Jos täällä joku äiti purkaa pahaa oloaan, on ehkä masentunut ja uupunut..

  • Viestiketjun aloittaja Miettikääs
  • Ensimmäinen viesti
Miettikääs
tarkoituksena saada ehkä neuvoa ja tukea, tai sitten vaan kirjoittamalla olonsa sanoiksi helpottaa oloaan.. Minkä vastaanoton täältä valitettavan usein saa?
Morkataan, haukutaan, syyllistetään.. lyödään jo lyötyä ja saadaan aikaiseksi vielä pahempi olo. vaikkei itse ole kokenut uupumusta, masnenusta tai muuta mielenterveyden sairauksia, voi silti kuunnella ja osoittaa myötätuntoa. ihmisyyttä, välittämistä.

Vaatii varmasti paljon kirjoittaa/sanoa se olonsa eikä pitää vaan kaiken sisällään. Silloin se vastaanottaja pitäisi olla ymmärtävä ja empaattinen, eikä teilaaja! palstalla sekä real life. Ei ihme, kun tapahtuu näitä että isä/äiti on surmannnut perheensä ja itsensä tai tekevät muita järjettömyyksiä!! :(
 
Olen samaa mieltä, että haukkuvat ja syyllistävät purkavat niin usein pahaa katkeraa oloaan -mutta ihan oikeasti, on olemassa paljon parempiakin paikkoja sen tekemiseen kuin tämä palsta! On paljon parempi lähteä terapiaan ja käyttää lääkkeitä kuin haukkua jokainen vastaantulija, oma mies ja lapset! Mitä muuta voi odottaa pahan eteenpäin laittamisesta kuin, että se alkaa kiertää ja lyö lopulta omaan selkään ja todella kovaa!
 
mm
Näin juuri.
Jos ei ymmärrä esim masennusta, ehkä kannattaa ennemmin vaieta, kuin teilata.
Ei kaikkia pidä hyysätä ja paijata, mutta jos joku aidosti apua pyytää, ei ensimmäisenä tarvitse teilata?
Asioista voimme olla eri mieltä ja rakentavasti, mutta sellainen hyeenalauman raatelu ei kai ole koskaan paikallaan?
 
Musta taas on typerää lähteä hakemaan sääliä jostain nettipalstoilta. Masennus sun muu on mielen heikkoutta, ei muuta ku itseään niskasta kiinni niin hyvin kaikki menee. Maalaisjärkeä kehiin ihmiset!
Oli mullakin paniikkihäiriö masennuksen ohessa ja jumalattomat lääkitykset joiden ansiosta laihduin laihtumistani enkä osannut kuin seinää toljottaa, yksinkertainen ratkaisu heittää lääkkeet menee ja ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse. Piste ja kiitos :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Musta taas on typerää lähteä hakemaan sääliä jostain nettipalstoilta. Masennus sun muu on mielen heikkoutta, ei muuta ku itseään niskasta kiinni niin hyvin kaikki menee. Maalaisjärkeä kehiin ihmiset!
Oli mullakin paniikkihäiriö masennuksen ohessa ja jumalattomat lääkitykset joiden ansiosta laihduin laihtumistani enkä osannut kuin seinää toljottaa, yksinkertainen ratkaisu heittää lääkkeet menee ja ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse. Piste ja kiitos :saint:
:eek: :/
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja hullui:
MUTTA pitää ajatella mihin sitä purkaa!
mtt on sivuja missä on samankaltaisia ihmisiä samassa tilanteessa,ei äiti palsta ole sitä varte!
Eikös tämä palsta ole myös sitä varten?
Meitä on täällä äitejä, joita yhdistää erilaiset lapsiperheen ilot ja surut.

