jos irtisanoutuu töistä.kauanko karennsi kestää?

  • Viestiketjun aloittaja piipa
  • Ensimmäinen viesti
niin?
niin miksi tuo pitäisi olla 3 v?
Joskus on tilanteita, ettei firmasta irtisanota ketään, mutta ei itsekään enää viihdy siellä. Eikä kaikkien syy tehdä työtä ole raha, vaan muut syyt. Toki rahakin on hyvä syy, mutta sitä oppii tulemaan paljon pienemmälläkin toimeen, jos tarvii. Joskus tuo henkinen hyvinvointi on tärkeämpää kuin työn teko.
Olen itse ison firman ylempää johtoa, ja valitettavan usein näen henkilöitä, jotka roikkuvat vuodesta toiseen hommissa, joissa ei viihdy. Eivät vaihda töitä, vaikka tarjotaan muuta firman sisällä, mutta silti näkee että voidaan huonosti.
Olisiko siinä syytä vaihtaa pois oravanpyörästä???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mieshenkilö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mieshenkilö:
3kk, pitäisi nostaa 3 vuoteen
Miksi?
Siksi, ettei turhin kevein perustein lopetettaisi työntekoa.
Siis kyllä jokaisella täytyy olla oikeus sanoa itsensä irti, varsinkin jos siihen on painavat syyt. Kolmen kuukauden karenssi on kyllä jo sellainen, että ei varmasti ihan heti halua irtisanoutua.
 
shihtzu
Itse olin kerran sellaisessa työpaikassa, josta lähti puolen vuoden sisään 9 työntekijästä 6 pois ja niistä 3 irtisanoi itsensä ja kukaan ei saanut karenssia, kun pystyivät niin hyvin perustelemaan irtisanomisensa, sillä sen verran ahdistava paikka oli. Itse olin määräaikainen ja kun olisi pitänyt siirtyä vakituiseksi niin jäin pois, mielenterveys siellä oli vaarassa.
Kyseistä firmaa ei enää ole, yllätys yllätys.
 
Mie haluaisin irtisanoa itseni, koska olen henkisesti loppu nykyisessä työpaikassa, enkä oo ainoa, mutta juuri ton 3kk karenssin takia en voi.. pakko vain jaksaa päivä/tunti kerrallaan.. jos vain tietäisin mitä haluan seuraavaksi tehdä, hakisin muita töitä, mutta nykyistä työtä en halua tehdä, koska koko hommasta on mennyt maku.. luulin, että tää työ ois sitä mitä haluaisin tehdä koko loppuelämäni, mutta työpaikka on vienyt ilon siitäkin.. :/
 

Yhteistyössä