Joulukuiset 2018

Täällä yks himotestailija ilmoittautuu... sain torstaina (3 + 5 menkkojen mukaan) ihan tosi haalean plussan rfsun varhaisella testillä, ja siitä lähtien oon tehnyt 5 testiä lisää.... yks nega, muissa vähitellen vahvistuvia haamuja. Tässä tän aamun tulos pregdictorilla. Jokohan sitä uskaltais huokaista? Yritystä takana puoli vuotta, joka tuntuu sekin yllättävän pitkältä vaikkei mitään tietysti monien muiden projektien pituuteen.
 

Attachments

Onnea kaikille plussanneille!

Ja ihanaa kun täällä on muitakin jotka eivät osaa lopettaa testien tekoa.

Mä en vieläkään usko olevani raskaana tai että tämä tulisi päättymään hyvin.
On jo rv 5+3 tai jotain sinne päin enkä vieläkään saa tasavahvoja viivoja. Olen nyt käyttänyt pääasiassa noita rfsu testejä kun niillä aloitinkin mutta olen välillä kokeillut muitakin ja ei kyllä hirveen vahvoja viivoja tule.
Viikko sitten tein sen digi testin ja siihen tuli raskaana 1-2 ja 5 päivää myöhemmin tuli raskaana 2-3, mutta koska olen ihan sekopää epäilyksieni kanssa niin revin testit auki vertaillakseni viivoja. Ja ne jotka mittaa raskaus hormoonia oli miltei saman vahvuset ja vieläpä melko hailakat. Se joka mittaa viikkoja oli vain aavistuksen vahvempi kuin toisessa. Ihan hullu olen joo...tiedän.
Tuntuu että monilla joilla on rv 3-4 jotain saavat vahvempia viivoja.
Eli te joilla on rv 5+ ja testailette niin saatteko jo yhtä vahvan viivan kontrolli viivan kanssa?

Harmittaa kun en saa tänne kuvaa testeistä kun valittaa että liian isoja tiedostoja.

Jos raskaus jatkuu niin kertoisin asiasta läheisille rakenneultran jälkeen. Veljen vaimolle ehkä jo varhaisultran jälkeen.

Migreeni on täälläkin tuttu vaiva. Yleensä liittyy kuukautisiin ja ovulaatioon. Joskus myös aurallista (usein kesäisin kirkas aurinko aiheuttaa). Valitettavasti migreeni on tuttu vaiva myös raskaana ollessa. En tiedä uskaltaako noita sumatriptran sandos (tms) tabletteja käyttää raskaana. Itse yritän välttää turhia lääkkeitä raskaus aikana mutta kyllä migreeni on jotakin niin kamalaa että siitä haluaa vain eroon äkkiä.

Tsiro rv 5+3?
Mulla on nyt 5+1 ja edellispäivänä kun testasin niin testiviiva oli paljon vahvempi kuin kontrolli, mutta nämä on niin yksilöllisiä miten hcg nousee joten älä huoli :)

Minä lataan kuvan aina aijaan kautta niin sen saa linkitettyä tänne :)
 
Täällä kans himotestaaja, joka kyllä lopetti saatuaan digiin 3+ :ROFLMAO: Ja testailun lopettamiseen auttoi kyllä tuo todella aikainen ultrakin, se nyt toki oli endometrioosiasioissa, mutta kuitenkin! Kyllä siellä ainakin ruskuaispussi kasvaa, joten enää ei auta hcg:tä mittailla. :)(n)

Onko kenelläkään muulla asunnonvaihtoa edessä? Täällä on aktiivinen asunnonmetsästys käynnissä... 200 km muutto työkaupunkiini. Voi jösses, tämäkin vielä :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Kattungar
Eppula. Kiitos noista kuvista. :) Sun 4+3 tehty 2-3viikkoa testi vastas melkein mun 5+2 tehtyä testiä jolloin sain 2-3 viikkoa.
Hyvä etten ole ainoa joka repii testit auki vaikka niiden ideahan on että ne on helppo tulkita kun lukee selkeä teksti.

No nyt kuitenkin päätin etten enään testaa. Jos tästä ei mitään tule niin vuoto alkanee piakkoin ja jos vuotoa ei näy niin teen vikan digi testin sitten noin viikon kuluttua.
 
Heippa minä kans plussasin aamulla, dpo18 on nyt. Dpo10 sain rfsu liuskaan vielä puhtaan negan mutta tänään clearbluella selvä plussa. Ja en aio enää testailla. Mulla on ollu oviksesta asti alavatsa aivan pallo, kuumottaa myös kovasti iltaisin alavatsaa. Onko muilla samaa näillä viikoilla jo? (4+3) Kiva mennä huomenna vanhempien luo, miten tuon mahan peittää.. :p Ekassa raskaudessa ei kyllä tämmöstä ollut!
 
