Joulukuiset 2018

@Epmama vitsit ompa kiva että teillä nuin vaan pääsee ultraan?? :D oispa täälläki. Neuvolassa eka ultra rv 9-10. Yritin jo vähän aikaistuttaa sitä, mutta kuulema siitä ei voi yhtään joustaa :whistle: tule sitten kertomaan kuulumiset!

@marp onnea :rolleyes: lisäilin listaan sinutkin!

@Tärpätti jäseniä on tällä hetkellä 28. Tarkoituksena olisi pitää kyllä pienenä ryhmänä.

Mitäs tänne kuuluu? Onko aika menny aina näin hitaasti?? Tuntuu et päivät suorastaan matelee eteenpäin. Mutta toisaalta tuntuu, että eilen tein ekan testin ja siitä onki yhtäkkiä 3 viikkoa :cautious: täällä on kyllä kans kamala pelko, että masu olis tyhjyyttä täynnä. Lasken kohta jo tunteja siihen ultraan!

Minä ja jäätävä turvotuspömppis 6+3
 
Tää päivä on ollu ihan kauhee. Aamusta saakka vaan haukotellu, niin töissä kuin kotona. Nyt poden huonoa omatuntoa, kun ihan pikkuasiat saaneet mut kiukustumaan ja itkemään:unsure: Onneksi mies ymmärtää, ettei vika ole hänessä, vaan kaikki tää on hormoneista johtuvaa. Totesi, ettei muista mun olleen yhdessäkään aiemmista raskauksista tällainen tunteiden tuuliviiri. :rolleyes: Itku tuli, kun mies sanoi, että hän ei ota alkoholia ja voi olla vaikka ilman seksiäkin koko 9 kk, jos vaan tää pieni syliin saatas.
Vastasin, ettei hän voi olla, koska minä en pärjää ilman seksiä :LOL:
 
@mammaksii joo on kyllä mukava se täti. Eipä täälläkään sitä mitenkään tarjota eikä varmaan moni edes näin stressaa että pitää ennemmin päästä. Mutta ihan paras terkka kyllä :) Ja siis siitä aikaan on enää 1,5vkoa eli koen itseni kyllä todella malttamattomaksi. Mutta kun tuntuu että kokoajan vaan mielessä pyörii onko mitään ym. Niin edes pieni mielenrauha. Pakko kyllä saada itsensä rauhoitettua vielä ettei ihan stressiksi mene koko raskaus.
 
Heippa kaikille!
Tulen varovasti kurkkimaan, koska pakko päästä johonkin juttelemaan aiheesta..!
Sain lähes tasavahvat viivat testiin maanantaina, ja tänään clearblue näytti viikkoja 2-3. Raskaus on todella hartaasti toivottu, sillä kyseessä oli 3. Icsi-hoitokierroksemme viimeinen alkio. Hoidot julkisella olivat siis päättymässä, ja tarkoitus oli siirtyä yksityiselle jatkamaan hoitoja. Dpo 11 testasin vielä negan (oiken tihrustamalla saattoi jonkun haamun nähdä), joten olin jo täysin luopunut toivosta, mutta menkatpa eivät alkaneetkaan.
Meillä on ultra kahden viikon päästä (26.4.). Vuoroin naurattaa, vuoroin itkettää. En osaa iloita raskaudesta, sillä pelkään lähes hysteerisesti, että kyseessä onkin tuulimuna tai että tuleekin keskenmeno. Tällä historialla kun ei keskenmenon jälkeen tulla nopeasti raskaaksi. Nyt pitäisi pysyä järjissään ultraan asti
Tänään on viikkoja 4+5, la olisi ilmeisesti 14.12.
 
Pömppislandiasta päivää. Koko ajan kuvottaa. :sick::LOL: On välillä sen verran kamalaa että naurattaa. Kai tää menee ohi! Ei auta ku nautiskella joka hetkestä :LOL: nimim. Ainakaan ei tee mieli syödä hiekkaa, pelkkien sitruunoiden nakertaminen saattaa kyllä viedä hampaista kiilteen...
 
Ckk
@Spenni Mehän ollaan melkein samikset! :LOL: Paitsi mä oon päivän perässä ja meillä oli eka ICSI :) veikkaan, että meillä myös ultra 26.4.. Mä kans kaverille sanoin tuosta tuulimunasta, mut se sano hyvän pointin, että tuulimuna se ei ainakaan voi olla kun sinne on todistetusti siirretty alkio ;)
 
  • Tykkää
Reactions: eppula ja Spenni
@Ckk hauska sattuma! Toivottavasti päästään molemmat loppuun asti :) tuota tuulimunajuttua mietinkin, mutta joissain keskusteluissa väitettiin että olisi mahdollista, tiedä sitten onko totta
@Lilmi89 onpa kiva, että kunta tarjoaa kaikille ar-ultran! Täällä sen saa vain jos on hoidoissa tai jos on joku erityinen syy.

