Jos sun miesystävä ei arvostaisi sun koiraa, niin jättäisitkö sen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailijapom
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ole vaihtanut aviomiestä, vaikka mieheni ei huolehdikaan kissoista (ei anna ruokaa, ei kerää jätöksiä hiekkalaatikoilta, ei pese hiekkalaatikoita, ei kampaa, ei käytä eläinlääkärillä, ei anna lääkkeitä, ei osta kissanruokaa, ei osallistu kuluihin). Minä olen lemmikit itselleni halunnut ja ottanut 15 vuotta sitten, kun asuttiin miehen kanssa yhdessä, mutta ei tule mieleenkään pakottaa miestä osallistumaan niiden hoitoon. Raja menee siinä, että omia lapsiaan pitää hoitaa. Muiden lemmikkejä ei tarvitse.
 
vierailija
Juuri tuollaisia koira-/eläinihmiset ovat. Koira on yhtä tärkeä osa parisuhdetta kuin itse koiranomistaja ja isännän pitäisi huolehtia molemmista. Mieskö ottaa vain rusinat pullasta jos rakastaa vain sinua eikä koiraa :D :D :D Rakastamalla koiraa rakastaa myös sinua? Entä rakastelemalla?
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Juuri tuollaisia koira-/eläinihmiset ovat. Koira on yhtä tärkeä osa parisuhdetta kuin itse koiranomistaja ja isännän pitäisi huolehtia molemmista. Mieskö ottaa vain rusinat pullasta jos rakastaa vain sinua eikä koiraa :D :D :D Rakastamalla koiraa rakastaa myös sinua? Entä rakastelemalla?
Ei parane yleistäen..
Mulla oli kaksi kissaa kun aloin mieheni kanssa olemaan. Ja on ollut tasan kaksi kertaa, kun olen pyytänyt miestä kissoista huolehtimaan. Ne kerrat olin synnyttämässä mun ja miehen lapsia ;)
Toki tuo kaupasta kissoille ruokaa ja hiekkaa jos olen kauppalappuun ne pistänyt ylös, silittelee ja sylittelee myös jos kissat syliin änkeevät. Mutta minä ulkoilen kissojen kanssa, käytän lääkärissä ja hankin hoitajan jos lähdetään reissuun, siivoan hiekka-astiat ja ruokin.
 
Esim sulla pitkä työpäivä ja sen sijaan että sun miesystävä olisi koiran kanssa, niin lähteekin kavereiden kanssa pois. Onhan se samalla inhottavasti tehty naisystävää kohtaan kun kohtelee huonosti/ välinpitämättömästi toisen rakasta koiraa.
Jos sun naisystävä ei arvostaisi sun radioamatööritoimintaa niin jättäisitkö sen?
Esim sulla pitkä työpäivä ja sen sijaan että sun naisystävä päivystäisi aalloilla, niin lähteekin kavereiden kanssa pois. Onhan se samalla inhottavasti tehty miesystävää kohtaan kun suhtautuu välinpitämättömästi toisen rakkaaseen DX-harrastukseen ja tarpeeseen saada mahdollisimman monta kontaktimaata.

 
vieraisilla
En seurustelis ihmisen kanssa joka vihaisi koiraani tai muita eläimiä. Mille pohjalle suhteen voi rakentaa ihmisen kanssa jota ei arvosta ja ymmärrä ollenkaan. Eihän siitä tulis mitään. Kaikesta ei tarvitse olla samat mielipiteet, mutta tuo asia on mulle vedenjakaja ja kertoo paljon ihmisistä, koska mä olen enemmän eläinihminen kuin ihmisihminen, vai miten tuon sanoisi. :)
 
En seurustelis ihmisen kanssa joka vihaisi koiraani tai muita eläimiä. Mille pohjalle suhteen voi rakentaa ihmisen kanssa jota ei arvosta ja ymmärrä ollenkaan. Eihän siitä tulis mitään. Kaikesta ei tarvitse olla samat mielipiteet, mutta tuo asia on mulle vedenjakaja ja kertoo paljon ihmisistä, koska mä olen enemmän eläinihminen kuin ihmisihminen, vai miten tuon sanoisi. :)
Eli se, että ei suostu ilmaiseksi koiranhoitajaksi omat menot unohtaen, tarkoittaa että vihaa koiria? Sinä varmaankin vihaat ihmisiä (eli et suostu käyttämään automaattisesti omaa vapaa-aikaasi muiden lapsia ja vanhuksia holhoten)?
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailija
En seurustelis ihmisen kanssa joka vihaisi koiraani tai muita eläimiä. Mille pohjalle suhteen voi rakentaa ihmisen kanssa jota ei arvosta ja ymmärrä ollenkaan. Eihän siitä tulis mitään. Kaikesta ei tarvitse olla samat mielipiteet, mutta tuo asia on mulle vedenjakaja ja kertoo paljon ihmisistä, koska mä olen enemmän eläinihminen kuin ihmisihminen, vai miten tuon sanoisi. :)
Eli jos miesystävälläsi olisi lapsia, niin haluaisitko hoitaa heitä kesälomasi ajan, illat ja viikonloput, jos mies on töissä? Jos et halua hoitaa, niin tarkoittaako se, että vihaat miehen lapsia?
 