  • Tykkää
Reactions: eppula ja Ckk
Mä oon kans niin himotestaaja kun olla voi. Viime vuotinen tuulimuna pelottelee takaraivossa niin ehkä senkin takia teen noita testejä. Eilen illalla oli pakko tehdä ovistesti kun sellainen vielä kaapinperältä vielä löytyi. Heti tuli niin komee testiviiva kun vaan olla voi, kontrolliviiva jäi kyllä nyt kakkoseksi testiviivaan nähden. :LOL:
Kävin ostaan vielä yhden digin jonka teen ens viikon lopulla (jos maltan olla sitä tekemättä aiemmin). Esikoisen raskaudessa sain digiin 3+ viikoilla 5+1. Nyt vielä digi näyttää 5+2 viikolla 2-3 viikkoa. o_O
 
Ckk
@Lilmi89 Mulla juilii alamahaa enemmän tai vähemmän koko ajan, enempi tälleen illalla. Turvotuksesta en oo ihan varma, että johtuuko raskaudesta vai siitä, että syön koko ajan :LOL: käytän onneks muutenkin suht löysiä vaatteita, niin vaatteiden puolesta en ehkä ihan heti oo jäämässä kiinni. Onneks over size -vaatteet on muotia nykyään :ROFLMAO:

Tämän himotestaajan piti tehdä viimenen testi huomenna aamulla, mutta yllättäen en jaksanu odottaa ja tein sen jo pari tuntia sitten :LOL: Tuli Raskaana 2-3 :love: Tissitkin alkoi aristaa hiukan eilen illalla, että joku oire ainaskin nyt täälläkin!

@Juliet86 Se digin hcg -haarukka on niin iso, että tuskin tarttee huolestua, vaikka näyttää vielä 2-3 :)

Ckk 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona ja eppula
Täällä kans himotestaaja, joka kyllä lopetti saatuaan digiin 3+ :ROFLMAO: Ja testailun lopettamiseen auttoi kyllä tuo todella aikainen ultrakin, se nyt toki oli endometrioosiasioissa, mutta kuitenkin! Kyllä siellä ainakin ruskuaispussi kasvaa, joten enää ei auta hcg:tä mittailla. :)(n)

Onko kenelläkään muulla asunnonvaihtoa edessä? Täällä on aktiivinen asunnonmetsästys käynnissä... 200 km muutto työkaupunkiini. Voi jösses, tämäkin vielä :ROFLMAO:
Meillä on kanssa tässä rakennusprojekti alkamassa. :LOL: Töissäkin tahti yleensä vaan kiihtyy kesää kohden.
 
Täälläkään ei oireita oo. Tai no, paristi vihlassu masusta mut ei muuta. Ja sit on pari mega iso finniä puhjennu :mad: Niitä mega isoja ei siis muuten koskaan muutoin tuu eli kai tää toissaalta on hyväkin juttu :D Mä oon tehny kaks testiä ja molemmissa heti pamahtanut vahvat punaset viivat, niin tosin oli ekastakin.

Sisao 4+5
 
Täällä kans rakennusprojekti menossa, tai no omakotitalon peruskorjaus kosteusvaurioiden jäljiltä. Muutettiin siinä samalla pohjaratkasua ja saatiin isommat huoneet. Nyt saa vauvakin tulla! :X3: Ollaan nyt puoli vuotta asuttu vuokralla 45 neliön kämpässä ja voin kertoa, että on meinannu seinät kaatua päälle pariin otteeseen. Esikoinen kohta 4v ja hankalaa on kun ei ole yhtään omaa pihaa ulkoiluun. Mutta tämän kuun aikana viimein päästään takasin kotiin peltojen keskelle! :LOL:

Tänään tai huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, miksi sekin muka jännittää niin kovasti? :LOL:
 
@Tsiro itse painin samojen huolten kanssa noista viivojen vahvistumisesta. Tänään mulla 4+3 ja viiva tulee muttei kontrolliviivan lailla(n)

Takana olevan tuulimunan takia testaan kun hermoheikko, ikään kun jos hcg pomppais pilviin jos siellä olisi alkio ja pysyisi matalalla jos taas tuulimuna/kemiallinen. No, ei kai se niin mene mutta kyllä saa murheen eto asiasta! Menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen muttei onneksi ole kuulunut.

Oireina on makean ällötys (ei mikään huono asia :whistle:), hajut ja menkkakivut. Painitaan juurikin ajatuksesta, mennäänkö varhaisultraan vai ei, täällä päin suomea niiden hinnat on melko huikeat. Tosin itselle olisi raskasta odottaa nt ultraa. Mites muut?
Onko kenelläkään kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta raskaana? Viimeksi th ohjeisti lisätä annosta, mietin voinko sen taas omin päin nostaa taas korkeammalle.
 