Suruissa ja murheissa täältä voi saada hyvän alun avun saamiseen, jos itse ei tiedä mistä etsiä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Musta taas on typerää lähteä hakemaan sääliä jostain nettipalstoilta. Masennus sun muu on mielen heikkoutta, ei muuta ku itseään niskasta kiinni niin hyvin kaikki menee. Maalaisjärkeä kehiin ihmiset!
Oli mullakin paniikkihäiriö masennuksen ohessa ja jumalattomat lääkitykset joiden ansiosta laihduin laihtumistani enkä osannut kuin seinää toljottaa, yksinkertainen ratkaisu heittää lääkkeet menee ja ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse. Piste ja kiitos :saint:
:eek: et varmaan ole tosissasi,ethän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Musta taas on typerää lähteä hakemaan sääliä jostain nettipalstoilta. Masennus sun muu on mielen heikkoutta, ei muuta ku itseään niskasta kiinni niin hyvin kaikki menee. Maalaisjärkeä kehiin ihmiset!
Oli mullakin paniikkihäiriö masennuksen ohessa ja jumalattomat lääkitykset joiden ansiosta laihduin laihtumistani enkä osannut kuin seinää toljottaa, yksinkertainen ratkaisu heittää lääkkeet menee ja ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse. Piste ja kiitos :saint:
on mullakin masennus ja paniikkihäiriö mutta ei kyllä sellasta lääkitystä että seiniä toljottelisin :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Musta taas on typerää lähteä hakemaan sääliä jostain nettipalstoilta. Masennus sun muu on mielen heikkoutta, ei muuta ku itseään niskasta kiinni niin hyvin kaikki menee. Maalaisjärkeä kehiin ihmiset!
Oli mullakin paniikkihäiriö masennuksen ohessa ja jumalattomat lääkitykset joiden ansiosta laihduin laihtumistani enkä osannut kuin seinää toljottaa, yksinkertainen ratkaisu heittää lääkkeet menee ja ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse. Piste ja kiitos :saint:

:eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ilmukka:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Musta taas on typerää lähteä hakemaan sääliä jostain nettipalstoilta. Masennus sun muu on mielen heikkoutta, ei muuta ku itseään niskasta kiinni niin hyvin kaikki menee. Maalaisjärkeä kehiin ihmiset!
Oli mullakin paniikkihäiriö masennuksen ohessa ja jumalattomat lääkitykset joiden ansiosta laihduin laihtumistani enkä osannut kuin seinää toljottaa, yksinkertainen ratkaisu heittää lääkkeet menee ja ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse. Piste ja kiitos :saint:
on mullakin masennus ja paniikkihäiriö mutta ei kyllä sellasta lääkitystä että seiniä toljottelisin :eek:
Tämä oli kyllä lähinnä ihan omasta kokemuksesta. Masennuksesta selviää kyllä, lääkkeillä tai ilman ja paniikista myös.. oma asenne on vaan niin pirun ratkaiseva. Tunnen toki ihmisiä jotka ovat todella masentuneita, voimia kaikille heille, mutta valitettavasti tunnen myös paljon ihmisiä jotka HALUAVAT olla masentuneita ja mt-ongelmaisia. Ne kun ei ole mitään leikin asioita.
Mutta jos tullaan purkamaan tänne sellaista, että nyyh mua masentaa ja ajattelin tappaa itseni ja lapseni, niin ei se mitään positiivisia fiiliksiä mussa herätä. Täällä kun on niin pirun helppo tulla sääliä kerjäämään ja huomiota hakemaan vaikka ei sen kummempaa syytä olisikaan. Jos ei ole älliä lähteä sitä apua oikeasti hakemaan jos sen tarpeessa on, niin paska juttu.

Tarkennukseksi sanottakoon, että mielessä tässä lähinnä tuo eilinen harmaan kirjoittama "tapan itseni ja lapseni"-juttu. Noissa ei voi ku miettiä itkeäkö vai nauraa, ja ratkaisu on nauraa. Muutenhan sitä istuis sitten ihan paskana miettimässä, että nytkö se niitä muskujaan tappaa :eek:
Ei ole leikin asia ei. Täällä kuitenkin tulee paljon paskajuttuja vastaan, provoja, joilla ei ole muuta yarkoitusta kuin yrittää järkyttää toisia keinolla millä hyvänsä. Niitä kun plaraa päivästä toiseen vuoden päivät niin johan alkaa turtumaan :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Musta taas on typerää lähteä hakemaan sääliä jostain nettipalstoilta. Masennus sun muu on mielen heikkoutta, ei muuta ku itseään niskasta kiinni niin hyvin kaikki menee. Maalaisjärkeä kehiin ihmiset!
Oli mullakin paniikkihäiriö masennuksen ohessa ja jumalattomat lääkitykset joiden ansiosta laihduin laihtumistani enkä osannut kuin seinää toljottaa, yksinkertainen ratkaisu heittää lääkkeet menee ja ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse. Piste ja kiitos :saint:

Etpä taida olla ollut oikeasti masentunut, jos olet sitä mieltä että se on vain mielen heikkoutta!

