Joulukuiset 2010

***JOULUKUISET LUMIHIUTALEET 2010***







Tervetuloa kaikki joulukuun 2010 nyyttien vanhemmat jakamaan vauva-arjen suruja ja iloja!


Mukana keskustelevat:

(lapsen syntymäaika - nimimerkki - sukupuoli - mitat - raskausviikot ja laskettu aika)


10.11.

Unelmahöttö - tyttö - 2300g, 43cm - rv 36+2 (la 6.12.)

12.11.
Tesmis - tyttö - 2705g, 45cm - rv 36+4 (la 6.12.)

23.11.
aarteeni - tyttö - 3540g - rv 37+2 (la 12.12.)

26.11.
marrari - tyttö - 2150g,46cm - rv 38+5 (la 5.12)

29.11
solmu - tyttö - 3860g, 52cm - rv39+3 (la 3.12).



******

1.12.
Bamse - poika - 3420g, 50cm - rv 39+4 (la 4.12)

2.12.
Azalea - Aino - 3335g, 48cm - rv 36+5 (la 25.12.)

4.12.
kadak - tyttö - 4342g, 52cm - 41+1 (la 26.11.)
annimanni - tyttö - 3045g,48cm - rv 36+5

5.12.
kultapossu - tyttö - (la 29.11.)

6.12.
Daewen - tyttö - 3390g, 50cm - 42+1 (la 22.11.)
Saz - poika - 3460g, 51cm - 38+4 (la 16.12.)

7.12.
mamadread - Valtsu - 2560g, 46cm - rv 35+4 (la 7.1.)
Ennu81 -pikku-E - 3020g, 48 cm - rv 36+6
klementine - tyttö - 3340g, 49cm

9.12.
Linnna - Nessa - 3440g, 49cm - 42+0
Lillikka - tyttö - 3732 g 50 cm
hara - tyttö - 2960g, 48cm - rv 37+0 (la 30.12.)

11.12.
Leenu84 - Mila - 3420g, 50cm - rv 40+2 (la 9.12)
Nipsu74 - poika - 3920g, 51,5cm - rv 41+1 (la 3.12.)

14.12.

L-84 - poika - 3690g, 51cm
Hopsuliina - poika - 3735g, 51cm - 39+0 (la 21.12.)

13.12.
Keltakaneli - poika - 3670g, 52cm - rv 41+0 (la 6.12.)

14.12.
EE - poika -

15.12.
Hampiainen - Rasmus - 3750g, 50cm - rv 41+0
Elovena80 - tyttö - 4080g, 51,5cm -

16.12.
Ruusunlehti - tyttö - 3870g, 53cm - rv40+3 (la 13.12.)

17.12.
Saparo-81 - tyttö - 3390g, 48cm


18.12.

mimmi84 - tyttö - 4920g, 52cm - rv 39+6 (la 19.12.)
donter - tyttö - 3850g, 49cm - rv 41+0 (la 11.12.)

20.12.
lumi-enkeli - poika - 2990g, 49cm - rv 39+6 (la 21.12.)
Metsätähtönen - poika - 3840g, 51cm - (la 23.12.)

22.12.
kathie - tyttö - 2975g, 47cm - rv 39+2 (la 27.12.)

23.12.
neitoperho83 - tyttö - 3370g, 51cm - rv38+6 (la 31.12.)

24.12.
Lapintaika - tyttö - 3595g, 51cm - (la 19.12.)

25.12.
_lokakuu_ - tyttö - 3390g, 51cm - rv 40+1

27.12.
Ninnianneli - tyttö - 3700g, 50cm - (la 19.12.)

29.12.
Safiatou - poika - 4295g, 54cm - rv42+2 (la 13.12.)
Miime - poika - 3530g,49cm

30.12.
Ökkis - Papu- 4370g, 52.5cm -

******

1.1.
anve - tyttö - 3650g, 50,5cm - rv 41+3 (la 22.12.)

2.1.
wendyduck - tyttö - 3180g, 48cm - (la 28.12.)

5.1.
pingupongu - Nasu - 3224g, 49cm - rv 41+1 (la 28.12.)