Testaamisen olen malttanut lopettaa jo, seitsemän positiivisen jälkeen uskon, että olen todellakin raskaana. Mutta keskenmenoepäilyjäni se ei helpota. Oireet väheni huomattavasti 4 päivää sitten ja yhtenä yönä oli kummallista alaselkäkipua ja vähän ollut valkovuotoa. Mitäänhän siitä ei voi päätellä kun verenvuotoja ei ole ollut, rinnat tuntuu hieman pinkeiltä ja aroilta, mutta muuten olo on aika normaali.
On tosi vaikea tunnistaa että kuvitteeleko sitä jotain epätavallista nälkää ja väsymystä tai hentoa kuvotusta vai onko ne todellisia.

Varhaisultraan voisin varata ajan ensi viikolle, mutta puolisoni on työmatkalla silloin ja palaa vasta siitä seuraavalla viikolla. En osaa päättää että pitäiskö mun odottaa että voidaan mennä yhdessä. (oikeesti pitäis unohtaa koko raskaus vähäksi aikaa ja hommata jotain muuta ajateltavaa)

Seuraako täällä muut lämpötiloja? Nehän ei varmaan laske hetkessä, vaikka oliskin km, mutta luulen voivani päätellä niistä jotain :D Ne on pysyneet sentään yli 37:ssa edelleen.

positiivisia ajatuksia ja aurinkoista viikkoa!
Tänään 5+3 (y)
 
Testaamisen olen malttanut lopettaa jo, seitsemän positiivisen jälkeen uskon, että olen todellakin raskaana. Mutta keskenmenoepäilyjäni se ei helpota. Oireet väheni huomattavasti 4 päivää sitten ja yhtenä yönä oli kummallista alaselkäkipua ja vähän ollut valkovuotoa. Mitäänhän siitä ei voi päätellä kun verenvuotoja ei ole ollut, rinnat tuntuu hieman pinkeiltä ja aroilta, mutta muuten olo on aika normaali.
On tosi vaikea tunnistaa että kuvitteeleko sitä jotain epätavallista nälkää ja väsymystä tai hentoa kuvotusta vai onko ne todellisia.

Varhaisultraan voisin varata ajan ensi viikolle, mutta puolisoni on työmatkalla silloin ja palaa vasta siitä seuraavalla viikolla. En osaa päättää että pitäiskö mun odottaa että voidaan mennä yhdessä. (oikeesti pitäis unohtaa koko raskaus vähäksi aikaa ja hommata jotain muuta ajateltavaa)

Seuraako täällä muut lämpötiloja? Nehän ei varmaan laske hetkessä, vaikka oliskin km, mutta luulen voivani päätellä niistä jotain :D Ne on pysyneet sentään yli 37:ssa edelleen.

positiivisia ajatuksia ja aurinkoista viikkoa!
Tänään 5+3 (y)
Samoilla viikoilla ja päivillä mennään :)
 
  • Tykkää
Reactions: phoeben
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille (y)
reissu heitetty ja toivotaan että en syömisillä onnistunut aiheuttamaan mitään vahinkoa.. söin vain kuumennettua ruokaa.. lähinnä pizzaa ja vastaavaa.. välttelin salatteja ja hanavettä ja jääpaloja ja maitotuotteita :LOL:.. muutamaan lasiin tuli jäitä ennenkun muostin että niitä ei kannata juoda.. sai kyllä ihmettelyjä ja kyselyitä.. oltiin siis isommalla porukalla reissussa.. englannin pubi kulttuuri on hyvä paikka mennä alkuraskaudesta :ROFLMAO: mutta kukaan ei tajunnu kysyä suoraan ni ei kerrottu.. join koko reissun sparkling water please :geek:
tänää pitäs vissii tilailla neuvolaa ja varhaisultraa!! miulla on kilpirauhasen vajaa toiminta.. mutta ei lääkäri käskeny nostaa lääkitystä jos raskaudun.. kai ne neuvolasta sitten neuvoo!
 
Testaamisen olen malttanut lopettaa jo, seitsemän positiivisen jälkeen uskon, että olen todellakin raskaana. Mutta keskenmenoepäilyjäni se ei helpota. Oireet väheni huomattavasti 4 päivää sitten ja yhtenä yönä oli kummallista alaselkäkipua ja vähän ollut valkovuotoa. Mitäänhän siitä ei voi päätellä kun verenvuotoja ei ole ollut, rinnat tuntuu hieman pinkeiltä ja aroilta, mutta muuten olo on aika normaali.
On tosi vaikea tunnistaa että kuvitteeleko sitä jotain epätavallista nälkää ja väsymystä tai hentoa kuvotusta vai onko ne todellisia.

