Joulukuiset 2018

Ei oo oloja eikä työnimenä, kun en vielä usko edes olevani raskaana! :confused: Ehkä sitten jos ar-ultrassa on kaikki hyvin niin uskon tämän todeksi. Ruoan kanssa samoilla linjoilla kuin @Ckk, oli niin ison työn takana tämä alulle saaminen, että en halua ottaa mitään riskejä.:)
 
@Tärpätti mie söin "menkkojen" aikaan viitenä päivänä panadolia oli niin kovia jomotuksia.. Ja sain kunnon viivan testiin muutama päivä kun oli menkat myöhässä. Tuntu koko ajan että vuoto alkaa, mutta ei ne alkanu. Nyt on alkanu 5viikolla polttelut ja jomottelutki helpottamaan, eilen oli vain munasarja jomoja vasemmalla ja nivusissa tuntui jotain.
 
En kanssa kauheasti uskalla arvuutella oloista kumpi on, jos ei olekkaan mitään tulossa.

Mutta kun tämä on niin oireeton niin sanoisin poika, koska pojista ei ole ollut mitään oireita, tosin toivon vaan että olisi terve. Ja nyt kun sanon näin niin se on varmaan sitten tyttö. :LOL:

Kaksosia odottaessani, sanoin että joo varmaan on tyttö ja poika kun joka toinen päivä voin pahoin. No niinhän he sitten olikin :D
 
@Lilmi89 ja @Ckk kiitti vastauksista! :love:
Oon testannut raskauskeijun halpisliuskoilla joita herkiksi mainostetaan ja nyt löysin kaapista myös RFSUn testejä, siinä näkyy hiukan selvemmin. Eilen oli kyllä niin jäätävät"menkkakivut", että huhhuh!! Ei ole vuotoa alkanut ainakaan vielä (y)
Osaisko joku neuvoa miten saan kuvan kokoa pienennettyä että saisi tännekin lisättyä? :whistle:
Nyt siis 4+0, oireina mahakivun lisäksi tissikipu, ei muuta. Olen kärsinyt muut raskaudet hyperemesiksestä, onko kohtalotovereita?
 
Ckk
@Tärpätti Lataa kuva aijaa.comiin ja liitä se linkki tänne :) ite suosittelen lämpimästi niitä Pregcheckin testejä, ne näyttää ainakin mulla hyvin.

Hoitaja soitti! Eilisessä verikokeessa hcg ollu vähän yli 1200, jee! :LOL: Ultra varattiin vappuaatolle (7+2) ja maanantaina ajattelin soittaa neuvolaan aikaa :love:
Omg miten kummalliselta tää tuntuu kun on niin moneen otteeseen jo ehtiny tässä matkan varrella ajatella, että meille ei tuu lasta ollenkaan o_O:ROFLMAO:

Ckk 4+6
 
No neuvolan tädin ultrattavana käyty. Ei näkynyt oikein mitään :( Kohtuontelo suurentunut ja nopeasti vilahti jotain harmaata. Mutta tosiaan niin huono ja vanha laite ja voi olla ettei vaan vielä näy kun ei viikoista varmuutta. Meinasi et pitäis olla n. 6vkoa täynnä että näkyisi. Onneksi se varsinainen aika jo 23.4. Niin sitten viimeistään näkee oliko vaan viikot pielessä vai tuulimuna tms. Taidan pysyä hiukan taka-alalla jos pystyisi nyt olla stressaamatta.
 
Mites muilla odottajilla ruumiinlämmöt? Mulla 36.0 vain o_O ehkä parin päivän välein on jotain vilunväristyksiä.
Mittaan vain aamulla ennen vuoteesta nousua, kahden desimaalin mittarilla, nyt on ollut 37+. Kirjaan ylös korkeimman tuloksen, joskus mittaan pari kertaa.
Muina vuorokaudenaikoina ja muissa olosuhteissa mitattuna normaalit lämpötilat, niinku 36,2 tms.

Tervetuloa uudet :)

Haluisko joku kertoa miksi toivotetaan tarrasukkia? Tajuun mitä sillä haetaan, mutta mistä termi?

Mietin tänään että useinhan ultrassa raskaus katsotaan olevan oletettua aikaisemmassa vaiheessa, eli viikkoja vähemmän. Mun viimeset menkat oli ihan lyhyet ja koko kierto oli ihan lyhyt, et olispa jännää jos ne kaikki poikkeamat kertoiskin aikaisemmasta hedelmöittymisestä. Olen toivottavasti viisaampi maanantaina.
 