Vanhoja keskusteluja joulukuisten lumihiutaleiden odotuspinosta:


http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...010-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...10-syyskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1851035-joulukuiset-lumihiutaleet-2010-lokakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1867623-joulukuiset-lumihiutaleet-2010-marraskuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1883483-joulukuiset-lumihiutaleet-meidan-kuu/#post22570595

 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa vaan keskustelua aloittamaan! Olen lupautunut päivittämään pinoa vaikka itse vielä tuolla joulukuisten odotuspuolella kirjoittelenkin. Laittakaahan tietojanne joko tähän ketjuun tai yksityisviestillä minulle, niin lisäilen teitä sitten listalle.
 
olenkin sitten ensimmäinen tälle sivulle ilmottautunnut!

elikkä 29.11 tyttö 3860g- 52cm-rv39+3 (la 3.12).

tänään pikkunen täyttää jo viikon päivät menee vaan nopeasti ohi,ei oikeestaan ehdi mitään tehdä ku tuntuu että aamupalan jälkeen pimenee ja on jo ilta. mulla on toi vanhempi tyttö vasta vuoden niin kaikki pitää tehdä ns.tuplaten.eilen alkoi kävelemään pääsee suurimalta nostelemisilta toivottavasti nopeesti!

oma olo on hyvä ainoastaan selkä on tosi kipee tai oikea puoli, että jalkaa ei pysty liikuttamaan eteen päin. ei auta muu kun istua hetken niin kipu loppuu. muuta ei synnytyksestä ei jäänyt jälkiä paitsi vielä 5kg muttä eiköhän nekin pikkuhiljaa poisu.

solmu & pikkanen 1vk

ps.miten niitä yksityis viestejä lähetetään? voi olla että jossain on ollut juttua mutta ohi on mennyt??
 
Kiitos mamad tästä pinosta!

azalea Hyvän kokonen tyttö noilla viikoilla teillä =)

Mä kävin taas tänään lääkärissä jälkivuodon takia, kirjottelin siitä jo tonne odotuspuolelle pari viikkoa sitten. Nyt oli jo helpottamaan päin, kunnes tänään holahti kunnolla housuun lenkillä ollessa, siis ei side riittänyt. Kävin sit lääkärissä, ei mitään tulehdukseen tms. viittaavaa, huomenna varmuudeks labraan, jossa otetaan tulehdusarvot ja hemoglobiini....Kohtuhan multa ultrattiin jo viikko synnytyksen jälkeen, kun tuli isoja hyytymiä...Sais tää jo loppua...

Tesmis ja likka 25pv
 
Marrari ja pikku "tipi" mukana myös!

Eli 26.11.2010 tyttö, 2150g ja 46cm, rv 38+5 (la 5.12)

huomenna tytöllä ikää jo kaks viikkoa :O nopeesti menee aika, ku on nii paljo tekemistä! :)
kirjottelempa lisää myöhemmin.

Marrari ja pikku tipi 13vrk
 
ja kultapossu tervetuloa vaan ja sait muuten nyytin syliin mun laskettuna päivänä ja menikö mun veikkaus oikeen että lähet sairaalaan 4 päivä? :DD
Minä sitte varmaan kuuluisin tuonne marraskuun vauva puolelle mutta pysyn kyllä täällä, ku on mukavaa ja "tuttua" porukkaa :))
 
Ilmoittaudun mukaan! Meille syntyi pikkuprinsessa itsenäisyyspäivänä 6.12. klo 03:54, mitat 3390g/50cm ja myssy 35,5cm. :heart: Viikkoja ehti kertyä 42+1 eli laskettu aika oli 21.11.! Synnytystä käynnisteltiin neljänä päivänä, ennenkä saatiin toivottua tulosta, mutta neiti saapuikin sitten pitkän odottelun jälkeen pikatoimituksena 4h 5min synnytyksellä (ponnistus 24min). :)

Tyttö on valtavan suloinen ja tempperamenttinen ja tekee kyllä jo selväksi, kuka määrää tahdin... :D Omalla kohtaa maito ei oikein meinaa ottaa noustakseen ja yöt on olleet vaikeita, kun vauvan rytmi on vähän päin honkia. Päivisin nukkuu hyvin, mutta yöt on yhtä kitinää. Lisämaitoon jouduttu turvautumaan, kun oma ei yksinkertaisesti riitä millään, ainakaan vielä.
 
