Jos maksatte lapsille autokoulun mutta yksi lapsi ei haluakaan ajokorttia

iita-mari
no me ei sitä ns.makseta!meillä 2 lasta ja molemmil o tilit mihi kerätään rahaa ja ne saavat käyttää ajokorttiin,autoon,asuntoon tai muuhun tarpeelliseen sitten ku täyttää 18v!
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja iita-mari:
no me ei sitä ns.makseta!meillä 2 lasta ja molemmil o tilit mihi kerätään rahaa ja ne saavat käyttää ajokorttiin,autoon,asuntoon tai muuhun tarpeelliseen sitten ku täyttää 18v!
Ja ne menee kurkusta alas ja biletykseen ne rahat ja sit ollaan isin ja äidin kukkarolla kun tarvitaan oikeasti sitä rahaa.

En antaisi isoja summia rahaa tommoseen käyttöön vielä 18-vuotiaalle... Ja ennenkuin joku älähtää taas, että "ei mun lapset" niin ei sitä kovin pienestä pysty ennustamaan minkälaiseksi 18-vuotiaana tulee...
 
En antaisi. Työkaverilla vanhemmat maksoivat kahden autokoulun ja yksi lapsi ei sairaudestaan johtuen voi ajokorttia hankkia, niin maksoivat tälle lapselle häät.
Eli niin kuin joku jo mainitsi, että sitten mukaan johonkin toiseen elämän suurempaan hankintaan.
 
vieras
Ehkä antaisin jotain muuta tilalle tai sitten ei...En ajatellut koskaan maksaa lasteni autokoulua, vaan saavat itse säästää rahat sitä varten.

Mitäs mieltä olette siitä, että mieheni vanhemmat aikoinaan maksoivat autokoulun vain esikoiselle, muut saivat itse kustantaa sen? Kuulosti minusta ainakin tylyltä, enkä sellaista omille lapsilleni tekisi. Jos maksaisin yhdelle, maksaisin myös muille.
 
en oikein tiedä.. me säästetään rahaa lapselle autokoulua ja autoa varten. jos meille tulee toinenkin tenava, säästetään myös hänelle. Jos toinen ei haluakaan ajokorttia, luultavasti annetaan rahat hänen käyttöönsä, koska ne on hänelle kuitenkin säästetty. Sitä en tiedä, annettaisiinko käteen vai jätettäisiinkö jotain muuta hankintaa varten.
 
Antaisin rahana. Me itse asiassa siskojen kanssa saatiin se rahana ylppärilahjaksi ja isä sanoi, että se on tarkoitettu autokouluun, mutta jos haluaa käyttää sen johonkin muuhun, niin se on oma harkinta. Mä käytin sen silloin 19 -vuotiaana ekan kotini varusteluun ja maksoin sit autokoulun parin vuoden päästä muista säästöistäni.
 
vieras
En. Tottakai muistaisin, ettei tämä lapsi ole ajokorttirahoja saanut ja auttaisin häntä sitten jossain muussa tärkeässä asiassa myöhemmin, mutta en antaisi rahaa. Ei ehkä ihan sama asia, mutta minä pahoitin mieleni jokunen vuosi sitten kun jouduin pyytämään isältäni apua isoon lääkärilaskuun... Isä nimittäin auttoi minua, mutta antoi tismalleen saman rahasumman veljelleni, joka osti rahoilla uuden tv:n. Ei oikein mielestäni mennyt tasan, vaikka tasapuolinen yritti ollakin. Minä kuitenkin maksoin sairauden vuoksi ison laskun, veli marssi kauppaan paremman telkkarin hankintaan....
 

Yhteistyössä