Joulukuiset 2018

@Lellu-80 kumpi sua jäis pidemmän päälle enemmän harmittamaan, se jos tekisit abortin, vai jos pitäisit lapsen? Kestäisikö teidän parisuhde lapsen pitämisen? Jotenkin on vaikea uskoa, etteikö miehesi rakastuisi lapseen sitten kun se syntyy ja olisi hänestä jälkikäteen onnellinen, mutta vaikea toki sanoa miestäsi tuntematta. Tsemppiä pähkäilyyn. Ja hyvä kun kirjottelet täällä, tärkeää että pääset johonkin purkamaan ajatuksiasi. <3

Meillä mies suostui hankkimaan ensimmäisen lapsen vain koska ei halunnut erota, muuten olisi ollut mieluusti ilman lapsia koko elämänsä. Vaan kyllähän hänen sydämensä tuolle pienelle tytöntyllerölle suli, ja on monta kertaa sanonut, että onneksi lapsi on olemassa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Spenni ja Santso
@Lellu-80 ei tarvi anteeksi pyydellä, siksihän nää forumit on, että saa vertais- ja muuta tukea ja tilanteesi kyllä vaatii tilitystä. Oliskohan ne voinut antaa neuvolasta aikaisemman ajan ihan juttelua varten, siellä on kuitenkin ammattilaisia, jotka on kohdanneet kaikenlaisia tilanteita.
Toivon että miehesikin tilanne vähän seestyisi, ettei menisi odotus vain synkissä vesissä.
 
@Lellu-80 kumpi sua jäis pidemmän päälle enemmän harmittamaan, se jos tekisit abortin, vai jos pitäisit lapsen? Kestäisikö teidän parisuhde lapsen pitämisen? Jotenkin on vaikea uskoa, etteikö miehesi rakastuisi lapseen sitten kun se syntyy ja olisi hänestä jälkikäteen onnellinen, mutta vaikea toki sanoa miestäsi tuntematta. Tsemppiä pähkäilyyn. Ja hyvä kun kirjottelet täällä, tärkeää että pääset johonkin purkamaan ajatuksiasi. <3

Meillä mies suostui hankkimaan ensimmäisen lapsen vain koska ei halunnut erota, muuten olisi ollut mieluusti ilman lapsia koko elämänsä. Vaan kyllähän hänen sydämensä tuolle pienelle tytöntyllerölle suli, ja on monta kertaa sanonut, että onneksi lapsi on olemassa. :)
En tiedä tällä hetkellä, että kestäisikö parisuhde aborttiakaan.... Olisinko itse niin katkeroitunut sitten? En tiedä. Enkä usko etteikö mies rakastaisi lasta, mutta sitä toivoi että odotus olisi yhteistä iloa ym, mutta jos olen suhteessa mutta yksin kuitenkin tämän asian kanssa niin en tiedä.
Ja nyt heräsi "pelko" muiden reaktioista. Jos kerran suhde on vaakalaudalla, niin miksi tehdä lapsi siihen.
Monia asioita mielessä.
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille! :)

Eilen illalla alkoi tasaisen jomottava särky ala- ja keskivatsan alueella. Heti sitä miettii, onko jokin pielessä...Monessa paikassa kuitenkin sanotaan, että juuri kahdeksannella raskausviikolla saattaa alkaa olla enemmän vatsakipuja kohdun kasvusta ja verekkyyden lisääntymisestä johtuen. No, seuraillaan tilanteen kehittymistä. (n) Pahat olot jatkuu myös, mietin tässä jo, että on pirullisen pitkä aika odotella sinne toisen kolmanneksen alkuun, JOS paha olo edes loppuu. :LOL::eek:

Kattungar 7+1
 
Ckk
Nyt kun @Kattungar mainitsit tuon pahan olon, niin kysyn ihan tällee yleisesti täällä olevilta, että milloin teillä alkoi huonot olot? Siis tarkoitan ihan niitä etovia olojakin, en pelkästään oksentamista.
Mulla ei edelleenkään mitään sinne suuntaan viittaavaakaan ole (n)
 