Huh, voin sanoa, että täällä koettu lievää paniikkia kun tein ip digin siinä toivossa että olisi 3+ mutta tulikin 1-2 :eek: no se pissa oli kyllä tosi laimea liru, ja kävin sit pikasesti hakemassa lisää testejä ja äsken tujummasta pissasta tulikin 3+ :love::love: huh helpotusta!
Mutta siis, näissä testeissä vaan parin tunnin ero, eli kyllä sillä pissan vahvuudella on väliä!IMG_20180413_184402.jpg IMG_20180413_184347.jpg

Minamona 5+0
 
Heips (y)
Varovainen kurkistus tälle puolelle. Ma yllättävä selkeä plussa pärähti tikkuun kp28/28-34, tai ei kierrosta paljon haisua kun 2.kierto hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Nyt jotain rv4+4. En ole oikeastaan edes laskenut :unsure:

Lapsi olisi neljäs ja ainakin 10. raskaus. Keskenmenoja viikoilla 6-13. Mies on välissä vaihtunut :LOL: Mun ei pitänyt enää höynähtää näihin vauvajuttuihin, mieskin oli alkuun sitä mieltä ettei halua omia koskaan. Mutta elämä näyttää joskus uusia puolia ja ajatukset muuttuu :rolleyes: Miehen puolelta tämä vauvahöpinä lopulta lähti ja minäkin lämpenin ajatukselle.

Keskenmenot ja ajatukset ettei koskaan enää - saa minut hieman varovaiseksi. Moni asia jännittää paljon tarvitaan muutoksia neljännen lapsen vuoksi (auto, koti jne.) Mutta ihanan kutkuttavaa aikaa :love:

Nekku rv 4+
Listalle: Nekku// 32/ 17.12/ neljäs
 
Sain neuvola ajan kolmen viikon päähän, ja nt-ultraan tulee kutsu niin, että on viikolla 13. Odottavan aika on pitkä! Tervetuloa mukaan @Nekku// :) Täällä myös neljäs matkassa. Nännit kipeytyvät päivä päivältä ja tänään siivotessa taas muisti kun siirteli huonekaluja, et ehkä ei tarvis riehuu niin paljoa (hengästyminen ja selkäkivut) :X3: Iltaisin vatsa pömpöttää, ja kyykyssä osuu jo eritavalla reisiin:LOL:.

Nemmiina ja ötti4+4
 
Mites muilla odottajilla ruumiinlämmöt? Mulla 36.0 vain o_O ehkä parin päivän välein on jotain vilunväristyksiä.
Mulla on aamulämpö ihan max 36,0 :) oon kyllä muutenki tosi kylmä tyyppi, alkukierron aamulämpö normaalistii on ollu siinä 34,8- 35,2 paikkeilla :ROFLMAO:

Kuinka hitaasti aika voi madella, vielä 5 päivää pitää oottaa ekaan ultraan :confused:

Jempppis 6+2
 
No neuvolan tädin ultrattavana käyty. Ei näkynyt oikein mitään :( Kohtuontelo suurentunut ja nopeasti vilahti jotain harmaata. Mutta tosiaan niin huono ja vanha laite ja voi olla ettei vaan vielä näy kun ei viikoista varmuutta. Meinasi et pitäis olla n. 6vkoa täynnä että näkyisi. Onneksi se varsinainen aika jo 23.4. Niin sitten viimeistään näkee oliko vaan viikot pielessä vai tuulimuna tms. Taidan pysyä hiukan taka-alalla jos pystyisi nyt olla stressaamatta.

Pahoittelut, toivottavasti toinen ultra-aika on iloisempi kokemus.


Omia kuulumisia: vielä tein tänään pc:n liuskatestin tasapaksujen viivojen toivossa ja nyt ne sainkin (rv 5+0). Iltaisin on etova olo, menkkamaisia puristuksia ja repäsykipuja ollut plussasta asti, ja tänään uusi oire, rinnat on arat! Toivon enemmän kun mitään muuta, että tämä kaveri pysyis matkassa. Pitkät viikot tulee odottaa nt ultraa kesäkuun ensimmäiselle viikolle. Ensi viikon aikana sydämen tulisi alkaa lyödä :love:
 
Minä varasin neuvolan jo eilen. Työnkuva sellainen ettei noin vain olla pois 1,5 tuntia + matkat! Ja tietyt viikonpäivät on poissuljettu het alkuun, haluttiin myös molemmat osallistua joten ajoissa soitin :) Ja hyvä niin. Terkkari sanoi että kalenteri on jo aika täysi, aika saatiin rv10 mutta olisi halunnut rv9. Soittelee vielä jos saa mut otettua aikaisemmin.