vierailijaPom
Haittaako se, jos yhtenä päivänä koira joutuu olemaan vähän aikaa itsekseen? Miehellä oli muita suunnitelmia. Mieti asiaa toiselta kannalta: haluaisitko sinä oikeasti, että kumppanisi joutuu muuttamaan omia suunnitelmiaan ja menemisiään koirasi takia?
Mun mielestä se olisi voinut mennä illalla kavereidensa kanssa kun mä olen kotona, eikä päivällä kun mä joudun olemaan töissä. Sit kun tulen töistä, ei ole ruoka tehty, ei siivottu, ei tiskejä eikä pyykkejä laitettu, sit pitäis olla kiihkeästi suuteloimassa tmsp vaikka koira on jalat ristissä odottanut koko päivän! Ei kiitos sanon minä. Kunhan lomat on ohi, niin sit on myös meidän yhteiset päivät ohi.
 
vierailijaPom
Jos sun naisystävä ei arvostaisi sun radioamatööritoimintaa niin jättäisitkö sen?
Esim sulla pitkä työpäivä ja sen sijaan että sun naisystävä päivystäisi aalloilla, niin lähteekin kavereiden kanssa pois. Onhan se samalla inhottavasti tehty miesystävää kohtaan kun suhtautuu välinpitämättömästi toisen rakkaaseen DX-harrastukseen ja tarpeeseen saada mahdollisimman monta kontaktimaata.

Juu ei... Siis sehän ero tuossa on että tuo laite ei tarvi hoitoa kuten elävä olento.
 
vierailija
Haittaako se, jos yhtenä päivänä koira joutuu olemaan vähän aikaa itsekseen? Miehellä oli muita suunnitelmia. Mieti asiaa toiselta kannalta: haluaisitko sinä oikeasti, että kumppanisi joutuu muuttamaan omia suunnitelmiaan ja menemisiään koirasi takia?
No juuri tätähän se ap haluaa... Koska koira on niin rakas. Meilläkin on koira, useampikin itse asiassa. Vaikka ne on mulle rakkaita, niin en oleta niiden olevan sitä muille, enkä todellakaan arvioi ihmisten arvostusta/kiintymystä muhun sen perusteella, miten he suhtautuvat kotiimme.
 
vierailijapom
Ei parane sitten ottaa sellaisia harrastuksia - varsinkaan eläviä - joista ei itse selviydy.

Mitenköhän se koira pärjää sitten, kun ap ei enää seurustele miehen kanssa? Ei varmaan yhtään sen paremmin tai huonommin kuin nytkään.
Lapset hoitavat mutta olivat nyt isillä. Tämä ei oikeasti olisi ollut paljon vaadittu mieheltä joustaa tämän kerran. Olisi edes mennyt vasta illalla kavereiden kanssa ja muutenkin aikuinen mies satsaisi perheeseen eikä kavereihin, ja koira kuuluu perheeseen.
 
Mun mielestä se olisi voinut mennä illalla kavereidensa kanssa kun mä olen kotona, eikä päivällä kun mä joudun olemaan töissä. Sit kun tulen töistä, ei ole ruoka tehty, ei siivottu, ei tiskejä eikä pyykkejä laitettu, sit pitäis olla kiihkeästi suuteloimassa tmsp vaikka koira on jalat ristissä odottanut koko päivän! Ei kiitos sanon minä. Kunhan lomat on ohi, niin sit on myös meidän yhteiset päivät ohi.
No mutta ongelmahan on sitten sinun osaltasi ratkaistu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Lapset hoitavat mutta olivat nyt isillä. Tämä ei oikeasti olisi ollut paljon vaadittu mieheltä joustaa tämän kerran. Olisi edes mennyt vasta illalla kavereiden kanssa ja muutenkin aikuinen mies satsaisi perheeseen eikä kavereihin, ja koira kuuluu perheeseen.
Niin no - se on paljon vaadittu ihmiseltä, joka haluaa mieluummin olla kavereidensa kanssa kuin hoitaa koiraa. Sinusta se olisi varmaan ollut vaan kiva tapa viettää päivää, mutta jospa miestä ei se koiranhoito niin kauheasti kiinnosta. Hän on varmasti sietänyt koiraa "osana pakettia" ja suhtautunut siihen aika neutraalisti, hyväksynyt sen, että koira on sinulle ihmisten veroinen perheenjäsen - mutta jokin raja miehelläkin on ja hän ei ole kuitenkaan halunnut uhrata itse liikaa koiran takia.

Mutta nyt kun päätit erota miehestä, koska häntä ei joku päivä kiinnostanutkaan hoitaa sun koiraa, niin ongelma varmaan ratkeaa sillä. Jos vielä joskus seukkailet, niin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota siihen, että uusi kumppani rakastuu myös sun koiraan.
 
vierailija
Hyvin se on tämäkin provo täällä rauhassa kasvanut. Hiivaa vielä vähän päälle, odotas ku pierasen:

"Pankaa koira lihoiksi... ap sitä panee muutenkin."

Prööt... siinä vielä vähän hiivaa tälle provolle. Koittakaahan antaa provon vielä pullistua ja kasvaa, ennenko pannaan uuniin.
 
vierailija
Ap, etsi seuraavaa kumppania esim. koiranäyttelystä, agilityharrastuksen parista tai koirapuistosta. Löydät ainakin koiraihmisen. Mutta älä pliis tuu sitten tänne avautumaan, että "mies laittaa aina koiransa mun edelle...." kun kato se koira on rakas ja tärkeä jne...
 

Yhteistyössä