Nyt kun @Kattungar mainitsit tuon pahan olon, niin kysyn ihan tällee yleisesti täällä olevilta, että milloin teillä alkoi huonot olot? Siis tarkoitan ihan niitä etovia olojakin, en pelkästään oksentamista.
Mulla ei edelleenkään mitään sinne suuntaan viittaavaakaan ole (n)
Mulla alkoi tällä kertaa melkeen heti plussan jälkeen, viime raskaudessa vasta vko 6-7 ja toisillahan ei tuu ollenkaan! Joten nauti vaan jos on hyvä olo :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Mulla alko ensimmäiset lyhytkestoiset huonot olot 5+, ja koko aamupäivälle huono olo levittyI 6+. Lisäksi 6+ alkoi tulla niin paha olo, että omaa menoaan on joutunut rajoittamaan ja yökkimässä on käyty ilman tosin varsinaista oksentamista. Ja nyt 7+ paha olo on alkanut levittäytyä aamupäivääkin pidemmälle. Mutta kuten Minamonakin tuossa sanoi, huonovointisuus/oksentelu/ruokahalun muutokset on todella yksilöllisiä.
 
Millon yleensä se kaamea väsymys iskee? En enää muista ja nyt mulla on perussairaus joka myöskin väsyttää niin mietityttää liittyykö raskauteen vai sairauteen. Nyt vasta 4+4.
 
Mulla joko oireet vähentyneet, tai sitten en enää kiinnitä niihin juurikaan huomiota. Hyvin ajoittaista vatsan jomottelua ja aivastaessa repäisykipu. Rinnat vähän aristaa, mut vähemmän ku viime viikolla. Yhden kerran heti alussa oli hetken aamulla hutera ja huono olo, muttei kertaakaan sen jälkeen. Mulla on tosi hyvä olla!

Jos pitäisi edellisiin raskauksiin verrata, niin olo on aika sama kuin tyttöä odottaessa. Silloin oli riesana myöhemmin liitoskivut kun maha kasvoi leveyttä. Poikaa odottaessa en ollut kertaakaan kipeä kun maha kasvoi suoraan eteenpäin, mutta jestas niitä hormonikiukkuja ja moodswingejä, mulla oli ihan hirvee olla oman pääni kans! Ja alkuraskaus oli jatkuvaa etovaa oloa, en kuitenkaan kertaakaan oksentanu.

Että saapas nähdä! Vähän alkaa tämän valossa olla tyttö-olo. <3

Nyt on jotain 5+4 - 6+0. Huomenna eka neuvola ja siitä viikon päästä ultra! Voiku pääsis jo näkee.... :D
 
Vitsit että aika todella matelee.. Oon tienny tästä raskaudesta "jo" 2,5 viikkoa, mikä tuntuu ikuisuudelta, mut kirjoitettuna se ei tietenkään ole enää mitään. Ja sit kun tuntuu, et olis jo pari viikkoa edempänä. Aina yhtä shokki tuo 5+... Miten niin 5+ kai se kohta jo potkii!?!? :D:D
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk ja Nekku//
@Baabi soititko sinne polille, minä tilanne? Tsemppiä!

Mooooni oli käynyt ultrassa, ihanista uutisista onnea! :love::love:

@Lellu-80 ikävä tilanne teillä. Puhuitko jo neuvola aikaa varatessa terkkarille tästä? Olisiko miehestäsi keskustelemaan yhdessä siellä? Ja jos päädyt keskeytykseen olisi senkin puolesta hyvä käydä mahdollisimman pian neuvolassa.. On muuten aika pitkällä ennen kuin kaikki etenee sen puolesta. Eikö se neuvola aika mennyt aika pitkälle sulla?

Mulla olisi harrastoive :LOL:
voisiko viestin perään aina lisätä raskausviikot? Se helpottaisi mielettömästi kun usein oireita tulee mainittua niin tietää että ”ahaa, silläkin on samoja samoilla viikoilla” jne :love:

Mulla ehkä tänään eka kuvottava aamu. 6:00 jo töihin, oon ennenkin pärjännyt niin että syön kotona vain jugurtin ja töissä 8 aikaan puuron ym. No ei riittänyt tänään, kuvottava olo oli kunnes sain mahan täyteen kunnon aamupalaa.

