Jos otatte viikonloppuna jotain alkoholia niin mihin aikaan rupeatte ottamaan kun lapset kotona?

  • Viestiketjun aloittaja djnhdj
  • Ensimmäinen viesti
"alkoholiton"
miks pitää juoda sit alkoholia, jos ei kukaan edes ole sitten edes hiprakassa, mikä siinä on pointti? ai niin joo kun se maistuu niin hyvälle.

mä juon itse humaltumiseen (ei perskännejä),mut tosi harvoin ja poissa kotoa,baarissa..

oon mäkin juonut joskus yhden siiderin kotona kun muksut nukkumassa ja on vaikka pelailtu miehen kanssa, mutta en näe siinäkään mitään järkeä, siksi edellisestä kotisiideristä onkin aikaa monta vuotta :D mieskin monesti puhuu et jos ostas saunakaljan ym, mutta ei se sit ikinä ostakaan..sekin juo mielummin muuualla kuin kotona.

ja juu ollaan kumpikin perheistä joissa juotu alkoholia, ehkä sekin vaikuttaa siihen ettei halua juoda oiensa nähtävillä.. vaikka kyllä nuo mun lapset tietää mitä se kalja ja siideri on.

hei, etten ny ihan valehtelis niin oon muutes juonut kotona kun oon ollut lähössä baariin, siinä itseä laittaessa kun mies lasten kanssa niin jo korkannut samalla :D

en vaan ymmärrä mihin ne äidit ja isit tarvii sitä alkoholia kotona joka v-loppu ym..? jos ei kerta humaltumiseen..? ai niin nauttimiseen :D
 
"vieras"
Alkoholi ja lapset eivät vaan natsaa. En koskaan juo lasten nähden. Itse kasvoin alkkisisän kodissa enkä sitä paskaa koskaan/ikinä halua omille lapsilleni! En ole absolutisti, joskus on ihan kiva vetää vaikka perseet olalle mutta se tapahtuu aivan muualla kuin kotona lasten nähden. Tosin hyvin harvoin enää nykyisin.
Jos asut lasitalossa, älä heitä ensimmäistä kiveä.
 
[QUOTE="mä";23283830]Meidän porukat ruukas sanoa aina, ettei se "muutama lasi viiniä" mitään haittaa vaikka lapset olivat hereillä... Itse lapsena en koskaan ollut samaa mieltä. Mutta tämähän onkin se pahin ja lasta vahingoittavin asia, kun aikuinen ei itse kykene näkemään omaa tilaansa ja sitä pientä nousuhumalan tuomaa pelottavuutta.[/QUOTE]

Se on varmaan kiinni monestakin asiasta. Mikä on se "muutama", onko lapset sen jälkeen ihan omin nokkineen vai huolehditaanko niistä silti ihan normaalisti, millaiseksi vanhempien käytös muuttuu sen "muutaman?" jälkeen....
Kyllä mun vanhemmat on ottaneet alkoholia kun ollaan oltu pieniä. Ja hereillä. Ne on pitäneet ihan isommalla porukalla illanistujaisiakin, joihin on jossain määrin kuulunut alkoholi. Vaikka olen ollut kotona, ja hereillä. Onpa voinut olla niinkin, että jollain muulla on ollut lapset mukana, ja meitä mukuloitakin on ollut isompi porukka.
Väittäisin, että mulle ei ole jäänyt minkäänlaisia traumoja ko. tilanteista, en muistele niitä pahalla, päinvastoin. Meillä lapsillakin oli hauskaa.
 
"shihtzu"
Moni sanoo, että kyllä se lapsi vaistoaa pienen hiprakan ja ahdistuu, mutta lapsi on erilaisia, toiset voi ahdistua toiset ei ole moksiskaan. Meillä mun vanhemmat molemmat juo, ei mitään perskännejä vetele, mutta juovat päivittäin ja heitä voi sanoa alkoholisteiksi, vaikkakin hoitavat hommansa ja eivät koskaan ole näkyvästi humalassa. Eivät riitele kännissä, eikä minua ole koskaan häirinnyt heidän juominen millään tasolla, eikä siskoanikaan, mutta veljenäni häiritsee, etenkin nykyään.
Me sisarukset juodaan itse aika vähän, mutta kukaan meistä ei ole kuitenkaan absolutisti.

Itse olen tässä viimeisen vuoden aikana juonut 2 pientä siideriä ja nekin nyt viimeisten kuukausien aikana, johtuen tietysti siitä, että olin melkein koko viime vuoden raskaana.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";23283358]Mä en ikinä "rupea ottamaan". Kuulostaa siltä kuin olisi joku x määrä viinaa tai x määrä humalaa mikä pitäisi hinnalla millä hyvänsä saada juotua/saavuttaa illan aikana. Entä jos ei ehdi tai vaikka lapsi sairastuu? Ilta pilalla? Tosi ahdistavaa.

