Jos sun miesystävä ei arvostaisi sun koiraa, niin jättäisitkö sen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailijapom
  • Ensimmäinen viesti
Ap, etsi seuraavaa kumppania esim. koiranäyttelystä, agilityharrastuksen parista tai koirapuistosta. Löydät ainakin koiraihmisen. Mutta älä pliis tuu sitten tänne avautumaan, että "mies laittaa aina koiransa mun edelle...." kun kato se koira on rakas ja tärkeä jne...
Siis yhdynnässä edelle vai? Siinä samassa sessiossa, koira edelle ja muija perään vai? Ei kai... hyi toi on jo sairasta! Miten sä tommosia edes ajattelet?! Olkoon miten rakas koira tahansa.
 
vierailijapim
Ap, etsi seuraavaa kumppania esim. koiranäyttelystä, agilityharrastuksen parista tai koirapuistosta. Löydät ainakin koiraihmisen. Mutta älä pliis tuu sitten tänne avautumaan, että "mies laittaa aina koiransa mun edelle...." kun kato se koira on rakas ja tärkeä jne...
Tämä mies vakuutti rakastavansa koiria ja hänellä on itsellääkin ollut koira. Siksi olisi voinut ajatella että hän olisi ollut myös käytännössä koiran hoitoon aivan vapaaehoisesti/ jopa innolla osallistuva.

Sä joka huutelet provoa: Sä varmaan elät sellaisessa omahyväisessä kuplassa johon ei mahdu ajatus että joidenkin ihmisten elämä ja arvomaailma voi olla täysin erilaista kuin sinulla. Mun elämässä on varmaan paljon muutakin mitä pitäisit uskomattomana/ provona. Mitta ne on eri stoori.
 
Tämä mies vakuutti rakastavansa koiria ja hänellä on itsellääkin ollut koira. Siksi olisi voinut ajatella että hän olisi ollut myös käytännössä koiran hoitoon aivan vapaaehoisesti/ jopa innolla osallistuva.
No harmin paikka, että mies ei nyt sitten ollutkaan sellainen kuin olit toivonut. Mutta eikös ole parempi, että asia tuli selville nyt. Ehkä tapaat joskus sellaisen miehen, joka ei laita kavereitaan sinun koirasi edelle. Ja joka on muutenkin innokas koiranhoitaja.
 
vierailija
Naisystävälläni on kaksi sisäkissaa ja kaksivuorotyö, vietämme paljon aikaa juurikin siitä syystä hänen luonaan, koska ruokinta, hiekkalaatikot ja onhan niilläkin sosiaalisia tarpeita. Jos tiedän, että naisella on esim 6-12 h aukko ettei pääse kotonaan käymään, niin käyn mielelläni ruokkimassa, siivoamassa laatikot ja vähän leikittämässä niitä.

Toki, jos minulla on menoja (vaikka haluaisin yksin tai kavereiden kanssa lähteä bisselle), oli ne pakollisia tai ei, niin ei kyllä raasta sielua jättää niitä kisuja keskenään, pärjäähän ne helposti 12 h keskenään, kunhan safkaa ja vettä on.

Jos tämä olisi ongelma, en voisi kuin ihmetellä miksi niitä elukoita pitää hankkia jos ei itse pysty niistä huolehtimaan? Varsinkin koirien kanssa, pitää niitä nyt sisällä koko päivä, varsinkin jos asuu rivarissa/kerrostalossa. Naapurit kiittää.
 
vierailijaPom
Naisystävälläni on kaksi sisäkissaa ja kaksivuorotyö, vietämme paljon aikaa juurikin siitä syystä hänen luonaan, koska ruokinta, hiekkalaatikot ja onhan niilläkin sosiaalisia tarpeita. Jos tiedän, että naisella on esim 6-12 h aukko ettei pääse kotonaan käymään, niin käyn mielelläni ruokkimassa, siivoamassa laatikot ja vähän leikittämässä niitä.

Toki, jos minulla on menoja (vaikka haluaisin yksin tai kavereiden kanssa lähteä bisselle), oli ne pakollisia tai ei, niin ei kyllä raasta sielua jättää niitä kisuja keskenään, pärjäähän ne helposti 12 h keskenään, kunhan safkaa ja vettä on.

Jos tämä olisi ongelma, en voisi kuin ihmetellä miksi niitä elukoita pitää hankkia jos ei itse pysty niistä huolehtimaan? Varsinkin koirien kanssa, pitää niitä nyt sisällä koko päivä, varsinkin jos asuu rivarissa/kerrostalossa. Naapurit kiittää.
Kissan helpommin voikin jättää sisälle jos osaa käydä laatikolla. Eikö sitä muka saisi vähän toiselta toivoa apua jos tarvitaan!? Mitä se sellainen yhteiselo on että kumpikin vaan pärjätköön omillaan, turha tulla apuja pyytelemään. En tajua. Kai sitä idea on puolin ja toisin olla avuksi.
 
vierailija
Kissan helpommin voikin jättää sisälle jos osaa käydä laatikolla. Eikö sitä muka saisi vähän toiselta toivoa apua jos tarvitaan!? Mitä se sellainen yhteiselo on että kumpikin vaan pärjätköön omillaan, turha tulla apuja pyytelemään. En tajua. Kai sitä idea on puolin ja toisin olla avuksi.
Tottakai apua voi pyytää, mutta toisten avun varaan ei voi elämäänsä laskea. Sinun tyylisi kuulostaa ennemmin pakottamiselta kuin avun pyytämiseltä.
 
vierailija
ymmärtäisin, jos koira olisi teidän yhdessä hankkima. kuitenkin sun koira, eikä miehen tarvi sitoutua mihinkään ellei niin halua. tietenkin voisitte keskustella yhdessä, että haluaako mies käyttää ja ruokkia koiran ennen kuin itsekkin lähtee ulos.
 
Kissan helpommin voikin jättää sisälle jos osaa käydä laatikolla. Eikö sitä muka saisi vähän toiselta toivoa apua jos tarvitaan!? Mitä se sellainen yhteiselo on että kumpikin vaan pärjätköön omillaan, turha tulla apuja pyytelemään. En tajua. Kai sitä idea on puolin ja toisin olla avuksi.
No ei minusta parisuhteen idea ole saada apua koiranhoitoon tai muihin kotiaskareisiin. Kyllä parisuhteella vähän toisenlainen funktio on.
 
vierailija
:ninja: Pistä se ukko pihalle, tärkeintähän elämässä on se räkyttävä piski..joka tarvii 24/7 seuraa, hoitoa ja huolenpitoa...miehestä viis!
Joo, jos elukka on sun niin ei sen ukkos sitä tarvi huolehtia! Ethän säkään hoida sen moottoripyörää tai autoa??? Eriasia jos koira on yhdessä hankittu ja päätetty ottaa, niin silloin mies on velvoitettu huolehtimaan siitä.
 
vierailija
Kissan helpommin voikin jättää sisälle jos osaa käydä laatikolla. Eikö sitä muka saisi vähän toiselta toivoa apua jos tarvitaan!? Mitä se sellainen yhteiselo on että kumpikin vaan pärjätköön omillaan, turha tulla apuja pyytelemään. En tajua. Kai sitä idea on puolin ja toisin olla avuksi.
Itse asiassa kissakin voi stressata jäädessään yksin
 

Yhteistyössä