Nekku rv 5+2 (vasta)
Mutta turvotus ihan mahdoton. Kävin shoppailemassa ja yksikään vaate ei istunut ilman että näytti raskaana olevalta. Normaalisti hoikka maha pömpöttää nyt :unsure:
 
Ckk
@Nekku// Mä ehdotin kans aiemmin noita raskausviikkoja "allekirjoitukseksi" ja osa on täällä silleen tehnytkin. Mut itekin unohdan välillä laittaa tai sit jos kirjottaa monta viestiä saman päivän aikana, niin ei kaikkiin oo viittinyt laittaa :)

Mä muuten möläytin tämän pomolle jo eilen :rolleyes: kun mulla on jotenkin hirmu huono omatunto siitä, että just sain uuden duunin ja sit heti just sillon tuun raskaaks. Kavereille sanoinkin tuota duunia hakiessa, että katotaan vaan, että kolmen vuoden yrittämisen jälkeen napsahtaa just sillon jos mut valitaan siihen työhön ja niinhän siinä sit kävi :LOL: Mut pomo otti asian kyllä tosi hyvin ja sano, että pitää peukkuja, että ultrassa on kaikki hyvin :)

Ckk 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Rostiina ja Nekku//
@Nekku// soitin polille. Käskivät vielä seurailla tilannetta ja kipujen jatkuessa uudelleen yhteyttä.
Kivut on kadonneet. Ajoittain vihloo joko toispuoleisesti tai keskelle alavatsaa. Tuhru jatkuu edelleen.
Tänään oli pakko ostaa ja tehdä liuskatesti. Toinenkin viiva muotoutui testiin heti, kun väri lähti nousemaan.
Pelonsekaisin tuntein mennään ja aionkin jotakin kautta ultran kinuta lähiviikoille. Pakko saada tietää, onko tuolla elämää ja missä sitä elämää on. Hysteerikkona mietin jo, josko onkin jokin kasvain, joka antaa väärän positiivisen.
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
täällä tänää 4+6 ja oireina on kuvotus, jota ei onneks koko aikaa oo ja viel ei oo tarvinu oksentaa, ja illalla palelee aina kauheena. viimeisimmän testin tein 4+2 ja se oli tosi tumma jo <3 mut toki silti oottelen et millon tää loppuu, kun viime raskaus päätty siis keskenmenoon viikoil 5+2. nyt ymmärrän, kun moni aina kirjottaa, että on jo eräänlainen voitto kun pääsee sen viikkomäärän ohi, missä aiemmin menny kesken.. vaik tokihan se sitteki viel ehtis mennä miljoona kertaa :D varasin varhaisultran parin viikon päähän kätilölle, joka maksaa vaan 60e..

luppelo 4+6
 
@Baabi Hei, eihän tilanne siis ole ollenkaan taputeltu vielä. Nyt hellit itseäs, lokoilet ja tuotat hyvää mieltä itsellesi. Kaikki hyvä sulle on hyväksi sinne masuunkin! Peukut pystyssä (y)

Joo, eihän noita viikkoja aina muista, mut yritetään :p
 
Verikoetulos oli 862 eli raskaana ollaan kunnolla.
Tänään päikkäreiden jälkeen oli ekan kerran etova olo ja oikeastaan jatkunut vähän väliä pitkin iltaa. Aattelin eka et on vaan liian pitkä aika syömisestä, mut syöminenkään ei oikein auttanut. Lisäksi haistoin keittiössä sellasen makean hajun, joka eto mua niin paljon viime raskaudessa. Vielä ei oo pahinta krapulamaista etovuutta, onneksi. En kyl kestä jos tää alkaa kunnolla jo nyt..:sick:
Vatsassa juilintaa enemmän ja vähemmän päivittäin. Alaselkä jäykkä ja kipeä välillä. Ihan siis samoja juttuja kuin edellisessäkin raskaudessa.