Jos juon, juon. Käyn baarissa kerran puolessa vuodessa tai kolmena iltana viikossa, ei kuulu muille. Lasten aikana 1 tai 2 on ok, joskus. Mutta siinä vaiheessa kun juomaa alkaa hinkuamaan säännönmukaisesti pe-iltana klo.17, kannattaisi vilaista peiliin ehkä?[/QUOTE]

!
 
"Lotta"
Tuo "ottaa alkoholia" kuulostaa jotekin oudolle ilmaisulle... Juon pullon olutta/lasin viiniä/siideriä tms. silloin kun huvittaa, vaikka keskellä päivää (hervemmin kuitenkin). Riippuu tilanteesta (mitä syödään, onko seuraa jne). En ole koskaan kännissä tai ala kiskomaan kaksin käsin viinaa, kun lapset ovat nukahtaneet :D
 
"jees"
mä lähden kotoota kokonaan pois sillonkun juon, ei oo mitään tarvetta tehdä sitä lapsen seurassa. ja muutenkin, mitä kivaa on juoda ees himassa varsinkin jos kyseessä on humalahakuinen juominen.. pari lasii viiniä ymmärrän.
 
alkkiksen lapsi
Kyllä minä joskus otan sauna lonkeron vaikka lapsi olisi hereillä, en kuitenkaan juo sitä lapsen silmien edessä vaan saunassa. En sillä, että haluaisin piilotella "aikuisten juomia" ja että lapsi saa sen käsityksen että niitä kuuluu salassa juoda(täsä oli vääntöä pariki kertaa palstalla) vaan sen takia että en voisi nauttia siitä yhden lonkeron mausta jos lapsi on läsnä.
Toisekseen, jos mulla VÄHÄNKÄÄN tuntuu että menee päähän (olen aika heikko juomien kanssa) niin osaan lopettaa! Musta on kamalaa, kun joskus sen yhdenkin lonkun aikana tuntee nousevan humalaan, minä samantien kaadan juoman pois. Syyllisyys iskee päälle. Ja tää on sinänsä naurettavaakin, koska en siis pysty aina sitä saunajuomaakaan juomaan :LOL:

Alkoholistien perheessä kasvaneena tiedän mitä se on kun äiti saunaaan mennessä oli selvinpäin ja sieltä tullessaan ei enään pystyssä pysynyt. Lasten nukkumaanlaiton sijaan me laitettiin äitiä nukkumaan. Noita virheitä minä en tule koskaan tekemään. Ja omat rajani tiedän juomisessa lasten aikana, se on se yksi ja yksi vain. Joskus vaan puolet :D
 
[QUOTE="alkoholiton";23283853]miks pitää juoda sit alkoholia, jos ei kukaan edes ole sitten edes hiprakassa, mikä siinä on pointti? ai niin joo kun se maistuu niin hyvälle.

......................................

en vaan ymmärrä mihin ne äidit ja isit tarvii sitä alkoholia kotona joka v-loppu ym..? jos ei kerta humaltumiseen..? ai niin nauttimiseen :D[/QUOTE]

No meitä on moneen junaan. :) Mä en enää nykyään koskaan juo humaltuakseni. Juon viiniä ruoan kanssa juuri koska se maistuu hyvälle. Ja samasta syystä juon sen sauna siiderinkin. Tykkään mausta. En oikeastaan koskaan juo kahta siideriä enempää. Viiniäkin pari lasia.

Toki olen ollut humalassa senkin jälkeen kun lapsia on syntynyt, lapset ei kyllä ole mua humalassa nähneet. Mutta pointti sillä alkoholin ottamisella ei ole ollut humaltuminen.

Nuorempana join sen takia, että tulisin känniin. Joo, mutta se oli silloin kauan kauan sitten. :D
 
miksi...
Olimme kerran hiihtolomareissulla mökillä miehen veljen perheen kanssa. Meillä oli tuolloin vuoden ikäinen lapsi, heillä kaksi vuotias. Siinä koko iltapäivän nämä vanhemmat, miehen veli ja tän vaimo, tissuutelivat siidereitään. Ulkona paistettiin makkaraa lasten kanssa: he tissuttelivat. Tarjosivat muillekkin. Minä en ottanut. Ilallla lasten ollessa nukkumassa he olivat ihan änkyrä humalassa :( ja seuraavana päivänä nukkuivat vaan, mei hoidettiin niidenki lapsi. Mutta kai ne suunnitteli sen etukäteen... Paskamaku jäi suuhun koko reissusta. Ei päästy edes pulkkaileen lähirinteeseen heidän kännäilyjen takia.
 
