Jos teille tulee lapsivieraita

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis apua..oikeastikko minä olen vain ainut joka antaa syödä muuallakin??!! :eek:
Miksi ihmees teillä ei saa syödä muualla? siis ihan hyvällä kysyn,että onko teillä täs takana joku hyvä selitys tms.
En jaksa jynssätä ruokaa ja juomaa sohvalta, matolta, lattialta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis apua..oikeastikko minä olen vain ainut joka antaa syödä muuallakin??!! :eek:
Miksi ihmees teillä ei saa syödä muualla? siis ihan hyvällä kysyn,että onko teillä täs takana joku hyvä selitys tms.
No ihan kiva on asettua koko perheen voimin pöydän ääreen syömään kaikessa rauhassa. Ei katsella telkkaria siin samalla, vaan puhutaan ihan kaikkea muuta.. myös kätevää siivoamisen kannalta jne. Jotenkin ällöä sellaiset sohvat, joista näkee että siinä on tosiaan ruokailtu useampaan otteeseen..

 
Keittiössä syödään meilläkin niin lapset kuin aikuisetkin. Juhlallisissa tilanteissa pidemmän pöydän ääressä olohuoneen puolella, mutta aina pöydän ääressä sielläkin. Enkä edes sanoisi olevan mitenkään "tiukkapipoista" vaan pikemminkin hyvä tapa, joka säästää turhilta sotkuiltakin olohuoneen puolella. Mutta tokihan jokainen saa ja pitääkin omassa kodissaan elää omalla tyylillään =)
 
vieras
Ei sen kummempaa syytä miksi meillä syödään aina keittiössä, mutta meillä on tupa keittiö joten se on sillon sama syödä keittiön pöydässä kun mennä 3m päähän sohvalle. Ja aina tippuu jotain oli syöjä aikuinen tai lapsi.
 
Vain keittiössä syövät vieraatkin, koska meillä on sellainen sääntö että ruokapöytä on syömistä varten. Erikoistapauksissa (synttärit jne) kun muutkin syövät ympäri kotia, saavat lapsetkin niin tehdä - sekä omat että vieraat.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
En anna. Jos vanhemmat ei komenna, niin puutun asiaan.
Peesi! Ja sit kun lapsivieraat ovat lähteneet pöydästä pois, niin enää ei tulla takaisin napsimaan herkkuja lautasilta ja karata taas takaisin leikkeihin. Kun syödään niin syödään pöydän ääressä, ja sen jälkeen on leikin aika.
Meilläkin syödään ainoastaan pöydän ääressä ja komennan,jos muualle ruokaa kuskataan. Mutta tuo,että lapset jo nousseet pöydästä ja palaavat takaisin napsimaan on hankala. En osaa muiden lapsia siinä komentaa ja omanikin siinä innostuu samaan hommaan,vaikka tietää että niin ei saa tehdä. häntä kyllä komennan. Miksi vanhemmat ei komenna omiaan!?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis apua..oikeastikko minä olen vain ainut joka antaa syödä muuallakin??!! :eek:
Miksi ihmees teillä ei saa syödä muualla? siis ihan hyvällä kysyn,että onko teillä täs takana joku hyvä selitys tms.
Tuota tuota, ekaks tulee tavat, sitten kangassohva kiinteällä verhoilulla ja sitten vimpaks murenat pitkin huushollia.
Mä sain kauheeta noottia kun paljastin jokin aika sitten täällä, et meillä on kangassohva (kylläkin irrotettavilla päällysteillä). Kun marmatin, etten tykkää että muiden vauvat kuolailee ja puklailee sen päällä. Oman vauvankin alla on aina huopa tai iso pyyhe jos se on sohvalla.
Suurinpiirtein hulluksi haukkuivat, kun talossa on lapsi ja kangassohva.
 
pikku panda
Kyllä meidän lapset uskoo ihan nätisti sanomalla kyläpaikoissa, jos pöydän ääressä pitää syödä. Toki heitä komennettaan ja saa muutkin tarvittaessa komentaa, jos en itse jostainsyystä ole paikalla.
 
Mitäs sit jos ne vieraat muksut ei tottele, vaan syövät missä sattuu ja sotkevat?? ja vanhemmat ei sano mitään? Pistättekö vieraan muksun jäähylle vai mitä?
Mä komentaisin lasta kuin omaani, eli tekisin selväksi että meillä määrään minä.
Olettaisin myös, että lapsen vanhempi puuttuu asiaan ja laittaa omansa aisoihin...

