Jos saisitte nyt plussan tikkuun pitäisittekö vai keskeyttäisittekö?

  • Viestiketjun aloittaja "Huugo"
  • Ensimmäinen viesti
"noh"
keskeyttäisin. 4 lasta, joista nuorin sai alkunsa pillereistä huolimatta. ihana yllätys ja todellakin tuntuu että eihän tämä perhe olisi sama, ellei häntä olisi, onneksi saatiin hänet, vaikka suunnitelmissa ei lisää lapsia ollut.

mutta nyt lapsiluku täynnä, tuntuu että kroppa ei kestäis ja meistä tuntuu ihan täysin siltä, että nämä on tässä, ja meidän tehtävä on nyt kasvattaa näistä neljästä fiksuja ihmisiä.
yksi lisää olisi väärin heitäkin kohtaan, siksipä tähän ratkaisuun päädyttiinkin muutama kuukausi sitten.
vauva-ajat on aina olleet ihania, ei univelkaa tms. kauhujuttuja, mutta jokainen pieni on uusi ihminen tähän maailmaan, ja me koetaan vahvasti nin, että meidän osalta tämä jatkuu näiden lasten kanssa, ei enää pikkuisia meille.
 
"vieras"
Vaikea kysymys. Jos olisin kymmenen vuotta nuorempi niin ehdottomasti pitäisin mutta nyt kun olen yli neljänkymmennen niin pistää miettimään jaksaisiko sitä enää vauvan kanssa. Toisaalta nyt olisi nuo vanhemmat lapset jo sen verran isoja että heistä olisi varmasti apua vauvan hoidossa. En tiedä pysytyisinkö sitten kuitenkaan aborttiin vaikka aina olen sanonut että mitään iltatähteä en tee. Sekin kyllä huolettaisi jos lapsi ei olisikaan terve niin miten yh:na jaksaisi sairaan/vammaisen lapsen kanssa.
 
kirjo
Olis aivan valtava shokki. Mutta pitäisin. Abortti vaan äärimmäisessä tapauksessa. 4 lasta on ennaltaan, joista nuorin 3kk ja oon yksinhuoltaja. Eipä se elämä paremmaksikaan muuttuis mutta jos ehkäisy todella pettäis niin en aborttiakaan tekis... Onneks ei ole miestä, ja jos minusta riippuu nii ei lähimpään vuoteen tulekaan! :D
 
Olen aina ollut sitä mieltä, etten pystyisi aborttia tekemään, joten en tekisi nytkään, vaikkei ihan vielä ole tarkoitus lapsia hankkia. Ei minulla tällä hetkellä kyllä olisi oikeastaan mitään syytäkään keskeyttää.
 
"huh"
[QUOTE="vieras";26394974]keskeyttäisin, olisi vähän liikaa 50 v synttäreiden kunniaksi synnyttää vielä[/QUOTE]


Samoin, ikää rosin 57 eikä miestäkään. Vaikka olisi pyhästä hengestä siinnyt, en jaksaisi enää. Kuopus vielä kotona, teini.
 
Tätä olen miettinyt viime aikoina (kun eka ovulaatio kuopuksen syntymän jälkeen meni juuri), ja luulen kyllä että keskeyttäisin. Vaikealta tuntuu antaa noille kahdelle olemassa olevallekaan niin paljon huomiota kuin olisivat vailla. Enkä jaksaisi muutenkaan vauva-aikaa, miehen jaksamisesta puhumattakaan(on ollut jo nyt kovilla). Tosin en kyllä mitenkään kevein mielin aborttiin ryhtyisi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti;26396158:
Kiitos. Tyttö tosiaan tämä pienempi :) Naimisiinkin menny :D Niin se elämä on kuljettanu eteenpäin jopa meikäläistä :)
Naimisissakin vielä, onnittelut siitäkin :)

Meille pitäis syntyä kolmas mukelo hetkenä minä hyvänsä. Poika on hän, sikäli mikäli ultriin on luottamista. Tai sitten tulee tyttö, joka puetaan sinisiin :snotty: :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vilinäiti
"vieras"
Oma napa taas näyttää olevan suurelle osalle se ratkaiseva tekijä ja pieni elämänalku murhataan :( surullista. Jos mun kierukka nyt pettäis niin ilman muuta lapsi sais tulla! En todellakaan jaksa/halua tai suunnittele nyt lasta, mutta JOS niin kävis nii sitten lapsi tulis. Abortti ei ole vaihtoehto mulle ikinä eikä se tarvis olla kellekkään. olkaa selibaatissa, jos ette lapsia halua tai menkää sterilisaatioon. näin vältytte murhaamiselta!
 
[QUOTE="vieras";26396294]Oma napa taas näyttää olevan suurelle osalle se ratkaiseva tekijä ja pieni elämänalku murhataan :( surullista. Jos mun kierukka nyt pettäis niin ilman muuta lapsi sais tulla! En todellakaan jaksa/halua tai suunnittele nyt lasta, mutta JOS niin kävis nii sitten lapsi tulis. Abortti ei ole vaihtoehto mulle ikinä eikä se tarvis olla kellekkään. olkaa selibaatissa, jos ette lapsia halua tai menkää sterilisaatioon. näin vältytte murhaamiselta![/QUOTE]

Kysymyshän kuuluikin että JOS niin jostain syystä kävisi. Aika suurelle osalle niistä, jotka täällä ovat keskeyttämiseen kannalla, se olisikin varmasti todella epätodennäköistä tai jopa mahdotonta. Ei se vielä tee kenestäkään murhaajaa, että miettii miten toimisi jossain erittäin epätodennäköisessä, hankalassa tilanteessa, jossa molemmat vaihtoehdot ovat suurin piirtein yhtä huonoja.
 
"Kahden äippä"
Varmaankin keskeyttäisin. Ei olisi mikään helppo päätös silti. Ollaan kuitenkin nykyisen avopuolisoni kanssa mietitty, että meillä on tarpeeksi näissä kahdessa (minun biologisesti) ja oltu onnellisia siitä, ettei meillä ole sinun, minun ja meidän lapsia. Ainoastaan nämä kaksi rakasta ja meidän perhe. Koetaan, että yhteiset lapset toisivat mukanaan eriarvoisuuden riskin tiukan paikan tullen ainakin.
 
"Kahden äippä"
En myöskään koe, että etenkään huolehtiessani ehkäisystä olisin mitenkään velvoitettu haluamaan mahdollisesti siitä huolimatta alkavaa raskautta tai pitämään lapsen. Ja ajattelen niin, että myös olemassa olevien lasten hyvinvointi on aika keskeistä. Sitä paitsi, jos oikein tarkkoja ollaan, niin kierukkahan myös "murhaa" hedelmöittyneitä munasoluja ja estää niitä kinnittymästä kohtuun kasvamaan. Missä nyt kenellekin menee se elämän raja... Tämä lähinnä edellä kommentoineelle keskeytyksen valinneet tuominneelle.
 

Yhteistyössä