Sain listan päiviteltyä. Hiukka hiljasta on, mutta kuka sitä kerkeekään koneella kokoajan häärimään, kun on nyytit kainalossa. :heart:

Me käytiin tänään pojan kanssa sairaalassa paino- ja bilirubiinikontrolleissa ja hyvät oli tulokset! Paino oli viikonlopun aikana noussut 170g ja biliarvotkin laskussa, joten hyvillä mielin voidaan vauva-arkea jatkaa eikä syöttelyitäkään tarvitse kellontarkasti jatkaa, vaan enempi lapsentahtisesti.

Synnytyksestä on kohta viikko ja tosi kivasti oon palautunut. Jälkivuotoa tulee edelleen ihan kivasti, mutta ei oo kipuja eikä hyytymiä. Muistan, että esikoisestakin tuli pitkään vuotoa... Kuinka pitkään ootte muut vuodelleet?

Kylmä on, taitaa olla aika pienet toiveet päästä näiden lumihiutaleiden kanssa pariin kuukauteen ulkoilemaan sen enempää.. :/

mamadread ja ihme 6 päivää
 
Kiitos mamadread listan päivityksestä :)

Mulla jälkivuoto väheni selkeästi jo sairaalassa ja muuttui selvästi limansekaiseksi. Sitten olinkin vähän ihmeissäni, kun kotona viime viikon loppupuolella ei vähentynyt enää ja jopa näytti taas välilä enemmän veriseltä. Kysyin asiasta tytön bilikontrollisessa ja asia kuulemma ok, jos ei tule kipuja/isoja hyytymiä. Niitä ei ole ollut :) nyt vuoto taas jo selkeästi limaista ja kohta varmaan riittää pelkkä pikkuhousunsuoja.

Joo ulkoilut rajoittuvat autoon menoon ja poistuloon. Mutta meillä ainakin tuo uni näyttää maittavan sen lähemmäksi 20 h vuorokaudessa sisälläkin :D

Hassua...olin ajatellut, että seksihalujen palaamiseen menee aikaa ja olin jo miettinyt, että mitäs sitten jos menee kuukausia : / Nyt kuitenkin jos vähän halitaan miehen kanssa, niin molempia tekee ihan pirusti mieli :p Ei vaan vielä pysty tikkien takia :stick: Mites muilla?

Azalea ja Luru 11 päivää
 
Mulla kanssa vuoto sairaalassa väheni, mut sit lisääntyi ja nyt tulee tasaista tahtia. No, kaipa se siitä pikkuhiljaa loppuu.

Meillä ei oo autoa, niin ei oikein päästä vauvan kanssa liikkumaan nyt mihinkään. Taksilla liikkuminen tulee pirun kalliiksi, nimittäin. :) Ensi viikon tiistaina olisi 2 viikkoa täynnä ja jos ei oo järjettömät pakkaset, niin ajattelin, että kauppaan vois ainakin pikkumiehen kärrätä. Meillä ei kuitenkaan oo kuin muutaman minuutin matka sinne. Sais viime hetken jouluostokset ostettua. Oon vähän huolissani, kun joulusuklaat jäi ennen synnytystä ostamatta ja niitä ei oo yhtään vielä... :D
Esikoisen kannalta toivoisin, että pakkaset ei olisi alkuvuodesta kovat, pääsisi sekin vähän puistoon iltapäivisin leikkimään. Onneksi on sentään sit aamupäivät päiväkodissa, niin saa siellä ulkoiltua.

Mies eilen varovasti kyseli tuosta seksistä, että koskakohan vois olla mahdollisuus. Mä sanoin, että odotetaan nyt että ompeleet sulaapi ja jos toi vuotokin vähän vähenis. Meillä takana tooooosi pitkä kuiva kausi, kun oli seksikielto ennenaikaisuuden riskin takia eikä ehditty sitä edes rikkoa ennen kuin tää poju päätti tulla. No, kaipa sitä vielä ehtii. :D Mulle riittää vielä tällä hetkellä lämpö ja läheisyys mainiosti!

mamadread ja ihme 1 vko
 
Moikka!
Mäkin ilmottaudun tälle puolelle =)
1.12 poika 3420g ja 50cm rv 39+4 (LA 4.12)

Meillä tulee huomenna täyteen jo 2 viikkoa,hurjaa miten aika menee. Poika tuntuu jo kasvaneen ja jäntevöityneen vaikka pieni vielä onkin,muttei enää samanlainen rääpäle.

