Jos laitatte joulukuusen, olette vastuuttomia.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joulunvieton ekologisuudessa olisin enemmän huolissani krääsän määrästä, jota hankitaan muovikääreissä ja pakataan vielä papereihin ja naruihin. Tavaraa, jota oikeasti ei ole tarvittu. Joissain perheissä liioitellun kasoittain.

Siinä ei yksi lähikuusi tunnu missään. Tuontikuuset asia erikseen.
Tämä!

Mä haen kuusen omasta metsästä tiheiköstä mitä muutenkin harventaisin.. Ei useinkaan ole maailman kaunein, mutta tuo tunnelmaa ja tuoksua, metsän sisälle.

Ja kädisahalla sahaan joulukuusen.
 
vierailija
Jos otatte aidon kuusen, niin siinä joudutaan kaatamaan hirveästi puita, mikä on pahaksi ympäristölle, sekä edistää ilmastonmuutosta. Myös se puiden moottorisahaaminen edistää ilmastonmuutosta, jos saha toimii bensalla.

Jos hankitte muovikuusen, se taas käyttää paljon muovia, mitä pitäisi välttää. Sitten kun sitä muovia päätyy meriin, niin kalat ja linnut tukehtuu siihen muovikuuseen.

Älkää hankkiko joulukuusta tänä jouluna!
Ei siihen tarvitse kaataa kuin yksi kuusi. Itse kaadan ison puun ja otan latvan joulukuuseksi. Runko saa mädätä metsässä.
 
vierailija
Jos otatte aidon kuusen, niin siinä joudutaan kaatamaan hirveästi puita, mikä on pahaksi ympäristölle, sekä edistää ilmastonmuutosta. Myös se puiden moottorisahaaminen edistää ilmastonmuutosta, jos saha toimii bensalla.

Jos hankitte muovikuusen, se taas käyttää paljon muovia, mitä pitäisi välttää. Sitten kun sitä muovia päätyy meriin, niin kalat ja linnut tukehtuu siihen muovikuuseen.

Älkää hankkiko joulukuusta tänä jouluna!
Ei todellakaan minun YHTÄ kuusta varten kaadeta kuin se yksi ainoa puu. Kummallista logiikkaa aloittajalla.
Joulukuuseksi ei kaadeta mitä tahansa puuta vaan joko talousmetsän harvennuspuu tai muuten kaadetun puun latva, tai sitten varta vasten joulukuuseksi kasvatettu.
 

Yhteistyössä