrittämättä sitä. Tässä iässä pienen lapsen äitinä olemisessa on sekä hyviä että huonoja puolia. Vanhempi lapseni on jo aikuinen.
Ollapa sitten minkä ikäinen äiti tahansa, siinä on aina hyviä ja huonoja puolia ;) Anteeksi saivarteluni =)
 
Tosi rohkaisevaa ja ihanaa kuulla yli 50 v äidiksi tulleista, varsinkin tapaus jossa poika on kirurgi !!! Sain itse yllätysraskaudesta terveen pojan 43-vuotiaana, tytöt jo isoja. Olen todella iloinnut tästä lapsesta ja koko raskausaika oli yhtä onnea. Lukiessani tätä palstaa on välillä tullut epäilyksiä ja olen alkanut tuntea itseni vanhaksi äidiksi. Niin negatiivisia ovat jutut välillä olleet. SIIS- Aivan ihanaa kuulla että on vielä vanhempana lapsen saaneita jotka ovat vieläkin Aira Samulinin kaltaisia !!!!!!!!
 
Ajatelkaa vähän lapsiakin. En väitä että te ette jaksaisi hoitaa lapsianne, koska aivan varmasti jaksatte ja nimeenomaan liian hyvin! Useissa tapauksissa lapsesta tulee syrjäänvetäytyjä eikä hän osaa kohdata vastoinkäymisiä, koska te olette heidät piloille hemmotelleet. Koska teillä itsellänne ei ole omaa elämää. On tärkeää jokaisella äidillä olisi oma elämä ja omat jutut, jotta lapsista kasvaisi täysipainoisia!
Säälittää lastenne puolesta!
 
mam
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 13:20 Minä kirjoitti:
Ajatelkaa vähän lapsiakin. En väitä että te ette jaksaisi hoitaa lapsianne, koska aivan varmasti jaksatte ja nimeenomaan liian hyvin! Useissa tapauksissa lapsesta tulee syrjäänvetäytyjä eikä hän osaa kohdata vastoinkäymisiä, koska te olette heidät piloille hemmotelleet. Koska teillä itsellänne ei ole omaa elämää. On tärkeää jokaisella äidillä olisi oma elämä ja omat jutut, jotta lapsista kasvaisi täysipainoisia!
Säälittää lastenne puolesta!
Ahdasmielisyys? Niin se vain tässä maailmassa on että lapsiasi ja vanhempiasi et voi valita. "vanhan" äidin/isän poismenon pelko on turha, koska kukaan ei täältä lähde siinä järjestyksessä kuin on tullut!
 
Olen 41 ja poika vuoden. Ainoa ongelma on joidenkin ihmisten kauhistelu, jotka ovat nuorina aloittaneet ja lapset melkein aikuisia jo. Töitäkin ehdin tehdä yli 20 vuotta, aloitin 15-vuotiaana ja opiskelin samalla. Vauvan saamiselle ei ole parasta ikää, gyneni mukaan se olisi ollut 17-vuotiaana, eikä ollut sopivaa isiä tiedossa silloin. Tämä on jokaiselle ihan henkilökohtainen juttu, :heart:
 
Itse olen 46v, enkä enää halua lapsia tehdä. Aikuisia lapsia on kolme. Ovat jo kotoa pois muuttaneet. Nyt on taas aikaa itselle. Päivisin hoidan pieniä lapsia työkseni ja tietenkin myös pieniä lapsen lapsiani. Lapset ovat eläman rikkaus, mutta en enää jaksaisi tällä ikää yötä päivää. Kaikki kunnia niille jotka vielä viitsivät. :heart:
 
äisinonnea
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 13:20 Minä kirjoitti:
Ajatelkaa vähän lapsiakin. En väitä että te ette jaksaisi hoitaa lapsianne, koska aivan varmasti jaksatte ja nimeenomaan liian hyvin! Useissa tapauksissa lapsesta tulee syrjäänvetäytyjä eikä hän osaa kohdata vastoinkäymisiä, koska te olette heidät piloille hemmotelleet. Koska teillä itsellänne ei ole omaa elämää. On tärkeää jokaisella äidillä olisi oma elämä ja omat jutut, jotta lapsista kasvaisi täysipainoisia!
Säälittää lastenne puolesta!
Onkos tämä jokin komiikan kuntokoulu? Niin naurettaviä väitteitä edellä :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
anopin ystävätär sai esikkonsa 49 vuotiaana ja mun täytyy myöntää että ihmettelin sitä. ja ihmettelen edelleen... näin ulkopuolisen silmissä lapsen saannille ei ollu vuosien mittaan mitään estettä. sama mies, samat kuviot, vakiintunut elämä jo pitkään. voihan olla ettei sitä lasta vaan oo tullut tätä ennen, en tiedä.
mut jos oletetaan että sitä lasta ennen kahdestaan elely oli oma ratkasu ni ihmettelen että mitähän ne odotti? sopivaa hetkeä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2006 klo 11:48 honiska kirjoitti:
anopin ystävätär sai esikkonsa 49 vuotiaana ja mun täytyy myöntää että ihmettelin sitä. ja ihmettelen edelleen... näin ulkopuolisen silmissä lapsen saannille ei ollu vuosien mittaan mitään estettä. sama mies, samat kuviot, vakiintunut elämä jo pitkään. voihan olla ettei sitä lasta vaan oo tullut tätä ennen, en tiedä.
mut jos oletetaan että sitä lasta ennen kahdestaan elely oli oma ratkasu ni ihmettelen että mitähän ne odotti? sopivaa hetkeä?
maailmassa on paljon asioita joita voi ihmetellä hiljaa mielessään, mutta on sopivampi ettei ajatuksiaan ääneen lausu asianomaiselle ihmiselle. Minun ystäväni oli about 45 v kun lapsen sai, mutta takana oli monta keskenmenoa ja kaikenlaista, mutta ei kaikki sitä tiennyt,ei esimerkiksi minun äitini. Eli sinäkään et välttämättä tästä anoppisi ystävättärestä kaikkea tiedä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2006 klo 17:19 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2006 klo 11:48 honiska kirjoitti:
anopin ystävätär sai esikkonsa 49 vuotiaana ja mun täytyy myöntää että ihmettelin sitä. ja ihmettelen edelleen... näin ulkopuolisen silmissä lapsen saannille ei ollu vuosien mittaan mitään estettä. sama mies, samat kuviot, vakiintunut elämä jo pitkään. voihan olla ettei sitä lasta vaan oo tullut tätä ennen, en tiedä.
mut jos oletetaan että sitä lasta ennen kahdestaan elely oli oma ratkasu ni ihmettelen että mitähän ne odotti? sopivaa hetkeä?
maailmassa on paljon asioita joita voi ihmetellä hiljaa mielessään, mutta on sopivampi ettei ajatuksiaan ääneen lausu asianomaiselle ihmiselle. Minun ystäväni oli about 45 v kun lapsen sai, mutta takana oli monta keskenmenoa ja kaikenlaista, mutta ei kaikki sitä tiennyt,ei esimerkiksi minun äitini. Eli sinäkään et välttämättä tästä anoppisi ystävättärestä kaikkea tiedä

Olen täysin samaa mieltä. Vaikka itselläni lapsikiintiö tulikin täyteen 37 vuotiaana, niin eipä tulisi mieleenkään arvostella ja päivitellä muiden ratkaisuja. jokainen tekee lapsensa silloin kuin itse haluaa. Kun ei kenenkään elämäntilanteista voi todellakaan tietää.
 

Yhteistyössä