Seulontoihin jos aikoo osallistua on tiettyyn aikaan saatava asiat rullaamaan että kerkeää käydä oikeilla viikoilla verikokeessa :ninja: Ootteko te jo miettinyt osallistutteko seulontoihin? Päätöksen teko tulee yllättävän pian (n)

Nekku 4+
 
@Nekku// meinattiin osallistua seuloihin!
@Epmama toivotaan että seuraavassa jo pikkuinen näkyis :love:

Miun tekis mieli tehdä vielä yks testi että näkis oikein vahvat viivat vai millon ne alkaa haalistua :eek: ku noita testejä tonne kaappii jäi..
Ollu tosi väsynyt ja saamaton olo koko päivän.. pitäs jaksaa siivota ja tehdä piha hommia viikonloppuna..
 
Minä varasin neuvolan jo eilen. Työnkuva sellainen ettei noin vain olla pois 1,5 tuntia + matkat! Ja tietyt viikonpäivät on poissuljettu het alkuun, haluttiin myös molemmat osallistua joten ajoissa soitin :) Ja hyvä niin. Terkkari sanoi että kalenteri on jo aika täysi, aika saatiin rv10 mutta olisi halunnut rv9. Soittelee vielä jos saa mut otettua aikaisemmin.

Seulontoihin jos aikoo osallistua on tiettyyn aikaan saatava asiat rullaamaan että kerkeää käydä oikeilla viikoilla verikokeessa :ninja: Ootteko te jo miettinyt osallistutteko seulontoihin? Päätöksen teko tulee yllättävän pian (n)

Nekku 4+
Me haluttiin viimeksikin osallistua ja osallistutaan nytkin. Yhdet verikokeet taisi vaatia sillon. Ollaan miehen kanssa molemmat kehitysvamma-alalla töissä ja ollaan yhdessä puhuttukin ratkaisuista sen varalta jos seulonnoista jotain löytyisi(y)
 
Mukavasti tullut porukkaa mukaan. (y)

Itsellä väsymys ja aamupahoinvointi on voimakasta jo, mutta oksennuskammoisena olen vessanpytyn halailulta vielä välttynyt. Suolaisen ruoan himo on suuri, ja vie itse asiassa parhaiten pahan olon pois. Tosin ennen klo 12 olo on sellainen, että syöminen lähinnä pahentaa äklötystä. Rinnat on ollut kipeät koko ajan ja nyt tullut myös vähän turvotusta kehiin.

Jotenkin sitä koko ajan silti pelkää, että raskaus ei jatkukaan. Inhottaa, kun olen töissä joutunut jo näin varhaisessa vaiheessa parille työkaverille ja esimiehelle kertomaan (no, esimies ei niin haittaa, parempi, että hän on kartalla). Omalla alalla ”kärähtää” 100% varmuudella siinä kohtaa, kun kommentoi röntgeniin kiinnipitoon apua pyytävälle ”en voi”. On tasan yksi syy ja se on raskaus, jolloin ei oo työntekijällä sinne asiaa.

Kattungar 6 + 4
 
Minä varasin neuvolan jo eilen. Työnkuva sellainen ettei noin vain olla pois 1,5 tuntia + matkat! Ja tietyt viikonpäivät on poissuljettu het alkuun, haluttiin myös molemmat osallistua joten ajoissa soitin :) Ja hyvä niin. Terkkari sanoi että kalenteri on jo aika täysi, aika saatiin rv10 mutta olisi halunnut rv9. Soittelee vielä jos saa mut otettua aikaisemmin.

Seulontoihin jos aikoo osallistua on tiettyyn aikaan saatava asiat rullaamaan että kerkeää käydä oikeilla viikoilla verikokeessa :ninja: Ootteko te jo miettinyt osallistutteko seulontoihin? Päätöksen teko tulee yllättävän pian (n)

Nekku 4+
Me ei olla vielä päätetty osallistutaanko tällä kertaa seulontoihin, viimeksi ei osallistuttu(n) mäki olin aikasemmin vammaistyössä niin on kyllä miettiny paljon asiaa :rolleyes:

Mulla auttaa pahoinvointiin kun napostelen suolasipsejä, muutama sipsi nassuu kun alkaa öllöttää nii menee yleensä ohi :p

Jempppis 6+3
 
Vetäydyn syrjään keskustelusta, kunnes saan selvyyden, oliko tämä tässä.

Illalla alkoivat kovat kivut, jotka jatkuvat yhä. Kipujen lisäksi alkoi ruskea vuoto. Ei voi tuhrusta puhua, kun vuotaa niin reilusti.
 
Ckk
@Epmama Toivottavasti oli vaan huonosta laitteesta kiinni!
@Baabi Voi ei :(
@Nekku// Kyllä me oltiin ajateltu lähtee seulontoihin.

Täällä edelleen ihan normaali olo. Sitä samaa vaan, etyä tissit kipeet ja alamahaa jomoilee vähäsen melkein koko ajan. Eilen meinas tulla vähän ällö olo kun en syönyt suolasta heti kun tuli nälkä, mut se meni ohi kun tajusin syödä kunnolla.

Ckk 5+0
 

Yhteistyössä