Ulkoilua odotetaan kovasti ja ainakin etelä-Suomeen on luvattu lauhtuvaa viikonlopuksi,joten josko pääsis ulos pikkumieskin.

Jälkivuoto mullakin väheni selvästi heti muutaman päivän jälkeen,mutta sitten sitä alkoi tulla taas runsaammin. Nyt on taas vähenemään päin. Kysyin lääkäriltä asiasta (vaikka tää on jo kolmas,niin jotkut asiat vaan unohtuu) niin hän sanoi että on normaalia että vuodon määrä ja "laatu" vaihtelee. Kunhan ei tule kuumetta,kovia kipuja tai tosi runsasta haisevaa vuotoa.

Seksistä... Meilläkin, ylläri, mies odottaa jo koska pääsis hommiin ;)
Mä pelkään tulehduksia niin paljon,että haluan kyllä odottaa jälkivuodon loppumista. Ennen jälkitarkastusta kuitenkin,niin tietää kysyä lääkäriltä,jos sattuu tai tuntuu muuten epämukavalta.

Bamse ja poju 1vko 6pvä
 
Ilmottaudun myös mukaan tänne vauvautuneiden puolelle.
11.12 tyttö 3420g ja 50cm rv 40+2 (LA 9.12)

Katsoinkin, että Bamsen poju on syntynyt tismalleen samoille mitoilla. Kivaa.

Eilen kotiuduttiin. Rankka yö takana, kun neiti tilas maitoa klo 22-06, nukkuen oikeastaan vain tunnin pätkän 4.30-5.30. Ja äiti oli kuuden aikaan ukon lähtiessä aamunavetalle jo jokseenkin väsynyt.... No, onneksi neiti sit nukkuikin klo 11 asti ja esikkokin klo 9 asti, jolloin isi jäi seuraksi ja sain siis ite aamupäivässä nukkua vauvan kanssa ruhtinaaliset 5 tuntia vain yhdellä tissin tyrkkäyksellä suuhun. Päivä meni kans telkkoissa ja tankkaillessa sit, mut nyt on posottanu nukkua kiltisti jo kolme tuntia... Siis rytmi on aivan hakusessa, jännittää jo ens yön unet valmiiksi, kun nyt iltapäivällä jaksaa nukkua, niin kai sitä taas tankataan illalla/yöllä =( No, jospa tämä tästä. Korviketta oon vähän antanu lisäksi, kun tississä roikkuu, ja eihän sieltä niin tiheeseen mitään tule vielä kun ei oo kai ihan maito vielä laskeutunukkaan. Tuttia kokeilin tänään iltapäivällä ja ihan rupes luputtamaan ja nukkukin sen kanssa pätkän, oiskohan kannattanu viime yönäkin jo tuttia kokeilla ???

Jälkivuoto: laitoksella väheni jo.

Seksi: mielessä, mutta ei ajatustakaan itse teoista, koska alapää vielä turvonnut ja tikkejä siellä rivi. Eppari ja yksi isompi repeymä =( Mut paranemaan päin, istumaan on kuitenkin alusta asti pystynyt ja ainut, että pissiessä kirveli, nyt sekin jo helpompaa =)

Ja eiköhän jutut täällä vilkastu, kunhan arki asettuu ja porukka kasvaa.

Leenu ja poppis 3 pv
 
Heippa,

ai ootte jo ilmestyneet vauvapuolelle :) Tässä meidän tiedot vielä.

kadak - tyttö - 4.12.2010 4342g, 52cm - 41+1 (la 26.11.2010)

Ensimmäisessä neuvolassa oli tullut vähän painoa lisää verrattuna kotiutumispainoon ja pituutta saatiin mitattua jo huimat 53 cm. Ei ihan pikkuneiti meillä. Nyt torstaina neuvolassa painokontrolli.

Täällä voidaan jo vähän paremmin, kun isi ja isoveli alkaa olla terveempiä ja oma flunssakin parempi. Ihanana uutuutena tuli peräpukamia - yöks - koitan hoidella rasvalla. Jälkivuotoa on aika paljon vielä ja alapäätä kutisee (ehkä toi välilihan leikkaushaava tai sit tullu taas hiivaa?).

Isoveli on vielä vähän outona tästä kaikesta ja uhmaa on selvästi enemmän. Mutta siskoa paijaa ja pussaa kovasti. Mutta niin ihanaa olla nelihenkinen perhe.