Masennus on sairaus, joku johtuu ihan konkreettisista asioista aivojen kemiassa yhdistettynä elämän onnettomiin tapahtumiin.

Masennustakin on monenlaista. Monesti oikeasti masentunut ei edes ymmärrä olevansa sairas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bohemia:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Musta taas on typerää lähteä hakemaan sääliä jostain nettipalstoilta. Masennus sun muu on mielen heikkoutta, ei muuta ku itseään niskasta kiinni niin hyvin kaikki menee. Maalaisjärkeä kehiin ihmiset!
Oli mullakin paniikkihäiriö masennuksen ohessa ja jumalattomat lääkitykset joiden ansiosta laihduin laihtumistani enkä osannut kuin seinää toljottaa, yksinkertainen ratkaisu heittää lääkkeet menee ja ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse. Piste ja kiitos :saint:

Etpä taida olla ollut oikeasti masentunut, jos olet sitä mieltä että se on vain mielen heikkoutta!

Masennus on sairaus, joku johtuu ihan konkreettisista asioista aivojen kemiassa yhdistettynä elämän onnettomiin tapahtumiin.

Masennustakin on monenlaista. Monesti oikeasti masentunut ei edes ymmärrä olevansa sairas.
No älä :eek:
 
meitsi
Olen samaa mieltä ap:n kanssa!! Ei nämä sivut pelkästään hurvittelua varten ole. Joillekkin on vain vaikeaa keskustella läheisen tai tuntemattomankin kanssa ongelmistaan.
 
Ihan sama oliko kyseessä palsta vai omaelämäni. Harvan on vaikea antaa tukea, jos tarvitsen. On helpompi teilata heikompi. Jos olen sairas tai maseentunut, mä saan helposti kaikki omaa egoaan pönkittävät ympärilleni antamaan ohjeita. Silläkö saan taas voimia huomiseen? Aina ei ole helppo ymmärtää toisen ongemia, itsekkään en aina kavereideni ongelmia ymmärrä, mutta aina voi silti yrittää tukea. Joskus se toinen tarvitsee "potkua peffaan", mutta senkin voi antaa nätisti, eikä tarvitse kokonaan toista teilata.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Musta taas on typerää lähteä hakemaan sääliä jostain nettipalstoilta. Masennus sun muu on mielen heikkoutta, ei muuta ku itseään niskasta kiinni niin hyvin kaikki menee. Maalaisjärkeä kehiin ihmiset!
Oli mullakin paniikkihäiriö masennuksen ohessa ja jumalattomat lääkitykset joiden ansiosta laihduin laihtumistani enkä osannut kuin seinää toljottaa, yksinkertainen ratkaisu heittää lääkkeet menee ja ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse. Piste ja kiitos :saint:
Sinulla on hieman suppea kuva maailmasta. Kun minä pystyn, niin tottakai muutkin pystyvät tekemään juuri niin kuin minä teen. Piste ja kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja ilmukka:
Tämä oli kyllä lähinnä ihan omasta kokemuksesta. Masennuksesta selviää kyllä, lääkkeillä tai ilman ja paniikista myös.. oma asenne on vaan niin pirun ratkaiseva. :|



Asenne on ratkaiseva, mutta millä saat positiivisen asenteen, jos kaikki vain "potkivat päähän" ja parantavat egoaan sun kustannuksella?
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja ilmukka:
Tämä oli kyllä lähinnä ihan omasta kokemuksesta. Masennuksesta selviää kyllä, lääkkeillä tai ilman ja paniikista myös.. oma asenne on vaan niin pirun ratkaiseva. :|