Varhaisultraan voisin varata ajan ensi viikolle, mutta puolisoni on työmatkalla silloin ja palaa vasta siitä seuraavalla viikolla. En osaa päättää että pitäiskö mun odottaa että voidaan mennä yhdessä. (oikeesti pitäis unohtaa koko raskaus vähäksi aikaa ja hommata jotain muuta ajateltavaa)

Seuraako täällä muut lämpötiloja? Nehän ei varmaan laske hetkessä, vaikka oliskin km, mutta luulen voivani päätellä niistä jotain :D Ne on pysyneet sentään yli 37:ssa edelleen.

positiivisia ajatuksia ja aurinkoista viikkoa!
Tänään 5+3 (y)
Ymmärtääkseni aamulämpöjä voi hyvin seurata ainakin ekan kolmanneksen. Kun lämmöt pysyy ylhäällä, on hormonitasotkin korkealla, ja jos oon ymmärtäny oikein niin nimenomaan hormonitasojen lasku (joka siis tapahtuu km) niin johtaa aamulämmön laskuun :)

minäkin siis mittailen, ja saan aina päiväks mielenrauhan kun on pysynyt korkealla (y) sain myös tasavahvat viivat tänään liuskatestiin, niin ehkä nyt jo kannattais lopettaa testailu :ROFLMAO: tänään täällä 4+3:love:
 
Oireista on ollu puhetta, niin mulla ainakin menkkajomotusta, sukkapuikkokipuja, välillä huimaa ja nenä on ku vihikoiralla. Ei onneks viel pahoinvointia. Niin ja tissit ja erityisesti nännit aristaa. Ja pierettää :D:D Nii ja pari kertaa vähä närästänytkin.. Sitten oon sairaan hajamielinen ja saatan tavata jotain sanaa vaikka miten pitkään, kun se ei mun mielestä sovi lauseyhteyteen, ja sitten vasta tajuan lukevani ihan omiani. Että vähän hitaalla vissiin :D Et jos mä kirjoitankin ihan höpöjä, niin se on tätä itteään vaan.

Kertomisesta: oon jo muutamille ihmisille kertonut kun tää tosiaan tuli vähän tarkoituksettomasti, ja toivoin et joku puhuis mulle vähän järkeä. Just saanu isommat nukumaan yönsä, syömään ja pukemaan ite yms, niin nytkö pitäis sitte alottaa kaikki alusta?

Mut kyllä me nyt siihen ollaan kallistuttu, et kunhan siel on vain yks, niin yksi pieni meille vielä mahtuu. Vähän tääl jo kuumeilen, vaikka pelottaa sitten mikä on fiilis, jos menee kesken tai siel tosiaan on useampi.. Mut ajatukset selkeesti on jo vauvassa, ja miten asiat järjestetään. Jopa synnytystä miettiny ku edellinen tuli niin mallikkaasti, et mitäs jos olis vaan kotona.. Mut ehkei kuitenkaan.
 
Seuraako täällä muut lämpötiloja? Nehän ei varmaan laske hetkessä, vaikka oliskin km, mutta luulen voivani päätellä niistä jotain :D Ne on pysyneet sentään yli 37:ssa edelleen.
Joo, mä seurailen! Toistaiseksi on pysyneet luteaalivaiheen tasolla, eli 36.8-37.0 (mulla siis ennen ovista yleensä 36.1-36.3). Aamun mittaustulos kyllä aina helpottaa mieltä hetkeksi! :) Mittailin ekassa raskaudessakin, tosin hieman epäsäännöllisesti. Silloin muistelen, että just ekan kolmanneksen jälkeen lämpötilat lähti pikkuhiljaa laskemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona
Ymmärtääkseni aamulämpöjä voi hyvin seurata ainakin ekan kolmanneksen. Kun lämmöt pysyy ylhäällä, on hormonitasotkin korkealla, ja jos oon ymmärtäny oikein niin nimenomaan hormonitasojen lasku (joka siis tapahtuu km) niin johtaa aamulämmön laskuun :)

minäkin siis mittailen, ja saan aina päiväks mielenrauhan kun on pysynyt korkealla (y) sain myös tasavahvat viivat tänään liuskatestiin, niin ehkä nyt jo kannattais lopettaa testailu :ROFLMAO: tänään täällä 4+3:love:
Käytän natural cycles appia, niin tottumuksesta myös tulee mitattua. Toisaalta, keskenmenon jälkeen lämpötilat lähti kyllä aika hitaaseen laskuun, pikkuhiljaa 36,7-8 tasoille. Ja spontaanin tyhjemisen jälkeen ne palautui nopeesti normaaleiksi.
Mutta niinku eppulakin sanoi, onpahan tässä nyt jotain muka mieltä rauhoittavaa :), "kättäpidempää" mihin tukeutua, kun on niin vähän muita oireita.

Tänään varattu eka neuvola ja ultra, niihin on vielä sata vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: eppula ja Ckk

Yhteistyössä