Pieni prinsessamme tuolla paukuttelee ja niin toivon, ettei tulisi mitään koliikkia, niin kuin esikoiselle. Maito on noussut mielestäni hyvin ja pikkuinen imee tiuhasti (lue: äiti ei juurikaan nuku).

Ihanaa vauvantuoksuista arkea kaikille! :heart:

kadak & pikku-ruu 10 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun nyt tänne joulukuistenkin puolelle sillä meidän neiti syntyi 9.12 (LA 25.11).

Meidän tiedot tulee tässä:

Linnna - tyttö - 9.12.2010 3440g 49cm py 34,5cm - 42+0

Tyttö punnittiin tänään ja hänelle on tullut 200g syntymäpainoon. Vielä ei ole tarvinnut korviketta antaa kun oma maito riittää tyydyttämään tytön tarpeet ja nukkuu yleensä tyytyväisenä 3-4 tuntia kerrallaan.

jälkivuoto vähentynyt, kohta voidaan siirtyä jo pikkuhousunsuojiin.

Linnna & prinsessa 6 vrk
 
Täällä ei jälkivuoto ole vieläkään loppunut, manailin sitä jo odotuspuolella. Tai nytkin se on sillai et pikkuhousunsuojalla pärjäis, mutten uskalla, koska sitä sitten taas joku päivä holahtaa kunnolla housuihin. Viime viikolla olin lenkillä, niin yhtäkkiä huomasin, että side meni läpi ja tuli aikamoinen kiirus kotiin. No lääkäriin pääsin samantien, ei ole mitään tulehdusta tms. Ja sehän ultrattiin jo viikko synnytyksen jälkeen hyyytymien takia. No vuoto väheni yhtänopeesti kuin alkoikin, kunnes viikonloppuna taas yhten yönä nousin sängystä ja taas, kunnolla tuli verta ja iso hyytymä, sitten taas vietinkin puolituntia vessassa, kun en päässy pois. Nyt vuoto on taas minimaalista, seuraavaa satsia odottelen...

Täällä tyttö on kasvanut hirveesti, vaikka alkuun jouduttiin kasvukontrolliin, kun paino laski liiaksi heti syntymän jälkeen. 1kk neuvola jo takana, pituutta tullut jo 5senttiä lisää ja paino noussut 1,2 kiloa siitä mitä se oli alimmillaan...Toki tyttö ei mikään iso ole...Vastas 1kk neuvolassa mun syntymämittoja...eli siis 50,5cm ja 3640g, syntymämitat 45cm ja 2705g. Joten hyvin syö ja kasvaa, äiti on ainakin tyytyväinen :D

Tesmis ja tytteli 4vko6pv
 
Täällä vauva-arki rullaa tasaista tahtia. Aikamonet vaipat on tullut vaihdettua ja öitä valvottua. Tämä poju on tosin melko kiltti öisin, herää keskimäärin 3 tunnin välein syömään, mutta muuten nukkuu kiltisti. Ei tosin suostu nukkumaan kuin vieressä ja imetyssessiokin kestää semmoisen 1-1,5h kerrallaan. Onneksi ollaan kuitenkin säästytty yöllisiltä itkemisiltä ja mahavaivoilta tähän asti!

Meillä esikoinen 6v on ollut aika riehakkaalla tuulella ja selvästi kaipaa mun huomiota tosi paljon. Mies on hienosti paikkaillut huomiovajetta, mutta ei kai isi voi äitiä kaikessa korvata - varsikin kun äidin huomion varastaa joku muu. Onneksi esikoinen on jo niin iso, että sille voi puhua asioista aika kivasti jo. Mulla on ollut paljon sopeutumista tilanteeseen, etten repeä joka suuntaan, mutta ehkä tää arki alkaa tästä pikkuhiljaa asettumaan...

Tänään ajattelin uskaltautua nopeasti yksinäni kauppaan käymään, pakko saada vähän raitista ilmaa. Syötän poitsun ja juoksen sit varmaan vartin päästä kotiin kun on niin kova ikävä. :D

mamadread ja ihme 1vko 2 pvää
 
Meillä imetys ei oikee toimi, en tiiä miks.. mutta vauva monesti rupee sen jälkeen vaan huutaa ja on rauhaton eikä rupee nukkuun helposti uudestaan öisin... Pullosta kun syö niin on ihan tyytyväinen yleensä. Ja siis ihan omaa maitoa kuitenki pullosta annan että ei pitäs maidossa olla vikaa... Mä paljon mieluummin syöttäisin pullosta kun toi imetys on niin hankalaa ja vauva on tyytyväisempi pullon jälkeen mutta en tiiä onko siitä jotain haittaa kun kaikki tuntuu olevan sitä vastaan jotenki??