"niin"
Riippuu varmaan kuin paljon ottaa. Monikin ottaa "ruokajuomaksi" (mukamas) viiniä ja se on hienoo... Jos minä otan lasin viiniä oon jo pienessä sievässä.
Otin hörpyt eilen illalla jääneestä oluesta jo aamu 7.
 
[QUOTE="alkoholiton";23283853]miks pitää juoda sit alkoholia, jos ei kukaan edes ole sitten edes hiprakassa, mikä siinä on pointti? ai niin joo kun se maistuu niin hyvälle.
[/QUOTE]

Tuskin kukaan kossua juo sen takia että se maistuu hyvälle mutta taas viinejä ja hyviä oluita voi juoda ihan vaan sen takia että ne maistuu hyvälle..tai jotkut siiderit.Ja onhan alkoholilla myös rentouttava vaikutus.
 
*tsup*
Ihmiset jotenki aina lyö yhteen kaks asiaa: Alkoholi ja humala.

Mutta hei, ei aina tule humalaa jos juo alkoholia. Keltä on jääny tää välistä?

Sekin että jos se saunaolut esim. rentouttaa mukavasti ja maistuu hyvälle, niin usean mielestä se tarkoittaa että "sää oot kännissä!!". :O Joo hiphei ja hellät tunteet...
 
[QUOTE="niin";23284034]Riippuu varmaan kuin paljon ottaa. Monikin ottaa "ruokajuomaksi" (mukamas) viiniä ja se on hienoo... Jos minä otan lasin viiniä oon jo pienessä sievässä.Otin hörpyt eilen illalla jääneestä oluesta jo aamu 7.[/QUOTE]

Minä otan viinini niin hitaasti, etten ole pienessä sievässä, vaan ihan ajokuntoinen koko ajan :)
 
Tuskin kukaan kossua juo sen takia että se maistuu hyvälle mutta taas viinejä ja hyviä oluita voi juoda ihan vaan sen takia että ne maistuu hyvälle..tai jotkut siiderit.Ja onhan alkoholilla myös rentouttava vaikutus.
Äläs nyt! Mun mielestä kossu maistui hyvälle -nuorempana. :D Viskiä voin vieläkin ottaa lasin ihan vain maun takia. Ja niin, etten enempää alkoholia otakaan.

Mutta kossua en ole juonut vuosiin, joten maku ei varmaan enää miellyttäisi.... luulen ma. :whistle:
 
"sasha"
[QUOTE="Kippura";23283783]Tässä ei tainnut olla kuitenkaan kyse ryyppäämisestä!

Lapsien olisi hyvä nähdä normaalia alkoholin käyttöä, vaikka isän juoma saunakalja tai äidin nauttima lasillinen viiniä (tai toisinpäin). Kun ne lapset kuulee noita ryyppy-juttuja eikä heillä ole ollut mallia miten sitä alkoholia nautitaan sivistyneesti tulee heistä isäsi kaltaisia juoppoja.[/QUOTE]

oon tän kans täysin samaa mieltä. itse voi omalla esimerkillään opettaa kohtuukäytön. saunakaljat tai viiniä ruuan kanssa.mitä pahaa siinä on?
Sit kun menee liiallisuuden puolelle, alkaa askel heittää ja puhe sammaltaa niin voidaan puhua jo rajan ylityksestä mikä on väärin. eräs äiti juuri kaatuillut lasten nähden kännissä kotona. sellasesta jää lapsille pelkoja ja näkeevät täysin väärän tavan.
Miksei suomessa osata tota juomiskulttuuria kuten euroopassa?????? et mitään välimuotoa EI tunneta. se on joko niin että Ollaan juomatta tai sitten perseet.

Ite ainakin otan lasten aikaan mutta sillon on kontrolli hyvinkin tallella, eikä tartte miettiä seuraavana aamuna mitä on tullu lasten aikaan örvellettyä.
 
asap
ei niitä juomia nyt lapsilta pidä piilotella tai piilossa juodakaan, hyvän esimerkin anto kohtuukäytöstä ON tärkeää! Harva sen ymmärtää. Ja veikkaan että nää jotka paasaa täällä niin eivät koskaan ole edes ottaneet kotona sitä saunajuomaakaan, vaan lopettaneet "ryypiskelyn" siihen kun lapsia on tullut talloon, joten ei voida käsittää sitä että se yks ei ole paha-asia, kokeilkaa vaikka.
Ei sitä juomaa tarvi kiskoa kahella kulauksella alas että se kilahtaa nuppiin, vaan mullaki menee ainaki tunti siinä 0,33l juomisessa.
 

Yhteistyössä