Voi kun alkaisi pahoinvointi, olisi jotain konkreettista :LOL: nyt on vaan menkkamaista juilintaa ollut pari päivää. Välillä kylläkin lyhyttä kuvotushetkiä.
 
Miulla on onneksi niin hektistä töissä ja oli toi viime viikon lomareissu ni aika on menny tosi hujauksella (y)
mut malttamattomana ootan ultraa joka on vasta 23.4.. ja eka neuvola 7.5. sillon oon jo muistaakseni 9+6..
pahaolo tulee aaltoina.. mut tissit on kipeet :eek: ja palentaa kokoajan..
ja paino noussu 2kg..vaikka en omasta mielestä ylettömästi syöny mitää reissussa..ja käveltii paljon kuitenki.. mut sellanen lievä väsymys on.. ei jaksa enää iltalenkille lähteä.. askeleita ei oo tullu monee päivää ees 10.000 :( mut jospa tää tästä (y)
tänään 6+2
 
Kun on lyhyempi kierto, niin nää viralliset päivät kuluu niiin hitaasti :LOL: Täälläkin vain nt ja rakenneultra, ennen nt ultraa yksi neuvolakäynti. Ois niin luksusta kun neuvolassa ois ultra:love:

Tissit on pulleammat ja maha tuntuu esim turvavyön alla erilaiselta, muuten ei vielä kummempia oireita. Paitsi selän väsyminen ja ajoittaiset nivusjomotukset. Onko muut huomannu aivastelevansa tavallista enemmän?

Nemmiina 4+3
 
Kun on lyhyempi kierto, niin nää viralliset päivät kuluu niiin hitaasti :LOL: Täälläkin vain nt ja rakenneultra, ennen nt ultraa yksi neuvolakäynti. Ois niin luksusta kun neuvolassa ois ultra:love:

Tissit on pulleammat ja maha tuntuu esim turvavyön alla erilaiselta, muuten ei vielä kummempia oireita. Paitsi selän väsyminen ja ajoittaiset nivusjomotukset. Onko muut huomannu aivastelevansa tavallista enemmän?

Nemmiina 4+3

Oon huomannut aivastelevani hirmuisesti. Itseäkin jo naurattaa kun kokoajan aivastuttaa. :LOL:Mistähän sekin johtuu?
 
Mulla on nyt melkoista laskettuna 4+5, oviksesta luulisin, että on vähemmän. Ei vielä oikein minkäänlaisia oireita. Masua nippailee, vähän aivastuttaa ja ehkä nännipihat on vähän kipeät. Edellisissä raskauksissa tissit oli heti kipeät ja oli jos jonkinlaista oiretta.

Pahoinvointi alkoi viimeksi jo heti alussa, ja loppui rv 10 jälkeen, toivon, että säästyisin tässä raskaudessa siltä, kun just loppuvuoden kamppaillut sen kanssa. Toisaalta vahvat oireet kertoo myös siitä, että kaikki on kunnossa ja kehitytään, joten ehkä sekin on Ok, niin rauhoittaa omaa mieltä :)
 
Viimeksi muokattu:
Minäkään en oo liittyny faceen, enkä usko ihan heti liittyvänikään.

Soitin tänään neuvolaan ja eka neuvola on ens ke. Pääsen vähän purkaan ajatuksia koko raskaudesta. Tänään on taas ahdistanu aika paljon. Mielialat seilaa laidasta laitaan ja pelottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Onko täällä vielä muita ketä ei oo liittyny faceryhmään (n)
nyt tuntuu et mielellään jatkais keskustelua täällä puolella viel..
En ole minäkään vielä, haluan odottaa vähintään varhaisultran yli, ehkä jopa nt-ultran yli. Täytyy katsoa mikä siinä vaiheessa on fb-ryhmien tilanne, vieläkö mahtuu mukaan vai pitääkö luoda uusi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Minäkään en oo liittyny faceen, enkä usko ihan heti liittyvänikään.

Soitin tänään neuvolaan ja eka neuvola on ens ke. Pääsen vähän purkaan ajatuksia koko raskaudesta. Tänään on taas ahdistanu aika paljon. Mielialat seilaa laidasta laitaan ja pelottaa.
hyvä jos pääset juttelemaan! Mie kävin jo viime syksynä juttelemassa etukäteen kun pelotti toisaalta ryhtyä tähän:whistle: kun en ole enää nuori tyttö siinä mielessä.. sain sieltä uskonvahvistusta että en ole kummajainen :D
nyt oon jotenkin sinut asioiden kanssa enkä ees pelkää synnytystä ( kun ollu pientä hässäkkää molempien synnytyksen jälkeen..):eek: mut katotaan miten tilanteet etenee ku pidemmälle mennään..
 

Yhteistyössä