Mulle ei kukaan puhunu mitään istukasta mutta ite noista papereista huomasin että se on ollu repaleinen ,lohkoinen ja vaillinainen.. Tänäää aamulla tuli joku möykky vuodon mukana. En tiiä olisko se sitte istukan palanen.

Ja toinen tissi tuntuu vähän siltä että se ois tulossa kipeäksi :s toivottavasti ei mikään rintatulehdus tule!

Muuten menee ihan hyvin, onhan tässä opettelemistä jne mutta eiköhän se rupee kohta sujumaan :) Paikatkaan ei oo enää kipeät oikeestaan paljoa. Synnytys mulla oli ihan hirveä ja pitkä mutta ei tullu onneks kuin 5 tikkiä.

Kultapossu ja pikkupossu 1viikko 4päivää :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille :)

Mä oon siirtynyt pikkuhousunsuojiin ja öisin niihinkään ei tule enää mitään, jee! Tikit ei kyllä ole vielä sulaneet mihinkään....:/ Mutta ei tulee enää paineen tunnetta tms. tikkialueelle kuitenkaan eli kaikki vaivat alkavat olla taaksejäänyttä elämää.

Onko teillä kellään muilla ihme ikäväntuntuista kihelmöintiä nänneissä? Mulla siis ei mitään kipuja tissessä, ei lämpöä eikä kovia kohtia, mutta ihan yhtäkkiä tulee sellanen tunne, että piraijat hyökkäisivät nänneihin. Sitä kestää tyyliin korkeintaan 10 sekuntia ja sitten menee pois. Tätä on nyt ollut tänään ja eilen ehkä parin tunnein välein. Onko tämä joku merkki rintatulehduksesta? Muuten ei siis satu mikään.

Ihanaa, kun vauvalla alkaa olla päivittäin vähintään yksi pidempi valvominen, jolloin silmät on ihan auki ja hänen kanssan voi seurustella :heart: Eilen ja tänään hän on valvonut pari tuntia syötön jälkeen about 16-19 välillä. Ja sitten yleensä valvoo jonkin toisenkin syötön yhteydessä vähintään tunnin :) Muuten menee aika nukkuessa edelleen tämä elämänalku...

Azalea ja Luru-peikko 2 vko
 
Jospas minäkin koikkelehtisin tähän pinoon. Enemmän ehkä kuuluttaisiin tonne marraskuisiin, mutta mieluummin tässä, kun on jo "tuttuja" valmiiksi. Elikkäs tyttö syntyi 10.11 2300g ja 43 cm rv 36+2 ja la oli 6.12.

Alkuvaikeuksien jälkeen kaikki sujuu tällä hetkellä loistavasti. Meillähän pieni jäi vielä osastolle keräämään voimia minun kotiuttamisen jälkeen. Puolitoista viikkoa siellä ravasin pikkuista hoitamassa ja viemässä kotona lypsettyä maitoa. Sairaalasta sain mukaani sähköpumpun joka oli kyllä mahtava. Kun pikkuinen sitten vihdoin pääsi kotia niin alku oli todella raskasta kun ei vieläkään jaksanut rinnasta imeä vaan söi oikeastaan kaiken pullosta ja minulla meni useita tunteja päivässä ja yössä lypsykoneen ääressä istuessa. Th kävi 3 kertaa kotikäynnillä vauvaa punnitsemassa ja hyvin paino nousikin. Viimeisellä käynnillä 7.12 painoa oli 2900 ja sain luvan ja suosituksen tarjota rintaa aktiivisemmin, ei ollut enää niin vakavaa vaikka paino hiukan laskisikin.
Samaan syssyyn sairaalasta soitettiin ja kyselivät jo pumppua takasin niin sain vielä hieman lisäpotkua täysimetykseen siirtymiseen. Loppujen lopuksi pullosta päästiin todella nopeasti eroon ja pari päivää lypsyttelin "pahanpäivänvarallepakastimeen" :) Eilen sitten palautin pumpun ja nyt on pakko pärjätä :D

Azalea mietin tuota kihelmöintiä, että onkohan se sitä kun rinta tuottaa sitä maitoa, minullakin välillä kihelmöi, mutta ei niinkään nännissä vaan sen takana :confused: Ja kihelmöi yleensä hieman ennen ruoka-aikaa. Meillähän syödään edelleen 3 tunnin välein (sairaalan rytmi).