Asenne on ratkaiseva, mutta millä saat positiivisen asenteen, jos kaikki vain "potkivat päähän" ja parantavat egoaan sun kustannuksella?
Pitäs vaan koittaa löytää se oma tapa.. mulla oli aikoinaan ihmisiä sortamassa, mutta sitten mun asenteeksi tuli "v*ttu mähän näytän niille" ja ihan v*ttuillessani nousin ahdingostani. Siitä se alunperin lähti, agressiosta saa uskomattomat voimat :eek: Monet vuodet mä oon etsimällä etsinyt vaikka väkisin positiiviset puolet asioista (joista niitä ei edes löydy) joten musta huumori on mun henkireikäni kuten sarkasmikin. Aistillisuus, kaiken ympärillä olevan noteeraaminen, maut, hajut.. niistä mä löydän positiivisuutta.
Vaikka maailman ihmiset on pahoja, ei esmes luonto ole siihen syyllinen. Menipä taas syvälliseksi :saint:
 
huh
Kun minä olin masentunut, en sitä aluksi edes ymmärtänyt, oli vaan sietämätöntä olla ja elää. En olisi ymmärtänyt hakea apua, mutta onnekseni minulla oli ystävä, joka vihdoin sai minut ymmärtämään tilani, auttoi hakemaan apua, tuki ja neuvoi.
Nyt, masennuksesta jo vuosia sitten parantuneena minun on helppo sanoa, että siitä toipuu, mutta kun aikoinaan minulle niin sanottiin, en osannut sitä uskoa.
Ja CotHai, taisi juuri sinulla olla se sellainen muoti-masis, kun voit noin sanoa, että otaa itseään niskasta kiinni, ja hallllooooo, eikös tässä olla lehdistä seurattu surullista masennuspotilaan tarinaa, ja hänhän taisi itse lääkityksensä lopettaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Kun minä olin masentunut, en sitä aluksi edes ymmärtänyt, oli vaan sietämätöntä olla ja elää. En olisi ymmärtänyt hakea apua, mutta onnekseni minulla oli ystävä, joka vihdoin sai minut ymmärtämään tilani, auttoi hakemaan apua, tuki ja neuvoi.
Nyt, masennuksesta jo vuosia sitten parantuneena minun on helppo sanoa, että siitä toipuu, mutta kun aikoinaan minulle niin sanottiin, en osannut sitä uskoa.
Ja CotHai, taisi juuri sinulla olla se sellainen muoti-masis, kun voit noin sanoa, että otaa itseään niskasta kiinni, ja hallllooooo, eikös tässä olla lehdistä seurattu surullista masennuspotilaan tarinaa, ja hänhän taisi itse lääkityksensä lopettaa?
Muoti-masis, minulla? Tuote en koskaan ole tullut ajatelleksikaan :eek: Joskin masennukseni ja paniikkini laukaisivat asiat, joita elämässä sattuu. (lue: raiskaus, auto-onnettomuus + kuollut ystävä + oma pysyvä vammautuminen, veljen kuolema yliannostukseen sun muuta pientä)
Äläkä huijaa, itsekin totesit että siitä selviää.. ja itse minäkin lääkitykseni lopetin seinään enkä ketään ole tappanut, huono vertaus.
 
huh
Jep, mutta tarkoitankin, että kaikilla ei ole sitä ystävää, joka minulla oli, joten edes täällä puhuminen voi auttaa, kaikki kun eivät pääse puhumaan edes mielenterveyshoitajan kanssa, saavat vain lääkityksen.

Ennenkaikkea jokut kirjoittavat väsymyksestä, huolista, jne, joista me muut näemme, että ehkä ko henkilön todella pitäisi hakea apua, mutta hän itse ei vain sitä tajua! Ja ehkä tajuavat/rohkaistuvat hakea apua kun täällä ensin pahaa oloaan purkavat?!

Toisekseen en todellakaan väittänyt, että sinä olisit mitään pahaa tehnyt, mutta fakta on, ettei lääkityksen lopettamista itsekseen kuin seinään suositella missään nimessä. Sinulla se meni hyvin, mutta monella taasen ei.

Myöskin, sinä olet selvinnyt omalla tavallasi, mutta selvinnyt, mutta sinulta ei löydy ymmärrystä kohtalotovereillesi?
 

Yhteistyössä