Jos tulisit vahingossa raskaaksi, mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja Jouluylläri
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="veera";22660975]Jaa ottaisinkohan ihan enstex yhteyttä tonne yläkertaa, varmaa johonkin korkeampaan voimaan pitäis uskoa, mulla on meinaan poistettu kohtu reilu vuosi sitten[/QUOTE]

Tai sitten potilasvahinkokeskukseen, koska joku olisi mokannut pahasti?
:D
 
joopa joo
Tietenkin ymmärrän että ehkäisystä huolimatta voi raskaaksi tulla, mutta kun täällä kysellään sitä tyyliin " vahingossa".. Eli ihan kuin olisi todella yleistä että esim. kierukkaehkäisy pettää tms. Voin kertoa että olen kuullut tapauksista joissa kierukkaehk. pettää mutta hassua että en ole 5v ehkäisyneuvolassa työskenneltyäni törmännyt yhteenkään tällaiseen tapaukseen vielä. Eli ei ole yleistä. Monesti olen kuullut näistä vahingoista mutta on sitten selvinnytkin että ehkäisy unohtui ja pillerit ottamatta, kierukka vaihtamatta jne. Takerrun nyt lillukanvarsiin, mutta ärsyttää nämä vahingossa jutut.
 
"vieras"
Tietenkin ymmärrän että ehkäisystä huolimatta voi raskaaksi tulla, mutta kun täällä kysellään sitä tyyliin " vahingossa".. Eli ihan kuin olisi todella yleistä että esim. kierukkaehkäisy pettää tms. Voin kertoa että olen kuullut tapauksista joissa kierukkaehk. pettää mutta hassua että en ole 5v ehkäisyneuvolassa työskenneltyäni törmännyt yhteenkään tällaiseen tapaukseen vielä. Eli ei ole yleistä. Monesti olen kuullut näistä vahingoista mutta on sitten selvinnytkin että ehkäisy unohtui ja pillerit ottamatta, kierukka vaihtamatta jne. Takerrun nyt lillukanvarsiin, mutta ärsyttää nämä vahingossa jutut.
Takerrutaan urakalla eli tuskinpa ne, joilla (oikeasti) pettänyt kierukka sinne ehkäisyneuvolaan tulevat, ne menevät ihan tavalliseen neuvolaan...
 
:/
Vähän aikaa sitte jouduin tällaisiakin miettimään. LÄhtökohtana siis se että syön pillereitä ja sitte tuliki välivuotoja jolloin aloin miettimään että onko niissä tarpeeksi hormoneita. Onneksi en ollut raskaana koska tässä tilanteessa se olisi ollut katastrofi. Olin juuri muutama viikkoa aikaisemmin aloittanut haastavan työn minkä olin hakemalla hakenut ja saanut. Olin ollut kotona lasten kanssa aikasemmin. Olis menny kämppä vaihtoon mikä ei tietenkään olis onnistunu ilman sitä työpaikkaa joten olisin vakavasti harkinnut keskeytystä.
 
"eee"
No kyllä aika yllättynyt olisin, kun syön kuitenkin pillereitä ja seksikumppanikaan (joka on oikeastaan periaatteessa exä) ei ole sisälle tullut aikoihin.
Yllätys siis olisi, eikä kyllä mihinkään parhaaseen elämäntilanteeseenkaan tulisi (itse asiassa todella huonoon saumaan) :D Tosiaan tuo mieskin on oikeastaan exä, jonka kanssa on uudelleenlämpenemistä tapahtunut, joten yllätyksen negatiivisuus/positiivisuus olisi aika lailla hänen suhtautumisestaan kiinni... Yksin en lasta pitäisi, eli se olisi vähän niin kuin exän päätös sitten siinä vaiheessa, että palattaisiinko yhteen ja ruvettaisiin perheeksi. Jos ruvettaisiin, niin olisin kyllä varmaan ensijärkytyksestä toivottuani aikas onnellinen :p
 
EI kiitos
En pitäisi. Kaksi lasta löytyy ja elämä on mukavan leppoisaa. En jaksaisi alusta yövalvomisia ja vaipparumbaa ja kolmas lapsi sotkisi aika paljon meidän elämäntyylisä. ELi pidetään huoli ettei sitä vahinkoa käy ja jos käy niin abortin teen.
 
äitllä oli..
Tietenkin ymmärrän että ehkäisystä huolimatta voi raskaaksi tulla, mutta kun täällä kysellään sitä tyyliin " vahingossa".. Eli ihan kuin olisi todella yleistä että esim. kierukkaehkäisy pettää tms. Voin kertoa että olen kuullut tapauksista joissa kierukkaehk. pettää mutta hassua että en ole 5v ehkäisyneuvolassa työskenneltyäni törmännyt yhteenkään tällaiseen tapaukseen vielä. Eli ei ole yleistä. Monesti olen kuullut näistä vahingoista mutta on sitten selvinnytkin että ehkäisy unohtui ja pillerit ottamatta, kierukka vaihtamatta jne. Takerrun nyt lillukanvarsiin, mutta ärsyttää nämä vahingossa jutut.
Mun äidillä on pettänyt tavallinen kierukka kaksi kertaa. EKa kerta toi äidin ja isän vahingon myötä yhteen, meni kesken kun kierukka poistettiin. Toisella kertaa oli kohdun ulkopuolinen raskaus joka päätyi munatorven repeytymiseen. Uskon et noi on harvinaisia mut ite en ton perusteella kyl kierukkaa ottas..
 
Tietenkin ymmärrän että ehkäisystä huolimatta voi raskaaksi tulla, mutta kun täällä kysellään sitä tyyliin " vahingossa".. Eli ihan kuin olisi todella yleistä että esim. kierukkaehkäisy pettää tms. Voin kertoa että olen kuullut tapauksista joissa kierukkaehk. pettää mutta hassua että en ole 5v ehkäisyneuvolassa työskenneltyäni törmännyt yhteenkään tällaiseen tapaukseen vielä. Eli ei ole yleistä. Monesti olen kuullut näistä vahingoista mutta on sitten selvinnytkin että ehkäisy unohtui ja pillerit ottamatta, kierukka vaihtamatta jne. Takerrun nyt lillukanvarsiin, mutta ärsyttää nämä vahingossa jutut.
Onha niitä vahinkoja ja "vahinkoja". Itse olen syöny joka ainoa pillerin ajallaan ja todellakin ois vahinko. Minä olen kierukkaylläri itse. Ja siis aivan tahaton tapaus. Yleisyydestä en tiedä ja miten ehksyneuvolassa voiskaan välttämättä törmäillä kun moni pitääkin vauvan eikä kaik varmaa äitineuvolassakaan puhu vahingosta.
 
vierass
Olis shokki...mulle tehty sterilisaatio joten lapsiluku meillä ehdottomasti täys..joten tällä hetkellä ajatuksessa tekesin abortin, mut todellisuudessa vaikee sanoa mitä siinä tilanteessa tekis
 
Itse olisin onnellinen, jos tällainen "vahinko" kävisi. Tosin hieman pelottaisi sektioarven kestäminen toisen synnytyksen kohdalla, ettei vaan joutuisi uudelleen sektioon. Toiveissa olisi uusi raskaus, kunhan tuosta sektiosta olisi nyt edes se 6 kk aikaa. :)
 

Yhteistyössä