Eilen helähti ensimmäiset hymyt äidille =) ja itellä tuli tippa silmään.

Jälkivuoto loppui 4 viikkoa synnytyksestä ja peittoakin on jo heiluteltu menestyksekkäästi :) Mulle ei tullu synnytyksestä mitään, ei edes nirhaumia.

Nyt peiton alla ähistään siihen malliin, että tarinointi saa luvan loppua.

Unelmahöttö ja Kuutti 5 vk ja 2 pv.
 
Heipat,

Mä tulen hehkuttamaan, että th kävi just kotikäynnillä ja vauvan syntymöpaino on jo ylitetty =) Siis syntymäpaino 3420g ja tänään 6 vrk iässä 3490g, eli kasvu on huimaa... Maitoa tulee tolkusti. Vauva on nyt muutamana yönä tehnyt sen, et tankkaa klo 22-01 ja huitoo sit nukkua 06 asti. Ja siitä syötön jälkeen nukkuu vielä 10-11. Eli täällä ei ainakaan univelkoja kerry, vaan koko ajan on hymy pyllyssä ja jaksaa kotihommiakin tehdä. Pysys vaan tälläsenä mahd. kauan niin olis ihan luksusta. Esikon aikaan imetyksen kanssa oli kuitenkin vaikka mitä ongelmatiikkaa ja neiti ei saavuttanut 2 vk ikäänkään vielä lähtöpainoa ja kitisi varsinkin öisin, niin olen niin yllättynyt et miten voi olla näin ääripäätä; et toisella kertaa onkin jo kaikki niin paljon helpompaa ja paremmin.

Seurustellakkin neiti jaksaa; katselee jo pitkiä toveja ihanilla vihreillä silmillään. Ja on sellanen perustyytyväinen; kun vatsa on täysi ja ei uni ihan vielä tule, niin sillon jaksaa ihmetellä äitiä, isiä, siskoa, koiraa ja kissoja. Aivan ihana prinsessa on :heart:

Mut nyt tää hymy pylly menee viettämään laatuaikaa esikon kanssa, joka jo välillä on imettäessä muistutellu, et äitii minun kanssa minun kanssa.... mut suuremmilta mustiksilta ollaan vielä säästytty.

Hauskaa päivää kaikille.

Leenu ja poppis 6 vrk
 
Lillikka
moikka! kirjotan vasurilla tytteli tissillä, joten aika lyhyesti tällä kertaa =)

meidän neiti syntyi 9.12. 3732 g 50 cm, kaikki hyvin, th kävi toissapvänä ja syntymäpaino ylitetty jo. mulla on pari tikkiä ja peräpukamat taas, sattuu ja kutittaa mahottomasti, joten oon hoidellut itseäni pukamarasvalla, perusvoiteella, hiivavoiteella kaiken varalta ja tänään laitoin vielä aloe varaa peliin... onneks jälkivuoto on enää tosi vähäistä, niin ei tartte siteiden alla itseään enää hauduttaa.

neiti on hurjan rauhallinen ja tyyni tapaus, syö pontevasti ja kakkaa päivän satsit monessa pienessä erässä eli joka välissä saa olla pesemässä pyllyä. enempi se kukkuu öisin ja nukkuu päivällä kotoisan mekkalan säestyksellä.

aikamoista taiteilua on ollut esikoisen kanssa puuhastelu. olin eilen pitkän tovin noiden kanssa kahdestaan ja oli vähän tekemistä, että talossa pysyy rauha. muumit ja badut on katottu moneen kertaan levyltä =) mutta ihanaa, että meitä on nyt 4 ja että saatiin pieni nainenkin taloon :heart: nyt vaan pitäis äkkiä päästä shoppaamaan punasia mekkoja!

onpas ihana muuten tää jouluradio!!

lillikka ja tytteli 1 vk
 

Yhteistyössä