Kerran on käynyt noin, lisäksi ne lapset mm. repivät meidän lasten sängyistä patjat ja lakanat pois, sotkivat verhot, siirsivät lastenhuoneessa kaikki mahdolliset tavarat (mukaanlukien pöydän, tuolit ja telkkarin) väärään paikkaan, eivätkä suostuneet käskyistä huolimatta siivoamaan. Tonkivat vaatekaappeja ja heittivät vaatetta lattialle. Sain komentaa pää punaisena, eivätkä totelleet, äiti ei tehnyt mitään. Sanoin äidille että kiva kun kävitte, kiitti ja hei, tuolla on ovi, enkä ole enää päästänyt tätä perhettä meille.
 
Meillä ei kukaan syö keittiössä, mutta joko ruokkiksen- tai olkkarinpöydän ääressä vain syödään. Ainut poikkeus on lasten synttärit, jolloin voidaan ottaa sipsit ja namit muualle ja muutenkin saa silloin tulla hakemaan santsia pitkin päivää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis apua..oikeastikko minä olen vain ainut joka antaa syödä muuallakin??!! :eek:
Miksi ihmees teillä ei saa syödä muualla? siis ihan hyvällä kysyn,että onko teillä täs takana joku hyvä selitys tms.
Mä en jaksa siivoilla vieraiden lähdettyä kaatuneita mehuja ja pullanmuruja ym. ruuan tähteitä koko kämpästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mitäs sit jos ne vieraat muksut ei tottele, vaan syövät missä sattuu ja sotkevat?? ja vanhemmat ei sano mitään? Pistättekö vieraan muksun jäähylle vai mitä?
Mä komentaisin lasta kuin omaani, eli tekisin selväksi että meillä määrään minä.
Olettaisin myös, että lapsen vanhempi puuttuu asiaan ja laittaa omansa aisoihin...

Kerran on käynyt noin, lisäksi ne lapset mm. repivät meidän lasten sängyistä patjat ja lakanat pois, sotkivat verhot, siirsivät lastenhuoneessa kaikki mahdolliset tavarat (mukaanlukien pöydän, tuolit ja telkkarin) väärään paikkaan, eivätkä suostuneet käskyistä huolimatta siivoamaan. Tonkivat vaatekaappeja ja heittivät vaatetta lattialle. Sain komentaa pää punaisena, eivätkä totelleet, äiti ei tehnyt mitään. Sanoin äidille että kiva kun kävitte, kiitti ja hei, tuolla on ovi, enkä ole enää päästänyt tätä perhettä meille.
:eek: Törkeää!
 
Mitäs sit jos ne vieraat muksut ei tottele, vaan syövät missä sattuu ja sotkevat?? ja vanhemmat ei sano mitään? Pistättekö vieraan muksun jäähylle vai mitä?


Jos olen huomannut vieraan lapsen lähtevän vaikkapa jeksin kanssa, olen sanonut, että meillä syödään vain pöydässä. Koskaan ei ole kukaan ollut tottelematta.
 
En mielelläni. Muutaman kerran olen antanut periksi kun eräs kamu pyysi, että heidän lapsensa saisivat syödä jätskiä muualla kuin pöydän ääressä...meillä oli sitten 4 jädestelevää pilttiä tahrimassa olkkaria. Juuh, ei sitten enää viimesen kerran jälkeen... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Suurinpiirtein hulluksi haukkuivat, kun talossa on lapsi ja kangassohva.
Meillä on kaksi lasta ja kaksi kangassohvaa :D. Mitäpä muutakaan....muovisohvat vai, tai jotkut nahkasohvat? :$
Lateksi tai pvc vois olla kätevä ; )
Tai sellaiset läpinäkyvät päälliset sohviin, tyyliä ameriikka :D
 
Meillä syödään keittiössä. Jos lasten äiti tai isä ei puutu asiaan niin sillon minä huomautan että meillä syödään vain keittiössä.

Ja kun me ollaan kylässä niin en anna lasten lähteä keksin tai minkään muun syötävän kanssa ruokapöydän äärestä pois.
 

Yhteistyössä