4+5
 
Oireita:
Aaltomainen pahaolo, mutta ei läheskään edes joka päivä tai koko aikaa :eek: helpottaa heti syömällä. Tää alko joskus 4+
Nyt lähipäivinä tullu enemmän uupumusta ja väsyttää
Tissit tosi arat ja kupeet, alko joskus 5+
Alavatsatuntemuksia joitakin.. ollut kokoajan
Hillitön vitutus ollut jo ennen plussaa
Muoks*
Paleli ja vilunväristykset ollu kokoajan
Hengästyminen, lievänä jo aiemmin, tänään ollu enemmän..
Yhteenvetona aikalailla lieviä oireita. Mutta en muista edellisistäkään ollee mitään järkkyä..
Ja tänään 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Täältä ilmoittautuisi vielä yksi mukaan keskusteluihin :barefoot:

Elämäni ensimmäisen plussatestin tein viikonloppuna ja varmistelin vielä digillä, "raskaana 1-2" ilmestyi onneksemme näyttöön :love: Tänään siis 4+6 ja ensimmäinen neuvola varattu :love:

Kaasa / 24 / 21.12. / ensimmäinen
 
Nyt kun @Kattungar mainitsit tuon pahan olon, niin kysyn ihan tällee yleisesti täällä olevilta, että milloin teillä alkoi huonot olot? Siis tarkoitan ihan niitä etovia olojakin, en pelkästään oksentamista.
Mulla ei edelleenkään mitään sinne suuntaan viittaavaakaan ole (n)
Itselläni huono olo alkoi jo viikoo sitten maanantaina, eli 3+5 . Siitä osasin hiukas plussaa varovasti toivoakin ja viikonloppuna testatessani plussan sitten sain. Huono ja etova olo on jatkunut siitä lähtien. Iskee varsinkin, jos ruokailujen välit pääsee liian pitkiksi. Tänään ollut huomattavasti parempi olo, kun parin tunnin välein olen syönyt jotai pientä (y) Kauhulla odotan, mihin tämä olo vielä tulee menemään, kun tässä vaiheessa on jo tällainen... :sick:

Kaasa 4+6
 
Mulla ei ole ollut onneksi huonon olon tuntemuksia (vielä!) onneksi. Rinnat ovat todella kipeät ja turvotustakin jo esiintyy. Lämmöt ovat lähes asteen koholla kokoajan. :)

Kun viimeviikolla digiin tuli teksti "raskaana 1-2 viikkoa" nyt eilen tuli 2-3 viikkoa. Luulen että ovulaatio mulla tapahtui melko myöhään. Hassua että tässä kierrossa en edes tikutellut tai oikeastaan muutenkaan seurannut ja tärppäsi. :D

Varhaisultraan varattu aika viikoilla 7+0, onkohan liian aikaista?

Iinuski 5+2
 
Mulla ei ole ollut onneksi huonon olon tuntemuksia (vielä!) onneksi. Rinnat ovat todella kipeät ja turvotustakin jo esiintyy. Lämmöt ovat lähes asteen koholla kokoajan. :)

Kun viimeviikolla digiin tuli teksti "raskaana 1-2 viikkoa" nyt eilen tuli 2-3 viikkoa. Luulen että ovulaatio mulla tapahtui melko myöhään. Hassua että tässä kierrossa en edes tikutellut tai oikeastaan muutenkaan seurannut ja tärppäsi. :D

Varhaisultraan varattu aika viikoilla 7+0, onkohan liian aikaista?

Iinuski 5+2
Minä oli 6+1 ja näkyi jo syke, tuo 7 on hyvä aika mennä :)
 
Onnea kaikille sykkeen nähneille! :love:

Mulla on aika oireetonta, oikeastaan vaan väsymys painaa. Lähes joka päivä joutuu nukkumaan päiväunet. Herään myös aamuyöstä vessaan, mikä on tosi epänormaalia mulle. Kahvikaan ei maistu normaaliin tapaan. Muuten ei kai ole mitään.

Varhaisultraan sain ajan vasta 7+4. Kauhea odottaminen! :unsure:

marp 5+2
 

Yhteistyössä